Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2016 21:03 - Дали не сбъркахме
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3971 Коментари: 14 Гласове:
34

Последна промяна: 07.09.2016 21:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                                                            На Индира

Около дните на едно от най- Великите събития в Историята ни възникна и този въпрос!

Велико е, защото си е наше дело и докато в началото имаме подкрепа от съжаление от някои, в края всички  ни аплодират , но от възхищение от подвига!
Армията на капитаните смачква армията на генералите и се налага Великите сили да я спасяват -  За Сърбия става дума!

Това е може би единствения случай в историята на Третата Българска Държава, в който тя диктува позициите на Великите сили! А те са достатъчно объркани Подкрепа от Антлия / която ни разпарчетосва в Берлин/ и  от Турция и противодействие от....Русия!?
Разбира се , в политиката има  преди всичко  интереси и е наивно да се очаква точно там някакво рицарско поведение!

Но ако човек ревизира вниматерно решенията на Берлинския конгрес би то впечатлило името на подопечната на Турция Българска територия-ИЗТОЧНА РУМЕЛИЯ! Всъщност, в него е кодирано името на ИРИ- Източната Римска Империя! Османлиите наричат Римската империя Рум или Румелия

Защо именно на тази, откъсната от княжество България територия ?
Различни тълкувания могат да се направят :

Първото  нормално е , че хората живеещи тук са наследници и то най- непосредствени на римляните  Това  естествено оправя много нъпросителни в историята ни -местни ли сме или приходящи? Щом сме наследници на империята на Римляните, няма  място за колебание-местни сме!! И то признати от Великите сили!

Второто  е, че се пресичат по този начин мераците на Русия да е наследник на ИРИ Ами посочен е прекият  и наследник! Няма място за шикалкавене

Третото, че не се счита Романия за наследник на ИРИ, независимо ,че и тя има името й! Един вид признание, че тази Романия или по нашенски Румъния е изкуствено създадена и това се знае добре от Великите сили Защото те са и авторът на това творение!

Четвърто, но не и последно, адресирано към Турция Тази територия е Източна Румелия, да внимава много с нея / и населението и естествено/!

Сега, дали не сбъркахме, като след Съединението не приехме името Източна Румелия за име на вече обединената държава?
Има огромен плюс, държавата ни се признава за наследник на ИРИ, може да предяви претенции и за останалите, заселени с Българи територии, които са добре очертани още във Сан Стефано!

Но,  оттук почват минусите Прието е имената на държавите  да са в синхрон с живеещите в тях основни народи По тази линия подобна смяна на името на държавата е неуместна Хитро, в Берлин, чрез Източна Румелия са маркирали само територия, не държава!
Великите сили  нямаше да разрешат подобно наше заиграване с името!
Най - малкото, със сигурност държава с такова име, въпреки, че то идва точно от тях, нямаше да бъде призната от факторите в Европа тогава!

 По- добре, че не сме и опитали, въпреки ,че теоретична база за това има!
Не сме сбъркали, категорично, според скромното ми мнение!
Единственият вариант е обединената държава да се нарича България!

Но пък се вижда, надявам се, че когато интересите на Величията определят границите на държавите, до какви парадокси може да се стигне, използвайки само законите на логиката!





Гласувай:
34


Вълнообразно


1. indiram - Здравей, Леон!
07.09.2016 22:26
Благодаря ти, Леон!

Les lois de la jungle sont implacables! - запомнила съм го от времето, когато добре разбирах и говорих този език! - знам какво е, но предлагам ти, Леон, да го преведеш...

Според мен, поради страх от БогА, ни е оставена следа/код с думичката ИЗТОЧНА! - Хубаво да се разгледа тази думичка, защото в нея има Душичка!

За Румелия, понеже, по-лесно ще се досетим, а пък да кажем, че Българското племе се е раздрало (разпокъсана черга) в един момент (че РИ е БИ/Българска Издънка) - срам... И, следват компромиси (и компромати, фалшификати...)

Какво от туй, че Рим се пише ROMA/ROME (къде ще из/бягат) - за нас е РИМ - в четене наобратно (от дясно на ляво) - МИР... Което пък показва дарбата/таланта на Българското племе да чете/пише в двете посоки, а дори и в другите посоки...

