Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2020 09:06 - Спартак, Великият!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 8596 Коментари: 50 Гласове:
41

Последна промяна: 12.10.2020 09:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Много е писано за него!
Но едно нещо няма как да се подмине!  Когато Доналд Туск беше в България на посещение,  първо каза ,че трябва да се гордеем, че от нашите земи е излязал Спартак!  Преразказано, но това не променя същността на казаното!
В нашите земи е роден велик човек, може би най- великият на древността?!  Оттук нататък, всеки да го приема според манталитета си- наш е  или не? Но внимание-Туск  подчерта ,че е наш! Вероятно е наясно с чуждопоклонничеството, ширещо се  у нас!?

Кой е С/партак? Спартак е робът, който в продължение на близо три години шета в сърцето на Рим и го кара да трепери относно съществуването си!  Реално , той повтаря похода на Ханибал, но с една съществена разлика!  Ще се спрем и  на нея.
Според господствуващото не от днес мнение , Спартак е тракиец ,пленник, гладиатор в школата в Капуа!  Капуа е главен тогава град на Кампания, ще рече Неапол сега!  Да, близо е градът до Неапол. Бил съм там и ми се случи нещо странно, но вероятно е било случайно?

Сега, първо! Гладиаторите не са роби! Те са обучавани войници Те са нещо, като сегашните Футболисти Имената им се пишат по стените на къщите, домашните герои са
Спазват режим, тренират и излизат на мачове- битки! Няма и такива кръвопролития, както се описват Поддръжката на елитен гладиатор  струва милиони, ако трябва да се изчисли в пари сега!  И никой не е заинтересован от смъртта на гладиатора!
Бедни, или закъсали с плащанията римляни също се записвали гладиатори Заради осигуровките ,които получавали!

Твърди се, че Спартак е военопленник и така е отишъл при гладиаторите?
Но Спартак е блестящ военачалник, доказан! И това кара да се мисли ,че е специално обучаван за такъв,  преди това, да стане гладиатор?
Има мнение ,че е царски син! Ако е така, нещата придобиват друг характер! Рим настъпва в него период в земите на траките. Малко по- късно е създадено васалното тракийско, наречено Сапейско царство,в земите на източна Тракия и Беломорска- също

Съществува практика в древността да се привличат съюзници измежду подчинените държави- федерати!  Те запазват автономност , а престонаследниците се пращат като заложници, в случая - на Рим! Там се обучават, докато дойде редът им да застанат начело на държавата!  Или, като  се подпише мирен договор с някой - процедурата е същата! Те отиват като гаранти, че този мир ще се спазва!  Така е било и по късно , с нашите владетели -Симеон, Калоян....

Вероятно ,така стоят нещата и със Спартак Но защо е станал гладиатор? Той явно се увлича във военното дело, но няма как да го практикува като неримлянин! Единствената възможност е,  да стане гладиатор! И той я е предпочел пред другото, което му се предлага! Така, Спартак не е със статут на роб, той е велик за времето си спортист!  Заради славата им, към тях се числят и военачалниците!

Спартак прави нещо немислимо От нищото създава гладиаторска армия, която ,подобно на Ханибаловата,  нощуваща  в Кампи Данибали на няколко километра от Рим  също  го кара да трепери за съществуването си !
Разправя се с елитни Римски генерали! Обединява етноси, най- различни в армията си, които в обикновени условия са враждебно настроени едни към други-траки, гали, германи, мавританци, кападокийци ? Дори местни жители се присъединяват към армията му? Е, раздори, на етническа основа не липсват, разбира се! Те поставят началото на края на този подвиг.  Рим се принуждава да върне Лукул!  Спартак пък  полага огромни усилия да върне отцепилите се от армията му

Да, като военачалник, той е равен на Александър Македонски, Пир, Ханибал, Сула, Марий ,Цезар!....... Но има нещо, в което ги превъзхожда  и го прави по- голям от тях!? Те са назначени или по право заемат тази длъжност!  Зад тях стои държавата, армията им си има логистиката, без която не може....
Спартак няма нищо,  освен характер и желязна ръка да създаде всичко необходимо и да въдвори ред в хаоса от етноси в армията!
Той преследва, на спортен език,  победа в дома на най- силния противник тогава!?  С недостатъчно тренирани и дисциплинирани играчи!
Затова Спартак е над посочените великани!
Които смятат посоченото по- горе за маловажно, да обръщат нещата, както им харесва! Техен проблем е.....

В заключение ,Спартак не е роб и според условията ,в които е воювал , е най- великият военачалник на древността!
Друг, на негово място, не би се справил!  От другите велики!



