Постинг
17.06.2018 21:38 -
Великите сили на Европа в Съвременността
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 7390 Коментари: 30 Гласове:
Последна промяна: 18.06.2018 15:34
Прочетен: 7390 Коментари: 30 Гласове:
36
Последна промяна: 18.06.2018 15:34
Условно на съвремието началото се поставя от Френската Буржоазна революция, която наистина преобразява и с времето модернизира Европа!
Така ,че за модерна Европа първата Велика сила е Наполеонова Франция, която почти сама воюва с всички останали! След падането на Наполеон, Велики сили са победителите-Англия, Русия, скоро към тях се присъединява и кралска Франция!
Опитът с Наполеон вече ги е научил на това, че важните решения да вземат съвместно! За да се избегне повторението с него!
Германия я няма още на картата , има две силни държави-Бавария и Прусия. и няколко десетки малки държавици плюс четири свободни града..
Великите сили чертаят картата на Европа в този период! Тогава се появява Белгия! Като Буфер между Англия и евентуална обединена Германия!
Те решават, кои да се отделят от Отоманската империя като васални държави!
Първа , естествено е Гърция Те отлагат във времето и нашата васалност? Защото интересите им го диктуват . При нашето освобождение вече са седем! Великите сили!
Голямата бройка позволява, когато няма единомислие между тях, да се правят блокове и така да се постига исканото!
Както се е получило при обединението на Германия в началото на 70- те години на 19-ти век! Бисмарк прави съюз, така наречения Троен съюз с Русия и Австро- Унгария и този съюз охлажда стремежите на Франция и Англия за отпор!
Тези Велики сили решават и нашата съдба след Санстефанския мирен договор! Променят решенията му в наша вреда!
Те решават, отново в наша вреда, съдбата ни след ПСВ и ВСВ! Защото не сме в блока та победителите!
ВСВ промени съотношението и бройката им, но от Европа само три имат право на вето при вземане на решение! Другите две са известни! Но същността си остава Никоя Велика сила не може еднолично да взема решение. Така ,че някой може наистина да е инициатор, но трябва да получи и съгласието на другите....
Иначе Велики сили в Европа има още от времето на Александър Велики-с нашумялата днес около новото й име Македония Следват Рим, ИРИ и така нататък
Ние къде сме?
Голяма или Велика България говори с името си!
Била е Велика сила за времето си! Такава е била България и по времето на Аспарух и Тервел, по разбираеми причини!
Няма съмнение, че Крумова или Калоянова България, от която се страхуват всички ,също са били Велика сила!
Но това е докато държавата ни е единна С разпадането и на отделни дъпжавици и деспотства в началото на 14- ти век, тя губи силата си и значимостта си!
И става лесна плячка на противници, с които лесно е щяла да се справи при славните ни владетели!
В Берлин , на прословутия конгрес , от голяма България явно се изпитва респект! МОЖЕ БИ СЕ ПОЯВЯВА И СПОМЕНЪТ ОТ ВЕЛИЧИЕТО Й ! РАЗБИРА СЕ , ИМА И ИНТЕРЕСИ НА ВЕЛИКИТЕ СИЛИ, ТЕ СЪЩО СЕ НАМЕСВАТ!
Но реално България е трябвало да бъде приета като велика сила, при признаване на границите и от Сан Стефано!
А те, останалите Велики сили не ни искат!.....Никак!
Ако се върнем назад във времето, ние сами сме си виновни! Защото от Велики, сме допуснали други да ни решават съдбата!?
ДОПЪЛНЕНИЕ
Явно темата не се схваща правилно от някои Като се казва Велика сила се има предвид от днешни позиции А не ,че има някакъв документ или тапия от онова време!
То, ако се погледне прецизно и Александър Велики и Август например, нямат тапия от времето си, че са Велики
Аз поне на монета не съм виждал надпис "Велик" при тях!
Е, накъде отиват тогава нещата!?
Ами и Христос няма документ от времето си, че е бог!? Как да процедираме тогава?!
Но анализът показва друго!
Империята на Александър, делата му, същото за Август , сами по себе си са Велики И епитетът "Велик" идва от само себе си Някой отрича ли това!?Какво като няма официолен документ!
Така е и с България! Не било документирано, че е Велика?! Да , ама многократно побеждава ИРИ и я принуждава да подписва унизителни договори, придружени с парични обезщетения
Може ли някой дребосък да си позволи такава гавра! С най-великата империя тогава?
Моля, някои да четат правилно
Казал съм ясно, че България, ако беше останала в Санстефански граници, при подема й, щеше да е Велика сила! Е, може и да не е основната причина тази, да бъде така орязана! Но е прекалено правдоподобна, за да си затваряме очите!
А през 1900 година, при седем Велики сили, а от наша страна шеста икономика и четвърта ,вероятно , армия, тя не отговаря ли на Велика сила!!
Да, няколко години по- късно, почти сама побеждава Велика сила! Ето го потвърждението!
Е, кое не е на мястото си!?
Така ,че за модерна Европа първата Велика сила е Наполеонова Франция, която почти сама воюва с всички останали! След падането на Наполеон, Велики сили са победителите-Англия, Русия, скоро към тях се присъединява и кралска Франция!
Опитът с Наполеон вече ги е научил на това, че важните решения да вземат съвместно! За да се избегне повторението с него!
Германия я няма още на картата , има две силни държави-Бавария и Прусия. и няколко десетки малки държавици плюс четири свободни града..
Великите сили чертаят картата на Европа в този период! Тогава се появява Белгия! Като Буфер между Англия и евентуална обединена Германия!
Те решават, кои да се отделят от Отоманската империя като васални държави!
Първа , естествено е Гърция Те отлагат във времето и нашата васалност? Защото интересите им го диктуват . При нашето освобождение вече са седем! Великите сили!
Голямата бройка позволява, когато няма единомислие между тях, да се правят блокове и така да се постига исканото!
Както се е получило при обединението на Германия в началото на 70- те години на 19-ти век! Бисмарк прави съюз, така наречения Троен съюз с Русия и Австро- Унгария и този съюз охлажда стремежите на Франция и Англия за отпор!
Тези Велики сили решават и нашата съдба след Санстефанския мирен договор! Променят решенията му в наша вреда!
Те решават, отново в наша вреда, съдбата ни след ПСВ и ВСВ! Защото не сме в блока та победителите!
ВСВ промени съотношението и бройката им, но от Европа само три имат право на вето при вземане на решение! Другите две са известни! Но същността си остава Никоя Велика сила не може еднолично да взема решение. Така ,че някой може наистина да е инициатор, но трябва да получи и съгласието на другите....
Иначе Велики сили в Европа има още от времето на Александър Велики-с нашумялата днес около новото й име Македония Следват Рим, ИРИ и така нататък
Ние къде сме?
Голяма или Велика България говори с името си!
Била е Велика сила за времето си! Такава е била България и по времето на Аспарух и Тервел, по разбираеми причини!
