Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06.2018 15:16 - Героите на Алеко и неговите убийци - паралели
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4619 Коментари: 27 Гласове:
36


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Героите на Алеко са способни и  да убиват дори- например синовете на Дочо, на Бочо  и така нататък. Това си качество демонстрират и в произведението...
Но в никакъв случай не биха пасегнали на автора, баща си!
Въпреки ,че Алеко никъде не пише ,че е сатира трудът му, всички са наясно с това! И  никой от съвременниците му не иска да бъде сравняван с героите в него
Бяга от това като дявол от тамян, да го сравняват с главния герой !?
Но дали пък уважава автора! Дали иска да му навреди?!

Убийството на Алеко е случайно, не е планирано! Целта е бил депутатът  Такев Описал съм в  постинг този момент. Обади ми се внукът на Такев, да коригира някои неточности, които ,разбира се, приех! Аз преразказвам по детски спомени, той има архива на дядо си, чието име носи!
И го посъветвах , от своя страна,  да опише живота на дядо си в блога!
Той е герой на България, но малко познат! За съжаление!
Той го описа, но за съжаление отново, понеже нямаше кавги между блогъри в него, които са като сол и пипер в манджата, не получи нужното внимание?  Което заслужава!
Лош маркер за блога!
Без коментар! Заслужен!


Та Алеко и Такев, които са освен колеги и много близки приятели, на път за Пазарджик спират в хана на Радилово. Организирана е засада.  Специален човек и съобщава местата , на които седят Такев и Алеко във файтона. Но при тръгването, те си ги сменят?  Същият човек бяга, да съобщи промяната! 
Но файтонът е по-бърз от него...

Чел съм подробно записаното по делото на убийците в съда А, да не забравим! Тогавашната полиция се справя блестящо със задачата си-да ги залови Не чака примерно, сами да се предадат или да се изпозастрелят помежду си?   Не помага дори и това, че организаторът е кмет на селото-по- голямо по население от поне половината ни днешни градове,  да търсят начин да го покрият или скрият, да речем
Какво прави впечатление от защитата на обвинените?
 Първо, че те не бягат от отговорност, но с всички средства се мъчат да докажат, че целта не им е Алеко!
Защото срамът е голям! В цяла България , а и не само в нея, ще кажат ,че героят е убил автора- баща си!?

Какво ли би било положението сега?
-Полицията няма да открие убийците, освен в описания по -горе  вариант....
- делото ще се отлага многократно, по вина на свидетели и разни други причини, за да се покрие кметът....
- Той, в  краен случай, ще се размине, вероятно, с условна присъда.....
- Авторите гордо ще заявят ,че са убили автора! Това е била целта им
От къде на къде този драскач и никаквец ще се гаври с героите на нашето време-славни бизнесмени!?
Голтак, не вижда ли ,че само ланците ,които носят ,са по дебели от врата му?
- И принципно положение-Какъв сатирик е той, бил пишел сатира ? Сатира пишат те и каквото напишат, дебело подчертават ,че е сатира! Да може всеки почтен бизнесмен като тях от раз да разбере за какво иде реч!
А този, който им създава проблеми, как те да разберат, че пише сатира? Сливи ли има в устата, та мълчи?

А  и правист бил на всичкото отгоре, пък не е наясно с основни правила, завалията!
И как пише? Като някоя гимназиална учителка, стара мома? Вместо всяка втора дума да му е попръжня или люта закана
Ама това влизало в кармата и се връщало?!
Да му мисли, който плаща!

Та, да се учим от Европа!? В такива щекотливи проблеми, как да се решават!

Боже, ние сме били научени! Преди 120 години По- добре и от Европа!
Полицията моментално залавя убийците, прокуратурата ги изправя пред съд и той ги осъжда! На смърт!
За няколко месеца!Цялата дандания!
Не сега, преди 120 години!

Осъдените не се гордеят, че са застреляли Алеко ?! Напротив, горчиво съжаляват! Тогава!
Сега, това е равно на геройство!!?

Какво повече?!