Гласувай:
43


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Хайде, щурмът на римляните започва!
12.10.2020 09:45
09:43 - rustam
09:40 - r
09:37 - eva666
цитирай
2. leonleonovpom2 - Предупреждавам, нежелани и нес...
12.10.2020 09:53
Предупреждавам, нежелани и неспособни рецензенти не ми трябват! Доказани при това! Със селски манталитет!
На обичайното си ниско ниво - близко до морското...
С неизживян пубертет!.....
цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
12.10.2020 10:07
Консерваторът Доналд Туск не може да се произнася за Спартак!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
12.10.2020 10:12
3. kvg55 - leonleonovpom2,
10:07
Консерваторът Доналд Туск не може да се произнася за Спартак!
цитирай

Важно е какво се казва, а какъвто ще да е в политиката, който го казва!
Повечето са ветропоказатели! Някой търси ли нещо друго от ветропоказателя, освен посоката на вятъра?

Хубав ден!
цитирай
5. elizabethborislavova - Какви са тези римляни?
12.10.2020 10:41
leonleonovpom2 написа:
09:43 - rustam
09:40 - r
09:37 - eva666

цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Елизабет!
12.10.2020 10:45
5. elizabethborislavova - Какви са тези римляни?
10:41
leonleonovpom2 написа:
09:43 - rustam
09:40 - r
09:37 - eva666

цитирай

А, наши, съвременни римляни са!
Воюващи срещу Спартак!
Сега е удобно време за воюване срещу него!
По простата причина ,че го няма!
Иначе-в миша дупка!

Хубав ден!
цитирай
7. nedovolen - На фона на казаното, завихря се д...
12.10.2020 10:56
На фона на казаното, завихря се добър купон.
Поздравления!
:)))
цитирай
8. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
12.10.2020 11:11
7. nedovolen - На фона на казаното, завихря се д...
10:56
На фона на казаното, завихря се добър купон.
Поздравления!
:)))
цитирай

А, що се отнася до купона, това зависи от самите купонджии!
От качеството им!
Ако са от съвременните римляни, доста е съмнително!
Те ще се хвърлят в битка веднага! Особено и, ако са и патриции- католици!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
9. apostapostoloff - И аз, копеле, съм
12.10.2020 11:42
от "Спартак" Варна. А не от "Черно Море".

Освен това много обичам да се плацикам в басейна "Спартак".

Русти май пак ти крои капа, а? Ще видим... Няма да е зле пак да се посмеем за твоя сметка.
цитирай
10. andorey - Привет, Иване, многовълнуващо си ...
12.10.2020 12:52
Привет, Иване,

многовълнуващо си го изказал... Всеки българин е съпричастен, когато чуе думите борба за справедливост и битка за достоен живот. А също и думите сам юнак на коня...! :)
Павел Серафимов има един много добър постинг за Спартак, затова давам линк към него -
http://sparotok.blogspot/2014/08/blog-post_28.html
Поздрави!

цитирай
11. leonleonovpom2 - Да, Вервам ти , ПУСТОле!
12.10.2020 13:53
9. apostapostoloff - И аз, копеле, съм
11:42
от "Спартак" Варна. А не от "Черноморе".

Освен това много обичам да се плацикам в басейна "Спартак".

Русти май пак ти крои капа, а? Ще видим... Няма да е зле пак да се посмеем за твоя сметка.
цитирай
(
Ти ,като изискан и класен потребител, не се съмнявам ,че описаното за басейна е във възможностите ти! Никак!
Ето, пак си довтасал с " лайнярката", да не изтървеш келепира!И тя е също във възможностите ти!

Е, аз не съм в твоя интелектуален кръг, ти следиш там нещата и правиш програми! В течението на нещата си ! Само се пази, да не настинеш!
И в басейна ,да не те пипне някой вирус, от твоята група! Ти имаш имунизация срещу кърлежи, защото си от тяхната група, но от вирусите, не се знае!?
Казваш ,че щели сте да се смеете? Интересно, аз досега от интелектуалния кръг не съм видяал нищо смешно, така ,че от сърце да се посмея Качествено! Само брак и подобие на смях?
Вие може да сътворите само грозен смях! Весел- това е абсурдно и извън възможностите ви!
По- скоро хамилската птица ще сътвори нещо смешно/ тя е произлязла от твоята хамила, нали/, отколкото интелектуалният ви кръг с цялата си площ !
Знаеш ли на интеректуален кръг как се изчислява площта? Не е като на обикновен кръг Ще ти я кажа ,да, да изчисляваш! Две пи по четири на квадрат, делено на безкрайност Това е площтта! На кръга ви! Само четири е неизвестно за вас! А,може би и Пи- то? Заради ума ви! Нищо, има справочници, да го намерите Четири е броят на персоните в кръга ви- интелектуалния! Засега.... Има и женски Не може без тях!

