Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.09.2018 20:09 - Съединението -- Връх в историята на съвременна България
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6211 Коментари: 33 Гласове:
36

Последна промяна: 06.09.2018 20:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Така си е, връх е!
Това да дръзнеш да се противопоставиш на вековна империя, с една армия ,която току що е проходила, наистина трябва да си с голямо самочувствие и с  увереност в силите си!

Самият връх е малко след това, войната на войската на капитаните срещу армията на генералите, както е влязла в Световната история! Но той е  в резултат на Съединението, не би го имало без него!
Още преди самото Съединение е ясно, че основният заинтересован- Отоманската империя ще реагира! И войските са отправени на юг, откъдето се очаква нападение в отговор на извършения акт!

Но тук отново се намесват Великите сили!
 Отношенията между България и Русия са влошени в резултат на неадекватните действия на не съвсем нормалния император Александър Трети С исполински ръст и сила, той е с ограничен ум.  Използва го да троши железни пръчки, посдобно на Римския император Максимин  Трак!
И той, в компания на Австроунгарския император  Франц Йосиф насъсква Сърбия да нападне България!  С уверение, че ще е лесна плячка за модерно въоръжената й армия
Играта се усложнява, когато и Англия разбира за нея
За да покаже ,кой командва парада, тя нарежда на Отоманската империя, да не се меси!
Така, в случая става наш благодетел, но в резултат на една по -  сложна игра, не е заради нас! Пряко!
Турция запазва неутралитет!
Армията ни, стана дума , е на южния фронт. Срещу сърбите има малка военна част. Разчита се  и на юнкерите във Военното училище Да задържат настъплението на сърбите за няколко дни, докато основните сили пристигнат  Тя, младата ни армия трябва да направи преход от няколко стотин километра. До Саранбей- Септември  има жп линия,  но оттам до границата пътят трябва да бъде преминат пеша! И войниците го преминават без почивка почти!

Военните наблюдатели са убедени в бързата победа на сръбската армия ! Че тя е въпрос на дни! Но няколкото хиляди войници и юнкери оказват неочаквана съпротива на сърбите, превъзхождащи ги многократно по численост, а и във въоръжението- също!
Достатъчно, както при Шипка, дошлата помощ да разгроми наглите сърби и да ги подгони към Белград! Което безспорно е щяло да бъде факт, ако не е била намесата на покровителите и подстрекателите на Сърбия!
Нечуван военен подвиг на младата Българска армия, опровергал всички, единодушни прогнози за лесна победа на Сръбската армия

Прадядо ми е бил доброволец в тази война . Хиляди хора са се включили като такива Въпреки ,че малко не му е достигнало да доживее до 100 години, нямах честта,  да го видя ! Знам за неговите спомени от разказаното от баща ми Прадядо ми не е бил приказлив, с никого не споделял нищо!  Огорчен от партизанските войни след Освобождението!  Но на будното и любопитно момче, баща ми- говорел подробно
За небилия ентузиазъм в Българите да защитят младото си Отечество!
Но всички били учудени от включването на млади турчета като доброволци?  Приели ги с недоверие! Директно ги питали, те пък какво търсят тук?
Момчетата казвали ,че след като живеят в България ,длъжни са да я защитят, понеже тя е в опасност!
Естествено, били наблюдавани, да не е провокация, но те напълно оправдали думите си!

Поклон пред чутовния подвиг на героите от Съдинението и последвалата го война-на капитаните срещу генералите
Спечелена безапелационно от Българските Капитани!




Гласувай:
36


Вълнообразно


1. kvg55 - leonleonovpom2,
06.09.2018 20:14
Българите студенти в чужбина са се връщали за да участват във войната.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
06.09.2018 20:25
kvg55 написа:
Българите студенти в чужбина са се връщали за да участват във войната.


Вярно е!
Дори етническите турци масово се включват в защитата на България!

Хубава вечер!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Някои неща от постинга съм спом...
06.09.2018 20:28
Някои неща от постинга съм споменавал и по други поводи, в други постинги....
Но сега съм ти обединил във връзка със Съединението!
Така, че не само не смятам, че повтарям мотамо постинг, но е и така в действителност!
цитирай
4. germantiger - ...
06.09.2018 20:35
Тъкмо щях да гласувам абсолютно за постинга ти...

