Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.11.2017 14:53 - ИМПЕРИИТЕ
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4043 Коментари: 11 Гласове:
22

Последна промяна: 14.11.2017 14:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В последно време се появяват тълкувания за добри и лоши империи-например империя на злого, което ще рече, че има  и на доброто?

Думата идва от Рим
Първоначално императори се наричали върховните главнокомандващи. Да, думата е свързана с върховна военна власт. Но думата е свързана и с върховна власт- политическа, така ,че тя по - късно  натежава в политическо отношение-императори са владетелите.  Едновременно с политическата власт, те са и главнокомандващи!

Под империя се разбира една централна държава, подчинила други.  Не с тяхно съгласие, обикновено принудително, със сила!

Всички империи са обединени от общия стремеж към подчинение на народите, с цел обогатяване на метрополията!  Извличане на богатства от тях и евтина , работна сила! Подчинените народи са таксувани като второкачествени, ниска проба.

Интересното е и, че и  България е  приемана  като империя?   Да, по мащабите си за онези времена е такава!
 Интересна е Веронската икона.  Княз Тервел е изобразен като гигант, заобиколен от джуджета?  Тогавашните владетели на Европа!  Символично е -България е огромна в сравнение с дребните държавици, които е защитила...

Има и друга особеност Българската империя ! Владетелят и се стреми да присъедини към нея нея само територии, населени преимуществено с Българи !  Другите не го интересуват!  Тази особеност е забелязана от папа Инокентий Трети и в писмо до унгарския крал Емерих му я подчертава!
Друга особена империя, хилядолетие след Тервел е Руската.  Дали не е наследено това  от нас? Вероятно е!
Тя няма отвъдморски" територии" След няколко несполучливи опита се отказва, както и нашите владетели Крум и Симеон също  се отказват от градове, ненаселени с Българи! Тя се разширява навън от границите си, без отвъдморски територии
Да ,проблемите с администрирането и военната поддръжка са сериозни и това е причината!

Сега, какъвто и да е механизмът на разширение и структуриране на империите, общото при тях е доминиращия народ и подчинените, които не му са равностойни!

Рим е предприел един козметичен опит, давайки римско гражданство на всички свободни мъже в провинциите.  С цел привличането им в армията ! И по-далечна-създаване на общ народ .Това обаче е довело до гибелта му,  както при Спарта! Класата на армията пада, не е вече непобедима!  Има лесно обяснение, защо ефектът не е желаният, а е гибелен!

Руснаците не си поплюват, подчинявайки другите народи!
Но не само те са такива.  Всички с огън и меч се домогват до новите територии.  С цената на милиони животи в тях.  В Щатиге например, на територия колкото Европа, няма и милион индианци.  Да не говорим за потоците от роби от Африка!
Всички колониални държави"дръпват" в резултат на притока от суровини и евтина работна сила!
Само Русия -като че ли не?
Да- Русия завладява бедни територии-нефтът, въглищата и скъпоценните камъни са в Сибир и са открити доста по-късно!  Дали , ако беше завладяла Индия, щеше да е на същото дередже?

Интересно е, че някои главни имперски държави запазват и в днешни условия имперския си дух, но видоизменен като икономическо господство. С така наречените общности от народи Първоначалната цел е благородна, те да стъпят на краката си!
Някои , като Франция например, правят и друго!
От десетилетия насам тя  приема  годишно по един милион като поданици от бившите колонии?
Според мен подобен опит ще има лош резултат, както в Рим.  Историята е показала, , че никоя империя не е успяла да създаде такъв  общ народ-Австро-Унгария, дори съвсем пресните опити също го доказват-СССР, Югославия, Чехословакия.....

Та, за съжаление, няма империя на доброто!
И ако има опити някои да се представят за такава, то си е чиста демагогия!





Гласувай:
23


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Ако за някои е неразбираемо напи...
14.11.2017 15:40
Ако за някои е неразбираемо написаното, да угочним
Няма империи на доброто или злото,диференцирано Всички са един калибър , обединени от една цел и еднакви стремежи
Дали са зли, всеки да прецени, но добри категорично не са
Така ,че е безсмислено определението-империя на злото
цитирай
2. kvg55 - leonleonovpom2,
14.11.2017 19:50
На грабежите от други страни и народи се дължат богатствата на Западна Европа и САЩ.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Да, така е!
14.11.2017 20:29
kvg55 написа:
На грабежите от други страни и народи се дължат богатствата на Западна Европа и САЩ.


Най-малкото ,те са осигурявали евгини суровини и работна ръка на метрополиите Така са се замогнали, а не в резултат на свръх ум илиелитност
Били са и в непрекъснат сблъсък помежду си, като хищници Установили са някакво равновесие, но някои са изпаднали от борда рано, като Холандия
Иначе проблемите помежду си са решавали с войни, дори и световни
Със САЩ е малко по-различно Там войни не са водени Но това е огромният им плюс Не се налага да възстановяват икономита си и инфраструктурата-също Но пък са главен доставчик на оръжие за воюващите и на храни Така, че докато другите губят, те печелят
Да, двама се карат, третият печели!
Е, имат и положителна роля. Поставят ултиматум за ликвидиране на колониалната система Те имаха острови като владения, удобни за военни бази Процентно, техен е най.малъият спад във владенията . Пуерто Рико и Хаваите даже станаха част от тях!

Хубава вечер!
цитирай
4. nedovolen - Многостранен
14.11.2017 21:11
постинг, засягащ доста изключително важни теми.
Да, империите са зло, но всяко зло е не реализирано добро. /кой как иска да го разбира, ако кажа някои истини, както един, когото уважавам, твърде много хора няма да живеят дълго. Да бъде Божията воля, не нашата/
Няма да пиша много, ако някой иска да промени света, да пробва да промени това под шапката си. Останалото е празна работа.
Хубава вечер, повече друг път.

