Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2019 14:39 - Приятелски ребус за Гетманс и компания
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3325 Коментари: 26 Гласове:
30

Последна промяна: 11.08.2019 16:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Разбира се и всеки желаещ би могъл да се включи в него!
Гетманс, днес изследователски разгледах етикети на различни видове бира" Ретро  Загорка" , "Шуменско" и така нататък......
И открих подвеждащи неща в тях?
Относно състава на бирата! Погледнато снизходително, може  и да се приеме написаното  за вярно !Строго погледнато ,нещата са съвсем различни!
Ето какво пише например за ретрото относно съставки!  Буквално цитирам, да няма недоразумения
Съставки-вода, ечемичен малц, ечемик, хмелов екстракт....

Набива се на очи, че липсва алкохол?  И с право! Защото, въпреки ,че в ретрото не би трябвало да го има, той е добавка!

Според тебе, съставки на какво отговаря- на изходни суровини или на състав на бирата?
Има ли разлика между двете неща или се припокриват?

И един друг въпрос
Кое уиски според тебе е най- добро и защо?- Английско, шотландско или ...ирландско? Има се предвид и като лекарство!  На интересуващите се ,ще обясня защо е лекарство ?
И дозировката му, като на всяко лекарство , също ще дам!

А, разгеле! / А пропо или в тази връзка/
Защо шотландското уиски се изписва като: WISKY, а другите имат едно допълнително Е, ето къде- WISKeY?

Какво е твоето предположение?

За да не подхождаш несериозно и снизходително, само ти припомням ,че съм превел стотици страници за технологията на бирено производство Само по тази причина го правя!
Ако ти си превел повече, моите поздравления!




Гласувай:
32


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. radostinalassa - Ако Гетю коня чака разрешение свише да коментира...
11.08.2019 15:42
има позволение.
цитирай
2. nedovolen - Загорката е Ретро, колкото аз съм ...
11.08.2019 15:58
Загорката е Ретро, колкото аз съм Метро.
Относно леч. доза на вискито, без значение произхода - 20-мл. Ползвам го ежедневно, работи перфектно, да си изплакна чашката. И си сипвам от моята ракийка. Не знам какво лекува, щото не допуща болести.
Рецептата съм взаимствал отдавна от арменците - ползват грузинския коняк със същата цел.
:)))
:
цитирай
3. leonleonovpom2 - Е, Радостина!
11.08.2019 16:28
. radostinalassa - Ако Гетю коня чака разрешение свише да коментира...
15:42
има позволение.

Щом има такова разрешение, моето отпада, като нископоставено!
Хубав ден!
цитирай
4. radostinalassa - 3. leonleonovpom2
11.08.2019 16:30
Той е много сложен за разбиране. Понеже не пише си помислих, че чака позволение .
цитирай
5. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
11.08.2019 16:34
nedovolen написа:
Загорката е Ретро, колкото аз съм Метро.
Относно леч. доза на вискито, без значение произхода - 20-мл. Ползвам го ежедневно, работи перфектно, да си изплакна чашката. И си сипвам от моята ракийка. Не знам какво лекува, щото не допуща болести.
Рецептата съм взаимствал отдавна от арменците - ползват грузинския коняк със същата цел.
:)))
:


Почти ми свърши работата относно дозировката и вида на лечебния алкохол
Хайде, ще се въздържа все още, да не падне интереса,, да разкрия всичко
Иначе Загорка- та беше първа в добавката на спирт, така ,че е съмнително ,че първа ще се върне и към истинската бира? Тази, в която няма добавен спирт, за стабилизатор

Хубав ден!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Наистина!
11.08.2019 16:43
4. radostinalassa - 3. leonleonovpom2
16:30
Той е много сложен за разбиране. Понеже не пише си помислих, че чака позволение

Много държеше да му се извиня за нещо, което не е обидно
Но след като го приема за такова, редно беше и се извиних
Но....мълчание
И стигам до извода, че трябва да се извиня за това, че съм се извинил?

