Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2019 16:06 - София и Ксантипа- паралел
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3706 Коментари: 29 Гласове:
30


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Това са две жени, съдбата на които е отредила да са съпруги на две величия във  времена отдалечени с хилядолетия!
Първата е съпруга  на Толстой- титана на перото, втората-  на Сократ- титан на мисълта

Общото между тях, от възрастова гледна точка  е, че са много по- млади от съпрузите си- София- с повече от 15 години от Толстой, а Ксантипа-по-скоро може да е дъщеря, дори внучка на Сократ , а не негова съпруга от гледна точка на годините!

Като съпруги са изрядни в изпълнение на задълженията си- грижат се за семейството, за съпрузите си, за домакинството!
Даже Ксантипа е известна с мръсната вода от прането, която е изляла върху излизащият Сократ!  
Бягащ от поредния скандал ! Не за друго, той ,който кара всички със зяпнала уста да го слушат, не че не може да я наддума!  Ами,  ,да не би неволно  да и посегне! Тя търси това, да събере града! И да го изложи!
А и няма смисъл да я наддумва, тя не слуша и не разбира, какво и казва! Той е наясно с това, по тази причина бяга!

Подобно поведение в скандалите с Толстой има и София 
Защо   правят  това двете жени? Двамата са признати още приживе!
Какво целят?
Това е особен вид ревност, причината, да го правят! Ревност не от чужди жени, там те са наясно ,че  са безсилни!
 А ревност от славата ,която имат съпрузите им!  И с тези скандали искат да им  покажат, че независимо от славата, която ги е обсебила, те имат власт над тях!
Да ги разтреперят от яд? Да им ливнат помията от прането-в древността се пере с пикня и с пепел, няма сапун! Къде отива славата на Сократ тогава, облят с пикня?
Че не са нещо незабележимо, а диктуват нещата в живота им !
София може да записва всяка дума,  излязла от устата на Толстой, но в същото време се грижи за домочадието и  за домакинството, към които Толстой няма отношение!
Така е и със Сократ, взима си шапката  и излиза, всички  семейни грижи са на крехките плещи на Ксантипа

От днешна гледна точка това са  злобни и завистливи жени, пречещи на гениите да изживеят славата си ! Но в същото време грижовни, поели цялата домакинска и семейна работа в ръцете си, осъзнавайки , колко е важно това за съпрузите им!
Злоба и грижа заедно?
Единство и борба на противоположностите!
Все пак, без тях,София и Ксантипа,  Толстой и Сократ със сигурност не биха стигнали тези върхове!



Гласувай:
31


Вълнообразно


1. radostinalassa - Грешката им е , че са си взели прекалено млади жени
19.08.2019 16:26
На колко години е бил Сократ ? Или е бил джендър? А Толстой или е бил стар или е кръшкал.
цитирай
2. tikoev - Казваш "жена" и спираш с ...
19.08.2019 16:36
Казваш "жена" и спираш с коментарите! :))))))))
цитирай
3. vaquero - leonleonovpom2,
19.08.2019 17:26
Интересен паралел. И двете не са разбирали съпрузите си.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Грешката им е , че са си взели прекалено млади жени
19.08.2019 20:07
radostinalassa написа:
На колко години е бил Сократ ? Или е бил джендър? А Толстой или е бил стар или е кръшкал.


Здравей, Радостина!

Да, това им е грешката! Твърди се, че Сократ е бил над 50 годишен, а Толстой- на 34-5 Жените им са били под 20 години на възраст
С такава разлика и сега биха имали проблеми в отношенията Примерно, тя ще иска да отидат на дискотека, той ще предпочете вестник и чаша вино пред телевизора И разправията е готова!

Хубава вечер!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Тихомире!
19.08.2019 20:12
tikoev написа:
Казваш "жена" и спираш с коментарите! :))))))))


Прав си!
" Непостоянство, твоето име е жена"
Казваш жена и се сещаш веднага за другото и име.....