Гласувай:
36


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - leonleonovpom2,
06.06.2018 15:32
Илия Бешков добре е отразил в карикатури отношенията Алеко - герои.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Илия Бешков добре е отразил в кар...
06.06.2018 15:36
kvg55 написа:
Илия Бешков добре е отразил в карикатури отношенията Алеко - герои.


Да, приятелю!

Но аз търся сегашните отношения, дори тези в блога ми са по- интересни!
Да не би да няма Алекови герои тук, да съм се заблудил?
Ще ми се да е така, ако има такова нещо, информирайте ме!
Но без замазки, тук съм добре информиран!
цитирай
3. nedovolen - Няма нищо случайно нито в този, нито ...
06.06.2018 17:49
Няма нищо случайно нито в този, нито в ”оня” живот. Всичко е Божа работа. Удивяваме се, че има случайности. На непознатото казваме чудеса. От сътворението на света, никога нищо не се е случило случайно.
Чудесното е, което ни поднася Господ, ако и да не ни допада винаги.
цитирай
4. merlin68 - То ако нямаше днес алекови герои, ...
06.06.2018 18:19
То ако нямаше днес алекови герои, Алеко нямаше да е класик.
цитирай
5. gessos - "Българската сатирична г...
07.06.2018 01:30
"Българската сатирична графика е с обществено значение и е художествено обобщение, репродуцирало героя (на/за всички български времена) Ганьо, Бай Ганьо! "
Употребата на Бай Ганьо в карикатурата е не само присъствие - знаково, символно, а и функция - разнолика, разнопосочна, кротка, почти безопасна, само смешно-тъжна.
Заслугата е не само на художниците карикатуристи, а на огромния писателски талант на Алеко.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
07.06.2018 10:10
nedovolen написа:
Няма нищо случайно нито в този, нито в ”оня” живот. Всичко е Божа работа. Удивяваме се, че има случайности. На непознатото казваме чудеса. От сътворението на света, никога нищо не се е случило случайно.
Чудесното е, което ни поднася Господ, ако и да не ни допада винаги.


Съгласен съм, няма какво да добавя!

Хубав ден!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей,gessos!
07.06.2018 10:15
gessos написа:
"Българската сатирична графика е с обществено значение и е художествено обобщение, репродуцирало героя (на/за всички български времена) Ганьо, Бай Ганьо! "
Употребата на Бай Ганьо в карикатурата е не само присъствие - знаково, символно, а и функция - разнолика, разнопосочна, кротка, почти безопасна, само смешно-тъжна.
Заслугата е не само на художниците карикатуристи, а на огромния писателски талант на Алеко.


Благодаря ти за отзива!
Вечният български герой ,Бай Ганьо! И свитата му!
Еволюирал в днешните мутри, с Хаирсъзина и Дочоолувците!
За съжаление, не са само по улиците и в заведенията
навсякъде са!
цитирай
8. kvg55 - До 2. leonleonovpom2
07.06.2018 10:46
Съвременните герои плачат за своя Алеко. Трябва всеки според възможностите си да ги описва. Да не стоят анонимни. Макар че те се борят за известност.
цитирай
9. get - Илия Бешков добре е отразил в кар...
07.06.2018 10:50
leonleonovpom2 написа:
kvg55 написа:
Илия Бешков добре е отразил в карикатури отношенията Алеко - герои.


Да, приятелю!

Но аз търся сегашните отношения, дори тези в блога ми са по- интересни!
Да не би да няма Алекови герои тук, да съм се заблудил?
Ще ми се да е така, ако има такова нещо, информирайте ме!
Но без замазки, тук съм добре информиран!



- Иване-приятелю, НЕ БЪДИ КАТО НЯКОИ НИСКОЧЕЛИ КОМЕНТАТОРИ В БЛОГА ТИ ... поставяйки творци като, Константинов, Милев, Бешков или примерно убитите непосредствено след "9-ти септември" Р. Алексиев и Д. Крапчев "в рамки"-те на техните "идеологически нагласи".

