Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03.2017 14:45 - Благородството на звяра
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4787 Коментари: 17 Гласове:
39

Последна промяна: 13.03.2017 20:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Да, учудващо е, че  и на него е присъщо благородство!
Каквото на"човека" даже  липсва!

Днес се разправяхме с Митко, бивш директор на Винпром" Бургас" И му разказах случая, за селския бик!
Че благодарение на този бик си говорим с него сега!  А другият Митко, пак благодарение на него, беше десетина години директор на ММЦ" Приморско"

Детска работа, през голямата зима със ските, двамата с Митко отидохме на селската чешма, извън селото.  Но там беше селският бик И нямаше никакво намерение да се маха Започнахме да го замеряме със снежни топки И  на няколко пъти го улучихме
Той взе да скача на място и накрая ни подгони
Ние  бягахме по нагорнището със ските! Той  набързо ни настигна  и на няколко метра от нас се спря И взе да скача! Забиваше предните крака в снега, а задните изхвърляше високо нагоре Ние използвахме това, да се отдръпнем и отново го замеряхме със снежни топки Той ни гонеше , достигаше, но не ни посягаше! На няколко пъти!  Явно знаеше  и беше наясно ,че сме деца и си играеше с нас! Стигнахме селото  Бикът се върна
Пресрещна ни бащата на Порточанов и ни попита,  какво ни е? Казахме му  Нареди ни да се прибираме веднага, а той хукна нанякъде!!

Този бик след няколко години го застреляха, защото намуши гледача си Но се разбра,  че гледачът има вина Пил преди да иде при него А бикът има непоносимост към алкохол!
Защо прояви човещина  бикът към нас? Явно прие нещата за детска игра, каквато и беше!

Сещам се и за един филм Как една лъвица се отнасяше грижовно към бебе газела! Като майка !
Всъщност тя беше убила майката на  бебето- газела и то останало само Явно усещайки отговорността за  станалото ,лъвицата беше поела грижите на майката към бебето!

А бикът е невероятно силно животно!  Цяла Испания  например е осеяна с макети на бикове Има ги на всеки баир
Този бик можеше да ни размаже, ако поиска,  но не го направи! С подскоците си явно задържаше нагона

Това качество, май все повече става дефицитно при хората!  Човещината!
Хищниците проявяват човещина, а хората- не

Гледам, доколкото мога, настървението на някои тук
Пишат сатира? За мен !
Съвсем неутрално, за сатирата трябва и въображение , и умение!  И двете качества им липсват! Но бълват - в промишлени количества!
А трябва и талант освен това И призвание!

Спомням си, в казармата нашата рота я наричаха ротата на талантите! Имаше един безспорен талант в нея- Гого от " Тоника" Но не я наричаха ротата на таланта, а в множествено число Брояли са и други?!
 Да,  в спорта и  в стрелбата можех да мина за някакъв талант
Другите ми таланти  едва ли са забелязани! Така си мислех!
 Явно са ме брояли обаче  за такъв, давам си сметка след години Защото правех неща, някои за военен съд даже, но ме покриваха
Имаха някакъв необясним респект към мен Без да имам никой зад гърба
Даже на последната комисия председателят и каза, че го прави за пръв рът, да избирам , къде да служа!? Харесал ме е като човек, с качества!  Без танкове и подводни лодки И аз избрах школата!
Но тогава нещата ,малко или повече бяха истински!  И ги приемахме като такива!

А звярът сега може да демонстрира своето благородство!
Надминаващо значително  това на считащия се за" човек"
За съжаление!



Гласувай:
39


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. get - - Търся Човека? - обяснявал Диоген, на въпроса: Защо ходи със запален фенер през деня!
12.03.2017 21:35
Когато животното убива за да се нахрани зоват го хищник. Когато хората удовлетворявайки нагона си да причиняват смърт убиват животни - наричаме ги ловци-спортсмени?

Когато животното е на върха на хранителната верига, го наричаме месояден-звяр(carnivor - lat.).
Когато човек унищожава себеподобни или общества и държави, за да удовлетвори страстта да властва - наричаме го, велик пълководец, държавник или смел-герой! ?
- Не е ли странно?
- Както е невероятен факта, че така "великите" старогръцки философи са се впускали в такива задълбочени разсъждения за да установят: Що е добро - зло? .... а в същото време не им е правело впечатление, че живеят в общество на робовладетелството, тоест най-извратената и крайно изострена форма на властване, от човек над човека?

Над това замисляме ли се?
Замисляме ли се над Плавтовата максима: Homo homini - lupus est! (Човек за човека е вълк)
- Лъжеха ни, че важала САМО ПРИ "КЛАСОВИТЕ" ОБЩЕСТВА ... при социализма, като при безкласово "било обратното" :(((:(((!?

