Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2017 01:01 - Относно някои експлоатирани заглавия
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3177 Коментари: 11 Гласове:
26

Последна промяна: 09.03.2017 22:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Един стар познайник ,  с име ново, но с известна външност и поведение  с  гръмко заглавие предявява претенции към мен
Да , ясно е, търси популярност, чрез омаскаряване
Да си излее помията, тя мирише, иди доказвай , че той ти я е ливнал!....

Освободителната война не била такава, в Санстефанския договор нямало посочени граници на България, тя, България,  никъде не се споменавала там!
Тези земи, нашите, отивали директно в Руската империя?!
Това е много интересно, освен   ,че е  и много глупаво твърдение
Ами за какво е свикан конгреса в Берлин тогава? Да узакони или  анулира решенията на Санстефанския договор?!
Е, как се появява тогава на картите държавата ни, след като тя не е обект на този договор?
Що за недоразумения?!
И тем подобни недообмислени  фантасмагории

Как стоят нещата с тази Освободителна война!?

Първо!
На 12 04 1877 император Александър Втори в Кишинев прочита манифеста  ,чрез който се обявява ОСВОБОДИТЕЛНАТА за България война!
Затова и до днес тя се нарича ОСВОБОДИТЕЛНА!
Не е обявена война за присъединяване на нашите земи към Руската империя!

Второ!

Съгласно Санстефанския мирен договор се създава автономно трибутарно княжество България! То си има самостоятелно правителство и войска , т. е. налице са атрибутите за държавност!

Естествено, че на това княжество са посочени и границите!
Ето ги :
Цяла Северна България плюс Южна Добруджа!
Цяла Южна България плюс Беломорска Тракия, без Гюмюрджина и Одринско Цяла Македония ,без Солун и Халкидика
Никъде няма текст, че тези земи се присъединяват към Руската империя!
Защото , ако го е имало, нямало да има Берлински конгрес!
А Европейска война!

Толкова  за такива!





Гласувай:
26


Вълнообразно


1. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
09.03.2017 06:41
Доколкото знам, автономията не е самостоятелност, а зависимост /протекторат/. Правителството на княжество България не е самостоятелно, а изцяло зависимо от руската дипломация и агентура. Войската е изцяло под командването на руски офицери и готова да защитава руските интереси на Балканите, а не българските. Интересно ми е ти наистина ли не знаеш и не осъзнаваш тези дребни подробности?!?!
Иване, според скромното ми мнение, за почтения човек е добро дори криво да седи, винаги право да говори... А аз знам, че ти си почтен човек.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
09.03.2017 13:46
Благодаря ти за отзива!
Постинга ми не беше предвиждан

Но някакъв си иска настоятелно да се извиня?
Защото в Санстефанския договор не ставало изобщо дума за България и за нейните граници!?

Ако нещо много мразя, това е изопачаването! Затова припомням как стоят нещата ,като първо и второ
Русия не е можела да води война, ако тя не е съгласувана с останалите Велики сили!
Е не може и метър да вземе от Отоманската империя, камо ли апетитна голяма територия ! Чака я война! Дипломатите й може да не са на ниво, но това го знаят прекрасно!

Никоя Балканска държава не е станала автоматически независима! минава през автономност
темата е много дълга и за постинг даже не става!
Такъв е редът и не само тогава!
България няма подготвени кадри за държавници Руските военни остават, за да подготвят офицери за армията Седем години по- късно, армията на капитаните прави на пух и прах армията на генералите-сръбската армия!
Нямаме кадри в никаква област Знае се ,че пристигат много чехи и даже остават тук
Братята Шкорпил, Вешин, Иречек, дори Такела- изградил колекцияата на Пловдивския музей, с уникални експонати, обикаля с магаре из Родопите, да ги изкупува
Двойни статери на Александър, Сребърен печат на Иван Александър и други, прахосани от директорите след него.... в соц време!

