Постинг
14.04.2020 10:46 -
Сходство или еднаквост между Български и латински думи при само две начални букви
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 2499 Коментари: 14 Гласове:
Последна промяна: 14.04.2020 12:57
Прочетен: 2499 Коментари: 14 Гласове:
40
Последна промяна: 14.04.2020 12:57
Постарали сме се да извадим най - типичните, като сме пренебрегнали тези, които са утвърдени в световен мащаб- в наука, право, фармация, медицина... За латинските думи става въпрос
И множеството производни, също са пренебрегнати
А
-acclamo-аккламо-акламирам, приветствам
-accumulator- аккумулатор- този, който събира, натрупва
-accurate- аккурате- акуратен, точен
-acetum - ацетум - оцет
-actia- акция - действие, акт
-adaeque - адекве - адекватно, приравняване
-administrator - администратор- управител, ръководител
-admirabilis- адмирабиллис- достоен за учудване, за похвала
-aer - ер -мъгла, аеро, въздух
-aerugo-еруго - ръжда
-affectus- афектус- афект,възбуда, страст
-agna- агна- агне
-agnellus- агнеллус - агънце
-agrarius- аграриус-землен
-ah , eh- ах, ех
-alibi-аллиби- някъде на друго място
-alieno- аллиено - алиенация, отчуждение
-alterno- алтерно- сменям се, редувам се-/ алтернатива/
-ambitio- амбиццио- - домогване, амбиция
-ambitiose-амбициозе- желание да блесна-
-anticedent- антиседент-,прецедент, предшестващ
-antiquitas- антиквитас- древност, античност
-appelo- аппелло- апел, призив
-appetitus- аппетитус- апетит
-approbatio-аппробацио- апробация, одобрение
-aprilis - априлис - април
-arater- аратер- орач
-arbiter- арбитер- арбитър, съдия
-arme- арме - оръжие, армия
-auditorium-аудиториум - аудитория
-augustus-аугустус- величествен, божествен, свещен
-austere- аустуре-сериозно, строго/ остро/
-avarus- алчен, жаден за пари-авари?
B/Б/
-batue- батуе- бия
-baccilum- бациллум- пръчица, тояга,бацил?
-balnearia- балнеариа- баня
-barba- барба- брада
-basio-базио - целувка, на македонски-бацна-целувам
-belle- белле- добро, хубаво/ бяло/
-belliatus- беллиатус- хубав/ бял/
-belliger- беллигер - воюващ/ правещ бели/
-bello-белло- водя война/ правя беля?/
-bellum- беллум- война/ беля/
-bibo-бибо- пия, смуча, оттам биберон
-biberius-бибериус- пияница- трякор на Тиберий
-bis- бис - два пъти
-bonus - бонус- добър, полезен
-bosporus- морски проток, при Крим- Кимерийски Боспор- Босфор
На много от тези думи има посветени постинги. Много са и пропуснати. Общо думите ,попадащи в тази категория са над четири хиляди Някои са фрапиращи- съм, сядам, стол, виждам, око , уста, агне , овца и много други
Изводите- за прочелите!
Весели празници!
И множеството производни, също са пренебрегнати
А
-acclamo-аккламо-акламирам, приветствам
-accumulator- аккумулатор- този, който събира, натрупва
-accurate- аккурате- акуратен, точен
-acetum - ацетум - оцет
-actia- акция - действие, акт
-adaeque - адекве - адекватно, приравняване
-administrator - администратор- управител, ръководител
-admirabilis- адмирабиллис- достоен за учудване, за похвала
-aer - ер -мъгла, аеро, въздух
-aerugo-еруго - ръжда
-affectus- афектус- афект,възбуда, страст
-agna- агна- агне
-agnellus- агнеллус - агънце
-agrarius- аграриус-землен
-ah , eh- ах, ех
-alibi-аллиби- някъде на друго място
-alieno- аллиено - алиенация, отчуждение
-alterno- алтерно- сменям се, редувам се-/ алтернатива/
-ambitio- амбиццио- - домогване, амбиция
-ambitiose-амбициозе- желание да блесна-
-anticedent- антиседент-,прецедент, предшестващ
-antiquitas- антиквитас- древност, античност
-appelo- аппелло- апел, призив
-appetitus- аппетитус- апетит
-approbatio-аппробацио- апробация, одобрение
-aprilis - априлис - април
-arater- аратер- орач
-arbiter- арбитер- арбитър, съдия
-arme- арме - оръжие, армия
-auditorium-аудиториум - аудитория
-augustus-аугустус- величествен, божествен, свещен
-austere- аустуре-сериозно, строго/ остро/
-avarus- алчен, жаден за пари-авари?