и защо премълчаваш, че руските инструктори водещи българската армия напускат, че самите руснаци очакват сърбия да бие и руската империя е със сърбия

споменаваш австро-унгария, но враждебна русия мълчиш ?!
цитирай
5. germantiger - +
06.09.2018 20:37
за турците доброволци и аз съм чувал, а и мисля имаше предаване споменаващо това по бнт свят

на прадядо ти както се казва - ПОКЛОН

за духовито написания постинг също все пак ще гласувам
цитирай
6. stela50 - Истина е... Връх е... Връх в историята на съвременна България !
06.09.2018 20:49
... Три клечки – запалени в мрака -
Едната - Просвещението
Другата - Освобождението
Третата - Съединението ....
ЧЕСТИТ ПРАЗНИК !
цитирай
7. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Германтигър!
06.09.2018 21:07
Това за инструкторите съм пропуснал, но не съм спестил ролята на Русия като подстрекател на Сърбия! Затова именно и Англия заема подобна позиция
Политиката е сложна игра, сега от позиция на времето си мисля ,че е станало по- добре така
Вместо с Турция, да воюваме със Сърбия! !Безспорна заслуга е на Англия, един вид изкупление на вината за стореното в Берлин, че нарежда на Турция да не се меси!
Едва ли заради това са заели такава позиция Русия и Австро- Унгария, да воюваме със Сърбия вместо с Турция! ! Тогава всички са били убедени в бързата победа на Сърбия!
Но Българите са ги опровергали!

Хубава вечер!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Истина е..... Връх е.... Връх в историята на съвременна България!
06.09.2018 21:18
stela50 написа:
... Три клечки – запалени в мрака -
Едната - Просвещението
Другата - Освобождението
Третата - Съединението ....
ЧЕСТИТ ПРАЗНИК !


Благодаря ти Таня за хубавия отзив!

Честит празник и на тебе!
цитирай
9. dinkov - Динков
06.09.2018 22:34
leonleonovpom2 - за руските инструктори (офицери) germantiger е прав. Още на шести септември Александър трети ги отзовава и с това всъщност обезглавява българската армия защото е против Съединението. Със сигурност го знаеш този факт, просто си го пропуснал, но има и един друг. На девети септември княз Александър Батенберг прави производство на 70 юнкери от военното училище в София в първо офицерско звание подпоручик. Разбира се те са капка в морето в сто и двадесет хилядната българска армия. Капка, капка, но много ценна капка защото са български офицери. Вярно млади, вярно малко, но български... и когато са ги пратили по подразделенията са знаели, че много варианти няма. Или да пукнат убити или да победят.
В интерес на истината Англия има още една заслуга за Съединението. В Топханенския акт от 24 март 1886 нейно е предложението за управлението на Княжеството и Източна Румелия да има тъй наречената "лична уния" т.е. да бъде в ръцете на една и съща личност, а по-точно Българския княз. Той става и Губернатор на Източна Румелия. Е, вярно с малки териториални отстъпки от страна на Източна Румелия, но така и " вълкът е сит и агнето е цяло". Османската (Отоманската) империя си запазва авторитета, Берлинския договор не се нарушава съществено, но най-важното е, че Княжеството и Източна Румелия де факто става единна държава.
Поздрав и честит празник.
Ицко
цитирай
10. donchevav - Голям връх е. И светлина в мрачното ...
06.09.2018 22:57
Голям връх е. И светлина в мрачното ни ежедневие. И надежда.
Честит празник, Лео!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Ицко!
06.09.2018 23:14
dinkov написа:
leonleonovpom2 - за руските инструктори (офицери) germantiger е прав. Още на шести септември Александър трети ги отзовава и с това всъщност обезглавява българската армия защото е против Съединението. Със сигурност го знаеш този факт, просто си го пропуснал, но има и един друг. На девети септември княз Александър Батенберг прави производство на 70 юнкери от военното училище в София в първо офицерско звание подпоручик. Разбира се те са капка в морето в сто и двадесет хилядната българска армия. Капка, капка, но много ценна капка защото са български офицери. Вярно млади, вярно малко, но български... и когато са ги пратили по подразделенията са знаели, че много варианти няма. Или да пукнат убити или да победят.
В интерес на истината Англия има още една заслуга за Съединението. В Топханенския акт от 24 март 1886 нейно е предложението за управлението на Княжеството и Източна Румелия да има тъй наречената "лична уния" т.е. да бъде в ръцете на една и съща личност, а по-точно Българския княз. Той става и Губернатор на Източна Румелия. Е, вярно с малки териториални отстъпки от страна на Източна Румелия, но така и " вълкът е сит и агнето е цяло". Османската (Отоманската) империя си запазва авторитета, Берлинския договор не се нарушава съществено, но най-важното е, че Княжеството и Източна Румелия де факто става единна държава.
Поздрав и честит празник.
Ицко


Да, така е!
Всъщност враг ни е Александър Трети, който е пълна противоположност на баща си-Алесандър Втори Слаб цар е! Въпреки внушителните си размери!
Да, юнкерите се оказват много добре подготвени и фактически те са в основата на задържане то на позициите при Слевница. Драгоман
Един от тях, герой на Сливница е и Михаил Такев, бъдещ министър на вътрешните работи!
И той като други бележити Българи е станал жертва на атентат Първия т път неуспешно- вместо него е убит Алеко!
Жалко е ,че сме безмилостни към героите си!....
Англия в значителна степен изкупува вината си за разделянето на България в Берлин!