- Не са толкова страшни меркантилните мутри-мафиоти гонещи благинките материални ... по-страшни са мутрите-мафиоти ВКАРВАЩИ НИ В РАМКИТЕ НА >>ИДЕОЛОГИЧЕСКАТА СИ о-г-р-а-н-и-ч-е-н-о-с-т<<!> ... а от там СВЕТОГЛЕДНА поради духовната им ПОСРЕДСТВЕНОСТ.

- Както примерно това e с "любителя на операта" А. Югов - ходещ на постановката ЗАРАДИ шавливостта на красивата ПРИМАДОНА ... не поради красотата, на самият спектакъл!?

- Апропо?
Илия Бешков РИСУВА ЗНАКОВАТА СИ КАРИКАТУРА "Бай Ганю и Алеко" през 1947 год. - А. Константинов"Щастливеца" издава книгата си ПЕТДЕСЕТ ГОДИНИ по-рано ... защо ли е така?

- Мутрата(идеологическа) използва АВТОРОВОТО ПРОИЗВЕДЕНИЕ - КАТО ЧУК с който "да разбие главата" на опонента - за разлика от АВТОРА който го ползва и си служи ДА СТИГНЕ ДО СЪРЦЕТО и ОТ ТАМ ПРОМЕНИ ТОВА - КОЕТО Е В ГЛАВИТЕ НА "ГЕРОИТЕ" ... тоест ближният си народ!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
07.06.2018 10:57
merlin68 написа:
То ако нямаше днес алекови герои, Алеко нямаше да е класик.


Разбира се, че ги има героите!
И в блога не са малко!

Но са еволюирали!
Преди са изпитвали срам, ако ти обвинят ,че нападат автора си!
На делото със зъби и нокти бранят версията, че е убит случайно, погрешно Че авторът е станал тяхна случайна грешка Как така ще го убиват нарочно!
Сега, напротив, гордо ще изтъкнат ,че са го убили!?
И срам, отговорност, съжаление, боже, къде в съвременния бай Ганьо и свитата му такива чувства!
Парата, парата!
И мръсотията -душевната!
Това имат в наличност!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
07.06.2018 11:01
kvg55 написа:
Съвременните герои плачат за своя Алеко. Трябва всеки според възможностите си да ги описва. Да не стоят анонимни. Макар че те се борят за известност.


Сега да си Бай Ганьо е гордост!
Значим си, фактор!
И трябва да си начело!
На първа линия, навсякъде и в блога дори!
С всички похвати! Добре известни
Вместо срам, гордост, че е измамил останалите!?

Много е мащабен днешния Ганьо Балкански
И много Алековци са необходими, за да го обхванат и да се чуе гласът им!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
07.06.2018 11:20
Благодаря, че ме сравняваш с нискочелите доносници в блога
Взели мерки, да аснкционират постинга!
Знам ,че написаното няма да се разбере, а гузен ,негонен бяга!
Тези мутри, за които казваш ,че не да стращни, са продукт на времето си

Когато царят вика Кимон Георгиев и го уведомява в плана си, пита дали може в рамките на шест месеца ,да се справи с тогавашните мутри не повече! За македонстващите става дума! Кимон казва ,че ще се справи и така прави преврата!
Наистина, мутрите изчезват!
Не знам дали са били безопасни, но са пречели на живота Всеки ден престрелки и убийства!
Икономиката на България живва През 1939 година-култова, скоято дълго се сравнявахме и десетата в Европа!

Постингът е безопасен, санкциониран е, знаят защо, които са го направили
Какво ли си губя времето и аз?
цитирай
13. get - - Кимон Георгиев (и) Царят - ИДЕАЛЕН ПРИМЕР даваш за това КОЕТО ОБЯСНЯВАМ?
07.06.2018 11:30
leonleonovpom2 написа:
Благодаря, че ме сравняваш с нискочелите доносници в блога
Взели мерки, да аснкционират постинга!
Знам ,че написаното няма да се разбере, а гузен ,негонен бяга!
Тези мутри, за които казваш ,че не да стращни, са продукт на времето си

Когато царят вика Кимон Георгиев и го уведомява в плана си, пита дали може в рамките на шест месеца ,да се справи с тогавашните мутри не повече! За македонстващите става дума! Кимон казва ,че ще се справи и така прави преврата!
Наистина, мутрите изчезват!
Не знам дали са били безопасни, но са пречели на живота Всеки ден престрелки и убийства!
Икономиката на България живва През 1939 година-култова, скоято дълго се сравнявахме и десетата в Европа!