B/Б/
-batue- батуе- бия
-baccilum- бациллум- пръчица, тояга,бацил?
-balnearia- балнеариа- баня
-barba- барба- брада
-basio-базио - целувка, на македонски-бацна-целувам
-belle- белле- добро, хубаво/ бяло/
-belliatus- беллиатус- хубав/ бял/
-belliger- беллигер - воюващ/ правещ бели/
-bello-белло- водя война/ правя беля?/
-bellum- беллум- война/ беля/
-bibo-бибо- пия, смуча, оттам биберон
-biberius-бибериус- пияница- трякор на Тиберий
-bis- бис - два пъти
-bonus - бонус- добър, полезен
-bosporus- морски проток, при Крим- Кимерийски Боспор- Босфор
На много от тези думи има посветени постинги. Много са и пропуснати. Общо думите ,попадащи в тази категория са над четири хиляди Някои са фрапиращи- съм, сядам, стол, виждам, око , уста, агне , овца и много други
Изводите- за прочелите!
Весели празници!
Тагове:
Вълнообразно
Руската федерация не само приземи скъп а...
Години преди да падне Берлинската стена,...
Специалният представител на ЕС за Южен К...
Години преди да падне Берлинската стена,...
Специалният представител на ЕС за Южен К...
Здраве и добро!
цитирайбих могъл да направя по-голям списък за сходство на латински и германски
а френско-говорящите, какъвто ако добре помня си ти в пъти повече и от германските
и... ?
цитирайа френско-говорящите, какъвто ако добре помня си ти в пъти повече и от германските
и... ?
”Когато над обичта, другарството,състраданието и мъдростта, се постави каквато и да е логическа формула /религия, политика, икономика и т.н./, със сигурност имаме основата за масови психози”.
Не съм аз авторът, но ми харесва.
И, ви желая хубави пълници, щото празници може да произлиза от празно.
:)))
цитирайНе съм аз авторът, но ми харесва.
И, ви желая хубави пълници, щото празници може да произлиза от празно.
:)))
germantiger написа:
бих могъл да направя по-голям списък за сходство на латински и германски
а френско-говорящите, какъвто ако добре помня си ти в пъти повече и от германските
и... ?
а френско-говорящите, какъвто ако добре помня си ти в пъти повече и от германските
и... ?
Да, така е!
Дълга тема отваряш
Всъщност ,разделението изток- запад в Европа не е от края на ВСВ То почти винаги е съществувало от началото на създаването на ИРИ
Затова е нормално във френски, германски и производен на тях английски-около 25% процента от лексиканта му е и френска да имат повече латински думи
Въпросът е друг- че при нас не би трябвало да ги има изобщо, особено тези от бита, от ежедневния говор И според конвенционалната ни история
И тогава човек се сеща за мизите, единодушно обявени за предци на Българите Даже в Берлин, на конгреса, възстановяването на България е в границите на Мизия и се държи да е именно там!
Омир също пише, че мизите са били съюзници на троянците във войната. тогава са живеели в съседство с тях И явно са им родствено племе Калоян също твърди ,че народът му е воювал в Троянската война В писмо до папата извежда произхода си от стар римски род Следователно фриги и мизи са родствени племена
Връзката е явно от векове, хилядолетия Ето и генетично се доказва,че Българите са най- близко до италианците
Е, имало е 60 години френска държава през 13- ти век до нас-тази на рицарите, може да има и обмен от тогава
Но нищо не може да ме убеди, че думи като съм, виждам ,сядам, стол , око , уста, агне, овца, имане оттам и имам са късни заемки в езика ни Както семе, ора, кобила, паша,пастир/ пастор/, рало и много други подобни Даже сърп, връзката с френския,змия е серпант Извит е като змия!
Хубав ден!
1. stela50 - Светли празници!
12:21
Здраве и добро!
