Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2017 22:17 - Продължение на изводите относно кирилицата... Реймското евангелие!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4052 Коментари: 15 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Да, делото на Братята поставя много въпроси и респективно -  дават се  трудни отговори!
Коментираме това с приятеля Гет.....
По силите ли е на двама души това, дори и да са от ранга на Ломоносов като талант  например?
Не, естествено
Те са на върха на пирамидата, обобщили всичко налично дотогава.  И това , което други са довършили, в знак на уважение, те са го посветили на тях.
Има такива примери в историята!
Пантеонът в Рим е построен от зетя на Август-Марк Агрипа ! Но се е наложило, 150 години след това , император Хадриан да го построи отново.  Но и до ден днешен над входа стои надпис:
Марк Агрипа построи.... Не Хадриан! Надписът е от Хадриан!

Делото е противоречиво донякъде! На братята!
От една страна налива вода в мелницата на тези, които твърдят ,че сме татари-външни ?! Че сме били неграмотни и те ни дали писменост.

Но от друга-  подобно смехотворно твърдение относно произхода ни веднага се опровергава с фактите!  Езикът, за който  са пригодени буквите и  писаното слово от този език нямат нищо общо с някакви източни езици!  Защото има запазени текстове от тогава.  Един от тях е прочутото Реймско евангелие.  По- късно наричано и Киевско
За него има митология  и истина едновременно.
Какво се твърди за него?

Че е подарък от братята за княз Борис.  Че в последствие е дадено на Олга- Сандоке от цар Симеон при тръгването и за Киев,където се жени за Игор
Тя го препредава на дъщеря си Анна към сватбените дарове, когато се жени за френски крал.  Синът и , който го наследява е на смъртно легло.  Лекарите казват, че нищо не могат да направят
И  с това евангелие , тя стои неотлъчно до леглото му И чудото става Той оздравява На невярващите тя казва ,че чудото се дължи  на евангелието!
Заради него се строи катедралата в Реймс! Пред него френските крале  полагат клетва и  встъпват в длъжност!
Твърди се, че тайната му е разкрил Петър Първи!
Когато го завели в Реймс и му показали чудното евангелие, написано на неизвестен език! Петър Първи поискал да го види.
Дали му го.  Разлистил го и почнал да го чете.  Присъстващите онемели.
Казал ,че познава този език, това е езикът, на който се говори в руските църкви!....

Може да е спорно, дали всичко от азбуката е дело на братята Стана дума по- горе В знак на уважение от сподвижниците им, всичко е приписано на тях!

Но едно нещо е безспорно тяхно И то не е никак малко или маловажно

НАЛОЖИЛИ  са писменият ни език като равен на гръцки и латински в църквата !!!!
И благодарение именно на това, България я има и днес!

Люта борба е водена и при Отоманското робство, за налагане на Български в църквите!  Защото пределно  ясна е била опасността от гръцкия в тях, която грози Българите!

Така, че дори само това да бяха направили,заслужават поклон!



Гласувай:
33


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - В името на Олга- Сандоке няма нищо ...
27.05.2017 22:28
В името на Олга- Сандоке няма нищо учудващо Явно идва от далечна Индия Ами клон на Българите са били там Създали са Кушанската империя,наследила Согдийската на Александровите наследници
цитирай
2. germantiger - ...
28.05.2017 08:46
Имаше "притеснително" в други две български имена от онова време

сонг-чонг-па и ту-пай - споменавам ги защото бяха споменати от учени, не се гавря или будалкам

не знаех за случая с лечебната евентуална сила на това евангелие, блг за конкртиката - любопитен и важен детайл

