Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2020 09:12 - Научна методология- малко
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2445 Коментари: 17 Гласове:
21

Последна промяна: 29.07.2020 09:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Цитирането на така наречените  извори е също част от научната дейност !
Това са обзорите или наблюдението върху това, кой какво е написал и евентуални изводи- каква е ситуацията в момента....

Но науката се занимава и с неизвестното, търси нови пътища... Иска да обясни механизма, да намери връзката между нещата, закономерностите! И тук действа най- мощното и оръжие- експериментът!  За него се хвърлят огромни средства, в неговата област работят най- добрите
Най- опростено, работи се на принципа-опит- грешка, опит грешка, опит- решение!
Никой не е застрахован от грешка и няма гаранции ,че задължително ще успее
Най-богатите, с най- големи възможности работят едновременно с няколко екипа по даден проблем! В различни направления Но всички са финансирани, независимо от това, ще успеят или не!
Историята не е сред точните науки, което не я обезценява като наука Поне засега, за станали събития не можеш да предложиш формули и теореми и многократно да ги докажеш Но засяга пряко човека, дейността му, затова е изключителна наука- хуманитарна!

Може да разчиташ на изворите в нея, за информация Но напълно надеждни ли са те?
В култовата наша книга" О писменехь" са описани важни за Българите неща относно Просвещението, писмеността!
Известни са над сто преписа!
Нормално ,оригинал след повече от хиляда години няма как да е съхранен.  И препис с препис в тези няколко страници не съвпадат  Всеки е уникален!  Всеки ,който е преписвал,  е имал свобода за творчество-да коригига, да добавя....

Само в един по- късен препис са добавени Българи под формата блъгаром С ясната цел да се подчертае ,че тази азбука е правена от Българи и  за Българи и е Българска !Иначе Българи и славяни не фигурират  Явно така е било и в оригинала!

Относно титлата ни , учил съм в средното училище ,че е хан? После ,незнайно от къде, се появява княз ? Е, да произходът ни е от Далечния изток, спомняме си от филма безкрайната езда на хан Аспарух през степите към България Едно беше ясно от нея- че знае къде отива, има цел! Ясна!

Всъщност,за неограничените възможности на Българите, страшилище с конете си ,задачата е била елементарна, да" прецапат" Дунава!
Все пак знаехме надписа на Омуртаговата колона:
- канасубиги
Не е хан ,кан е и няма обяснение защо от"к" преминава в" х"
Пръв, поне аз видях това тълкуване при него, блогърът и приятел-Мерлин писа, че надписът е " Княз от бога" Логично тълкувание!

Слят надпис ,предлага различни възможности за тълкуване
Взех да търся в различните езици как е бог" И на украински се оказа " Биг" И всичко си дойде на мястото:
Канас у биги- Княз от бога!  Бог е дал върховенството му!
Същата титла е изписана и на гроба на Пресиян!
Днешните украинци, наследници на старите Българи са съхранили и Българското" биг"
Е вижда се лесно ,че от нея произтича и съвременното княз, че това е Българска титла! А също и късните-хан, като Чингиз хан например!
Повод за гордост ,че сме дали нещо важно на света , а не да се прикриваме!  От срам, може би?

Да се върнем на Азбуката !В спомената  книга с уважение многократно се говори за словени! Става ясно ,че това са хората на писмеността, на писаното слово ! Не е етносно име . Съхранено е в този си вид, като наименование на две държави настоящем- Словения и Словенско- в оригинал!
Но от написаното става ясно ,че Българите са и  словени!
Първо Българи и после словени В началото на Десети век в Централна и предимно Източна Европа, освен ИРИ има една мощна Българска държава, в която се разпространява писаното слово-  от словените! Които са Българи! Преди всичко!
Българската държава след век губи самостоятелност, но словените остават и се прехвърлят с книжнината в Киевска Рус Там се премества книжовния център от Преслав, с цялата налична книжнина ! Даже е направен опит за фалшифициране на Симеоновия сборник, като Святославов!
И някъде около 17- ти век се появява понятието " славяни" ? Очевиден русизъм, на база словени
Е, ако е така наистина ,що за нов  етнос са славяните? Обяснено беше по- горе

Така ,че смесването на Българи със славяни в седми век, отказването от езика на Българите и приемането на славянския е наивно и смехотворно!
Първо са Българите и славяните-словените са Българи, преди това!
Това по независим път доказват и хърватите Те са славяни, но твърдят ,че са клон на Кубратовите Българи и от него извеждат името си!