Така, напои хамилите, сега може и да захъркаш!
Ако сънуваш някой твой коментар ,в моя блог, да знаеш фантазия е! Няма как да се случи
Освен , ако е нещо наистина смешно, а не имагинерно!

Лека сиеста!

П.П. Сиеста знаеш ли какво е? За да ти е по лесно, ще го разделя на части- си- ест!
Да, има те-! Спящ!
Като мумия!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Поздрави, Андрей!
12.10.2020 14:05
10. andorey - Привет, Иване, многовълнуващо си ...
12:52
Привет, Иване,

многовълнуващо си го изказал... Всеки българин е съпричастен, когато чуе думите борба за справедливост и битка за достоен живот. А също и думите сам юнак на коня...! :)
Павел Серафимов има един много добър постинг за Спартак, затова давам линк към него -
http://sparotok/2014/08/blog-post_28.html
Поздрави!

цитирай

Блоговите паразити се активизираха, така ,че се зарадвах истински на твоя коментар!
Движението на Спартак беше идеологизирано, изкарван бе едва ли не комунист? Някои продължават да го считат за такъв ? Всъщност ,той е видял паразитизма, върху който се гради вече оформящата се и като власт империя и целта е била да се махнат от нея, не да я завладяват! Но не се е разбрал с останалите в ръководството за това! Когато и другите узрели, било вече късно
За какво ще се връща? Тук нещата се връзват Ако наистина е наследник на цар, да си поеме наследството! Какво да прави в Рим?
Благодаря ти ,ще прегледам написаното от Павел

Хубав ден Андрей!
Поздрави на семейството!

ПП- Закъсняхме тогава и не минахме през Пловдив , а директно, през Първомай!
Ако ти е удобно, прати ми на съобщение коментара на Мошев! Блоговите бълхи да не са в течение за какво става дума!
цитирай
13. lexparsy - Здравей Лео,
12.10.2020 20:07
Много е добре че ни подсещаш за Спартак чиято история пак е изопачена пригодно, както и всичко свързано с българската и тракийската.
Аз се въздържам да изказвам мнение в тази аудитория но подсещам за една хубава статия за Спартак от вестник "Десант" но популяризирана от медиите. "Скритата истината за Спартак, синът на Родопите!"
https://vsekidnevno.com/spartak-e-bil-sinat-na-rodopite/
Поздрави от мене.
   Лекс
цитирай
14. tonsun - https://www.youtube.com/watch?v=HBwXZbCeX1w
12.10.2020 20:11
leonleonovpom2! (hi)
Винаги е удоволствие да се четат постовете ти.
В анотацията към един зрелищен сериал, върху който е направено музикалното видео по-горе, пишеше:
Откъснат от родната си земя и жената, която обича, Спартак е осъден в бруталния свят на арената, където кръвта и смъртта са върховно забавление. Но не всички битки се водят на пясъка. Коварството, корупцията и интимните удоволствия постоянно ще изправят Спартак пред изпитания. За да оцелее, той трябва да стане нещо повече от мъж. Повече от гладиатор. Той трябва да стане легенда.
А сериалът е „Спартак: Кръв и пясък”
Не знам, защо се сетих точно за този сериал при толкова филми, направени за Спартак.. Дано не те обижда лаишкия ми коментар.
Хубава вечер.
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Лекс!
12.10.2020 20:22
13. lexparsy - Здравей Лео,
20:07
Много е добре че ни подсещаш за Спартак чиято история пак е изопачена пригодно, както и всичко свързано с българската и тракийската.
Аз се въздържам да изказвам мнение в тази аудитория но подсещам за една хубава статия за Спартак от вестник "Десант" но популяризирана от медиите. "Скритата истината за Спартак, синът на Родопите!"
https://vsekidnevno/spartak-e-bil-sinat-na-rodopite/
Поздрави от мене.
Лекс
цитирай
Изтрий

Благодаря ти за отзива!
Припомни ми сътрудничеството ми с " Десант" Много статии съм публикувал там на историческа тематика Вероятно аз съм инициаторът да открият рубрика на тази тема!
За какво ли не съм писал Прекрасен колектив бяха Ходиха ,правиха интервю с майка ми, изненадаха ме!
Приеха да публикуват възпоминателен материал за нея и стриктно спазиха той да излезе за 40- те дни!
Но ,като за всяко хубаво нещо и на него се намери майсторът!
Така се наричат тези, които унищожават у нас хубавото!
Та прав си за аудиторията В по- голямата си част тя е от два типа, противоположни- нагли са едните, за които ,каквото и да се каже, все е вярно и добре ги допълват тези, които се спотайват и мълчат Страх лозе пази е в сила Те не са нагли, добри хора са, но с поведението си на търпимост дават възможност на наглите да се развихрят!
А те това търсят и искат!

