Постинг
01.06.2017 14:58 -
Гигантът Ботев
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 5044 Коментари: 29 Гласове:
Последна промяна: 02.06.2017 07:16

Прочетен: 5044 Коментари: 29 Гласове:
40
Последна промяна: 02.06.2017 07:16


Ботев е гигантът на нашата поезия и особено - публицистика!
Ако беше наш съвременник, Нобеловата награда за литература щеше да е детска играчка в ръцете му!
Отдавна щеше да е неин притежател!
Просто поредният малшанс за великия Ботев!
В същото време е изключително скромен!
Приема да се издаде обща стихосбирка със Стамболов, въпреки ,че като поет го превъзхожда значително! Заради патриотичния стил на Стамболовата поезия!
И когато четниците слизат на Козлодуйския бряг, пеят най-значимото Стамболово стихотворение, превърнато в песен:
- Не щеме ний богатство, не щеме ний пари!....
Което си е и така!
Ботев, тръгвайки с четата за България е наясно, че се саможертва! Геният не може да се самозаблуждава Знак ,че е така, са стиховете му, писмото до Венета и новородената дъщеря Иванка! И особено писмата до Европейските редакции, изиграли огромна роля за последвалите събития!
И кой знае защо, оставащи в сянка?!
Някои, от съвременна гледна точка , се опитват да изкарат Ботев " терорист"? Затова, че временно е отклонил кораба от курса му ?
Отклонил, не взривил!
Дали е така!
Ами поведението му спрямо капитана на кораба е в рицарски стил!
Обяснява какви са, за какво се борят! Връчва и обяснително писмо, завършващо с прослава за император Франц- Йосиф!
Капитанът на корабът, дотолкова е впечатлен от саможертвата на тези млади хора, че при потеглянето на кораба за Видин ги приветства с корабната сирена !
По- късно, вече във Видин, категорично отказва да се върне с турски аскер, който да преследва четата С риск от дипломатически скандал
Погребан е във Виена, в алеята на славата! Без да има някакви особени заслуги към Австрия . Заради достойното му поведение на Българския бряг на Дунав!
Много митове има около смъртта на Ботев!
С великите е така! Не е намерен и трупът му?!
Разочарован е бил от поведението на местните Българи, които даже искали пари за храната, която дават на четата?
Дали е убит от свой?
Съмненията падат върху помощника му Апостолов. През деня са имали жесток скандал с него. Обвинявал Ботев, че ги е подвел! Че никакво въстание няма в България, даже бягат и се крият от тях!
Освен това бил най- добрият стрелец в четата! Само той е бил способен на такъв изстрел в тъмнината . От друга страна, свидетели твърдят, че той пръв е притичал и е подхванал с ръце, падащото тяло на Ботев!
Не е изключено чувствителният Ботев да се е самоубил!
Каквато и да е истината за смъртта му, остава завинаги безсмъртен!
Многократно се е появявал слух, че е жив, за последен път през 60- те години на миналия век!?Че бил в Диарбекир, забравен, в дълбока старост научил, че България е свободна!?
Истината е, че Ботев ще е жив, докато я има и България!
Ако беше наш съвременник, Нобеловата награда за литература щеше да е детска играчка в ръцете му!
Отдавна щеше да е неин притежател!
Просто поредният малшанс за великия Ботев!
В същото време е изключително скромен!
Приема да се издаде обща стихосбирка със Стамболов, въпреки ,че като поет го превъзхожда значително! Заради патриотичния стил на Стамболовата поезия!
И когато четниците слизат на Козлодуйския бряг, пеят най-значимото Стамболово стихотворение, превърнато в песен:
- Не щеме ний богатство, не щеме ний пари!....
Което си е и така!
Ботев, тръгвайки с четата за България е наясно, че се саможертва! Геният не може да се самозаблуждава Знак ,че е така, са стиховете му, писмото до Венета и новородената дъщеря Иванка! И особено писмата до Европейските редакции, изиграли огромна роля за последвалите събития!
И кой знае защо, оставащи в сянка?!
Някои, от съвременна гледна точка , се опитват да изкарат Ботев " терорист"? Затова, че временно е отклонил кораба от курса му ?
Отклонил, не взривил!
Дали е така!
Ами поведението му спрямо капитана на кораба е в рицарски стил!
Обяснява какви са, за какво се борят! Връчва и обяснително писмо, завършващо с прослава за император Франц- Йосиф!
Капитанът на корабът, дотолкова е впечатлен от саможертвата на тези млади хора, че при потеглянето на кораба за Видин ги приветства с корабната сирена !
По- късно, вече във Видин, категорично отказва да се върне с турски аскер, който да преследва четата С риск от дипломатически скандал
Погребан е във Виена, в алеята на славата! Без да има някакви особени заслуги към Австрия . Заради достойното му поведение на Българския бряг на Дунав!
Много митове има около смъртта на Ботев!
С великите е така! Не е намерен и трупът му?!