Иначе добре ми е известно, че има хора толкова знаещи, че и в пряката ми работа бледнея пред познанията им! И възможностите им!?
Даже и от сутринта да им е станало известно за какво става дума, хабер да са си нямали преди това!
Посочи им темата само, например междупланетна станция и запретват ръкави, да я работят!
цитирай
7. kvg55 - leonleonovpom2,
11.08.2019 17:12
Този ребус само Гетманс може да го реши.
цитирай
8. getmans1 - https://pivovari.com/beer-culture/beer-production/
11.08.2019 17:41
Мили ми Иване, ХАХАХАХАХАХА, ... ТИ С ТОЗИ ПОСТИНГ ПРЕЕБА ЦЯЛОТО ХИМИЧЕСКО ВОЙНСТВО ПО СВЕТА.

Сега тръгвам на път, вземи и до довечера прочети линка който бях дал под схемата ... хахахахаха ... че, току виж станало като вица за ТЖ ... МНОГО НАПИСАЛ МАКАР,ЧЕ НИЩО НЕ ПРОЧЕЛ.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!-КВГ55
11.08.2019 20:05
kvg55 написа:
Този ребус само Гетманс може да го реши.


Да, все повече и повече се убеждавам, че може, но няма да го реши! Ето ,дава ми линк, да чета!
Какво да чета, аз технолог в производсктво за бира няма да ставам!

Хубава вечер, Краси!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Гетванс, пределно наясно съм с п...
11.08.2019 20:32
Гетванс, пределно наясно съм с процесите в едно производства, особено пък свързано и с химия
Няма какво да чета, тепърва технолог в него няма да ставам
Ами в него има термични процеси, има ферментация ,има филтруване Последното означава ,че има и отпадъчен продукт! Елементарно-има загуби, това което си вкарал като изходни суровинище се различава по тегло от това в крайния продукт Има и преобразуване на захарите и нишестето при ферментацията в алкохол Химическият състав на вход и изход на процеса е различен
Като си толкова вещ по производството на бира, рещи приятелския ребус:

Ето и текстът, ако не си го забелязал:

"Според тебе, съставки на какво отговаря- на изходни суровини или на състав на бирата?
Има ли разлика между двете неща или се припокриват?"
Ако нещо не ти е ясно от него, питай! Въпреки ,че по- горе съм ти дал решението
Има ли разлика между състава на изходните суровини и този на бирата Примерно колкото ечевик е ползван за производството на бира, толкова ли ечемик има и в самата бира? Като процент! Толкова малц и толкова хмел ли? За хмела отпада, там вече се ползва екстракт
цитирай
11. radostinalassa - Ако бирата е истинска...
11.08.2019 20:35
тя трябва да съдържа алкохол. Дори и квасът съдържа етанол в много малък %. Бактериите, които образуват бирата произвеждат етанол. И у нас всеки ден се синтезира в червата до 30 мл спирт.Ако бирата е изкуствена, направена от животински остатъци трябва да се добавя спирт. Китайците го правят от канализационната вода, а спиртът може да е китайски. Затова се пие само домашен алкохол .
цитирай
12. leonleonovpom2 - Ето и отговорът на човека, който ...
11.08.2019 20:38
Ето и отговорът на човека, който прекрасно познава родопския диалект:

Струва ми се, че за белник си прав, защото в Павелско казваме: "Ще стане белНИ за еди какво си".
В смисъл на "ще стане ясно", "ще си проличи".
Това според мен е някаква форма на диалект, която се среща на определени места в Родопите, а не вид турцизъм.
Изпратено: 17:33 От: veninski

Не е турцизъм и ако го има в турския, то идва от нас при тях Писал съм ти в коментари, да не ги повтарям до втръсване!

Ще стане бяло, ще се изясни, няма да е тъмно!
Както от зеле се прави зелник, така и от бялото-белник!
Не е турцизъм и точка!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Радостина! Да, алко...
11.08.2019 20:55
Здравей , Радостина!
Да , алкохолът се получава в процеса на фермантацията Той идва от захарите и нишестето, съдържащи се в зърнените суровини, които се ползват при производството на бира! Под пет % е , след като обемните проценти се преизчислят в тегловни!
цитирай
14. radostinalassa - 12. leonleonovpom2
11.08.2019 21:07
Думата белни аз я възприемах като ще стане ясно. Този диалект е от Тракийско, от селата до Ст. Загора. Като дете говорех на македонски диалект, след това на официалния ни език. Бях за 2 месеца в Русия и сега имам само 2 грешки в преводите за 2 години, които веднага ми бяха посочени. Думата грозни / страшен / и снимать - давам под наем. Това е нищо .
цитирай
15. leonleonovpom2 - Логично е!
11.08.2019 21:33
radostinalassa написа:
Думата белни аз я възприемах като ще стане ясно. Този диалект е от Тракийско, от селата до Ст. Загора. Като дете говорех на македонски диалект, след това на официалния ни език. Бях за 2 месеца в Русия и сега имам само 2 грешки в преводите за 2 години, които веднага ми бяха посочени. Думата грозни / страшен / и снимать - давам под наем. Това е нищо .