Впрочем , жените са много постоянни в преследване на определени цели! Като в двата случая- да злепоставят половинките си!

Хубава вечер!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
19.08.2019 20:17
vaquero написа:
Интересен паралел. И двете не са разбирали съпрузите си.


Да избрали са или са били избрани ,както чух наскоро това определение- от неподходящи партньори
Те, жените, няма как да пишат, примерно, исторически роман или да мислят философски, а партньорите им няма за запретнат ръкави ,за да мият чинии или изперат дрехите!
Пълна несъвместимост!

Хубава вечер!
цитирай
7. germantiger - тъй-като сте чели най-вече за руснаци и рускини - 45 години беше руско
19.08.2019 21:11
Катя Манн!

Оставям настрана отношението ми към братята Манн – не просто дезертьори, не просто предатели на Германия през Втората световна война – няма проблем, нека ги наречем "бегачи към американска свобода", но имам „сериозен проблем” с речта на единия непосредствено след войната – реч по радиото като обръщение към германския народ! Той, този който не е споделил страданията под англо-американските бомбардировки с народа си, той, който е напуснал своята нация и държава – той „държи” реч, в която не обелва дори дума за геноцида над германци, за прогонването на милиони германци от изток вършено от руснаци, поляци, чехи, словаци, сърби и дори румънци в този момент - след войната. Същия този Манн, говори празни думи, нищо конкретно, но много претенциозно – (никога?) не бих чел подобен мерзавец! Почти непосилно е да разделя твореца от човека, за това трудно слушам Вагнер, когато знам що за коцкар е бил и то към близки и колеги – към техните дъщери и съпруги. Впрочем не – възможно ми да чета мерзавци и съм го правил, в случая с Базил Лидъл-Харт, човек притискал и буквално изнудвал след войната, семействата на Гудериан и Роммел...

Съпругата на Манн обаче, е човешки колос сравнена в човешкото с него. Накратко:

Томас Ман вече е известен, интервюиран е, награждаван е и в този първи силен период в живота си съзира нея в трамвай – тя е очарователна студентка, която пътува без билет и дръзко се изплъзва от контролата. Ман решава да се запознае с тази, която го е омагьосала само в няколко мига и научава – това е Катя Прингсхайм, само на 19, следва математика в Мюнхенския университет, където прподава баща й - виден учен и колекционер на художествени произведения. Ман намира достъп до дома й, където се дават приеми и е покорен наблюдавайки „приказната принцеса”. Възприема я като чудо, изтъкано от дух и чар, като диво и изящно цвете с чуждоземна прелест. (Не знам защо трябва да е с чуждоземна прелест, но днес, точно в тези дни неговите потомци имат възможност да приемат бол чуждоземни магарешки бодили, зюмбюли, лайкучки и маса плевели, все чуждоземни). Катя се отнася хладно и дори подигравателно към ухажванията на писателя, въпреки, че е чела вече романа му „Буденброкови”, а родителите й не желаят да се откажат така рано от единствената си дъщеря. Домогването до ръката на избраницата трае 3 години, време в което те си пишат много писма, някои от които Ман ползва по-късно във втория си роман „Кралско височество”. Пишейки си, те се наричат един – друг „принцът на духа” и „принцесата на живота”, после се сгодяват, а няколко месеца по-късно е сватбата. Брака им трае точно 50 години, раждат им се 6 деца, всичките малко или повече свързани с литературата, тази самотна игра, която „ощастливява по-дълбоко, но и разяжда по-бързо”.