щеше да е добре, ако постинги като твоя подбуждаха дискусия и постинги от други, но или блогърите нямат желание или нямат знание - ти си направил необходимото, жалко че други не подхващат
цитирай
3. krumbelosvet - Интересно
28.05.2017 12:01
Много хора не знаят тия неща. И аз, почти, мужду тях. Благодаря.
Относно славянската връзка на братята, много ме изкушава идеята, че ако тракийският е протославянски, "ромейската" аристокрация е имала силно трако-славянско "лоби". Мисията при скитите (за мощите на сан Клементе, май) не е случайна. Братята са знаели езика и обичаите.! Затова скитите "изчезват" и на техните територии "падат от Марс" славяните.
Често се сещам за възмушението на Вазов от това, че българките НЕ СЕ СЪБЛИЧАТ ГОЛИ в обществените бани! Ами че това е арийско-скитско целомъдрие! Така контрастно на гръцката разпуснатост, "гимназистите" му с гимназисти.! Спомням си и сцената от "Иван Кондарев" на Емилиян Станев, където преди преврата от 23-та година, селяните изпратени в казармите, когато се събличат за сън, загърбват другарите си, СПАЗВАТ БЛАГОПРИЛИЧИЕ.!!! Прощавайте, увлякох се.
Благодаря още веднъж.
ПП: Щом светите братя са "криптотраки" и същи славяни, а в оная епоха още е имало запазена ОРФИЧЕСКА литература с "протоглаголическа" азбука, всичко си идва на мястото, май.!
цитирай
4. leonleonovpom2 - БЛАГОДАРЯ, гЕРМАНТИГЪР!
28.05.2017 15:21
germantiger написа:
Имаше "притеснително" в други две български имена от онова време

сонг-чонг-па и ту-пай - споменавам ги защото бяха споменати от учени, не се гавря или будалкам

не знаех за случая с лечебната евентуална сила на това евангелие, блг за конкртиката - любопитен и важен детайл

щеше да е добре, ако постинги като твоя подбуждаха дискусия и постинги от други, но или блогърите нямат желание или нямат знание - ти си направил необходимото, жалко че други не подхващат


Да, от тебе ги знам ,в коментара при приятеля монарх
Това за Сандоке ми е известно, има и обяснение Тупай- също има обяснение Третото? Нещо не е наред при него Или погрешно е определено за Българско, или грешно е предадено
Да, Реймското евангелие е светиня за французите Над него са короновани всички френски крале!
А като си помисли човек, то е свързано и с нашата царска династия! С Кирил и Методиий и учениците им, от които вероятно е изработено!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
5. shtaparov - Реймското евангелие несъмнено е ...
28.05.2017 16:03
Реймското евангелие несъмнено е било собственост на Българи-катари,които го занесли във Франция а френския крал Анри IV,който бил хугенот заради майка си,живяла дълго време в земите на катарите го въвел във френския двор и навярно го е получил от нея.
цитирай
6. didanov - здравей Леоне
28.05.2017 17:45
българското име на Кирил е било Твърдина или Костадин. Латинското constans се превежда като "постонен", "ТВЪРД", "неизменен". Тоест нищо чудно името Твърдина да е преведено Константин, подобно на Управда --> Юстиниан.
съгласен съм че братята са НАЛОЖИЛИ писменият ни език като равен на гръцки и латински в църквата още повече, че българите или поне тези от земите на Охридската архиепископия са били едни от първите християни.поздрави
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
28.05.2017 20:06
krumbelosvet написа:
Много хора не знаят тия неща. И аз, почти, мужду тях. Благодаря.
Относно славянската връзка на братята, много ме изкушава идеята, че ако тракийският е протославянски, "ромейската" аристокрация е имала силно трако-славянско "лоби". Мисията при скитите (за мощите на сан Клементе, май) не е случайна. Братята са знаели езика и обичаите.! Затова скитите "изчезват" и на техните територии "падат от Марс" славяните.
Често се сещам за възмушението на Вазов от това, че българките НЕ СЕ СЪБЛИЧАТ ГОЛИ в обществените бани! Ами че това е арийско-скитско целомъдрие! Така контрастно на гръцката разпуснатост, "гимназистите" му с гимназисти.! Спомням си и сцената от "Иван Кондарев" на Емилиян Станев, където преди преврата от 23-та година, селяните изпратени в казармите, когато се събличат за сън, загърбват другарите си, СПАЗВАТ БЛАГОПРИЛИЧИЕ.!!! Прощавайте, увлякох се.
Благодаря още веднъж.
ПП: Щом светите братя са "криптотраки" и същи славяни, а в оная епоха още е имало запазена ОРФИЧЕСКА литература с "протоглаголическа" азбука, всичко си идва на мястото, май.!


