Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2016 21:11 - Съвет при женитба
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 9174 Коментари: 40 Гласове:
38

Последна промяна: 12.08.2016 21:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Сократ се ползвал с огромен авторитет , особено сред учениците си! Те за всичко се консултирали с него

Веднъж, един от учениците му решил да се ожени Но не пропуснал да се допита до учителя си, какъв съвет ще му даде?!
Сократ изслушал внимателно ученика си и дал бърз отговор:

- Моето момче, женитбата е като да бръкнеш в чувал,  пълен със змии и да извадиш една от него! Гледай поне да е смок, да не е някоя пепелянка!

Тук явно в помощ се явява и личният опит на философа Този, с жена му Ксантипа Известно е, как от злоба и завист е тероризирала Сократ Но той стоически търпял!

Дори накрая, когато бил осъден да изпие чашата с отрова от бучиниш  /цианкалият е бил неизвестен още като съединение/, тя настоявала,  да я изпива по- бързо
Голяма усойница!
Кой знае, може да е подменила отровата в чашата с нейна!
И е бързала,  да види и  да провери ефекта й!?



Гласувай:
39


Вълнообразно


1. indiram - Здравей, Леон!
12.08.2016 21:33
Удивителна тема и тематика!

Постингът ти е кратък... Защо (ли)?!
Защото със/към Сократ - как да се отнасяме, освен со кротце/кратце и со благо!

Обърнали очите се древно (тръцките) философи и математицИ!

Поздрави!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Поздрави, Индра!
12.08.2016 21:52
indiram написа:
Удивителна тема и тематика!

Постингът ти е кратък... Защо (ли)?!
Защото със/към Сократ - как да се отнасяме, освен со кротце/кратце и со благо!

Обърнали очите се древно (тръцките) философи и математицИ!

Поздрави!


благодаря ти за коментара!

Да, след като е посветен на Сократ, постингът, поне по големина, трябва да не е многословен
Той, Сократ, с вяколко думи изяснява нещата!

Хубава вечер!
цитирай
3. didanov - здравей Лео
13.08.2016 01:00
няколко цитата по случая:

„Непременно се ожени — ако вземеш добра жена ще си щастлив; ако вземеш лоша — ще станеш философ.“
„Не прави на другите нещо, което те ядосва, когато го правят на теб.“
„Женен или неженен, винаги ще съжаляваш. Ако би се давало в брака време за проба, то целият свят би се ограничил само с пробата.“Сократ


Въпросът не е да се ожениш. Трудното е да останеш женен.
Колкото повече се инвестира в брака толкова по-ценен става той.(Ейми Грант)
В моят дом аз съм шефа, жена ми просто взема решенията (Уди Алън)
лека нощ
цитирай
4. ambroziia - Ха-ха-ха! Интересно, забавно, ...
13.08.2016 08:49
Ха-ха-ха!
Интересно, забавно, мъдро.
Характерно за Сократ.
Но, защо ми се струва,
че тази мъдрост има и втора посока?!?
Всичко добро, Иване!
цитирай
5. appen13 - Доста си далеч от Сократ , драги.
13.08.2016 11:23
Пропуснал си какво си е мислил за него атинския демост.
И защо го е осъдил практически единодушно на смърт.
След толкова години вече съм убеден колко правилна е била народната присъда над този дървен философ !
цитирай
6. zaw12929 - Веднъж синът ми се посъветва с мен ...
13.08.2016 13:56
Веднъж синът ми се посъветва с мен относно жежитбата си. Изненадано казах: Сине, запомни, всички жени са еднакви!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Чудесно, Диляне!
13.08.2016 14:02
didanov написа:
няколко цитата по случая:

„Непременно се ожени — ако вземеш добра жена ще си щастлив; ако вземеш лоша — ще станеш философ.“
„Не прави на другите нещо, което те ядосва, когато го правят на теб.“
„Женен или неженен, винаги ще съжаляваш. Ако би се давало в брака време за проба, то целият свят би се ограничил само с пробата.“Сократ


Въпросът не е да се ожениш. Трудното е да останеш женен.
Колкото повече се инвестира в брака толкова по-ценен става той.(Ейми Грант)
В моят дом аз съм шефа, жена ми просто взема решенията (Уди Алън)
лека нощ


Благодаря ти за цитатите, приятелю!
Всички са на място и са хубави!
Особено последния , върна ме в детството!
Всички уважаваха дядо ми, терой от ПСВ, но и всички гледаха в очите и слушаха, какво ще нареди баба ми!

Впрочем това е типичен пример за умна жена
Поема нещата в ръцете си, без обаче да засяга и бие върху авторитета на мъжа си

Такава в исторически план е била Оливия или Ливия, жената на Август!
Всички треперят от него, авторитетът му е като на бог, но Ливия има последната дума

Хубав ден, приятелю!