Постингът е безопасен, санкциониран е, знаят защо, които са го направили
Какво ли си губя времето и аз?


- Правилно ме разбери?!
- Едни ЩЕ използват този достоен инструмент на труда ЧУКА ... да направят СКУЛПТУРА - другите по-посредствени, като мен - да сковат примерно къщичка за птици ... а трети ... а третите - да РАЗБИЯТ ГЛАВАТА НА ПОЛИТИЧЕСКИЯ СИ ПРОТИВНИК ... криейки при това мерзостта си зад разни ОТВЛЕЧЕНИ ПОЛИТИЧЕСКИ ХИМЕРИ - забравяйки за елементарната между-човешка етичност?



- С уважение и молба - не бъди толкова емоционален, приемайки лично думите ми!

п.п.
ОТНОВО ДОСАЖДАЙКИ ПОЯСНЯВАМ - ИДЕОЛОГИЧЕСКИТЕ "МУТРИ С ЧУК" - са много по-опасни от маргиналите-мутри.

Пример за това е й следното ПИСАНО ПРЕЗ 1944 год. - непосредствено след "победата на социализма" в България?
С ТОВА СЕ ДАВА ЗНАК ЗА ХОРАТА-ТВОРЦИ - които следва да бъдат ЖЕРТВИТЕ ПРИ "лова на вещици" започнат от БКП - след това?

- Чети и мисли?

На 4-ти октомври 1944 год. във в-к „Работническо дело” излиза статията „Фашизмът в нашата литература” – в която се казва:

„Фашистките влияния преминаха в творчеството на по-голяма част от официалните писатели.
Тях можем да открием у Каралийчев, Вълев, Красински, Чилингиров, Арнаудов, Йоцов, Цонев и много други.
Ала особено много добре трябва да се подчертае фашисткия облик на Фани Попова-Мутафова, Павел Спасов, Чавдар Мутафов, Димитър Талев, Ненчо Илиев и в областта на хумора „Фра Диаволо”(Р. Алексиев – п.м.).”

- Това е излязло изпод перото на Борис Делчев – сътрудник в отдел „Агитация и пропаганда” на ЦК на БКП. Дългогодишен председател на СБП и гл. редактор на една дузина вестници и списания.
С това ТОЙ (и не е само той в това – д.м.) ДАВА СИГНАЛ ЗА „ЛОВА НА ВЕЩИЦИ” в българската литература. Много от изредените от него автори НЕ САМО СА МАЛТРЕТИРАНИ … а някои, като Фра Дяволо физически ликвидирани!
- Това „борба на идеи ли е” и стилове в литературата – или откровено БАНАЛНО ПОДСТРЕКАВАНЕ към убийства?!

- Казваш?
leonleonovpom2 написа:

Много е мащабен днешния Ганьо Балкански
И много Алековци са необходими, за да го обхванат и да се чуе гласът им!