Ще се белне, ще стане ясно
Сега остава е бяло да е турцизъм!
Ами италианскияят нагледно показва истината
Белла, значи хубавица Оттам е ясно защо бяла мома , означава хубава Да, с бяло лице!
Белле и на латински е хубаво!

Хубава вечер!
цитирай
16. getmans1 - ЗНАМ БЕ, ЗНАМ. . . ТОВА ТИ ЛИ ГО ПИС...
11.08.2019 22:43
ЗНАМ БЕ, ЗНАМ ... ТОВА ТИ ЛИ ГО ПИСА;
21. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
30.07 11:13
Качествената бира е и лекарство! Разбира се, като всяко лекарство си има дозировка Над която става опасно!
В Коми, може би заради температурите ,бирата е устояла Иначе нестабилизираната бира едно време имаше трайност около седмица После ,със стабилизаторите-спирт най вече,този срок се удължи много.....

Преди години, с един приятел бяхме седнали на чаша бира Една нахална муха кръжеше постоянно над масата Не даваше признаци да има някакви проблеми До в момента докато реши да мине над чашата му , от близко разстояние Точно на средата рязко тупна в нея и умря? Приятелят се стъписа Чистофайник е и затова го попитах, ще изхвърли ли бирата? Така поставен въпросът го стъписа и дори и да е мислил да го направи, се отказа! С една лъжица изкара мухата и я изхвърли, бирата си я изпи!
Забравих марката на бирата, но ми стана ясно какво е станало В бирата е имало доста спирт Такова количество , поддържащо спиртни пари над чашата, достатъчни, за да опиянят и дори да умъртвят мухата !Такава бира няма нищо общо с бирата отпреди години!
За съжаление!

Наздраве!

Хубав ден, Николай!
цитирай„

... А, ТОВА ТИ ЛИ ГО ПИСА ГОРЕ В ПОСТИНГА;
„Ето какво пише например за ретрото относно съставки! Буквално цитирам, да няма недоразумения
Съставки-вода, ечемичен малц, ечемик, хмелов екстракт....

Набива се на очи, че липсва алкохол? И с право! Защото, въпреки ,че в ретрото не би трябвало да го има, той е добавка!„

БИРАТА Е ПРОДУКТ НА АЛКОХОЛНА ФЕРМЕНТАЦИЯ И КАТО ТАКЪВ СИ СЪДЪРЖА ПРОЦЕНТ АЛКОХОЛ А ТОЗИ ПРОЦЕНТ ЗАВИСИ ОТ .... прочети линка който ти пратих и ще разбереш от какво ... ЩЕТЕ ИЗПИТВАМ ВЕЧЕ, ЧЕ МИ СТАНА БАЙГЪН ВЕЧЕ.

АЗ НИКЪДЕ НЕ ТВЪРДЯ, ЧЕ ИЗХОДНИТЕ СУРОВИНИ трябва ДА СЕ СЪДЪРЖАТ В КРАЙНИЯ ПРОДУКТ ... БЪДИ КОРЕКТЕН.

ЗАГОРКА-РЕТРО СИ Е НОРМАЛНА НИСКОАЛКОХОЛНА БИРА И СЕГА ВНИМАВАЙ ... която не е филтрувана при ниска температура и не е ......... ХА СЕГА, ДЕ ... кво беше ... но не е СПИРТ.
цитирай
17. leonleonovpom2 - А, бе човек, отговори на въпроса, ...
12.08.2019 00:13
А,бе човек, отговори на въпроса, какво ме занимаваш с други неща?
Какво разбират на етикета като съставки на бирата според тебе?
Изходните суровини или състава на бирата? Защо липсва алкохола в него?
Алкохорното съдържание на бирата зависи от съдържаците се захар и нишесте в суровините и от процеса на ферментация!
Казах ти, няма да ставам технолот в бирена фабрика, детайли по производството не ме интересуват, нямат практическо приложение за мен и няма зорлен да ги чета! Не съм кочияша на Чичиков

Питам те за нещо елементарно,за което не е необходимо да правиш справки Какво точно дават на етикета Само трябва да помислиш, не много!