Хубава вечер!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
12.10.2020 20:38
14. tonsun - https://www/watch?v=HBwXZbCeX1w
20:11
leonleonovpom2! (hi)
Винаги е удоволствие да се четат постовете ти.
В анотацията към един зрелищен сериал, върху който е направено музикалното видео по-горе, пишеше:
Откъснат от родната си земя и жената, която обича, Спартак е осъден в бруталния свят на арената, където кръвта и смъртта са върховно забавление. Но не всички битки се водят на пясъка. Коварството, корупцията и интимните удоволствия постоянно ще изправят Спартак пред изпитания. За да оцелее, той трябва да стане нещо повече от мъж. Повече от гладиатор. Той трябва да стане легенда.
А сериалът е „Спартак: Кръв и пясък”
Не знам, защо се сетих точно за този сериал при толкова филми, направени за Спартак.. Дано не те обижда лаишкия ми коментар.
Хубава вечер.
цитирай

Благодаря ти за отзива, Тони!
Е, в изкуството са допустими такива отклонения В книгата например жената на Сула, Виктория му беше любовница?
Преиграват с гладиаторите Случайно, днес следобед, гледах откриването на Колизеят от император ТиТ! Е, наблегна се на него, че животът на елитни гладиатори не се жертва с лека ръка Наблегна се и на свръзката със спорта сега! Гладиаторите се радват на специални грижи, на каквито обикновеният човек няма достъп Да, има убийства, ранявания, но който ги е поръчал, плаща! Ако римлянин е гладиатор и умре на пясъка, на арената, на близките му се плаща огромно обезщетение!
За четири ранени леопарда при откриването-бой с диви зверове, платиха четири кесии с по хиляда денара Сметнаха в днешни пари- по двеста и петдесет паунда на денар- един милион паунда! Огромна за сега сума, да не говорим за тогава!
Така ,че никой не е заинтересован от смъртта на гладиатор, ако няма плащане! За диво животно, ранено- 250 хиляди паунда- това е цената!
А Спартак не е обикновен гладиатор Рим има особено отношение към траките Първи те, по- късно ,се допускат в армията наравно с римляните!Единственото автономно царство в Европа, по времето на Август е тяхното, Сапейското!

Хубава вечер, Тони!
цитирай
17. panazea - Каквото и да напишеш за Спартак ,
12.10.2020 21:14
ще е малко !
Опитвам се да намеря друг военоначалник като него , с неговите способности и не се сещам ! Каузата , за която се бори ! Няма равен на него !
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
12.10.2020 22:08
17. panazea - Каквото и да напишеш за Спартак ,
21:14
ще е малко !
Опитвам се да намеря друг военоначалник като него , с неговите способности и не се сещам ! Каузата , за която се бори ! Няма равен на него !
цитирай

Вярно е!
Абсолютно!
И можем само да сме благодарни и признателни едновременно, че този велик човек е роден и израстнал в нашите земи!

Хубава вечер, Тони!
цитирай
19. germantiger - ...
12.10.2020 22:44
всъщност за спартак на български е шписано малко и често смао художествено - на български няма сериозни книги като изскеднвания на чисто военното му изкуство

бягането от тем,ата и споменаването, че за спартак е писано много, но тук или в други постинги не се споменава и не се пише конкретика го показва

не е сигурно, че спартак е тракиец, но най-вероятно е, макар да остава под въпрос, лично за мен е, разбира се

не, спартак НЕ побеждава римски лидери на ниво, срещайки се с първия такъв крас започва да губи

спартак постинга успехите си срещу резервисти, далеч не силни легиони и не легиони от ветерани

безспорно спартак е гениален и изключителен, това еабсолютно

също толквоа безспорно е, че той НЕ е равен на Александър, Ханибал, Сципион/победителя над Картаген или Цезар

защо той е зад тези може да се напише цяло есе или дори книга

той НЕ развива хетайри в смисъл на ударна конница/кавалерия е в ескадорнйи, а конница без такива формации/бонус за разликата между двете от мен, той НЕ развива "форми" като манипули, кохорти, легиони, той ползва римското военно изкуство и не го развива
цитирай
20. germantiger - ++
12.10.2020 22:53
спартак НЕ се реализира на "попрището" стратегия и дипломация, на попрището успешни преговори не

спартак НЕ навлиза в малко познати територии като цезар в галия и особено сблъсъка му с германи или брити

спартак НЯМА проблем с кофти тил и "съвет" като картагенците саботиращи често Ханибал

