Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2017 11:20 - Кой е Черноризец Храбър
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6607 Коментари: 10 Гласове:
31

Последна промяна: 05.10.2017 11:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Смятах подробен постинг да напиша, но ще се огранича с есенцията- същността!
А допълненията- в коментарите!

Кой е Храбан Мавър?

Счита се, че той е истинският Черноризец Храбър-от "изследователи" и любители -изследователи?!  Защото името му е максимално близко до това на Черноризец Храбър! Храбан -  храбър? и Мавър-черен, негър в превод на Български от латински
Той е франкски монах , езиков енциклопедист от първата половина на Девети век, имащ паралелен труд за четирите азбуки, които са в действие- еврейска, гръцка, латинска и внимание-хърватска глаголица!
За тази глаголица обаче смело може да се каже, че е пак Българска Защото самите хървати се определят за Кубратови Българи, кодирано в името им!  Да, като римляните имат и героичен произход, но все повече натежава ...Българският!
Впрочем, с този труд на Храбан се отрича делото на братята относно сътворяването на глаголицата!?
Той нищо не споменава за тях.  Това е нормално, той живее преди те да станат известни!
Но за братята --отделно.

Кой е Черноризец Храбър, преводач или автор?

Категорично не е преводач !
Да, ползвал е труда, което предполага отлични езикови познания.  Написаното от него е по- скоро отговор на труда на Мавър.
Възможно е да е нагодил псевдонима си към неговия, а не да се е опитвл да го превежда или присвоява, което си е глупост!  Защото  Храбан, името,  вероятно има хърватски корени, а мавър е черен, а не монах
Къде са разликите в двете книги?
Ами той, Черноризец Храбър,  казва ,че още има живи хора, които познават и са виждали братята! Това Мавър няма как да го  напише, той никога нито е виждал, нито е чувал за тях!
Той, ЧЕРНОРИЗЕЦ хРАБЪР,  провежда блестяща защита на новата Българска писменост!
И доказва правото и на съществуване! Громи гръцката, за която казва ,че също е  ползвана  чужда писменост при създаването й!
С тази разлика, че учените и грамотните мъже не могат да посочат  автора й, докато всеки грамотен Българин знае автора  на нашата писменост!
И че първа писменост не е еврейската , а тази на Исус Христос-на бога
Асирийската/ арамейската/ е божествената писменост, , от нея са произлезли другите-еврейска, ггръцка, латинска! След като те имат право на живот под слънцето, защо пък Българската, която като тях е произлязла от друга,  да няма!
Целият труд е прослава и апология на новата писменост!
Той е отговор на написаното от Мавър и може би допълнение на това, което той е нямало как да знае и да напише!

Истински или измислени са Кирил и Методий?

Измислени е кощунство, ако някой го  мисли даже!
Ами Черноризец Храбър твърди, че още има живи хора, които са ги виждали!
Следователно става дума за началото на Десети век, когато е писана книгата .Известни са над 100 преписа, няма как да е съхранен оригиналът!
Делото на Кирил и Методий е в обощаване , допълване и сглобяване на новата азбука!
И най - вече в утвърждаването и налагането и!!!!!!!
Никой изследовател не почва на чисто!  Използва постигнатото на тези преди него и добавя ново, от него!
Така, че не може да се твърди, че те нищо не са направили и са едва ли не измислено наложени!
Това е меко казано, съвършена идиотия

Може ли Черноризец Храбър да е Симеон, Българският цар?!

Да, не е изключено, дори е прекалено вероятно!

Ето обосновката:

1/ Черноризец Храбър пише творбата си в активния период на Симеон Велики, да го назовем с истинската му стойност!

 2/Черноризец Храбър е изключително ерудиран човек, владеещ основните езици, включително гръцки и латински.  Такива са малцина в това време и завършилият Магнаурската школа Симеон е може би най- ерудираният от тях!

3/ Темата за писмеността и нейната защита не може да бъде поверена на обикновен монах Тя, наред с външната и вътрешната политика е най- важната тема в царството! След като царят има способности на литератор и то големи, напълно нормално е той да се заема с тази защита и възхвала едновременно!

4/ Псевдонимът му е пригоден към този на Храбан Мавър, да се знае с чий труд е свързан!  Не е посочено името на царя, но едва ли някой се е съмнявал тогава, че освен Симеон, някой друг би могъл да бъде  натоварен с написването му!
Някой обикновен монах , например?