Няма съмнение, че Крумова или Калоянова България, от която се страхуват всички ,също са били Велика сила!
Но това е докато държавата ни е единна С разпадането и на отделни дъпжавици и деспотства в началото на 14- ти век, тя губи силата си и значимостта си!
И става лесна плячка на противници, с които лесно е щяла да се справи при славните ни владетели!
В Берлин , на прословутия конгрес , от голяма България явно се изпитва респект! МОЖЕ БИ СЕ ПОЯВЯВА И СПОМЕНЪТ ОТ ВЕЛИЧИЕТО Й ! РАЗБИРА СЕ , ИМА И ИНТЕРЕСИ НА ВЕЛИКИТЕ СИЛИ, ТЕ СЪЩО СЕ НАМЕСВАТ!
Но реално България е трябвало да бъде приета като велика сила, при признаване на границите и от Сан Стефано!
А те, останалите Велики сили не ни искат!.....Никак!
Ако се върнем назад във времето, ние сами сме си виновни! Защото от Велики, сме допуснали други да ни решават съдбата!?
ДОПЪЛНЕНИЕ
Явно темата не се схваща правилно от някои Като се казва Велика сила се има предвид от днешни позиции А не ,че има някакъв документ или тапия от онова време!
То, ако се погледне прецизно и Александър Велики и Август например, нямат тапия от времето си, че са Велики
Аз поне на монета не съм виждал надпис "Велик" при тях!
Е, накъде отиват тогава нещата!?
Ами и Христос няма документ от времето си, че е бог!? Как да процедираме тогава?!
Но анализът показва друго!
Империята на Александър, делата му, същото за Август , сами по себе си са Велики И епитетът "Велик" идва от само себе си Някой отрича ли това!?Какво като няма официолен документ!
Така е и с България! Не било документирано, че е Велика?! Да , ама многократно побеждава ИРИ и я принуждава да подписва унизителни договори, придружени с парични обезщетения
Може ли някой дребосък да си позволи такава гавра! С най-великата империя тогава?
Моля, някои да четат правилно
Казал съм ясно, че България, ако беше останала в Санстефански граници, при подема й, щеше да е Велика сила! Е, може и да не е основната причина тази, да бъде така орязана! Но е прекалено правдоподобна, за да си затваряме очите!
А през 1900 година, при седем Велики сили, а от наша страна шеста икономика и четвърта ,вероятно , армия, тя не отговаря ли на Велика сила!!
Да, няколко години по- късно, почти сама побеждава Велика сила! Ето го потвърждението!
Е, кое не е на мястото си!?
Тагове:
Вълнообразно
Бат Тервел е загинал в битка с арабите
гр. БЕРОЕ - желязната врата на България
Била ли е България Велика сила
гр. БЕРОЕ - желязната врата на България
Била ли е България Велика сила
Сега някогашните велики сили са смешни, с изключение на Русия.
цитирайНе знам дали съзнателно се заблуждаваш или целенасочено пишеш понякога абсурди, нарочно не ги наричам глупости, защото са смесени с истина и манипулация.
България и 2 пъти по сан стаефанска да беше и три пъти по толкова нямаше да е велика сила въобще - да изброявам ли защо - явно с теб трябва, защото или се заблуждаваш или както казах манипулираш в посока
- българия не може да е велика сила след 1878 г. защото няма държавност
- няма икономика
- няма съюзи, дипломация, игри
- няма флот, няма демографска база сравнима с великите
- няма ИЗВОЮВАН СТАТУТ НА ВЕЛИКА СИЛА, щзоаот такъва се гради с крвъ, понякога векове
итн итн итн - мога да продължа с причините защо българия не може да е велика сила след 1878
манипулацията ти, че някой на берлинския конгрес се бил сетил за величаво минало на българия.. несериозно - те маса от ония тогава дори не знаят какво е било това българия и "дека" е на картата, та се налагат карти за санджаци и какво ли не
коментирайки берлинския конгрес лековато - не може така да коментираш подобен конгрес решил дъ7ржавна съдба, не може с няколко изречения така повърхностно - не си го позволявай просто по този начин
......
отделно имали сме с теб спорове за това дали България е велика сила
и разбира се, ТЯ НЕ Е БИЛА В СРЕДНОВЕКОВИЕТО
и в това няма спор въобще, камо ли пък спор между мен и теб
ЗЩАОТО НАУКАТА Е ПОКАЗАЛА, ЧЕ БЪЛГАРИЯ НЕ Е БИЛА ТАКАВА
защото
- в онова време няма понятие за велика сила в смисъла на това което влага политика и история
- българия в онова време няма колонии и не властва като русия на мегапространства, нито има флота на англия или испания итн
- българия в ония времена не решава на масата и под масата съдби на десетки племена и народи както са решавали съдбините великите сили
- българия не е планетарна, а великите сили обикновено са с континентална или дори световна тежест
......
за това ти си неточен
вече можеше просто да питаш или подложиш на диспут друго - била ли е в средновековието българия една от силите решаващи юго-изтока и в кратък период част от центъра на европа - ТОВА ДА
но дотам - толкова
и това не е малко, а е нещо МНОГО ГОЛЯМО - да
......
сега очаквам да се избудалкаш дали не съм остър щото германия загубила един мач
след което аз трябва да ти отговоря, че германия ще спечели следващите два, а виж русия няма да стане световен шампион
и след това да добавя, че боклуците немски днес трябваше да загубят с 2 или 3 на 0 и ако играят така заслужават да бъдат изритани като мръсно коте, но разбира се те ще излязат променени още следващия мач
а днес си бяха боклуци, лайна заради онзи с косчиката вместо чело, но пък да му призная, че преди 4 години ги направи върха
цитирайБългария и 2 пъти по сан стаефанска да беше и три пъти по толкова нямаше да е велика сила въобще - да изброявам ли защо - явно с теб трябва, защото или се заблуждаваш или както казах манипулираш в посока
- българия не може да е велика сила след 1878 г. защото няма държавност
- няма икономика
- няма съюзи, дипломация, игри
- няма флот, няма демографска база сравнима с великите
- няма ИЗВОЮВАН СТАТУТ НА ВЕЛИКА СИЛА, щзоаот такъва се гради с крвъ, понякога векове
итн итн итн - мога да продължа с причините защо българия не може да е велика сила след 1878
манипулацията ти, че някой на берлинския конгрес се бил сетил за величаво минало на българия.. несериозно - те маса от ония тогава дори не знаят какво е било това българия и "дека" е на картата, та се налагат карти за санджаци и какво ли не
коментирайки берлинския конгрес лековато - не може така да коментираш подобен конгрес решил дъ7ржавна съдба, не може с няколко изречения така повърхностно - не си го позволявай просто по този начин
......