цитирай
8. leonleonovpom2 - Поздрави и от мен, Донке!
13.08.2016 14:13
ambroziia написа:
Ха-ха-ха!
Интересно, забавно, мъдро.
Характерно за Сократ.
Но, защо ми се струва,
че тази мъдрост има и втора посока?!?
Всичко добро, Иване!


Права си, Сократ е неповторим
Безспорно има и втора посока, въпреки, че първоначално се набива първата-змийското
Змията придружава здравеносните божества, техен атрибут е, на Хигия и Асклепий!
Приравнена с жената, както прави Сократ, може да се изтълкува, че от жената зависи здравето в семейството, неговата здравина!
И безспорно е така!
Има мъдрост, която казва, че зад всеки успял мъж стои умна жена!
И веднага на преден план излиза, исторически, Ливия!~
Без нея, Август щеше да е само един от близо стоте римски императори! Нищо повече!

Хубав ден, Донке!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
13.08.2016 14:17
zaw12929 написа:
Веднъж синът ми се посъветва с мен относно жежитбата си. Изненадано казах: Сине, запомни, всички жени са еднакви!


Имаш право, безспорно!
биологически, същото се отнася и за мъжа, е така!
Но има един нюанс, коментиран по- горе
Умната жена Такава жена безспорно стои зад успеха на мъжа си, без да се натрапва и взема инициативата

Хубав ден ти желая!
цитирай
10. leonleonovpom2 - благодаря ти за коментара, аррен!
13.08.2016 14:34
appen13 написа:
Пропуснал си какво си е мислил за него атинския демост.
И защо го е осъдил практически единодушно на смърт.
След толкова години вече съм убеден колко правилна е била народната присъда над този дървен философ !


Целта ми не беше да правя анализ на Сократ, нито пък да се правя на равен или на нещо повече от него?! Опазил ме Бог от такива щения!

Просто да се подчертае оригиналността на мисленето му
Има нещо криво в демокрацията, което сега избуява, особено при нас
Оценка да дават някои, които стоят много под оценявания от тях
Както литературните критици Дават оценка на труда на писател, за роман например, какъвто те самите не са в състояние да напишат?!

Или обобщено, критикът е този, който учи другите как да направят нещо, което той самия не може да свърши!

Сега, демократично ли е според тебе Сократ да бъде осъден да глътне отрова?!
Осъден е заради ума си, който съдниците му безспорно не притежават!
И ако го нямаше, нямаше и да има за какво да бъде съден
Нещата са същите и сега, след 25 века!

Тези които слагат минуси в блога, тук, са от категорията съдници на Сократ
Доскоро се дразнех, сега изпитвам само съжаление към тях
Даже и не се интересувам вече, кой е? Приемам го като най- силната изява, на която е способен такъв оценител

Наскоро, в желанието си да пиша заслужен плюс, в момента си отвлякох вниманието и съм щракнал минус!
Изпаднах в ужас, че съм попаднал в категорията на тези, които съжалявам!
цитирай
11. tota - Съвет при женитба
13.08.2016 15:15
Трудно може да се даде съвет при женитба, дори и да се придържаме към изказаното от мъдреците и срещаното в народните мъдрости. Всичко е строго индивидуално, въпрос на времето и обстоятелствата, при които са живели или живеят хората. Влияние оказва и възпитанието им, семейната среда и примера, който са имали.
Истинско семейство е онова, в което са се срещнали две сродни души или както често мама казваше "си е намерил еша", определеният за него или нея за общия им път. Мисля, че проблем в нашето съвремие е липсата на отговорност и от двете страни - и от младите мъже и момичетата също.
Интересна тема, по която може да има толкова виждания, колкото са и хората. Поздрави, Иване!
цитирай
12. appen13 - Пропуснал си какво си е мислил за ...
13.08.2016 15:25
leonleonovpom2 написа:
[quote=appen13]Пропуснал си какво си е мислил за него атинския демост.
И защо го е осъдил практически единодушно на смърт.
След толкова години вече съм убеден колко правилна е била народната присъда над този дървен философ !

.........................................
............................

"Сега, демократично ли е според тебе Сократ да бъде осъден да глътне отрова?!
Осъден е заради ума си, който съдниците му безспорно не притежават!
И ако го нямаше, нямаше и да има за какво да бъде съден
Нещата са същите и сега, след 25 века!

Тези които слагат минуси в блога, тук, са от категорията съдници на Сократ
Доскоро се дразнех, сега изпитвам само съжаление към тях
Даже и не се интересувам вече, кой е? Приемам го като най- силната изява, на която е способен такъв оценител."
.............................