Разочарован е бил от поведението на местните Българи, които даже искали пари за храната, която дават на четата?
Дали е убит от свой?
Съмненията падат върху помощника му Апостолов. През деня са имали жесток скандал с него. Обвинявал Ботев, че ги е подвел! Че никакво въстание няма в България, даже бягат и се крият от тях!
Освен това бил най- добрият стрелец в четата! Само той е бил способен на такъв изстрел в тъмнината . От друга страна, свидетели твърдят, че той пръв е притичал и е подхванал с ръце, падащото тяло на Ботев!
Не е изключено чувствителният Ботев да се е самоубил!
Каквато и да е истината за смъртта му, остава завинаги безсмъртен!
Многократно се е появявал слух, че е жив, за последен път през 60- те години на миналия век!?Че бил в Диарбекир, забравен, в дълбока старост научил, че България е свободна!?
Истината е, че Ботев ще е жив, докато я има и България!
Тагове:
Вълнообразно
ГЕРБ във Видин снощи си избира лидер
Николай Василев иска табели на английски...
Британци инвестират във Видин 150 милио...
Николай Василев иска табели на английски...
Британци инвестират във Видин 150 милио...
силен пост! Гръмките слова изречени с патос почти винаги са излишни и дразнят. Великите хора заслужават нормално изречени думи, но казани от сърцето. Благодаря за удоволствието да науча нещо ново за този велик българин. (Междувпрочем, знамето на Ботевата чета е било знаме на четата от моето село - Червена Вода - Червеноводската чета, а по-късно пренесено в Румъния и развято на кораба "Радецки" от великия Ботев!)
цитирайАко Ботев живееше днес, той не би получил Нобелова награда, а огромната част от тези които утре ще му се прекланят от първи ред той би мразил искрено.
цитирайВсеки истински осъзнат българин носи Ботев в сърцето и в душата си и прилага по един или друг начин принципите му в житейския си път, защото те са в основата на стойностния живот.
Хубав ден, приятелю!
цитирайХубав ден, приятелю!
Лирата на Ботьов остава ненадмината. За нея думи няма.
За всичко останало МОЖЕ да се говори, но е МНОГО рисковано. Да не падне недостойна сянка върху един гений, какъвто НЯМА НИ ЕДИН ДРУГ НАРОД.
Да , Ботьов е знаел, че отива на смърт. Само той е знаел от четата. Останалите са - един военен и хъшове, и сигурно и някой безработен хайдутин. Хора, които знаят що е битка и смърт, но са далече да тръгнат на СИГУРНА смърт без ВИДИМ резултат. А за тях видимият резултат е военен - въстание, кръв, смърт и НАДЕЖДА за победа!
Но хората които са ДАЛИ ПАРИТЕ за тая ПОЛИТИЧЕСКА операция, са знаели защо ги дават - да се маркира западната граница на България, за да не нахлуят сърби и др. в началото на предстоящата война. Тая задача е изпълнена. Смъртта на един НИХИЛИСТ, а такъв е Ботьов за богатите българи и за Русия, е оправдан риск з тях. Като знаем какви бели прави по-късно Стамболов, може да си представим и други подобни...
За смъртта му едва ли е дашло време да говорим отговорно.
Аз помня последния слух, че Ботев се връща от Диарбекир! Само ДОСТОЕН НАРОД може да се поддаде на тая магия. (Беше преди 1960г., около 1957, по памет.) Като че СВЕЩЕН ДУХ обхождаше страната. Трудовият народ стана НАРОД НА ДУХА.!!!
цитирайЗа всичко останало МОЖЕ да се говори, но е МНОГО рисковано. Да не падне недостойна сянка върху един гений, какъвто НЯМА НИ ЕДИН ДРУГ НАРОД.
Да , Ботьов е знаел, че отива на смърт. Само той е знаел от четата. Останалите са - един военен и хъшове, и сигурно и някой безработен хайдутин. Хора, които знаят що е битка и смърт, но са далече да тръгнат на СИГУРНА смърт без ВИДИМ резултат. А за тях видимият резултат е военен - въстание, кръв, смърт и НАДЕЖДА за победа!
Но хората които са ДАЛИ ПАРИТЕ за тая ПОЛИТИЧЕСКА операция, са знаели защо ги дават - да се маркира западната граница на България, за да не нахлуят сърби и др. в началото на предстоящата война. Тая задача е изпълнена. Смъртта на един НИХИЛИСТ, а такъв е Ботьов за богатите българи и за Русия, е оправдан риск з тях. Като знаем какви бели прави по-късно Стамболов, може да си представим и други подобни...
За смъртта му едва ли е дашло време да говорим отговорно.
