Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2019 19:43 - Географски ребус
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3158 Коментари: 26 Гласове:
38

Последна промяна: 11.07.2019 06:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Той  е за разтоварване на отрицателно заредените, които  за да сменят заряда си,  щедро раздават минуси! ?
Обаче, по закона на равновесието, вместо положителен, получават нов отрицателен заряд?   Компенсиращ изтеклия! И излъчват електричество под форма на волтова дъга

На времето имаше такива ребуси с градове и  с държави. В началото на безвремието!  С разменени букви, остава само да ги подредиш правилно и  да спечелиш няколко стотин лева!  Ако някой от телевизията, излъчваща предаването, не те е изпреварил?
Впрочем имам гаден спомен за тези ребуси
Първо , при едно предаване, реших този за градовете и настойчиво телефонирах на дадения номер!  Но от предаването телефонът упорито отказваше да звънне?  Същото се повтори и с държавите Така ,че вместо да сложа към 500 лева в джоба си  за положения труд, получих покана само да звъня ! Аз това и правех, но телефонът им явно беше изключен!

Сега ребусът е без телефон и без телефонни измами
В него участват само два известни европейски града
Интересното при тях е, че при различно звучене на имената им, снмисълът им е един и същ!
Например , ако са камък. на Български  и сассо- на италиански, въпреки различното им звучене, сассо не е нещо по- различно от камък!

Та , да изплюем камъчето
Кои са тези два известни европейски града, които при различно звучене на имената им, смисълът им  е един и същ?

Имената не са от вчера или  от днес
Имат няколко стотин, близо  хиляда годишна история!
Някой може да познае от раз, да не изключваме тази възможност!
Но това не преччи итрата да продълги с други подобни случаи!
Вратата е отворена за подобни примери!



Гласувай:
38


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. radostinalassa - Май трябва да ни сложиш една..
10.07.2019 19:58
карта на Европа. Аз съм забравила градовете.
цитирай
2. tonsun - БАРСЕЛОНА В ИСПАНИЯ - БАРЧЕЛОНА В ...
10.07.2019 20:49
БАРСЕЛОНА В ИСПАНИЯ - БАРЧЕЛОНА В ИТАЛИЯ
цитирай
3. leonleonovpom2 - Май трябва да ни сложиш една..
10.07.2019 21:24
radostinalassa написа:
карта на Европа. Аз съм забравила градовете.


Здравей, Радостина!
Според мен, не е необходима
Това са известни градове И двата са столици, е единият на провинция!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
10.07.2019 21:30
tonsun написа:
БАРСЕЛОНА В ИСПАНИЯ - БАРЧЕЛОНА В ИТАЛИЯ

Не е на италиански Барчелона
И двата града са столици! Е, единият е на провинция.....

Иначе, БарБарцелона води името си от Амилкар Кабрал-Барка! Има ли град с подобно име в Италия, или имаш само предвид произношението?
цитирай
5. leonleonovpom2 - Упътване
10.07.2019 21:32
Да, името на единия град е наистина на италиански Но не е в Италия!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Горещо, много горещо! Очаквам ...
10.07.2019 22:10
Горещо, много горещо!
Очаквам всеки момент някой да познае!
цитирай
7. barin - Здравей, Адаш. Единият сигурно е ...
10.07.2019 22:56
Здравей, Адаш. Единият сигурно е Берн- столицата на Швейцария, която означава 'мечка". За другият не се сещам, може би Берген- вторият по големина град в Норвегия, столица на провинция?
Поздрави!
цитирай
8. tonsun - БАРСЕЛОНА В ИСПАНИЯ - БАРЧЕЛОНА В ...
10.07.2019 23:33
leonleonovpom2 написа:
tonsun написа:
БАРСЕЛОНА В ИСПАНИЯ - БАРЧЕЛОНА В ИТАЛИЯ

Не е на италиански Барчелона
И двата града са столици! Е, единият е на провинция.....

Иначе, БарБарцелона води името си от Амилкар Кабрал-Барка! Има ли град с подобно име в Италия, или имаш само предвид произношението?


