Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.12.2017 21:04 - Х/УНГАРСКИ/ ПРЕЖИВЕЛИЦИ
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3571 Коментари: 12 Гласове:
33

Последна промяна: 09.12.2017 22:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Увгария е особена за нас  държава!

Ами ние сме и кръстници!  Те самите се наричат магьяр, но държавата им е с официално име Унгария, дължащо се на нас!
Да, цар Симеон ,като ги разбива в района на Северното Причерноморие, за да му е мирна главата,  ги заселва в западните ни покрайнини, където са и днес!
Да ,те, както и ние сме били в хунския конгломерат, най-вече военно -икономически!.... Дори и столицата им пази Българските имена-Буда-хълмовете ,огрявани първи от слънцето и Пеща-пещите за хляб!
Толкова на ранноисторическа тематика за Унгария!

Като студенти, на път за Германия за стаж, първата ни спирка беше в Будапеща.  Бях единствен мъж в групата.  Гого от Тоника-музикантът , не Найденов, се присъедини в Лайпциг, където пристигна от Бари-Италия  "Тоника"  беше там на фестивал,ако не се лъжа организиран от ИКП-Италианската комунистическа партия!

По пътя към студентските общежития ми направиха впечатление коментарите на колежките  по адрес на  унгарките!  Че били много красиви!
Като човек от морето, знаех унгарките и не бях видял нищо изключително в тях ! Мислех ,че ме провокират и казах това, че те не са нещо особено!
Бяхме вече в студентските общежития.  Извикаха ме,  да видя албум на абсолвенти?!  И започнаха да ми показват унгарки, една след друга!  С черни къдрави коси, сини очи и подобни варианти!
 Изненадах се, наистина бяха хубави!
След дългия път в унгарската пуста се насочихме към банята.  Но тя беше обща и в момента ,  по график- за жени!
Влязоха колежките, аз останах ,да ги изчакам,  След малко довтаса група унгарки, попитаха дали банята е за жени и влязоха.  Но веднага излезе една и каза да влизам и аз
Стъписах се!
Веднага ми мина през ума паралелът  с Бай  Ганьо в банята ! . Но тя каза ,че ще отида в странична кабина и няма проблем . Не, въздържах се,! Знам ли , все пак нарушавам правилата ! Че унгарките не изпитват срам да се разхождат голи, беше ми известно, но имаше и колежки!?
Както и да е ,влязах си самостоятелно, дойдоха и германци , А колежките ,явно видели сцената,  ми казаха, че са сбъркали, вместо да си губя времето, трябвало е да влеза с тях?!

После направихме обиколка с автобус, на два етажа У нас още ги нямаше
На двойната седалка бях сам, но на следващата спирка довтаса шумна група унгарки и се настани при мен. Вместо да гледат забележителностите на Будапеща, заеха се с мен ? Явно не приличах на унгарец, попитаха ме откъде съм, като се помъчиха да отгатнат.
 Италианец ли съм?
Може би затова бяха така възторжени!
Поразочароваха се ,като разбраха ,че съм Българин/ колежките ми казаха след това, че трябвало да потвърдя ,че съм италианец!/ . Да, пресметнах и този вариант, но веднага го отчетох като глупав.  Какъв италианец с тридесет лева в джоба?
Те станаха , за да слизат и на пътеката се спряха ?
Попитаха,  защо не тръгвам с тях?   Казах ,че съм с група, вечерта заминаваме и нямам време!  Гледах и опънатите ,сериозни лица на колежките.
После  те ми казаха ,че през цялото време ни наблюдавали. Били сигурни, че ще замина с тях-унгарките.  И се чудили ,как ще се оправят с проблемите след това?
Да, но тези проблеми щях да ги имам и аз

Сигурно са ме провокирали по женски за красивите унгарки, но накрая им казах, че съм си променил мнението за тях - унгарките - наистина са много красиви!

Ами където се е докоснал Българин, особено в миналите епохи-след него само красота е оставала!



Гласувай:
33


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. bezistena - Прекрасно, Адаш! МАДЖАР=М...
07.12.2017 00:11
Прекрасно, Адаш!

МАДЖАР=Мадара и Ежуа
цитирай
2. germantiger - ?!
07.12.2017 00:17
Хуни не е название дадено от българи на който и да е друг, така-че българите са кръстници на Хунгари/я защо?
цитирай
3. pvdaskalov - * 1 *
07.12.2017 09:22
Ех, Лео! Нямаш си работа да ми напомняш и моите младежки години. В момента не мога да си представя нито една унгарска хубавица и как изглеждат телесно, но изглежда едно време съм имал някакви по-сочни представи за тях, защото се бях научил да броя до десет на унгарски. Даже знаех учтивото "Кеезет чоколом!", което означава "Целувам ви ръка!".
На път за Нова хута край Краков на преддипломен стаж спахме в Будапеща, а 30-40 години по-късно и в едно бунгало край Балатон.
Друг спомен е автомобилна катастрофа на излизане от Будапеща. Разбих си муцуната на едно старо "Алфа Ромео", което нямаше работещи чистачки и бях капнал от умора да се взирам през дъждовните капки, стичащи се по предното стъкло.
Друг път, пак с "Алфа Ромео", ме спря полицай и без да ми каже защо, написа ми на запрашеното странично стъкло 5000 форинта. Попитах го на няколко езика "Защо?", а той ми отговори "За превишена скорост!" "Ама аз ви видях отдалече и карах към вас по терлици!" Любезно усмихнатият полицай театрално отиде пред колата, видя емблемата, върна се и рече: " Щом е Алфа Ромео, не може да си карал бавно!" Дадох му не 5000, а 500, той ги потърка по брадата по нашенски и ме пусна да си вървя.
Имаш основания за ранната история на унгарците, но не споменаваш защо са толкова привързани към конете, нито защо са в една езикова група с финландците.
Накрая се сещам защо унгарките са те задявали. Ти - хубаво момче, те - по кръв ездачки...
Жив и здрав!
Обещах ти продължение на моите афоризми. Имаш го.
П и е р
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Адаш!
07.12.2017 10:15
bezistena написа:
Прекрасно, Адаш!