Повод за размисъл , вместо извод!

























Гласувай:
23


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Пусто- ле!
29.07.2020 10:01
Преди да оправиш корупцията, в смисъл ,законно да я ликвидираш, бъди така добър да се справиш с нещо много важно!

Да изчистиш собствената си поквара!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Бре, Пусто-ле!
29.07.2020 10:19
Голям майтапчия си!
С ориентацията, как си? Географската имам предвид!
Вестготите дошли от запад в България Бягали от хуните и търсели укритие тук Те пък идвали от изток!

Ти, като бягаш от някой, който те гони с дамаджана уЙски-50 литрова,не за друго, но е тежка и ще я счупиш, а това няма как да преживееш, как бягаш от него?
Срещу него ли? Виж, за уискито може и да побегнеи срещу него , да не го изтървеш!
да не би и вест- или визиготите така да са бягали и те срещу хуните? Да вземат дарове?

Оправи корупцията, не се занимавай с глупости!
Като начало , изчисти покварата от себе си!
Действай, че ще ге изпреварят
И не отказвай министерския пост- по пропагандата
По мярка ти е, таман за тебе!
Няма по- достоен от тебе, да знаеш!

П П - Не очаквах да си чак толкова тъп? Да не проумееш ,че на всеки твой минус отговарям с равен по големина и сила!
цитирай
3. mt46 - Има много хипотези...
29.07.2020 13:39
Който търси истината, трябва да провери коя или кои хипотези са най-добре аргументирани и са възприети от повечето историци...
цитирай
4. kvg55 - leonleonovpom2,
29.07.2020 14:10
Все пак всичко е само предположения.
цитирай
5. dobrodan - За протокола - никой не е казвал, че славяните не са станали българи.
29.07.2020 14:58
Имало ги е още при хуните даже. Думата "страва" е доказано праславянска (пак са пресовали една в друга три думи от тюркския език, ама нейсе :)...
Второ: станали са преобладаваща част от населението в Дунавска България. Изчезват титлите и биват заменени със славяноезични и гръцки. Смесените бракове дават и наследници със славянска кръв. Християнството довършва останалото. Няма вече канартекини, има принцове, князе, войводи, стотници; хилядници (от Х-Илиада :), такива работи. Запазва се името на ръководния етнос, но малко от него остава на практика. Има противоречиви становища дали Борис избива български родове или сърбите-славяни го правят.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Марине
29.07.2020 15:46
3. mt46 - Има много хипотези...
13:39
Който търси истината, трябва да провери коя или кои хипотези са най-добре аргументирани и са възприети от повечето историци...
цитирай

Да, в хуманитарните науки се действа с хипотези Но ги има и в точните, тъй наречените постулати И не са частен случай!Имат тежестта на теория, когато знаеш ,че са верни , но не можеш да го докажеш100%
В такива случаи важи не болшинството на приелите ги, а...ПРАВДОПОДОБНОСТТА!

Хубав ден, Марине!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
29.07.2020 16:00
4. kvg55 - leonleonovpom2,
14:10
Все пак всичко е само предположения

Там е работата ,че не е дори и предположение
Канас у биги!?
Какво да предполага човек? То си е казано директно Княз от бога! Имаме си я титлата Княз Често давам за пример Берлинския конгрес, не само в отрицателна светлина
Първо ,че решението му се фокусира върху княжеството да е в границите на....Мизия Това е твърдо!
И другото е- владетелят ни да е княз !Защо не са се спрели да е хан или кан
Мислих си ,че отишлите там са имали само ножици, да режат! Не ,наясно са били ,най- малко с две неща!
Че мизите са Българи, и че владетелят ни трябва да е княз!
Наясно са били ,че сме европейци и такива източни титли като хан и кан ,може да предизвикат само присмех
Не са намерили пряк няаследник на Асеневци и Шишмановци, но са избрали достоен княз, доброволец във войната!
Но при Фердинад този проблем е преодолян В Кобургите има кръв на Асеневци!
Така ,че при всички грешки, подхождано е правилно, държавнически!

