Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.06.2019 20:31 - Решаване на задачи
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2554 Коментари: 18 Гласове:
40

Последна промяна: 15.06.2019 06:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Решаването на задачи е гимнастика на ума !
 Някои колеги публикуват такива постинги   и е удоволствие за мен, да търся в тях нетривиални решения...

Може би имах някакъв талант в математиката ?Преподаватели в гимназията и в института го твърдяха!  Но аз не обърнах сериозно внимание на него А и един преподавател ми" помогна"- мир на праха му...

На една класна, преподавателката обяви ,че ще пише шестица ,на този, който не само реши трите задачи,но едната от тях - по два начина!?  Съсредоточих се върху нея и намерих и трети начин Тя изумя, призна си, че не го е видяла Беше супер преподавател!
На друга класна реших задача, която на предни кандидатстудентски изпити никой не е успял да реши....

На дъщеря ми математиката не вървеше.  Но така се получи, че кандидатства с нея Още от началото пожела,  да я подготвя аз?  Не бяхме  съгласни, особено жена ми!  Но дъщерята твърдеше, че само моите обяснения разбира, така, че да може да работи спокойно.....
Изкара шестица, първата и в математиката!? Огкрито каза ,че я дължи на мен ?!Скромно отказах с думите, че си е изцяло нейно постижение, дело на труда й?

Има една много интересна дисциплина-Дескриптивна/ описателна/ геометрия Като студент не се задълбочих в нея, но ми правеше впечатление, че това,  което трябваше да построя, то виждах първо във въображението си

В доктората, за по голяма нагледност, реших да се възползвам от нея
Без да ползвам учебници начертах пространствените графични зависимости Случайно срещнах преподавателя от студентските години.  Помолих го да хвърли поглед на графиките Покани ме у тях, прегледа ги и каза ,че са точни Разбра ,че съм самоук в случая и за по голяма прегледност /разбра и ,че гоня нея/, препоръча ми да ги направя в правоъгълна диметрия, като ми обясни,  как да стане това...

Един приятел ме помоли веднъж,  да му помогна в пренасяне на мебели Заварих го да се мъчи, пред тясната врата на апартамента на 12- ия етаж,  да вкара един фотьойл ! Не можеше и смяташе да го свали долу и с въжета да го качи през прозореца?
Рисковано
Огледах вратата и предмета и казах, че ще влезе, да не се сваля долу!  Само да изпълняват каквото казвам. И пред невярващите очи на присъстващите- влезе в стаята

Години наред, той като ме види , си спомняше за този случай и ми благодареше Не проумяваше,  как е станало?..

Подарих му авторефератт на труда си

Прегледа го пред мен и погледът му се спря в пространствените графични зависимости ! Гледа ги няколко пъти Помислих ,че е видял нещо нередно и да се застраховам, казах ,му, че са проверени от доцент Пенков
Каза ,че не се съмнява в достоверността им  Просто сега е разбрал на какво се дължи вкарването на фотьойла в стаята!

Всеки има някакъв талант ,  даден свише!
Вероятно математиката е била при мен?  Но не развих тази дарба, по ред причини
Сега , от позициите на изминалото време, съжалявам до известна степен!
Но да си призная, когато ми се налагаше, получавах ценна помощ от нея Както в цитираните  случаи!

Благодарен съм й!



Гласувай:
40


Вълнообразно


1. kvg55 - leonleonovpom2,
12.06.2019 20:40
Поздравления!
Талантът все пак е избил.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю!
12.06.2019 20:47
kvg55 написа:
Поздравления!
Талантът все пак е избил.


Така е!
Но за съжаление, остатъците от него!

Хубава вечер!
цитирай
3. radostinalassa - И на мене ми се удаваше...
12.06.2019 20:58
математиката, без да се старая много. И точните науки. Не мога да кажа същото за литературата.
цитирай
4. toti55 - Поздрави!
12.06.2019 21:03
Някои неща са заложени генетично.
Независимо дали обстоятелствата ще позволят
тази заложба да се развие или не,
гъделът си остава за цял живот.
Благодаря, че сподели.
Хубава симетрична вечер, само със щипка асиметрия за вкус!

Успех!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Радостина!
12.06.2019 21:11
И на мене ми се удаваше...
20:58
математиката, без да се старая много. И точните науки. Не мога да кажа същото за литературата.
цитирай
Изтрий

Е, не може човек да е всьо и вся
На мен например рисуване и пеене не ми се отдаваха Всяко нещо е за сметка на нещо друго

Хубава вечер!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Благодаря ти приятелю?
12.06.2019 21:14
toti55 написа:
Някои неща са заложени генетично.
Независимо дали обстоятелствата ще позволят
тази заложба да се развие или не,
гъделът си остава за цял живот.
Благодаря, че сподели.
Хубава симетрична вечер, само със щипка асиметрия за вкус!

Успех!


Трогнат съм от поетичното послание, особено от края!

Хубава вечер и успех и на тебе!
цитирай
7. barin - Здравей, Адаш. Не може всеки да е ...
12.06.2019 21:26
Здравей, Адаш. Не може всеки да е добър навсякъде. Аз в училище само по литература не бях сред най-добрите, а и не можех да пея добре. Сега се оказа, че на много места харесват написаното от мен и музикалния вкус. Времената се менят.
Поздрави!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
12.06.2019 22:00
barin написа:
Здравей, Адаш. Не може всеки да е добър навсякъде. Аз в училище само по литература не бях сред най-добрите, а и не можех да пея добре. Сега се оказа, че на много места харесват написаното от мен и музикалния вкус. Времената се менят.
Поздрави!