МАДЖАР=Мадара и Ежуа


Винаги си добре дошъл тук!

Хубав ден, Адаш!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Германтигър!
07.12.2017 10:22
germantiger написа:
Хуни не е название дадено от българи на който и да е друг, така-че българите са кръстници на Хунгари/я защо?


Хаш се добавя, може би, за да подчертае принадлежността им към хуните В повечето езици самостоятелно, то не се чете
Неслучайно Атила, заедно с унгарското Ищван за Иван са най-разпространените имена за мъже там!
Иначе, Анонимус беше обяснил защо Унгария идва от Българите Защото Българското име на областта е Онгурия!

Хубав ден!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю Пиер!
07.12.2017 10:30
pvdaskalov написа:
Ех, Лео! Нямаш си работа да ми напомняш и моите младежки години. В момента не мога да си представя нито една унгарска хубавица и как изглеждат телесно, но изглежда едно време съм имал някакви по-сочни представи за тях, защото се бях научил да броя до десет на унгарски. Даже знаех учтивото "Кеезет чоколом!", което означава "Целувам ви ръка!".
На път за Нова хута край Краков на преддипломен стаж спахме в Будапеща, а 30-40 години по-късно и в едно бунгало край Балатон.
Друг спомен е автомобилна катастрофа на излизане от Будапеща. Разбих си муцуната на едно старо "Алфа Ромео", което нямаше работещи чистачки и бях капнал от умора да се взирам през дъждовните капки, стичащи се по предното стъкло.
Друг път, пак с "Алфа Ромео", ме спря полицай и без да ми каже защо, написа ми на запрашеното странично стъкло 5000 форинта. Попитах го на няколко езика "Защо?", а той ми отговори "За превишена скорост!" "Ама аз ви видях отдалече и карах към вас по терлици!" Любезно усмихнатият полицай театрално отиде пред колата, видя емблемата, върна се и рече: " Щом е Алфа Ромео, не може да си карал бавно!" Дадох му не 5000, а 500, той ги потърка по брадата по нашенски и ме пусна да си вървя.
Имаш основания за ранната история на унгарците, но не споменаваш защо са толкова привързани към конете, нито защо са в една езикова група с финландците.
Накрая се сещам защо унгарките са те задявали. Ти - хубаво момче, те - по кръв ездачки...
Жив и здрав!
Обещах ти продължение на моите афоризми. Имаш го.
П и е р


Развесели ме със заключението за Будапещенските приключения
Да , отракани унгарки Докато се усетя, че съм в Будапеща и атакуваха Все пак добре, че с акъла на 20 годишен съм мислел трезво!
Те и Българите са се славили като добри и най-страшни въоръжени ездачи, но аз на кон не съм се качвал На магаре-веднъж, но явно не ме одобри Защото като слязох, то се намести със задницата си към мен И докато разбера замисъла му, ми отпра един ритник Повече на магаре не се качих Е, бях дете!

Идвам, да се насладя на афоризмите!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
7. germantiger - ...
07.12.2017 10:47
Ако Унгария идва от Онгурия, а не от хуни, то тогава приемам това, но аз винаги съм мислил (или съм бил заблуден), че Хунгари идва от хуни, а хуни не е название дадено от българи на онези преди векове.

Интересен въпрос или пък истина това с онгурия.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Германтигър!
07.12.2017 11:15
germantiger написа:
Ако Унгария идва от Онгурия, а не от хуни, то тогава приемам това, но аз винаги съм мислил (или съм бил заблуден), че Хунгари идва от хуни, а хуни не е название дадено от българи на онези преди векове.

Интересен въпрос или пък истина това с онгурия.


Да, те не се наричат унгарци и името им е наложено международно

Имаме нещо общо, може би в хунския конгломерат, затова Симеон ги заселва, пак в Български земи, но далече от столицата, да не създават критични ситуации! Дъпго след това Будапеща е Българска! Докато си създадат кралство В сложни взаимоотношения сме-ту съюзници, ту врагове
Хунгари е видоизменено от онгури, а то идва от Онгурия, така мисля и аз

Хубав ден!
цитирай
9. schumpov - Понякога използвам израза " ...
08.12.2017 19:35
Понякога използвам израза " целувам ти ръка ,госпожо, по унгарски", защото те така казват, но ръка не целуват.
цитирай
10. leonleonovpom2 - Добре дошъл ,Чумпов!
08.12.2017 20:22
schumpov написа:
Понякога използвам израза " целувам ти ръка ,госпожо, по унгарски", защото те така казват, но ръка не целуват.


То и добър ден на унгарски има специфично Българско значение! Но както се казва не е това, което може да си помислим

Хубава вечер!
цитирай
11. tota - Добре, казано!
09.12.2017 22:02
"Ами където се е докоснал Българин, особено в миналите епохи-след него само красота е оставала!"
Поздрави!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Добре казано!
09.12.2017 22:44
tota написа:
"Ами където се е докоснал Българин, особено в миналите епохи-след него само красота е оставала!"
Поздрави!



Благодаря ти, Ати!
Че така оценяш завършека на постинга ми!

Лека нощ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9136083
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102593
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031