Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2019 21:16 - Бирра, Бира
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1599 Коментари: 8 Гласове:
26

Последна промяна: 26.11.2019 22:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Няма грешка, така се произнася бира на италиански, а в италианският името е дошло от латинския.....Изследователи да решават,  в него пък откъде е дошло?
Първите сигурни сведения са, че нашият родственик император  Максимин Тракиец е бил  голям любител на питие , наподобяващо бирата!?  Давал съм го в предишни постинги

Най - доброномерено, във връзка с празника на бирата , написах постинг, посветен на нея. Не съм търсил никакви скандали с евентуални специалисти? Не съм забранявал да излагат свои или копи пейст версии.....

Да, скрих, че първите ми дни в трудовия стаж са именно в бирена фабрика- преди да постъпя в казармата.Явно съм бил под наблюдение или отчет, знам ли, след уволнението се озовах на мястото ,което се оказа  и призванието ми!?

Да, началник щаба  в полка, в който служех, веднъж се изтърва с приказката си. Бях ни риба ,ни рак-офицер и войник едновременно. И при изцепките ми,той ме защитаваше, въпреки ,че ме следеше под око !?  И  на въпроса, защо го прави, отговори, че като се уволня, ще заработя в институт,в който, той като се пенсионира и портиер не може да стане! Затова го прави!
Излезе пророк! Може и на база наблюдения да е стигнал до този извод?! Но, стана това, което каза!  И аз оправдах очакваното от мен, въпреки основателните съмнения в началото

И на нещо друго не дадох гласност.  Че съм ползвал консултант/ без  той да знае/ по всички въпроси относно бирата ! Главен технолог в една от най- големите фабрики в България,неин  директор за известно време и лицензиран дегустатор !

На въпроса ми , например за най- добрата бира, като качество, се изсмя- Жан, как смяташ, възможно ли е да дегустирам ,например три хиляди бири от цял свят и да определя най- добрата ?
Каза ,че такива класации са необективни и не бива да им се  дава тежест! Съгласих се.  Не може да се каже ,че бира А например,  е по- добра от бира  Б, при положение ,че никога не са тествани заедно!

Просто споделям, нямам желание да предизвиквам скандали с някой много компетентен.
Споделям мое мнение и нещо ,на което акцентувам,  мнение на специалист, един от най големите и търсени в България и специализирал къде ли не по света.....

Тази вечер огледах етикет на чешка бира" Будвайзер"! За която чехите  се съдиха с американците! И се споразумяха, явно американците са платили, на чешката под името да има Будвар!
За пръв път виждам коректно направен етикет! Защото разправиите тук  основно се въртяха около етикето, обект на проучване?!
На горния ред пише количеството бира-500 мл, алкохолното  съдържание-5% и  и ЕКСТРАТ- 11,9 тегловни процента!
Да не се връщаме тук отново излишно, да обясним заблудите относно процентите! Бирата е течна На водата , чистата, обемните и тегловните проценти съвпадат-единица са! Но екстрактът тежи повече от водата на единица обем Така ,че тези 11, 9 тегловни процента процента екстракт ,като обем е нормално да са наполовина някъде, в зависимост от плътността му! И така водата става около 90 обемни процента в бирата- плюс, минус няколко процента.........
За тези, които смятат ,че с бирата пият и  малц, ясно е показано- не е малц, а екстрат от него/ и от хмела/

На втория ред е изписано-Съставки на бирата !За непосветените , а и за  непросветените, това ще рече суровини!  Материалите, които се използват за получаването й Те се различават от съдържаното  в бирата- там се говори за извлек- екстрат, алкохол, синтезиран при ферментацията
Ето ги, без уточняване на процентите, нормално е да са производствена тайна или в от- до:

ВОДА, ечемичен малц, хмел!
От тях  се прави бирата!
И няма как, вижда се ,че е на първо място, да бъде изключена водата??????????



Гласувай:
26


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. radostinalassa - За мене е по - важно, че бирата е плод на ферментация
26.11.2019 21:26
Но съм чувала, че алкохолът в нея е 8 %, а я предлагат и на деца.Ферментиралите течности са полезни / някои даже знаят и защо така / .
цитирай
2. leonleonovpom2 - здравей, Радостина!
26.11.2019 21:37
radostinalassa написа:
Но съм чувала, че алкохолът в нея е 8 %, а я предлагат и на деца.Ферментиралите течности са полезни / някои даже знаят и защо така / .


