Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08.2016 18:03 - Притча за Александър Македонски
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 7371 Коментари: 29 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Тя не се приписва само за Александър Македонски Но за него пасва най- добре и със сигурност е адресирана към него

Когато се разбира, че едва на 33 години си отива от този свят, приближените му се интересуват, какво желание има?

Александър отговорил, че иска, когато го положат в саркофага, дланите на ръцете му да останат извън него 
И настоятелно попитал, дали ще изпълнят това негово желание?

Смутени, генералите му казали, че щом го желае, няма как, ще го изпълнят!
Но защо иска това, то не е прието?!

Александър отговорил, че желае всички да видят, че той, който е владял целия свят, си тръгва от него с празни ръце !

Поучителна приказка за днешни грандомани!



Гласувай:
31


Вълнообразно


1. milady - многоо красива легенда...
25.08.2016 19:28
Царете и Императорите са Божии избраници...
а,за другата продажна паплач не ми се пише дори..
поздрав лео !
Хубава вечер от мен!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Юлия!
25.08.2016 21:01
milady написа:
Царете и Императорите са Божии избраници...
а,за другата продажна паплач не ми се пише дори..
поздрав лео !
Хубава вечер от мен!


Благодаря ти за отзива и съм трогнат, че идва от далече!
Точна дума си употребила за тези, които считат властта само като средство за собствено обогатяване
Но, за тяхно съжаление, богатството им служи кратко време!?
За какво ли им е?

Хубава вечер и на тебе, Юлия!
цитирай
3. mt46 - Поздрав!...
25.08.2016 21:09
Да, така е. Но страстта да имаш, да владееш... е по-силна от съзнанието, че си смъртен...
Лека вечер!...
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря за отзива, Марине!
25.08.2016 21:18
mt46 написа:
Да, така е. Но страстта да имаш, да владееш... е по-силна от съзнанието, че си смъртен...
Лека вечер!...


Прав си, иска се и поне малко интелигентност, за да проумееш, че не си безсмъртен, а като всички други-преходен!

Хубава вечер, Марине!
цитирай
5. bezistena - ДЛАНИ НА РЪЦЕТЕ ИЗВЪН САРКОФАГА...
26.08.2016 01:11
ДЛАНИ НА РЪЦЕТЕ ИЗВЪН САРКОФАГА=Фриг (Бриг,Българин),Кан (Жрец) и Цар от Дуло на Богиня Диана и Исуз

Тази легенда за Македонски и много други велики владетели е уникален кодиран документ,съставен от Българските посветени жреци–цивилизатори и владетели и господари на всички народи с помощта на Свещения шифър,с който ви просвещаваме в нашите 600 статии,доказващ че тия велики личности всички до един са от Свещения Български жречески феноменен Божи род Дуло,засекретени и архивирани в тази притча за времето на геноцид и тотална цензура над Българския Божи народ!

МАКЕДОНСКИ=Кан (Жрец) на Иса и Майка Диана–
Български Първожрец,от него време до сега действащ реален Светец,лично разсекретяващ сега тия негови автентични документи,свидетелстващи за свещения му Български произход

Бъди благословен,Адаш,и давай все така нагоре към Истината за Българите!

ИСТИНА=ИС ТИНА=Иса и Диана

с Любов от екипа ни и лично от Свети Александър Македонски


ТАЙНАТА НА СВЕЩЕНИЯТ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК-част 1 и 2
http://bezistena.blog/history/2013/05/24/tainata-na-sveshteniiat-bylgarski-ezik-chast-1.1113546
http://bezistena.blog/history/2013/05/26/tainata-na-sveshteniia-bylgarski-ezik-chast-2.1114061
и всички други документи от блога ни
цитирай
6. bezistena - Приятелска помощ, Адаш, за тебе и ...
26.08.2016 01:16
Приятелска помощ,Адаш,за тебе и истинския Българин Марин Тачков,по въпроса на безсмъртието:

...Но страстта да имаш, да владееш... е по-силна от съзнанието, че си смъртен...