Истински ме зарадва появата ти в блога! Не звезда, слънце изгря в него!
Светли празници и на тебе!
Желая ти всичко най- добро!
цитирай12:21
Здраве и добро!
Истински ме зарадва появата ти в блога! Не звезда, слънце изгря в него!
Светли празници и на тебе!
Желая ти всичко най- добро!
италианците имат общо с българите
- италианците не салатини и не са римляни
- кои италианци - не от римско време, а генотипното сравнение е на днешни бг и ти
италианците вероятно имат много по-общо с испанците и то е повече отколкото с българитепредполагам
......
твоята теза и не само твоя си я коментирал - ти насочваш,че българи и италианци са едва ли не "едно и също"- ти си достатъчно умен да не го напишеш така, разбира се, че така няма да го заявиш, защото знаеш че не е вярно
но една част от четящите четейки теб ще си мислят точно това
......
защо аз ще опита някой не си замълча - ами многопъти когато си споменавал тази те за не съм реагирал,друг път рядко съм реагирал
......
лично аз допсукам твоята теза да има живот и аргументи,но според истината е някаква смес от много тези и наслагвания, вкл. и от твоята, поне за българи отишли в италия знаем доста но те са вече средновековието - факт, докато т теглиш към по-древното което е спорно
цитирай- италианците не салатини и не са римляни
- кои италианци - не от римско време, а генотипното сравнение е на днешни бг и ти
италианците вероятно имат много по-общо с испанците и то е повече отколкото с българитепредполагам
......
твоята теза и не само твоя си я коментирал - ти насочваш,че българи и италианци са едва ли не "едно и също"- ти си достатъчно умен да не го напишеш така, разбира се, че така няма да го заявиш, защото знаеш че не е вярно
но една част от четящите четейки теб ще си мислят точно това
......
защо аз ще опита някой не си замълча - ами многопъти когато си споменавал тази те за не съм реагирал,друг път рядко съм реагирал
......
лично аз допсукам твоята теза да има живот и аргументи,но според истината е някаква смес от много тези и наслагвания, вкл. и от твоята, поне за българи отишли в италия знаем доста но те са вече средновековието - факт, докато т теглиш към по-древното което е спорно
Няма как, днешни какви ще да са-Българи, германци, французи, италианци, да съответстват на антични аналози Намесили са се най- различни фактори, две страници няма да стигнат да се изброят-смесени бракове,бедствия, чуми, потопи, политици, войни, какво ли не.......
Затова и генетиците дават в проценти кой какъв е...
Един колега , от Северна България се похвали ,че сестра му си правила такъв анализ в САЩ Вече забравих точните проценти- Българския ген беше над 50, но на второ беше- френски? Е, чуди се откъде е дошъл? Насочих го към рицарите
Така ,че може да търсим корените, къде ни е връзката, но не можем да кажем ние сме такива и такива Никой сегашен народ не е копие на античен Е, сигурно не сме китайци, но за другото-може да се прави съпоставка
Проф. Карамели беше изследвал генома на Българите и чрез сравнения беше стигнал до извода ,че най-близко стоят до италианците Предполагам, не съм запознат с технологията, че избират такива обекти, които да не се влияят от случайни фактори, като миграция например
В Италия по начало има пет милиона души с Български произход, повечето са и с Български фамилии, дори и за Борджиите има съмнения!? Предполагам, че не те дават базата за сравнение
Та, правилно е според мен, да се търсят корените, но листата на дървото и корените му не са едно и също!
Бъди здрав!
цитирайЗатова и генетиците дават в проценти кой какъв е...
Един колега , от Северна България се похвали ,че сестра му си правила такъв анализ в САЩ Вече забравих точните проценти- Българския ген беше над 50, но на второ беше- френски? Е, чуди се откъде е дошъл? Насочих го към рицарите
Така ,че може да търсим корените, къде ни е връзката, но не можем да кажем ние сме такива и такива Никой сегашен народ не е копие на античен Е, сигурно не сме китайци, но за другото-може да се прави съпоставка
Проф. Карамели беше изследвал генома на Българите и чрез сравнения беше стигнал до извода ,че най-близко стоят до италианците Предполагам, не съм запознат с технологията, че избират такива обекти, които да не се влияят от случайни фактори, като миграция например
В Италия по начало има пет милиона души с Български произход, повечето са и с Български фамилии, дори и за Борджиите има съмнения!? Предполагам, че не те дават базата за сравнение
Та, правилно е според мен, да се търсят корените, но листата на дървото и корените му не са едно и също!