отделно имали сме с теб спорове за това дали България е велика сила
и разбира се, ТЯ НЕ Е БИЛА В СРЕДНОВЕКОВИЕТО
и в това няма спор въобще, камо ли пък спор между мен и теб
ЗЩАОТО НАУКАТА Е ПОКАЗАЛА, ЧЕ БЪЛГАРИЯ НЕ Е БИЛА ТАКАВА
защото
- в онова време няма понятие за велика сила в смисъла на това което влага политика и история
- българия в онова време няма колонии и не властва като русия на мегапространства, нито има флота на англия или испания итн
- българия в ония времена не решава на масата и под масата съдби на десетки племена и народи както са решавали съдбините великите сили
- българия не е планетарна, а великите сили обикновено са с континентална или дори световна тежест
......
за това ти си неточен
вече можеше просто да питаш или подложиш на диспут друго - била ли е в средновековието българия една от силите решаващи юго-изтока и в кратък период част от центъра на европа - ТОВА ДА
но дотам - толкова
и това не е малко, а е нещо МНОГО ГОЛЯМО - да
......
сега очаквам да се избудалкаш дали не съм остър щото германия загубила един мач
след което аз трябва да ти отговоря, че германия ще спечели следващите два, а виж русия няма да стане световен шампион
и след това да добавя, че боклуците немски днес трябваше да загубят с 2 или 3 на 0 и ако играят така заслужават да бъдат изритани като мръсно коте, но разбира се те ще излязат променени още следващия мач
а днес си бяха боклуци, лайна заради онзи с косчиката вместо чело, но пък да му призная, че преди 4 години ги направи върха
така-че не съм рязък въобе, дори съм обран както аз ги виждам нещата към постинга ти
постинга ти за мен е ок, но от средата нещо взех да се чудя
а на финала вече беше категорично неправ
това е моето мнение
......
ПРОСТО ВЕЛИКИ СИЛИ В СРЕДНОВЕКОВИЕТО НЯМА - те са късни като понятие и пълнеж на това "понятие"
ако въобще е имало такива еднозначно за европа в античността и медиивъла
александър, рим, византия/ири - за мен толкова
франкската империя и България велики не, сили - категорично да
ЗА НАЧАЛОТО НА ПОСТИНГА ТИ - РАЗБИРА СЕ, ЧЕ СЪМ СЪГЛАСЕН, нямам грам против
разкрил си нещата ясно, вярно и с лекота в добрия смисъл на дуъмата за четене
......
отношението ми към написаното от теб НЯМА общо в никой мач
историята няма отношение към един файтон боклуци на терена днес ;)
цитирайпостинга ти за мен е ок, но от средата нещо взех да се чудя
а на финала вече беше категорично неправ
това е моето мнение
......
ПРОСТО ВЕЛИКИ СИЛИ В СРЕДНОВЕКОВИЕТО НЯМА - те са късни като понятие и пълнеж на това "понятие"
ако въобще е имало такива еднозначно за европа в античността и медиивъла
александър, рим, византия/ири - за мен толкова
франкската империя и България велики не, сили - категорично да
ЗА НАЧАЛОТО НА ПОСТИНГА ТИ - РАЗБИРА СЕ, ЧЕ СЪМ СЪГЛАСЕН, нямам грам против
разкрил си нещата ясно, вярно и с лекота в добрия смисъл на дуъмата за четене
......
отношението ми към написаното от теб НЯМА общо в никой мач
историята няма отношение към един файтон боклуци на терена днес ;)
kvg55 написа:
Сега някогашните велики сили са смешни, с изключение на Русия.
Така е!
Всичко тече, всичко се мени!
България няма икономика след 1878 г?
Напротив, България има най-силната си икономика-1900 година дели 6-7 мо място в Европа
Има една от най-силните армии в Европа
Цитирал съм данни от география-икономическа за България-малко след 1900 година-Положително търговско салдо с почти всички европейски държави Няма тежка промишленост, но всичко друго има в излишък!
Заблуждаваш се от това, което пише в сегашните учебници
Строят се жп линии, почти цялата жп мрежа е строена тогава
България реално си е Велика сила и е щяла да бъде безусловно такава в Санстефански граници
Естествено ,че Велики сили, според сегашните разбирания не е имало в Средновековието
Но България в ранното Средновековие е една от трите големи държави в Европа
С какво отстъпва на другите две? Има договор, при това по желание на Карл Велики за точни граници с Франкската империя, напълно равностойна е на ИРИ, често я принуждава след войни да плаща данъци
Кой в Европа в него период може да се противопостави на Калоян?
И тогава ли не е Велика България Кой е велик тогава? Бодуен ли?
Берлинският конгрес е осакатил България! Това не е по причина ,че е в Берлин
Азбучна истина е, какво положително да се добави към него?
Науката, особено в историята ,се пише от победителите, така ,че наука и истина са различни/ често/ понятия
Ето ,ти пишеш за позора на Русия, но тя като наследник на СССР е победител от ВСВ!
Или греша нещо?
Коя е истината-твоята или официално утвърдената?
Не го приемай сериозно, за да ме убеждаваш!
Та в резюме
България ,при някои от царете ни е била наистина Велика!
А за периода около 1878 г , току що освободена-от Австро-Унгария Италия е Велика сила С площ, малко по-голяма от Санстефанска България Каква икономика е имала Италия, за армия да не говорим!
А знаеш ли какво са говорили делегации на сърби и гърци в Петербург в двореца
Че България става много голяма и силна и сигурно ще се обърне срещу Освободителката си! На царя!
Ами голяма е-близо два пъти повече от днес!
А Голяма се приравнява и на Велика!
Добре, специално за тебе! Жест!
България не е била Велика сила, но е била Велика!
Както Велика/ Голяма/ България-до Кубрат!
цитирайНапротив, България има най-силната си икономика-1900 година дели 6-7 мо място в Европа
Има една от най-силните армии в Европа
Цитирал съм данни от география-икономическа за България-малко след 1900 година-Положително търговско салдо с почти всички европейски държави Няма тежка промишленост, но всичко друго има в излишък!
Заблуждаваш се от това, което пише в сегашните учебници
Строят се жп линии, почти цялата жп мрежа е строена тогава
България реално си е Велика сила и е щяла да бъде безусловно такава в Санстефански граници
Естествено ,че Велики сили, според сегашните разбирания не е имало в Средновековието
Но България в ранното Средновековие е една от трите големи държави в Европа
С какво отстъпва на другите две? Има договор, при това по желание на Карл Велики за точни граници с Франкската империя, напълно равностойна е на ИРИ, често я принуждава след войни да плаща данъци
Кой в Европа в него период може да се противопостави на Калоян?
И тогава ли не е Велика България Кой е велик тогава? Бодуен ли?
Берлинският конгрес е осакатил България! Това не е по причина ,че е в Берлин
Азбучна истина е, какво положително да се добави към него?
Науката, особено в историята ,се пише от победителите, така ,че наука и истина са различни/ често/ понятия
Ето ,ти пишеш за позора на Русия, но тя като наследник на СССР е победител от ВСВ!