Прав си!
Спомням си, че Гого ,в компании, като пееше ,даваше и на други, да се пробват
Гого Найденов, лека му пръст!
Но мен подминаваше винаги, за да не се излагам!

Хубава вечер, Адаш!
цитирай
9. tonsun - А за мен бе удоволствие да прочета ...
12.06.2019 22:36
А за мен бе удоволствие да прочета поста.
Благодаря!
Спокойна нощ!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю!
13.06.2019 00:05
tonsun написа:
А за мен бе удоволствие да прочета поста.
Благодаря!
Спокойна нощ!


Зарадва ме, защото ,да си призная, такава е и целта ми!

Лека нощ!
цитирай
11. elcho - От elcho
13.06.2019 12:44
Предай знанията си и на някои блогъри тук, например на rustam,....!!! Ако че е учител, то срамно няма...
цитирай
12. nedovolen - Ха-ха. Браво! Няма да изброявам ...
13.06.2019 12:51
Ха-ха. Браво!
Няма да изброявам колко излишни дисциплини карахме в моя институт.
Само да спомена, че формулата на провисване на въжето в "Горски транспорт" бе по-дълга от поста ти. Все пак най-трудното бе въпроса как да лежиш цял ден неподвижно под едно дърво и все да си на сянка. Не се поддава на никаква формула. С повечко въображение става...
:)))
цитирай
13. leonleonovpom2 - здравей, приятелю!
13.06.2019 13:53
elcho написа:
Предай знанията си и на някои блогъри тук, например на rustam,....!!! Ако че е учител, то срамно няма...


Там трудно мога да помогна с нещо Той е много тясно специализиран в намиране на математически зависимости при поставянето на препинателни знаци в изречението и на членуването- пълен и непълен член! Почти е достигнал пълното съвършенство!

Виж, мога да помогна за разширяването на математическия мироглед на Постол Мент...
Да избягва математически фалове от рода ,че България ще се оправи след 17 години!? Такъв отговор е много рискован!
Правилният отговор в такива случаи е от рода на 77 години!
Ако скочат, ще каже ,че има предвид оправяне, безкрайно близко до комунизма! Възгеч, да не казва директно комунизъм, да не си изпати! Само безплатния мед на комунизма да има предвид! Всички и авантаджиите даже ,ще са блатосклонни при такъв отговор!

Ако все пак, вземе ,че се оправи Българията преди срока, ще каже ,че има предвид друго оправяне, каквото е посочил по- горе!
Поливариантен математически изход!
Ако пък и след 77 години пак не се е оправила, нека го търсят за интервю и за отговор!... И за евентуална отговорност!
А не като сега, минали два пъти по толкова години почти и всеки, който го срещне, може и да го зачекне по въпроса И не помага инсинуация от рода ,че сме пет пъти по- добре от американците или от нубийците дори!~

Хубав ден!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Приятелю!
13.06.2019 14:06
nedovolen написа:
Ха-ха. Браво!
Няма да изброявам колко излишни дисциплини карахме в моя институт.
Само да спомена, че формулата на провисване на въжето в "Горски транспорт" бе по-дълга от поста ти. Все пак най-трудното бе въпроса как да лежиш цял ден неподвижно под едно дърво и все да си на сянка. Не се поддава на никаква формула. С повечко въображение става...
:)))


Светът напредна, приятелю!
Сега задаваш на компютъра въпрос, при какви математически условия ще си все на сянка под дървото, като зададещ площта та короната му и часовото време И компютърът ще ти избълва поне десет листа формули, които си длъжен да спазваш, за да си все на сянка!

Хубав ден, Николай!
цитирай
15. vesever - Така е, всеки с талантите и уменията ...
13.06.2019 14:29
Така е, всеки с талантите и уменията си...
Аз пък съм скарана с математиката, на мен ми дай да уча езици до безкрай и няма да ми омръзне )))
Поздрави, Иване!
цитирай
16. bojo12345 - Никъде не е казано, че човек трябва да бъде идеален във всичко. Зависи и кое от двете полукълба е по-развито.
13.06.2019 15:11
Но това са подробности. Утешителното е, че едни стават добри математици, други - поети. За един свой ученик обаче великият математик Давид Хилберт казал :

“Той нямаше достатъчно въображение и затова стана поет…”
Поздрави!
цитирай
17. leonleonovpom2 - vesever - Така е, всеки с талантите и уменията
13.06.2019 16:25
vesever написа:
Така е, всеки с талантите и уменията си...
Аз пък съм скарана с математиката, на мен ми дай да уча езици до безкрай и няма да ми омръзне )))
Поздрави, Иване!


Здравей, Весе!

Права си, съгласен съм!
С едно допълнение само, че, според мен, поезията е висша математика!

Хубав ден и хубаво лято!
цитирай
18. leonleonovpom2 - bojo12345 - Никъде не е казано, че човек трябва да бъде идеален във всичко. Зависи и кое от двете полукълба е по-развито.
13.06.2019 16:30
bojo12345 написа:
Но това са подробности. Утешителното е, че едни стават добри математици, други - поети. За един свой ученик обаче великият математик Давид Хилберт казал :

“Той нямаше достатъчно въображение и затова стана поет…”
Поздрави!



Здравей, Божидаре!

Да, стана дума и в по- горния коментар
Че поезията е пример за единство и борба на противоположностите
Може поетичното и математическото въображение да са в различни категории, но все пак класната поезия си е чиста проба висша математика!

Хубав ден, Божидаре!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133986
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031