...Прав си, иска се и поне малко интелигентност, за да проумееш, че не си безсмъртен, а като всички други-преходен!

Ето как се става безсмъртен,Приятели!

БЕЗСМЪРТЕН=Исуз и Матара–само и реално чрез познание на Българските Богове и феноменен живот по Техните закони на Всемирната Любов!

цитирай
7. barin - Интересна притча, Лео. Показва, че ...
26.08.2016 06:47
Интересна притча, Лео. Показва, че колкото и да имаш си тръгваш празен. Александър Македонски е завладял света и е притежавал огромна територия. Не вярвам на класацията, че неговата територия е някъде към 10-то-15-то място, а пред него са дадени китайските държави и колониалните империи. Мисля, че неговата територия е непосредствено след Чингиз хан и Римската империя по времето на императорите Траян и Адриан по териториално разширение.
Поздрави!
цитирай
8. pvdaskalov - * ! *
26.08.2016 08:14
Съвсем скоро четох някъде, че това било едно от желанията на Сюлейман Великолепни:
Предсмъртните три желания на султан Сюлейман и поуката от тях
http://wwwt/articles/view/1093
Има и една друга притча за човешката алчност. Демонстрирал я някакъв мъдрец. Сложил от едната страна на везните кухоок череп, обърнат към другото блюдо и започнал да го тегли с жълтици. Вече започнали да падат отвън, блюдото с черепа не помръдвало. Едва когато сложил парцал на орбитите, две три жълтици били достатъчни.
Алчността за имане не е само към парите и имотите. Маестро Ганини ми беше разказал, че му дошли двама българи на гости в Сент Гилген (Австрия). Вилата на съпругата му се намира на брега на Волфгангзее (Бил съм там, но не за себе си разказвам.). Има и собствен кей. Та тя праща гостите да се изкефят и хванат две три риби за обяд. Отишли нашите герои и се върнали по икиндия с две кофи едра риба. Алчност! Хладилникът ли трябва да се задръсти, след като по всяко време човек може да си хване рибата?!
Жив и здрав, Лео!
П и е р
цитирай
9. katan - Може да се приписва и на други,
26.08.2016 09:24
но преди много години прочетох една малка книжка за Александър Велики /така беше озаглавена - ВЕЛИКИ, а не Македонски/. Не знам какви са били съображенията на преводача.
Там наистина прочетох това, за което пишеш. Преди него и след него може много други владетели са използвали думите му.
Тези празни длани говорят много, на когото може да разбере - човек идва и си отива гол и с без нищо, независимо, че е завладял половината свят.
Такива притчи и "Приказка за стълбата" са много полезни четива за нашите "големци". Но те нямат сетива за тях.
Поздравявам те, Иване!
Хубав и слънчев ден!
цитирай
10. makont - Тази мъдрост спохожда обикновено в последния час.
26.08.2016 12:06
Но докато сме живи и можем, алчността е неизменен човешки спътник. Това е болест. Малко хора разбират навреме. Какво значение има прозрението на Великия Александър, когато злото е сторено. Колко смърт е посяна в името на завладяването на земи и богатства. Може би послание, към нас, към идните поколения. Никой не приема мъдростите, докато не ги изстрада сам. А страданието идва накрая, при равносметката. Ще си пишем, ще ахнем и пак ще живеем както си знаем, за съжаление. Усмивки, все пак. Има хора умерено-алчни, искат само това, което им е нужно за нормално протичане на жизнения цикъл, е и малко екстри, но без това да е в ущърб на другите. Дано поне сме от тях.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благодаря ти Адаш, за хубавите вклйчвания!
26.08.2016 13:44
bezistena написа:
Приятелска помощ,Адаш,за тебе и истинския Българин Марин Тачков,по въпроса на безсмъртието:

...Но страстта да имаш, да владееш... е по-силна от съзнанието, че си смъртен...