Или греша нещо?
Коя е истината-твоята или официално утвърдената?
Не го приемай сериозно, за да ме убеждаваш!
Та в резюме
България ,при някои от царете ни е била наистина Велика!
А за периода около 1878 г , току що освободена-от Австро-Унгария Италия е Велика сила С площ, малко по-голяма от Санстефанска България Каква икономика е имала Италия, за армия да не говорим!
А знаеш ли какво са говорили делегации на сърби и гърци в Петербург в двореца
Че България става много голяма и силна и сигурно ще се обърне срещу Освободителката си! На царя!
Ами голяма е-близо два пъти повече от днес!
А Голяма се приравнява и на Велика!
Добре, специално за тебе! Жест!
България не е била Велика сила, но е била Велика!
Както Велика/ Голяма/ България-до Кубрат!
Наистина сме били значима държава, разбира се, съобразно средновековните реалии - при Симеон кажи речи контролираме почти целия Балкански полуостров и той става император - цар, което е славянският вариант на Цезар. Първият цар дефакто, иначе деюре е синът му.Както пише А. Рембо, Симеон е българският Карл Велики и и по-щастлив от него, защото е положил основите на една национална култура, освен това за разлика от франкския император, е високообразован. Всъщност има един момент в най-новата ни история, когато сме с по-голяма територия, отколкото Санстефанска България И това някакси остава встрани- преди да започнем Междусъюзническата война - тогава владеем Източна Тракия по линията Мидия-Енос, Беломорска Тракия, части от Егейска и дори част от Вардарска Македония - тия дни стават 95 години от т.н. ,,Престъпно безумие" - дали ако Фердинанд не беше издал заповедта за нападение, нещата щяха да се развият по-различно? За Берлинския конгрес съм съгласен с Тигъра, че Бисмарк има заслуга за София и несамо, К. Косев твърди, че благодарение на канцлера, Силистра остава в нашите предели.
цитирайmonarh1991 написа:
Наистина сме били значима държава, разбира се, съобразно средновековните реалии - при Симеон кажи речи контролираме почти целия Балкански полуостров и той става император - цар, което е славянският вариант на Цезар. Първият цар дефакто, иначе деюре е синът му.Както пише А. Рембо, Симеон е българският Карл Велики и и по-щастлив от него, защото е положил основите на една национална култура, освен това за разлика от франкския император, е високообразован. Всъщност има един момент в най-новата ни история, когато сме с по-голяма територия, отколкото Санстефанска България И това някакси остава встрани- преди да започнем Междусъюзническата война - тогава владеем Източна Тракия по линията Мидия-Енос, Беломорска Тракия, части от Егейска и дори част от Вардарска Македония - тия дни стават 95 години от т.н. ,,Престъпно безумие" - дали ако Фердинанд не беше издал заповедта за нападение, нещата щяха да се развият по-различно? За Берлинския конгрес съм съгласен с Тигъра, че Бисмарк има заслуга за София и несамо, К. Косев твърди, че благодарение на канцлера, Силистра остава в нашите предели.
Съгласен съм с написаното от тебе!
Да, Бисмарк приема неутрална позиция, въпреки ,че царят очаква връщане на жеста-за подкрепата на Русия за Обединението на Германия Намесва се едва тогава, когато Англичаните искат и София да остане в Румелия
Аз никъде не обвинявам Бисмарк в нещо, даже за София и Варна дори-гърците я искат съм го посочвал в постинги! Че заслутата да не се случи е негова
Но задачата в случая не е да се спаси София, а да се защити Санстефанска България, което е съвсем различно и много по- значимо!
А Бълтария при Калоян например е обхващала знешна България, почти цяла Румъния и Молдова, Сърбия, Одринска и Беломорска Тракия, Македония, част от Албания, част от Унгария!...
Лека нощ, прятелю!
България става голям икономически обект на световната икономика- в първите 20 развити страни- записа се, като космическа, като държава с компютри- ПРАВЕЦ, с изчислителна техника, която въведе ИТ обучението в училищата преди 1970 година,със значимо военно производство, механизирано земеделие, животновъдство... но и с рекорд в бързото унищожаване на икономика, работни места, здравеопазване, образование... няма такава държава... от величие до блато!
цитирайЗдравей, Адаш. Великите сили се променят. България през IX-X в., а и при Иван Асен II е била силна и водеща държава. Понятието"Велики сили" е късно- след Вестфалския мирен договор. Ако преди това е имало такова понятие- България е трябвало да е една от "Великите сили". По времето на Крум, Омуртаг, Симеон, че и голям период от Петър I ние сме една от трите силни държави в Европа( Франкската империя и Източната Римска империя са другите).
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Историята на България се крие от великите и не толкова сили.
А най-”важната” ”политическа” новина е, че тигрите се омотаха из мексиканските царевици.
:)))
цитирайА най-”важната” ”политическа” новина е, че тигрите се омотаха из мексиканските царевици.
:)))
zaw12929 написа:
България става голям икономически обект на световната икономика- в първите 20 развити страни- записа се, като космическа, като държава с компютри- ПРАВЕЦ, с изчислителна техника, която въведе ИТ обучението в училищата преди 1970 година,със значимо военно производство, механизирано земеделие, животновъдство... но и с рекорд в бързото унищожаване на икономика, работни места, здравеопазване, образование... няма такава държава... от величие до блато!
За съжаление, не може да не се признае истинността ан написаното от тебе!
В други държави се търси отговорност! В такива случаи се сещам за оня кораб-гръцки край Крит Натоварен с техни депутати и министри и потопен
След катастрофата-национална през 1921 година......
Хубав ден!
barin написа:
Здравей, Адаш. Великите сили се променят. България през IX-X в., а и при Иван Асен II е била силна и водеща държава. Понятието"Велики сили" е късно- след Вестфалския мирен договор. Ако преди това е имало такова понятие- България е трябвало да е една от "Великите сили". По времето на Крум, Омуртаг, Симеон, че и голям период от Петър I ние сме една от трите силни държави в Европа( Франкската империя и Източната Римска империя са другите).
Поздрави!
Поздрави!
Здравей, Адаш!
Разбира се ,че България е била Велика сила тогава!
Може да не е имала специален ферман за това, но който се е съмнямал и не е вярвал, го е изпитвал на гърба си!
Така се е удостоверявало величието!
С бой за неверниците!
Хубав ден, Адаш!
nedovolen написа:
Историята на България се крие от великите и не толкова сили.
А най-”важната” ”политическа” новина е, че тигрите се омотаха из мексиканските царевици.
:)))
А най-”важната” ”политическа” новина е, че тигрите се омотаха из мексиканските царевици.
:)))
Разбира се!
Не е удобна за собственото им величие?
Като Веронската икона
Тервел ,великан, заобиколен от дребни западни князчета, които е спасил
За да са велики сега!