Не, стандартното или нормалното е около 5%, въпреки ,че има и специални бири, например с 16 %
За деца, на някои дават вино Правят попара с вино
Дядо ми пиеше по една бира Много настоявах да ми даде,водеше ме по мачове и ме запали по футбола Но от бирата, която пиеше след мача, не ми даваше
Веднъж кандиса Отпих една глътка и за втора не помислих Оцених я като отвратителна И чак в горните класове пих отново!

Хубава вечер!
цитирай
3. barin - Здравей, Адаш. Да споделя, че много ...
26.11.2019 22:16
Здравей, Адаш. Да споделя, че много харесвам тъмната бира, но не пия много. Пред години бях член на дружеството за българо-чешко-словашка дружба ''Томаш Масарик". Не мога да се меря с чехите, които според последната, гледана от мен статистика изпиват по малко над 150 л. годишно.
Поздрави!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
26.11.2019 22:59
barin написа:
Здравей, Адаш. Да споделя, че много харесвам тъмната бира, но не пия много. Пред години бях член на дружеството за българо-чешко-словашка дружба ''Томаш Масарик". Не мога да се меря с чехите, които според последната, гледана от мен статистика изпиват по малко над 150 л. годишно.
Поздрави!


Благодаря ти за отзива, чехите са световни шампиони по консумация на бира
Не разполагам с точни цифри, някой светец в блога може да ме обяви за лъжец, но знам ,че вторите- германците, консумират двойно по- малко бира
Примерно, ако чехите пият 200 литра на година, то терманците се задоволяват със сто!

Хубава вечер, Адаш!
цитирай
5. leonleonovpom2 - На който не му харесва или смята, че ...
26.11.2019 23:04
На който не му харесва или смята ,че има специални права върху писането по тази тематика, да не влиза и да не чете тук!
Написаното не е предназначено за такива!

Що се отнася до досадни многознайковци, банки информация, имам професионална алергия към такива! Защото с годините съм се убедил, че от тях нищо полезно не може да се очаква И нищо не могат да сътворят Само папагалско повтаряне на наученото
Може да не съм справедлив, даже безчовечен, но честно , от такива партньори или помощници единстнените неща ,които съм чувал са били от рода-Ама , аз зная това, Ама, това ми е известно И не рядко признание, което ме е учудвало- Не мога, ти си на космически разстояния от мен!След като съм го направил или съм им помогнал да го направят
Съгласен съм, човек трябва да изчете всичко достъпно Но после да направи план Кое от прочетеното е полезно за работата и на тази база да го използва А безполезното отива на заден план- когато потрябва!
Да знае правилата, основните и да ги прилага
А това ,че Слънцето например е на 150 милиона километра от него, може само да му служи за успокоение ,че няма как да го опари, ако подскочи един метър!
цитирай
6. leonleonovpom2 - За живо интересуващите се от тру...
27.11.2019 11:10
За живо интересуващите се от трудовия ми стаж, в бирената фабрика съм работил около месец ,два И то в абсолютното му начало! И повече там не се върнах И не съм се интересувал от производствения процес, защото не ми е било в работата Не съм от тези, които непрекъснато гледат в чуждата чиния, да чопнат нещо от нея! Не ми се е и налагало за се занимавам с проблемите там Ако се беше наложило, в такъв случай нещата щяха да стоят другояче
Не съм се занимавал и с асхфалт, но когато директорът ме извика и каза ,че е сигурен ,че мога да реша проблем по него, тогава се заех и наистина намерих решение
Та , специалистите по бирата да са спокойни! Няма да им взема хляба от ръцете Да решават бирените проблеми, те не ме вълнуват
Ако имат нужда от помощ и ме потърсят, тогава ще видим!
цитирай
7. nedovolen - Нема да те хваля, че е кармично. Аз ...
27.11.2019 15:10
Нема да те хваля, че е кармично.
Аз пък от Никулден до Трифон Зарезан си пийвам само тъмна бира.
:)))
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
27.11.2019 16:00
nedovolen написа:
Нема да те хваля, че е кармично.
Аз пък от Никулден до Трифон Зарезан си пийвам само тъмна бира.
:)))


Да, зимно време се пие тъмна бира
Аз съм запомнил една червена бира в Прага! И не мога да я забравя!
Наскоро видях ,червена ,чешка, 16 градуса! Сериозна работа Помислих ,че е същата ,но не!

Хубава вечер , Николай!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9110487
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102373
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031