Две десетилетия след смъртта на мъжа си, Катя Ман публикува през 1974г. томче със спомени, озаглавено „Моите неписани мемоари” от което разбираме онова всекидневно изкуство на човека от втори план, на една жена, която никога не се изявява, защото смята това за нередно, но като съпруга, майка и спътница създава свой житейски шедьовър! Катя Ман брани мъжа си от делничните грижи, осигурява уюта и спокойствието на творящия човек, подкерпя го с непрестанна отзивчивост и вяра в него, съхранява го от агресивната възбуда на околните. Сина им Клаус Ман, си спомня в своята книга „Повратна точка”: „Сред общата обърканост имаше само един човек, който обхващаше цялостно сложните драми и интереси на различните обитатели и гости на дома ни – това беше моята майка... Основният й интерес бе насочен винаги към благополучието и творчеството на баща ни, но все пак тя успяваше да се заеме и с нашите истории, да подкрепя и приятелите ни с отзивчивост и умен съвет. Цялата къща отиваше при нея – всеки с грижите, надеждите и оплакванията си.”

„Задълженията й са безброй; безбройни са жертвите, които тя принася.Но задължения и жертви – това е за нея нещо естествено; „За това съм тук!” Докато върши чудеса, тя умее да се шегува... избягва тържествените физиономии и жестове; защото към нейната служба спада ведростта. Тя живее само за другите и почти не мисли за себе си: „Та за какво? Аз не съм толкова важна...” Никой друг член на семейството не е толкова невзискателен... Какво ли щеше да стане от нас – от трудния творящ човек и от шестте не съвсем лесни деца, - ако малкият кръг не бе пазен и стоплян от неуморната енергия на тази любов?” Томас Ман се подлага на тежка операция – рак на белите дробове, през 1949г. се самоубива Клаус, на другата година умира братът Хайнрих Ман – обща литературна съдба, противоположни политически възгледи, естетически също и все пак най-близкия му човек от любекското семейство. Тя е винаги до него, а той – Томас Ман пише: „Докато хората си спомнят за мен, ще си спомнят и за нея. Ако потомците кажат добра дума за мен, тя ще се отнася същевремно и за нея.” (Аз ще се въздържа да кажа добра дума за него, но за нея с охота). ”Виждаме я” заобиколена от нейните деца в Бад Тьолц на Изар, където семейството е купило малко имение, там – по спомени на Клаус Ман, тя е обличала своята „българска рокля” от ленен плат с пъстри шевици; виждаме я как с неимоверни усилия осигурява прехраната на челядта си в трудните години на Първата световна война; виждаме я как с естествения си реализъм съветва своя мъж да издаде „Йосиф и неговите братя” на части; но най-вече я виждаме в ролята на Леоноре от „Фиделио”, която предпазва съпруга си от наплива на делничните грижи и от всички нежелани посетители, смущаващи спокойствието на работния му ритъм.

„В семейството ни трябва да има поне един човек, който не пише”, казва Катя Ман в началото на спомените си.

От едно семейно писмо узнаваме, че още от младини тя мечтаела за надгробен паметник с надпис:

„Нищо не е раздадено напразно”
цитирай
8. tonsun - Били са като "допинг" са ...
19.08.2019 21:27
Били са като "допинг" са съпрузите си. Мъжете са били вечно нащрек, защото никога не са били сигурни какво ще им "севират" благоверните... Поради тази причина мозъците им са работели на пълни и бързи обороти и затова са били титани..на перото и мисълта.. ;)
Теория... Моя :))))
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Митак!
19.08.2019 22:17
Голям коментар си написал!
Впрочем, не е истина ,че сме учили само руски автори!
Учили сме класика, включително и немска Гьоте и Шилер например
За завършване на гимназията получих награда-" Разбойници" от Шилер
След няколко години, като студент, бях в р къщата на Шилер, във Ваймар, както и в тази на Гьоте
За съжаление, книгата на Шилер, заедно с всичките ми книги в стаите на двора ,след голямото наводнение ,не оцеля! Какво ли не опитах, да спася поне нея, но солената вода беше безмилостна!
Но учудващо, от снимките ми от Ваймар оцеля само общата ми снимка с Гьоте и Шилер- от паметника!
А и пикантериите по адрес на Тьоте ! Те ,,величията , са винаги на прицел! И това не е нещо неестествено!
Малко ли неща се говореха по адрес на Даяна ,например?
Е, това не променя,не само моето мнение за Гьоте, като великан на световната литература
Така ,че , уважавам и немските автори!
А човешките прегрешения са присъщи, без националност, на всеки и на всички, във всички посоки
" Всекиму своето" пишеше на входа на една гора над Ваймар! Особена!
И е така
Не може София и Ксантипа да искат равнопоставеност! Впрочем те я имат, но по особен начин
Ако Сократ и Толстой са станали велики, то те са велики в семейството! Защото всичко свързано с него е тежало на техните рамене и те са го изнесли
Е, по своему, са давали воля на недоволството си!

