Постинг
17.05.2020 13:59 -
Михаил Трети Шишман Асен - 1323- 1330 г
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 4076 Коментари: 14 Гласове:
Последна промяна: 17.05.2020 14:02

Прочетен: 4076 Коментари: 14 Гласове:
37
Последна промяна: 17.05.2020 14:02


Михаил Шишман е забележителен с това, че е последният Български цар, който прави опити да наложи България като първостепенна сила в Източна Европа! За целта , според интереса в момента, се е съюзявал ту с ИРИ, ту с набиращата сила при Стефан Милутин и Стефан Дечански Сърбия!
Син е на стария Шишман, за когото има съмнения, заради името ,че е куманин? Той е и родоначалник на династията
Но, според мене , съмненията за кумански произход са неоснователни
Първо, старият Шишман е цар ,съвместно със сина си Михаил , на Видинското царство, по ромейски- деспотство! Впрочем ,получава титлата деспот на Видин при Теодор Светослав Женен е за внучка на Иван Асен Втори и по тази линия е пряко свързан с династиите на Асеневци и на Теодор Комнин! Просто невероятно? Жените от Асеновия род се търсят в цяла Европа, една от тях да бъде дадена на куман, дори и благородник? Несъстоятелен изглежда и фактът , куман да владее един от най- важните градове в България?
Всъщност хипотезата ,че е куман, се гради единствено върху тюркския характер на името и днес означаващо - дебел
Смешно е ,цар с име дебел?
Ако е туземец, да се радва с него? Но цар?
По- скоро името има друга връзка . Шишман на френски е стиснат, скъперник Обикалят рицари в тези времена по Балканите Има и Латинска Империя . Ако е отказал подслон, помош, може да са го нарекли така? Този прякор е по- вероятно да бъде приет, за да се знае ,че не е самарянин, отколкото да се отбележи, че е дебел!
Но от родословното дърво ясно се вижда ,че Шишмановци имат здрави, неслучайни връзки с Асеневата династия! И да се търси куманско начало при тях е несериозно Първо, няма куманска държава ! Видинското царство не е куманско, а Българско!
Михаил добавя към имената си и Асен, да се знае ,че е продължител на Асеневата династия!
Пренебрегва Тертеровата, с коята в последствие , също се сродява- сключва втори брак с вдовицата на Теодор Светослав
И нещо пикантно Османската империя на запад се нарича Отоманска -Осман- Отоман Превод- самовластен ! Да , Осман става самостоятелен владетел, обединява султанатите Не може ли и тук да се търси латиновръзка, при това, по същото време?
Михаил Шишман е умел политик! Жени се за Ана Неда, дъщеря на Стефан Милутин-сръбския крал. По този начин го привлича за съюзник във войните му с ИРИ В тях играе роля на арбитър между двама Андроници- дядо и внук за императорската титла! На принципа двама се карат... ........И за малко да стане той император, след като е член на династията на Палеолозите За тази цел разтрогва брака с Анна Неда и се жени за сестрата на Андроник Трети- Теодора, вдовицата на Теодор Светослав!
Сродява династията с Тертеровци, приема техния герб, двуглав орел, който става герб на неговата династия!
Но си спечелва за неприятел Сръбският Крал- Стефан Дечански Изоставил е сестра му!
Михаил Шишман решава да ликвидира Сърбия, бързо набираща сила и мощ по това време!
В Съюз с ИРИ.
И през лятото на 1330 година двете армии, Българска и сръбска се срещат в решителна битка! Силите са изравнени, така преценяват и от двете страни! Очакват попълнения всеки момент Сръбският крал моли за еднодневно примирие, на следващия ден да решат какво да правят! Българите нямат провизии,това е добра идея за тях . И приемат 24 часовия мирен договор!
Да, но след мръкване в сръбския лагер пристигат триста каталунски рицари . И сръбският крал, под закрилата на нощта ,в нарушение на договора, решава да ататува!
Войската е почти разпусната- нашата. И сърбите лесно постигат победа
Нашият цар е тежко ранен и умира!
Има разнобой в сведенията. Някои твърдят ,че сърбите прибират трупа му и с почести го погребват в църквата " Свети Георги" в Старо Нагоричане,днес в Македония !