...Прав си, иска се и поне малко интелигентност, за да проумееш, че не си безсмъртен, а като всички други-преходен!

Ето как се става безсмъртен,Приятели!

БЕЗСМЪРТЕН=Исуз и Матара–само и реално чрез познание на Българските Богове и феноменен живот по Техните закони на Всемирната Любов!



Ти и твоите коментари сге винаги добре дошли тук!!
България има нужда от патриоти и борци като тебе!

Успешен ден ти желая!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Иване!
26.08.2016 13:53
barin написа:
Интересна притча, Лео. Показва, че колкото и да имаш си тръгваш празен. Александър Македонски е завладял света и е притежавал огромна територия. Не вярвам на класацията, че неговата територия е някъде към 10-то-15-то място, а пред него са дадени китайските държави и колониалните империи. Мисля, че неговата територия е непосредствено след Чингиз хан и Римската империя по времето на императорите Траян и Адриан по териториално разширение.
Поздрави!


Да, Рим го превъзхожда, заради това, че единствен е успял да обедини в една държава всички земи на Средиземноморието

Александър македонски, за които гърците твърдят ,че е "гръцки" , всъщност дава нов ход на световната история
С желанието си за създаване на общ народ, той стимулира смесените бракове в империята Някак си се подминава масовото преселение, в продължение на векове от Балканите към Согдия и бактрия, но в замяна се обръща преголямо внимание на великото преселение оттам, което всъщност си е завръщание

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Пиер!
26.08.2016 14:04
pvdaskalov написа:
Съвсем скоро четох някъде, че това било едно от желанията на Сюлейман Великолепни:
Предсмъртните три желания на султан Сюлейман и поуката от тях
http://wwwt/articles/view/1093
Има и една друга притча за човешката алчност. Демонстрирал я някакъв мъдрец. Сложил от едната страна на везните кухоок череп, обърнат към другото блюдо и започнал да го тегли с жълтици. Вече започнали да падат отвън, блюдото с черепа не помръдвало. Едва когато сложил парцал на орбитите, две три жълтици били достатъчни.
Алчността за имане не е само към парите и имотите. Маестро Ганини ми беше разказал, че му дошли двама българи на гости в Сент Гилген (Австрия). Вилата на съпругата му се намира на брега на Волфгангзее (Бил съм там, но не за себе си разказвам.). Има и собствен кей. Та тя праща гостите да се изкефят и хванат две три риби за обяд. Отишли нашите герои и се върнали по икиндия с две кофи едра риба. Алчност! Хладилникът ли трябва да се задръсти, след като по всяко време човек може да си хване рибата?!
Жив и здрав, Лео!
П и е р


Благодаря ти Пиер, за хубавите и уместни допълнение по темата!
За прекомерната алчност!
Може би затова човек е отраничен откъм размери Не може да стане примерно 5 метра висок или 5 тона тежък?! Кой знае какви чудесии ще стават, ако има такава възможност?!

Чувал съм, но от рибари, че паламудът няма ограничения в тази насока
Ако оцелее може да стане и един тон тежък
Рибата тон, тя е паламудова риба неслучайно се нарича така

При нас е тунец, близко звучи до тон, рибари са хващали преди такива , по няколко стотин килограма тежки!
Но сега самият паламуд е дефицит, пък да остане до тунец, това е невероятно

Хубав ден, приятелю!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
26.08.2016 14:12
katan написа:
но преди много години прочетох една малка книжка за Александър Велики /така беше озаглавена - ВЕЛИКИ, а не Македонски/. Не знам какви са били съображенията на преводача.
Там наистина прочетох това, за което пишеш. Преди него и след него може много други владетели са използвали думите му.
Тези празни длани говорят много, на когото може да разбере - човек идва и си отива гол и с без нищо, независимо, че е завладял половината свят.
Такива притчи и "Приказка за стълбата" са много полезни четива за нашите "големци". Но те нямат сетива за тях.
Поздравявам те, Иване!
Хубав и слънчев ден!