Хубава вечер!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Да, горното написах, докато чаках ...
19.08.2019 22:31
Да, горното написах, докато чаках коментара ти за забележителната съпруга на Томас Ман?
Самата тя е високо образована, с качества , но е поела ролята на жената в семейството, в което има известен и прочут човек! И тя е можела да пише, но е преценила, че задачата и е друга! И оценката и след това е, че жертвата и не е била напразна!
А нашата съдба е, да приемаме грешките на великите като слабост човешка и да им ги прощаваме!
С усмивка, защото и те са хора!

Хубава вечер!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
19.08.2019 22:38
tonsun написа:
Били са като "допинг" са съпрузите си. Мъжете са били вечно нащрек, защото никога не са били сигурни какво ще им "севират" благоверните... Поради тази причина мозъците им са работели на пълни и бързи обороти и затова са били титани..на перото и мисълта.. ;)
Теория... Моя :))))


Напълно съм съгласен с тебе!
Да, те са били необходимият дразнител, който ги държи нащрек и мозъкът им е в постоянна" бойна готовност"! Може да се каже, че даже са били и доволни от ситуацията!? Затова говори и репликата на Сократ,след като бил полят с мръсната вода от прането . Че сам си е виновен, че не е взел чадъра, след като е бил сигурен, че ще вали!?

Лека нощ!
цитирай
12. germantiger - +
19.08.2019 22:59
леоне,стига сем се правили на две и половина

разбира се,чеучихте и учехме и западни

правимсе,че не разбираме какво казвма или?

във всичко учехме първо и повече и над всичко руско,дори в това коеторусия отстъпваше на запада, а тя отстъпва на запада в почт всичко

така по-ясен ли съм или да го напиша на "немски" илирускибелким няйкой ме разбере
цитирай
13. germantiger - ++
19.08.2019 23:03
та къде си шпрочелтова загьоте слюбовниците и пъшпкането на кристаиен вулпиус в съсдедна стя

защото азсъм чел конради в два тома, лудвиг, екерманн, автобиограгфията на гьоте, една книга специално за любимите или любовниците на гоьте и там нищо такова никога не еимало

виж ако бърклаш вазов сгьоте или стамболийски или даже ботев е друга работа

поради елемента префиненост в гьоте, подобен простащшки разгул за него би бил почти невъзможен

ако говорим за хайне, за вагнер да, за гьоте не
цитирай
14. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Лекс!
20.08.2019 00:28
lexparsy написа:
Много хубави примери, аналогии и разсъждения...
Аз си мисля, че просто имаме доста грешно вменени ни понятия и разбирания и за жената и за брака...
Аз пък на пук на Радостина ще потвърдя житейски твоите разсъждения (въпреки че е опасно да се споделя в блога). Моята последна жена е 13 г по-малка и не съм бил джендър, нито педофил, нито съм кръшкал, докато ми роди две деца...
Единият проблем обаче се оказа че ако беше ми изляла водата от прането във врата, всичко щеше да е на ред... Сигурация.. А другия проблем е сам не мога... защото най-вече сам си перях, и подреждах и чистих :-)))
Лекс


Да, има разделение на труда!
Легенът с мръсната вода е пример за това , че ако Сократ може да говори добре, Ксантипа отговаря за битовизма в семейството И тя му напомня за това !Философът Сократ е наясно, че е права и не търси компенсация,както тайно тя се надява!
По същия начин стоят нещата и със София Със скандалите тя напомня на Толстой за тази част от работата, която тя върши и от която той е освободен! Благодарение на нея!
Така е, когато трудът на някой остава незабелязан продължително време, със скандал се напомня зазначението му!