Аз помня последния слух, че Ботев се връща от Диарбекир! Само ДОСТОЕН НАРОД може да се поддаде на тая магия. (Беше преди 1960г., около 1957, по памет.) Като че СВЕЩЕН ДУХ обхождаше страната. Трудовият народ стана НАРОД НА ДУХА.!!!
mrazekoff написа:
силен пост! Гръмките слова изречени с патос почти винаги са излишни и дразнят. Великите хора заслужават нормално изречени думи, но казани от сърцето. Благодаря за удоволствието да науча нещо ново за този велик българин. (Междувпрочем, знамето на Ботевата чета е било знаме на четата от моето село - Червена Вода - Червеноводската чета, а по-късно пренесено в Румъния и развято на кораба "Радецки" от великия Ботев!)
Да, аз също научих нещо от тебе!
В нашия град са се преселили наследниците на знакова фигура от четата на Ботев- поп Сава Катрафилов
Братът на прадядо ми- Стефан като тебе, бил е много скромен, но за него се твърди, че при връщането си от Франция, изгонен след Парижката комуна, се е срещал с Ботев в Букурещ....
Каквото и хубаво да се каже за Ботев, няма да е достатъчно!
Хубава вечер ти пожелавам!
merlin68 написа:
Ако Ботев живееше днес, той не би получил Нобелова награда, а огромната част от тези които утре ще му се прекланят от първи ред той би мразил искрено.
Ако Ботев живееше днес, той не би получил Нобелова награда!... Заради завистници, които биха засипали с писма Нобеловият комитет в Стокхолм!
Че не е никакъв поет , а разбойник и терорист! Нехранимайко, като Левски/ По думите на Хаджипенчович/!
Е, как на такъв да дадат Нобелова премия?!
Същата съдба сполетя далече по- малко заслужили като Хайтов и Дончев!
Но в нормални условия, няма по- заслужил от Ботев!
Да, мнозина от тези, които сега му се прекланят, защото им е удобно, той би мразил така , както само той може!
Както и Левски би мразил тези, които държат портрета му зад гърба си?
Защото нямат смелост да го гледат в очите!
Хубава вечер ти пожелавам!
batogo написа:
Всеки истински осъзнат българин носи Ботев в сърцето и в душата си и прилага по един или друг начин принципите му в житейския си път, защото те са в основата на стойностния живот.
Хубав ден, приятелю!
Хубав ден, приятелю!
Така е, всеки истински Българин носи Ботев в сърцето и душата си!
Бях дете, когато баща ми ми каза, че се говори, че Ботев е жив?! Бил на доста повече от сто години ....Някой ми беше казал, че хората живеят до сто години и умират! За мен това не можеше да е истина! Но от друга страна, много исках да е жив! Представях си го като великан наистина, а като такъв защо да не живее повече от сто години?!
Хубава вечер, приятелю!
krumbelosvet написа:
Лирата на Ботьов остава ненадмината. За нея думи няма.
За всичко останало МОЖЕ да се говори, но е МНОГО рисковано. Да не падне недостойна сянка върху един гений, какъвто НЯМА НИ ЕДИН ДРУГ НАРОД.
Да , Ботьов е знаел, че отива на смърт. Само той е знаел от четата. Останалите са - един военен и хъшове, и сигурно и някой безработен хайдутин. Хора, които знаят що е битка и смърт, но са далече да тръгнат на СИГУРНА смърт без ВИДИМ резултат. А за тях видимият резултат е военен - въстание, кръв, смърт и НАДЕЖДА за победа!
Но хората които са ДАЛИ ПАРИТЕ за тая ПОЛИТИЧЕСКА операция, са знаели защо ги дават - да се маркира западната граница на България, за да не нахлуят сърби и др. в началото на предстоящата война. Тая задача е изпълнена. Смъртта на един НИХИЛИСТ, а такъв е Ботьов за богатите българи и за Русия, е оправдан риск з тях. Като знаем какви бели прави по-късно Стамболов, може да си представим и други подобни...
За смъртта му едва ли е дашло време да говорим отговорно.
Аз помня последния слух, че Ботев се връща от Диарбекир! Само ДОСТОЕН НАРОД може да се поддаде на тая магия. (Беше преди 1960г., около 1957, по памет.) Като че СВЕЩЕН ДУХ обхождаше страната. Трудовият народ стана НАРОД НА ДУХА.!!!
За всичко останало МОЖЕ да се говори, но е МНОГО рисковано. Да не падне недостойна сянка върху един гений, какъвто НЯМА НИ ЕДИН ДРУГ НАРОД.
Да , Ботьов е знаел, че отива на смърт. Само той е знаел от четата. Останалите са - един военен и хъшове, и сигурно и някой безработен хайдутин. Хора, които знаят що е битка и смърт, но са далече да тръгнат на СИГУРНА смърт без ВИДИМ резултат. А за тях видимият резултат е военен - въстание, кръв, смърт и НАДЕЖДА за победа!
Но хората които са ДАЛИ ПАРИТЕ за тая ПОЛИТИЧЕСКА операция, са знаели защо ги дават - да се маркира западната граница на България, за да не нахлуят сърби и др. в началото на предстоящата война. Тая задача е изпълнена. Смъртта на един НИХИЛИСТ, а такъв е Ботьов за богатите българи и за Русия, е оправдан риск з тях. Като знаем какви бели прави по-късно Стамболов, може да си представим и други подобни...