- Мен - Ти, в коя категория ще ме поставиш: "алековата" или "ганювата" ?
цитирай
14. yoan2015 - Привет Леоне! Няправи ми впечат...
07.06.2018 14:26
Привет Леоне! Няправи ми впечатление споменатата 39'та година, аз знам, че тогава сме били 9'ти в Европа, едно място преди Швеция, не мога да гарантирам, че е вярно, после, след девети се построиха две или три Българии, в замяна на това смея да твърдя, че се построиха също, 10'сет - Холандии, Белгии, Дании, Гърции и т.н.
Лек ден желая.
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
07.06.2018 15:44
От края!
Абсолютно никой, теб най- малко бих поставил някъде сред Ганьовците!
Уважавам всички, повече или по-малко, с изключение на преминалите всяка граница!
Целта на постинга е не да се омаскари някой, а да се осъзнае , че ганьовите позиции макар и временни , не са ласкателни
Всъщност защо се върнах на Алеко?
Писах в постинга, че е убит вместо Михаил Такев!
Внукът се обади , също Михаил Такев И излезе с цикъл постинги , посветени на дядо му, насърчен и от мен!
Той е герой на България-дядото!
Като юнкер е защитавал позициите ни при Сливница и Драгоман
Известно е, че те ,юнкерите от военното училище са тези, които са задържали позициите до идването на главните военни сили от турската граница!Надминали са всякакви очаквания!
След това е бил два пъти министър, депутат, зам Председател на Демократическата партия
И все пак, 22- 23 години по-късно е убит-от анархо-комуниста Донски
За съжаление! Нова ганювщина! Той лежал в калта за България, накрая губи живота си на калната улица Убит от българин!?

И тези постинги, част от новата ни история, минаха почти без внимание Но на огромно внимание се"радват" постинги,в които няма нищо полезно, на ниво махленска разправия или ЕЖК Плюс това и порядъчно напомпени?!
Излиза ,че подобни постинги имат за цел да пратят в миманса постинги посветени на истинската Българска история
Знаеш, че по принцип съм против разправиите, особено пък съпроводени с характеристики и омаскаряване, типично по ганьовски
Последното вдига нивото на блога ли?
Ами ,за да е легално, нека се въведе категория-"Маскари" и там да се маскари на воля! И какво ли не!

Хубав ден!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Йоане!
07.06.2018 15:54
yoan2015 написа:
Привет Леоне! Няправи ми впечатление споменатата 39'та година, аз знам, че тогава сме били 9'ти в Европа, едно място преди Швеция, не мога да гарантирам, че е вярно, после, след девети се построиха две или три Българии, в замяна на това смея да твърдя, че се построиха също, 10'сет - Холандии, Белгии, Дании, Гърции и т.н.
Лек ден желая.


Да, хубаво сравнение правиш!
Мисля ,че причината е в тъпигьозлъка на новите управници плюс Сталин

Предложен е планът Маршал и на СССР и останалите соц страни Знае се, че сринатата Европа и Германия особено се възстановява за няколко години благодарение на него!
Сталин, високомерно отказва И другите след него ,разбира се
Трябвало е да приемат, да не разчитат само на собствени усилия
И всяка друга помощ да приемат! При такава разруха! Вместо това -" Студена война"
Пропуснат е момента за сближаване на позициите, за един реален, не имагинерен, социализъм, какъвто безспорно има в споменатата Швеция
Но това при Сталин е невъзможно!

Хубав ден!
цитирай
17. get - @ 10. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
07.06.2018 21:18
leonleonovpom2 написа:
merlin68 написа:
То ако нямаше днес алекови герои, Алеко нямаше да е класик.


Разбира се, че ги има героите!
И в блога не са малко!

Но са еволюирали!
Преди са изпитвали срам, ако ти обвинят ,че нападат автора си!

И срам, отговорност, съжаление, боже, къде в съвременния бай Ганьо и свитата му такива чувства!

И мръсотията -душевната!
Това имат в наличност!


15. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!

с любопитство очаквам - КОМЕНТАРА ТИ В ... блога на КРАСИ - еталона за МОРАЛ и ПОЧТЕННОСТ ... СПОРЕД ТЕБ ВЕРОЯТНО?
http://merlin68.blog/zabavlenie/2018/06/07/tainata-vecheria.1611998

- Милото (ти) Краси от Руси - имах в предвид когато обяснявах за - ПОСРЕДСТВЕНОСТТА С ЧУК!
- Но Красито ... не е посредственост в буквалния СМИСЪЛ ... не! Красито е от типа "ентелегент" за който руснака Зиновиев казва:

„…с моральной точки зрения советская интеллигенция есть НАИБОЛЕЕ ЦИНИЧНАЯ и ПОДЛАЯ часть населения.
Она лучше образована.
Её менталитет исключительно гибок, изворотлив, приспособителен. Она умеет скрывать свою натуру, представлять своё поведение в наилучшем свете и находить оправдания. Власти хоть в какой-то мере вынуждены думать об интересах страны.
Интеллигенция думает только о себе.
Она НЕ есть ЖЕРТВА РЕЖИМА - ОНА НОСИТЕЛЬ тираничного РЕЖИМА!”