спартак няма флот и не комбинира кампания на няколко направления

спартак НЕ се проявява във военно-инженерна мисъл или превземане на укрепени градове след кратка или продължителан обсада

спартак показва хаотичност на моменти към финала особено, за разлика от един целенасочен цезар в галия например

спартак няма мащаба на александър като територия, покритие

спартак няма визията на александър за създаване на градове, едва ли не нова цивилизация в обединен изтрок и запад

итн итн итн
цитирай
21. germantiger - финално
12.10.2020 23:03
РАЗБИРА СЕ, СПАРТАК ИМА И КОНКРЕТНИ ГРЕШКИ

ПРИ ОБРЪЩАНЕТО НА СВОИТЕ ЛЕГИОНИ КЪ КРАС СПАРТАК СЕ ЗАБАВЯ В РЕШЕНИЕТО СИ И ГУБИ НЯКОЛКО ЧАСА ВМЕСТО ДА АТАКУВА СНАЙ-СИЛНИТЕ СИ ГЛАДИАТОРИ РИМЛЯНИТЕ, А ЗАТИЯ 2-3 ЧАСА РИМЛЯНИТЕ СТРОЯТ СВОЯ ЛАГЕР, нещо което римската армия прави винаги

добавям и фрагменти от стар мой постинг

има възможност да напусне Апенините,но не го прави и решава да тръгне срещу Рим, какво му е било в главата историята няма да разбере никога

ДА ТРЪГНЕШ СРЕЩУ ИМПЕРИЯТА - ПРАКТИЧЕСКИ ТОВА Е САМОУБИЙСТВО

тщеславие, отмъщение, идеал да освободиш всички, желание на съратниците му или нещо друго, не ще узнаем никога ? намирам това негово самоубийствено решение за велико и правилно въпреки, че е неправилно, излишно е да е обяснявам защо за мен е такова неправилно в ПРАВИЛНОСТТА

при похода срещу рим заповядва да се избият всички пленници, да не се приемат повече забегнали роби или легионери шприсъединявали се към възстанието

разбира се, армията му е изградена по РИМСКИ ОБРАЗЕЦ и я тренира така доколкото времето му позволява

свързва сес киликийските пирати, с тях прави контакт и Крас... пиратите тарикати вземат робските пари и римските пари и забягватбез да изпълнят ангажимента към Спартак или към Рим

НО РИМ ЩЕ СЕ ВЪРНЕ ЗА ТЯХ И ЩЕ ГИ ЛИКВИДИРА, СЛЕД КАТО СЕ РАЗПРАВИ С РОБИТЕ... итн итн итн
цитирай
22. germantiger - баш финално
12.10.2020 23:08
БОНУСА НА ФИНАЛА

след смъртта на спартак... войната продължава - няколко отряда от спартаковата армия са ликвидирани от помпей

НЕЩО ПОВЕЧЕ... друг отряд от "спартаковци" заема град фурия !!!!!!

УНИЩОЖЕН ОТ ГНЕЙ ОКТАВИУС - БАЩАТА НА БЪДЕЩИЯ ОКТАВИАН АВГУСТ

ИТН ИТН ИТН
цитирай
23. leonleonovpom2 - Благодаря, Митак!
12.10.2020 23:34
Аз спестих нещо, което сега е уместно да спомена Че в личен двубой Спартак ще победи, кой да е от тях, без сянка от съмнение! Има такива случаи, даже в България Да не се пролива Българска кръв, Ивайло предизвиква на личен двубой Константин Тих!
Армията не е само въоръжени войници За нея трябва да се осигуряваТ храна, муниции, инженерни войски за пътища ,за мостове...... Едно е държавна армия, друго е реално сбирщината, с която разполага Спартак! Държавна, защото държавата стои зад нея и я осигурява Той ,плюс това , действа на територията на тази държава, при това ,тя е най- силната в света!
Акълът ми не го побира, тя достига почти 100 хиляди, как се е справял с продоволствието на толкова хора?Грижата за това изцяло е негова! Затова го поставям над другите Сигурен съм ,че никой на негово място не би устоял почти три години!
Плюс това, недоволни от някои негови решения има отделяне на важни легиони, имената по памет- Крис, Еномай! Грешни техни ходове, Спартак тръгва да ги спасява, но късно!
Е, на различни позиции са гениалните пълководци от една страна и Спартак - от друга, сравнението е условно! Но предвид качествата, които притежава Спартак като войник и организатор, смятам,че не би имал проблем на тяхно място, докато те, префинените, на негово- бързо биха предали фронта!

