Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2020 21:36 - Дипломацията
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2977 Коментари: 19 Гласове:
29


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Беше време, когато бях запален по нея!
Е, разминахме се ,но наученото все пак остави следи
Интересното за мен от гледна точка постижения е ,че върховете и паденията са с английски адрес/ донякъде и с френски/!

Не ми са особено  симпатични английските дипломати, най- вече заради сътвореното от тях на Берлинския конгрес!
 Би трябвало цивилизована Англия да ни се извини за него! Крайно време е!
Не го е направила, едва ли и ще го направи!?  Защото в резултат на неговите решения, инспирирани от нея, страната ни е участвала в пет безсмислени войни, които нямаше да ги има ,ако тя  беше подкрепила Санстефанска България!   Може би и ПСВ е щяла да е под въпрос ? България не би участвала в нея, а тогава е силен и търсен съюзник!

Другото и падение е в Париж и конкретно- Ньой!  Повлияна от Гърция преимуществено, Англия е била на път да ни ликвидира като страна, ако не са били САЩ, да я вразумят донякъде!  Не случайно присъстващ след подписването на договорите се е обърнал към останалите в залата и им честитил новата война след 20 години!2  Резултат на решенията на договорите! Оказал се пророк- новата война избух ва след точно 20 години!

Върхът и е при нападението на Германия над Полша!  Има договор за разпределение на територията й между Германия и   СССР!  Но СССР изчаква.... Намесва се едва тогава, когато е ясно ,че Полща е обречена и германците навлизат дълбоко в определените за СССР територии!  Тогава ,по заповед на Хитлер,германците се връщат на определените им  граници! Англия обявява война на Германия ! Но не прави същото със СССР?  Въпреки ,че по силата на договора с Полша, би трябвало да го направи!
Най- блестящият дипломатически ход на 20- ти век!Не само на английската дипломация, изобщо!
Обявявайки война на СССР, Англия би циментирала съюзът му с Германия! При това положение ,войната би могла да вземе друг ход !? Но английските дипломати са направили точна сметка ,че съюзът на Германия и СССР е нетраен, въпрос н време е , да се разпадне! И е глупаво да го укрепват! Затова  не обявяват война на СССР!

Ние имаме също един блестящ дипломатически ход през ПСВ!
Когато САЩ се намесват в края на войната на страната на Съглашението, ние не им обявяваме война!  Въпреки ,че сме сила тогава, все пак сме дребни пред САЩ!  А големите считат за унижение подобно предизвикателство от страна на малките!  И не го прощават!

 И обратният жест- необявяване на война, не го подминават !Това ни е и спасило в Ньой!  Намираме страхотен защитник в лицето на американският президент тогава- Уилсън  Даже ,в един момент, ядосан от проявената агресивност относно Българските земи ,напуска залата!  Знак, че няма да подпише договора! И нещата вземат по- благоприятен завършек!

И обратното постижение Във ВСВ САЩ също се включват по- късно.  Но забравилаправилното решение от ПСВ, този път нашата дипломация греши- обявява война на САЩ ?
 Проформа е, може би това е цената на неучастието ни във войната със СССР и запазване на дипломатическите отношения с него ?Но за тях дял има Хитлер, той държи България да посредничи при евентуални мирни преговори със СССР

Но цената е платена при мирните преговори след войната! САЩ вече не ни са този покровител от ПСВ, дори се държат агресивно към нас!

Така е, никой пес не понася някое пале да му джавка!



Гласувай:
32


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - leonleonovpom2,
02.01.2020 21:49
Никога не сме имали силни дипломати и дипломация.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
02.01.2020 21:59
kvg55 написа:
Никога не сме имали силни дипломати и дипломация.