- Такава подла е и българската интелигенция - възпитавана по РУСКИ ТЕРТИП - през съветското време в България!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
08.06.2018 10:18
Последното, заради което бих се скарал с някой е на политическа тема
Политиката ме интересува дотолкова, доколкото е полезна за тези, с които се занимава
Много съм наясно с нея, за да бъда подведен!
Затова тези крамоли тук, не ме радват и не искам да се меся
Защото се вижда, че в основата им е политиката
А тя е много удобно средство за прокарване на мръсни интереси
Повтарям, в нея търся и отбелязвам полезното!
Затова за някои съм ляв, за други десен
Не, търся полезното и намеря ли го-отбелязвам го
Политиката е идеална хранителна среда за Бай ганьо и свитата му!
Зато ва и някои, без генно да принадлежат към ганьовщината, забъркат ли се в нея-стават такива
Иначе не те упраквам в нищо Бил си в партията, един милион бяха, какво, да се разстрелят ли
Напуснал си я, преценил си ,че е било грешка-твое право е!
Нямаш вина и не си виновен-за мен!
Длъжността ти е изисквала да си партиен член Иначе е трябвало да напуснеш работа, която си обичал и куп други последствия
Не е необходимо да изкупуваш някаква вина и не го прави!
По никакъв начин и повод!
И нещо друго, старите хора казваха, като се караш с някой, остави нещо за друг път!

Имаш енциклопедични познания Почни да пишеш постинги Но такива, че да се разбират от прима виста, не сложни!
Гледаш, че пиша съвсем опростено, дори и литература не посочвам
Но ако тръгна да се състезавам с някои тук ,които кокетират с научност, бъди сигурен, че ще им скрия топката!
Но не го правя и няма да го направя!

Хубав ден!

Два дни ще отсъствам и евентуален твой коментар ще престои по тази причина!
цитирай
19. nedovolen - За туй пък аз ще присъствам, едно ...
08.06.2018 14:25
За туй пък аз ще присъствам, едно междучасие.Не повече. За сведение на неведуюмите, и в школото бях така.
Ако партиите и правителствата можеха да променят нещо, отдавна да са забранени със закон. Българският гласоподавател е камикадзе - гласува и загива, и пак и пак. Голям сеир.
Чао, че междучасие свърши!
:)))
цитирай
20. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
08.06.2018 15:58
nedovolen написа:
За туй пък аз ще присъствам, едно междучасие.Не повече. За сведение на неведуюмите, и в школото бях така.
Ако партиите и правителствата можеха да променят нещо, отдавна да са забранени със закон. Българският гласоподавател е камикадзе - гласува и загива, и пак и пак. Голям сеир.
Чао, че междучасие свърши!
:)))


Да, ще отсъствам!
но модерацията остава
по простата причина, че като пуснеш някой под миндера, той се качва на него!

Царят е прозрял вредата от партиите и ги разпуска
За няколко години, а удря и тогавашните мутри, така ,че забравят какви са!
Нечуван подем в България!

Сегашните хрантутници треперят от такъв вариант Той е невъзможен наистина, да се откажат от хранилката? Да не са от Карлуково?

Ти знаеш, нали, каква е приликата между политик и малко прасенце!
За всеки случай-Не се знае каква свиня ще излезе от тях? Лошо-и женска , и нерез да е, все тая!

Хубав ден!
цитирай
21. vmir - "Авторите гордо ще заявят ,че са убили автора! Това е била целта им"
10.06.2018 07:53
Печалната истина...