Ще трябва много горчиво ад те разочаровам.
Според един от най-добрите познавачи на античната гръцка история и правото на антична Атина и Спарта, професора от Кеймбридж по древногръцка история Paul Anthony Cartledge, процесът над Сократ не само е бил абсолютно справедлив, но и присъдата му е законосъобразна, СПРАВЕДЛИВА и целесъобразна.
Отделно, че май е бил и неграмотен, защото е отказвал да записва мислите си с оправданието, че това отслабвало паметта.
В действителност смятам, че той е бил един от местните Мунчовци.


цитирай
13. merlin68 - Приятелю, ще изгубиш женската а...
13.08.2016 16:45
Приятелю, ще изгубиш женската аудитория:))) така си помислих като прочетох, и за да се уверя извиках и жена ми да го прочете - не беше много доволна:)))
цитирай
14. leonleonovpom2 - Поздрави, Ати!
13.08.2016 17:26
tota написа:
Трудно може да се даде съвет при женитба, дори и да се придържаме към изказаното от мъдреците и срещаното в народните мъдрости. Всичко е строго индивидуално, въпрос на времето и обстоятелствата, при които са живели или живеят хората. Влияние оказва и възпитанието им, семейната среда и примера, който са имали.
Истинско семейство е онова, в което са се срещнали две сродни души или както често мама казваше "си е намерил еша", определеният за него или нея за общия им път. Мисля, че проблем в нашето съвремие е липсата на отговорност и от двете страни - и от младите мъже и момичетата също.
Интересна тема, по която може да има толкова виждания, колкото са и хората. Поздрави, Иване!


Да, права си, сега младите са с понижена отговорност, даже и бракът е под въпрос
Иначе моето лично мнение е, че от жената зависи много хармонията в семейството
Имам спомени от бабите и дядовците
Във все още патриархалното общество, в соето мъжъг осигурява прехраната отстрани изглеждаще, че той е главният
Но вътре, в дома господар беше жената- бабата
Независимо, че едната ми баба беше известна като баба Иваница - на името на дядо ми И само ние децата я наричахме с рожденното и име Думата и беше заповед!
Сега от позиция на времето си давам сметса, че и двете ми баби са били умни жени
Поемали са част от мъжсата работа, но без да пострада авторитета на мъжа Помагали са, но умно
Това е според мен идеалът за жена в семейството- красива и умна Като второто даже е на първо място!

Хубав ден , Ати!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Мерлин!
13.08.2016 17:35
merlin68 написа:
Приятелю, ще изгубиш женската аудитория:))) така си помислих като прочетох, и за да се уверя извиках и жена ми да го прочете - не беше много доволна:)))


Надявам се все пак, че представителките на женската аудитория, особено като видят коментарите, ще разберат, че съм на по- различно мнение
Сократ има основания да разсъждава така, при наличието на Ксантипа!
Всеки случай е индивидуален, но личното ми мнение е популярното-че зад всеки успял мъж стои умна жена!
По- горе в коментар го казах-че ако зад Август не е била Ливия, той само щеше да е един от императорите, добър или лош, а не да е еталон за сравнение!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Аппен!
13.08.2016 17:52
Сократ, някой може да каже, че не е съществувал, че е измислен, все пак е име от Световната, не само антична философия Изключителен ум е, много от нещата, които е казал, са актуални и днес
Право означава порочно учение!
За едни нещо може да е справедливо- за други същото- да е безкрайно несправедливо Моите уважения към английския професор, за потвърждението от негова страна за справедливостта на присъдата над Сократ
Не съм юрист, не ми е работа да я оборвам
Но мога да преценя изключителните умствени способности на Сократ и да си дам сметка, че ако не беше толкова умен, щеше да се размине, както с присъдата, така и със световната си известност

Колкото за Мунчовците, има световно известни от тях, но не на база изключителен ум! По други причини!
А да имаш философска школа, която да е една от най- престижните тогава и в същото време да не можеш да пишеш, това е равносилно да изпратиш някой овчар в Кембридж, да предава философия?