Какво значи пълна независимост? Такова чудо няма и сега
Да вземем Англия Да не говорим, че и трябваха 20 години, за да почне да дава независимост Но на етапи
Доскоро Канада и Австралия бяха доминиони със собствено правителство и армия, но доминирано от Англия
Британската общност на народите какво означава?
Истината винаги е някъде по средата на крайностите!
Ами Англия е права!
Ако даде пълна независимост на колониите, там ще настане хаос! Трябва постепенност Има гении като държавници наистина, но са рядкост
Та и Русия!
Казвал съм го, Русия си има имперски интереси, безспорно, но да се набляга само на тях е другата крайност
За какво да се извинявам?
Че в манифеста войната е обявена за Освободителна за България и, че в Сан стефано са очертани границите на България?!
Ами самият Бисмарк е казал по адрес на договора-Санстефанския ,че е перфектен и не може да бъде по- добър!
С какви лъжи и измами да бъде изопачен?
Че в него липсва България!
Хубаво! Щом на някой това му харесва, да го прави, но да не ме занимава с такава долнопробност!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Момент, Огняне!
09.03.2017 14:30
Българското княжество е зависимо от Отоманската империя, на нея плаща данъци-трибутарно княжество!
От нея придобива независимост 30 години по- късно! Това, че Русия се намесва по някакъв начин във вътрешните ни работи, не означава ,че в договора е записано ,че сме и васали или протекторат!
Сега, всеки на мястото на Русия би счел, че има някакви права в държава, на която е помогнал да се възстанови- в случая
Ами Англия, Франция и останалите колониални държави държат под око бившите си колонии и са готови, ако решат, че имат интерес, да се намесят!
Франция всяка година дава гражданство на един милион души от бившите си колонии!
Значи те имат по- особен статут от останалите свободни държави Дори и привилегирован да е в случая
Ето, срещу такива неистини съм!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
4. merlin68 - Доколкото знам, автономията не е ...
09.03.2017 17:58
batogo написа:
Доколкото знам, автономията не е самостоятелност, а зависимост /протекторат/. Правителството на княжество България не е самостоятелно, а изцяло зависимо от руската дипломация и агентура. Войската е изцяло под командването на руски офицери и готова да защитава руските интереси на Балканите, а не българските. Интересно ми е ти наистина ли не знаеш и не осъзнаваш тези дребни подробности?!?!
Иване, според скромното ми мнение, за почтения човек е добро дори криво да седи, винаги право да говори... А аз знам, че ти си почтен човек.
Хубав ден, приятелю!


Той Иван е почтен човек, обаче за теб не знам... Чудя се на какво да отдам глупостите които си писал - на незнание, или на непочтеност.
А неуморният ти стремеж да разпространяваш невежеството или непочтеността си на какво да отдам - на грантовата политика на някои фондации, или на това, че "луд умора няма".
Иван много добре, културно и изчерпателно ти е отговорил. Ще допълня съвсем малко, но на мен ми липсва култура по отношение на такива като теб за което се извинявам на домакина.
Като говориш за зависимости, то я ми кажи в какво се изразява руската зависимост след Освобождението? Може би в това, че едва създала собствена държавност и войска, България тръгна против Русия? За чии интереси уж зависимия от Русия български княз доведе страната ни до две национални катастрофи?
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю, Мерлин!
09.03.2017 19:53
На Огнян не мога да се сърдя!
Той защитава позиция Според мен грешна и вредна за България
но я защитава искрено, смятам ,че е такава!
Не се сърдя и на Германтигър! Той също защитава позиция!
Но!
Аз бих я защитавал по друг начин !
Но не налагам моите методи на други!

Много си прав обаче!
България ,в онези години се мъчи всячески да оправдае похожденията на делегациите на Гърция, Сърбия, Черна гора и изкуствената Румъния в Петербург!
Колко са прави, като са казали, че България ще се обърне срещу Освободителите си!
И България е доказала безупречно твърденията им
Изразяващо се в една поговорка:
Като си изтъках платното, не ти ща кросното!
И тогава във властта са се намърдали доста простаци, както и сега!

Трябвало е малко внимание и дипломация към Русия! И тя е щяла да ни бъде закрилник до гроб!
Руснакът е такъв! А ние, като умишлено остовени малки, сме имали нужда от закрилник!
На да тръгнеш срещу него, това трудно прощава!

Всеки който направи добро, но в замяна срещне неблагодарност, реагира остро!
На времето спасих от провал колега Но той в последствие се обърна срещу мен Не е в стила ми , да правя добро за благодарност Никога не съм я искал
Но тук се жегнах И му казах,че от блатото , в което е потънал, съм го хванал за косата и съм го измъкнал, за това ли ми се отблагодарява? Отговорът беше присмехулен? Затраях си Наложи се да му помагам втори път! " Помогнах " му, но според това, за което ме попита То беше глупост и помощта беше глупава
Провали се ! Обвини мене
Натопи ме пред шефката Очаквах го Бях записал, какво ме попита и какво отговорих
Извадих листа и го прочетох
Гък не каза
Неблагодарните се наказват така!