Хубав ден!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
29.07.2020 16:17
5. dobrodan - За протокола - никой не е казвал, че славяните не са станали българи.
14:58
Имало ги е още при хуните даже. Думата "страва" е доказано праславянска (пак са пресовали една в друга три думи от тюркския език, ама нейсе :)...
Второ: станали са преобладаваща част от населението в Дунавска България. Изчезват титлите и биват заменени със славяноезични и гръцки. Смесените бракове дават и наследници със славянска кръв. Християнството довършва останалото. Няма вече канартекини, има принцове, князе, войводи, стотници; хилядници (от Х-Илиада :), такива работи. Запазва се името на ръководния етнос, но малко от него остава на практика. Има противоречиви становища дали Борис избива български родове или сърбите-славяни го правят.

Винаги може да се съчини нещо ,повече или по- малко правдоподобно!
Не само името ни се е запазило Но и самосъзнанието, че сме Българи Аз не съм срещнал някой досега ,да твърди ,че е славянин, вместо Българин
Причината е ,че почти няма разлика между двете понятия И което е наложено, то става и водещо
Хайде, при нас ,приказката за възрастни е скроена Но при хърватите? Те също са славяни, нали така? Те също твърдят ,че са Българи, че водят произхода си от Кубратовите Българи и оттам идва и името им
Е, как така и Българи, и славяни?
Защо Бориз, ако езичеството е причина, не заменя Владимир с втория си син, а с третия чак?
Защото не защитата на покръстването , а на писмеността е сериозният проблем Аза нея подготовка има само Симеон И той се справя блестящо!

Както и да е!
Затова не се учудвам ,че нямаме история нормална, която заслужаваме и от която да се гордеем! от която да се гордеем!Както другите народи, чийто владетели са стоели като джуджета пред Тервел, спасителят им!

Хубав ден!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Що се отнася до титлите и военните звания, коментирано е ,Красимире!
29.07.2020 16:44
Те са международни Генерал и маршал не означават ,че са французи непременно или капитанът- италианечц
Не знам какъв дял има християнството в това , но княз и войвода са определено Български и никакви други! Така ,че вероятно персийското канартекин е заменено с Българско!

Хубав ден!
цитирай
10. dobrodan - Канартекин е толкова персийско, колкото аз съм негър,
29.07.2020 19:09
и е също лесно обяснимо, ако приемеш, че българите правят държавата, а славяните слушат и изпълняват, преди да бъдат признати за българи от.....българите.
Ето ти нещо, ти как би го обяснил това?????? :):):), нали само ние сме българи, Нурутдинов е лъжец, а аз съм се жестоко подвел? :)

11:19 - При все, че цар няма да имаме,
заради този текст: "7.Когато цар Фердинанд идва в България, безспорно е знаел повече за България отколкото знаят много българи и досега. Учил е в Терезианската школа във Виена. Гледал е европейските гербовници с гербовете на „Императора на България“ векове след като България уж вече я нямало. Сигурно е чел многобройните пиеси на европейски езици за св. Цар Тервел, „спасителят на Европа със силата на Честния Кръст“, играни в европейските кралски театри. Ние все още не сме написали пиеса за него. Знаел е, че прототипи на Шекспирови герои са славните български царе Крум и Омуртаг. Знаел е от Волтер и Монтескьо, че неговият велик предшественик Кралят Слънце е зован „un bon Bulgar”. В неговия роден дворец във Виена приятелят му Йохан Щраус пише „Цигански барон“, чийто прототип е граф Александър/Шандор, син на Киро и Ристо Накови, които преди повече от 250 години се изселили в Банат, Австро-Унгария. Орейки земята си, те изкопали уникалното съкровище на българските Царе от Наги сент Миклош – 9,5 кила чисто злато. Вместо да го продадат, те го подарили на Императора на Свещената Римска империя, а той за благодарност ги ръкоположил за графове. Фердинанд явно го е виждал, изложено в императорския дворец, когато е ходел там на аудиенция или на бал."