За смъртта му едва ли е дашло време да говорим отговорно.
Аз помня последния слух, че Ботев се връща от Диарбекир! Само ДОСТОЕН НАРОД може да се поддаде на тая магия. (Беше преди 1960г., около 1957, по памет.) Като че СВЕЩЕН ДУХ обхождаше страната. Трудовият народ стана НАРОД НА ДУХА.!!!
Ботев е наистина уникален!
Една чужденка попита, кой е най- големият ни поет и след това поиска да да и преведа нещо от него
Естествено ,посочих Ботев, с неговите 26 стихотворения!
Казах и ,че не мога да го преведа, трябва да съм поет като него, но ще и прочета нещо от него на Български!
Каза, че нищо не е разбрала от текста, но е усетила музиката в него
Да, някъде тогава е възникнал слуха, че е жив, въпреки, че аз съм го чул със сигурност по- късно, защото вече ходех на училище! Бях в първи клас!
А за смъртта му, едва ли истината някога ще излезе наяве
Моето мнение, колкото и да е антихристко, е, че се е самоубил Но това е наказуемо от църквата, затова с всички сили очевидците се мъчат да го прикрият!
И затова се оплитат в обясненията и то така, че изглежда ,че някой от тях е свършил това!
Хубава вечер!
И аз имах късмета да участвам в една заря във Враца като школник
Благодарен съм на съдбата за него Беше 1975 година
А на другия ден почти пробягахме разстоянието от школата до Околчица и обратно
Ходих и на мястото където приключва жизнения път на Ботев!
Даже някои школници ме питаха, разбрал ли съм, как е убит Ботев?
Да, за себе си бях наясно!
цитирайБлагодарен съм на съдбата за него Беше 1975 година
А на другия ден почти пробягахме разстоянието от школата до Околчица и обратно
Ходих и на мястото където приключва жизнения път на Ботев!
Даже някои школници ме питаха, разбрал ли съм, как е убит Ботев?
Да, за себе си бях наясно!
Въпросът е, ние дали сме живи!?...
цитирайmisteriavechna написа:
Въпросът е, ние дали сме живи!?...
Уместен въпрос!
Тези, които падат за свободата, не умират
А тези, на които свободата е безлична, какво става с тях?
Живи ли са?!
Хубав ден!
"Дела и завети на видни българи" е книгата, в която ЧЕТИРИМА "очевидци", между които май и един от братята Обретенови, описват смъртта на Ботев... по четири различни начина. Само едно е сигурно, че и четиримата си съчиняват. И толкова е било страшно отчаянието, и толкова дълбока раната, и толкова не са вярвали, че ще оживеят, че НЕ СА СЕ СГОВОРИЛИ КАКВО ДА КАЖАТ един ден, в свободна България!!!
Аз бях на 15-16 години, когато ВЪЛШЕВНАТА ВЕСТ, че Ботев се завръща, облетя и овладя душите в България!!! Боже, и след 60 години го помня като днес! Моят класен, учител по литература, най-сериозно се безпокоеше, дали на 110 години ще видим гения, или немощен старец. Но това бяха разсъждения на интелигент. НАРОДЪТ, и децата, и юношите, просто очакваха да видят чудото и да отдадат душите си на гения-герой. Боже, Боже, и сега старите ми очи...
На мене ми изглежда най-вероятно, Ботев да е помолил да го застрелят пред неизбежния плен. От цялата чета, само Ботев е бил без хайдушки опит. Носел е неудобни "парадни" ботуши и краката му са били живи рани. И походът е бил непосилен за градски човек, човек на перото, а не на войната. Духът е силен, но тялото е слабо...
Тялото не е намерено. Може през нощта да са го погребали и замаскирали гроба. За печени хайдути, това е лесна работа. И КОСТИТЕ МУ ДНЕС СА ТАМ НЯКЪДЕ.!!!
"Да помнят, мене да търсят, бяло ми месо по скали, по скали и по орляци, черни ми кърви в земта, в земята, майко, черната. Дано ми найдат пушката, пушката, майко, сабята, и дето срещнат душманин, със куршум да го поздравят, а пък със сабя помилват...."
цитирайАз бях на 15-16 години, когато ВЪЛШЕВНАТА ВЕСТ, че Ботев се завръща, облетя и овладя душите в България!!! Боже, и след 60 години го помня като днес! Моят класен, учител по литература, най-сериозно се безпокоеше, дали на 110 години ще видим гения, или немощен старец. Но това бяха разсъждения на интелигент. НАРОДЪТ, и децата, и юношите, просто очакваха да видят чудото и да отдадат душите си на гения-герой. Боже, Боже, и сега старите ми очи...
На мене ми изглежда най-вероятно, Ботев да е помолил да го застрелят пред неизбежния плен. От цялата чета, само Ботев е бил без хайдушки опит. Носел е неудобни "парадни" ботуши и краката му са били живи рани. И походът е бил непосилен за градски човек, човек на перото, а не на войната. Духът е силен, но тялото е слабо...