Други, че това е извършено от нас, като изпълнение на желанието на цар Михаил Шишман Асен!
Каквато и да е истината , неговата смърт известява залеза на Втората Българска държава!
Син е на стария Шишман, за когото има съмнения, заради името ,че е куманин? Той е и родоначалник на династията
Но, според мене , съмненията за кумански произход са неоснователни
Първо, старият Шишман е цар ,съвместно със сина си Михаил , на Видинското царство, по ромейски- деспотство! Впрочем ,получава титлата деспот на Видин при Теодор Светослав Женен е за внучка на Иван Асен Втори и по тази линия е пряко свързан с династиите на Асеневци и на Теодор Комнин! Просто невероятно? Жените от Асеновия род се търсят в цяла Европа, една от тях да бъде дадена на куман, дори и благородник? Несъстоятелен изглежда и фактът , куман да владее един от най- важните градове в България?
Всъщност хипотезата ,че е куман, се гради единствено върху тюркския характер на името и днес означаващо - дебел
Смешно е ,цар с име дебел?
Ако е туземец, да се радва с него? Но цар?
По- скоро името има друга връзка . Шишман на френски е стиснат, скъперник Обикалят рицари в тези времена по Балканите Има и Латинска Империя . Ако е отказал подслон, помош, може да са го нарекли така? Този прякор е по- вероятно да бъде приет, за да се знае ,че не е самарянин, отколкото да се отбележи, че е дебел!
Но от родословното дърво ясно се вижда ,че Шишмановци имат здрави, неслучайни връзки с Асеневата династия! И да се търси куманско начало при тях е несериозно Първо, няма куманска държава ! Видинското царство не е куманско, а Българско!
Михаил добавя към имената си и Асен, да се знае ,че е продължител на Асеневата династия!
Пренебрегва Тертеровата, с коята в последствие , също се сродява- сключва втори брак с вдовицата на Теодор Светослав
И нещо пикантно Османската империя на запад се нарича Отоманска -Осман- Отоман Превод- самовластен ! Да , Осман става самостоятелен владетел, обединява султанатите Не може ли и тук да се търси латиновръзка, при това, по същото време?
Михаил Шишман е умел политик! Жени се за Ана Неда, дъщеря на Стефан Милутин-сръбския крал. По този начин го привлича за съюзник във войните му с ИРИ В тях играе роля на арбитър между двама Андроници- дядо и внук за императорската титла! На принципа двама се карат... ........И за малко да стане той император, след като е член на династията на Палеолозите За тази цел разтрогва брака с Анна Неда и се жени за сестрата на Андроник Трети- Теодора, вдовицата на Теодор Светослав!
Сродява династията с Тертеровци, приема техния герб, двуглав орел, който става герб на неговата династия!
Но си спечелва за неприятел Сръбският Крал- Стефан Дечански Изоставил е сестра му!
Михаил Шишман решава да ликвидира Сърбия, бързо набираща сила и мощ по това време!
В Съюз с ИРИ.
И през лятото на 1330 година двете армии, Българска и сръбска се срещат в решителна битка! Силите са изравнени, така преценяват и от двете страни! Очакват попълнения всеки момент Сръбският крал моли за еднодневно примирие, на следващия ден да решат какво да правят! Българите нямат провизии,това е добра идея за тях . И приемат 24 часовия мирен договор!
Да, но след мръкване в сръбския лагер пристигат триста каталунски рицари . И сръбският крал, под закрилата на нощта ,в нарушение на договора, решава да ататува!
Войската е почти разпусната- нашата. И сърбите лесно постигат победа
Нашият цар е тежко ранен и умира!
Има разнобой в сведенията. Някои твърдят ,че сърбите прибират трупа му и с почести го погребват в църквата " Свети Георги" в Старо Нагоричане,днес в Македония !
Други, че това е извършено от нас, като изпълнение на желанието на цар Михаил Шишман Асен!
Каквато и да е истината , неговата смърт известява залеза на Втората Българска държава!
Тагове:
Вълнообразно
Гледайте Армения, а мислете за България
Ат. Буров за затрудненото положение на Р...