Бъди здрав!
в италия има всякакви
поне в северна италия са маса германски лангобарди
така-че освен българи има всякакви други милиони
например в мургава сицилия африката си е оставила соя също
така погледнато има всякакви навсякъде,разира се сред повечето народи си преобладава "нещо"
цитирайпоне в северна италия са маса германски лангобарди
така-че освен българи има всякакви други милиони
например в мургава сицилия африката си е оставила соя също
така погледнато има всякакви навсякъде,разира се сред повечето народи си преобладава "нещо"
Така е, чиста нация няма и не може да има! Иначе, ако не са политиците, ако нещата се оставят на хората, границите ще паднат бързо Но това пък крие други, по- големи опасности-ето,епидемиите от безконтролните миграции Така ,че политиците са необходимо зло Не може без тях С тях е лощо ,но без тях- много по- лощо!
Всичко най- добро, Митак!
цитирайВсичко най- добро, Митак!
nedovolen написа:
”Когато над обичта, другарството,състраданието и мъдростта, се постави каквато и да е логическа формула /религия, политика, икономика и т.н./, със сигурност имаме основата за масови психози”.
Не съм аз авторът, но ми харесва.
И, ви желая хубави пълници, щото празници може да произлиза от празно.
:)))
Не съм аз авторът, но ми харесва.
И, ви желая хубави пълници, щото празници може да произлиза от празно.
:)))
И на мен цитатът ми харесва! Точен е!
Що се отнася до празник, прав си Думата е" реформирана" Произнасяла се е праздник, да се различава от празно Но "д"- то е премахнато Може би се тълкува ,като неработен ден, празен от работа?!
Хубав ден, приятелю!
Цитата е по-дълбок от океана.
В руския е запазено ”д”. И само те имат три поздрави - С прошедшим, с настоящим и с будущем праздником.
С будущем!
:)))
цитирайВ руския е запазено ”д”. И само те имат три поздрави - С прошедшим, с настоящим и с будущем праздником.
С будущем!
:)))
nedovolen написа:
Цитата е по-дълбок от океана.
В руския е запазено ”д”. И само те имат три поздрави - С прошедшим, с настоящим и с будущем праздником.
С будущем!
:)))
В руския е запазено ”д”. И само те имат три поздрави - С прошедшим, с настоящим и с будущем праздником.
С будущем!
:)))
Благодаря ти за отзива!
Действам на няколко фронта и съм забравил, че ми прати коментал
Прости ми!
Хубави празници, Николай!
Нямам възможност за дълго разискване,затова ще дам мнение за Българския произход на само две от споменатите думи:
1. Оцет= Осет (Усет)- Който подобрява усета за храната.
2. Арм (оттам- Армия,Харамия и пр.)= Арим (Арин,Ареин) т.е.-Аресов (Марсов).
цитирай1. Оцет= Осет (Усет)- Който подобрява усета за храната.
2. Арм (оттам- Армия,Харамия и пр.)= Арим (Арин,Ареин) т.е.-Аресов (Марсов).
shtaparov написа:
Нямам възможност за дълго разискване,затова ще дам мнение за Българския произход на само две от споменатите думи:
1. Оцет= Осет (Усет)- Който подобрява усета за храната.
2. Арм (оттам- Армия,Харамия и пр.)= Арим (Арин,Ареин) т.е.-Аресов (Марсов).
1. Оцет= Осет (Усет)- Който подобрява усета за храната.
2. Арм (оттам- Армия,Харамия и пр.)= Арим (Арин,Ареин) т.е.-Аресов (Марсов).
Съгласен съм! На мен това е и целта ми - да се покаже ,че латински и Български са от едно семейство, на близки народи/ мизи и фриги/, а не на на народ-Бълтарският, дошъл от азиатските степи и пустини......
Оцетът, както и виното, е продукт, получен в нашите земи! И кашкавалът, и сиренето- също са такива!
Повикали сме кръстник, да им даде име?
Хубав ден, приятелю!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 103250