Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2018 19:41 - Старобългарските имена
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3710 Коментари: 13 Гласове:
25

Последна промяна: 22.07.2018 20:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Битува мнение, че имената ни , ,днешните,  нямат общо с тези  на древните Българи и,  че тази промяна идва от княз Богорис-ясно се вижда Бог в името, преименуван на Михаил?!  И че масово при нас се приемат имена в обръщение във Византия
Типичните Бълтарски имена са се загубили?!
Да ,има известна истина в това, но не е абсолютна!

Да, че езикът ни бил тюркски,на показ се вади  името  на владетеля Токту?
Забравя се обаче, че антични имена, свързани с фригите и с  произведенията на Омир имат обяснение само със съвременния Български-Подарк, Еней, Хромий, Милий, Брезеида, Гордий....

Добър указател за имената ни в ранното Средновековие  са тези на нашите владетели-князе, наричани кой знае защо и канове?  От запазените надписи е ясно , че титлата е канасубиги, написана слято!
Разделено канас у биги!
Биги е бог и на съвременен украински ! И израза става ясен- княз от бога! Вместо да се гордеем ,че титлата княз идва от Българите, прикриваме се зад хан или кан?Ясно е, че те също произлизат от канас! А не обратното!

Ще поумуваме над имената преди БОРИС ПЪРВИ! Те са указател за истинското положение
Тервел! На Веронската икона е изписан Требелий!
Беллус на латински е хубав. Но на Български бял е синоним на красив Колко е хубава тази мома,това означава,  като се каже, че е бяла!
СЕВАР-близко име до латинското СЕВЕР-строг, суров по характер!
ПАГАН или ПАГАНЕ, обявена за съпруга на Аспарух или ИСПЕРРИХ Означава неверник, езичник
ТЕЛЕЦ-лесно може да се намери смисъл, свързан със земята!
ИСПЕРРИХ, както и ТЕЛЕРИГ/Х/ имат гетско-готско окончаниеРИХ Както АЛАРИХ
Дотук разгледахме имена,  показващи връзка с траки и римляни, преди реформата на Борис Първи!

Типично Българско име е БЕЗМЕР, с точен смисъл и днес!  И стигаме до МАЛАМИР, пак преди реформата!.....
Окончание -МИР Впрочем ординарецът на Спартак-РодоМИР, трак,  има същото окончание Думата явно е стара тракийска и чрез нас е преминала и в другите източни страни!
Това ,в средновековна Европае вероятно най ранното регистрирано име с подобно окончание Другите са с около век по-късни!
Интересни са и имената на  братята на МАЛАМИР-ЕНРАВОТА или съкратеният му вариант-ВОИН и другият-ЗВИНИЦА
Имена ,в които няма нищо тюркско!
Но какво да спорим, че езикът ни не е тюркски?!  Това отдавна е доказано!

ВЛАДИМИР ХРЪЗ или ХРЪСАТЕ!
Синът на БОРИС,детрониран и ослепен от него! Баща/ или дядо/ на БОЛГА/ ОЛГА/ ,покръстителка на Киевска РУС!
ХРЪЗ означава кръст и никакво Расате-турцизъм,просто името му е свързано с кръст!
Това поставя под съмнение, че е свален за езичничеството, което иска да върне?!  При положение ,че Олга е покръстила Киевска Рус!
Друга е причината ,но не е обект на темата
Име,  което ясно говори и на днешен Български-Владее мира-миротворец!




Гласувай:
27


Вълнообразно


1. kvg55 - leonleonovpom2
21.07.2018 19:48
Да! Много старобългарски имена са се запазили и до днес. Не само на хора.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
21.07.2018 19:52
kvg55 написа:
Да! Много старобългарски имена са се запазили и до днес. Не само на хора.


Истина е!
Свещена!
цитирай
3. barin - Здравей, Адаш. Много старобълг...
21.07.2018 20:05
Здравей, Адаш. Много старобългарски имена, но днес забравени. Малко от тях се използват. Навлизат много чужди и такива, които мислим, че са чужди, а се оказва, че са си наши- български.
Поздрави!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
21.07.2018 20:14
barin написа:
Здравей, Адаш. Много старобългарски имена, но днес забравени. Малко от тях се използват. Навлизат много чужди и такива, които мислим, че са чужди, а се оказва, че са си наши- български.
Поздрави!


Така е!
Специално тези, завършващи на - мир винаги съм смятал за полски или хърватски по произход
Но откакто започнах да се ровя в тази материя, мнението ми се промени!

Хубава вечер!
цитирай
5. vania45 - shte ima li tema
21.07.2018 23:33
v koiato da e obekt vladimir i prichinata za negovoto svaliane?
цитирай
6. leonleonovpom2 - Добре дошла, Ваня!
22.07.2018 08:53
vania45 написа:
v koiato da e obekt vladimir i prichinata za negovoto svaliane?