Вероятността натежава в полза на Цар Симеон - да е Черноризец Храбър!
























Гласувай:
32


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - За сведение, писмата на Калоян до ...
05.10.2017 11:36
За сведение, писмата на Калоян до папата са писани на гръцки и грък- преводач ги е превеждал на латински Той е добавил Блакхиге-власите
Та три века след това, в България е нямало правоспособен преводач на латински
Да си правим изводи за познаващите латински по Симеоново време!!
цитирай
2. leonleonovpom2 - " О писменехъ" е ориг...
05.10.2017 11:47
" О писменехъ" е оригиналното заглавие на труда на Черноризец Храбър!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Внимание!
05.10.2017 13:43
В началото вместо- ПОДОБЕН да се чете ПОДРОБЕН!
Направих корекция преди това, но материалът изчезна и с големи мъки го открих, та няма да рискувам отново!
цитирай
4. leonleonovpom2 - ИМАМ ЧЕСТИТКА ОТ русгам ГРАМАТИ...
06.10.2017 20:10
ИМАМ ЧЕСТИТКА ОТ русгам ГРАМАТИК!
от НЕГОВО ИМЕ ДА БЛАГОДАРЯ НА УЧАСТВАЩИТЕ В "ДИСКУСИЯТА"!
ДА ИМ БЛАГОДАРЯ ЛИ?

ОЦЕНКИТЕ НА МИЛИЦИОНЕРСКО НЕДОРАЗУМЕНИЕ МИНАВАТ ПОКРАЙ МЕН
НО ИМА ОСНОВАНИЕ за благодарностите ,ЗА СЪЖАЛЕНИЕ
Е ,ЩЕ СИ НАПРАВЯ ИЗВОД!

ТА ,БЛАГОДАРНОСТИ, ЗА ВОДАТА В МЕЛНИЦАТА НА НЕГОДНИКА!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Лъжеш се Граматико!
06.10.2017 20:29
По друга причина няма участие в дискусия!
Но ти си последния , с който бих я споделил!
Даже си и след него!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Благодаря на тези, които принизиха ...
07.10.2017 19:14
Благодаря на тези, които принизиха постинга!
цитирай
7. shtaparov - Напълно съм съгласен, че от такава ...
09.10.2017 16:01
Напълно съм съгласен,че от такава гледна точка е съвършено възможно това да е бил точно Българският император Симеон I Велики,понеже тъкмо той би имал аргумент да скрие истинското си име зад псевдоним. Има обаче няколко факта които говорят,че това може да е бил някой сръбски монах от времето,в което сърбите са приобщени към своите Български братя (нач. на Х в. или Х-ХI в.),понеже по исторически данни Симеон никога не е бил черноризец (монах). Думата "славяни",която се използва в тази творба говори,че авторът или не е бил от България за да разбере,че "славяните" са едно от няколкото Български колена,или е бил от самите "славяни",които по онова време са били следните няколко Български етноса:

1. Сърби
2. Хървати
3. Венети ("Словенци")
4. Волжки Българи.
5. Трансилвански Шкеи
6. Моравци.

Откриването на това произведение сред Българската литература от онова време обаче ясно говори,че от който и Български етнос да е бил "славянския" му автор,той го е считал за Българско понеже най-старите му преписи не са изготвени в Русия,Хърватска,Чехия или Сърбия,а именно в България.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Приятелю!
10.10.2017 14:22
shtaparov написа:
Напълно съм съгласен,че от такава гледна точка е съвършено възможно това да е бил точно Българският император Симеон I Велики,понеже тъкмо той би имал аргумент да скрие истинското си име зад псевдоним. Има обаче няколко факта които говорят,че това може да е бил някой сръбски монах от времето,в което сърбите са приобщени към своите Български братя (нач. на Х в. или Х-ХI в.),понеже по исторически данни Симеон никога не е бил черноризец (монах). Думата "славяни",която се използва в тази творба говори,че авторът или не е бил от България за да разбере,че "славяните" са едно от няколкото Български колена,или е бил от самите "славяни",които по онова време са били следните няколко Български етноса:

1. Сърби
2. Хървати
3. Венети ("Словенци")
4. Волжки Българи.
5. Трансилвански Шкеи
6. Моравци.