Хайде ,като си специалист, кажи кое уиски е най качественото? Не е шотландското Ползвай уикипедията, може нещо да са дали?
Защо концентратът, не само уискито, е и лекарство?
Между другото, давал съм го
В какви количества Колко пъти на ден ? И кога?

Е, извиних ти се, нали беше обиден?
Как да тълкувам мълчанието ти?

Съвременният Българин има една много силна черта ,отличаваща го от повечето народи
Много трудно се извинява, чувства го като позор и не по- малко трудно приема извинения?

Удовлетворява ли те отговорът за Белник?
Мълчиш, явно си съгласен?
Че бял е свързано с латинска дума, значеща хубаво Че такъв смисъл има бяло и на Български Че белник също е свързано с бяло?
Че ако има съвпадение с турска дума, не ние, те са я взели от нас В което няма нищо лошо!
Нащият език е бил сред четирите свещени, когато руски и турски са били още неизвестни дори! И че средновековният руски е всъщност....Български

Край на предаването!
Или отговори , или повече не ме занимавай с подробности в технологията на бирата Просто не ме интересуват Ако работя там, ще ги знам перфектно и ще ги ползвам практически! Бъди сигурен!

цитирай
18. leonleonovpom2 - Отдавна подозирох, сета се уверих, ...
12.08.2019 07:22
Отдавна подозирох, сега се уверих, че Гетманс е особен вид папагал
Говорещ ,но не мислещ?

Алкохолното съдържание на бирата ,победоносно заявява ,че зависело от температурата и от времето на ферментацията! Мерси, ами случайно времето и температурата на ферментацията да са извън процеса на ферментацията, неговия режим? Ето цитата:
"Алкохолното съдържание на бирата зависи от съдържаците се захар и нишесте в суровините и от процеса на ферментация!"
Велика радост на човече, търсещо да причини зло!?
А може ли без захарите и нишестето изобщо да се получи алкохол?
И Безброй нелепости и грешки от рода на сервитуТ, с които ме оборва? Белла-война? И какво ли още не?
От белник не бил удолетворен, дори и след мнението на специалист по въпроса?! БЕлне- Белник, не го удовлетворява?!
Повече няма да те допускам при мен ,да коментираш!
След като не можеш да отговориш на елементарни въпроси,зададени най- доброжелателно, не е необходимо да насочваш цялата си елементарна злоба към някого ,който и да е!
Върви си по пътя!
Много обиден, от нищо ,но можещ да обижда! Без задръжки!
Като си неудовлетворен, задоволявай се другаде!
Много те търпях!
цитирай
19. leonleonovpom2 - За човек, който другаросва прои...
12.08.2019 13:05
За човек ,който другаросва произволно другите, подчертавайки прозападност по този начин, нека стане ясно едно! Което съм имал възможността преди комунягите да станат американохфили, да разбера!

Западнякът, независимо откъде е- САЩ, Канада, Германия, Италия, Белгия, Франция..... е позитивно настроен към събеседника си ! Това му качество е съчетано и с толерантност-търпимост!
Той търси положителното, а не отрицателното в човека, в събеседника! И набляга на него Той без задръжки ще те похвали, даже ще стане прав! За да засвидетелства уважение към постигнатото!
Камо ли да търси нещо отрицателно и да набляга на него! Това е невероятно! Ще го подмине, все едно ,че го няма, без коментар Да не говорим пък да съчинителства на тази тема Това е абсурдно!
Както и да изпитва удоволствие,че е намерил нещо!?

Това е и една от причините да успяват и да вървят напред Не ,че са по- качествени! А си помагат взаимно, вместо да си пречат И създават творческа, а не отровна атмосфера!

Опрял чак и до възрастта ми? Путин на моята възраст е успешен президент!
И на каква възраст е този младеж, както се представя, след като е служил едновременно с мен?Смехории!
Не , сбъркал съм, че съм влязъл изобщо в диалог с него ! Той и преди демонстрираше някаква снизходителност, съчетана с тайнствено високомерие !Като супервизьор- последен фактор!?
Но не и обърнах необходимото внимание
Е, сега вече няма как да я подмина!