Жив и здрав!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю Гет!
12.03.2017 21:52
Демагогията, в извратения й смисъл е важала винаги!
Да , така се оказва Животните могат да бъдат по- човечни от хората, а хората - по големи свине и от свинете!
Е и при СОЦА властваше демагогията
Като оня виц за Хасан
Който негодувал от това, че на партийно събрание го наричат любезно другаря Хасан, а през останалото време- Твойта мамка, циганин!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
3. get - Приятелю, живеем в парадоксален свят, в който ... ?
12.03.2017 23:49
leonleonovpom2 написа:
Демагогията, в извратения й смисъл е важала винаги!
Да , така се оказва Животните могат да бъдат по- човечни от хората, а хората - по големи свине и от свинете!
Е и при СОЦА властваше демагогията
Като оня виц за Хасан
Който негодувал от това, че на партийно събрание го наричат любезно другаря Хасан, а през останалото време- Твойта мамка, циганин!

Хубава вечер, приятелю!


... бесовската по същността си парвенющина(простащина) е еталон, от което се мултиплицира в безликото множество на опростачващо се общество - за разлика от нравствствеността присъща за Човек!
Защото човешкото "ставане" е акт на вътрешна борба срещу просташката демагогия с която ни заливат!
При социализма(като при всяко богоборско общество !) ни ПРИУЧВАХА ДА ВЯРВАМЕ!
А голата вяра, не е начало, не - тя е враг на разума, а от там й на мъдростта!?

Приятна вечер!
цитирай
4. batogo - !!!:))) Поздравления, Иване! Много добре!
13.03.2017 05:57
Животното инстинктивно следва Висшите Вселенски закони, които са благородни, а човек с примитивно съзнание си въобразява, че стои над тях и изпълва живота с глупост, докато реже клона, от който се храни?!
А относно демагогията, великият Радой Ралин имаше епиграма: " Човек за човека е брат! Разбра ли бе, гад!"
Хубав ден, приятелю!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю Огнян!
13.03.2017 14:07
batogo написа:
Животното инстинктивно следва Висшите Вселенски закони, които са благородни, а човек с примитивно съзнание си въобразява, че стои над тях и изпълва живота с глупост, докато реже клона, от който се храни?!
А относно демагогията, великият Радой Ралин имаше епиграма: " Човек за човека е брат! Разбра ли бе, гад!"
Хубав ден, приятелю!


Точна безспорно оценка!
Животното не къса естествената си връзка с природата, докаго ние го правим!
Мислейки се за по силни!............

На времето, една, на възрастта на майка ми, ме вбеси! Правейки се на велика пред мен Завършила гимназия с 3,00 и станала за смях след години
За да не падам на нивото й, казах само една дума по неин адрес
Парвеню!!
Домогнала се до нещо/ парите/ незаслужено!

Явно не знаеше смисъла! Нагло продължи да говори зад гърба ми, че била силна за деня!?
През рамо потвърдих ,че тук е вече права- само за деня е такава!
Да, псевдодемокрацията направи подобни силни за деня!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
6. ard - здравей leonleonovpom2
13.03.2017 16:28
Идиотите в блога край нямат, мултиплицират се един друг и могат да предизвикат само съжаление. Дори темите им вече се изчерпаха и нищо ново не могат да измислят.
Жив и здрав да си и да не ти пука!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Ард!
13.03.2017 20:19
ard написа:
Идиотите в блога край нямат, мултиплицират се един друг и могат да предизвикат само съжаление. Дори темите им вече се изчерпаха и нищо ново не могат да измислят.
Жив и здрав да си и да не ти пука!


Права си, безспорно!
Никой нормален човек няма да дава напътствия на другите от позицията, че той е правият , а те грешните!?
Или да казва ,че само на него историята е открила тайните си?!
Това са шизонапъни за величие! Без никакво покритие!
Бих приел това като слабост, великодушно, но не и при положение, че като хищници си набелязват жертви и ги преследват без отказ!
Наистина пълни идиоти! Съвършени!

Хубава вечер ти пожелавам!
Да си жива и здрава!
цитирай
8. harta - . . .
14.03.2017 13:47
leonleonovpom2: Благородството на звяра
"Да, учудващо е, че и на него е присъщо благородство!
Каквото на"човека" даже липсва"!

Шекспир: Ричард ІІІ
РИЧАРД: Госпожо, вий не знаете закона

на милосърдието, който плаща

за зло с любов, за хула с благослов.

АНА: Кръвнико, ти закони не признаваш —

ни земни, ни небесни! А дори

в най-злия звяр се крие лъх от милост.

РИЧАРД: Във мен я няма — значи не съм звяр.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Благодаря ти Харта, за чудесния цитат!
14.03.2017 14:09
harta написа:
leonleonovpom2: Благородството на звяра
"Да, учудващо е, че и на него е присъщо благородство!
Каквото на"човека" даже липсва"!

Шекспир: Ричард ІІІ
РИЧАРД: Госпожо, вий не знаете закона

на милосърдието, който плаща

за зло с любов, за хула с благослов.

АНА: Кръвнико, ти закони не признаваш —

ни земни, ни небесни! А дори

в най-злия звяр се крие лъх от милост.