Лека нощ!
Затова смятам, че ги превъзхожда
цитирай
24. lexparsy -    Понеже получих на Лични нападка ...
13.10.2020 00:16
   Понеже получих на Лични нападка от germantiger, неговото резюме, за да се доразмисля за Спартак..., докато го сторвам, отчетох някои доводи като логични..., но не забравих да се подсетя, че ни е оставена една история за четене, която както винаги е от гледна точка на Победителите. А останалата старателно е заличена (с изключение на родовата паметна! :-)))) А няма нищо по абстрактно от гледната точка, в точната наука История, която се сетих че някои отричат че това въобще е наука... :-)))

   Ами със същия успех може да четем и историята на Гърция, и какво са писали техните историци за българите И какво са оставили оцеляло от Траките, въпреки че си ги преписват и тях като свои, докато са им откраднали... Дълго е за резюме даже...
   А за да те усмихна, и понеже им пребивавам, има едни рускоговорящи гърци от руските републики, които ги наричам Понтийски, защото са изселени от турците, а после са се върнали, всеки по каквато линия намери даже и прадядова..., но са възпитани и учени по руски..., но местните не ги понасят. А понеже аз обичам да си говоря с тях, куриозът е че без да ги предизвиквам няколко пъти чувам фразата " Абе те не си знаят историята даже бе...!" :-))))
   Дано не съм ги обидил миличките гърци, преди още да съм започнал да ги разказвам... :-)))

   Лека нощ Лео! И съм сигурен че истинската история на съня ти, колкото и да е разказваш и е да я преразказват, само ти ще си я знаеш цветна... :-))))
   Лекс
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, Лекс!
13.10.2020 00:57
За съжаление ,това ,което са написали Българите почти не е оцеляло Знам със сигурност, че преди около 200 години в Търново, при ремонт на стара църква са открили патриаршеската библиотека- зазидана Извикали са владиката -грък Прегледал и отделил десетина книги- на гръцки Останалите не били важни, според него? Натоварили ги на две каруци и ги изгорили
Мамицата му, гръцка!
Затова нямаме история Писана от наши хора !
А и ние сме за трепане Колко пъти, напиша нещо, за което съм правил много справки, обмислил съм го, както аз умея и ме заливат с помия ? Незабавно? От конвенционалната история, която и от космоса личи ,че е грубо закърпена!
Хайде ,човешко е, аз да сгреша, другият отсреща да избърза, но се усеща хъсът ,с който се прави и това почва да дразни

Относно сънищата Веднъж ,не беше в България, сънувах една ,стори ми се приказна картина! Пред деня, разхождахме се с жена ми И изведнъж , погледът ми попадна на картината от съня ? Онемях? Тя забеляза и попита, какво ми става! Никога преди това не съм бил там! Казах и с усмивка, като се съвзех, че в минал живот вероятно съм бил гладиатор
И като се замисля и в този живот съм се хвърлял в битки,считани за загубени, но повечето съм печелил! Не, културни, не с юмруци например!
Това - на шега!

Лека нощ!
цитирай
26. zaw12929 - НАШИТЕ ДЕЦА- ИЗГОНЕНИ НАВЪН, РОБИ ...
13.10.2020 06:42
НАШИТЕ ДЕЦА- ИЗГОНЕНИ НАВЪН, РОБИ НА ЗАПАДА, ПОТОМЦИ НА СПАРТАК СА НА УЛИЦАТА А НИЕ ОТ СТРАХ И НЕМОЩ МЪЛЧИМ, ИЛИ ПОДМАЗВАЙКИ СЕ НА ВЛАСТТА ГИ ХУЛИМ
БРАВО СПАРТАКОВЦИ! ОТСРАМЕТЕ НИ ЗА 11 ГОДИШНОТО МЪЛЧАНИЕ, ТЪРПЕНИЕ ЦИГАНИЕ ДА ОПРЕДЕЛЯТ ЗАСТОЯ НА ДЪРЖАВАТА
цитирай
27. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
13.10.2020 08:46
zaw12929 написа:
НАШИТЕ ДЕЦА- ИЗГОНЕНИ НАВЪН, РОБИ НА ЗАПАДА, ПОТОМЦИ НА СПАРТАК СА НА УЛИЦАТА А НИЕ ОТ СТРАХ И НЕМОЩ МЪЛЧИМ, ИЛИ ПОДМАЗВАЙКИ СЕ НА ВЛАСТТА ГИ ХУЛИМ
БРАВО СПАРТАКОВЦИ! ОТСРАМЕТЕ НИ ЗА 11 ГОДИШНОТО МЪЛЧАНИЕ, ТЪРПЕНИЕ ЦИГАНИЕ ДА ОПРЕДЕЛЯТ ЗАСТОЯ НА ДЪРЖАВАТА


За съжаление, имаш право! И, като в близкото минало, трябва да възхваляваме тези, които не си вършат работата! До която са се докопали С каква цел? Държавата не е играчка за деца!
Преди произвеждахме всичко-от седалгин до Багери!
Доматите ни бяха известни на всички В Германия, преди години, на въпросът ми, какви са доматите, продавачката и гордо, и обидено едновременно каза- разбира се, че са Български!
Производител № 1 на домати в Европа преди, сега внася дървени домати, пръскани с отровни химикали от Гърция и Турция Каква тежка промишленост имаме? Каква армия Да, от генерали, без армия!
Да не продължавам!