Тъжно съобщение за едно коте
Ат. Буров за затрудненото положение на Р...
Тъжно съобщение за едно коте
Великите царе се помнят, неудачните - не.
Този го бях забравил.
цитирайТози го бях забравил.
Не съм историк, за да разисквам или опонирам.
Все пак да напомня, че България ще изкочи от пепелта като Феникс.
Колкото и да не се иска на некои кръгове.
:)))
цитирайВсе пак да напомня, че България ще изкочи от пепелта като Феникс.
Колкото и да не се иска на некои кръгове.
:)))
1. kvg55 - leonleonovpom2,
16:35
Великите царе се помнят, неудачните - не.
Този го бях забравил.
Не е неудачник! Но е свързан с грозен факт в историята Запомнен като такъв! Във войната има правила И като се нарушат те, това се помни! Както Иван Асен заповядва да се набучи на копие, при Клокотница , мирният договор, нарушен от Теодор Комнин, така и Стефан Дечански е нарушител на договора, дори еднодневен, за мир!
Може би заради добрите Българосръбски отношения, тази тема се избягва
И още нещо ,сравнимо с направеното от Василий Втори,военно престъпление-ослепяването на 14 хиляди войници-пленници Защото военно правило тогава е пленените да не се убиват, ослепяват също, а след обезоръжаване да се освобождават!Задържат се само висши воени и благородници!
Армиите и от двете страни тогава са по 14 хиляди!?
Хубава вечер, Краси!
цитирай16:35
Великите царе се помнят, неудачните - не.
Този го бях забравил.
Не е неудачник! Но е свързан с грозен факт в историята Запомнен като такъв! Във войната има правила И като се нарушат те, това се помни! Както Иван Асен заповядва да се набучи на копие, при Клокотница , мирният договор, нарушен от Теодор Комнин, така и Стефан Дечански е нарушител на договора, дори еднодневен, за мир!
Може би заради добрите Българосръбски отношения, тази тема се избягва
И още нещо ,сравнимо с направеното от Василий Втори,военно престъпление-ослепяването на 14 хиляди войници-пленници Защото военно правило тогава е пленените да не се убиват, ослепяват също, а след обезоръжаване да се освобождават!Задържат се само висши воени и благородници!
Армиите и от двете страни тогава са по 14 хиляди!?
Хубава вечер, Краси!
nedovolen написа:
Не съм историк, за да разисквам или опонирам.
Все пак да напомня, че България ще изкочи от пепелта като Феникс.
Колкото и да не се иска на некои кръгове.
:)))
Все пак да напомня, че България ще изкочи от пепелта като Феникс.
Колкото и да не се иска на некои кръгове.
:)))
Да, всички обичащи България и Българското искат и се надяват на това!
Да бъде- Амин!
Хубава вечер, приятелю!
малко остана :). Бъди здрав и жив :)!
цитирай5. dobrodan - Здравей, Ваньо, обещавам скоро още ясноти за Асеневци,
18:30
малко остана :). Бъди здрав и жив :)!
Всичко в името на България, на славното и минало , е добре дошло тук!
Хубава вечер!
цитирай18:30
малко остана :). Бъди здрав и жив :)!
Всичко в името на България, на славното и минало , е добре дошло тук!
Хубава вечер!
Подлостта,коварството и измамата са били единствения шанс на вечния аутсайдер Сърбия да постигне някога поне една победица срещу нас сиреч- да ни нападнат в гръб в момент,когато сме невъоръжени така,както терорист напада Човек!
цитирайdobrodan написа:
малко остана :). Бъди здрав и жив :)!
АСЕН определено не е "Асан" нито "Ашина",понеже означава единствено ЯСЕН (божествен езически епитет на Слънцето и Месечината) или ЪСЕН (ВЪСЕН- епитет на Марс)!
shtaparov написа:
Подлостта,коварството и измамата са били единствения шанс на вечния аутсайдер Сърбия да постигне някога поне една победица срещу нас сиреч- да ни нападнат в гръб в момент,когато сме невъоръжени така,както терорист напада Човек!
Абсолютно вярно!