Искрено ти благодаря за отзива и за потвърждението, че такава история съществува!
Защото , имайки предвид особените блогови нрави, като нищо на някой може да му хрумне, че си го съцинявам, защото така ми отърва
Явно създателят ни добре е знаел качествата на човека и затова го е ограничил откъм безконтролен растеж- на ръст и тегло!
То и сега нещата са извън контрол, но тогава джунглата щеше да е забавна приказка!

Хубав ден ти пожелавам!!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Мая!
26.08.2016 14:20
makont написа:
Но докато сме живи и можем, алчността е неизменен човешки спътник. Това е болест. Малко хора разбират навреме. Какво значение има прозрението на Великия Александър, когато злото е сторено. Колко смърт е посяна в името на завладяването на земи и богатства. Може би послание, към нас, към идните поколения. Никой не приема мъдростите, докато не ги изстрада сам. А страданието идва накрая, при равносметката. Ще си пишем, ще ахнем и пак ще живеем както си знаем, за съжаление. Усмивки, все пак. Има хора умерено-алчни, искат само това, което им е нужно за нормално протичане на жизнения цикъл, е и малко екстри, но без това да е в ущърб на другите. Дано поне сме от тях.


Благодаря ти за хубавия коментар!
Да, позната картинка е!
Някой, мачкал цял живот хората, накрая да направи равносметката, колко безсмислено е било всичко
Но дори и тогава не си прави самокритика, а влиза в ролята на учител на другите
Да, вродено е на човек , да търси екстри за себе си, но това не бива да е съчетано с жестоко ограбване на останалите и поставянето им в мизерни условия
Има някои, които смятат ,че парите не се заработват, само се взимат или крадат!

Хубав ден , Мая!
цитирай
16. didanov - здравей Леоне
26.08.2016 14:58
Единственото, което надживява хората са идеите,за които са воювали или на които са служили. Александър ни завещава идеята, че със силна вяра и желязна воля човек може да постигне немислимото! Останалото е суета на суетите..всеки си тръгва от този свят,с това което е в сърцето му, а не в ръцете му. поздрави.
цитирай
17. bezistena - В разяснение на Приятелката ми Катя ...
26.08.2016 15:29
В разяснение на Приятелката ми Катя от Батко и Иван:
"но преди много години прочетох една малка книжка за Александър Велики /така беше озаглавена - ВЕЛИКИ, а не Македонски/. Не знам какви са били съображенията на преводача."

Титулът ВЕЛИКИ пред Македонски и редица прочути и славни владетели от древността,е въведен от Посветените Българи в Свещения български език,и оттам в невежие от непосветените и по другите езици,за да се идентифицира с стази дума в лек фонетичен нюанс етносният произход на Македонски и съответно всички титуловани с него люде,а именно ВЕЛИК=ВЛК=Валк=Балк–сиреч Българин,един от многото етноними от тази категория на Българите!
Те и въвеждат думата –етноним Балк,Валк–Българин–Велик,като символ на това понятие за величие.
цитирай
18. shtaparov - Александър освен всичко друго бил и ...
26.08.2016 18:33
Александър освен всичко друго бил и мъдър човек- това че бил самонадеян иде от младостта му но ако бе поживял повече,със сигурност щеше да превъзмогне самонадеяността! Затова неслучайно нашите владетелски династии като негови кръвни потомци са го извънредно много уважавали- понеже са знаели за него много повече,отколкото са знаели гърците!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Щапаров!
26.08.2016 19:41
shtaparov написа:
Александър освен всичко друго бил и мъдър човек- това че бил самонадеян иде от младостта му но ако бе поживял повече,със сигурност щеше да превъзмогне самонадеяността! Затова неслучайно нашите владетелски династии като негови кръвни потомци са го извънредно много уважавали- понеже са знаели за него много повече,отколкото са знаели гърците!