Благодаря ти за коментара, уместен е!
Въпрос за размисъл на водещи историци
Основно положение във физиката В природата нищо не се губи, само минава от едно състояние или вид в друго или друг
Та и траките Един народ по многолюдност след индийците , изчезва и на негово място се появява също така многолюден народ- на славяните
Дали е така, възможно ли е?!
Коментирали сме не един път!

Хубава вечер!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Щапаров!
28.05.2017 20:30
shtaparov написа:
Реймското евангелие несъмнено е било собственост на Българи-катари,които го занесли във Франция а френския крал Анри IV,който бил хугенот заради майка си,живяла дълго време в земите на катарите го въвел във френския двор и навярно го е получил от нея.


Да , има версия и за богомилско участие, Българско, разбира се!
Каквато и да е истината, едно е вярно! Това евангелие е написано на Кирило-МЕТОДИЕВИЯ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК!
ТОВА В ГОДИНИТЕ Е ЗАБРАВЕНО, А ЗАРАДИ НЕГО Е ИЗВЪРШВАНА КОРОНАЦИЯТА НА ФРЕНСКИТЕ КРАЛЕ В рЕЙМС!

ХУБАВА ВЕЧЕР, ПРИЯТЕЛЮ!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Диляне!
28.05.2017 20:37
didanov написа:
българското име на Кирил е било Твърдина или Костадин. Латинското constans се превежда като "постонен", "ТВЪРД", "неизменен". Тоест нищо чудно името Твърдина да е преведено Константин, подобно на Управда --> Юстиниан.
съгласен съм че братята са НАЛОЖИЛИ писменият ни език като равен на гръцки и латински в църквата още повече, че българите или поне тези от земите на Охридската архиепископия са били едни от първите християни.поздрави


Благодаря ти за отзива
Няма съмнение, че братята са от нашия род С такава сложна магерия, да се състави азбука, да се допълни лексиката с думи, наречени на тяхно име, ясно е, че това не е по силите на чужденец дори и перфектно да познава езика!А откъде ще го знае този чужденец перфектно, ако не е закърмен с него!?

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
10. get - - Колко азбуки и преводи на Свещенните текстове имаме - до времето на "Славянските просветители" ... тук ... ?
28.05.2017 21:26
Според Цветана Чолова (Към въпроса за библейските преводи в България)
• „Текстовете на писаното Божие слово – словата в Светото писание са свещени, както и
езика на Библията. За разлика от Римската църква в Източните църкви се запазват по-дълго ранно-християнските демократични традиции и поради това и практиката на превеждане и проповядване на Библията на различни езици. Преводите на гръцки, сирийски, етиопски, арменски, грузински, готски, старобългарски, и пр. са били обичайни за Изтока, докато на Запад латинският остава ЕДИНСТВЕН свещен ЕЗИК до Реформацията.”
ВИЖ: http://ebox.nbu/pro/2%20Zv.%20Cholova%20+%20r.pdf

• В книгата си: „Some problems of Greek history”(Някои проблеми от гръцката история”
сър Arnold Joseph Toynbee(Арнълд Тойнби) издателство: Oxford University Press, от 1969г. на стр.56, пише:
„В даденият случай, албанският(език) вероятно е бил майчин на император Диоклециан. Тъй като в 527 г. примерно все още е имало НЕ-гръцко и НЕ-латинско говорещо население в „Бесика” в основното течение на река Хеброс. Във всеки случай тези Беси не са били християни в ЧЕТВЪРТИ ВЕК, тъй като за тях е преведена(написана) библия на езика им …”.