Честит празник и на тебе, Ицко!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Поздрави, Венета!
06.09.2018 23:23
donchevav написа:
Голям връх е. И светлина в мрачното ни ежедневие. И надежда.
Честит празник, Лео!


Радвам се, че коментираш! Благодарен съм ти!
Интересен феномен има при Втората и третата Български държави! Започват с връх и после има непрекъснато движение, надолу! Както при Египет?!

Честит празник и на тебе, Венета!
цитирай
13. didanov - съединение - то прави силата
07.09.2018 00:20
за съжаление не сме си научили урока и продължаваме да повтаряме едни и същи грешки.
Личната ненавист на Александър Трети към братовчед му Батенберг взема връх в ущърб на геополитическите интереси на Русия на Балканите - една голяма и силна България като съюзник. Може би именно изтеглянето на руските офицери е накарало и много българи да погледнат с друго на Рсвобителката. От друга страна това е било за добре, защото именно руски офицери са имали ключови позиции в младата българска държава, което лесно можело да стане проводник за директна руска намеса във вътрешните ни дела.
Един немски генерал беше казал по повод прехвърлянето на българските войски от южната на западната граница - такъв военен маньовър не е имало от времето на Александър Велики. Аз си спомням разказ от един очевидец как войниците вървели по трима в редица - повечето с окъсани цървули, като крайните двама придържали този по средата за да може да поспи - никъде не се спирало, времето е било безценно. А пристигналите на Сливница войски както са каталясали от дългия път, влизали веднага без колебание в боя под песента "Шуми Марица"... поздрави
цитирай
14. getmans1 - https://www.faktor.bg/bg/articles/mneniya/lacheni-tsarvuli/saedinenieto-sreshtu-zadkulisieto-podgotvyashto-rusko-robstvo
07.09.2018 00:35
Четиво за добро утро.
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Диляне!
07.09.2018 06:47
didanov написа:
за съжаление не сме си научили урока и продължаваме да повтаряме едни и същи грешки.
Личната ненавист на Александър Трети към братовчед му Батенберг взема връх в ущърб на геополитическите интереси на Русия на Балканите - една голяма и силна България като съюзник. Може би именно изтеглянето на руските офицери е накарало и много българи да погледнат с друго на Рсвобителката. От друга страна това е било за добре, защото именно руски офицери са имали ключови позиции в младата българска държава, което лесно можело да стане проводник за директна руска намеса във вътрешните ни дела.
Един немски генерал беше казал по повод прехвърлянето на българските войски от южната на западната граница - такъв военен маньовър не е имало от времето на Александър Велики. Аз си спомням разказ от един очевидец как войниците вървели по трима в редица - повечето с окъсани цървули, като крайните двама придържали този по средата за да може да поспи - никъде не се спирало, времето е било безценно. А пристигналите на Сливница войски както са каталясали от дългия път, влизали веднага без колебание в боя под песента "Шуми Марица"... поздрави


Чудесен коментар ,допълнение си направил!
Да, Александър Трети е в основата на глупостите, които Русия прави!
Не случайно е считан и за ненормален! Защото реално действа срещу Русия Много от това, което баща му е изградил, той руши
Батенберг е един достоен, млед човек-28 годишен е по време на събитията, малко по-голям е по възраст от юнкерите
Здраво свързан е с България, като младши офицер участва и в Освободителната война Заедно със Стамболов, двамата първи мъже на страната отиват на фронта и по този начин не се допуска отстъпление до идването на основните сили
Въпреки огорчението,когато умира , едва на 36 години, желанието му е да бъде погребан в България!
То е изпълнено!
Един достоен човек, обичащ България!

Хубав ден, Диляне!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Добро утро, Гетманс!
07.09.2018 06:57
getmans1 написа:
Четиво за добро утро.


Да, благодаря!

От дете съм слушал баща ми, препредаващ разказите на дядо му , който е очевидец и пряк участник във всичко, включително и в политическите борби-бил е народен представител, два пъти е извеждан за изпълнение на смъртна присъда, вторият път е помилван/ случайно/ от Стамболов Изчезват и записките за спомените му, дадени на Захари Стоянов за публикуване Никъде не е споменат от него, въпреки, че в Старозагорското въстание са били заедво
Отвратен, оттегля се от политиката и се отдава на стопанска дейност Доживява до дълбока старост, обичан и уважаван, дори и от бившите врагове!
Дядото на жена ми, веднъжвзе да разпитва за рода ми Небрежно му казах, че няма как да го знае, преселнициса хората, а той се е изселил преди тях Но той беше упорит Бях прав, докато стигна до прадядо ми Не е била крушка безопашка, нося фамилията му
Тук той направо изригна! Как може да мисля,че не знае, кой е прадядо ми? Внесъл първия трактор за риголване на лозя в областта/ действащ на принципа на локомотива/ Тук ме изненада, това не го знаех Същата вечер питах баща ми Вярно беще, бай Киряк беше известен лозар, нямало е как да не знае и да не цени това!
Та, бягството от политиката е спсило прадядо ми
Тя е била на принципа-Горе, долу Стамболов!
Но във върховите моменти, когато е ставало дума за България, били са единни, за разлика от сега!
Извинявай, бях подробен, заради заглавието, което ми предложи
Политиката е трагикомична игра, това е разбрал и един от най-великите и представители, съвременник на Христос-Великият Август!
Умирайки, обръща се към събралите се около него с думите:
- Добре изиграх комедията на живота, нали?