Да, така е общо взето! Проспахме ставащото с Македония и не показахме характер !!А се въководихме отчужди интереси Оставихме Гърция да се разпорежда, все едно ,че тя е обвързана с нея!?
Е, имаме и попадения, но те са в миналото!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Минусите от нелегалните" ...
02.01.2020 23:00
Минусите от нелегалните" приятели" отново са на линия Не съм трол, мога да неутрализирам само един мога и да върна няколко в в известните ми блогове Но не желая да се цапам, влизайки там
Ей, опасни комплесирани страхливци има! Комунизмът ги създаде със сигурност !?Деца на комунизма са!?
И сигурно мислят ,че не ззная кои са и за каво се"борят"
цитирай
4. nedovolen - Това е като когато човек с пачки с...
03.01.2020 07:33
Това е като когато човек с пачки срещне човек с опит, човекът с опит си тръгва с пачките, а човека с пачките - с опит.
Весела Нова година!
:)))
цитирай
5. leonleonovpom2 - За много години, Николай!
03.01.2020 08:04
nedovolen написа:
Това е като когато човек с пачки срещне човек с опит, човекът с опит си тръгва с пачките, а човека с пачките - с опит.
Весела Нова година!
:)))


Хареса ми комбинацията!

Желая ти благодатна година, приятелю!
цитирай
6. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
03.01.2020 11:13
В настоящето също проявихме дипломатическа далновидност, присъединявайки се към Защитния блок НАТО и Обединена Европа.
Постигането на добри партньорски отношения с Щатите и помощта ни за присъединяването на нашата сестричка Северна Македония към Европейското и Натовското семейство също бяха блестящи ходове на дипломацията ни, които трябва ясно да се осъзнаят и да не се пренебрегват.
Чест прави на дипломацията ни, че се ръководи от националния ни интерес, като работи за Балканското единство и добросъседските отношения, а не за разединение... :) Но това е дълга и сложна тема.
За много години, приятелю, в добро духовно, психическо и физическо здраве! Нека се радваме на добрите си постижения и да ги подкрепяме , а не само да се ровим в калта на разни дребнави мотиви и претенции, като си оплюваме държавата.
Както казва Христос, нека първо извадим гредата от собствените си очи, пък тогава да търсим прашинката в очите на другите. :)
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
03.01.2020 13:42
batogo написа:
В настоящето също проявихме дипломатическа далновидност, присъединявайки се към Защитния блок НАТО и Обединена Европа.
Постигането на добри партньорски отношения с Щатите и помощта ни за присъединяването на нашата сестричка Северна Македония към Европейското и Натовското семейство също бяха блестящи ходове на дипломацията ни, които трябва ясно да се осъзнаят и да не се пренебрегват.
Чест прави на дипломацията ни, че се ръководи от националния ни интерес, като работи за Балканското единство и добросъседските отношения, а не за разединение... :) Но това е дълга и сложна тема.
За много години, приятелю, в добро духовно, психическо и физическо здраве! Нека се радваме на добрите си постижения и да ги подкрепяме , а не само да се ровим в калта на разни дребнави мотиви и претенции, като си оплюваме държавата.
Както казва Христос, нека първо извадим гредата от собствените си очи, пък тогава да търсим прашинката в очите на другите. :)

----------------------------------------------------------------------
За много години, приятелю!
Малко съм озадачен от написаното То не е ровене, такъв е предметът и на историята, а и на дипломацията
Специално за Англия, освен споменатото, засягащо нас, класирал съм я на първо място относно най- високото постижение в дипломацията! И смятам ,че е реално ! Най - значимото събитие в 20 - ти век е ВСВ! И благодарение именно на Англия ,светът е в днешния си вид!? Не е допуснала истинско обединение на Германия и СССР!

Относно критиката, джентълменството изисква Англия да се извини за стореното! Не е без прецидент Германия се извини на Полша, например! Пари не искаме за него, всеки греши! Да си признае, че е сгрешила, да се извини за мъките ни и толкова !Няма да се срине в очите ни, напротив!
Но никой не може да я задължи!
Мен друго ме смущава! Защо младите ни хора напускат масово обетованата ни земя? Защо няма работа за специалисти в областта на промишлеността ? Впрочем, трудовият ми път е бил в промишлеността/ обслужването й/ и знам отговора
Защото нямаме промишленост
Преди произвеждахме всичко ,сега сме потребители - радваме се и живеем от внос/ дори на селскостопански продукти/ Ако можеше духът на Стамболов да се яви в тази жалка България, щеше да я разпердушини и да я направи такава, каквато е била по негово време- с положително търговско салдо с почти всички страни, включително и с развитите! И България е била фактор в Европа!