Освен в царевицата,мексиканска, има опасност да опитат рога на шведски елени и мечове на японски самураи
Ако сами не се вземат в ръце!
Хубав ден, приятелю!
пишеш, че България има икономика на ниво след 1900
а споменаваш че тя ще е велика сила още 1878
22 години ти се губят? или това за теб е нищо
ИКОНОМИКАТА НА БЪЛГАРИЯ И СЛЕД 1900 НЕ Е РАВНА И НЯМА КАК ДА Е ДО ГИГАНТИ КАТО
АНГЛИЯ
ГЕРМАНИЯ
ФРАНЦИЯ
РУСИЯ
САЩ
ИТАЛИЯ
итн
цитирайа споменаваш че тя ще е велика сила още 1878
22 години ти се губят? или това за теб е нищо
ИКОНОМИКАТА НА БЪЛГАРИЯ И СЛЕД 1900 НЕ Е РАВНА И НЯМА КАК ДА Е ДО ГИГАНТИ КАТО
АНГЛИЯ
ГЕРМАНИЯ
ФРАНЦИЯ
РУСИЯ
САЩ
ИТАЛИЯ
итн
не чета учебници, а на чужди езици обикновено бол книги, които например ти едв али си чел
за всв отново грешиш - няма моя и официал на истина
ОФИЦИАЛНАТА Е КОЯТО ПРЕВЕЖДАМ АЗ
от учени на бол езици, които признават руския позор
разбира се, рядко използват думи като моите, но използват и точно тези - позор на бойното поле за ссср
цитирайза всв отново грешиш - няма моя и официал на истина
ОФИЦИАЛНАТА Е КОЯТО ПРЕВЕЖДАМ АЗ
от учени на бол езици, които признават руския позор
разбира се, рядко използват думи като моите, но използват и точно тези - позор на бойното поле за ссср
примера с италия е неудачен/русизъм за теб
подценяваш италианците, а най-сериозното е, че АРГУМНЕНТА ТИ НЕ ВИЖДАМ СТАТИСТИКА ИЛИ СУРС ЗА ТОВА КОЕТО ТВЪРДИШ
именно това е като заучено от "учебник" при теб - митовете за невероятната българска иконоомика например
разбира се, за "вас" е без значение
КОГА Е ТАЗИ ИКОНОМИКА
КАКВИ ПАРАМЕТРИ
ЗА КАКЪВ ПЕРИОД
това са дребни неща за "вас" нали
италианските дтржави ги има бол когато няма българия въобще
италианските държави са с рамо от англичаните и научени на много от австрийци и французи като оръжие и война
италианското обе4динение е до огромна степен италианско дело, докато българското е дело руско най-вече
тук очаквам гет да ми обясни как всичко са спечелили опълченците - поредна глупост
а ти евентуално да се хванеш за тона ми, за да не отговориш на това което конкретно извън тона съм посочил като исторически реалности
лек ден
цитирайподценяваш италианците, а най-сериозното е, че АРГУМНЕНТА ТИ НЕ ВИЖДАМ СТАТИСТИКА ИЛИ СУРС ЗА ТОВА КОЕТО ТВЪРДИШ
именно това е като заучено от "учебник" при теб - митовете за невероятната българска иконоомика например
разбира се, за "вас" е без значение
КОГА Е ТАЗИ ИКОНОМИКА
КАКВИ ПАРАМЕТРИ
ЗА КАКЪВ ПЕРИОД
това са дребни неща за "вас" нали
италианските дтржави ги има бол когато няма българия въобще
италианските държави са с рамо от англичаните и научени на много от австрийци и французи като оръжие и война
италианското обе4динение е до огромна степен италианско дело, докато българското е дело руско най-вече
тук очаквам гет да ми обясни как всичко са спечелили опълченците - поредна глупост
а ти евентуално да се хванеш за тона ми, за да не отговориш на това което конкретно извън тона съм посочил като исторически реалности
лек ден
Става дума за брутен продукт на глава от населението Не може по обем ! Да се равнява с петмилионно население със 140 милионна Русия?
Писах го, мисля ,че само с Англия има отрицателно търговска салдо Дори със САЩ е в плюс!
Някъде съм я бутнал тази икономическа география ,но пък имам постинг тук с данни Ще го потърся и ще те насоча
Италия, до идването на Мусолини е една изостанала държава Аз обичам , не, обожавам Италия, имам приятели италианци, поддържал съм връзка с тях, няма да си позволя да говоря неистини за нея! Тя става икономически гигант при Мусолини-след 1920 година и това е истината! Не си ли виждал на филм, каква скръб е Италия ,дори през тридесетте години А до 60- те години тастербайтерството на италианци в Северна Европа е било, каквото сега е на турците!
Обединението на Италия е и Българско дело Гарибалди специално е благодарил на Българите и е от най-големите техни застъпници след априлските събития Гарибалдиец е и Димитър Общи И още няколко стотин, близо до хиляда Българи!По стечение на обстоятелствата е обединението И на Великите сили Просто са го решили! !Иначе няма кяак да стане!
Утопия е!
За военните качества на Българите са се изказали очевидци-военачалникът им Иван Липранди и Ламартин- пътешественикът!Че са най- добрите и нямат равни на Балканите!
А Столетов, командирът на опълченците е обобщил-че Българите с подвигът си на Шипка са заслужили свободата си
Гарибалди, при цялото ми уважение към него, има ли такава битка?
цитирайПисах го, мисля ,че само с Англия има отрицателно търговска салдо Дори със САЩ е в плюс!
Някъде съм я бутнал тази икономическа география ,но пък имам постинг тук с данни Ще го потърся и ще те насоча
Италия, до идването на Мусолини е една изостанала държава Аз обичам , не, обожавам Италия, имам приятели италианци, поддържал съм връзка с тях, няма да си позволя да говоря неистини за нея! Тя става икономически гигант при Мусолини-след 1920 година и това е истината! Не си ли виждал на филм, каква скръб е Италия ,дори през тридесетте години А до 60- те години тастербайтерството на италианци в Северна Европа е било, каквото сега е на турците!
Обединението на Италия е и Българско дело Гарибалди специално е благодарил на Българите и е от най-големите техни застъпници след априлските събития Гарибалдиец е и Димитър Общи И още няколко стотин, близо до хиляда Българи!По стечение на обстоятелствата е обединението И на Великите сили Просто са го решили! !Иначе няма кяак да стане!
Утопия е!
За военните качества на Българите са се изказали очевидци-военачалникът им Иван Липранди и Ламартин- пътешественикът!Че са най- добрите и нямат равни на Балканите!
А Столетов, командирът на опълченците е обобщил-че Българите с подвигът си на Шипка са заслужили свободата си
Гарибалди, при цялото ми уважение към него, има ли такава битка?
Германтигър, моля ти се ,не ме учи на наука и на научност! Знаеш ли колко хиляди страници научна литература съм превел-предимно от и на френски, отчасти на италиански!
И точно аз ли не знам що е наука и как се прави!?