Да, Александър е имал идея да уеднакви населението н империята си, да създаде общ народ
затова са смесените брекове, затова масово хора от балканите отиват в бяктрия и Согдия

Със сигурност нашите врадетели са били посветени
Както Калоян е знаел произхода си и какво е участието на народа му в Троянската война! Така ,че няма нищо нелогично, да знаят кой е живелият осем века по- късно Александър!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
20. indiram - Здравей, Леон!
26.08.2016 23:54
Поздравления, Леон! - со кратце надалеко!
...
Александър е Българско име!
И, хрумна ми нещо: - Иисус и Александър са умрели твърде млади - едва на 33... - съвпадение или подсказка е, че тези двама (а може би ще се намерят и други знаменитости) принадлежат на един народ?

Поздрави!
цитирай
21. dimat - Я и аз да кажа една притча за Александър Македонски!
27.08.2016 16:30
При завръщане от завоевателния поход в Индия,към Вавилон,покрай брега на персийския залив,войниците му залвили прочут с грабежите и жестокостта си пират и както се полага,завели го при Александър.

Последния огледал окаяника,облечен в някакви дрипи и го упрекнал,че е такъв жесток убиец и крадец.

Пиратът отговорил:

-Ние двамата с тебе вършим едно и също нещо,само,че,понеже аз го върша с моето жалко корабче съм пират,а ти,който го вършиш с цяла армия ,си цар!
От мен пропищя местното крайбрежие,а от теб,половината свят.
А в гроба ще гнием по един и същ начин.

Александър се замислил...и го освободил.

. milady:Александър е бил от малкото мислещи царе,но и той и всички останали,са изгнили ,като пирата,включително и правещите се на вечни,чрез мумифициране.

А сега ,можеш ли да обясниш,защо Бог трябва да "избира" някого за цар,след като може просто да го направи и направо да го постави за такъв?При това,за вечни времена - нали е "божествен"?!

Ох,Боже,Боже...То Бог е направил човека и с ум,ама...

shtaparov -Можеш ли да изброиш,колко некадърници е "родила","божествената" династия Дуло,след смъртта на Тервел - с две-три изключения(от около 15 бройки),от 718 година(смъртта на Тервел),до 803 г(възкачването на трона на Крум,с начало на новата династия Вокил),всички останало, некадърници,та чак да ти се плаче,а доколкото си спомням ,двама направо са зарязали трона и изфирясали при василевса...няма що,"божественост",та пращи!
цитирай
22. merlin68 - Както казваше един познат поп в една ...
27.08.2016 18:58
Както казваше един познат поп в една позната кръчма - катафалка с ремарке няма.
цитирай
23. leonleonovpom2 - Здравей, Индра!
27.08.2016 21:08
indiram написа:
Поздравления, Леон! - со кратце надалеко!
...
Александър е Българско име!
И, хрумна ми нещо: - Иисус и Александър са умрели твърде млади - едва на 33... - съвпадение или подсказка е, че тези двама (а може би ще се намерят и други знаменитости) принадлежат на един народ?

Поздрави!


Да, впечатляващо е, че са живели само 33 години!
Различни тълкувания съм имам лло въпроса, но винаги съм стигал до заключение ,че е божия работа и не съм в състояние и не е моя работа да се меся в божиите дела!

Ние сме обикновени хора, можем само да правим догадки
Хубава вечер ти пожелавам!!!

п.п.

Много ценя остроумието ти, не приемай написаното за забележка Подобни идеи и на мен са минавали през главата
Случвали ми са се наистина невероятни неща, но накрая винаги съм стигал до извода, че са просто по закона на случая- дошъл е и моят ред за нещо необикновено
Дълга тема....
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей, Димат!
27.08.2016 21:10
Да , уместни въпроси поставяш!
Темата е сериозна, не е разработвана според мен, смятам да отговоря с постинг

Хубава вечер!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Мерлин!
27.08.2016 21:14
merlin68 написа:
Както казваше един познат поп в една позната кръчма - катафалка с ремарке няма.


