Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2019 14:50 - Пущ да останеш!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6214 Коментари: 18 Гласове:
33

Последна промяна: 26.02.2019 15:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Много ми става весело, когато някой почне да ми преподава уроци и то по .....география!?
Просто представа си няма, какво знам в тази област!
Да, преди години, образно казано ,скрих топката на учител по география в Бергамо, пред слънчевия часовник!?
Но нека си мислят, че съм неук!
Мога да им подаря акумулаторна кутия за това, по избор- от бакелит или ...от битум?
Да си я ползват със здраве!

Никъде не съм писал, че пущуните, така е прието да се наричат при нас, иначе те се наричат пущу, обитават район колкото Поморийското езеро?!
Пущуните основно живеят в Памир! Необятен район!, безкраен

Интересното е ,че в езика ни е останал израз, пряко свързан с тях:
-ПУЩ да останеш!
Използват го все още възрастните жени предимно , по селата!
Пряко свързан е с ПУЩуните
И думата ПУЩИНАК, пак оттам идва!  Свързана пряко с планинските чукари в Афганистан и в Пакистан!
Описвано е това , прекият контакт на Българите с местното население по време на Великото преселение най-вече!
Българите са имали водеща роля в наследилите Александровата империя Согдийска и  последвалата я  Кушанска империи! Оттам и преклоненито на местните пред Българите! като пред герои, полубогове!

Може да съм сбъркал с десетина години за военното ни присъствие в Афганистан, не бърка този, който не работи ! Аз не съм преписвач/ и те бъркат дори/ ,работя на бяло поле Отникъде не преписвам
Но грешката ми в никакъв случай, с годините,  не е съизмерима с тази, че цар Симеон пратил монаси на руския владетел Владимир-повече от 50 години след смъртта си?!

Писал съм нещо друго, по-важно-Че Радко Димитриев е разработил плана на настъпление на руската армия в Афганистан! ,в началото на миналия век!Единствения пълен военен успех там!  Всички други като краен резултат се провалят! И този план е ползван от всички след него!
И другото е истина!
Че  в преки бойни действия няма убити Български войници в Афганистан!
Местните изпитват респект при споменаването на името Българин!

Интересно е и друго, което обяснява поведението на пущу или пущуните спрямо нас , Българите

Българин при тях е символ на герой!
В техния език България означава страна отвъд планината!
И Аспаррух- дух яхнал кон!
За поговорката-Хубав, като роден от Българка е ставало дума!....
Логично, всяко име си  има някакъв смисъл! Така е и с Българин!

И нашият владетел с това име го оправдава напълно!



Гласувай:
34


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - leonleonovpom2,
26.02.2019 16:11
И аз знам за родствеността ни с афганците.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!-КВГ55
26.02.2019 16:23
kvg55 написа:
И аз знам за родствеността ни с афганците.
В тази посока има няколко вълни на преселения от балканите-Потопа в черно мору, Дионис и последната ,най- мощна, продължила с години -От Александрово време и цели два века след него! Той се жени за местна принцеса, славеща се като красавицата на Изтока, дъщеря на согдийския владетел Оксиарт! И десет хиляди войници го последвали!
Наследниците на тези преселници от Балканите по време на Великото преселение, тръгват по обратния път!

Хубав ден!
цитирай
3. radostinalassa - Досега се е случвало само веднъж...
26.02.2019 16:41
да ми посветят постинг. Този постинг беше порнографски и писан от неандерталец.
Отчитайки тези особености , не се развълнувах много. Хората си избиват комплексите, но нашата цел в блога е друга. Аз лично смятам, че именно те са глупави и невежи.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Радостина!
26.02.2019 16:58
radostinalassa написа:
да ми посветят постинг. Този постинг беше порнографски и писан от неандерталец.
Отчитайки тези особености , не се развълнувах много. Хората си избиват комплексите, но нашата цел в блога е друга. Аз лично смятам, че именно те са глупави и невежи.