Но ,за какво ли се ядосвам? След като настоящето се харесва в този му вид-амин/ да бъде/

Хубава Нова Година, ,приятелю!
цитирай
8. nkf - Само че договорът от Сан Стефано е ...
03.01.2020 14:35
Само че договорът от Сан Стефано е предварителен, по силата на който независимост получават сърбия, гърция, румъния и черна гора, докато България е поставена в условия на руска окупация и НЕ получава независимост, а трибутарно княжество. Няма как Англия да защитава този договор като окончателен, тъй като самите руснаци уговарят едно последващо споразумение и то още преди войната от 1877-78 г. Споразуменията Шувалош Солзбъри, както и договорките от Райхщад, където руснаците ясно си казват, че няма да създават голяма държава на Балканите, сиреч още тогава обявяват ЦЕЛИТЕ СИ. Коя държава първа се разпорежда с български земи като ги предава на съседите й? Англия!? Ами именно русия предаде на сърбите българското Поморавие с градовете Ниш, Пирот, Зайчар. Именно русия даде на румъния Добруджа, компенсирайки я за Бесарабия, която присъедини към владенията си. Не че англичаните са ни някакви приятели, те и без това, по техни думи, приятели нямат, но истината трябва да се казва такава, каквато е. Сан Стефано не е друго, а опит за превръщането на България в руска губерния, въпреки, че много добре са знаели, че никой в Европа няма да позволи това. Именно русия е тази, която реално накъсва българските земи на 5 /ПЕТ/ части. Апропо, още със споразумението от Райхщад, руснаците правят напълно невъзможно осъществяването на Сан Стефанска България. Лъжата за "добрите" руснаци "братушки", "освободители" и "злите" англичани, българофоби е кръчмарски лаф за профани, защото именно дипломацията и договорките показват реално кой-какъв е. От тези договори се вижда що за "освободители" и "братушки" са руските държавници. Там българомразието е държавна политика от векове и е видима до ден-днешен. Ами ти като засягаш ВСВ война, защо не кажеш, че обявяването на война от страна на СССР на Царство България е очевиден акт на въоръжена агресия, окупация, последващ държавен преврат и геноцид? Защо на България не се призна статута на съвоюваща държава в Париж 1947-ма? По английско настояване ли?
цитирай
9. nkf - Не, по искане на СССР. На румъния ...
03.01.2020 14:43
Не, по искане на СССР. На румъния обаче признаха, нищо, че румъния беше във ВОЙНА със СССР и прати близо половин милионна армия там. Ние нито им обявихме война, нито пратихме армия. Тогавашното обявяване на война на САЩ е бил последен, отчаян опит /но все пак рационален/, че ако някой ще окупира България, този някой да е САЩ, а не СССР. Хипотетично, ако можем да върнем лентата назад и променим историята е трябвало нашето правителство да струпа цялата българска армия на Дунав /650.000/ човека и да видим като маршал толбухин с неговия трети украински фронт /няма и 300.000/ щеше да влезе в България.
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Мартине!Много се сп...
03.01.2020 15:43
Здравей, Мартине!
Много се спекулира с този договор!Да, той е прелиминерен, това е уговорено предварителна при преговорите с останалите Велики сили, разрешили войната С Турция/ тя е извън играта/ ,те са седем Англия, Италия, Франция, Германия, Австро- Унгария, Русия!Той е мирен договор, който ще представи граници на бъдещата държава, които да бъдат окончателно утвърдени с участието но всички Велики сили Русия еднолично нищо не може да реши! Има регулация от Великите сили, никой не може на своя глава да предприеме нищо!
Истината е, че на Русия е позволено само да води война, за освобождение на България За нищо друго Да, има имперски интереси, но е невъзможно те да минат Впрочем, Бисмарк в прав текст казва на руския представител в Цариград, след провала на конференцията,че вече остава само война Като искат да се бият за Българите, да я започват
Силата в Европа тогава е Англия Тя е победила Русия в Кримската война, Русия трепери от нея Не може нищо да диктува на Англия В подстъпите на Цариград руснаците са посрещнати от английски дипломат Казва им, като посочва флотът ,пристигнал от Кипър, че ако продължат, ще си имат работа ,вече с англичани Оръдията вече са насочени към тях И руснаците спират!
Русия е безгласна буква пред Англия тогава и не може да си позволи никаква волност Ами тя една не губи войната с Турция, как ще се противопостави на далече по- силната Англия
Особено да ни присъедини като Заддунавска Губерния? Това означава незабавна война с останалите велики сили, а само Англия и е предостатъчна Това руските дипломати знаят добре, въпреки ,че провалът в преговорите е техен, не на армията! И не си и пимислят даже да предизвикват британския лъв!