Войната има правила в Средновековието Убиването на пленници, нарушаване на мирен договор, ослепяване на пленени, леква клеймо на извършителя завинаги!
Те самите са осъзнали нередността на извършеното и според сведения, те са погребали с почести царя ни В подкрепа на това твърдение е фактът ,че гробът е запазен и поддържан през вековете, дори и в рамките на Югославия!
Хубав ден, приятелю!
shtaparov написа:
АСЕН определено не е "Асан" нито "Ашина",понеже означава единствено ЯСЕН (божествен езически епитет на Слънцето и Месечината) или ЪСЕН (ВЪСЕН- епитет на Марс)!
dobrodan написа:
малко остана :). Бъди здрав и жив :)!
АСЕН определено не е "Асан" нито "Ашина",понеже означава единствено ЯСЕН (божествен езически епитет на Слънцето и Месечината) или ЪСЕН (ВЪСЕН- епитет на Марс)!
Да, Иасен е изписването на името!
Факт е ,че един от синовете на Иван Срацимир е директно Ясен! Името е широко разпространено , именно в Северна България- Търновско, Видинско и е свързано с Асен
Асан го изписват французите Но поради носовките, бях писал преди, Асен го произнасят почти като Асан
И аз смятам, че турският е повлиян от Българския, а не обратното Българите не се смесват лесно с чужди етноси Турците също Може да взимат жени от други, по разбираеми причини, но живеят отделно Трудно могат да се проследят връзките в хилядолетията-Българите са стигнали до Индия, древните тюрки са били в днешен Тюркменистан, но едно е сигурно България в езиково отношение е била връх в Средновековието, докато Тюрките са били просто един народ от пастири! Но дори и там не са оказали влияние-Муле, кобила, овца , агне, пастир са общи думи в латински и в Български!Е, щом там не са успели, къде другаде, в имената?
Има и подобен случай с имената Така е създадено хубаво Българско име от Иречек-Ивайло Така е разчел, според някои написаното и- И Въло въстана
Така ,че и аз смятам ,че името е Ясен ,подкрепено и от доказателствата ти!
Хубав ден, приятелю!
Той е и препоследният български владетел, който опитва да превзме Константинопол, последният е Фердинанд през 1912. Измисля хитър план, изпращайки Иван Русина с отряд под предлог охрана на града. Но Андроник Млади, ако не се лъжа, се усеща и смелият замисъл пропада. Андроник Млади е трябвало да подкрепи Михаил срещу сърбите, но заема изчаквателна позиция. Ако и в този случай не се бъркам, след битката присвоява български земи. Наистина води енергична и активна политика и е тъжно, че загива без време. Между другото за гроба му за пръв път разбрах от книгата на Божидар Димитров ,,Български старини в Македония". През 1916 г. българки археолог намира във въпросната църква гроб с надпис Цар Михаил или нещо от тоя род. Борис Михаил вероятно умира в Патлейнския манастир, а Михаил Втори Асен, Иван-Асеновият син, е убит близо до Търново. Разбира се, не може да се каже със сигурност. Иначе съобщението за погребението е на сръбския летописец Данило. Стефан Дечански също като сина си е полубългарин, нали? Смята се, че е син на Анна Тертер.
цитирайmonarh1991 написа:
Той е и препоследният български владетел, който опитва да превзме Константинопол, последният е Фердинанд през 1912. Измисля хитър план, изпращайки Иван Русина с отряд под предлог охрана на града. Но Андроник Млади, ако не се лъжа, се усеща и смелият замисъл пропада. Андроник Млади е трябвало да подкрепи Михаил срещу сърбите, но заема изчаквателна позиция. Ако и в този случай не се бъркам, след битката присвоява български земи. Наистина води енергична и активна политика и е тъжно, че загива без време. Между другото за гроба му за пръв път разбрах от книгата на Божидар Димитров ,,Български старини в Македония". През 1916 г. българки археолог намира във въпросната църква гроб с надпис Цар Михаил или нещо от тоя род. Борис Михаил вероятно умира в Патлейнския манастир, а Михаил Втори Асен, Иван-Асеновият син, е убит близо до Търново. Разбира се, не може да се каже със сигурност. Иначе съобщението за погребението е на сръбския летописец Данило. Стефан Дечански също като сина си е полубългарин, нали? Смята се, че е син на Анна Тертер.
