Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2018 21:44 - Паралели Изток - Запад
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4143 Коментари: 22 Гласове:
41

Последна промяна: 17.04.2018 00:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Не , няма да се правят паралели във военната област или  в политиката!
Там нещата са от ясни,   по-ясни!
Да се прилага разумна дипломация и да се търси мир трябва! Нищо друго!
Защото резултатът ще е трагичен за всички.....

В икономиката и в науката са интересни паралелите..........
Един ден ми позвъни човекът от Международни връзки, който отговаряше за нашата тематика и ме покани на среща с представители на американска фирма.  Обикновено не ходех на такива срещи , считах ги за загубено време.  Казвах, каквото предлагат за изпитание, от отдела да го вземат и да ми го предоставят.
Но той беше много настоятелен, държеше да присъствам Да, бяха ни дали продукт,потвърдих полезността му и бях предоставил резултатите.  ДАЖЕ МУ НАМЕРИХ И НОВО ПРИЛОЖЕНИЕ, ПРИ НАС!
Не отдавах кой знае какво значение на това приложение, човек трябваше да се сети за него...

Разговорът беше скучен,  нещо  обичайно при такива срещи.
Даже често поглеждах към часовника. Но поканилият ме изведнъж насочи вниманието на американците към мен.  Каза им,че да, това ,за което ни са дали  продукта, се е потвърдило в експеримента . Но, посочи ме, каза им ,че съм намерил приложение на продукта им във фармацията , с отлични резултати! И в упор ги попита, те какви резултати имат с него в тази област?
Американците бяха двама Единият ме гледаше смаян, като извънземен?
Другият стана!  Понеже бях посочен с име, той се обърна на име към мен!  Каза ми , че съм изобретател/ инженер/ ! В тази област те нямат никакви резултати, това е новост за тях!
Честно и почтено посочи положението в момента!

Мислено да заменим  американеца с Български представител, от конкурентна или дори и неконкурентна фирма?
Първо , той  не би се обърнал на малко име към мен, което показва ,че не  ме счита за равнопоставен! Второ ,едва ли би използвал такъв суперлатив,?! Уклончиво би казал, че това е интересно и трябва да се провери ! С нотка на съмнение, че може да е и измама!
Със сигурност, не би признал, че нямат резултати в новата област! Щеше да каже, че се работи по много направления, със сигурност и в това! Ще провери и ще ни предостави информация!
И крайността, да влезе в диалог с мене, да провери истинността на твърдението и да се опита да ме изкара мошеник, че лъжа!
Типично по нашенски!

Не, те вярваха на казаното, не го подлагаха на съмнение....
И това е правилният подход! Съмняваш ли се в работата на някого, най-добре е да не му възлагаш  тази работа !
При нас това е на първо място! Съмнението в лъжа?  Може би,  за да се демонстрира върховенство, зависимостта ти от възложителя!?
Даже и тук , в блог бг, се сблъсках с оценители, които и представа си нямат от работата ми, камо ли да я свършат вместо мен!? Но, цанили се за оценители?!

Там ни е трагедията и разликата със запада!
На запад  всеки си гледа работата и си я върши!  Ако поискаш помощ, тогава се  проявява интерес към твоята работа.  За да ти се помогне, не навреди!
При нас ,чуждата работа е на първо място?  Всеки разбира от нея, повече от тази, който  той самият трябва да  свърши!?
А личната работа? 
Тя сама се върши?!

Какво развитие имаше срещата с американците?
След една година ни пратиха проспекти с приложението на техните продукти
И това, което беше споделено с тях , фигурираше в тези проспекти!
Само за една година?
А  аз се борих пет години по разни инстанции, да го доказвам!?



