Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.03.2017 15:01 - Някои Уточнения!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2311 Коментари: 4 Гласове:
26

Последна промяна: 05.03.2017 15:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Правя ги, макар и  прекрасно  да знам, че тези, за които са предназначени,  изобщо не ги заслужават!

Прокрадна се гениалната мисъл, че ако се съберат всички, с които ЛЕВСКИ се е срещал, те ще са много, хиляди! Следователно са измислени....

Да, ЛЕВСКИ , за да е в тайна, незнаен, се е срещал с трима, четирима човека!? Според някои .Същите!

Няма да коментирам другите низости, в смисъл, че всичко става с нагласяне и по " втория" начин! И по сметка!
Гузен,  негонен бяга!

За прадядо ми, в родния му град, на родната му къща/ по разбираеми причини, няма да посоча къде/ има паметна плоча!
И  черно на бяло е написано, че  там е основан местният комитет! От ЛЕВСКИ ! Че е имало скривалище, изградено за него!
Тази плоча е дело на местните хора Това, преди промяната , да се постави плоча, минаваше през Министерството на културата и се утвърждаваше след дълга проверка-отговаря ли на истината!
Прадядо ми, омерзен от политическите борби/ бил е и народен представител/, с по- голямата част от рода си, напуша родното място Изселва се!  Но хората там не са го забравили, защото той влиза в него заедно с освободителите- войниците на полковник Пушкин- синът на поета
Те държат паметта му да се пази!
И я пазят!

Когато се празнуваше 160- тата година от рождението му, не забравиха и нас, хората от рода му Поканиха ни!
Тържеството бе организирано и водено от кметицата на града !
Радио Варна организира предаване

Дадоха думата и на мен, един от преките му наследници, да разкажа за живота му след преселването, на новото място Акцентирах на това, че   и там се е проявил като революционер, но в областта на стопанството!
Внесъл е първия трактор за засаждане на лозя!

Спомням си ,дядото на жена ми , колко настойчиво ме питаше , кой е дядо ми? Не го знаеше После попита , кой е прадядо ми?  Явно подусещаше , кой е ! Когато му казах името, с допълнение, че няма как да го знае, той скочи!
Как е възможно да си мисля,  че не го знае?  Този, който внесъл първия трактор за лозя в района!
Дядото на жена ми беше известен лозар в Бургас/

Та във връзка с урежданията по" втория" начин имам и  пряк спомен Не отричам ,че ги е имало и има, но няма как да се съглася, че всичко е такова!
Когато трябваше от Министерството да се даде разрешение за паметен знак за прадядо ми, поставиха условие ,-публикация за дейността му!
От рода натовариха мен.

Тогава някой, не журналист, да публикува в печата си беше събитие Беше няколко години преди промяната
Събрах всичко известно за прадядо ми и на негова база написах статия.  И я предоставих в редакцията.
Назначиха рецензент ,историк.
Доктор на историческите науки! Георги Луков!
След повече от месец ме извика в редакцията
Каза ми :
- Момче, материалът е хубав! Според мен е достоверен, проучих нещата!
 Той ще бъде публикуван!
Много бързо след това се направи и паметникът!

Да , сега паметният  знак за прадядо ми е в съседство с...паметника на ЛЕВСКИ!



Гласувай:
26


Вълнообразно


1. merlin68 - Хубаво е да се пази спомена и да се ...
05.03.2017 15:26
Хубаво е да се пази спомена и да се предава на поколенията. Хората борили се за свободата заслужават уважение и памет.
А това, че някои се подиграват с това не говори добре за самите тях.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Мерлин!
05.03.2017 15:39
merlin68 написа:
Хубаво е да се пази спомена и да се предава на поколенията. Хората борили се за свободата заслужават уважение и памет.
А това, че някои се подиграват с това не говори добре за самите тях.


Точно така е!
Държим да се пази споменът и да се предава по- нататък!
Никой не иска да става "активен борец" за негова сметка Делото и заслугите си са негови! И не заслужават да са в тайна!
Отнасял се с уважение към турците
И те към него Знаели кой е
Обичал, вече към 90 годишен , да седи на стол пред къщата В центъра на града! Възрастни турци пресичали от отсрещния тротоар и почтително го поздравявали
И почвал дълъг, приятелски разговор за миналото....

Хубав ден, приятелю!
цитирай
3. born - Поклон пред паметта на такива като дядо ти, както и пред Апостола !
06.03.2017 11:09
Днес демократичния кенефмайстор е в състояние да постави паметна плоча на всичкия боклук в историята. Без проучвания, без достоверност, без доказателства. Европейска работа. Поздрави.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Поздрави , Стефане!
06.03.2017 13:47
born написа:
Днес демократичния кенефмайстор е в състояние да постави паметна плоча на всичкия боклук в историята. Без проучвания, без достоверност, без доказателства. Европейска работа. Поздрави.



Поклон пред паметта на всички, допринесли според възможностите си България да я има!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9257347
Постинги: 1355
Коментари: 29744
Гласове: 103087
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930