Доколкото разбирам, това е намек за прищявка при погребението

Има хипотеза, че Свети Марко, във Венеция е самият Александър
Има логика, донесен е от Александрия , а името показва, че е маркиран, белязан!

Все пак, това за желанието на Александър е само една хубава и разбира се, поучителна приказка!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Към Димат!
27.08.2016 21:44
Да, подобни притчи, свързани с пиратството има , по памет и за цезар и за Гней помпей!
Но Александър ги предхожда, възможно е да са приспособени и за тях!

Хубава вечер!
цитирай
27. shtaparov - При завръщане от завоевателния ...
28.08.2016 17:14
dimat написа:
При завръщане от завоевателния поход в Индия,към Вавилон,покрай брега на персийския залив,войниците му залвили прочут с грабежите и жестокостта си пират и както се полага,завели го при Александър.

Последния огледал окаяника,облечен в някакви дрипи и го упрекнал,че е такъв жесток убиец и крадец.

Пиратът отговорил:

-Ние двамата с тебе вършим едно и също нещо,само,че,понеже аз го върша с моето жалко корабче съм пират,а ти,който го вършиш с цяла армия ,си цар!
От мен пропищя местното крайбрежие,а от теб,половината свят.
А в гроба ще гнием по един и същ начин.

Александър се замислил...и го освободил.

. milady:Александър е бил от малкото мислещи царе,но и той и всички останали,са изгнили ,като пирата,включително и правещите се на вечни,чрез мумифициране.

А сега ,можеш ли да обясниш,защо Бог трябва да "избира" някого за цар,след като може просто да го направи и направо да го постави за такъв?При това,за вечни времена - нали е "божествен"?!

Ох,Боже,Боже...То Бог е направил човека и с ум,ама...

shtaparov -Можеш ли да изброиш,колко некадърници е "родила","божествената" династия Дуло,след смъртта на Тервел - с две-три изключения(от около 15 бройки),от 718 година(смъртта на Тервел),до 803 г(възкачването на трона на Крум,с начало на новата династия Вокил),всички останало, некадърници,та чак да ти се плаче,а доколкото си спомням ,двама направо са зарязали трона и изфирясали при василевса...няма що,"божественост",та пращи!

Некадърници за жалост е раждал всеки велик род,рано или късно- това са Божиите закони,а последните известни владетели от Рода Дуло са убити от Българите,които им се разгневили за нещо. Няма сигурни данни точно за какво им се разсърдило населението- може да е заради тяхното пристрастие към християнството или по подозрение в колаборация с врага,която можело да бъде направена по същата религиозна причина.
цитирай
28. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга, Иване!
01.09.2016 08:56
Мъдрец е бил Александър Македонски и точно мъдростта му го е направила велик стратег и владетел. Без мъдростта не може да бъде сътворено нищо велико в живота... Факти и доказателства, колкото щеш.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
29. leonleonovpom2 - Благодаря ти приятелю, Огнян!
01.09.2016 09:07
batogo написа:
Мъдрец е бил Александър Македонски и точно мъдростта му го е направила велик стратег и владетел. Без мъдростта не може да бъде сътворено нищо велико в живота... Факти и доказателства, колкото щеш.
Хубав ден, приятелю!


Да, безспорно, мъдър е бил! Знаел е ,че само със сила не може да постигне трайни резултати Където отиде, приема местните обичаи, жени се за местни принцеси, по местните обичаи, насърчава войниците си да правят същото Ш Идеята била създаване на общ народ в империята

Притчата е ценна поука за безкрайно алчните Които , колкото и да имат ,все са с чувството ,че са с празни ръце!
Такива ще са ръцете им и на път за другия свят!

Хубав ден , приятелю1
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10002588
Постинги: 1430
Коментари: 30404
Гласове: 107381
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031