Лека нощ!
цитирай
15. leonleonovpom2 - здравей отново,Митак!
20.08.2019 00:56
Написал съм го във връзка със забележката ти, че сме учили преимуществено руски автори! Учили сме и западни, вярно , отделени като западна литература Не всички, но най- големите не сме пропускали Е, сигурно се е наблягало повече на руската, на класическага, не съветската литература! От последната съм запомнил Маяковски, но той не е бил галеник на властта! Самоубийството му го доказва...Впрочем Шолохов- също! " Разораната целина", " Тихият Дон"...

Защо смяташ, че Гьоте е бил едва ли не Дева Мария в сравнение с Вагнер? Откъде знам ли?Явно се държи на чистотата около него по отношение връзките му с жени Затова се премълчава!
Знам това от светая светих-къщата музей! Сега мъж ли беше или жена уредникът, губи ми се в спомените ,но точно на това наблегна за Гьоте-че е бохем, обичал е хубавите питиета, както и хубавите жени! Даже посочи двете стаи!Толкова се впечатлих, че съм го запомнил ! Сериозният в това отношение е бил не Гьоте, а Шилер! И това го помня оттам!
Но това, както и при Толстой ,в никакъв случай не смятам ,че слага кръст на уникалното му творчество! Даже не намирам връзка, освен за разтоварване!
Просто е една подробност, която може да се удостои с една усмивка само! Нищо друго!

Лека нощ!
цитирай
16. germantiger - +
20.08.2019 08:48
в случая с гьоте при мен и теб ролите са сменени :)

аз знам повече за гьоте от теб и то бих казал качествено и количествено забележимо много повече

в този ред на мисли няма никаква чистота около него, а дори опит да бъде ударен - на български има книга, можеш да си я намериш - написана от германка в началото на 20 век още преди да има световни войни, всякакви -изми итн, та авторката мария каролина пише "Интимния живот на Гьоте" издание на бг на пеликан алфа от 1992г.

та в тази книга явно се усеща дори неприязън към гьоте и характеристики на неговите връзки с жени и въпреки това там никъде няма споделеното от теб (ЗА КОЕТО АЗ НЕ ПОЛУЧИОХ СУРС, ИЗТОЧНИК ИТН, а свободно подхвърлено от теб)

мисълта ми е - не бъркай гьоте с вазов, ботев, плеяда френски писатели и някои англичани, също така аз не бъркам гьоте с вагнер, както пък (тиова е друга тема) не бих сбъркал катя манн с козима вагнер - втората макар унгарка е изключителна жена както се казва 1 на милион, а такива като катя манн са били повечко, но това е друга тема

и така - НИКЪДЕ НЕ СЪМ ПИСАЛ, ЧЕ ГЬОТЕ Е ДЕВА МАРИЯ, така-че не ми слагай думи в устата

къде ти си чел онова с пъшкането втори ден не посочваш

от това, което аз съм чел за гьоте и от гьоте, а то е да не кажа титанично повече от теб на няколко езика, никъде няма нищо такова, въпреки, че има много и то пикантно

също така - аз като човек и характер никога не се стремя да правя хората чисти и сввертци, ако честно се вгледаш в теб - ти честичко си се опитвал да представяш някои истортически личности почти такива, това вече е следствие от нашия житейски опит, тепперамент, морал итн - убеден съм например, че ти си по-морален от мен и в това не влагам ирония, но ти си по-склонен да виждаш чисти хора, нежели аз