давам плюс от сърце и душа!
Коментарът чака одобрение
Постинг: БЪЛГАРИТЕ ИМАТ ЦАР И ТОЙ Е ВЕЧЕН
Автор на постинга: bogolubie

Редактирай | Изтрий


Няма да види бял свят похвалата, че с отчетата и папесите в блога нещо не се погаждаме, но обърни внимание какво всъщност пише и за кого!!!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Един блогов куриоз на Руши дайджеста
29.07.2020 20:31
9. leonleonovpom2 - Възхищавам се на стила ти!
20:14
"Факт е също, че съществува мащабно генетично изследване на БАН, което соче, че днешните българи и траките нямат генетични връзки. Останалото е "логичски подход".

В кавички е завършекът на критичния му постинг
20:14
"Факт е също, че съществува мащабно генетично изследване на БАН, което соче, че днешните българи и траките нямат генетични връзки. Останалото е "логичски подход".

Да, няма да го коментирам подробно, но е видно, че не е на литератор по призвание А по неволя!
Хвърли светлина върху факта Какво означава "сочЕ" точно?
Какъв е мащабът му, че не е достигнал до нас?
Кой и кога и къде е правил иследванията, дай резултати! Само това ли е изследвано?
И дърт цигганин ще завиди на подобна лъжа!

Жалък си!

ПП - Аз имам и докторат Защо го криеш?Като цитираш какъв съм, не го прави избирателно!

Коментарът опод цитатът е правото ми на отговор, който в коментар беше изтрит незабавно! Демократично!~

цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
29.07.2020 22:34
Кобургите със сигурност си знаят родословието Това ,че има кръв от Асеневци при тях се знае Не се знае дали този факт е взет под внимание, няма го написан, Но за определянето на Мизия като България не се съмнявам за причината Всеки начетен владетел ще поиска справка, в случая зя Българите Какви са, къде са били? Не да се чуди ,например В Азия ли са или по- далече!? Така е направил и Бисмарк Когато София увисва в очертанията на границите на Мизия, той ,който мълчи през цялото време и е наредил на делегатите си да не се правят на по- руснаци от руснаците, скача!
И като първокласен географ доказва ,че София задължително трябва да остане в пределите на новата държава!
В произхода на всички народи има героичен елемент, нещо полубожествено! Има и измислено
Въпросът е от това да се извлече полезното, същественото
Все пак, какви са тези славяни? Как така са станали Българи? Как никой от тях не казва ,че не е Българин , а славянин?
И други въпроси възникват От една стпрана Аспарух е с дружина Но е разбил най- силната армия в света тогава?!
И направил съюз с местните и обща държава? Ами знаеш ли ,че точно те биха реагирали най- остро на подобен акт!? Защото пришълците ще посегнат на техните земи!А това е единственото, което имат! И те биха оказали по- голяма съпротива от армията на ИРИ, защото няма за какво да си правят илюзии!

