Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03.2019 23:36 - Откога ИРИ се нарича империя Бизантина или Византия
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4183 Коментари: 11 Гласове:
25

Последна промяна: 04.03.2019 08:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Интересни хипотези се предлагат в блога
До фантастични чак!
Не съм ги проучвал в подробности, а и не си струва, разбира се!

Но едно е сигурно, името Византия или Бизанс, на френски , на латински -Бизантина  няма как да е в обръщение преди падането на Константинопол през 1453 год под отоманска власт! Превзет от Мехмед Втори завоевател!

Не е необходимо да си голям изследовател, за да достигнеш сам до този извод!

Днешният  Истанбул е наследник на античен град ,наречен Византион
Най-големите приватизатори в света-гърците , естествено си приписват основаването му ?  Ако могат ,ще глътнат и цялата световна история?  Стига някой да ги подкрепи, както в случая с Византия!

Градът е Бизантион, както и империята е наречена след Средновековието БИЗАНС!
Известни са проблемите в гръцкия  с Б-то, така ,че още от името, работата замирисва...
Разбира се, истинският основател на града е цар Биза- тракииски цар, на който има в Тракия  кръстен град Биза или Виза-за приватизаторите!
Толкова за Биза или Бизантион!

В четвърти век Константин Велики мести столицата в този град! Рим е загубил значението си, затова! Първоначалната му идея е Сердика-София да е столица, но тук са основните пътища между Европа и Азия,стратегическо място е! Прави го по неволя.....
Показва го фактът, ,че строи огромен дворец в Сердика и по-  голямата част от годината е в Сердика и оттам взима държавните решения!
Градът е наречен Константинопол, в чест на великият император !След разделянето на империята става столица на ИРИ, под това име !И го запазва и след падането под отоманска власт

Завоевателите уважават завареното  Името Истанбул е трансформация на името на Константинопол на турски- град на Константин! Препоръка на колебаещ, как се пише града с М или Н. Ами да се сети ,че е именуван на Константин -СТАН, ,следователно се пише с Н

Та, да си дойдем на темата!
ИРИ съществува до 15- ти век със столица Константинопол!  Носещ името на един от най-великите римски императори, почитан и до днес! Заради утвърждаването на християнската религия!
Кой ,при съществуването на ИРИ, поданиците и се наричат ромеи , би посмял да нарече империята на града , предшестващ Константинопол? По каква причина старото име на града ще бъде инициал на империята?
Следователно цар Биза се поставя над създателя реално на ИРИ-защото с този град и преместването на столицата,   Константин Велики е създал базата за разделянето на империята

Това е много несериозно твърдение, даже смешно, така излиза,  че при съществуването си ИРИ се наричала Византия, а поданиците и гърци???????????
Наричат се ромеи-римляни, имат такова гражданство ,дадено им още от Каракала ,с Конституцията от 212г сл. Хр. Римляни са всичси-траки, сирийци ,евреи, македонци, гърци.....

Кога и кой я нарича Византия?
Това име идва от запада и то след падането на Константинопол ! Факт е ,че ползват оригиналното , тракийско име на града-Бизантион! За Франция се счита ,че Дюканж ползва за пръв път името в книгата си " История Бизантина"..Началото на 17- ти век

Вероятно някъде в този период името влиза в обръщение-БИЗАНС или БИЗАНТИНА!
Защо ли?
Ами на запад,  с Ренесанса, с възраждането на изкуствата , се сещат и за античните гърци!  И обръщат поглед към тях. Те сав историята!
Наясно са ,че Константин Велики не е грък/ сакън/ и гледат по- назад !
И се спират на по- старото име на града -Бизантион! И удобно кръщават империята на него!
И започва работата по изкуственото възраждане на Гърция!
В същия период в Атина няма един човек,  говорещ гръцки ! В седемнадесети век езикът , на който се е говорело в Атина е бил...албански!
Доста труд е положен, да се стигне до днешна Гърция !
Но това е друга тема!



Гласувай:
25


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Постингът се посвещава на трети ...
03.03.2019 23:48
Постингът се посвещава на трети март!