Древен град близо до Месина, чието пълно име е Барчелона Поцо ди Гото (на италиански: Barcellona Pozzo di Gotto)
цитирай
9. leonleonovpom2 - Поздрави, Адаш!
11.07.2019 00:27
barin написа:
Здравей, Адаш. Единият сигурно е Берн- столицата на Швейцария, която означава 'мечка". За другият не се сещам, може би Берген- вторият по големина град в Норвегия, столица на провинция?
Поздрави!


Да, ето, че се появиха аналози!
Берлин също е свързан с мечка
Но нямам предвид случая
На единия град името е на италиански, но не е в Италия!

Лека нощ, Адаш!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
11.07.2019 00:44
tonsun написа:
leonleonovpom2 написа:
tonsun написа:
БАРСЕЛОНА В ИСПАНИЯ - БАРЧЕЛОНА В ИТАЛИЯ

Не е на италиански Барчелона
И двата града са столици! Е, единият е на провинция.....

Иначе, БарБарцелона води името си от Амилкар Кабрал-Барка! Има ли град с подобно име в Италия, или имаш само предвид произношението?


Древен град близо до Месина, чието пълно име е Барчелона Поцо ди Гото (на италиански: Barcellona Pozzo di Gotto)



Изненадан съм, но все пак Сицилия е близо до Африка.....
Иначе и Поццо , и Готто имат смисъл на италиански, но заедно ,в комбинация не го намирам, освен като бокалска съкровищница?

Лека нощ!
цитирай
11. ard - Здравей Леон
11.07.2019 12:14
Подгорица ( под горите) и Трансилвания ( зад горите) са с почти едно и също значение, но едва ли са тези,които ти си си намислил и за които е твоята загадка?
:)
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Маги!
11.07.2019 13:19
ard написа:
Подгорица ( под горите) и Трансилвания ( зад горите) са с почти едно и също значение, но едва ли са тези,които ти си си намислил и за които е твоята загадка?
:)


Да, Силва е гора Модерното у нас име Силва, всъщност е гора!
Не, не са те, наистина! Впрочем на Старобългарски загоре е зад планината Същият смисъл има и в сръбския!

Единият град е световно известен, притегателен център ,като магнит е ,за ...всякакви
Другият ,не ,че му отстъпва, напротив, но е по- скромен в това отношение!

Хубав ден, Маги!
цитирай
13. laval - Не са ли
11.07.2019 16:17
Порто и Копенхаген, на датски Кьобенхавн. Порто и Хавн означават пристанище.
цитирай
14. leonleonovpom2 - Хубав отговор, Лазаре! Благодаря ти!
11.07.2019 16:54
laval написа:
Порто и Копенхаген, на датски Кьобенхавн. Порто и Хавн означават пристанище.


Впрочем на Порто името е Кале Както на Париж- Лутеция
Порто е добавено допълнително И става кръстник на Поргугалия- от Порто Кале!

Да, подобен отговор е и Берн- Берлин!

Но при допълнителните уточнения, бе споменато ,че единият град има италианско име, но не се намира в Италия! Другият е също много известен град!
Става все по- горещо!

Хубав ден, Лазаре!
цитирай
15. ard - Здравей Леон
11.07.2019 20:00
Град с италианско име има в Швейцария, например Лугано е такъв град и май е столица на кантон.
Не се сещам за други градове, но със сигурност има и още.
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Маги!
11.07.2019 20:51
ard написа:
Град с италианско име има в Швейцария, например Лугано е такъв град и май е столица на кантон.
Не се сещам за други градове, но със сигурност има и още.


Да, Лугано е град в италианския кантон на Швейцария- Тичино Приказно място на края на езерото Лаго Маджоре, въпреки ,че кантонът се ползва със" славата" на най-беден в Швейцария

Е, близко си до истината
Приблизително, като се свържат двата неизвестни града, на линията ,която се получава лежи--Пугано
Приблизително ! Само като ориентир

Хубава вечер!
цитирай
17. laval - Амиии
11.07.2019 20:57
освен да са Мюнхен и Монако. И двата града, мисля, имат етимология монах.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Ще бъда честен!
11.07.2019 21:35
laval написа:
освен да са Мюнхен и Монако. И двата града, мисля, имат етимология монах.