РИЧАРД: Във мен я няма — значи не съм звяр.


Щом и Шекспир, преди 500 години го е забелязал, няма промяна в зверския характер на човека!
Да, игра на думи, в Шекспиров стил, но реалността показва, че звярът и човека просто са си разменили местата!
Нищо друго!

Хубав ден!
цитирай
10. pvdaskalov - !
14.03.2017 16:02
Човек, талант, майстор!
Ха познай кого имам предвид.
Поздрави от Пиер
ПС - Един минус нямаш! Засрамиха се подлярите...
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благодаря ти Пиер, приятелю!
14.03.2017 20:57
pvdaskalov написа:
Човек, талант, майстор!
Ха познай кого имам предвид.
Поздрави от Пиер
ПС - Един минус нямаш! Засрамиха се подлярите...


Същите думи спокойно мога да адресирам към тебе!
Истина са!

Не знам, не им вярвам вече!
Загубено е доверието ми!
Дано докажат, че наистина е така, че са се засрамили!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
12. mileidi46 - :))
15.03.2017 14:29
Здравей.
Мислих да ти драсна един минус...да ти дигна адреналина..:))))
Виждам ,че си се затъжил за тях:)))
Едно не мога да разбера!!
Абе,какво ти пука,че простаците те коментират зад гърба ??Радвай се!!
Това значи ,че са зад теб!!Просто не могат да те догонят...
И Путин е виновен за всичко!!
И Сорос!!И господ им е виновен,че ги е създал генетично увредени!!
Я си свиркай!!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Милейди!
15.03.2017 14:35
mileidi46 написа:
Здравей.
Мислих да ти драсна един минус...да ти дигна адреналина..:))))
Виждам ,че си се затъжил за тях:)))
Едно не мога да разбера!!
Абе,какво ти пука,че простаците те коментират зад гърба ??Радвай се!!
Това значи ,че са зад теб!!Просто не могат да те догонят...
И Путин е виновен за всичко!!
И Сорос!!И господ им е виновен,че ги е създал генетично увредени!!
Я си свиркай!!


Не ми пука, разбира се!
Ти виждаш ,че се забавлявам с тяхното хоби!

Но виждам, че е необходимо да разсея едно тяхно заблуждение!
Виждаш ли, те са кадърни да пишат за мен, имат въображение, а аз - нямам!?
Имам и то много повече, стига да поискам!

Да се забавлявам!

Хубав ден, Милейди!
цитирай
14. kasnaprolet9999 - И мен ме е гонил бик, та знам какво е. ...
15.03.2017 18:40
И мен ме е гонил бик, та знам какво е. Беше ми текнала кръв от носа и леля ме прати да ходя на бунара да се измия, а той се намираше в стопанския двор при животните. Аз за първи път виждахп бунар наживо, само в книжките с народни приказки го имаше нарисуван. Та се заех с менчето и въжето, загребвах вода и тамън да стигне догоре и ето ти един черен бик тръгна към мен и мучеше злобно. Явно не бях красива с розовата нощница, изцапана с кръв от носа ми. Хвърлих кофата и хукнах към вратата между двата двора, а той по мене. Повече в това село не припарих, заревах на леля да си ме води в нейната къща в Пловдив. Тя голям зор да ми покаже истинско село, та ме беше завела на гости при свекърва си, дето всички ядеха от една голяма тава, седнали на възглавници на земята, а тавата сложена на кръгла маса с ниски крачета. Сега като си спомня, става ми много смешно каква кръпка съм била.Поздрави!!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Невена!
15.03.2017 20:52
Разбирам те!
Бикът е страшно животно, особено като е освирепял!
Имам и друг спомен, съвсем детски, на 5 или 6 години
Срещу днешното Холандско селище имаше станция за бикове
Станцията имаше голям двор, доскоро стоеше! Майка ми едно лято работи в нея, взимаше и мен
С едно момиченце си играехме на двора, зад една оставена там печка По едно време дотича мъж, каза, че са изтървали бик, може да дойде тук, да се прибират! Видя нас, развика се, да прибират децата! Моментално ни взеха
От прозореца вече видях как премина една фурия Блъсна печката и я обърна, точно на мястото където играехме
След това вече нямам спомен да съм бил там

Хубава вечер, Невена!
цитирай
16. litatru - Здравей, Леон!
17.03.2017 18:51
Сладки и интересни приказки ( случки ) разказваш. Виждам, че и други хора ги харесват.
Продължавай в същия дух.
Хубава вечер!
:*)
Литатру
цитирай
17. leonleonovpom2 - Поздрави, Лита!
17.03.2017 21:03
litatru написа:
Сладки и интересни приказки ( случки ) разказваш. Виждам, че и други хора ги харесват.
Продължавай в същия дух.
Хубава вечер!
:*)
Литатру


Радвам се, че написаното ти харесва!

Хубава вечер ти пожелавам!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9138498
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102599
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031