Разбира се ,че става дума за такъв Даже, току що го изкоментирах в предния постинг
Аз, с научно звание, с публикации, рецензирани от хабилитиран историк, каква работа има този несретник при мен!?Той да ме рецензира!? В ред ли е , изобщо никаквецът?
Да определя какъв съм!?
Вживял се в ролята на пъдар! Не мога от него в собственото си лозе , грозде да бера!Пълен идиот!
Такъв е способен и титаните на световната литература да направи за посмешище-според него!
Не е в ред, така е!

Хубава вечер!
цитирай
5. radostinalassa - Аз имах предвид блогъра Кон
26.02.2019 17:11
Или половин Кон. Когато са невежи, минават в настъпление чрез силната си част - простотията. Не знам какво печелят, май и те не знаят.
цитирай
6. minavamottuk - Не чета наред тук
26.02.2019 17:23
и не знам за кого говорите в такива случаи, но тази теория за нашите ,ходили и се върнали от изтока съм съгласна ,защото не за пръв път излиза.Не сме преселници, тук сме били и се надяваме ще бъдем, но се прочули точно тези ,ходили далеч и се върнали към прародината.И думи , и спомени в паметта водят към това.Има неща ,които човек просто знае ,закодирани са.И при толкова разместване и човешки потоци , при толкова варианти, точно тук е останало късче с името ни официално.И други имат памет за това име ,да бяхме силни да дадем рамо да го получат.Заедно ще е хубаво.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Гинке!
26.02.2019 20:33
minavamottuk написа:
и не знам за кого говорите в такива случаи, но тази теория за нашите ,ходили и се върнали от изтока съм съгласна ,защото не за пръв път излиза.Не сме преселници, тук сме били и се надяваме ще бъдем, но се прочули точно тези ,ходили далеч и се върнали към прародината.И думи , и спомени в паметта водят към това.Има неща ,които човек просто знае ,закодирани са.И при толкова разместване и човешки потоци , при толкова варианти, точно тук е останало късче с името ни официално.И други имат памет за това име ,да бяхме силни да дадем рамо да го получат.Заедно ще е хубаво.



Рядко се появяваш, така ,че се радвам и по тази причина за появата ти!
Да, не е нова версията за идванетони от Памир и Кавказ!
но аз не съм съгласен ,че произходът ни е тамошен Първо има преселение от Балканите нататък,масово и многогодишно! Създаване на две империи последователно след Александровата и след това завръщане
Трябва да се свържат нещата! Какво става с хората отишли там? Кои са тези които се връщат, защо крайната им спирка е тук?
Между впрочем , там има хора, наричащисе Българи и днес Живеят в изолирано общество, на външен вид, като нас!
Изолираността им и невстъпването в смесени бракове показва , че и тогава са живели по този начин и са се съхранили! Запазена е и родовата памет!
Това явно си е Българска черта Има две села Еркеч и Българи, които твърдят,че са наследници на Аспарухови Българи, пазещи границата! Това по никакъв начин не е потвърдено но те доскоро не стъпваха в смесени бракове извън селото С едно изключение-между двете села! Може би има някаква истина Еркечлии-Козичено е името сега, ги наричат китайци? Не, ,не са жълти, като нас са, но характерно за тях е при масовото посещение ,в група да са в еднакво облекло всички! ТОВА Е ТИПИЧНО ЗА ВОЕННИ,ЕДНАКВОТО ОБЛЕКЛО!?

Хубава вечер!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Радостина!
26.02.2019 20:41
radostinalassa написа:
Или половин Кон. Когато са невежи, минават в настъпление чрез силната си част - простотията. Не знам какво печелят, май и те не знаят.


Не знаех, но щом има Магаре блогър, редно е , разбира се, да има и Кон!
Всъщност, ти си обобщила нещата, така ,че имената са маловажни и не играят!
Да, войнствеността е присъща именно на посредствеността, казано съвсем нежно!
Що за наглост трябва да притежаваш ,да се самоназначиш за критик на човек, по -образован от тебе при всички случаи, с научна степен, като при това материалите му,които са отпечатани- са рецензирани от хабилитирани лица!?
Ето ,това наистина е забавен материал ,за категория" Забавление"!
Без заяждане, с наличен хумор, а не с липсващ!