Да, това са градовете , лЛзаре!
Позна!
МОнако, с ударение на първата сричка означава монах! Според легендата, Грималди, като видял ,че не може да превземе крепостта,той и неговите хора са преоблекли като монаси и се представили на стражата като пратеници на папата Били пуснати и влезли при градоначалника Там Грималди извадил меча и го убил! Казал на стражите, че по заповед на папата е новият градоначалник ! И името на града от мОнако/ монах/ станало Монако
А Мюнхен , пак според легендата, мястото на центъра му е подарено на града от бенедиктинските монаси, които имали манастир там На старогермански името означавало ,че е от монасите
Та според италианското име, Монако би трябвало да е с ударение на първата сричка, но често, по френски се произнася с ударение на третата Ами, отвсякъде е заобиколено от френски територии!

Постингът е открит и за други подобни случаи- например гара Дъбово и ..Дубровник, Букуреш и Букьовци?.....
цитирай
19. ard - :)
11.07.2019 21:44
Много обичам загадките, но съм зле с математиката.
Радвам се, че вече има отговор: )
цитирай
20. born - ". . . Постингът е открит и за ...
11.07.2019 21:45
"...Постингът е открит и за други подобни случаи- например гара Дъбово и ..Дубровник, Букуреш и Букьовци?....."
Едно малко уточнение: гара Дъбово е производното от селото Дъбово, община Мъглиж.
Селото е кокошката, гарата е яйцето. Майтап разбира се...
цитирай
21. laval - Мога
11.07.2019 21:57
само да кажа, че се радвам, че успях да ти разреша ребуса, Иване, макар и от втори път. Помогна ми това, че говоря и италиански, и немски. Ще се радвам и на други подобни задачки.
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей, Маги!
11.07.2019 22:10
ard написа:
Много обичам загадките, но съм зле с математиката.
Радвам се, че вече има отговор: )


Впрочем, ти имаш дял в решаването й С посочването на Лугано Аз например бих почнал да строя прави ,минаващи през Лугано в реазлични посоки Щях да оглеждам близките столици и столици на области
Следващото подпомагане, което се гласях да направя, беше ,че градовете са с еднакви начални букви...
Но това щях да оставя за утре!

Хубава вечер, Маги!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
11.07.2019 22:17
born написа:
"...Постингът е открит и за други подобни случаи- например гара Дъбово и ..Дубровник, Букуреш и Букьовци?....."
Едно малко уточнение: гара Дъбово е производното от селото Дъбово, община Мъглиж.
Селото е кокошката, гарата е яйцето. Майтап разбира се...


Прав си, разбира се!
Сещам се за Неапол и Новгород Би трябвало да са побратимени градове Ами Нов град означават Неапол е бил първоначално на близкия остров Иския При преместването на материка е наречен Неа полис....
По памет, на Владимир, син на княз Святослав се пада Новгородска област след смъртта на баща му, като негов дял Киев си остава столица, но реално функциите и са в Новгород, където е Владичир!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Радвам се, Лазаре!
11.07.2019 22:27
21. laval - Мога
21:57
само да кажа, че се радвам, че успях да ти разреша ребуса, Иване, макар и от втори път. Помогна ми това, че говоря и италиански, и немски. Ще се радвам и на други подобни задачки.

Включително и за това, че оправда очакванията ми!
Поздравления!

Хубава вечер!
цитирай
25. shtaparov - Няма пречка единия да е Белград.
20.07.2019 07:11
Няма пречка единия да е Белград.
цитирай
26. leonleonovpom2 - Здравел Ангеле
20.07.2019 07:59
shtaparov написа:
Няма пречка единия да е Белград.


Това е Българското име на града, съхранено Означава както Бял ,така и хубав За цвета, счита се ,че идва от стените, изградени от снежнобял варовик А хубав-от разположението муна Дунав! Да , има и у нас град Бяла!

Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139282
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102601
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031