Хубав ден, Гетманс!
цитирай
17. getmans1 - . . . ДОБРО УТРО ЛЕОНЕ, ДОБРЕ ЗНАЕШ, ...
07.09.2018 08:36
... ДОБРО УТРО ЛЕОНЕ, ДОБРЕ ЗНАЕШ, ЧЕ ВИНАГИ СЪМ ТВЪРДЯЛ, ЧЕ ВСЕКИ ИМА ПРАВО ПИШЕ В БЛОГА СИ КАКВОТО СИ ИСКА КАКТО СИ ИСКА СТИГА ДА НЕ ЗАСЯГА С ПИСАНИЯТА СИ ОКОЛНИТЕ ДА НЕ ЛЪЖЕ А И ДА ПОДЪРЖА ДОБРА КОМУНИКАЦИЯ.

АЗ ОПРЕДЕЛЕНО СМЯТАМ, ЧЕ ИСТОРИЯТА НИ ОСОБЕНО СЛЕД 1878 Г.Е СТРАШНО МАНИПУЛИРАНА ЗАТОВА И ТИ ПРЕДЛОЖИХ ГОРНОТО ЧЕТИВО.
ПРОЧЕТИ ГО ВСЕ ПАК И СИ КАЖИ МНЕНИЕТО НЕ ЗАРАДИ ДРУГО А ЗАЩОТО Е ПО ТЕМАТА.




leonleonovpom2 написа:
getmans1 написа:
Четиво за добро утро.


Да, благодаря!

Хубав ден, Гетманс!

цитирай
18. nedovolen - Съгласен със заглавието, комен...
07.09.2018 09:10
Съгласен със заглавието, коментиралите и особено с Диданов - не сме си научили урока!
Една от причините да сме на този хал.
:)))
цитирай
19. vesever - С малко закъснение, честит празник ...
07.09.2018 11:11
С малко закъснение, честит празник и от мен!
Много жалко е, че съвременният българин се е отчуждил от този дух на сила и увереност в себе си, много хора бягат трайно от България и не искат да се връщат...не знам има ли начин да се сплотим и да подобрим състоянието на страната, и икономически, и политически...все си мисля, че ако се сплотим, бихме успели да "изплуваме", но може би малко хора имат вяра в днешно време, че е възможно нещо да се промени към добро...
Поздрави!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Прегледах го , Гетманс!
07.09.2018 15:25
getmans1 написа:
... ДОБРО УТРО ЛЕОНЕ, ДОБРЕ ЗНАЕШ, ЧЕ ВИНАГИ СЪМ ТВЪРДЯЛ, ЧЕ ВСЕКИ ИМА ПРАВО ПИШЕ В БЛОГА СИ КАКВОТО СИ ИСКА КАКТО СИ ИСКА СТИГА ДА НЕ ЗАСЯГА С ПИСАНИЯТА СИ ОКОЛНИТЕ ДА НЕ ЛЪЖЕ А И ДА ПОДЪРЖА ДОБРА КОМУНИКАЦИЯ.

АЗ ОПРЕДЕЛЕНО СМЯТАМ, ЧЕ ИСТОРИЯТА НИ ОСОБЕНО СЛЕД 1878 Г.Е СТРАШНО МАНИПУЛИРАНА ЗАТОВА И ТИ ПРЕДЛОЖИХ ГОРНОТО ЧЕТИВО.
ПРОЧЕТИ ГО ВСЕ ПАК И СИ КАЖИ МНЕНИЕТО НЕ ЗАРАДИ ДРУГО А ЗАЩОТО Е ПО ТЕМАТА.




leonleonovpom2 написа:
getmans1 написа:
Четиво за добро утро.


Да, благодаря!