Гласувай:
41


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. mrazekoff - Изключигерно интересен постинг!
16.04.2018 22:05
Неволно си спомних много отдавна минали години, когато учех български фолклор в Национална Школа в Пловдив. Имахме и две колежки от Щатите тогава. Всички бяхме възхитени от тяхното отношение към процеса на разучаване на нашия фолклор. Бяха много упорити и при усвояването на българския език. Така, че за няколко месеца постигнаха прекрасни резултати. Нямаше съмнения и несериозно отношение към учебния процес. При нас, като, че ли това ни липсва - съмненията и несериозното ни отношение (понякога) към работата, която трябва да свършим. Благодаря ти, за постинга с който ми напомни за едни доста отдавна минали времена, но останали, като един приятен спомен.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
16.04.2018 22:22
mrazekoff написа:
Неволно си спомних много отдавна минали години, когато учех български фолклор в Национална Школа в Пловдив. Имахме и две колежки от Щатите тогава. Всички бяхме възхитени от тяхното отношение към процеса на разучаване на нашия фолклор. Бяха много упорити и при усвояването на българския език. Така, че за няколко месеца постигнаха прекрасни резултати. Нямаше съмнения и несериозно отношение към учебния процес. При нас, като, че ли това ни липсва - съмненията и несериозното ни отношение (понякога) към работата, която трябва да свършим. Благодаря ти, за постинга с който ми напомни за едни доста отдавна минали времена, но останали, като един приятен спомен.



Благодаря ти за отзива!

Така е, гледат си работата и не се занимават с това, кой какъв е!
Това е глупаво и безсмислено Чиста загуба на време!
И затова работите им вървят!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
3. get - Неволно си спомних много отдавна ...
16.04.2018 23:13
leonleonovpom2 написа:
mrazekoff написа:
Неволно си спомних много отдавна минали години, когато учех български фолклор в Национална Школа в Пловдив. Имахме и две колежки от Щатите тогава. Всички бяхме възхитени от тяхното отношение към процеса на разучаване на нашия фолклор. Бяха много упорити и при усвояването на българския език. Така, че за няколко месеца постигнаха прекрасни резултати. Нямаше съмнения и несериозно отношение към учебния процес. При нас, като, че ли това ни липсва - съмненията и несериозното ни отношение (понякога) към работата, която трябва да свършим. Благодаря ти, за постинга с който ми напомни за едни доста отдавна минали времена, но останали, като един приятен спомен.



Благодаря ти за отзива!

Така е, гледат си работата и не се занимават с това, кой какъв е!
Това е глупаво и безсмислено Чиста загуба на време!
И затова работите им вървят!

Хубава вечер, приятелю!


- Това може да се постигне единствено - в действително функционираща ПАЗАРНА ИКОНОМИКА - за разилика от "другата" икономика, тази на дефицит и поддържане на фалирали в същността си предприятия, чрез "държавни"(разбирай народни) дотации - такова нещо не може да стане!
- Поради това и "построения рай на земята" умря от само себе си - поради бого-неугодния му характер!
цитирай
4. vaquero - leonleonovpom2,
17.04.2018 10:54
Целта на теорията е да се приложи незабавно в практиката, което на изток не винаги се прави, защото те не винаги търсят печалбата като западняците.
цитирай
5. litatru - Поздравлинея!
17.04.2018 11:04
:)
Литатру
цитирай
6. vmir - Точно така е, особено с американците.
17.04.2018 12:47
При тях презумпцията е, че можеш всичко, за което претендираш. Защото при тях нелепата претенция е равносилна на фалит. След един провал дават и втори шанс, без да съдират кожата на сгафилия. Но третия шанс трябва сам да си го заслужиш, ако ти останат сили след години прилежен труд и смирение. Затова в САЩ всезнайковците са позиционирани в най-ниските нива на социалната йерархия и няма идеология, която да ги изкара от там като "наше момче/момиче".
Поздравления!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
17.04.2018 13:50
Имаш право, но истината е винаги по средата някъде! Крайностите са винаги изключения
Има много сериозен държавен сектор и на запад! Никой не дава жизненоважни отрасли на частници Например централи или железници И те много сериозно се дотират от държавата Тя е затова, да има социални хункции и да е регулатор! Не за облагодетелстване на някои!?....

Например ,при нас почти ликвидираха пластмасовите производства При положение, че снабдявахме с пластмаси Балканите! Били губещи?! Да, това е вярно! Но те обвързват в производствената верига суровини, които даже и за факел-за горене не стават ! Затварят производственият цикъл! В цял свят пластмасите се дотират Защото по-изгодно е да ги произвеждаш и изнасяш, отколкото -да ги внасяш ! Сега, като ги внасяме на двойна цена, по-евтино ли ни излиза? Отделно ,че се осигуряват работни места!
Една проста сметка Държавата произвежда пластмаса за един долар килограма- примерно А той и струва 1,30 ! Губи 30 цента на килограм, но в тях са работните места В замяна -внася ,но по два долара Е, къде е изгодата?