Хубава вечер!
цитирай
9. radostinalassa - Само ние наричаме китайците така
26.02.2019 21:16
Всъщност те са чинайци, което идва от Чина или Шина. Китай град означава ограден град или стена.
цитирай
10. leonleonovpom2 - Всъщност те са чинайци, което идва ...
26.02.2019 21:24
radostinalassa написа:
Всъщност те са чинайци, което идва от Чина или Шина. Китай град означава ограден град или стена.


Честно казано, не съм наясно как стоят нещата с Китай относно името!
Но за мен е меродавно това,с което те се наричат! И редно е и останалите него да приемат, а не да им стават кръстници!
Това,несъгласувано , дори е престъпно!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Между другото, тази история за п...
26.02.2019 23:40
Между другото, тази история за преселението не е от Поморийска кръчма!
Има я описана в История на света от двама много известни английски историци
не съвсем в този вариант наистина, никъде не се говори за българи
Но при внимателен прочит изводите лесно могат да се направят
Когато ги предсавих за пръв път Юлий Цезар или Анонимус, един от двамата поискаха източника ,който ползвам
Коректно им го дадох ,даже допълних и постинга
възражения нямаше никакви!
Най-общо!
Александър иска да прави световна империя с хомогенен народ Затова се жени за Роксана Тя му е равностойна ,согдианска принцеса е 10 хиляди войници и офицери също се женят Експериментът с общ народ се проваля, разбира се! Започва масово преселение от Балканите на Изток След смъртта на Александър се оформя Согдианската империя на изток ,съществува повече от два века- с македонски царе, дадена е хронологията им! Преселението взима огромни размери Согдиана-столицата е най-големият град на тогавашния свят-десетки пъти по- голям от Атина!
Сред разпадането и се появяват княжества!
Едно от тях е Кушанското Знае се ,че е доминирано от Българи-хората отвъд планината То успява да обедини останалите княжества и се създава Кушанската импирея След разпада и започва Великото преселение и водещ народ са именно Българите в него
Всъщност, за тях е завръщане!.......
цитирай
12. leonleonovpom2 - Този пущ, тази пущина! Нещо, не о...
26.02.2019 23:50
Този пущ, тази пущина! Нещо, не особено добро по адрес на този или тази!
цитирай
13. minavamottuk - Не знам ще излезе ли линкът ,но е по темаат и в подкрепа
27.02.2019 11:06
http://www.7kefa/%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4-%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B0%D0%B8%D0%BC-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B8/?fbclid=IwAR2_9D8pHAmwEeebMOtimiU1_JcUQurfE_9Wa6Xv4uxFBCvXgMqCaq_SW4A
цитирай
14. radostinalassa - В Москва има Китай город
27.02.2019 14:42
Това е оградено със стена място. Да не мислиш , че там са живеели китайци. Тази дума Китай е руска. А те са си Чина, чинайци.
цитирай
15. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Гинке!
27.02.2019 14:54
За съжаление ,не се отваря!
Ако можеш, дай кратко резюме, включително и автор!

Хубав ден!
цитирай
16. minavamottuk - За съжаление
27.02.2019 19:50
не го откривам къде беше.Но третира движение на траки с Александър Македонски и селища ,основани там.като се женят вътрешно и запазват идентичност.Следи от миналота нататък и връщане обратно,това което и постинга обяснява.Дано ми попадне отново.Друг път правя отметки, забравих и се надявах да стане с линк.
цитирай
17. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Гинке!
27.02.2019 22:21
minavamottuk написа:
не го откривам къде беше.Но третира движение на траки с Александър Македонски и селища ,основани там.като се женят вътрешно и запазват идентичност.Следи от миналота нататък и връщане обратно,това което и постинга обяснява.Дано ми попадне отново.Друг път правя отметки, забравих и се надявах да стане с линк.


Да, до такъв извод стигнах малко по заобиколен път, ще се радвам, ако мога да видя потвърждение!

Лека нощ!
цитирай
18. starforlife - Ето линка от 13-ти коментар работещ.
28.02.2019 19:14
http://www.7kefa.com/%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4-%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B0%D0%B8%D0%BC-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B8/?fbclid=IwAR2_9D8pHAmwEeebMOtimiU1_JcUQurfE_9Wa6Xv4uxFBCvXgMqCaq_SW4A
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9134115
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031