Приятна вечер!
цитирай
17. pvdaskalov - * ! *
13.08.2016 18:20
Платон е издигнал на Сократ паметник неръкотворен, както е казал поетът. И Питагор не е оставил епиграфско наследство, но тъкмо меговата школа е наследена от плеада математици, положили основата на днешната геометрия.
Колкото за смъртта на Сократ, мисля че най-правдиво е разказал Платон. Неговите приятели са уредили бягството му от затвора, но той отказал горе долу с думите: "Аз цял живот съм съветвал младежите да спазват законите, та аз ли да ги наруша ме карате . После има нещо друго. Откъде знаете, че там, където ще отиде душата ми, не е по-хубаво?
И как си представяте един неграмотник да бъде приятел на Фидий и в кръжеца на Аспазия?
И ние си имаме един "виден" професор, който твърди официални, че Левски и Ботев не са се познавали.
Лео, вицовете за Сократ са неизчерпаеми...
Бъди жив и здрав!
П и е р
цитирай
18. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Пиер!
13.08.2016 19:02
pvdaskalov написа:
Платон е издигнал на Сократ паметник неръкотворен, както е казал поетът. И Питагор не е оставил епиграфско наследство, но тъкмо меговата школа е наследена от плеада математици, положили основата на днешната геометрия.
Колкото за смъртта на Сократ, мисля че най-правдиво е разказал Платон. Неговите приятели са уредили бягството му от затвора, но той отказал горе долу с думите: "Аз цял живот съм съветвал младежите да спазват законите, та аз ли да ги наруша ме карате . После има нещо друго. Откъде знаете, че там, където ще отиде душата ми, не е по-хубаво?
И как си представяте един неграмотник да бъде приятел на Фидий и в кръжеца на Аспазия?
И ние си имаме един "виден" професор, който твърди официални, че Левски и Ботев не са се познавали.
Лео, вицовете за Сократ са неизчерпаеми...
Бъди жив и здрав!
П и е р


И дума да не става, това е абсурд! Да е неграмотен! Сократ!
Сега, кое е истина, кое е красива приказка ,може да се спори
Но всичко , написано до девети век е спорно, пък какво да говорим за 1500 години преди него?!
Неграмотен, неук, това не попада в категорията на Сократ!

Богев и Левски да не се познават?
Ами той , Ботев, е описал как са живели заедно в една мелница Не било от него?
Изчел съм почти всичко от публицистиката на Ботев
Това ,че Левски е "нечут характер" може да излезе само изпод неговото перо!

Пиер, не мислиш ли, че гръцките математици ползват формули, известни в Египет
По памет, Евклид се е затворил за почти година в Александрийската библиотека, след това се появява геометрията му
Няма как на египетските инженери, при това строителство, геометрията да е непозната
Това не омаловажава свършеното от гръцките математици, но трябва да се допълни, че са ползвали по- стара теория В геометрията специално!
Поне така мисля!

Хубава вечер, приятелю!

цитирай
19. appen13 - Пропускате един любопитен детайл за Сократ от преди няколко години!
13.08.2016 21:11
През 2012 г. в Атина по време на един международен симпозиум за философското наследство на Сократ беше възпроизведен отново процеса срещу него с участието на най-авторитетните световноизвестни специалисти по въпроса - професори по антична история, антична философия и антично право от цял свят.
Плюс местни гръцки историци, интелектуалци, юристи и политици.
Резултатът беше повече от сензационен,. Половината от участниците гласуваха за екзекуцията на Сократ, основно познавачите на античната история и античното право. И едва другата, основно гръцката половина, го оправдава.
А, че не е можел да пише е повече от очевидно, това е нещо което е било ежедневие в древността. По принцип древноелинската култура е ВЕРБАЛНА, а не писмена. Отгоре на всичко Платон в своите "Апологии" и Ксенофонт в своите доста спорни като фактология и историческа коректност "Спомени за Сократ" и "Апология на Сократ" доста "срамежливо" пропускат въпроса за грамотността на Сократ. Вероятно са ималои сериозни основания затова !
Както и библистите до днес избягват този въпрос относно Исус от Навин!
Защото нито Христос е можел да пише, нито Буда, нито пък Мохамед.
Къде виждате проблема ?
И моля ви, нека не смесваме оригиналността и дълбочината на философските идеи и прозрения, с грамотността и интелектуализма на носителите им.
Това са доста различни неща все пак !
Аз самият съм поклонник на Лао Дзъ, Мо Дзъ и великият Конфуций, но Сократ ми е много близък, въпреки, че предпочитам Платон от древногъцките философи.
цитирай
20. indiram - ...
13.08.2016 23:47
Ксантипа?! Ксанти-па, Ксант-ипа, ...
Може някой повече знаещ да внесе яснота, ама хрумката ми е, че от гр. ксант.. - чуждо! И следват много въпроси - Сократ какъв е и Ксантипа чужда/чужденка ли е?!
Всички женени съветват свободните/лефтерите да не се женят, че е гадно с усойници..., ама не се развеждат с усойниците...

Поздрави!
цитирай
21. yoan2015 - Привет Леоне! Един познат про...
14.08.2016 09:52
Привет Леоне!
Един познат продаваше гуми втора употреба. Когато го питаха какви са гумите отговаряше:
- "Гумите втора употреба са като жените, разбираш какви са след като ги вземеш"
цитирай
22. tota - Провокирахте ме да се намеся.
14.08.2016 19:19
И то само с едно допълнение. В селата старите хора когато говорят за някого дали е добре, отговорът не е "Добре е", а "Жена му е жива" , което е равнозначно, че е добре. Та "усойница" или "втора употреба", така е дадено, цялото да е цяло, а дали съвместният живот е споделен, хармоничен, зависи и от двамата.
Хубава вечер на всички!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Здравей, Аппен!
14.08.2016 20:31
Нито съм обвинител, нито пък защитник на Сократ!
Просто ми харесва остроумието му!