За нас, смятам ,че не толкова политиката, колкото манталитета ни пречи
Тези злоба и завист преди, в Соца, ако са от системата, сега тя се е променила, но те си стоят и нямат никакво намерение да се коригират!
Напротив!
Те са оръжие на войнстуващата посредственост! И когато тя евъв властта, считай на какви поразии е способна!

Хубав ден, Гет!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
17.04.2018 14:00
vaquero написа:
Целта на теорията е да се приложи незабавно в практиката, което на изток не винаги се прави, защото те не винаги търсят печалбата като западняците.


Прав си, въпреки ,че сме хора на крайностите Люшкаме се от единия на другия полйс?
Защо ме впечатли разликата от пет години, до по-малко от една при американците за внедряването?
Защото ,когато пет години обикалях по инстанциите да доказвам нещо, което работеше безупречно и с последната вече бях при директора на производството, той без да гледа я подписа и каза
-Ех,Иване, ако беше в Германия, вече да си забравил този въпрос! Пет години те разкарват? Да дойдат тук и на място да видят, как стоят нещата Мене да питат, потребителите-също? Какво занимават тебе, това вече не е твоя работа! Ти си си я свършил и аз се подписвам под това!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Лита!
17.04.2018 14:02
litatru написа:
:)
Литатру


Благодаря ти!
Повече от лаконичен, но в замяна- красноречив коментар!

Хубав и успешен ден!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Точно така е, особено с американците
17.04.2018 14:15
vmir написа:
При тях презумпцията е, че можеш всичко, за което претендираш. Защото при тях нелепата претенция е равносилна на фалит. След един провал дават и втори шанс, без да съдират кожата на сгафилия. Но третия шанс трябва сам да си го заслужиш, ако ти останат сили след години прилежен труд и смирение. Затова в САЩ всезнайковците са позиционирани в най-ниските нива на социалната йерархия и няма идеология, която да ги изкара от там като "наше момче/момиче".
Поздравления!


Благодаря ти ,приятелю!
Да, понятието" наш човек, партиен другар"там не съществува Дори и в партиите там се издигаш по заслуги, лични, а не като парашутист!
Така е, всеки знае, че лъжата има прекалено висока цена и не си я позволява
Научиха ме американците и на нещо друго, много важно Във всеки един момент да мога аз сам да свърша дадена работа или анализ! Въпреки ,че има хора, които се занимават с това. Няма срамен труд наистина! Но има и възпитателна страна Когато знаеш, че този ,който ти е възложил работата, във всеки един момент може да я провери, не може да си позволиш волност Не се налага да предупреждаваш, че ще провериш, подчиненият е наясно с това, какво може да последва!.....И внимава!

Хубав ден, Вмир!
цитирай
11. nedovolen - Паралелите и коментарите ми нап...
17.04.2018 16:37
Паралелите и коментарите ми напомниха фраза на Т.Ж. - никой не може да си надскочи ”летвата”.
В тази връзка страхотен паралел в половин часова ПОКЪРТИТЕЛНА РЕЧ НА ТОДОР ЖИВКОВ /лесно се намира в лентичката за търсене/ - от оня свят. Осъзната. Но требе ли да се пренесеш в оня свет, за да се осъзнаеш /не лично/?
:)))
цитирай
12. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
17.04.2018 21:18
nedovolen написа:
Паралелите и коментарите ми напомниха фраза на Т.Ж. - никой не може да си надскочи ”летвата”.
В тази връзка страхотен паралел в половин часова ПОКЪРТИТЕЛНА РЕЧ НА ТОДОР ЖИВКОВ /лесно се намира в лентичката за търсене/ - от оня свят. Осъзната. Но требе ли да се пренесеш в оня свет, за да се осъзнаеш /не лично/?
:)))



Намекваш за театъра на живота!
Че всеки играе някаква роля!
И думите на Август, един от най-великите владетели, в предсмъртния му миг:
- Добре изиграх комедията на живота, нали?!