Шефката разбра и обвиненията към мен отпаднаха!
Че съм бил саботьор?!

Интелигентният човек по начало не прави добро за благодарност, но неблагодарността не прощава!
Та България в първите си години проявява неблагодарност! Не може да диктуваш на благодетеля си начин на поведение?!

Или отказваш услугата, или се държиш дипломатично с него
Ами априлци, до последно са очаквали руснаците !Бенковски , който недолюбва руснаците, казва ,че неговите хора са си свършили работата, сега те, руснаците, да заповядват!
А на въстаниците са се привиждали московци и донски казаци!...

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
6. batogo - !!!:))) Благодаря ти за почтения отговор, Иване!
10.03.2017 08:00
Но чест прави на Българите, че отказват да бъдат разединени и се съединяват, без да се допитват до никого, а после отказват да бъдат колония и обявяват сами своята независимост, без да чакат подаяния. И тази независимост става факт, защото великите уважават достойните постъпки и достойните народи с дух и воля за свобода и независимост, решени да следват и отстояват своя път. Само недостойните проявяват неуважение към достойните, защото не знаят какво е достойнство и чест.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
10.03.2017 13:13
batogo написа:
Но чест прави на Българите, че отказват да бъдат разединени и се съединяват, бе за се допитват до никого, а после отказват да бъдат колония и обявяват сами своята независимост, без да чакат подаяния. И тази независимост става факт, защото великите уважават достойните постъпки и достойните народи с дух и воля за свобода и независимост, решени да следват и отстояват своя път. Само недостойните проявяват неуважение към достойните, защото не знаят какво е достойнство и чест.
Хубав ден, приятелю!


Да, този 30 годишен период след Свободата е достоен за уважение по отношение на Българския народ Такова единство не се имали след това дори и за малцинствата
При съединението масово като доброволци се записват и турчета На въпроса защо го правят, отговаряли, че след като живеят в България, длъжни са да я защитят, когато е в опасност
Дори и разпарчетосана, България е сила!
Не случайно, след подвига в Сръбско -Българската война Бисмарк нарича Българите прусаците на Балканите!
Бисмарк е водеща фигура в Европа тогава, като политик! Смешно е, че някои си позволяват волности по адрес на него НО ПРОСТАЩИНАТА НЯМА ГРАНИЦИ....

Трагедията е другаде И вината е в нашата дипломация Но каква дипломация при довчерашни потурнаци!

Че са доказали твърденията на съседите, че Българите са неблагодарници!
А такава чертичка не остава незабелязана от останалите
И те си правят моментално изводите!
А те не са никак положителни за нас!
Никой не обича черен неблагодарник!
Както и предателите! Даже турците са практикували по адрес на тях така :
Приемат сведенията им, но след това ги екзекутират!
Защото един, който е предал някого, отново ще предаде!
Затова, под ножа, не може да му се има доверие!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
8. get - @ 4. merlin68 - Красимирчо, да те питам? Ти руснак ли си или русофил - Защото ... ?
10.03.2017 15:33
merlin68 написа:
batogo написа:
Доколкото знам, автономията не е самостоятелност, а зависимост /протекторат/. Правителството на княжество България не е самостоятелно, а изцяло зависимо от руската дипломация и агентура. Войската е изцяло под командването на руски офицери и готова да защитава руските интереси на Балканите, а не българските. Интересно ми е ти наистина ли не знаеш и не осъзнаваш тези дребни подробности?!?!
Иване, според скромното ми мнение, за почтения човек е добро дори криво да седи, винаги право да говори... А аз знам, че ти си почтен човек.
Хубав ден, приятелю!


Той Иван е почтен човек, обаче за теб не знам... Чудя се на какво да отдам глупостите които си писал - на незнание, или на непочтеност.
А неуморният ти стремеж да разпространяваш невежеството или непочтеността си на какво да отдам - на грантовата политика на някои фондации, или на това, че "луд умора няма".



... ако си руснак(по произход) от опит знам - ще се разберем!