колкото до шиллер - аз имам особено мнение и това е отделна и голяма тема - харесвам шиллер в някои "неща", в други никак не го приемам

ПС
колкото до руското - меко си го написал - истината я помним всички живели в онова време - РУСИЯ БЕШЕ ЖИВ БОГ
цитирай
17. leonleonovpom2 - Митак, това го знам, както се казва ...
20.08.2019 13:26
Митак, това го знам, както се казва от извора, имам страхотна памет за неща, които ме интересуват или впечатляват! Така ,че може да ми се довериш!
Но от това не правя капитал, защото и не го намирам ,казах ти го по- горе
Знам ,че Гьоте е бил широко скроен ,по живота и веселбите! Шилер е бил затворен в себе си Въпраки противоположните си характери са били приятели! Вероятно творчеството ги е обединявало Ако те притеснява пикантерията, ще я изтрия? Тя има отношение към характера на великана , а не към творчеството му!
Прекалено много го уважавам, за да си мисля ,че може с това нещо да му се причини Само споделям, уважението и почитта си остават неуязвени! Дори да е самата истина, за мен е само признак ,че и той носи човешкото, не само гениалното! Е, не го одобрявам, но това не означава ,че не съществува!
Разбери ме правилно
Ще го изтрия, дай знак!
И за великите важи, че прекаленият светец и богу не е драг!
цитирай
18. nedovolen - Медия и жена - паралел. Каквото и да ...
21.08.2019 05:57
Медия и жена - паралел.
Каквото и да ти кажат, действай обратно и си на прав път!
:)))
цитирай
19. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
21.08.2019 07:37
18. nedovolen - Медия и жена - паралел. Каквото и да ...
05:57
Медия и жена - паралел.
Каквото и да ти кажат, действай обратно и си на прав път!

Дали заради това имаше приказка ,че с жена и с радио не се спори! Е, телевизор- сега!
Шекспир също е отразил точно- Непостоянство, твойто име е жена!
Но медалът има и обратна страна Светът се движи около жената! Или жената върти света около пръста си!