Хубава вечер!
цитирай
13. batogo - !!!:))) Поздравления, приятелю!
18.04.2018 05:50
Изказал си една неоспорима истина, доказваща основната разлика в манталитета Изток - Запад. Изтока само плаши, ползва, оплюва и граби създаденото, а Западът и особено Щатите винаги уважават стойностното в човека и в делата му и му дават път и помощ за развитие, затова са напред във всичко!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
18.04.2018 10:43
batogo написа:
Изказал си една неоспорима истина, доказваща основната разлика в манталитета Изток - Запад. Изтока само плаши, ползва, оплюва и граби създаденото, а Западът и особено Щатите винаги уважават стойностното в човека и в делата му и му дават път и помощ за развитие, затова са напред във всичко!
Хубав ден, приятелю!


Благодаря ти искрено за отзива!

Все пак аз не съм за противопоставянето, а за признаването!
Нещо, което е положително, да се приеме, без идеологии Просто до се признае и да се утвърди! Няма нищо срамно в това, срамно е да се отрича по някакви други подлуди! Така има и развитие, напредък!
Западът има това преимущество, че успява да извлича положителното! И стимулира евентуалните му носители да го дават!
Е, ние не сме на тази вълна, за съжаление
При нас такива хора се мачкат?! И трагедията става двойна, защото мачкащите нищо не могат да предложат в замяна!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
15. zaw12929 - В ДЕСЯТКАТА СТЕ: "Там ни е т...
19.04.2018 18:01
В ДЕСЯТКАТА СТЕ: "Там ни е трагедията и разликата със запада!
На запад всеки си гледа работата и си я върши! Ако поискаш помощ, тогава се проявява интерес към твоята работа. За да ти се помогне, не навреди!
При нас ,чуждата работа е на първо място? Всеки разбира от нея, повече от тази, който той самият трябва да свърши!? А личната работа? Тя сама се върши?!"
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
19.04.2018 21:30
zaw12929 написа:
В ДЕСЯТКАТА СТЕ: "Там ни е трагедията и разликата със запада!
На запад всеки си гледа работата и си я върши! Ако поискаш помощ, тогава се проявява интерес към твоята работа. За да ти се помогне, не навреди!
При нас ,чуждата работа е на първо място? Всеки разбира от нея, повече от тази, който той самият трябва да свърши!? А личната работа? Тя сама се върши?!"


Благодаря ти за отзива!
Нещата са организационни, не политически! Въпреки ,че те често се преплитат

Хубава вечер!
цитирай
17. krumbelosvet - Да да
21.04.2018 18:43
Типично за комплекса "самохулене" и по-точно "българохулене".
Дава се един ДОБЪР пример с чужденец и се РАЗСЪЖДАВА как лошо БИ ПОСТЪПИЛ нашенецат. Ако се беше случило обратното, чужденецът ловко да ОТКРАДНЕ идеята, нашият ВЪЗХИТЕН ше разсъждава как НАИВНО нашенецът би си издал незнанието и би пропуснал удара...
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
21.04.2018 19:29
krumbelosvet написа:
Типично за комплекса "самохулене" и по-точно "българохулене".
Дава се един ДОБЪР пример с чужденец и се РАЗСЪЖДАВА как лошо БИ ПОСТЪПИЛ нашенецат. Ако се беше случило обратното, чужденецът ловко да ОТКРАДНЕ идеята, нашият ВЪЗХИТЕН ше разсъждава как НАИВНО нашенецът би си издал незнанието и би пропуснал удара...


Какво да ти кажа, аз не бих пропуснал да похваля българин, ако заслужава!

Но тук работата опира до манталитет! Него коментирам! Че трябва винаги да се доказваш, да почваш от самото начало Че ти не можеш, че си никой?!
Моля ти се, аз винаги съм подкрепял, при необходимост или без, защото знам цената на помощта
Но, я ми обясни от твоя гледна точка, квалификациите към мен от някои? При положение, че съм се доказал и то не на приказки? Имам и резултати! Каква е логиката на това?
Ето , този момент обсъждам! Какъв е интересът и полезността от мачкането на човек, който иска да допринесе нещо?
И точно това са разбрали успелите нации и грешка там не си позволяват
А при нас е система? Систематизирана систематична система, както казва Хашек! И точно там е комплексът за малоценност при нас, за който намекваш Как може някой да се счита за нещо, като общо ,всички са....нищо!
Надявам се да разбираш разликата!