Хубав ден!
цитирай
28. apostapostoloff - Разбра ли?
13.10.2020 14:50
Бранителят на "Черно море" Цветомир Панов се присъедини към националния отбор на България. А защо пренебрегват "Спартак"?

За тия идиотщини, които си написал по- горе, потвърждавайки идиотщините на баба Цеца Мамуля, са ви набелязали за топ идиоти на блога.

Седнал, какаванина, да скърби за комунистическа България! За комунистическото иго, за робията! За мизерията и страха, в който живеехме!

Сопа, сопа за теб! Или направо въже!
цитирай
29. lexparsy -    Моето второ грозно аЗ, инвест...
13.10.2020 18:16
   Моето второ грозно аЗ, инвестирало в образа и мислите ми, успя да си направи постинг от нашето споделяне....
   Докато допускам някои коментари с определена цел, не разбирам ти защо  го правиш, за да могат  да онанират  за наслада на Инвестора им, и назидание и страх за овчедушните! Не мисля че ти ще влезеш в диалог с тях и се чудя дали се забавляваш подсъзнателно, че направих грешка да вляза в диалог в тази аудитория на блога.
   Томсън също ги допуска... А овцете си мислят че гледат Халтурата на телевизора от Шоуто на Слави... А същевременно си пишат споделянията самотно, докато си мислят че участват в Културата...
   Всъщност се оказва че малоумните хейтъри са само инструмент в ръцете на сериозни инвеститори в човешкото зомбиране. И не знам до какви етажи на пирамидата самите те са зомби, и къде се намират основният демоничен помагач на Господ да прочиства земята от малодушни...

    А в този блог в момента са останали само малодушни жертви и платени от високо ниво писачи които си личат, поне за мене и мога да им направя списък и да предположа и кой плаща от което инвестора печели Иначе нямаше да гони най-четените в блога хора...., които явно им пречат като им противоречат разумно...

   Не мисля повече да коментирам приятелите си за да се чувствам Гузен сред тях, докато съм обиждан и клеветен и подигран публично. Но за сметка на това докато си почивам им нарекох нещо на компанията, което само ще гледам как ще се сбъдне!

   Няма и да вляза повече да прочета, кой какво ми е отговорил, нито кой какви публични унизителни постинги си е направил от подбрани цитати...
  
Приятно прекарване в това гнусно шоу!
   Лекс
цитирай
30. apostapostoloff - Само "Спартак", Варна!
13.10.2020 19:06
ГЕРБ ще спечели отново редовните парламентарни избори догодина! Свиквай с тази мисъл! Няма спасение- и хлябът, и ножът, и сиренето са в Бойко.
цитирай
31. leonleonovpom2 - А, ей го в/ на!
13.10.2020 20:17
29. apostapostoloff - Само "Спартак", Варна!
19:06
ГЕРБ ще спечели отново редовните парламентарни избори догодина! Свиквай с тази мисъл! Няма спасение- и хлябът, и ножът, и сиренето са в Бойко.
цитирай

Браво Пустоле, свърши ли ти смяната на ароматното място! Спазвай указанията ,да се измиеш добре от нечистотиите, с които си се наръсил! И напоил!
И си пази книжката на патриций! Дал съм ти указания После да няма , ама защо, ама как! Ама не разбрах!
Кюляфът е твой!Това е латинска дума, сродна с нашия език Кюл или кюлоти, чувал ли си за тях От тях идва! Във варварските езици ,които знаеш, такива изтънчени думи няма!
Да не станеш от Постол Хамиларът - Постол Кюляфът! Мръсника! Или директно- задника, кюлотника Те рядко са снежно чисти!
Първото е по престижно! Сравняват те с по- умно от тебе същество!
И освен сиренето, дръж под око и ножа! Да не стане сакатлък!
Толкова! Осведомен си!
цитирай
32. leonleonovpom2 - Здравей, Лекс!
13.10.2020 20:37
Какво да ти кажа!
Научен съм, първо да подхождам сериозно ,към това ,с което се занимавам! Независимо какво е
И продължавам, когато някакви кюляфи смятат ,че съм, за да се забавляват с мен!?Кюляфи накратко е задници Идва от кюл Кюл е задник! Не е злато!
Сменям плочата- възпитателно? Но като видя ,че забавлението вдита още повече градуса, почвам и аз да се забавлявам с приматите!
Ами ,какво да правя с такива несретници? Имаше пубери като тях, в седми , осми клас.... С празни глави и мислеха ,че са нещо, защото в главите им е нищото Демек, пълното е навън?
Те са същите ! Седнали да се гаврят със Спартак! Могат ли да го оценят изобщо?
Далече са от подобна перспектива....