Не защитавам Русия, все пак признателност към руския народ, защитил ни с подкрепата си, с кръвта на синовете си, но Русия в него момент е безсилна и не може да осъществи подобен план! И не се заблуждава, знае това много добре!
Че ще бъде бита!

Хубав ден!
цитирай
11. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
03.01.2020 17:02
Да припомня за по-голяма яснота, че Държавника Стамболов бе убит от русофилски мекерета по руска поръчка, точно защото беше добър Държавник, крайно неудобен за руските завоевателни интереси на Балканите.
Убиха го, защото беше родолюбец, посветил се на Родината си, който за кратко време превърна България в просперираща и уважавана от Европа независима държава, като парира руските мераци и набези спрямо нея!
В сегашната ситуация Стамболов би постъпил точно като Борисов, който де факто се проявява също като добър Държавник, отстояващ умело българските национални интереси и приоритети, въпреки наглата руска агресивна политика спрямо държавата ни.
Самия факт, че България има девет пъти по-висок брутен вътрешен продукт от този през 1989 година, въпреки намалялото с 2 000 000 души население говори достатъчно убедително, че имаме и по-качествена икономика, и по-качествено, високо-технологично и конкурентно производство и, че твърдението ти "... преди произвеждахме всичко, сега сме само потребители..." не кореспондира с истината... :) Естествено, всеки има право на заблудите си, но не е коректно да се заблуждават целенасочено другите, нали?!
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Имали са боен опит, Мартине!
03.01.2020 20:22
nkf написа:
Не, по искане на СССР. На румъния обаче признаха, нищо, че румъния беше във ВОЙНА със СССР и прати близо половин милионна армия там. Ние нито им обявихме война, нито пратихме армия. Тогавашното обявяване на война на САЩ е бил последен, отчаян опит /но все пак рационален/, че ако някой ще окупира България, този някой да е САЩ, а не СССР. Хипотетично, ако можем да върнем лентата назад и променим историята е трябвало нашето правителство да струпа цялата българска армия на Дунав /650.000/ човека и да видим като маршал толбухин с неговия трети украински фронт /няма и 300.000/ щеше да влезе в България.


Баща ми е резправял като дете спомени от Унгария
Получили заповед да атакуват германците А те знаели ,че са Българи срещу тях И направо се забавлявали Стреляли ниско над окопите, не могат да атакуват От щаба като разбират причината да не атакуват, им съобщават ,че ще дойдат руснаци! Те пристигат и се хвърлят в атака! На въпроса на нашите, те какво да правят им казват,да стоят в окопа и да наблюдават как се воюва! Германците ,като разбират, че вече не са Бълтари насреща им , а стари познайници и те наскачат от окопите Баща ми казваше ,че такъв ръкопашен бой не е виждал друг път Казваше и друго, че войници ,равни на германци и руснаци няма! Може би ние сме след тях, но далече!
По хубаво ,че не сме оказали съпротива
сПОРЕХМЕ НА ВРЕМЕТО С ЕДИН ГРЪКОМАН, ЗАЩО НЕ СМЕ СПРЕЛИ ГЕРМАНЦИТЕ ПРЕЗ 1940 Г. цАР БОРИС Е БИЛ МЛАД ОФИЦЕР ПРЕЗ ПСВ пОМНИ ДОЛНАТА ИГРА НА гЪРЦИЯ И В ПРЕДНИТЕ ВОЙНИ
хИТЛЕР Е КАЗАЛ, С РАЗРЕШЕНИЕ И БЕЗ РАЗРЕШЕНИЕ ВЛИЗАМЕ В бЪЛГАРИЯ!
Нашата армия е 450 хиляди, германският корпус на Дунав е 650 хиляди Но далече по- добре въоръжен, с артилерия ,танкове и авиация , превъзхождащи в пъти нашите Нашите муниции са германски
Аз го отрязах- Гърците не заслужават и един Българин да си пролее кръвта за тях, камо ли- хиляди
По- добре е ,че и в двата случая не сме оказали съпротива!