Този доцент е пристрастен! Отбягвам да вадя поуки от подобни материали
Те са обидни за интелигентен човек, защото насъскват А никой не обича да го третират като куче
Относно работата в министерството иззета от руснаците
Знам как работят руснаците Ако си вършиш работата и са сигурни в тебе, не те закачат,, не те проверяват
За да изземат работата тогава от Българите, следователно са счели, че те не могат да се справят
Но това е частен случай!, че в министерството били само руснаци
Този доцент премълчава общоизвестен факт, че Александър Трети не е нормален
Как ще станем Задунайска губерния? Англия ще позволи ли това? Сметки без кръчмаря Този цар, по- скоро е за цирка, да вдига тежести и да троши метални пръчки, отколкото да решава съдби Е, баща му, с огромни заслуги е убит, да пита човек Лениновия брат защо, а този властва, въпреки ,че е посмешище
Този план в главата му, ако наистина го е имало, е неосъществим!
Доказва го Англия, със спиране на намесата на Турция след Съединението! Сигурна е, че България ще я има, но не като задунайска губерния, затова го прави
Ами този цар, като праща сърбите срещу Българите ,не е наясно какви са Българите!
Липранди ги е описал, в руския щаб са наясно с качествата им
Че са най- добрите войници на балканите, че с оръжие в ръка нямат равни на себе си! Но можеш ли да кажеш нещо на цар?
Столетов също казва, че Българите сами са заслужили свободата си С подвига им на Шипка
Историкът трябва да се държи неутрално Като наблюдател отстрани като футболен съдия!
Познати ми са подобни конюктюрни учени Вчера славели комунизма, днес го хулят
Нещата в Европа са регулирани тогава Има си нещо като ООН,не като сега 5 за света , а 7 Велики сили Те решават И ако някой не се съобрази с решението, следва война
Русия да зароби България? Ами ще и се наложи да воюва
Така, че това е несериозно и конюктюрно писание Удобно срещу посочен враг!
Мое мнение е! Неадекватният цар е в дъното на всичко!

Хубав ден, Гетманс
цитирай
21. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
07.09.2018 15:38
nedovolen написа:
Съгласен със заглавието, коментиралите и особено с Диданов - не сме си научили урока!
Една от причините да сме на този хал.
:)))


Ами лоши ученици сме!
Според мен не сме присъствали в тези часове Бягали сме!
И имаме неизвинени отсъствия!?

Хубав ден, приятелю!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей, Весе!
07.09.2018 15:43
vesever написа:
С малко закъснение, честит празник и от мен!
Много жалко е, че съвременният българин се е отчуждил от този дух на сила и увереност в себе си, много хора бягат трайно от България и не искат да се връщат...не знам има ли начин да се сплотим и да подобрим състоянието на страната, и икономически, и политически...все си мисля, че ако се сплотим, бихме успели да "изплуваме", но може би малко хора имат вяра в днешно време, че е възможно нещо да се промени към добро...
Поздрави!


Благодаря ти, честит празник и от мен!
Вярно е ,променени сме, но не към добро
Аз в детството закачих от този период, когато всички бяхме като едно голямо семейство, как чуждата болка или мъкъ бяха общи И някой умишлено да тръгне да прави зло? Ами жестоко ще си изпати!

Хубав ден, Весе!
цитирай
23. goro6 - Тъкмо щях да гласувам абсолютно за ...
07.09.2018 15:47
germantiger написа:
Тъкмо щях да гласувам абсолютно за постинга ти...

и защо премълчаваш, че руските инструктори водещи българската армия напускат, че самите руснаци очакват сърбия да бие и руската империя е със сърбия

споменаваш австро-унгария, но враждебна русия мълчиш ?!
Г-н Тигър, Вярно е, че руските инструктори напускат, но преди това, както личи от военните действия, добре са подготвили нашите капитани. Какво са очаквали знае само този, който им нарежда. Забрави да споменеш, че руски генерали са ръководили сръбските войски. Моите уважения, но политиката ти куца. Много е сложно да разбереш кой е враждебен и кой доброжелател. По интересите ще ги познаеш. Симеонов споменава Австро-Унгария, защото тя не крие намеренията си. Ако не беше толкова пристрастен, щеше да предположиш, че ако и Русия е искала България да загуби, какъв щеше да е резултата. Само с героизъм не става. При нашият случай излиза, че писалките са по важни. Винаги те ни разкатават фамилията. Слаби са ни политиците. Кой крив, кой прав, винаги сме на грешната страна.
цитирай
24. goro6 - Моята информация е, че Александър III няма вината, която му приписвате.
07.09.2018 16:20
Копирам малка част от статията на Никола Кусевич - "Двете наши илюзии" --- "Руската политика спрямо България не е била една и съща през трите последни царувания в Русия – на Александра II, на Александра III3 и на Николая II. Тая политика се е менявала според начина, по който всеки от тия три императори е решавал дилемата: Велика България или Велика Сърбия? Александър II бе решил тая дилема в наша полза, и затуй бе създал Сан-Стефанска България. Александър III бе се произнесъл също в полза на Велика България, но без князете Батемберга и Кобурга, и затуй бе пристанал на Съединението на двете Българии, опълчвайки се само против двамата наши владетели. Николай II, обаче, решил тая дилема в полза на Сърбия, и затуй ние изгубихме лятос Македония..." София, Коледа 1913 г.
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здраавейте!
07.09.2018 16:46
goro6 написа:
Копирам малка част от статията на Никола Кусевич - "Двете наши илюзии" --- "Руската политика спрямо България не е била една и съща през трите последни царувания в Русия – на Александра II, на Александра III3 и на Николая II. Тая политика се е менявала според начина, по който всеки от тия три императори е решавал дилемата: Велика България или Велика Сърбия? Александър II бе решил тая дилема в наша полза, и затуй бе създал Сан-Стефанска България. Александър III бе се произнесъл също в полза на Велика България, но без князете Батемберга и Кобурга, и затуй бе пристанал на Съединението на двете Българии, опълчвайки се само против двамата наши владетели. Николай II, обаче, решил тая дилема в полза на Сърбия, и затуй ние изгубихме лятос Македония..." София, Коледа 1913 г.