Хубав ден!
цитирай
20. milenavarbanova9 - Здравейте, г-н Симеонов, Правите ...
24.08.2019 01:45
Здравейте,г-н Симеонов,
Правите блестящ психологически анализ на поведението на двете дами! Да,това е ревност от заниманията,които поглъщат съпрузите им,ревност към към тяхната слава.Спомням си,че София Толстая е мразела много Чертков,който в старостта на Толстой,е бил негов близък приятел и душеприказчик.Това е унижението на жената,че трябва да поеме целия прозаичен товар на къщата и семейството,да помага като писар на мъжа си,а той интелектуално да общува с приятели,запазвайки за тях доброто настроение и споделянето на творческите си планове.Ксантипа има обаче една важна заслуга - свадливостта й е определящ фактор в развитието на Сократ като философ.Нали се казва,че мъжът на злата жена неизбежно става философ.
Но как Ви хрумна да направите такъв паралел? Впрочем,струва ми се,че тази линия може да бъде продължена,защото е извънредно интересна.Има страшно много писания за любящите жени-спътници на великите мъже,но няма серия от текстове,посветени на злите съпруги на гениите.Това е идея!
Всъщност най-важното в случаите с Ксантипа и София Толстая е,че тези отрудени и недоволни съпруги щяха да си отидат съвършено неизвестни в небитието,ако не бяха омъжени за гениални мъже,чието величие от женска злоба и ревност,постоянно са отричали.
Сърдечен поздрав и не ми се сърдете!
цитирай
21. milenavarbanova9 - Здравейте, г-н Симеонов, Блестящ ...
24.08.2019 02:12
Здравейте,г-н Симеонов,
Блестящ психологически анализ на поведението на двете дами!Да,това е ревност от заниманията и славата на великите съпрузи,които никога нямат време за тях,а ги товарят с всички прозаични грижи за къщата и семейството,че даже и с писарската работа (в случая със София Толстая).Ксантипа поне това гайле не имала,защото Сократ не е записвал учението си.Но да препишеш седем пъти "Война и мир"?Ксантипа има голяма заслуга в израстването на Сократ като философ - нали от неговия случай е тръгнал афоризмът,че мъжът на злата жена неизбежно става философ.Има и нещо друго - ако виждаш всеки ден някого по долни гащи и чорапи,трудно ще повярваш,че е велик човек.Впрочем не знам дали по времето на Сократ са се носели долни гащи - май по-скоро не.Но принципът е валиден дори в безгащните и безчорапните общества.
Има едно великолепна истина,разказана в средновековна легенда, за това какво най-много желаят жените.То е да властват над мъжете.А тези две съпруги не са могли да властват над мъжете си,те са били обладани от гения си,единствен той е владеел над тях.
Как Ви хрумна да направите такъв паралел?Това може да е идея с продължение.Има страшно много писания за любящите спътнички на великите мъже,но няма серия от текстове,посветени на злите съпруги на гениите.
Сърдечен поздрав и не ми се сърдете!
цитирай
22. milenavarbanova9 - А на отрудените съпруги София и К...
24.08.2019 02:29
А на отрудените съпруги София и Ксантипа,които проклинат славата и величието на мъжете си,дори не им хрумвало,че ако бяха омъжени за някой глезещ и ласкаещ ги,но обикновен човек,щяха да отидат без вест в небитието.Безсмъртието си те дължат на именно на тези егоцентрици , срещу които роптаят - великите гении.Всъщност щастливо женен гений почти няма - или загиват твърде рано или влизат в графата "лоши съпрузи".А който има късмет - остава ерген.
цитирай
23. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
25.08.2019 14:36
milenavarbanova9 написа:
Здравейте,г-н Симеонов,
Блестящ психологически анализ на поведението на двете дами!Да,това е ревност от заниманията и славата на великите съпрузи,които никога нямат време за тях,а ги товарят с всички прозаични грижи за къщата и семейството,че даже и с писарската работа (в случая със София Толстая).Ксантипа поне това гайле не имала,защото Сократ не е записвал учението си.Но да препишеш седем пъти "Война и мир"?Ксантипа има голяма заслуга в израстването на Сократ като философ - нали от неговия случай е тръгнал афоризмът,че мъжът на злата жена неизбежно става философ.Има и нещо друго - ако виждаш всеки ден някого по долни гащи и чорапи,трудно ще повярваш,че е велик човек.Впрочем не знам дали по времето на Сократ са се носели долни гащи - май по-скоро не.Но принципът е валиден дори в безгащните и безчорапните общества.
Има едно великолепна истина,разказана в средновековна легенда, за това какво най-много желаят жените.То е да властват над мъжете.А тези две съпруги не са могли да властват над мъжете си,те са били обладани от гения си,единствен той е владеел над тях.
Как Ви хрумна да направите такъв паралел?Това може да е идея с продължение.Има страшно много писания за любящите спътнички на великите мъже,но няма серия от текстове,посветени на злите съпруги на гениите.
Сърдечен поздрав и не ми се сърдете!