Хубава вечер!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
03.01.2020 20:31
batogo написа:
Да припомня за по-голяма яснота, че Държавника Стамболов бе убит от русофилски мекерета по руска поръчка, точно защото беше добър Държавник, крайно неудобен за руските завоевателни интереси на Балканите.
Убиха го, защото беше родолюбец, посветил се на Родината си, който за кратко време превърна България в просперираща и уважавана от Европа независима държава, като парира руските мераци и набези спрямо нея!
В сегашната ситуация Стамболов би постъпил точно като Борисов, който де факто се проявява също като добър Държавник, отстояващ умело българските национални интереси и приоритети, въпреки наглата руска агресивна политика спрямо държавата ни.
Самия факт, че България има девет пъти по-висок брутен вътрешен продукт от този през 1989 година, въпреки намалялото с 2 000 000 души население говори достатъчно убедително, че имаме и по-качествена икономика, и по-качествено, високо-технологично и конкурентно производство и, че твърдението ти "... преди произвеждахме всичко, сега сме само потребители..." не кореспондира с истината... :) Естествено, всеки има право на заблудите си, но не е коректно да се заблуждават целенасочено другите, нали?!
Хубава вечер, приятелю!


В рода не обичат Стамболов Бил е безкиомпромисен към приятелите си Към Олимпи Панов , например!Майката на Стамболов, със сълзи го моли да го помилва, защото няма да може да го прежали! Но той е безкомпромисен Но когато му съобщават, че Панов е мъртър, плаче цяла нощ!
Така е постъпил и с прадядо ми, с когото също са били приятели И само случайността го е спасила
На мен ми харесва икономическата му политика Стимулирането на родното производство! България, него вече го няма, но резултатите се дължат на него, е икономическа сила, няколко години след смъргтта му!
При нас сега няма насърчение на родното производство Икономически министър преди година две каза ,че не се притеснява ,че нещо не се произвежда у нас Ще се внесе? Да, като няма ,ще се внесе Но това не е повод за спокойствие, а за притеснение Казано с такъв тон на Стамболов, това означава бившият хъш да извади пистолета и да го разстреля
В Бургас имаше промишлена зона, всеки ден минавах покрай нея два пъти Какво ли не се произвеждаше-олио, сапун, кабели, бира, кока кола, вентилатори, захарни изделия,голям дървообработващ завод имаше Отделно Нефтокомбинат със затворен цикъл на преработка на нефта, правеха се вагони, строяха се кораби И много други неща Сега почти нищо от споменатото не работи
Какъв брутен продукт дава Бургас? Ами той даваше 20% от промишленото производство на България!
Брутния продукт се определя от цените и от инфлацията Във Виденово време, когато сапунът беше проблем е бил трилиони сигурно?
Стамболов е милеел за България И животът си е дал за нея На 41 години е бил само
За съжаленияняма такива като него
Борисов ,може би е такъв, както го описваш, но допуска друга грешка Обгражда се с неподходящи хора и после се налага, той да поправя грешките им
Кралягт Слънце е наричан така, не защото той върши работата на министрите си А защото на всеки пост намира точния човек
Сам е казвал, че той не се притеснява от това ,че министрите му са по- умни от него Работата е за тях, а славата- за него
И е прав!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
14. krumbelosvet - Леоне,
04.01.2020 23:18
Откъде накъде комунизмът ще е създал страхливци? БКП организира партизанско движение и даже върна от Европа хора с уреден живот там, за да участват в Съпротивата! И прати хиляди доброволци на фронта. Да, ако си от буржоазните среди, ТЕ се бяха уплашили, защото знаеха как са клани комунистите и очакваха отмъщението... Да, от тия среди, средите на ПОБЕДЕНИТЕ има страхливци, създадени от комунизма. И подлеци има, ако не си забелязал, и чуждопоклонници, и корумпирани...
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
05.01.2020 14:24
krumbelosvet написа:
Откъде накъде комунизмът ще е създал страхливци? БКП организира партизанско движение и даже върна от Европа хора с уреден живот там, за да участват в Съпротивата! И прати хиляди доброволци на фронта. Да, ако си от буржоазните среди, ТЕ се бяха уплашили, защото знаеха как са клани комунистите и очакваха отмъщението... Да, от тия среди, средите на ПОБЕДЕНИТЕ има страхливци, създадени от комунизма. И подлеци има, ако не си забелязал, и чуждопоклонници, и корумпирани...