Александър Трети не е политик като баща си!
Впрочем той не е пряк наследник, не е подготвян за цар Отличаващ се с исдполински ръст-над два метра и сила, той обича тежката атлетика съвременните медици считат ,че има проблеми с главата
Може би стресиран от насилствената смърт на баща си, един от най-добрите руски царе, той започва да отменя негови прогресивни решения Да, баща му обича България, играл е на хорото, по случай края на войната!
Но синът е друга работа Той е против Съединениетоь той организира преврата през 1886 година ,довел до детронирането на Александър Първи или както сме свикнали- Батенберг, той дори открито заплашва България с военна намеса!? Което наистина показва ,че не е добре с главата! Но, може ли да се спре това ,което планира? Генералите на Хитлер също не са съгласни с решенията му, но правят това, което нареди
За мен, от това което знам, основен виновник за станалото е Александър Трети, а не Русия Той изостря и влошава отношенията с България

Хубав ден!
цитирай
26. getmans1 - ЛЕОНЕ, ТА АКО АЛЕКСАНДЪР ТРЕТИ Е БИЛ ...
07.09.2018 18:01
ЛЕОНЕ, ТА АКО АЛЕКСАНДЪР ТРЕТИ Е БИЛ ТОЛКОВА ГЛУПАВ И РУСИЯ ТАКА СЛАБА СЛЕД РУСКО-ТУРСКАТА ВОЙНА КАК СИ Я ПРЕДСТАВЯШ, ЧЕ СЪЩЕСТВУВА ОЩЕ 2О ГОДИНИ... ЧЕ ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ ВЪТРЕШНИТЕ И БРОЖЕНИЯ И ОТКРОВЕНО БОРЖУАЗНАТА РЕВОЛЮЦИЯ И СИЛНИТЕ АНАРХИСТИЧНИ ДВИЖЕНИЯ.

ГОВОРИШ МИ ЗА НЯКАКАВИ ДОЦЕНТДТСКИ НАСЪСКВАНИЯ НО ЕДВА ЛИ МОЖЕ ДА МИ ПОСОЧИШ ДРУГИ ТАКИВА ПОДРОБНИ СВЕДЕНИЯ ЗА ВРЕМЕТО ОТ 1883 ДО НАЧАЛОТО НА БЪЛГАРО-СРЪБСКАТА ВОЙНА.

И ОЩЕ ЗА НАСЪСКВАНЕТО, ТЕЗИ ДНИ ЩЕ СЪМ МНОГО ЗАЕТ НО ДРУГАТА СЕДМИЦА ЩЕ НАМЕРЯ ВРЕМЕ ДА ТИ ПОКАЖА НА КАКВО СЕ КАЗВА НАСЪСКВАНЕ И МАНИПУЛИРАНЕ НА ИСТОРИЯТА НИ.
... ЛИЧНО ЩЕ ТЕ УВЕДОМЯ ...
цитирай
27. leonleonovpom2 - Добре, Гетман!
07.09.2018 21:00
getmans1 написа:
ЛЕОНЕ, ТА АКО АЛЕКСАНДЪР ТРЕТИ Е БИЛ ТОЛКОВА ГЛУПАВ И РУСИЯ ТАКА СЛАБА СЛЕД РУСКО-ТУРСКАТА ВОЙНА КАК СИ Я ПРЕДСТАВЯШ, ЧЕ СЪЩЕСТВУВА ОЩЕ 2О ГОДИНИ... ЧЕ ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ ВЪТРЕШНИТЕ И БРОЖЕНИЯ И ОТКРОВЕНО БОРЖУАЗНАТА РЕВОЛЮЦИЯ И СИЛНИТЕ АНАРХИСТИЧНИ ДВИЖЕНИЯ.

ГОВОРИШ МИ ЗА НЯКАКАВИ ДОЦЕНТДТСКИ НАСЪСКВАНИЯ НО ЕДВА ЛИ МОЖЕ ДА МИ ПОСОЧИШ ДРУГИ ТАКИВА ПОДРОБНИ СВЕДЕНИЯ ЗА ВРЕМЕТО ОТ 1883 ДО НАЧАЛОТО НА БЪЛГАРО-СРЪБСКАТА ВОЙНА.