Ами за резултатите си съм получавал признание от американци, руснаци и германци На високо ниво, не на маса!
Но има неща недоказуеми за в момента Както казваш няма документ! Къде е личният документ на Александър Велики, че е велик ?Че е грък например ?Напротив, това ,което се знае за него е, че не е грък! Такъв извод може да се направи от описанията
В историята най- лесно се прави псевдонаука! Защото ,веднъж наложена една неистина, трудно се оборваНапример с това, че Ганчо Ценов е чукундур?
Това е подлото в някои хуманитарни науки Че не са точни!
На Арагонските полета и двете страни са победители Победен няма
Какво да ти кажа, претърпяли са руснаците позорни загуби, но са спечелили войната!
То си има и израз-Загубил битката, но спечелил войната
Извинявай за примера, знаеш, че уважавам германския футбол!
Може ли да говорим за мексикански позор вчера? Да, като се има предвид как ги мачкаха по едно време Но веднага някой, като слуша, без да знае подробности, ще попита? С колко са паднали мексиканците И нещата ще си дойдат на мястото!
А при лошо стечение на обстоятелствата германците можеха да паднат и с повече
Но във футбола има мерна единица и това са головете!
В историята са съмнителни описания, обикновено след години и преписи, също след години И като се прибавят заинтересованост и поръчковост, нещата загрубяват и излизат от контрол
В точна наука-математика, химия, физика това е почти невъзможно Ако излъжеш, бързо ще бъдеш опроверган!
Хубав ден!
цитирайИ точно аз ли не знам що е наука и как се прави!?
Ами за резултатите си съм получавал признание от американци, руснаци и германци На високо ниво, не на маса!
Но има неща недоказуеми за в момента Както казваш няма документ! Къде е личният документ на Александър Велики, че е велик ?Че е грък например ?Напротив, това ,което се знае за него е, че не е грък! Такъв извод може да се направи от описанията
В историята най- лесно се прави псевдонаука! Защото ,веднъж наложена една неистина, трудно се оборваНапример с това, че Ганчо Ценов е чукундур?
Това е подлото в някои хуманитарни науки Че не са точни!
На Арагонските полета и двете страни са победители Победен няма
Какво да ти кажа, претърпяли са руснаците позорни загуби, но са спечелили войната!
То си има и израз-Загубил битката, но спечелил войната
Извинявай за примера, знаеш, че уважавам германския футбол!
Може ли да говорим за мексикански позор вчера? Да, като се има предвид как ги мачкаха по едно време Но веднага някой, като слуша, без да знае подробности, ще попита? С колко са паднали мексиканците И нещата ще си дойдат на мястото!
А при лошо стечение на обстоятелствата германците можеха да паднат и с повече
Но във футбола има мерна единица и това са головете!
В историята са съмнителни описания, обикновено след години и преписи, също след години И като се прибавят заинтересованост и поръчковост, нещата загрубяват и излизат от контрол
В точна наука-математика, химия, физика това е почти невъзможно Ако излъжеш, бързо ще бъдеш опроверган!
Хубав ден!
Здравей Иване!
Понятието Велика сила е относително и значението му през 9 век, е различно от значението му през 21 век. Аз лично, не бих употребил епитета Велика за България в нито един от периодите от 681г. до днес, но безспорно България е била много значима държава в различни периоди от историята си. По времето на Тервел, или Симеон, България е Велика, но тя е една от трите Велики държави в Европа, а други просто няма:) Санстефанска България, така и не се състоя, дали тя можеше да бъде Велика е въпрос не толкова исторически. В този период народът ни е имал устрем и при добро управление и щастливо стечение на обстоятелствата, държавата ни можеше да стане и велика. Но ако пак я управляваше Фердинанд, щяхме да стигнем до същия край.
По отношение на Стопанската история, отдавна не съм я отварял, но мисля, че икономическият бум на страната ни започва през 1900г. когато отпадат задълженията да се съобразяваме с договори подписани от Османската империя. България бързо дръпва напред, но за съжаление икономическият възход е твърде кратък и свършва с Първата национална катастрофа, а след това Втората ни убива тотално.
цитирайПонятието Велика сила е относително и значението му през 9 век, е различно от значението му през 21 век. Аз лично, не бих употребил епитета Велика за България в нито един от периодите от 681г. до днес, но безспорно България е била много значима държава в различни периоди от историята си. По времето на Тервел, или Симеон, България е Велика, но тя е една от трите Велики държави в Европа, а други просто няма:) Санстефанска България, така и не се състоя, дали тя можеше да бъде Велика е въпрос не толкова исторически. В този период народът ни е имал устрем и при добро управление и щастливо стечение на обстоятелствата, държавата ни можеше да стане и велика. Но ако пак я управляваше Фердинанд, щяхме да стигнем до същия край.
По отношение на Стопанската история, отдавна не съм я отварял, но мисля, че икономическият бум на страната ни започва през 1900г. когато отпадат задълженията да се съобразяваме с договори подписани от Османската империя. България бързо дръпва напред, но за съжаление икономическият възход е твърде кратък и свършва с Първата национална катастрофа, а след това Втората ни убива тотално.
merlin68 написа:
Здравей Иване!
Понятието Велика сила е относително и значението му през 9 век, е различно от значението му през 21 век. Аз лично, не бих употребил епитета Велика за България в нито един от периодите от 681г. до днес, но безспорно България е била много значима държава в различни периоди от историята си. По времето на Тервел, или Симеон, България е Велика, но тя е една от трите Велики държави в Европа, а други просто няма:) Санстефанска България, така и не се състоя, дали тя можеше да бъде Велика е въпрос не толкова исторически. В този период народът ни е имал устрем и при добро управление и щастливо стечение на обстоятелствата, държавата ни можеше да стане и велика. Но ако пак я управляваше Фердинанд, щяхме да стигнем до същия край.
По отношение на Стопанската история, отдавна не съм я отварял, но мисля, че икономическият бум на страната ни започва през 1900г. когато отпадат задълженията да се съобразяваме с договори подписани от Османската империя. България бързо дръпва напред, но за съжаление икономическият възход е твърде кратък и свършва с Първата национална катастрофа, а след това Втората ни убива тотално.
Понятието Велика сила е относително и значението му през 9 век, е различно от значението му през 21 век. Аз лично, не бих употребил епитета Велика за България в нито един от периодите от 681г. до днес, но безспорно България е била много значима държава в различни периоди от историята си. По времето на Тервел, или Симеон, България е Велика, но тя е една от трите Велики държави в Европа, а други просто няма:) Санстефанска България, така и не се състоя, дали тя можеше да бъде Велика е въпрос не толкова исторически. В този период народът ни е имал устрем и при добро управление и щастливо стечение на обстоятелствата, държавата ни можеше да стане и велика. Но ако пак я управляваше Фердинанд, щяхме да стигнем до същия край.