Всички пътища водят към Рим! -
Какво е Рим? - Вечният град! - А, какво значи Вечен? ...
А, какъв е смисълът на Вечното/Вечността - Мир, Спокойствие, Покой...
А, понеже РИМ е наобратно МИР - Хляб и зрелища! ...
...
Поздрави!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Аз ти благодаря, Индра!
07.09.2016 23:00
За пръв път анализирам въпроса Досега гледах на него като даденост
Просто считах станалото в Берлин за зверска разправа с нас
Не е далече от истината разбира се, но все пак е обмислено, дават ни се възможности, ако нещо предприемем и защита
Не ги оправдавам участницине, трябвало е проблемите веднага да се решан

Да законите на джунглата са безмилостни, без пощада! Лошото е, че съвсем несправедливо са ги изпробвали върху един изстрадал народ Е, да, няма да ги използват върху себе си
Отбягвам да правя сравнение между френски и Български думи по простата причина, че в годините на Възраждането ни , френският е бил Световен език И естествено е френски думи да са вкарани в езика ни!
Но енПЛАКАбль просто ми се наби в очите
Да , където няма пощада , има плакане, плач
Как нашата дума е вградена във френската

Хубава вечер, Индра!
цитирай
3. batogo - !!!:))) Много интересна гледна точка, Иване!
08.09.2016 09:30
Не мога да не те поздравя за твоят търсещ дух и оригинални изследователски интереси!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
4. yoan2015 - Не е само по нашенски Лео, Roma y R...
08.09.2016 14:19
Не е само по нашенски Лео, Roma y Rumania.
По тава се различава римлянин от румънец.
Romano.
Rumano.
Щях да кажа миризлив румънец ама хайде да не ги обиждаме.
цитирай
5. wasp - Поздрави за поста Лео!
08.09.2016 16:56
И не сме сбъркали а и едва ли пред нашите деди които са извършили тази героична стъпка е стояла такава дилема.

И един въпрос?

Коя съвременна европейска държава е запазила най дълго името си във вековете.

Поздрави
цитирай
6. leonleonovpom2 - Благодаря ти Огняне, приятелю!
08.09.2016 20:54
batogo написа:
Не мога да не те поздравя за твоят търсещ дух и оригинални изследователски интереси!
Хубав ден, приятелю!


Ценя много мнението ти, защото знам, че си обективен!
Ще похвалиш или критикуваш заслужено!

Хубава вечер ти пожелавам, Отняне!!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Йоане!
08.09.2016 21:03
yoan2015 написа:
Не е само по нашенски Лео, Roma y Rumania.
По тава се различава римлянин от румънец.
Romano.
Rumano.
Щях да кажа миризлив румънец ама хайде да не ги обиждаме.


Много общо имаме с тях през вековете, но в последния век лошото и предателското при тях вземат връх?
Особено в Междусъюзническата война, когато стават причина да ни се открадне победата След като несправедливо получават Северна Добруджа и добре осъзнават това, после проявяват неабясним апетит и към Южна Добруджа?
Да , имат грехове за откупуване...

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
08.09.2016 21:22
wasp написа:
И не сме сбъркали а и едва ли пред нашите деди които са извършили тази героична стъпка е стояла такава дилема.

И един въпрос?

Коя съвременна европейска държава е запазила най дълго името си във вековете.

Поздрави


Вярно е, хора, които постават България над всичко, немислимо е да правят кръчмарски сметки за подмяна на името!
Безспорно България е държавата, носеща това име най- рано от останалите Сан Марино никога не е било Европейски фактор и е конюктюрта държава, както и останалите джуджета като него!
Но се появи " научен" материал и то тук , в който се прави откритието? ,че държавата ни нямала име???
Защото в някакъв документ била наречена земята на Българите Как ли не се мъчех да обясня, че това ,дори и да го има на документ, не означава, че нямаме държава или пък, че тя няма име?
Примерно, спокойно бих могъл в кореспонденция да напиша, че съм се върнал от земята на французите Който е получател, ще му стане ясно, дори и с невисока интелигентност да е , че става дума в случая за държавата Франция
Не знам какво третира въпросният документ, приемам , че съществува, но в конкретния случай може да става дума и за земи населени с Българи, но не влизащи в пределите на държавата
Обединението на земите, населени с Българи се постига при Крум!
Да изрови това, както казва бай Ганьо, някой френец, е за разбиране
Но Българин!?

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
9. shtaparov - Ние ще накараме света да ни се въз...
11.09.2016 15:53
Ние ще накараме света да ни се възхищава и сега,защото сме Бакх-Ари (Балкх-Ари): Народът на Дионис,най-древният на земята!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Щапаров!
11.09.2016 16:18
shtaparov написа:
Ние ще накараме света да ни се възхищава и сега,защото сме Бакх-Ари (Балкх-Ари): Народът на Дионис,най-древният на земята!


Споделям мнението ти, защото истината е такава!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
11. anonymousbulgaricus - По простичко е обяснението. Цялото ...
12.09.2016 11:03
По простичко е обяснението. Цялото берлейбейство се нарича Румелия. Това е източната му част. По принцип тя даже не е "източна", но названието е наследено от договорената от великите сили подялба на българските земи по вертикала на две части със столици София и Търново, съгласно плановете на Цариградската конференция. Чисто картографски и съобразно с тоавашното делене на територията на България по османската система това са "Източна и Западна Румелии". След Берлинския и заради руските дивотии дипломатически ни разпарчетостват по такъв начин, че губим пет части предвидени в тази карта, а деленето по искане на Русия е по билото на Стара планина. Името обаче остава.