Благодаря ти за отзива!
За мен е много важен, защото идва от жена, при това ерудирана!
Все пак ,възможно е да греша, друго е да получа мнение на ответната страна! С по- голяма гежест е от моето!
Жената на Айнщаин е сръбкиня, ако не бъркам, от Нови Сад!/ Градина, създадена от Български градинари/ Великолепна математичка, Айнщайн е посредствн математик, късан е на изпитите! Има сериозни съмнения ,че математическата част в изследванията му ги прави тя!?
Но и Айнщайн прави жертви за нея Ако днес попиташ в Сърбия ,кой е най известния сърбин-няма да посочат писател, футболист или баскетболист! Айнщайн! Взел е сръбско посанство Отглеждат там децата ,после се развеждат Айнщайн се жени за първа братовчедка, това при евреи е допустимо! Но бракът с нея е фиктивен за него, въпреки ,че тя е всеотдайна!
Да, той е имал късмет, двете му съпруги са близко до идеалната!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей отново, Милена!
25.08.2019 14:52
milenavarbanova9 написа:
А на отрудените съпруги София и Ксантипа,които проклинат славата и величието на мъжете си,дори не им хрумвало,че ако бяха омъжени за някой глезещ и ласкаещ ги,но обикновен човек,щяха да отидат без вест в небитието.Безсмъртието си те дължат на именно на тези егоцентрици , срещу които роптаят - великите гении.Всъщност щастливо женен гений почти няма - или загиват твърде рано или влизат в графата "лоши съпрузи".А който има късмет - остава ерген.


С няколко изречение си казала всичко Те, жените, носят тежестта на семейния живот, но в замяна получават славата, която не биха имали с обикновен съпруг Но приживе натежава бремето на семейния живот, не могат да оценят, какво получават в замяна!
Така е, гениите изгарят бързо, като метеори или пък стават жертва на средата- обществена и семейна!
Съдба / дестен/, думичката вдъхновила Юго, да напише " Парижката Света Богородица"след дълги и напразни усилия!

С поздрав и с пожелания за успех!
цитирай
25. milenavarbanova9 - Аз съм чула да се разказва, че именно ...
25.08.2019 16:10
Аз съм чула да се разказва,че именно Милева,съпругата на Айнщайн,която е била блестящ млад учен и вече асистент на професора,когато Айнщайн е бил студент,е истинският автор на теорията на относителността.Наскоро една моя приятелка сръбкиня,ми каза,че в Сърбия се говори същото.
цитирай
26. milenavarbanova9 - Аз съм чула да се разказва, че именно ...
25.08.2019 16:13
Аз съм чула да се разказва,че именно Милева,съпругата на Айнщайн,която е била блестящ млад учен и вече асистент на професора,когато Айнщайн е бил студент,е истинският автор на теорията на относителността.Наскоро една моя приятелка сръбкиня,ми каза,че в Сърбия се говори същото.
цитирай
27. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
25.08.2019 16:49
milenavarbanova9 написа:
Аз съм чула да се разказва,че именно Милева,съпругата на Айнщайн,която е била блестящ млад учен и вече асистент на професора,когато Айнщайн е бил студент,е истинският автор на теорията на относителността.Наскоро една моя приятелка сръбкиня,ми каза,че в Сърбия се говори същото.


Напълно е възможно! Айнщайн е бил посредствен студент Но, възмзожно е по- късно да е достигнал максимума на развитието си Все пак, Нобеловата му награда не е за теорията на относителността Вече ,когато са разделени с Милева, той има забележителни разработки
В историята на науката има множество примери за слаби студенти, станали блестящи учени? Защото има два типа студенти- учещи за бележки, като папагали и такива-за знания и за развиване на творческото мислене Учещите за бележки могат да се похвалят само с диплома С творчески възможности са вторият тип

Великолепен пример в това отношение е германският химик Оствалд Един от първите, удостоени с Нобелова награда
Слаб студент, повтарял курсовете заради слаб успех, на косъм от изключване Но постигнал върха!
Преподавателите са се интересували от това, което е предавано, да знае Той не е ходел на лекции, откъде да го знае Готвел се е самостоятелно, но това не се е харесвало на изпитващите и са го късали Но ,в замяна, е развил творческите си възможности!
Айнщаин е може би от този тип, но за постиженията му пряк дял със сигурност има първата му жена! Но вероятно е изтикала съпруга си напред?! Все пак в началото на миналия век ,феминизмът не е на мода, жените -учени се броят на пръсти!

Хубава вечер, Милена!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10013587
Постинги: 1431
Коментари: 30416
Гласове: 107474
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031