И ОЩЕ ЗА НАСЪСКВАНЕТО, ТЕЗИ ДНИ ЩЕ СЪМ МНОГО ЗАЕТ НО ДРУГАТА СЕДМИЦА ЩЕ НАМЕРЯ ВРЕМЕ ДА ТИ ПОКАЖА НА КАКВО СЕ КАЗВА НАСЪСКВАНЕ И МАНИПУЛИРАНЕ НА ИСТОРИЯТА НИ.
... ЛИЧНО ЩЕ ТЕ УВЕДОМЯ ...


Въпреки, че не обичам както да се гавря с някой, така и с мен да го правят!
Този доцент си е поставил за цел за всичко да е виновна Русия! Това е очевадно!
Казваш от 1883 година да - 85-та !? Виж кой е император на Русия в този период! Александър Втори е убит през 1881 година Значи-сина му Ами той директно ни заплащва с война! Мислиш ли ,че руския народ я иска?
Всички сведения говорят само за едно За влиянието на императора върху външната политика , провеждана конкретно към нас!
В какво повече да се убеждавам? В омразата на руския народ към нас ли?!
Той има оправдание-императора става дума За себе си!Става такъв по стечение на обстоятелствата Не е подготвен, няма и качества Огромна страна като Русия не може да затъне за десетина години слабо управление Но резултатът идва при сина му Николай!
Какво повече да тълкуваме?!
цитирай
28. didanov - здравей Леоне
08.09.2018 00:46
"От дете съм слушал баща ми, препредаващ разказите на дядо му , който е очевидец и пряк участник във всичко, включително и в политическите борби-бил е народен представител, два пъти е извеждан за изпълнение на смъртна присъда, вторият път е помилван/ случайно/ от Стамболов Изчезват и записките за спомените му, дадени на Захари Стоянов за публикуване Никъде не е споменат от него, въпреки, че в Старозагорското въстание са били заедво"
това е доста интригуваща информация за дядо ти, особено за записките му и участието в старозагорското въстание. как се е казвал? дай малко повече инфо :)
цитирай
29. leonleonovpom2 - Здравей, Диляне!
08.09.2018 07:34
didanov написа:
"От дете съм слушал баща ми, препредаващ разказите на дядо му , който е очевидец и пряк участник във всичко, включително и в политическите борби-бил е народен представител, два пъти е извеждан за изпълнение на смъртна присъда, вторият път е помилван/ случайно/ от Стамболов Изчезват и записките за спомените му, дадени на Захари Стоянов за публикуване Никъде не е споменат от него, въпреки, че в Старозагорското въстание са били заедво"
това е доста интригуваща информация за дядо ти, особено за записките му и участието в старозагорското въстание. как се е казвал? дай малко повече инфо :)


Благодаря за интереса, който прояви!
Трогнат съм!
Предвид обстановката, не само в блога, се въздържах да пиша тук
Но тази година го направих, още повече, че той има юбилейна, 170 годишнина от рождението си!
в постинга- "Трети март е", естествено , от Трети март е Е, разбира се ,че байтанювщината излезе на челото-незначителна, естествено!
За историята го откри ха братя Дойнови Партизаните бяха най- велики, всички други след тях После се заеха родителите ми
За стогодишнината се събра целия род-От Освободителната война и взе решение несправедливостта към него да бъде коригирана
Прадядо ми, когато Захари Стоянов ликвидира ръкописа му, е махнал с ръка и е Казал ,че има и втори екземпляр Но не е открит Заел се е местният краевед, вероятно нещо е намерил, защото публикува книга за Твърдишкия край, в която той ,прадядо ми има посветена цяла глава
Впрочем, може да прочетеш постинга Това е статия, която публикувах н печата за 160-тия му рожден ден
На този ден ,в родния му град беше организирано тържество, бяхме поканени и представители от рода, присъстваше кметицата . Инициативата бе от местния музей, общината пое организацията и разходите по нея Имаше програма, всичко протече много вълнуващо
Българинът, когато се заеме с добро дело ,го изпипва!
Та прегледай постинга , ако имаш време-Трети март е!

Хубав ден!
цитирай
30. germantiger - ...
09.09.2018 22:36
23. goro6 -

Г-н Тигър, Вярно е, че руските инструктори напускат, но преди това, както личи от военните действия, добре са подготвили нашите капитани. Какво са очаквали знае само този, който им нарежда. Забрави да споменеш, че руски генерали са ръководили сръбските войски. Моите уважения, но политиката ти куца. Много е сложно да разбереш кой е враждебен и кой доброжелател. По интересите ще ги познаеш. Симеонов споменава Австро-Унгария, защото тя не крие намеренията си. Ако не беше толкова пристрастен, щеше да предположиш, че ако и Русия е искала България да загуби, какъв щеше да е резултата. Само с героизъм не става. При нашият случай излиза, че писалките са по важни. Винаги те ни разкатават фамилията. Слаби са ни политиците. Кой крив, кой прав, винаги сме на грешната страна.

......