Относно образоваността, в Бургас има известен герой-Пешо Пандира Даже има и паметник Остроумен, но необразован, доколкото знам
Негови набори, да речем професори, са малко известни и нямат паметници но той има Явно ще остави по сериозна следа от тях!

Все пак , мое мнение е, Сократ е от много голям калибър име!

По начало имам особено мнение за античните автори и тези от ранното Средновековие
Но понеже става въпрос за наративна наука, каквато е историята, те се вземат под внимание, цитират се, дори за сведение само
В точна наука това е изключено да се случи!
Но това е положението, авторите и историята като наука нямат вина за това

Хубава вечер!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здразей, Индра!
14.08.2016 20:49
indiram написа:
Ксантипа?! Ксанти-па, Ксант-ипа, ...
Може някой повече знаещ да внесе яснота, ама хрумката ми е, че от гр. ксант.. - чуждо! И следват много въпроси - Сократ какъв е и Ксантипа чужда/чужденка ли е?!
Всички женени съветват свободните/лефтерите да не се женят, че е гадно с усойници..., ама не се развеждат с усойниците...

Поздрави!


Интересен въпрос повдигаш!

И мен ме озадачава император Мексимин
Името означава голям и той е такъв наистина
Максимин Трак имам предвид, защото има и други
Според сведенията е бил с ръст над 2, 20, а някои сочат невероятния от 2, 50!
Впрочем кариерата си дължи на този ръст и невероятната си сила!
И бил атлет, можел да бята с кон!
Жена му е... Паулина
Преведено , означава ...мъничка
Ами в сравнение с него, можело е да бъде само мъничка
Та лично аз, за нея поне имам съмнения, че името и е прякор Не е изключено и на Максимин името да е подбрано , имайки се предвид габаритите му!

Така ,че и при Ксантипа нещата са подозрителни
Имах постинг за нея, Сократ избягва открит конфликт с нея, но това и поведение не може да не ме си отрази, да остане съвсем незабелязано

Подобно отношение към Толстой има и жена му!
Накрая посред зима, той бяга от нея, напуща имението си и тръгва към България! Там последователите му настоятелно го канят и той решава да отиде при тях, в днешната Ясна Поляна
Но леко облечен, докато го издирват, разболява се, мисля, че беше на Киевската гара и умира от бронхопневмония

Хубава вечер, Индра!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Йоан!
14.08.2016 21:02
yoan2015 написа:
Привет Леоне!
Един познат продаваше гуми втора употреба. Когато го питаха какви са гумите отговаряше:
- "Гумите втора употреба са като жените, разбираш какви са след като ги вземеш"


Да, приемам с чувство за хумор сравненията!
И донякъде е така
Когато човек е влюбен, търси само хубавото и дава също само хубавото от себе си!
После, в ежедневието, се появяват неща, които са били скрити или не им се е обръщало внимание
И следва разочарование, ако човек е по- чувствителен!

Хубава вечер!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Имаш право, Ати!
14.08.2016 21:19
tota написа:
И то само с едно допълнение. В селата старите хора когато говорят за някого дали е добре, отговорът не е "Добре е", а "Жена му е жива" , което е равнозначно, че е добре. Та "усойница" или "втора употреба", така е дадено, цялото да е цяло, а дали съвместният живот е споделен, хармоничен, зависи и от двамата.
Хубава вечер на всички!


Тълкуванието на Сократ се приема дословно За сравнението със змия на жената!

Но, после в коментарите се сетих, че змията се свързва със здравето Та е в ръката на здравеносните божества- Хигия и Асклепий!
Изключено е Сократ да не знае това
така, че може наистина да е вложил философски подтекст в сравнението, които да убягва

Да е вечна паметта на родителите ми, но майка ми положи много грижи за баща ми в последните му години Правеше го и заради мене, да мога да си върша работата!

Когато почина баща ми, започна да се вайка, какво ще прави сега?

Разбрах я погрешно и успокоително и казах, че сега ще си почине от денонощната работа Но точно това и бил проблемът, свикнала е с нея, има си график по часове Именно тази работа ще и липсва!
Надявам се че правилно ще ме разбереш
Жената е Велика!
Може да направи мъжът велик- както Ливия Август, но може и да го нулира! От нея зависи!
Но едно е сигурно, че зад всеки успял мъж, стои умна жена!