Тялото не е намерено. Може през нощта да са го погребали и замаскирали гроба. За печени хайдути, това е лесна работа. И КОСТИТЕ МУ ДНЕС СА ТАМ НЯКЪДЕ.!!!
"Да помнят, мене да търсят, бяло ми месо по скали, по скали и по орляци, черни ми кърви в земта, в земята, майко, черната. Дано ми найдат пушката, пушката, майко, сабята, и дето срещнат душманин, със куршум да го поздравят, а пък със сабя помилват...."
Прочетох в простинга на 1997 , че Стефан Цанев предполага самоубийство!?
Има основания за това:
Единичен изстрел, не последван от опит за преследване на убиеца
При това, в близост до Ботев е великолепен стрелец като Апостолов, който на следващия ден наистина убива нарочения за убиец на Ботев черкез
Защо не го е направил предния ден?!
И какво търси този черкез в близост до щаба на четата ? Как се е прицелил в полумрака, тогава е свирен отбоят?
Вероятно тази тайна прикриват хората около Ботев? И се уплитат по такъв начин, че падат съмнения върху тях! Ако е така наистина, заговорило е чувствителното поетично сърце на гения!
Поклон пред Ботев и четниците му!
цитирайИма основания за това:
Единичен изстрел, не последван от опит за преследване на убиеца
При това, в близост до Ботев е великолепен стрелец като Апостолов, който на следващия ден наистина убива нарочения за убиец на Ботев черкез
Защо не го е направил предния ден?!
И какво търси този черкез в близост до щаба на четата ? Как се е прицелил в полумрака, тогава е свирен отбоят?
Вероятно тази тайна прикриват хората около Ботев? И се уплитат по такъв начин, че падат съмнения върху тях! Ако е така наистина, заговорило е чувствителното поетично сърце на гения!
Поклон пред Ботев и четниците му!
krumbelosvet написа:
"Дела и завети на видни българи" е книгата, в която ЧЕТИРИМА "очевидци", между които май и един от братята Обретенови, описват смъртта на Ботев... по четири различни начина. Само едно е сигурно, че и четиримата си съчиняват. И толкова е било страшно отчаянието, и толкова дълбока раната, и толкова не са вярвали, че ще оживеят, че НЕ СА СЕ СГОВОРИЛИ КАКВО ДА КАЖАТ един ден, в свободна България!!!
Аз бях на 15-16 години, когато ВЪЛШЕВНАТА ВЕСТ, че Ботев се завръща, облетя и овладя душите в България!!! Боже, и след 60 години го помня като днес! Моят класен, учител по литература, най-сериозно се безпокоеше, дали на 110 години ще видим гения, или немощен старец. Но това бяха разсъждения на интелигент. НАРОДЪТ, и децата, и юношите, просто очакваха да видят чудото и да отдадат душите си на гения-герой. Боже, Боже, и сега старите ми очи...
На мене ми изглежда най-вероятно, Ботев да е помолил да го застрелят пред неизбежния плен. От цялата чета, само Ботев е бил без хайдушки опит. Носел е неудобни "парадни" ботуши и краката му са били живи рани. И походът е бил непосилен за градски човек, човек на перото, а не на войната. Духът е силен, но тялото е слабо...
Тялото не е намерено. Може през нощта да са го погребали и замаскирали гроба. За печени хайдути, това е лесна работа. И КОСТИТЕ МУ ДНЕС СА ТАМ НЯКЪДЕ.!!!
"Да помнят, мене да търсят, бяло ми месо по скали, по скали и по орляци, черни ми кърви в земта, в земята, майко, черната. Дано ми найдат пушката, пушката, майко, сабята, и дето срещнат душманин, със куршум да го поздравят, а пък със сабя помилват...."
Аз бях на 15-16 години, когато ВЪЛШЕВНАТА ВЕСТ, че Ботев се завръща, облетя и овладя душите в България!!! Боже, и след 60 години го помня като днес! Моят класен, учител по литература, най-сериозно се безпокоеше, дали на 110 години ще видим гения, или немощен старец. Но това бяха разсъждения на интелигент. НАРОДЪТ, и децата, и юношите, просто очакваха да видят чудото и да отдадат душите си на гения-герой. Боже, Боже, и сега старите ми очи...
На мене ми изглежда най-вероятно, Ботев да е помолил да го застрелят пред неизбежния плен. От цялата чета, само Ботев е бил без хайдушки опит. Носел е неудобни "парадни" ботуши и краката му са били живи рани. И походът е бил непосилен за градски човек, човек на перото, а не на войната. Духът е силен, но тялото е слабо...
Тялото не е намерено. Може през нощта да са го погребали и замаскирали гроба. За печени хайдути, това е лесна работа. И КОСТИТЕ МУ ДНЕС СА ТАМ НЯКЪДЕ.!!!