- КОЙ Е ЧОВЕКА - Създал АЗБУКА и НАПИСАЛ, На РОДНИЯТ за ТРАКИТЕ-БЕСИ език, БИБЛИЯ?
Да видим – Какво пишат ЦЪРКОВНИЦИТЕ?

• Никита (353—420) — св., был епископом в родном г. Ремесиане (Ремешек, нын. Пирот),
проповедовал христианство СЛАВЯНСКИМ ПЛЕМЕНАМ (балканским), скифам или гетам и дакам. Написал шесть книг «К оглашаемым в вере» и книгу «О падшей деве». Память 24 июня.

• Святитель Никита, уроженец, а впоследствии епископ города Ремесианы (Ремешек,
ныне Пирот), был родом славянин(?). Всю свою жизнь посвятил распространению христианства среди славянских племен. Скончался мирно около 420 года. - Использованные материалы
http://days.pravoslavie/Life/life1389.htm

• Сведения о святителе НИКИТЕ, епископе ремесианском:
Святитель Никита, уроженец, а впоследствии епископ города Ремесианы (Ремешек; ныне Пирот, около гр. Софии), был родом славянин(?)
- Да питам: Какъв СЛАВЯНИН през ЧЕТВЪРТИ ВЕК – нали бяха дошли на юг от Дунав СЛЕД ШЕСТИ ВЕК ?!!).
Получив прекрасное образование в Риме, он всю свою жизнь посвятил на распространение Евангелия среди славянских племен. Но не только многие села славянские, целые племена славян как по дикости, так и по недоверчивости к грекам, неохотно слушали проповедь греков, которая притом большинству их была вовсе и непонятна. Но у св. Никиты успехи проповеди были блистательные.
Современник св. Никиты говорил:
«Не любившие склонять шею под рабство,
Ныне покорны Истинному Владыке.
Какая перемена! И какая счастливая!
Где был обычай зверей, ныне там чин Ангелов».
Деятельность святителя Никиты была обращена преимущественно на славян ба묬канских. Это и естественно по близости их к месту его кафедры. Святитель написал слогом простым и чистым, приспособленным к оглашаемым в вере, шесть книг. Первая — о готовящихся к вере; вторая — о заблуждениях язычества; третья — о вере в Высочайшее Существо; четвертая — против родословия; пятая — о символе; шестая — о жертве Пасхального Агнца. Кроме того, он издал книгу о падшей деве, возбуждаю¬щую каждого падшего к исправлению. Сочине¬ния его были весьма похваляемы «за благочестивый дух их и за основательное знание». Кончина свт. Никиты последо¬вала не прежде 420 года, июня 22 дня.

• Свети Никита Ремесиански (Nicetius, Nicaeas, Niceas, Nicetus o Nicetas - 335–414 г.)
(от Уикипедия Бг.) е римски църковен деец, живял през ІV-V век (366-414 г.). В църковната йерархия достига чин епископ на Ремесиана (античен град между Пирот и Ниш близо до днешния Бела паланка) в римската провинция Вътрешна ДАКИЯ.
Произлиза(л) от илирийското племе дардани. - Не знаех, че ДАРДАНИТЕ са „сърби-илири” – вие как мислите :))!?
Известен Е с това(!), че СЪЗДАВА АЗБУКА НА ТРАКИТЕ и ПРЕВЕЖДА БИБЛИЯТА на тракийски език. Счита се, че "Библия БЕСИКА" е написана за ПОКРЪСТВАНЕТО НА БЕСИТЕ или в Ремесия(град от поречието на „Българска морава”) или в "планинския манастир в земята на бесите".
Тук отново да попитам: Бесите КЪДЕ ЖИВЕЯТ ?
I.
Според мен, БЕСИТЕ СА НАСЕЛЯВАЛИ по начало Родопа планина(припомнете си, за изкуствено предизвиканият конфликт между Беси и Одриси, от Рим?)
II.
Вече след втори век една част от тях са преселени от римляните в района на Дунавски лимес и стават част от Беси-Готския съюз (според някои автори)!)?