За съжаление. Само да добавя, че това не е ново. Самия аз към Алеко имам специално отношение. Защото още при комунизма бях стигнал до извода, че е написал библията на простака. И още тогава много хора живееха така, сякаш бай Ганьо е техния светъл пример за подражание. И съм се питал, щяха ли да бъдат толкова популярни маниерите на Алековите герои, ако не бяха описани толкова живописно и дори изящно? Нямаше ли да бъде по-добре, ако в "Бай Ганьо" езика на Алеко беше по-просташки и отблъскващ? За опортюнистите не е проблем да копират Ганьовите маниери и да претендират за интелигенти, само защото Алеко го е описал интелигентно. Можеш ли да промениш невъзпитаносттта, ако я описваш възпитано? Струва ми се невъзможна мисия. Простака няма да пропусне да се възползва.
цитирай
22. batogo - !!!:))) Поздравления, приятелю!
10.06.2018 08:10
Много силен и актуален постинг, Иване! По онова време е имало полиция, ПРАВОсъдие и ПРАВОраздаване. Сега има полЮция, КРИВОсъдие и РУШВЕТОраздаване. Дребни разлики, ама разлики... :–) Тогава престъпниците са се криели и пак са ги намирали, а сега не се крият, но никой не ги търси и са с повече права от обикновените граждани.
Чест и почитания, приятелю!
цитирай
23. nedovolen - За туй пък аз ще присъствам, едно ...
11.06.2018 18:34
leonleonovpom2 написа:
[quote=nedovolen]За туй пък аз ще присъствам, едно междучасие.Не повече. За сведение на неведуюмите, и в школото бях така.
Ако партиите и правителствата можеха да променят нещо, отдавна да са забранени със закон. Българският гласоподавател е камикадзе - гласува и загива, и пак и пак. Голям сеир.
Чао, че междучасие свърши!
:)))


Да, ще отсъствам!
но модерацията остава
по простата причина, че като пуснеш някой под миндера, той се качва на него!

Царят е прозрял вредата от партиите и ги разпуска
За няколко години, а удря и тогавашните мутри, така ,че забравят какви са!
Нечуван подем в България!

Сегашните хрантутници треперят от такъв вариант Той е невъзможен наистина, да се откажат от хранилката? Да не са от Карлуково?

Ти знаеш, нали, каква е приликата между политик и малко прасенце!
За всеки случай-Не се знае каква свиня ще излезе от тях? Лошо-и женска , и нерез да е, все тая!

Хубав ден!

Грешка,Иване. Може да си химик и аналитик, но слаб ботаник. Политиците се раждат големи прасета. Кой го каза, ако познаеш, черпя с хубава домашна бира.
:)))

цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
12.06.2018 10:59
vmir написа:
Печалната истина...

За съжаление. Само да добавя, че това не е ново. Самия аз към Алеко имам специално отношение. Защото още при комунизма бях стигнал до извода, че е написал библията на простака. И още тогава много хора живееха така, сякаш бай Ганьо е техния светъл пример за подражание. И съм се питал, щяха ли да бъдат толкова популярни маниерите на Алековите герои, ако не бяха описани толкова живописно и дори изящно? Нямаше ли да бъде по-добре, ако в "Бай Ганьо" езика на Алеко беше по-просташки и отблъскващ? За опортюнистите не е проблем да копират Ганьовите маниери и да претендират за интелигенти, само защото Алеко го е описал интелигентно. Можеш ли да промениш невъзпитаносттта, ако я описваш възпитано? Струва ми се невъзможна мисия. Простака няма да пропусне да се възползва.