Инак, не сме диктували на Великите сили тогава, за съжаление, принудили сме ги да приемат статуквото, наложено от българската армия, но те с едно обаждане ни спират на Пирот и сръбският агресор не е наказан с нищо - дори с това да ни върне дадените му от Русия български земи от "Западна Румелия" - истинските западни покрайнини с център Ниш.

Нещо повече, последствията за България от този ни смел и завършил успешно акт за в историческа перспектива от гледна точка на отношението на Силите са отрицателни - защото хем се заявяваме като силен и самостоятелен играч, който не им "движи по свирката", хем ставаме опасно големи. Затова и ние никога си нямаме "велика сила", която да ни подкрепя винаги и във всичко, както е със Сърбия, Румъния и Гърция от новите държави и сме винаги губещи в следващите локални и глобални конфликти.

Което не променя героиката на събитието, величието на армията ни и успеха на акцията, обединила две от петте части населени с преимуществено българско население и загубени в следствие на противоречията между великите сили. Западните покрайнини (с още отцепване от тях след Междусъюзническата), Северна Добруджа (подарена на Румъния) Западна Македония и Беломорска тракия за съжаление губим завинаги.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Анонимус!
12.09.2016 20:39
Да , така е, ние сме опасни и то много!
Още Иван Липранди е казал, че ние като войници нямаме равни на Балканите И това не е хрумване, а самата истина, защото той с набитото око на военен говори! Сам е установил качествата на Българите!
Та Великите" коткат" Сърбия, Румъния, Гърция защото знаят, че те ще се "отплатят" Винаги це са зависими" паленца", пък и да се "оперят" , не са страшни Ще бъдат смачкани! Затова, като паламуди ти " охранват" ....с наши земи!
Но с масата идва и силата ! В един момент тя се появява Изпитали са я германците от Югославия и италианците от- Гърция!

Е, не можем да воюваме с великите сили! Като ни наредят, няма как, ще се съгласим! Мисля, че австро-Унгарска делегация, с бяло знаме при Пирот спира настъплението ни към белград! Заплашва, че ако не спрем марша, русия ще окупира северна България, което не е лъжа Е, няма как, спираме!
Но вече сме спечелили уважението им!
Принудени са Великите сили да признаят Съединението !Явно и на Турция е внушено да не се намесва Защото на два фронта едва ли ще се справим Но на един фронт, срещу превъзхождащ ни противник, могат да се преценят качествата ни, особено ако успеем да се справим с него!
А ние сме се справили и то блестящо, налогжило се е да бъде спасявана Сърбия!
Все пак постигнатото е признато! Платено е само с Кърджали на Турция за ненамесата
Общо взето играта е по готавашните правила!
Но остава обицата на ухото, че Българите са страшни и не бива да се допущат на по- високо ниво!
И ние плащаме по- късно за това!

Хубава вечер!
цитирай
13. indiram - Здравей, Леон!
12.09.2016 22:14
Les lois de la jungle sont implacables! -

Да законите на джунглата са безмилостни, без пощада! - превод твой, Леон...
...Но енПЛАКАбль просто ми се наби в очите
Да , където няма пощада , има плакане, плач...
Как нашата дума е вградена във френската ... - Има резон (френска дума ли е), нали?!
Аз съм запомнила - Законите на джунглата са неумолими!

implacable - неумолим, неукротим - пише в малкия ФР-БГ речник от 1961 г.
impotoyable - безмилостен, неумолим

Кажи-речи, каквото си предположил - с плаканье - нема умиление...

От коментарите: - за Източна и Западна - ето още една хрумка:
- за тия -западните (покрайнини) на Българите, дето са приели латиницата... Кирил и Методий, все едно, не са си свършили работата...

(ей! - редактора ми подчертава Методий - като нещо грешно...Брей!)

Поздрави!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Поздрави, Индра!
13.09.2016 11:26
Да, резон е френска дума-право, основание
По начало една дума има няколко значения Понякога може и дори да са противоположни Затова трябва да се следи / при превод/ смисълът, за да не се получат двусмислици или парадокси
В случая от различните значения съм избрал тези, които ми се струват за най-подходящи- безмилостни, безпощадни!

Мегодий може би го подчертава, защото е архаизъм и не е вкаран в програмата Сега се използва съкратената форма-Методи Да, нея не я подчертава при мен, а Методий я подчерта!

Хубав ден, Индра!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137867
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102598
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031