"Да помнят, мене да търсят, бяло ми месо по скали, по скали и по орляци, черни ми кърви в земта, в земята, майко, черната. Дано ми найдат пушката, пушката, майко, сабята, и дето срещнат душманин, със куршум да го поздравят, а пък със сабя помилват...."
Чудесно си го написал!
Да, и такъв вариант е допустим!
Ботев е силен физически, но е човек на перото и няма тренинг в такива условия
Да, за човек като Ботев, хората са се надявали на чудеса Че е бил заловен и изпратен в Диарбекир, че след повече от 80 години ще се завърне, жив?!
Хубав ден, Красимире!
Постинг по време и на място, след като на първа страница до момента точно ДНЕС няма нито един за Ботев с изключение на твоя!
Аз също съм убеден, че Ботев като поет е световен гений, а аз рядко казвам, че българи са на световно ниво.
Изключителен, огнен, безкомпромисен, че и истинен и бъркащ точно в раната, освен това външния му вид е мъжествен и внушителен.
Защо не сложи една емблематична негова фотография, портрет или картина за него ;)
Поздравявам те, че не си пропуснал да отблежиш датата и гения, не знаех, че тялото му не е намерено и не е поне като тяло спасено - за жалост.
цитирайАз също съм убеден, че Ботев като поет е световен гений, а аз рядко казвам, че българи са на световно ниво.
Изключителен, огнен, безкомпромисен, че и истинен и бъркащ точно в раната, освен това външния му вид е мъжествен и внушителен.
Защо не сложи една емблематична негова фотография, портрет или картина за него ;)
Поздравявам те, че не си пропуснал да отблежиш датата и гения, не знаех, че тялото му не е намерено и не е поне като тяло спасено - за жалост.
germantiger написа:
Постинг по време и на място, след като на първа страница до момента точно ДНЕС няма нито един за Ботев с изключение на твоя!
Аз също съм убеден, че Ботев като поет е световен гений, а аз рядко казвам, че българи са на световно ниво.
Изключителен, огнен, безкомпромисен, че и истинен и бъркащ точно в раната, освен това външния му вид е мъжествен и внушителен.
Защо не сложи една емблематична негова фотография, портрет или картина за него ;)
Поздравявам те, че не си пропуснал да отблежиш датата и гения, не знаех, че тялото му не е намерено и не е поне като тяло спасено - за жалост.
Аз също съм убеден, че Ботев като поет е световен гений, а аз рядко казвам, че българи са на световно ниво.
Изключителен, огнен, безкомпромисен, че и истинен и бъркащ точно в раната, освен това външния му вид е мъжествен и внушителен.
Защо не сложи една емблематична негова фотография, портрет или картина за него ;)
Поздравявам те, че не си пропуснал да отблежиш датата и гения, не знаех, че тялото му не е намерено и не е поне като тяло спасено - за жалост.
Да, гений е Ботев, въпреки ,че в последните си години е отдаден изцяло на публицистиката Ами вестниците , които издава, са почти изцяло негово дело! И там е световна марка, изключителен е!
Възможно е да е заровен в близост до мястото, където е убит! Но Обретенов, единствения оцелял от присъстващите не казва нищо за това!
Възможно е и самите турци, от респект ,да не са посмели да се гаврят с трупа му и да е погребан някъде там!
Хубав ден ти пожелавам!
17.
flymore -
Здравей, Лео!
02.06.2017 16:06
02.06.2017 16:06
Ще добавя само - Поклон, пред делото и саможертвата на Ботев!
Поклон, пред паметта на загиналите знайни и незнайни герои за свбоодата на България!!!
Благодаря, ти, за всички публикации!
:)
цитирайПоклон, пред паметта на загиналите знайни и незнайни герои за свбоодата на България!!!
Благодаря, ти, за всички публикации!
:)
Една от най-светлите личности в българската история,
с общочовешки послания за справедливост в целия свят!
Огнен темперамент!
Разкрепостен дух!
Достоен българин - патриот, революционер, поет!
Краткият му живот е доказателство
за пълно припокриване на думи и дела!
Отдал себе си в служба на отечеството,
в името на свободата народна
и срещу всички човешки душмани!
Личността му се превръща в символ на героизъм,
на скромност и готовност за саможертва в най-чистия им вид!
Поезията му е знакова за пътя към идеала
и причините, довели до този непоколебим избор!
Емоциите са силни, продиктувани от разума!
Такова въздействие може да постигне само геният!
А геният на Ботев е неоспорим!
Изключителен поетичен талант,
наистина достоен за Нобелова награда!
Гордеем се с този велик син на България!
Дълбок поклон!
Благодаря ти за заряда от позитивна енергия!
Духът има нужда от нея!
цитирайс общочовешки послания за справедливост в целия свят!
Огнен темперамент!
Разкрепостен дух!
Достоен българин - патриот, революционер, поет!
Краткият му живот е доказателство
за пълно припокриване на думи и дела!
Отдал себе си в служба на отечеството,
в името на свободата народна
и срещу всички човешки душмани!