По отношение на Стопанската история, отдавна не съм я отварял, но мисля, че икономическият бум на страната ни започва през 1900г. когато отпадат задълженията да се съобразяваме с договори подписани от Османската империя. България бързо дръпва напред, но за съжаление икономическият възход е твърде кратък и свършва с Първата национална катастрофа, а след това Втората ни убива тотално.
Благодаря ти за коментара!
Думите в един език в различни съчетания имат и разбичен смисъл!
Във френски маркирането на Александър като Велик се постига с дума, чието основно зночение е Голям!
Та една велика държава е разбираемо да е и голяма!
Точно това разправят гърци и сърби на царя, че България става много голяма и е опасна за самата Русия!
България е фактор, при Тервел и Калоян най вече, не само в Източна ,но и в цяла Европа!
Не е една от малките
България е на три морета, голяма е! И респективно-следва синонимът-Велика!
Така е, имаме държава, когато в Европа има подобия страни подобия на държави- да малки монархии има много!
Хубава вечер!
Казано на зоо-ботанически език, България е имала държава и държавност, когато околната фауна е чакала да падне нещо друго от дървото, просто щото не са расли банани.
Кой е велик?
:)))
цитирайКой е велик?
:)))
България е имала, и се надявам, че и пак ще роди Велики личности. Но сред тези Велики личности, няма нито един политик. Имали сме и Велики царе, като Кубрат, Тервел, Борис първи... и дори Самуил, но за да е България Велика в пълния смисъл, един Велик цар, последван от трима посредствени не е достатъчно.
Ние малко знаем за Стара Велика България, а е напълно вероятно, тя наистина да е била Велика в пълния смисъл. Но защо синовете на Кубрат се пръснаха, а не запазиха величието й? Нима са бягали от хазарите - едва ли. Само една пета от тези българи победиха ИРИ и създадоха държава в пределите й. Най-вероятно причината е вечната борба за власт, а когато тя не може да бъде овладяна, величието свършва.
Когато освободена след пет века България се появява в Европа, с народ вдъхновен и готов на подвизи, ако бяхме тогава случили на велики политици и велик цар, то... но не случихме. Това е периодът в който България води независима политика, ако не велика, то поне свободна. Но точно в този кратък период на независимост, нашите политици и цар, удивиха Европа с ужасяващите си независими действия и убедиха Великите сили, че такава свобода не бива да ни дават... и от тогава до днес, те не ни я дават. Не знам дали е за добро, или за лошо.
цитирайНие малко знаем за Стара Велика България, а е напълно вероятно, тя наистина да е била Велика в пълния смисъл. Но защо синовете на Кубрат се пръснаха, а не запазиха величието й? Нима са бягали от хазарите - едва ли. Само една пета от тези българи победиха ИРИ и създадоха държава в пределите й. Най-вероятно причината е вечната борба за власт, а когато тя не може да бъде овладяна, величието свършва.
Когато освободена след пет века България се появява в Европа, с народ вдъхновен и готов на подвизи, ако бяхме тогава случили на велики политици и велик цар, то... но не случихме. Това е периодът в който България води независима политика, ако не велика, то поне свободна. Но точно в този кратък период на независимост, нашите политици и цар, удивиха Европа с ужасяващите си независими действия и убедиха Великите сили, че такава свобода не бива да ни дават... и от тогава до днес, те не ни я дават. Не знам дали е за добро, или за лошо.
merlin68 написа:
България е имала, и се надявам, че и пак ще роди Велики личности. Но сред тези Велики личности, няма нито един политик. Имали сме и Велики царе, като Кубрат, Тервел, Борис първи... и дори Самуил, но за да е България Велика в пълния смисъл, един Велик цар, последван от трима посредствени не е достатъчно.
Ние малко знаем за Стара Велика България, а е напълно вероятно, тя наистина да е била Велика в пълния смисъл. Но защо синовете на Кубрат се пръснаха, а не запазиха величието й? Нима са бягали от хазарите - едва ли. Само една пета от тези българи победиха ИРИ и създадоха държава в пределите й. Най-вероятно причината е вечната борба за власт, а когато тя не може да бъде овладяна, величието свършва.
Когато освободена след пет века България се появява в Европа, с народ вдъхновен и готов на подвизи, ако бяхме тогава случили на велики политици и велик цар, то... но не случихме. Това е периодът в който България води независима политика, ако не велика, то поне свободна. Но точно в този кратък период на независимост, нашите политици и цар, удивиха Европа с ужасяващите си независими действия и убедиха Великите сили, че такава свобода не бива да ни дават... и от тогава до днес, те не ни я дават. Не знам дали е за добро, или за лошо.
Ние малко знаем за Стара Велика България, а е напълно вероятно, тя наистина да е била Велика в пълния смисъл. Но защо синовете на Кубрат се пръснаха, а не запазиха величието й? Нима са бягали от хазарите - едва ли. Само една пета от тези българи победиха ИРИ и създадоха държава в пределите й. Най-вероятно причината е вечната борба за власт, а когато тя не може да бъде овладяна, величието свършва.
Когато освободена след пет века България се появява в Европа, с народ вдъхновен и готов на подвизи, ако бяхме тогава случили на велики политици и велик цар, то... но не случихме. Това е периодът в който България води независима политика, ако не велика, то поне свободна. Но точно в този кратък период на независимост, нашите политици и цар, удивиха Европа с ужасяващите си независими действия и убедиха Великите сили, че такава свобода не бива да ни дават... и от тогава до днес, те не ни я дават. Не знам дали е за добро, или за лошо.
В този ред на мисли, България е имала силни владетели-С едно прекъсване между Кормисош и Кардам! Междуособния период За Първото Българско царство! Няма какво да увъртаме или да не обидим някой, тогава незначителен ! Държавата ни е била и голяма и Велика!
Същото се отнася и за голям период от Стария Асен до Иван Асен Втори Период над 50 години!За ВБЦ!
Специално Калоян, тогава в Европа няма никой, който да му излезе насреща! Не случайно Еммерих Унгарски моли папата за кръстоносен поход срещу него А папата буквално му отговаря, да си наляга парцалите!Защото е наясно ,че не може да се излезе наглава срещу него!
Така виждам нещата, от позициите на точна наука, без увъртания и алабалистики!
Хубав ден ти пожелавам!
Сътворил си много ценен, провокиращ различни гледни точки постинг, което ти прави чест.
Аз, както винаги, ще бъда кратък. Според скромните ми представи Велики са само онези личности, народи и държави, които са допринесли най-много за развитието и усъвършенстването /духовно, технологично и хуманно/ на човешката цивилизация и нейното хармонизиране с основните Вселенски принципи. Останалото са подробности и следствия от мислите и действията на Великите, а твърде често и от неразбирането, неразумността и примитивизма на неосъзнаващата тълпа и злонамерените егоцентрици, които умело я манипулират...
Хубав ден, приятелю!