ПП - като видях коментарите. Бившият СССР има 40% от световните енергийни запаси с 2% от населението. Настоящия ФАЩ с 3% население ползва 40% от запасите. Това дава ли ви обяснение за някои процеси по кълбото Земя?
цитирай
5. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
14.11.2017 21:26
nedovolen написа:
постинг, засягащ доста изключително важни теми.
Да, империите са зло, но всяко зло е не реализирано добро. /кой как иска да го разбира, ако кажа някои истини, както един, когото уважавам, твърде много хора няма да живеят дълго. Да бъде Божията воля, не нашата/
Няма да пиша много, ако някой иска да промени света, да пробва да промени това под шапката си. Останалото е празна работа.
Хубава вечер, повече друг път.

ПП - като видях коментарите. Бившият СССР има 40% от световните енергийни запаси с 2% от населението. Настоящия ФАЩ с 3% население ползва 40% от запасите. Това дава ли ви обяснение за някои процеси по кълбото Земя?


Причината за постинга е само едно определение"Империя на злото"
Да, не е от вчера И още в момента ме накара да потърся империята на доброто
Поне в последния век или от Колумб насам не открих такава империя
Ако има, ще съм благодарен на този, който ми я посочи
Е, какъв е смисълът на определението за империя на злото?
Да, сигурно е заложено добро намерение, още по-добри са били очакванията-ацтеките чакат посещение на боговете си и вземат испанците за тях

Да, ние си внушаваме величие, че разрешаваме световни проблеми, а всъщност скме едни мравки по сила Безпомощни!

А искаме силово да променим света? Там е разминаването!

Хубава вечер, Николай!
цитирай
6. nedovolen -
14.11.2017 21:43
леон, леон. Малко ме провокира с мравките. Слон ако стъпче мравка, няма да усети. А мравуняка може да оглозга цял слон. Как е, а? Всичко е под шапките, коментара ми от предишния ти постинг.
:)))
цитирай
7. leonleonovpom2 - Сравнението беше условно , Николай!
14.11.2017 21:49
Всъщност потвърждавам, че човек разчита на силата си, а не на ума
А не е достатъчно силен, и далече не толкова, колкото си внушава
И най силният човек един вихър или порой ще го отнесат като мравка, нали?
Е, той смята ,че решава световни проблеми, а местна стихия му взема мерките? Това нормално ли е?

Хубава вечер!
цитирай
8. barin - Здравей, Адаш. При сравнението на ...
15.11.2017 06:16
Здравей, Адаш. При сравнението на империите във времето излиза така. Империята е обединение на различни народи, които все някога ще поискат да са свободни и да вървят по своя път. Примери може още да се дадат от световната история. България е имала територия и сила, като империя, но ние сме приобщавали съседните народи и си оставаме по-хомогенни като народ. В българската кръв са се вляли около 40-50 народа. Волжка България е била винаги по-голяма по територия, но в Азия държавите поначало са по-големи. Континента е по-голям.
Поздрави!
цитирай
9. batogo - !!!:))) Поздравления за точния постинг, Иване!
15.11.2017 06:35
Посочил си безпристрастно обективността и това ти прави чест!
Империите са продукт на алчност, жажда за власт и господство. Когато се ръководят от мъдри държавници, осъзнали развитието на човешкия духовен, творчески потенциал като приоритет и създали условия за неговата реализация, тези империи са просперирали.
Но, времето на империите вече е отминало. Сега е времето на сдруженията с взаимен интерес, загрижени за планетата и живота на нея, целящи мир, всестранно развитие и усъвършенстване.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Поздрави, Адаш!
15.11.2017 10:54
barin написа:
Здравей, Адаш. При сравнението на империите във времето излиза така. Империята е обединение на различни народи, които все някога ще поискат да са свободни и да вървят по своя път. Примери може още да се дадат от световната история. България е имала територия и сила, като империя, но ние сме приобщавали съседните народи и си оставаме по-хомогенни като народ. В българската кръв са се вляли около 40-50 народа. Волжка България е била винаги по-голяма по територия, но в Азия държавите поначало са по-големи. Континента е по-голям.
Поздрави!


Благодаря ти за отзива!
Без да се пресилва, Българите са феномен в тъмните векове
Илюстрация е веронската икона Огромният Тервел, заобиколен от дребосъци-останалите европейски владетели
Да, тъмни векове, защото липсва не само достоверна информация за тях, но и всякаква информация
Дори първоначално е имало смут кой е този Тревелий? Сравнително бързо е разкрит-българският владетел Тервел!

Хубав ден, адаш!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Огняне!
15.11.2017 11:01
batogo написа:
Посочил си безпристрастно обективността и това ти прави чест!
Империите са продукт на алчност, жажда за власт и господство. Когато се ръководят от мъдри държавници, осъзнали развитието на човешкия духовен, творчески потенциал като приоритет и създали условия за неговата реализация, тези империи са просперирали.
Но, времето на империите вече е отминало. Сега е времето на сдруженията с взаимен интерес, загрижени за планетата и живота на нея, целящи мир, всестранно развитие и усъвършенстване.
Хубав ден, приятелю!


Да, вярно е, винаги се стремя да съм безпристрастен! Истината е винаги някъде по средата
Дано разумът да надделее и наистина да се установят човешки времена
Защото животът е кратък и мегаломечтите подхождат за вечен живот, а не за такъв ,съизмерим със секундата във вечността!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10002602
Постинги: 1430
Коментари: 30404
Гласове: 107383
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031