Личността му се превръща в символ на героизъм,
на скромност и готовност за саможертва в най-чистия им вид!
Поезията му е знакова за пътя към идеала
и причините, довели до този непоколебим избор!
Емоциите са силни, продиктувани от разума!
Такова въздействие може да постигне само геният!
А геният на Ботев е неоспорим!
Изключителен поетичен талант,
наистина достоен за Нобелова награда!
Гордеем се с този велик син на България!
Дълбок поклон!
Благодаря ти за заряда от позитивна енергия!
Духът има нужда от нея!
Божия промисъл ли е, че не са запазени гробовете на нашите герои, поети, светци, с малки изклячения... Може би .Може би трябва да надминем себе си и да възродим ДУХОВНА БЪЛГАРИЯ. Не че трябва да се откажем от земята и миналото си.
цитирай
20.
yoan2015 -
Привет и от мен. Лео, ще прощаваш, ...
02.06.2017 18:30
02.06.2017 18:30
Привет и от мен.
Лео, ще прощаваш, ама и аз да кажа нещо.
Дядо Круме, не съм съгласен, че Ботев е знаел, че отива на сигурна смърт. Такова дело се захваща, за да се завърши сполучливо, после ако нещо не се получи се импровизира и смъртта е последното за което се мисли. Винаги има изход.
Другото нелогично за мен е изоставянето на трупа на Ботев, при положение, че този човек е бил приживе легенда, би трябвало да предпочетат да умрат отколкото да го изоставят на произвола.
Има много неясноти в историята.
Лео не се притеснявай, ние с дядо Крум така си говорим.
Поздрави.
цитирайЛео, ще прощаваш, ама и аз да кажа нещо.
Дядо Круме, не съм съгласен, че Ботев е знаел, че отива на сигурна смърт. Такова дело се захваща, за да се завърши сполучливо, после ако нещо не се получи се импровизира и смъртта е последното за което се мисли. Винаги има изход.
Другото нелогично за мен е изоставянето на трупа на Ботев, при положение, че този човек е бил приживе легенда, би трябвало да предпочетат да умрат отколкото да го изоставят на произвола.
Има много неясноти в историята.
Лео не се притеснявай, ние с дядо Крум така си говорим.
Поздрави.
21.
yoan2015 -
Извинявам се в случай, че излизам ...
02.06.2017 18:34
02.06.2017 18:34
Извинявам се в случай, че излизам анонимно, проблема е в силата на сигнала.
Йоан 2015.
цитирайЙоан 2015.
flymore написа:
Ще добавя само - Поклон, пред делото и саможертвата на Ботев!
Поклон, пред паметта на загиналите знайни и незнайни герои за свбоодата на България!!!
Благодаря, ти, за всички публикации!
:)
Поклон, пред паметта на загиналите знайни и незнайни герои за свбоодата на България!!!
Благодаря, ти, за всички публикации!
:)
Трогнат съм, благодаря ти!
Една от най- талантливите личности в историята ни ,се е жертвала за нас, като Христос!
Да е светла паметта му, а също и на тези, които са били с него!
Поклон!
inel379 написа:
Една от най-светлите личности в българската история,
с общочовешки послания за справедливост в целия свят!
Огнен темперамент!
Разкрепостен дух!
Достоен българин - патриот, революционер, поет!
Краткият му живот е доказателство
за пълно припокриване на думи и дела!
Отдал себе си в служба на отечеството,
в името на свободата народна
и срещу всички човешки душмани!
Личността му се превръща в символ на героизъм,
на скромност и готовност за саможертва в най-чистия им вид!
Поезията му е знакова за пътя към идеала
и причините, довели до този непоколебим избор!
Емоциите са силни, продиктувани от разума!
Такова въздействие може да постигне само геният!
А геният на Ботев е неоспорим!
Изключителен поетичен талант,
наистина достоен за Нобелова награда!
Гордеем се с този велик син на България!
Дълбок поклон!
Благодаря ти за заряда от позитивна енергия!
Духът има нужда от нея!
с общочовешки послания за справедливост в целия свят!
Огнен темперамент!
Разкрепостен дух!
Достоен българин - патриот, революционер, поет!
Краткият му живот е доказателство
за пълно припокриване на думи и дела!
Отдал себе си в служба на отечеството,
в името на свободата народна
и срещу всички човешки душмани!
Личността му се превръща в символ на героизъм,
на скромност и готовност за саможертва в най-чистия им вид!
Поезията му е знакова за пътя към идеала
и причините, довели до този непоколебим избор!
Емоциите са силни, продиктувани от разума!
Такова въздействие може да постигне само геният!
А геният на Ботев е неоспорим!
Изключителен поетичен талант,
наистина достоен за Нобелова награда!
Гордеем се с този велик син на България!
Дълбок поклон!
Благодаря ти за заряда от позитивна енергия!
Духът има нужда от нея!
Казала си всичко, просто няма какво да добавя!