- Ако си "русофил" знам, че няма да се разберем - Защото русофилите сте досущ, като във вица за "руските съпруги"?
В който, едната се оплаква: моят Льоша не ме обича(в прекият и преносният смисъл :))), а като се върне пиян в къщи ме бие!
Втората я успокоява: А не, не си права - щом те бие, значи не си му безразлична а храни чувства към теб!

- Само за начало ОБЯСНЯВАМ - Какво са разбирали, под понятието "трибутарно" в английски, SUBORDINATE - със смисъл "зависим", "подчинен", англичаните участващи в Берлинския конгрес ... ?

- Какво разбират РУСНАЦИТЕ под термина ОКУПАЦИЯ ... като пропускам отправката към латинското: occupatio — «захват, занятие»(рус.)?
- Да видим, как го превеждат във военният си речник русите?
"ОККУПАЦИЯ ВОЕННАЯ — ВРЕМЕННОЕ ЗАНЯТИЕ вооруженными силами одного государства территории другого государства, с ПРИНЯТИЕМ НА СЕБЯ ФУНКЦИЙ УПРАВЛЕНИЯ." от "Война и мир в терминах и определениях".

- Значи ОКУПАЦИЯТА Е ТРАЯЛА ДО към 1980 г. ... А след това - знаем ли, що е било ... ?
цитирай
9. batogo - !!!:))) Иванее...
10.03.2017 16:18
Значи българите, защитаващи честта, единството, свободата и независимостта си - потурани?!?! А мужиците, на които същите потурани са дали азбука, писменост, култура и христянски ценности - велики дипломати и стратези?!?!
Приятна вечер, приятелю!
Като говорим за благодарност, кой на кого, според теб трябва да е благодарен и кой е по-черен неблагодарник?!?!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Приятелю, Огняне!
10.03.2017 20:15
batogo написа:
Значи българите, защитаващи честта, единството, свободата и независимостта си - потурани?!?! А мужиците, на които същите потурани са дали азбука, писменост, култура и христянски ценности - велики дипломати и стратези?!?!
Приятна вечер, приятелю!
Като говорим за благодарност, кой на кого, според теб трябва да е благодарен и кой е по-черен неблагодарник?!?!


Аз на руснаците нищо не прощавам
В блога ми има постинги за Света Олга ,за покръстването, за азбуката!
Свързвам и освобожденито с това Че те ни са длъжници, знаят го и затова се нагърбват
Нещата са се променили, ние от силни сме станали нищо, те от нищо - силни!
Имаме общо-безспорно
Украинците или Малорусите силно приличат на нас
По принцита:
Като си изтъках платното ,не ти ща кросното!
С потурнаци-носещи потури, оправдавам липсата на дипломатичност към Русия след освобождението
Моето призвание беше дипломацята ,знам го, но сам се оттеглих Нямаше да ме допуснат Майка ми опозиционер, баща ми от кулашки род Добри хора ме посъветваха да забравя
Плаче ми се и днес, но, съдба!
Та грешката я виждам ясно!
Към Русия няма дипломатичност от наша страна!

Когато някой, направил ти добро и после съгрешил според тебе, на първо място, преди да му изтъкваш грешката, трябва да посочиш, че си му благодарен, за това, което преди е направил! За тебе!
Гова е дипломация, а не размахмване на юмрук!
Както и да е!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Да, съгласен съм, Огняне!
10.03.2017 21:22
batogo написа:
Но чест прави на Българите, че отказват да бъдат разединени и се съединяват, без да се допитват до никого, а после отказват да бъдат колония и обявяват сами своята независимост, без да чакат подаяния. И тази независимост става факт, защото великите уважават достойните постъпки и достойните народи с дух и воля за свобода и независимост, решени да следват и отстояват своя път. Само недостойните проявяват неуважение към достойните, защото не знаят какво е достойнство и чест.
Хубав ден, приятелю!


Имаме и друг дипломатически пропуск, гаф по- скоро!
Това, че към Русия проявяваме неблагодарност е еквивалентно на обявяването на война на САЩ през ВСВ!

През ПСВ не сме направили тази глупост и САЩ са го отчели подобаващо
На Ньой хиените са искали България да бъде затрита! На САЩ дължим това , да останем на картата Знак за благодартност, че сме им спестили унижението да им обявим война!
А, , големият ни " враг " Русия отсъства в Ньой! Няма как да бъде обвинена за станалото

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9136792
Постинги: 1348
Коментари: 29644
Гласове: 102596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031