Обръща внимание върху радетелите на гръцкото робство, сега!
Впрочем, съвсем неправилно в училище се учеше ,че сме били под гръцко робство
вина за това имат и нашите възрожденци, които през 18- ти век четат книги за Византия, в които се говори , че там гърци управляват? Те самите живеят в период на възраждане и налагане на гръцкия!
Ето, тогава 18- ти век е гръцкото робство-чрез гръцката църква и гръцкия език Усилено се налага ,че Византия е гръцка!?
Каква гръцка, няма изобщо при създаването и държава Гърция! Това е една от най-големите фалшификации в историята- за гръцка Византия! Ами един от първите ромейски императори е трак-Лео Първи! Да не говорим какви са Константин Велики и Юстин и Юстиниан Велики!
цитирай
2. barin - Здравей, Адаш. Византия е късно ...
04.03.2019 06:14
Здравей, Адаш. Византия е късно понятие, приела името на Визант(Бизант)- основателя на Византион, впоследствие Константинопол. Когато Източната Римска империя става Византия, тя вече е завладяна от Османската империя. За нас обаче е прието тя да се нарича Византия още от идването на Аспарух и основаването на Първото Българско царство.
Честит празник за вчера!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей,Адаш!
04.03.2019 07:15
barin написа:
Здравей, Адаш. Византия е късно понятие, приела името на Визант(Бизант)- основателя на Византион, впоследствие Константинопол. Когато Източната Римска империя става Византия, тя вече е завладяна от Османската империя. За нас обаче е прието тя да се нарича Византия още от идването на Аспарух и основаването на Първото Българско царство.
Честит празник за вчера!


Честит празник и на тебе!
Биза е или Бизас е тракийски цар и неговото име носи и Византион Но реално е Бизантион Както съм писал, още оттук работата мирише
Дал съм подробно всичко, да не го повтарям, поне на тебе
Категорично, името идва от западните историци
Недопопустимо е столицата да носи името на реалният й основател, а империята - на старото име на града Това е уронване на престижа на Константин Велики и никой не би го допуснал

При нас, ние ползваме чужда история
Виж книгите на Фани Попова - Мутафова, тя е историк
Пише за ромеи, не за гърци или пък византийци!?
И е абсолютно вярно !Те по конституция са ромеи-още от 212 г сл. Хр-конституцията на Каракала!Няма византийци в ИРИ Като понятие!
Описал съм горе нещата- за нереалното гръцко робство Кой го е наложил- Василий Втори ли? Той не е грък първо, нито династията му е гръцка Да, църквата играе роля, нашата е понижена в ранг спрямо гръцката
И възрожденците Живеят в период на възраждане на древна Гърция или Елада, всичко се приписва на тях ,затова се е стигнало до това недоразумение
Не е моя работа, да го оправям Като им харесва-тяхно си е!
цитирай
4. leonleonovpom2 - А, папагапът бил на линия
04.03.2019 07:49
Да, добре е известо, във възможностите на синия папагап/ от злоба/ е само добре да повтаря!
Този май и в това има затруднения!
цитирай
5. merlin68 - Абсолютно вярна логика Иване, н...
04.03.2019 14:36
Абсолютно вярна логика Иване, никой не би посмял да нарече империята Византия, на старото име на Константинопол, пренебрегвайки един от най-великите императори, още повече, че той е наложил християнството в империята.
Ромеите, никога не са наричали империята си Византия, а себе си гърци.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Абсолютно вярна логика Иване, н. . . ...
04.03.2019 14:39
Абсолютно вярна логика Иване, н...
от: merlin68 За постинг: Откога ИРИ се нарича империя Бизантина или Византия
Абсолютно вярна логика Иване, никой не би посмял да нарече империята Византия, на старото име на Константинопол, пренебрегвайки един от най-великите императори, още повече, че той е наложил християнството в империята.
Ромеите, никога не са наричали империята си Византия, а себе си гърци.
Одобри | Изтрий
цитирай
7. leonleonovpom2 - Абсолютно вярна логика Иване, н. . . ...
04.03.2019 14:51
leonleonovpom2 написа:
Абсолютно вярна логика Иване, н...
от: merlin68 За постинг: Откога ИРИ се нарича империя Бизантина или Византия
Абсолютно вярна логика Иване, никой не би посмял да нарече империята Византия, на старото име на Константинопол, пренебрегвайки един от най-великите императори, още повече, че той е наложил християнството в империята.
Ромеите, никога не са наричали империята си Византия, а себе си гърци.
Одобри | Изтрий


благодаря, Краси!
Някои не могат да се примирят с анализите, които мога да правя!
Ами, професионален дефект е, ако искат
Човек ,който в професията си прави непрекъснато анализи, няма как да не може да ги прехвърли и другаде! А пък напъните да се присмеят, правят тях смешни!
Не случайно проф.Карайотов казваше ,че не то интересува какво пишат комплексирани в блоговете за него!

А западните историци ,в стремежа си да извадят от праха древна Елада-от благородни подбуди, имат интерес да нарекат империята Бизантина! Търсят връзката и с древна Елада Древна Елада обаче няма никакво отношение към ИРИ Никаква заслуга в създаването и ! Името и означава Източна Римска империя Даже Източна Румелия излиза наследник на тази Романия Ами ако си бяхме оставили това име?!