• Допълните сведения за епископ Никита, черпим също, от житието на неговият
личен приятел Павлин Нолански, епископ на Нола (409/411-431), който написва житие за него. В същото Павлин Нолански казва:
"...Нали бесите, ако земята и душата им са корави, ако и те самите са по-корави от тамошния сняг, са станали сега по твое напътствие кротки овце, които се трупат в кошарата на мира. Сега бесите ликуват, че са повече забогатели от своя труд: нали златото, заради което претърсваха земята с ръце (т.е. копаят в рудници - б.м.)... Недостъпните и кървавите по-рано планини сега закрилят превърнатите в монаси разбойници, станали питомци на мира."

• Според не твърде предполагащият доверие(за мен) Н. Овчаров:
Късноантичната базилика с амвон за проповеди и купел открити в Перперек се счита, че е свързана с покръстването на бесите и с манастира им.
Още сведеният за съществуването на превод на Библията на езика на бесите са от IV най-късно V-ти век. Защото?

• В 394 година свети Григорий Нисийски пише:
„ … библии имат и Сирийци, и Миди, и Кападокийци … и Траки и Египтяни.”

• Около 399 година Йоан Златоуст пише:
„... скитите, траките, савроматите, маврите, индийците, даже жителите на крайните предели на вселената, всички любомъдърстват и превели на собствения си език тези изречения(Библейските текстове – б.м.).”

• В 396 година свети Йероним Блажени(347 – 420) пише:
„Bessorum feritas et pellitorum turba populorum, qui … melos et totius mundi una vox Christus est.”
Превод:
„Жестоките беси и всичките тези, облечени в кожи племена, които в миналото правеха човешки жертвоприношения при погребенията на умрелите, са преклонили своите груби езици пред сладката музика на кръста и единственият глас в света е Христос.” … св. Иероним ни е оставил още:
„ХУНИТЕ учат псалтира и греят скитския студ с топлината на вярата: златокосата и руса ГЕТСКА войска е обкръжена с църковни палатки. Те може би затова се бият против нас с равна на нашата храброст, защото изповядват същата вяра.”

СЛЕДВАЩ ВЪПРОС: За „РОШКИТЕ букви” ? – които са видели Константин и Методий по време на „Хазарската им мисия” – СЕ ЯВЯВАТ ТЕ ОБРАЗЕЦ именно от:
А) АЗБУКАТА НА НИКИТА или …
Б) на „готският”:)))) епископ (В)Улфила – с правилно изписване Урфила!?

От всичката тази (неизчерпваща въпроса) информация … Следва да набележим ВЪЗМОЖНИТЕ ХИПОТЕЗИ по ОТНОШЕНИЕ ИЗОБРЕТЯВАНЕТО НА АЗБУКА от „братята” И СМУЩАВАЩОТО като ФАКТОЛОГИЯ в техните жития?

- Вие сте на ход ! :))) ?!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Гет!
29.05.2017 07:38
Основателни са въпросите, които задаваш
Нима на гръцката азбука може да се сложи щемпел" Авторска"

По - важното е друго
Че на Кирил и Методий де факто България дължи оцеляването си през вековете при всичките неблагополучия и предателства!
На езика, издействали да е равен на гръцки и латински!
Защото един от основните признаци за етнос е език!
И добре да знаят тези, които посягат на език и азбука Да знаят, че всяко посягане върху тях е присъда!
А Авторството е разтегливо понятие...
Автор е първият ,направил азбука Неизвестен! всички останали, вероятно колективи, повтарят направеното, подобряват го, на база местни условия
Както при автомобила, самолета и какво ли не...