Аз мисля, че Алеко е улучил ваксата! За времето си
Много точен език! И на място
Факт е, че на процеса убийците всячески се противопоставят на тезата, че наистина са искали да убият Алеко!? По- добре да ги осъдят за убийството/ ортганизирано/ на известен политик, отколкото да излезе, че Героят е убил автора Алеко!
Изглежда, че във времето героят, както и езикът са еволюирали! !В лоша посока!
Ясно е, че сега езикът на Алеко е архаично интелигентен и изостанал в просташко направление и не стряска мутрите, в които е внедрен духът на бай Ганьо!
Ами какво друго може да се очаква, когато простотията дава тон и дирижира?
Алеко сега щеше да е глупав драскач, молещ мутри кметове да финансират изданията му И те щяха дя се гяааврят с него
При положение, че не е рентиер и наследник-богат?!
Това го очакваше!

Хубав ден, Вмир!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
12.06.2018 11:08
batogo написа:
Много силен и актуален постинг, Иване! По онова време е имало полиция, ПРАВОсъдие и ПРАВОраздаване. Сега има полЮция, КРИВОсъдие и РУШВЕТОраздаване. Дребни разлики, ама разлики... :–) Тогава престъпниците са се криели и пак са ги намирали, а сега не се крият, но никой не ги търси и са с повече права от обикновените граждани.
Чест и почитания, приятелю!


много точно си описал и детаилно разликите между тогава и сега

Ами право и престъпност са в симбиоза! И от нея печели....престъпността
Винаги съществува такава възможност, зависи от морала на правораздаващите
Тогава моралът явно е бил висок
Така е, къщите не са се заключвали, да откраднеш, това е била равностойно да си опозорен до живот!
Сега крадците гордо се разхождат и може да се чувстваш само глупаво, меко казано, ако не крадеш? !Защото непрекъснато ще бъдеш потърпевш! Ако си беден Алеко, няма да можеш да издаваш!
Ще се гаврят бай Ганьовци с тебе!
При Алеко бай Ганьо се домогва до властта, сега я е овладял!Изборите-спечелил ги е предварително?!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
12.06.2018 11:14
nedovolen написа:
leonleonovpom2 написа:
[quote=nedovolen]За туй пък аз ще присъствам, едно междучасие.Не повече. За сведение на неведуюмите, и в школото бях така.
Ако партиите и правителствата можеха да променят нещо, отдавна да са забранени със закон. Българският гласоподавател е камикадзе - гласува и загива, и пак и пак. Голям сеир.
Чао, че междучасие свърши!
:)))


Да, ще отсъствам!
но модерацията остава
по простата причина, че като пуснеш някой под миндера, той се качва на него!

Царят е прозрял вредата от партиите и ги разпуска
За няколко години, а удря и тогавашните мутри, така ,че забравят какви са!
Нечуван подем в България!

Сегашните хрантутници треперят от такъв вариант Той е невъзможен наистина, да се откажат от хранилката? Да не са от Карлуково?

Ти знаеш, нали, каква е приликата между политик и малко прасенце!
За всеки случай-Не се знае каква свиня ще излезе от тях? Лошо-и женска , и нерез да е, все тая!

Хубав ден!

Грешка,Иване. Може да си химик и аналитик, но слаб ботаник. Политиците се раждат големи прасета. Кой го каза, ако познаеш, черпя с хубава домашна бира.
:)))



Първо - на въпроса!

Вероятно- ти си авторът!?

Всъщност, това за прасенцето е взето от вестник " Стършел", преди години!
не съм го измислил аз Но истината е, че ми харесва и съм го запомнил!

Хубав ден
цитирай
27. nedovolen - Ха ха ха, черпя бира! В. ”Стършел” ...
13.06.2018 15:53
Ха ха ха, черпя бира!
В. ”Стършел” доста работа е свършил.
Поне за прасета, в института по лесозащита асистентът ни, с чипо носле, казвахме му ”прасчо”. Много мил и добър човек. Няма общо с прасета и политици. От боравене с химикали, бе получил сърбежи. Постоянно се чешеше, но странно. Примерно с лявата ръка зад дясното ухо и обратно. Веднъж, лятото на лекция, по риза с къс ръкав, като започна от яката, дай дай под ръкава, стигна до лакътя и заседна. Залата се срути от смях.
... и завършвам с :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137274
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031