Не си разбрал намека или не е било ясно ,че е намек! А не чиста истина !-
"Комунизмът ги създаде със сигурност !?Деца на комунизма са!?"- Вижда се ,че първото изречение е с въпросителна В клучая цитирам тези, обвиняващи за всичко комунизма! Въпросителната е добавка от мен Дали е така, наистина?
Нали за всичко лошо е виновен комунизмът!? Да си страхливец, не е положително качество, така ,че ако се търси причина за някой, че е такъв, налице е!

Хубав ден!
цитирай
16. krumbelosvet - Прощавай, Леоне
06.01.2020 10:57
Пропуснал съм въпросителните знаци за "страхливците създадени от комунистите".
Но спомените на баща ти от фронта, не са напълно точни, има нещо от войнишките партенки. Не помня защо, нашите са опитвали атака БЕЗ АРТИЛЕРИЙСКА ПОДГОТОВКА. Самоубийствено. Русите виждат, че положението ни става критично. Естествено е немците да опитат пробив ИМЕННО в нашия участък от фронта. (Това, че се шегуват с нас, не издържа критика. Войнишки приказки.) Затова русите изпращат на помощ пехота, но с АРТИЛЕРИЙСКО прикритие.
Моят вуйчо е бил в немски плен, след като от съюзници ставаме врагове.
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
06.01.2020 14:27
krumbelosvet написа:
Пропуснал съм въпросителните знаци за "страхливците създадени от комунистите".
Но спомените на баща ти от фронта, не са напълно точни, има нещо от войнишките партенки. Не помня защо, нашите са опитвали атака БЕЗ АРТИЛЕРИЙСКА ПОДГОТОВКА. Самоубийствено. Русите виждат, че положението ни става критично. Естествено е немците да опитат пробив ИМЕННО в нашия участък от фронта. (Това, че се шегуват с нас, не издържа критика. Войнишки приказки.) Затова русите изпращат на помощ пехота, но с АРТИЛЕРИЙСКО прикритие.
Моят вуйчо е бил в немски плен, след като от съюзници ставаме врагове.


Може и да не е съвсем точно, това са ми спомени от дете, за разправяното от Баща ми
Той е бил в артилерията, в наблюдателен пост,занимавал се с изчисленията за стрелба!
Станалото са наблюдавали от поста!
Възможно е аз да предавам неточно, бях дете, шест ,седем годишно
Служил съм иначе в артилерийски полк, но имах други функции, на НХС Бях важна фигура, гледаха ме като писано яйце!Нямаше как да се проведе учение без мен Болен , здрав- там даже ме отърваваха от арести по тази причина
Бащо ми е разказвал друга история, за героя Парашкев Бил е очевидец Учихме стихотворение за него, загинал в бой с германците Но за нея друг път

Хубав ден!
цитирай
18. nedovolen - Днес Ивановден. Без всяка дипло...
07.01.2020 12:37
Днес Ивановден. Без всяка дипломация, честит имен ден! Да си благословен всеки ден!
:)))
цитирай
19. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю!
07.01.2020 13:30
nedovolen написа:
Днес Ивановден. Без всяка дипломация, честит имен ден! Да си благословен всеки ден!
:)))


Хубава Нова Година ти пожелавам!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139717
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031