Хубав ден, приятелю!
цитирай
12. get - - Абе то тъй ... ама ...?
29.05.2017 15:07
leonleonovpom2 написа:
Основателни са въпросите, които задаваш
Нима на гръцката азбука може да се сложи щемпел" Авторска"

По - важното е друго
Че на Кирил и Методий де факто България дължи оцеляването си ...
А Авторството е разтегливо понятие...
...

Хубав ден, приятелю!


Явно информацията в предходният ми пост ... явно не е изчерпателна - та да прочетем още ...? Защото не тръгнем ли: от познато - към непознато ... или от известно - към неизвестно ... остава ни единственият "познавателен метод" ... фърлянето на боб :)))

- Та предлагам, да прочетем в Болшаята сов. энциклопедия - Какво пише по темата?
1. Кирилл и Мефодий,
а) славянские просветители;
б) создатели славянской азбуки;
в) проповедники христианства;
г) первые переводчики богослужебных книг с греческого на славянский язык ...

2. Кирилл получил образование при дворе византийского императора Михаила III в Константинополе, где одним из его учителей был Фотий.
а) Хорошо знал славянский, греческий, латинский, еврейский и арабский языки.
б)… стал патриаршим библиотекарем, затем преподавал философию.
в) В 40-х гг. успешно участвовал в диспутах с иконоборцами (см. Иконоборчество – б.м.);
г) был в Сирии, где одержал победу в богословских спорах с мусульманами;
д) 860г. совершил дипломатическую поездку к хазарам.

3. Мефодий рано поступил на военную службу.
б) В 860-х г., отказавшись от сана архиепископа, стал игуменом монастыря Полихрон на азиатском берегу Мраморного моря.

4. В 863 Кирилл и Мефодий были направлены византийским императором Михаила III в Моравию, в целях проповеди христианства на славянском языке и оказанию помощи моравскому князю Ростиславу в борьбе против немецких феодалов.

5. В науке нет единого мнения по вопросу о том, какую азбуку создал Кирилл — ГЛАГОЛИЦУ или КИРИЛЛИЦУ (большинство учёных считают, что глаголицу).

От https://days.pravoslavie/Life/life6671.htm
Святой Мефодий сначала служил, как и отец его, в военном звании.(…)
Пробыв в чине воеводы около 10 лет и познав суету житейскую, Мефодий стал располагав свою волю к отречению от всего земного и устремлять свои мысли к небесному. Оставив воеводство и все утехи мира, ОН УШЕЛ в монахи НА ГОРУ Олимп.
- От тук става ИНТЕРЕСНО?
А брат его святой Константин(…)Кирилл(той и Константин) удалился к брату Мефодию и несколько лет разделял с ним иноческие подвиги в монастыре на Олимпе, где впервые стал заниматься изучением славянского языка.
В обителях, бывших на горе, было много иноков-славян из разных соседних стран, почему Константин мог иметь здесь для себя постоянную практику, что для него было особенно важно (…)
- С допълнението – без коментар на текста от сайта на РПЦ:
„Торжественное празднование памяти святых первосвятителей равноапостольных Кирилла и Мефодия было установлено в Русской Церкви в 1863 году.
В Иконописном подлиннике(иерменията-ръковство по иконопис) под 11 мая сказано:
«Преподобных отец наших Мефодия и Константина, нареченного Кирилла, епископов Моравских, учителей Словенских. Мефодий — подобием стар, власы седы, брада долга аки Власиева, ризы святительские и омофор, в руках Евангелие. Константин — ризы преподобнические и в схиме, в руках книга, а в ней написана русская азбука А, Б, В, Г, Д и прочие слова (буквы) все по ряду...».”