Но Византион или Бизантион, името красноречива показва ,че е тракийско, а не гръцко дело!

ПП- Наложи се да копирам, вероятно обновяване!?






цитирай
8. leonleonovpom2 - Може да изглежда, че сам си говоря, ...
05.03.2019 07:43
Може да изглежда ,че сам си говоря, Когато правиш нещо за България, това е нормалноНе се участва!?
Но, най- великите императори на ИРИ-Константин и Юстиниан, оставали следа в световната история, не са гърци и то категорично Пълководецът на Юстиниан ,един от най-великите в Историята-Велизарий е от Български произход! Мундо- също Прочутата Анастасиева стена, изградена на няколко десетки километра от Константинопол, от Черно до Мраморно море е за защита на столицата от Българите! Понякога ,когато има два лагера, се налага да се защитаваш от свои!
Та, Българите си са тук, два века преди Аспарух
Какви грънци, какви гърци?Каква гръцка Византия?
цитирай
9. leonleonovpom2 - Самото наименование Византия е ...
12.03.2019 13:36
Самото наименование Византия е неологизъм, произлизащ от старото име на Константинопол: Византион (Βυζάντιον). През Средновековието името Византион и негови производни почти не се използват, освен в много редки случаи, стилизирани от някой хронист в империята. Изразът „византийски“ („византийска“) в съвременния му смисъл се среща за първи път у Йероним Волф през 1557 г. и става традиционен за историческата литература след издаването на Парижкия историографски корпус Corpus Byzantinae historiae (1645 – 1711 г.
цитирай
10. leonleonovpom2 - Ето събрани, коментарите по темата!
14.03.2019 08:00
Перпера (грц. ὑπέρπυρον) е златна монета във Византия (XI-XIV век) и средновековна България през XIII-XIV век Българите я наричали още „златица“. Това название се е използвало и в Сърбия през ХV век.[1]

Въведена е от Алексий I Комнин (1081 – 1118 г.) през 1092 г. тогава византийският император провежда важна парична реформа, чиято цел е да укрепи златната единица на държавата. Отнякъде е намерено огромно за времето количество злато и започва да се отсича монета със скифатена форма, тегло 4,4 – 4,5 г и чистота 20,5 карата. Тя получава и ново име – „иперпирон“ или по-популярното в нашите земи българизирано название – перпера. Множественото число на думата в среден род „иперпира“ е възприето на български като единствено число на женски род – „и перпира“, трансформирано в „(една) перпера“. Перпери се секат до средата на XIV век, като през XIII-XIV век намалява твърде много златното им съдържание 16 – 11 карата.

Първа българска златна монета, сечена по времето на Иван Асен II (1218 – 1241), е златна перпера, сечена е вероятно в чест на победата над Теодор Комнин в битката при Клокотница 1230 г. Досега е намерен само един екземпляр от нея.

Терминът перпера се използва по време на Второто българско царство за означаване на сметководна парична единица.
цитирай
Редактирай | Изтрий
52. leonleonovpom2 - Византийски, което е вписано в т...
12.03 13:52
Византийски, което е вписано в текста е късно понятие,въведено кога, е посочено в по-горния коментар!
цитирай
Редактирай | Изтрий
53. leonleonovpom2 - Смешно е, да бъда наричан начинаещ ...
12.03 16:03
Смешно е, да бъда наричан начинаещ нумизмат!?
Вярно ,от няколко години не се занимавам, заради царския закон, но аз съм общувал с проф. Йорданка Юрукова, с Камен Тодоров, за проф Карайотов е ставало дума, имал съм контакти с най- вещите в областта и не на последно място имам и трудове с такава насоченост
Така, че няма какво повече да се коментира в тази посока!
цитирай
Редактирай | Изтрий
54. leonleonovpom2 - Всъщност, на Български златният ...
12.03 16:05
Всъщност, на Български златният скифат/ на италиански-достоен за презрение, затова почти неупотребяван за перперата/ се нарича хиперперон, оттам идва и съкратеното перпера
Това ,че официалният език в империята е гръцки, не я прави гръцка! Поданиците и на гръцки се наричат ромеи- римляни!
цитирай
Редактирай | Изтрий
10. leonleonovpom2 - Отам и жаргона-Скивай или скибай- ...
14:08
Оттам и жаргонът-Скивай или скибай- нещо недостойно за гледане!
Например-Скибаш ли, какво пише тука?
цитирай
цитирай
Редактирай | Изтрий
Вашето мнение
Заглавие:

Коментар:
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9135649
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031