Хубава вечер!
цитирай
19. krumbelosvet - Драги
21.04.2018 22:42
Драги национал-нихилисти. За съжаление, колегата zaw12929 е между вас от душа и сърце. Това е СТАРА БОЛЕСТ, за която е краткият ми пост ""Не сме народ а мърша..." доказва обратното".
О влюбени. Любовпа ви е непобедима. Само преди година, когато писах, че вносните храни много често са отровен боклук, не ви се вярваше. Вашите ЛЮБИМИ обаче се доказа, че безсрамно пращат в Източна Европа не същото, което е за тях. Любете, о влюбени. И zaw12929, и ти люби до пълно удовлетворение, некъв МАЙЦЕПЛЮВЕН ОРГАЗЪМ.
цитирай
20. krumbelosvet - А относно личните нападки
22.04.2018 15:53
А относно личните нападки срещу Леон, немея. Драги колега, защо е АНГЛИЙСКА думата хейтър? И Хулиган? И Бойкот? Ами защото ПЪРВО ТАМ са се появили тия типове. И тия дни не лъжат ли Тръмп, Змей и ко като дърти цигани? Но вие това не забелязвате. Простете, но си мисля, че ако ви поднесат западни продукти на отделителната система, и тях ще харесате.
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
22.04.2018 20:05
krumbelosvet написа:
Драги национал-нихилисти. За съжаление, колегата zaw12929 е между вас от душа и сърце. Това е СТАРА БОЛЕСТ, за която е краткият ми пост ""Не сме народ а мърша..." доказва обратното".
О влюбени. Любовпа ви е непобедима. Само преди година, когато писах, че вносните храни много често са отровен боклук, не ви се вярваше. Вашите ЛЮБИМИ обаче се доказа, че безсрамно пращат в Източна Европа не същото, което е за тях. Любете, о влюбени. И zaw12929, и ти люби до пълно удовлетворение, некъв МАЙЦЕПЛЮВЕН ОРГАЗЪМ.


Не, не съм толкова заслерен от бюбовта на който и да е! Тя се доказва!
Но смятам ,че е нормално от положителното да се измлича поука и то да намира приложение, а не да се оплюва! По нашенски
Лошото при нас е ,че ние сбъркано отричаме положителното и попиваме....отрицателното!Вярно, последното, за хора без морал ,то е лесно приложимо!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей отново, Красимире!
22.04.2018 20:19
krumbelosvet написа:
А относно личните нападки срещу Леон, немея. Драги колега, защо е АНГЛИЙСКА думата хейтър? И Хулиган? И Бойкот? Ами защото ПЪРВО ТАМ са се появили тия типове. И тия дни не лъжат ли Тръмп, Змей и ко като дърти цигани? Но вие това не забелязвате. Простете, но си мисля, че ако ви поднесат западни продукти на отделителната система, и тях ще харесате.


За съжаление, имаше го това явление и преди
Когато като младеж спечелих конкурс, който не е бил за мене и не са ме брояли
Да, направиха необходимото, да не заема мястото!
Когато коментирах с човек ,вътре в нещата станалото, той дълго и замислено мълча
Накрая каза ,че така се постъпва, когато застрашаваш някого Но аз в момента не застрашавам никого Освен, ако се гледа в бъдещето и там се вижда заплахата?!
Та и в момента, за никого не съм заплаха Отворен съм към доброто, него търся Не търся злото и не то ми е в интересите!
Дори и наченки на добро или полезно да видя, подкрепям ги!
Да, липсата на йерархия е причина и то основна за такива недоразумения!
Всеки трябва да си знае мястото
Сега хора с купени дипломи и дори без дипломи дават тон и са навсякъде-от депутати, кметове, та до професори и министри
Даже се беше стигнало, не знам дали го отмениха, всеки институт да си произвежда професори На принципа-Ти на мена, аз на тебе!?

Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9109280
Постинги: 1345
Коментари: 29577
Гласове: 102356
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031