Въпроси, въпроси!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
13. dobrodan - Отговори, отговори :):):):):),
30.07.2020 10:10
ако наистина искаш отговори, започни с поне първата книга от "фалшификатите", Болгар тарих. Не е голяма, сбита е и ще видиш защо и как славяните стават българи.
Разбирам да няма обяснения никъде :), а то има.
Да не казвам в части четири и пет на Нариман какво е :).
Но ти така или иначе няма да ги прочетеш :).
Дружината на Аспарух не е преминала Дунава с еднодръвки :). Била си е доста многобройна, ама няма да ти кажа колко :):):).
По-правилно е да се питаме - защо всичките ни владетели спират пред стените на Константинопол и не влизат вътре? Кой, кое, какво ги спира? Стени?
Едва ли.
Сакс-Кобург-Гота-Кохари е приблизително ясен, а защо наричат Краля -Слънце "красивия българин"?
Без да прочетеш тарихите, ще има да се питаш още много, много дълго време за куп неща :).
Малко уточнение: моля да се сетиш откъде идва името ЛУИ?
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
30.07.2020 14:12
13. dobrodan - Отговори, отговори :):):):):),
10:10
ако наистина искаш отговори, започни с поне първата книга от "фалшификатите", Болгар тарих. Не е голяма, сбита е и ще видиш защо и как славяните стават българи.
Разбирам да няма обяснения никъде :), а то има.
Да не казвам в части четири и пет на Нариман какво е :).
Но ти така или иначе няма да ги прочетеш :).
Дружината на Аспарух не е преминала Дунава с еднодръвки :). Била си е доста многобройна, ама няма да ти кажа колко :):):).
По-правилно е да се питаме - защо всичките ни владетели спират пред стените на Константинопол и не влизат вътре? Кой, кое, какво ги спира? Стени?
Едва ли.
Сакс-Кобург-Гота-Кохари е приблизително ясен, а защо наричат Краля -Слънце "красивия българин"?
Без да прочетеш тарихите, ще има да се питаш още много, много дълго време за куп неща :).
Малко уточнение: моля да се сетиш откъде идва името ЛУИ?
цитирай

Да, в книгите има отговори!
Но животът ме е научил да не търся готовите отговори, още повече пък задължително!
Да, хвърлям поглед на тях, не ги подминавам с презрение!
Затова като повдигам въпрос за отговори, имам предвид тези, постигнати на база собствени анализи!
На мен ми доставят удоволствие собстените изводи , а не папагалски да повтарям чужди!
Та, какво казват книгите, които цитираш за хърватите?
От една страна са...славяни, нали така, от друга- Българи Следователно са и Българи и славяни
Аспарух се е предвижвал на коне, той и армията му Страшната Българска конница , от която са треперели всички, е добре описана в източниците Основната ударна сила на Хунската армия!
А за днешните Кушии, каква информация имаш! А за Кушанската империя?

Хубав ден , приятелю!
цитирай
15. dobrodan - Кушии провеждаме и тук, и отвъд морето, както обичам да казвам, само не помня кой от Сабантуите
30.07.2020 16:38
беше :), че не съм още добре запознат с фолклора им.
Да, точно така е, Кубрат води хърватите в днешните им земи, откъдето изобщо потегля славянският език :). Вземат неговото име и стават българи, разбира се. Не са ми точно подръка, пише само, че му били любимци, както и той на тях.
Едни и същи обичаи и празници сме посяли навсякъде, разбира се, и при кушаните трябва да има от тях.
За Кушанската империя има написано, но сега няма да сваря да намеря, отвориха ми друга работа. Сетих се и за още едно владетелско име - Канишка.
Кан Иджик, разбира се. Кой друг да е. Иджик е бял кон, подготвен за жертвоприношение. Има и други значения името.
Силно одобрявам човек да мисли и сам да стига до изводите си, но трябва да стъпи на някаква информационна база, защото иначе един живот доникъде не стига :).
Утре или вдруги ден ще пиша, ако успея.
цитирай
16. dobrodan - Нали си падам по подаръците :), пък и чаках три дни :),
03.08.2020 17:16
"Малко уточнение: моля да се сетиш откъде идва името ЛУИ?"......

ама за дънки LEVIS (Levi's Jeans) си чувал, нали?
Да, едно и също име е, точно така. Красивият българин Луи носи еврейското име Леви.
Каква ирония, нали..... Ей такива нещица дребни правят историята на пестил.
цитирай
17. dobrodan - Излизат неща, които не са за разправяне :).
04.08.2020 10:32
Разгадах носовките :):):). Ятовата гласна стои и мига равномерно :):):).
И още наставки. Както и окончания. Задпоставеният определителен член и той е ясен.
Направо ми се плаче как се е оформял славянският език.
Повечето думи в славянските езици започват с П. Респективно Б.
С една дума - ОЛЕЛЕ.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9138008
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102598
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031