цитирайАз, както винаги, ще бъда кратък. Според скромните ми представи Велики са само онези личности, народи и държави, които са допринесли най-много за развитието и усъвършенстването /духовно, технологично и хуманно/ на човешката цивилизация и нейното хармонизиране с основните Вселенски принципи. Останалото са подробности и следствия от мислите и действията на Великите, а твърде често и от неразбирането, неразумността и примитивизма на неосъзнаващата тълпа и злонамерените егоцентрици, които умело я манипулират...
Хубав ден, приятелю!
batogo написа:
Сътворил си много ценен, провокиращ различни гледни точки постинг, което ти прави чест.
Аз, както винаги, ще бъда кратък. Според скромните ми представи Велики са само онези личности, народи и държави, които са допринесли най-много за развитието и усъвършенстването /духовно, технологично и хуманно/ на човешката цивилизация и нейното хармонизиране с основните Вселенски принципи. Останалото са подробности и следствия от мислите и действията на Великите, а твърде често и от неразбирането, неразумността и примитивизма на неосъзнаващата тълпа и злонамерените егоцентрици, които умело я манипулират...
Хубав ден, приятелю!
Аз, както винаги, ще бъда кратък. Според скромните ми представи Велики са само онези личности, народи и държави, които са допринесли най-много за развитието и усъвършенстването /духовно, технологично и хуманно/ на човешката цивилизация и нейното хармонизиране с основните Вселенски принципи. Останалото са подробности и следствия от мислите и действията на Великите, а твърде често и от неразбирането, неразумността и примитивизма на неосъзнаващата тълпа и злонамерените егоцентрици, които умело я манипулират...
Хубав ден, приятелю!
Благодаря ти за хубавия и точен коментар!
В тоя дух, България е дала писменост и писано слово на така наречените славянски народи И там ,в писанията , ясно е посочено ,че те са Словенски народи!
На писаното слово! Дори и сега има такива доказателства-живи
Първи и официално са се покръстили и са покръстили и други или са съдействали
А Крум създава и флот, с който превзема Несебър!
И нещо друго Техниците на двора конструират стенобитни машини Да не ги трошат по каменистите пътица до Цариград, те са разглобени на части и с пет хиляди каруци са пренесени дотам!
Населението ужасено и безпомощно наблюдавало сглобяването на невижданите машини под стените на Цариград! За съжаление, неочакваната смърт на Крум проваля всичко
Но Българинът тогава е имал и технически гений!
Хубав ден, приятелю!
Ако се върнем назад във времето, ние сами сме си виновни! Защото от Велики, сме допуснали други да ни решават съдбата!?
цитирай
27.
yoan2015 -
Именно Огняне, и това доказва защо Русия е единствената велика сила, ми тя не е спряла да допринася за развитието на човечеството.
20.06.2018 18:43
20.06.2018 18:43
batogo написа:
Сътворил си много ценен, провокиращ различни гледни точки постинг, което ти прави чест.
Аз, както винаги, ще бъда кратък. Според скромните ми представи Велики са само онези личности, народи и държави, които са допринесли най-много за развитието и усъвършенстването /духовно, технологично и хуманно/ на човешката цивилизация и нейното хармонизиране с основните Вселенски принципи. Останалото са подробности и следствия от мислите и действията на Великите, а твърде често и от неразбирането, неразумността и примитивизма на неосъзнаващата тълпа и злонамерените егоцентрици, които умело я манипулират...
Хубав ден, приятелю!
Аз, както винаги, ще бъда кратък. Според скромните ми представи Велики са само онези личности, народи и държави, които са допринесли най-много за развитието и усъвършенстването /духовно, технологично и хуманно/ на човешката цивилизация и нейното хармонизиране с основните Вселенски принципи. Останалото са подробности и следствия от мислите и действията на Великите, а твърде често и от неразбирането, неразумността и примитивизма на неосъзнаващата тълпа и злонамерените егоцентрици, които умело я манипулират...
Хубав ден, приятелю!
zaw12929 написа:
Ако се върнем назад във времето, ние сами сме си виновни! Защото от Велики, сме допуснали други да ни решават съдбата!?
Така си е!
За неудачите на всеки, освен злонамерените, чиято вина не може да се пренебрегне и да се махне с ръка за нея, има и лична вина ! Че е допуснато , друг да решава вместо тебе!
Хубав ден ти пожелавам!
29.
batogo -
!!!:))) Към коментар 27 на Yoan2015. Йоане, оценявам чувството ти за хумор!
21.06.2018 09:56
21.06.2018 09:56
Но, за да не го възприеме някой буквално ще уточня, че точно Русия никога и с нищо не е подпомогнала развитието освен с това, че винаги го е препятствала, а това, въпреки огромната и територия и претенции, я прави по-скоро жалка! :)))
Хубав ден, приятелю!
цитирайХубав ден, приятелю!
от 1878 до 1912 бележи най-бързия си икономически и демографски прогреса. Считана е за "чудото на Балканите". Тук идват много англичани, французи, германци Причините са комплексни
-сериозна развита аграрна икономика
-бурно развитие на градове и на културният начин на живот
-още през османското робство България е била вощеа производителка на стоки.
-българската армия - моделирана от Русия и оформена от Батенберг -се доказва още в Сърбо-Българската война.
- динамичното развитие на европейската инфраструктура пир Соболев и Стамболов
Реално до 1912 България е сериозен фактор, съпоставим с една Полша днес. Уви, авантюрите на Фердинанд, довели до Двете Балкански войни ни убиват.
Въпреки всичко България не спира да се развива. За 1913-1917 владеем Тракия и само от нея БВП за четири години ни е в пъти по-високо отколкото на цялата останала страна. Уви, поредната авантюра на Фердинанд ни отнема всичко .Неслучайно той е толкова мразен. След ПСВ България е бита и губи окончателно шанса да се превърне велики сила. А Загубата на Оста през ВСВ, ненавременната смърт на Борис III и глупавата политика на Филов ни доубиват окончателно.
цитирай-сериозна развита аграрна икономика
-бурно развитие на градове и на културният начин на живот
-още през османското робство България е била вощеа производителка на стоки.
-българската армия - моделирана от Русия и оформена от Батенберг -се доказва още в Сърбо-Българската война.
- динамичното развитие на европейската инфраструктура пир Соболев и Стамболов
Реално до 1912 България е сериозен фактор, съпоставим с една Полша днес. Уви, авантюрите на Фердинанд, довели до Двете Балкански войни ни убиват.
Въпреки всичко България не спира да се развива. За 1913-1917 владеем Тракия и само от нея БВП за четири години ни е в пъти по-високо отколкото на цялата останала страна. Уви, поредната авантюра на Фердинанд ни отнема всичко .Неслучайно той е толкова мразен. След ПСВ България е бита и губи окончателно шанса да се превърне велики сила. А Загубата на Оста през ВСВ, ненавременната смърт на Борис III и глупавата политика на Филов ни доубиват окончателно.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 107633