Хубава вечер, Ати!
цитирай
27. yoan2015 - Аз само цитиран Леоне, единстве...
14.08.2016 21:46
Аз само цитиран Леоне, единствената грешка е, че пропуснах да добавя, че същото се отнася и за нас мъжете, като ни вземат им светва ама е вече късно.
цитирай
28. leonleonovpom2 - Така е, приятелю!
14.08.2016 21:55
yoan2015 написа:
Аз само цитиран Леоне, единствената грешка е, че пропуснах да добавя, че същото се отнася и за нас мъжете, като ни вземат им светва ама е вече късно.


Ние също не сме цвете за мирисане
Събирателно, като се има предвид , какви ги вършим, може да ни оприличат със свиня или говедо!

Но светът е оцелял, защото се е смял!

Хубава вечер ти пожелавам, Йоане!
цитирай
29. tota - .......
14.08.2016 22:01
"Надявам се че правилно ще ме разбереш
Жената е Велика!
Може да направи мъжът велик- както Ливия Август, но може и да го нулира! От нея зависи!
Но едно е сигурно, че зад всеки успял мъж, стои умна жена!"

Напълно те разбирам, защото пораснах в семейство, в което цареше хармония и разбирателство, уважение и взаимна подкрепа. Татко, често повтаряше: "Да те пази Господ от глупава жена." Когато почина, майка ми се събужда често през нощта за да го покрие. А, него вече го няма.
Колкото до женитбата, убедена съм, че всеки си има определен човек, с които да извърви житейския път и да научи уроците си. В тази връзка нещо, което съм чула от стари хора: Господ и св. Петър се разхождали по земята. Гледат един мъж лежи под крушово дърво и чака да падне круша. От другата страна на синора, една жена жъне на два чакъма, не се изправя и глава не вдига нагоре. Св. Петър пита Господ, кой ще го храни този дето лежи под сянката, а той му отговорил: Погледни онази жена, дето жъне и не се спира. Тя му е определена. Та да има баланс, да върви животът.
Хубава вечер и от мен!
цитирай
30. leonleonovpom2 - Поздрави, Ати!
14.08.2016 22:43
tota написа:
"Надявам се че правилно ще ме разбереш
Жената е Велика!
Може да направи мъжът велик- както Ливия Август, но може и да го нулира! От нея зависи!
Но едно е сигурно, че зад всеки успял мъж, стои умна жена!"

Напълно те разбирам, защото пораснах в семейство, в което цареше хармония и разбирателство, уважение и взаимна подкрепа. Татко, често повтаряше: "Да те пази Господ от глупава жена." Когато почина, майка ми се събужда често през нощта за да го покрие. А, него вече го няма.
Колкото до женитбата, убедена съм, че всеки си има определен човек, с които да извърви житейския път и да научи уроците си. В тази връзка нещо, което съм чула от стари хора: Господ и св. Петър се разхождали по земята. Гледат един мъж лежи под крушово дърво и чака да падне круша. От другата страна на синора, една жена жъне на два чакъма, не се изправя и глава не вдига нагоре. Св. Петър пита Господ, кой ще го храни този дето лежи под сянката, а той му отговорил: Погледни онази жена, дето жъне и не се спира. Тя му е определена. Та да има баланс, да върви животът.
Хубава вечер и от мен!


Поучителна приказка
И абсолютно вярна!

Да и аз като дете наблюдавах бабите и дядовците, като по- голям и родителите ми!
При по - възрастните ми правеше впечатления, че "шефът" беще мъжът, но къщата въртеше жената!
И думата и беше закон! Дядовците с мърморене правеха това, което искаше и нареждаше жената!
Задружни бяха и родителите ми, но вече на равни начала!

Хубава вечер, Ати!
цитирай
31. pvdaskalov - Платон е издигнал на Сократ паме...
15.08.2016 13:11
leonleonovpom2 написа:
pvdaskalov написа:
Платон е издигнал на Сократ паметник неръкотворен.........
Лео, вицовете за Сократ са неизчерпаеми...
Бъди жив и здрав!
П и е р


И дума да не става, това е абсурд! Да е неграмотен! Сократ!
................
Неграмотен, неук, това не попада в категорията на Сократ!


Това ,че Левски е "нечут характер" може да излезе само изпод неговото перо (на Ботев)!

Пиер, не мислиш ли, че гръцките математици ползват формули, известни в Египет
По памет, Евклид се е затворил за почти година в Александрийската библиотека, след това се появява геометрията му
Няма как на египетските инженери, при това строителство, геометрията да е непозната
Това не омаловажава свършеното от гръцките математици, но трябва да се допълни, че са ползвали по-стара теория В геометрията специално!
Поне така мисля!

Хубава вечер, приятелю!