Откриването на това произведение сред Българската литература от онова време обаче ясно говори,че от който и Български етнос да е бил "славянския" му автор,той го е считал за Българско понеже най-старите му преписи не са изготвени в Русия,Хърватска,Чехия или Сърбия,а именно в България.


Тезата ми е, че псевдонимът е обърнат на този на Храбан Мавър Умишлено! Че не е крадено от него, а е допълвано Че се защитава новата азбука, че се говори за Кирил и Методий!
Между другото, няма славяни, говори се за словени, име запазено до днес
От това, което прочетох, останах с убеждението ,че се защитава Българската азбука, че авторът е изключително начетен!
Повтарям се, но един монах, псевдонимът няма връзка според мене с монах, обръщането го показва, няма да бъде натоварен с отговорна като тази работа!?
И друг въпрос
Къде са трудовете на царя? Твърди се, че в свободното си време той твори наравно с другите писатели!
Ами, ето го трудът му! Той му е отнел много време Той си е научен труд, свързан с проучване, анализ и добавяне на новост!
За мен , зад този обърнат псевдоним стои негово величество Симеон!

Хубав ден, Ангеле!
цитирай
9. shtaparov - Напълно съм съгласен, че от такава ...
11.10.2017 14:14
leonleonovpom2 написа:
shtaparov написа:
Напълно съм съгласен,че от такава гледна точка е съвършено възможно това да е бил точно Българският император Симеон I Велики,понеже тъкмо той би имал аргумент да скрие истинското си име зад псевдоним. Има обаче няколко факта които говорят,че това може да е бил някой сръбски монах от времето,в което сърбите са приобщени към своите Български братя (нач. на Х в. или Х-ХI в.),понеже по исторически данни Симеон никога не е бил черноризец (монах). Думата "славяни",която се използва в тази творба говори,че авторът или не е бил от България за да разбере,че "славяните" са едно от няколкото Български колена,или е бил от самите "славяни",които по онова време са били следните няколко Български етноса:

1. Сърби
2. Хървати
3. Венети ("Словенци")
4. Волжки Българи.
5. Трансилвански Шкеи
6. Моравци.

Откриването на това произведение сред Българската литература от онова време обаче ясно говори,че от който и Български етнос да е бил "славянския" му автор,той го е считал за Българско понеже най-старите му преписи не са изготвени в Русия,Хърватска,Чехия или Сърбия,а именно в България.


Тезата ми е, че псевдонимът е обърнат на този на Храбан Мавър Умишлено! Че не е крадено от него, а е допълвано Че се защитава новата азбука, че се говори за Кирил и Методий!
Между другото, няма славяни, говори се за словени, име запазено до днес
От това, което прочетох, останах с убеждението ,че се защитава Българската азбука, че авторът е изключително начетен!
Повтарям се, но един монах, псевдонимът няма връзка според мене с монах, обръщането го показва, няма да бъде натоварен с отговорна като тази работа!?
И друг въпрос
Къде са трудовете на царя? Твърди се, че в свободното си време той твори наравно с другите писатели!
Ами, ето го трудът му! Той му е отнел много време Той си е научен труд, свързан с проучване, анализ и добавяне на новост!
За мен , зад този обърнат псевдоним стои негово величество Симеон!

Хубав ден, Ангеле!

Напълно съм склонен да приема това понеже псевдонимът Храбър,колко и да кореспондира с името Храбан,все пак означава "Храбър в битките човек" а ако Симеон не се вписва идеално в това определение,кой от неговото време би се вписал тогава?
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
11.10.2017 14:43
Прочетох и нихилистично предположение ,типично Българско по характер
Че този, който откраднал труда на Храбан сбъркал при разчитането и го префасонирал на Храбър?
Според мен не е сбъркал, а умишлено го е коригирал
Не е крал ,допълвал е Има времева разлика от половин век
Затова е и обърнал псевдонима и го е изменил-Храбър, вместо Храбан!
Това не е от неграмотност, авторът е нещо изключително като интелект!
Той не е обикновен монах
Да, съгласен съм приятелю, ако той не е храбър, кой е тогава?!
Той като Скобелев, героят от Освободителната война , е начело на войската си в една от най-великите битки на Българите Убиват коня му, той скача и веднага се мята на друг!
Убеден съм ,че написаното под псевдонима Черноризец Храбър може да е само негово дело! Най-малкото е под негово ръковозство и наблюдение!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10028888
Постинги: 1433
Коментари: 30442
Гласове: 107623
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031