Подчертавам, на който не му харесва как и какво пиша, няма да плача за него, нито да го търся за мнение,!Да отива другаде! Където капризите му ще минат!
Където му харесва! Няма да му преча и на никого не съм пречил!
Не се нуждая и от некадърен последен фактор, първо да огледа своите работи и тогава да се занимава с другите!
Ако го потърсят!?
цитирай
20. zaw12929 - ЛЮБОПИТЕН ОТГОВОР: А, разгеле! / ...
12.08.2019 13:08
ЛЮБОПИТЕН ОТГОВОР:
А, разгеле! / А пропо или в тази връзка/
Защо шотландското уиски се изписва като: WISKY, а другите имат едно допълнително Е, ето къде- WISKeY?
Успешни дни
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
12.08.2019 14:20
20. zaw12929 - ЛЮБОПИТЕН ОТГОВОР: А, разгеле! / ...
13:08
ЛЮБОПИТЕН ОТГОВОР:
А, разгеле! / А пропо или в тази връзка/
Защо шотландското уиски се изписва като: WISKY, а другите имат едно допълнително Е, ето къде- WISKeY?
Успешни дни

Благодаря ти!
Е, няма как,подобна оценка да не ме радва!

хубави дни и на тебе!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Впрочем, сега се сетих за един пе...
12.08.2019 14:33
Впрочем, сега се сетих за един печален случай в Пазарджишко- Убийството на сестри БЕЛНЕйски в Пазарджишко Лека им пръст, случаят се потули или остана неразкрит
Но във фамилията им има БЕЛНЕ ! Като белна, белнее се платното на лодката!
Никаква турска дума не е и е свързана е с бял цвят!
БЕлне , оттам белник, както се произнася в Западните Родопи и както съм го чувал от хората ,които обичам! Въпреки ,че отдавна не са между живите!

Който не го удовлетворява това, прав му път да търси удовлетворение, докато го намери !
От когото иска!
цитирай
23. apostapostoloff - Ало, нашио!
12.08.2019 21:42
Думата се изписва whisky или whiskey.

Понаучи малко английския, защото си жив зян. Досущ като оная малоумна простакеса от Русе, дето все руски дирници лиже.
цитирай
24. leonleonovpom2 - Думата се изписва whisky или whi...
12.08.2019 22:07
apostapostoloff написа:
Думата се изписва whisky или whiskey.

Понаучи малко английския, защото си жив зян. Досущ като оная малоумна простакеса от Русе, дето все руски дирници лиже.


Да, добре!
Имаш право!

Разгеле, защо шотландското няма е пред игрека?За разлика от другите Според тебе?
Защо ирландското се счита за най-полезно? И качествено едновременно?
Лекарство ли е според тебе уискито?
Ако потвърдиш, ще дам рецепта с обяснение!
цитирай
25. radostinalassa - Уискито ще излекува Простоль, ...
12.08.2019 22:31
тотално, ако го приема в конски дози.
Току що слушах песента Македонско девойче. Там се каза - нема, нема по - убаво девойче на белий свет.
Бел свет, белни - ще стане бяло, или ясно. Това си е наша дума, каква ти турска дума. Турците имат само около 22 букви. Това е език с малко думи в сравнение с нашия.
цитирай
26. leonleonovpom2 - 25. radostinalassa - Уискито ще ...
12.08.2019 22:44
25. radostinalassa - Уискито ще излекува Простоль, ...
22:31
тотално, ако го приема в конски дози.
Току що слушах песента Македонско девойче. Там се каза - нема, нема по - убаво девойче на белий свет.
Бел свет, белни - ще стане бяло, или ясно. Това си е наша дума, каква ти турска дума. Турците имат само около 22 букви. Това е език с малко думи в сравнение с нашия.

И Чърчил е пиел уиски вместо вода И пушел като комин И явно добре му се е отразявало-доживял дълбока старост
А Петър Първи си имал любими чаши за водка над литър!
Когато някой прегреши и трябва да бъде осъден на смърт, той го иска при себе Водят му го! Пълнят двете чаши, едната за прегрешилия ,другата за царя И водката трябва да бъде изпита бързо Петър Първи се справя,без последици, бил е огромен човек, докато тестваният за издръжливост-умира

Имаме пълно единодушие, че тези думи са си Български и идват от вековете....

Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9135955
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031