Всяко твърдение, какво точно са знаели египтяните, е догадка, щом няма епиграфски паметници. Ранните християни не са били по-различни от днешните неграмотни екстремисти... Остава да съдим за нивото на техните познания по оставените от тях строежи и от математическите папируси, представляващи обикновено късни преписи. За съжаление, с такива упражнения се занимават и хора, които нямат спирачка. Наричат ги пирамидолози. Твърденията им минават всяка разумна граница на научна хипотеза.
Според мен египетската цивилизация е едно чудо, но наше си, човешко, а не в резултат на външна, извънземна помощ.
Ти няма ли да отидеш да се топнеш в морето. Ние сме канени в Царево и знам, че там ще се чувстваме като царчета във вилаета на маестро Ганини, но навярно ще ни се размине, защото имаме много работа в Калофер...
Бъди жив и здрав!
П и е р
цитирай
32. makont - Мм дааааааа,
15.08.2016 14:11
и един познат свещеник казваше: "сите са еднакви". Но, и змията подлежи на укротяване. Важното е кошницата да е по мярка и като чуе любимата мелодия, змията кротичко си се прибира в кошницата. Но не всеки го може. Това се придобива в съвместния живот, който успее е щастлив със своята си змия, който не намери начин, ближе рани, ако оцелее, изобщо. Усмивки!
цитирай
33. leonleonovpom2 - Поздрави, Мая!
15.08.2016 14:45
makont написа:
и един познат свещеник казваше: "сите са еднакви". Но, и змията подлежи на укротяване. Важното е кошницата да е по мярка и като чуе любимата мелодия, змията кротичко си се прибира в кошницата. Но не всеки го може. Това се придобива в съвместния живот, който успее е щастлив със своята си змия, който не намери начин, ближе рани, ако оцелее, изобщо. Усмивки!


Значи укротяването зависи от мъжа и е в неговите ръце!
И като добавим думите на Шекспир:
" Непостоянство, твоето име е жена!", излиза ,че мъжът наистина трябва да има способности на индийски факир!

Хубав ден, Мая!
цитирай
34. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Пиер!
15.08.2016 15:03
Да, аз също смятам ,че делото на Египет е човешко!
Но не мога да си представя, че невеж по алгебра и геометрия, ще може да я построи
Това е все едно същият, без никакви знания, да и изчисли например обемът?! Така, да му дойде" отвътре" идеята
Или аз например, невеж в рисуването, да направя картина, за която да се карат световните музей?! Сигурно за най- грозна картина!

Да, това че няма паметници е сериозен проблем, но и имането им не е гаранция Защото може да са ...фалшиви Големият специалист Б.Д. стана жертва на подобен фалшификат Но честни сини очи, стана , изтупа се, за да продължи към следващата издънка! Умора няма в туй отношение Но пък прав е Като му броят пари за това Няма навикът човека, да си брои стотинките А пък те не миришат!
Ето , Каспаров, дори при морето от римски монети, отрича съществуването на Римска и ранновизантийска история?!

Приятелю Пиер, ние морските чеда не сме заложници на морето То е наш заложник като решим, тогава отиваме да се топнем, а не когато то ни нареди!
Шегувам се, желая ти приятна морска почивка!

Хубав ден , приятелю!
цитирай
35. yoan2015 - Съгласен съм с Пиер, но ще трябва да ...
15.08.2016 16:16
Съгласен съм с Пиер, но ще трябва да обясни как така има пирамиди в Египет и в Южна Америка - също и на всичко отгоре са доста идентични, при положение, че и едните и другите не са могли да се посетят, за да се копират. Изчислено е, че за времето за което са направени пирамидите, Хеопсовата например, един каменен блок е поставян на мястото си за около две 2 минути, ако не се лъжа за 12 часов работен ден. Дори и сега не може да се постигне тази ефикасност.
цитирай
36. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Йоан!
15.08.2016 23:06
yoan2015 написа:
Съгласен съм с Пиер, но ще трябва да обясни как така има пирамиди в Египет и в Южна Америка - също и на всичко отгоре са доста идентични, при положение, че и едните и другите не са могли да се посетят, за да се копират. Изчислено е, че за времето за което са направени пирамидите, Хеопсовата например, един каменен блок е поставян на мястото си за около две 2 минути, ако не се лъжа за 12 часов работен ден. Дори и сега не може да се постигне тази ефикасност.