В заключение:
Пита се в задачата – Защо братята, първо Методий а после Константин-Кирил напускат Цариград … с неговите богати възможности, като Магнаурска богословско-философска школа … плюс на всякакви старинни и нови текстове, в най-богата за него време Библиотека … А се грабват та отиват в, забравеният от бога манастир Свети Полихрон … някъде около планината носеща старото име Олимп … по-късно Булгард-даг//тоест Българска-планина … В близост до съвременният град Бурса в Мала азия?!
Вторият въпрос: Възможно ли е в рамките … от двама (колкото и да се ерудирани и добри ПРЕВОДАЧИ ) да се … извърши?!
ПЪРВО – създаде НОВА АЗБУКА?
ВТОРО – такава ОГРОМНА ПО ОБЕМ … Каквато е на практика богослужебната литература … В тази връзка, елементарният въпрос: Някой от вас, правил ли си е труда да ПРОВЕРИ – на Колко страници … мъзлизат Стар + Нов завет? Да оставим необходимите Псалтири и друга книжнина за ЕДНА НОРМАЛНА ЛИТУРГИЧНО-ЦЪРКОВНА дейност?!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
29.05.2017 20:36
Не е възможно по силите на двама души , естествено!
Ще коментирам какво смятам, че е възможно
Но за да не потъне като коментар, в нов постинг!
И ти, вместо до пишеш такива дълги коментари, пусни ги в постинг! Тук едва ли някой ще им обърне внимание Първо да търси постинга- случайно, после и коментара

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
14. fenor - Не съм чел коментариите....
01.06.2017 17:33
....към този ти пост пък и няма значение. Искам да те насоча само да потърсиш информация. За глаголицата няма да коментирам нищо, има достатъчно догатки и коментари за произхода й, въпреки, че тя все пак си е оригинално завършено творение и това е безспорно. Не така стои въпросът с кирилицата. Има достатъчно артефакти, които показват, че подобна азбука вече е съществувала доста преди девети век. При това в нея наред с общите с гръцкото писмо знаци са се употребявали и други, познати от древните лидийски, мидийски и др. древни писменни системи. Сред тях се срещат и част от знаците които свързваме със старобългарското рунно писмо, включително Ш, Ц, Ъ, ь. Това не омаловажава дейноста на т. нар Св. Седмочисленици, които са оформили една съвършенна и лесно приложима алтернативна писменна система на езика ни, но е интересно да се знае като факт. Още по интересно е, че най-вероятно това ограничено по използване древно писмо май е принадлежало на наследниците на едно тайно религиозно течение, които го употребявали за погребални послания и заклинания.
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Павлине
01.06.2017 22:13
fenor написа:
....към този ти пост пък и няма значение. Искам да те насоча само да потърсиш информация. За глаголицата няма да коментирам нищо, има достатъчно догатки и коментари за произхода й, въпреки, че тя все пак си е оригинално завършено творение и това е безспорно. Не така стои въпросът с кирилицата. Има достатъчно артефакти, които показват, че подобна азбука вече е съществувала доста преди девети век. При това в нея наред с общите с гръцкото писмо знаци са се употребявали и други, познати от древните лидийски, мидийски и др. древни писменни системи. Сред тях се срещат и част от знаците които свързваме със старобългарското рунно писмо, включително Ш, Ц, Ъ, ь. Това не омаловажава дейноста на т. нар Св. Седмочисленици, които са оформили една съвършенна и лесно приложима алтернативна писменна система на езика ни, но е интересно да се знае като факт. Още по интересно е, че най-вероятно това ограничено по използване древно писмо май е принадлежало на наследниците на едно тайно религиозно течение, които го употребявали за погребални послания и заклинания.


Благодаря ти за безценния коментар!
Да, сигурно се ползват стари азбуки,според мен фригийска! Но това е работа за тесни специалисти, да си кажат думата
Как са нещата в Троян?
Голяма част от трудовия ми стаж е свързан с Троян! С Трояфарм!
Имаха прекрасен състав и ръководители! Иванов беше директор, загина при съмнителна катастрофа....
Имаш ли някаква информация за завода сега?

Хубава вечер ти пожелавам!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10016401
Постинги: 1432
Коментари: 30423
Гласове: 107502
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031