Дълбок поклон на Ботев и сподвижниците му!
krumbelosvet написа:
Божия промисъл ли е, че не са запазени гробовете на нашите герои, поети, светци, с малки изклячения... Може би .Може би трябва да надминем себе си и да възродим ДУХОВНА БЪЛГАРИЯ. Не че трябва да се откажем от земята и миналото си.
Да, не са съхранени гробовете на бележитите ни личности, така както е в други Европейски държави!
Ботев вероятно е погребан някъде наоколо Но има ли интерес някой, да се намери гробът му?!
Хубава вечер, приятелю!
yoan2015 написа:
Привет и от мен.
Лео, ще прощаваш, ама и аз да кажа нещо.
Дядо Круме, не съм съгласен, че Ботев е знаел, че отива на сигурна смърт. Такова дело се захваща, за да се завърши сполучливо, после ако нещо не се получи се импровизира и смъртта е последното за което се мисли. Винаги има изход.
Другото нелогично за мен е изоставянето на трупа на Ботев, при положение, че този човек е бил приживе легенда, би трябвало да предпочетат да умрат отколкото да го изоставят на произвола.
Има много неясноти в историята.
Лео не се притеснявай, ние с дядо Крум така си говорим.
Поздрави.
Лео, ще прощаваш, ама и аз да кажа нещо.
Дядо Круме, не съм съгласен, че Ботев е знаел, че отива на сигурна смърт. Такова дело се захваща, за да се завърши сполучливо, после ако нещо не се получи се импровизира и смъртта е последното за което се мисли. Винаги има изход.
Другото нелогично за мен е изоставянето на трупа на Ботев, при положение, че този човек е бил приживе легенда, би трябвало да предпочетат да умрат отколкото да го изоставят на произвола.
Има много неясноти в историята.
Лео не се притеснявай, ние с дядо Крум така си говорим.
Поздрави.
Да, има много неясноти
Има един момент, който може би изяснява стяналото
Ботев казва на щаба на четата-описано е в постинга на 1997, че може би трябва да поемат към Сърбия Перо отговаря, че за него е по- добре да го убият- Ботев, отколкото да изостави четата
Ботев импулсивно решава ,че трябва да види четата , къде е? И в този момент се чува изстрелът! Както предполага и Стефан Цанев, разбрах от постинга, много е възможно наистина в този момент Ботев да е взел решението
Ако пък черкез му е наестана убиец, възмездието го достига на другия ден- убит е от Георги Апостолов!
Хубава вечер, приятелю!
Ботев е една от личностите, които са сътворили толкова много за такъв кратък житейски път - само 28 години. Такива хора ще впечатляват винаги. Освен това е бил и много прозорлив - всичките му произведения са актуални и до днес, особено публицистиката. Жалко, много жалко, че днес поне в по-голямата си част не сме достойни за делото му.
цитирайmonarh1991 написа:
Ботев е една от личностите, които са сътворили толкова много за такъв кратък житейски път - само 28 години. Такива хора ще впечатляват винаги. Освен това е бил и много прозорлив - всичките му произведения са актуални и до днес, особено публицистиката. Жалко, много жалко, че днес поне в по-голямата си част не сме достойни за делото му.
Благодаря ти за отзива!
Прав си, напълно!
За Ботев, какъв е бил, има неоспорими доказателства!
Поезията, прозата! Световна марка са!
Да, невроятно, за един човек, едва доживял до 28 години, а постигнал толкова много!? Накрая и изгорял в борбата, продължавайки пътя на Левски в нея!
Има нещо божествено в него!
Това не е в човешките възможности!
Няма нещо ,което да му липсва-талант, красота, сила, водач,..... , всичко!
Хубава вечер, Симеоне!
Здравей, адаш. Мисля, че Ботев е бил предлаган заедно с Левски за светец, но не са го одобрили, защото има убийство. Преди много години е можело да бъде канонизиран. Борис и Тервел също са извършили убийства, но са светци по заслуги към християнството, както и Константин Велики от южните ни съседи.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
barin написа:
Здравей, адаш. Мисля, че Ботев е бил предлаган заедно с Левски за светец, но не са го одобрили, защото има убийство. Преди много години е можело да бъде канонизиран. Борис и Тервел също са извършили убийства, но са светци по заслуги към християнството, както и Константин Велики от южните ни съседи.
Поздрави!
Поздрави!
Да, въпросът е ,че в Ботев има нещо божествено!
А иначе, прекаленият светец и богу не е драг!
А относно убийствата, поръчвал е убийство на Каравелов Защото пречи на революцията Вероятно е бил Стамболов пратения защото е гледал на Ботев като на бог!
Но бързо се връща и оставя пистолета на бюрото на Ботев
На въпроса на Ботев отговаря, че такъв човек е богатство за България, не бива да се посяга на него
Буйният Ботев не повтаря опита!
Сдобряват се при качването на кораба
Каравелов пристига последен, отива при Ботев и...го прегръща Със сълзи си прощават разправиите през годините!
Хубав ден, приятелю!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог

Гласове: 98208