Прав си!
Но да допуснем, че организационно и технически всичко е наред По силите на човека тогава е!
Но да бъде пирамидата в този си завършен вид, със сигурност има сложни изчисления- къде да бъде, как да се осъщестява строежа
Колизеят например е строен на сектори и накрая всичко се застъпва Той дава модела на днешните модерни стадиони

Та не може хора, с нулеви познания по геометрия и математика, без да знаят дори Питагоровата теорема, да построят това чудо, не съвсем по силите и на съвременният човек
Голямата Барселонска катедрала, почната от Гауди преди близо 150 години, с прекъснат строеж при смъртта му през 1927 година се завършва сега Плънът е да се завърши след 10 години, но отсега се знае, че няма да стане- за 100- годишнината от смъртта му
171 метра е висока- повече от Хеопсовата пирамида
Няма кран, който да вдигне метал или камък, бетон на такава височина
Не съм наясно как се строи, но се виждат кранове на площадки на катедралата на различни височини

Та си абсолютно прав На катедралата строежът вече сигурно наближава плътно 100 години, при ползване на най- модерна техника!
А пирамидите?!Няма доказателства, че владеят строителите геометрията например Добре де ,сигурно и планове няма запазени Но със сигурност ги е имало
Когато Хадриан показва плановете на конструираният от него асиметричен 11 колонен храм на Аполодор, той веднага открива грещките И пита, кой е проектантът, след като ги посочва?
Хадриан казва, че той е авторът!
Аполодор пада на колене и моли за прошка!

Усмихнат, Хадриан му дава знак да стане! Не му казал нарочно предварително, че е автор, защото само така е можел да научи недостатъците
Та се е работело с планове и тогава, това е мисълта!
На Гауди строежън на катедралата е прекъснат, защото липсват плановете После уж били намерени, но вероятно са компютърно възстановени, на база наличното
Доколкото знам, архитектура, строително инженерство, основния предмет, който се изучава е е математика Поне с нея се влизаше при кандидатстудентския изпит!

Защо не си признаят съвременните историци, че на гръцките математици заслугата е, че са съхранили и доразвили стари знания! Това е очевидно, а не да им се приписва авторство за неща, които е очевидно ,че са много по- стари
И без някакви материални доказателства е ясно, че е така!

Спокойна нощ!
цитирай
37. flymore - Не се наемам да коментирам Сократ...
16.08.2016 09:26
Всеки да направи свой извод от постнатото. Има за какво, а и това е нашата реалност.
Прекрасни, топли, без усойници дни!
<3:)
цитирай
38. didanov - здравей Леоне, няма нужда да се ходи в Египет
16.08.2016 11:38
за да се научи на математика, свещенна геометрия и прочие - достатъчно е да ползва тракийските познания: свещенната мярка за дължина в Египет царския лакът както и златното сечение са познати на траките поне 3000 пр.н.е. Образци намираме във фигурките на Варненското неолитно съкровище, на културата Варна. Те са не само произведения на изкуството, но и еталонна мярка за дължина, прототип на царския лакът.
Има приемственост на древните знания между различните цивилизации, които обаче с годините са ограничени до минимум или напълно забравени. поздрави

цитирай
39. leonleonovpom2 - Поздрави, Флиморе!
16.08.2016 13:18
flymore написа:
Всеки да направи свой извод от постнатото. Има за какво, а и това е нашата реалност.
Прекрасни, топли, без усойници дни!
<3:)


Така е, вярно е, няма общ калъп за тази работа- женитбата!
Резултатът зависи и от двете страни
Едно уравнение е!

Хубави и слънчеви дни и на тебе, Флиморе!
цитирай
40. leonleonovpom2 - Здравей Диляне, приятелю!
16.08.2016 13:30
didanov написа:
за да се научи на математика, свещенна геометрия и прочие - достатъчно е да ползва тракийските познания: свещенната мярка за дължина в Египет царския лакът както и златното сечение са познати на траките поне 3000 пр.н.е. Образци намираме във фигурките на Варненското неолитно съкровище, на културата Варна. Те са не само произведения на изкуството, но и еталонна мярка за дължина, прототип на царския лакът.
Има приемственост на древните знания между различните цивилизации, които обаче с годините са ограничени до минимум или напълно забравени. поздрави



Прав си!
но веднага ще опонират гръкоманите, че траките ги знаят от тях, елините!
поколението историци, закърмено с постулатите на Златарски и сие, трудно възприема друга, дори очевадна истина!
Както и пирамидите просто седнали и ги направили, както децата, от пйсък на плажа
Да , ама дори и къща не можеш да изградиш ей- така, без план!
А при плана нещата стават сложни-пропорции, площи, натоварване/ Колони, арки, да го поемат/ и така нататък
Комплексни знания се искат и механика също
Ето, пантеонът е на 2000 години и си стои, както и Колизеят, който столетия е разграбван за строителни материали
Хайде, за тях ще кажат, че ползват труда на гръцки математици, както и за Казанлъшката гробница, въпреки, че там нещата не са сигурни, а съмнителни, че има елинско математическо участие

Хубав ден, Диляне!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9135872
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031