Да, за погребението разбрах от македонска Българка ,следвала в София Работеша като екскурзовод в Охрид Това е другата версия, че е погребан с царски почести от сърбите Да, Дечански също има Българско в себе си и то води до Асеновци Тези смесени ,династични бракове са една от причините за войни Така ,че , ако е заговорила кръвта в Дечански, нормално е да откупи вината си, с едно подобаващо погребение на Михаил Шишман!
Това, за наследствеността, като причина за войни, ме подсеща за Киевският княз Светослав Достатъчно е било ромейският император да му подшушне, че има права над Българския престол, че той му се полага! И той да започне удобна за ИРИ война срещу България! А когато императорът на ИРИ разбира ,че нещата стават опасни за него, че България ще се обедини с Киевска Русия, почва война срещу него!
Хубав ден, приятелю!
Здравей, Адаш, здравей, Симеоне. Отново се сещам, че Михаил II Шишман е предпоследния, който има възможност да превземе Константинопол. Това е вековна цел и мечта на нашите владетели, както и на много други, идващи предимно от Близкия изток. Доколкото помня двамата Андроник- дядо и внук се борят за властта. Нашият правилно взема позицията на дядото Андроник II с надеждата след време д успее да се качи на престола по някакъв начин. Ако например се премахне Андроник II Михаил Шишман идва напред в редицата за наследяване. Има игра със Сърбите, които винаги са били по-слаби от България и Византия и със съвсем малки изключения са били най-много трета сила на Балканите. Не винаги укрепения град може да се превземе с оръдия. Понякога трябва и добра дипломация и далновидност. Цар Михаил III Шишман е мислил за бъдещето на България.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Да ,може да се приеме ,че и Иван Александър след него има някакви претенции, но вече в съюз със сърбите
Михаил Шишман играе сложна дипломатическа игра За разлика от араби, перси и турци накрая, нашите претенции са за създаване на обща империя Дори и на Василий втори са били такива Случайно ли взима жената на Иван Владислав в двора и я прави първа дама- той е ерген!
Така Пресиян ,синът придобива права върху престола, естествено след брат му Константин - на Василий!И той е можел да стане на два пъти император, но е избързал и планът, чрез преврат, се проваля
Да Михаил заиграва с дядото ,но внукът проумява, предупреждава го и той не го допуска в Цариград
ИРИ е създадена като тракийска империя Първите императори са траки Основателят й- Константин Велики, той премества столицата в Константинопол не е грък! От гръцки произход са само пет, от ,мисла че бяха 65 , ромейски императориНормално, те са един от етносите в империята Ако се съди по императорите, с дял около7-8 процента
На времето коментирахме този факт с Анонимус, за Българин начело на ИРИ Неговото мнение беще, съгласен съм с него, че по- добре ,че не се е осъществило Щеше да се разводни Българският етнос Рисков фактор!
Хубав ден!
цитирайМихаил Шишман играе сложна дипломатическа игра За разлика от араби, перси и турци накрая, нашите претенции са за създаване на обща империя Дори и на Василий втори са били такива Случайно ли взима жената на Иван Владислав в двора и я прави първа дама- той е ерген!
Така Пресиян ,синът придобива права върху престола, естествено след брат му Константин - на Василий!И той е можел да стане на два пъти император, но е избързал и планът, чрез преврат, се проваля
Да Михаил заиграва с дядото ,но внукът проумява, предупреждава го и той не го допуска в Цариград
ИРИ е създадена като тракийска империя Първите императори са траки Основателят й- Константин Велики, той премества столицата в Константинопол не е грък! От гръцки произход са само пет, от ,мисла че бяха 65 , ромейски императориНормално, те са един от етносите в империята Ако се съди по императорите, с дял около7-8 процента
На времето коментирахме този факт с Анонимус, за Българин начело на ИРИ Неговото мнение беще, съгласен съм с него, че по- добре ,че не се е осъществило Щеше да се разводни Българският етнос Рисков фактор!
Хубав ден!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог

Гласове: 98003