Около Владимир има много загадъчност и неясноти
И противоречия!
Изглежда ,че е жертван, заради просвещенито, а не за това ,че иска да върне езичеството Няма логика Но антихристиянството върши работа за детронирането му!
Тук нещата си идват на мястото Самият Симеон има най-високото образование за епохата, владее езици, самият той пише и твори Следи внимателно труда на писателите
Владимир ,въпреки името ье воин и не може да се справи с Просвещението
Затова Симеон идва на преден план Не е много ясно Олга дъщеря или внучка е на Владимир, предвид възрастта и е по-скоро внучка!
Но е взета под опека на Симеон И той я дава за жена на Киевският княз Това после се обръща срещу България Нейният син Светослов си търси наследството, като внук на правоимащият на властта в България!
За мен, колкото и да е спорно, Владимир е достоен човек, принесен в жертва на голямото дело!

Хубав ден, Ваня!
цитирай
7. germantiger - ...
22.07.2018 09:07
"Окончанието" както го наричаш рих показва германската връзка - това че траките за разлика от българите са били предимно руси и рижи, светли хора, а българите са явно по-тъмни.

Фридрих, Дитрих, Дидерих итн германски имена ясно сочат тезата, която аз все пак прибързано не поддържам, че траките са келто-германи или сродни на тях племена.

Траки, келти и германи е ималоо в Европа векове преди да са стъпвали българи - факт.
цитирай
8. valdor1355 - Добро утро. Понякога ми звучи ...
22.07.2018 09:30

Добро утро.
Понякога ми звучи малко несериозно, при положение, че са излезли от употреба ЛИЧНИТЕ прабългарски имена, да се търсят общи корени с други езици или да се тълкува значението на имената.
П.п: аз не съм учила старобългарски и изчезнали езици. Пиша лаишки. Темата с онзи предател Борис- Михаил и Владимир ще я очаквам с нетърпение.
Хубав ден. :)


(Боила)
Варакур- (Това име нали не означава сваряване на пенис?!)
Диценг
Дърман
Зент
Заберган
Котроман
Краймер
Сондоке
Сетит
Сурсувул
Токту
Херушин- нямало аналог като име


***
цитирай
9. leonleonovpom2 - "Окончанието" както го ...
22.07.2018 13:30
germantiger написа:
"Окончанието" както го наричаш рих показва германската връзка - това че траките за разлика от българите са били предимно руси и рижи, светли хора, а българите са явно по-тъмни.

Фридрих, Дитрих, Дидерих итн германски имена ясно сочат тезата, която аз все пак прибързано не поддържам, че траките са келто-германи или сродни на тях племена.

Траки, келти и германи е ималоо в Европа векове преди да са стъпвали българи - факт.


Германтигър, все още не си отговорил на въпроса ми-Град Германея, обичаят Герман, свети Жермен, които имат връзка с нашите земи, каква им е връзката с германите
Траките са много преди германите,особено в цивилизационно отношение, така ,че не ти изкарвай германи
Що се отнася до Българите, те винаги са живели в Средиземноморието, връзката им с фригите е желязна, Омир е показал донякъде, навсякъде ,където са били са създавали държави и градове, да се изкарват някакъвдив, номадски народ!?
Мир, наставката или окончанието е известно при нас още от Спартаково време
И мир има смисъл, ако имаш предвид мар-Скандинавското, обясни го
например Валдемар, какво означава!
Не сме открили топлата вода, европейските народи имат общ произход и език и най-старият народ са траките! Точно гърците са пришълци!Но умеят да си присвояват и присвоеното да представят за свое
Така са си присвоили ИРИ, в която са господствали траките, Така са си присвоили и голяма част от Санстефанска България
Така са си присвоили и стотици милиарди, които считат за техни и нямат и най-малко намерение да възстановят!

ПП Доказателство за българите ,че са народ живял в Черноморието не са косите-цветът им!
А очите! Сините очи са мутация, получена в Черноморския басейн И те доказват, за синеоките, че имат прародител оттук
Разбира се ,има редуване, цветът обикновено се предава от бащата, така ,че ако някой е с черни очи, не означава ,че е отнякъде другаде
А русите коси обикновено се съчетават със сини очи Но има и много изключения
цитирай
10. leonleonovpom2 - Добре дошла, Валдор!
22.07.2018 13:48
valdor1355 написа:

Добро утро.
Понякога ми звучи малко несериозно, при положение, че са излезли от употреба ЛИЧНИТЕ прабългарски имена, да се търсят общи корени с други езици или да се тълкува значението на имената.
П.п: аз не съм учила старобългарски и изчезнали езици. Пиша лаишки. Темата с онзи предател Борис- Михаил и Владимир ще я очаквам с нетърпение.
Хубав ден. :)


(Боила)
Варакур- (Това име нали не означава сваряване на пенис?!)
Диценг
Дърман
Зент
Заберган
Котроман
Краймер
Сондоке
Сетит
Сурсувул
Токту
Херушин- нямало аналог като име


***


Аз също не съм професионален историк, въпреки ,че имам значителен брой публикации Е, ползвам друг професионален опит, за да са на нива и признавани
Без да се хваля, моят покоен вече приятел, проф Карайотов е казвал за мен, че съм завършен специалист, но жалкото е, че у нас няма механизъм да бъда полезно използван!
Както и да е!
Не обичам да съм съдник, Господ единствено има това право!
Но около Борис Първи и Владимир има нещо, което не е в ред Особено, като се включи и дъщерята/ внучката/ Болга/ Олга/
И според мен най-логично изглежда, че актът е свързан с просвещението
Докато Европа тъне в неграмотност, В България са се заели с просветителство 3500 ученици на братята и на техните ученици Колко пък те ще обучат?
Горе -долу , по същото време Карл Велики е почти неграмотен На Франкската империя владетелят
Владимир не може да ръководи този процес Той е воин, не е човек на словото
А Симеон е човекът за тази работа ! Учен, знаещ отлично няколко езика И той наистина се справя със задачата!
Затова е смяната, затова Борис жертва първородния си син
Не се знае точно каква е историческата истина-върху историята в онези времена са се подвизавали всякакви-злонамерени, поръчкови и какви ли не, за да се прави извод от написаното от тях!?
Истината е, че при Симеон България постига политически,териториален и икономически връх, за какъвто сега само може да се мечтае!......
Как би изглеждала една съпоставка между България от Симеоново време и настоящо време?
Въпрос за размисъл
цитирай
11. vesever - http://history-fiction.ru/books/all_1/region_0_1/section_9_1/book_537/
22.07.2018 15:29
Гледай сега как ми събуждаш старата страстъ )))
Това е интересна тема, бих искала да имам повече време да я проучвам и аз.
Стана ми интересно за думата Бог и взех да се ровя, да видя как е на другите езици.
Намерих един много хубав речник, на Паллас, от 1787 г. Изключително ценен.
Пращам ти линка, в случай, че го нямаш.
Наистина на малоросийски Бог е Бигь, и аз не го знаех.
Ако човек се разрови, може да открие много интересни взаимовръзки между езиците и развитието им през вековете...и мен ме вълнува, бих чела и повече, благодаря за стимула
Слънчево да ти е!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Весе!
22.07.2018 15:49
vesever написа:
Гледай сега как ми събуждаш старата страстъ )))
Това е интересна тема, бих искала да имам повече време да я проучвам и аз.
Стана ми интересно за думата Бог и взех да се ровя, да видя как е на другите езици.
Намерих един много хубав речник, на Паллас, от 1787 г. Изключително ценен.
Пращам ти линка, в случай, че го нямаш.
Наистина на малоросийски Бог е Бигь, и аз не го знаех.
Ако човек се разрови, може да открие много интересни взаимовръзки между езиците и развитието им през вековете...и мен ме вълнува, бих чела и повече, благодаря за стимула
Слънчево да ти е!


Да, Палас е обработвал компаративните/сравнителните речници/ на Екатерина Велика
Тя е пропуснала България и Българския-няма издадена печатна граматика, това е една от причините-основната,за включване в речниците!
Това коригира Вук Караджич !
Ииздава печатна Българска граматикаи и допълва речниците и с Български, като доказва ,че той не е диалект на сръбския
Да, там също има бог на малорусийски-Биг!
Биг на старобългарски и на малорусийски!
Повод за размисъл, най-малкото ,че много Българи са останали там и са предали езика си или поне част от него на следващи поколения
Да, темата е приятна и за специалист за тебе ще е много по-леснои свързано с по-малко време, за постигане на резултати

Хубаво лято ти пожелавам!
цитирай
13. vesever - За пръв път попаднах на толкова стар ...
22.07.2018 19:27
За пръв път попаднах на толкова стар речник, поначало ползвам само съвременни и честно казано съм се ограничила до четене във връзка с работата си, понякога дори много ми идва и рядко ми остава време да уча нещо различно, от личен интерес, но мисля, че занапред ще намирам повече време, май тежките периоди минаха...
Благодаря ти, лятото е прекрасно, дано бъде такова за всички ни!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10028670
Постинги: 1433
Коментари: 30442
Гласове: 107621
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031