Ако решиш винаги може да ми пращаш твой рекоментар към мен и на лс - аз например така правя с над 90% от хората които рекоментирам

правя го не за да ги дразня, а защото едва ли ще погледнат в какво съм ги репликирал, както и желая да постъпват така с мен

например твоя рекоментар към мен нямаше въобще да видя, ако сегая случайно не бях влязъл отново в постинга на леон

...

- първо аз в бг история нямам претенция ми не съм специалист или знаещ - пиша това въпреки, че моите познания надвишават много от познаняита на бол хопра в блога смело пишещи за история (НЕ визирам леон), но аз винаги тегля по висок критерий и според такъв - аз смятам, че съм лаик в бг историята

- сръбско-българската война не ми е в детайли позната, въпреки, че я имам в няколко карти от Български военен атлас и имам една дебела книга с документи от тази война, но все още не съм я чел

- може да се погледне и така както ти пишеш - че руските инструктори добре са подотвили българските капитани, но и двамата знаем, че главните причини за бг победите са други

- шегуваш ли мсе, че руски офицери са водили сърбите - предполагам, че това е шега специално към мен или?

- извини претенцията ми, но убеден съм че познавам русия векове наред в нейната история повече от почти вскеи в блога, особено русия на война и съм убеден, че не съм пристрастен дълбоко в мен - воден от езика или лексиката ми , както и винаги моя апостроф към руското - нормално е да си убеден, че аз съм пристрастен и необективен - твърдя, че масата хора в блога са необективни към ртусия, а аз съм близо до обективността, колкото и кощунствено да звучи това
цитирай
31. yolo39 - пО РАЗКАЗИ НА ДЯДО МИ
10.09.2018 21:36
пРИ сЛИВНИЦА, В КРИТИЧРН МОМЕНТ КНЯЗ фЕРДЕИНАНД Еимал намеЕРЕНИЕ ДА ДАДЕ ЗАПОВЕД ЗА отстъпление. Тогава ген Рачо Петров насочва пистолета си към Княза и му каЗВА,АКО ГО НАПРАВИШ ЩЕ ТЕ ЗАСТРЕЛЯМ.
нАШИТЕ ПОДГОНВАТ СРЪБИТЕ КАКТО ВИКАЛИ ВОИНИЦИТЕ. ИЦАР мИЛАН сРЪБСКИ ОСРАЛ ГАЩИ"
цитирай
32. krumbelosvet - Има ли
15.09.2018 08:09
Има ли ДОКУМЕНТИ за австро-руска договореност против съединението? Аз знам само, че Александър ІІІ изтегля руските официри - логично, за да не обвинят Русия за Съединението. "За да се види кой командва, Англия нарежда на Турция дя не се меси". Има ли документи за тая теза? Вие вярвате ли, че Захари, златен РАЗКАЗВАЧ, но комичен политик, плюс Чардафон, могат да организират един държавотворен акт? Ами кой е организирал и обучил румелийската войска? А думите на Александър ІІІ "О разединении и речи быт на может" са документирани от русофоба Симеон Радев. На него ПРЕЗ УМ НЕ МУ Е МИНАЛО, ЧЕ И РУСИЯ подстрекава Сълбия...
Според мен Захари обира зелени плодовете от сериозна държавническа подготовка. А после националният подем и нашият военен гений, са си наистина ЧИСТО НАШИ. И Бог е бил с нас!!!
цитирай
33. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
15.09.2018 08:47
Наистина има сложна игра между Русия и Англия И отвън тя изглежда, че Русия е срещу нас, а Англия ни защитава
Турция не се меси, въпреки, че станалото е срещу нейните интереси И логично, армията ни е на границите с нея Ненамесата може да е резултат само на намеса на велика сила - Англия или Русия Затова се счита ,че е Англия, защото това устройва играта и!
Русия наистина е принудена да е против Съединенето защото ще бъде обвинена в инициирането и извършването му
Сърбите слушат руснаците Ако се приеме, че под натиск на Австро- Унгария предприемат военни действия, защото именно тя спира Българите от настъплението към Белград, то Русия би могла, ако е против, да не им разреши нападението!

Захари Стоянов е тъмна личност, служеща си с подлост и с долни хитрини
Баба Тонка, зет и е, го мрази и нарича" циганин"? Той е черен наистина ,но и истинското му име е циганско-Джендо, което означава Захари?
Има сериозни основани и съмнения ,че предателството на Бенковски е именно от него Самото му спасение е мистериозно, което навежда на мисълта ,че е нагласено, като отплата за предателството?!
Манипулирал е и историята по симпатии, кой му е приятел и кой не!?
Така един летописец не би трябвало да постъпва
Какво да кажа Красимире?
Виновни сме си ние ,че от велика държава, сме допуснали друг да ни решава съдбата!
А другият ще я" решава" ,но според своите интереси!
И в един момент ще ни е приятел- в друг-враг!?

Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139435
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102601
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031