Да, спотайващите им са съучастници! Мълчанието такива празноглавци приемат за подкрепа? Може и така да се тълкува, наистина
Да, спомням си един грък, какво каза по тази тема!
Не каза ,че при нас няма гражданско общество! Но каза ,че при тях го има!
Браво! Изтънчено! Защо да казва ,че при нас го няма? След като натъртва ,че при тях го има!
А че го няма при нас, е не само ясно, но и крещящо! От посочените! Те го правят белник!

Не , аз се забавлявам вече!
Така се забавлявах в такива моменти с неможещите нахали навсякъде!В работата, във футбола... И са го запомнили! Завинаги!

Хубава вечер!
цитирай
33. leonleonovpom2 - 30. apostapostoloff - Само &quo...
14.10.2020 08:53
30. apostapostoloff - Само "Спартак", Варна!
13.10 19:06
ГЕРБ ще спечели отново редовните парламентарни избори догодина! Свиквай с тази мисъл! Няма спасение- и хлябът, и ножът, и сиренето са в Бойко.
цитирай

Ти съвсем, ама никак, не си нормален?
Каква връзка има с постинга за Спартак това? И на мен не ми е ясно какво търси то тук?
Да не си пак в пустинята и да виждаш миражи!?
Съвсем си изперкал!
Аз с политика не се занимавам
Посочи ми само един постинг, посветен на избори или на Б.Б!
Ако се занимавах, щях да пиша там!А, имам положителен постинг за Тръмп, преди години! А ти нямаш! Защо?

Я отивай в "Политиката", там има поне два файтона като тебе, тях занимавай с галактическите си прогнози Мен , ако ме беше обсебило това, което тебе е захапало за задните части и аз щях да пиша там!
Да , ама просто не ме интересува!
Пълна скръб си, какви прогнози може да правиш ти, при положение ,че бъркаш хората?! Във всичко!
Но това не ти пречи, да олайняваш сериозните ми постинги! Не се иска акъл!
цитирай
34. ronix - Роникс
14.10.2020 12:16
https://sandanskicrossborder/%D0%90%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82/climbing-wall/
цитирай
35. zzz65 - Бранителят на "Черно море...
14.10.2020 15:02
apostapostoloff написа:
Бранителят на "Черно море" Цветомир Панов се присъедини към националния отбор на България. А защо пренебрегват "Спартак"?

За тия идиотщини, които си написал по- горе, потвърждавайки идиотщините на баба Цеца Мамуля, са ви набелязали за топ идиоти на блога.

Седнал, какаванина, да скърби за комунистическа България! За комунистическото иго, за робията! За мизерията и страха, в който живеехме!

Сопа, сопа за теб! Или направо въже!

А сега в кое иго живеем?? И с какво сте по добри от комунистите?? С това ,че бесите ли?? И научи да пишеш коментари по темата,. В постинга не се говори за комунизма. Или като деснни само за него може да пишете??
цитирай
36. zzz65 - ГЕРБ ще спечели отново редовните ...
14.10.2020 15:10
apostapostoloff написа:
ГЕРБ ще спечели отново редовните парламентарни избори догодина! Свиквай с тази мисъл! Няма спасение- и хлябът, и ножът, и сиренето са в Бойко.

Ех роби, роби, прогонихте младите, от сутрин до вечер на някой се мазните.
цитирай
37. leonleonovpom2 - Благодаря, Роникс!
14.10.2020 16:16
https://sandanskicrossborder/%D0%90%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82/climbing-wall/

Ще го прегледам!
цитирай
38. leonleonovpom2 - Здравей, Любо!
14.10.2020 16:21
35. zzz65 - Бранителят на "Черно море...
15:02
apostapostoloff написа:
Бранителят на "Черно море" Цветомир Панов се присъедини към националния отбор на България. А защо пренебрегват "Спартак"?



За тия идиотщини, които си написал по- горе, потвърждавайки идиотщините на баба Цеца Мамуля, са ви набелязали за топ идиоти на блога.

Седнал, какаванина, да скърби за комунистическа България! За комунистическото иго, за робията! За мизерията и страха, в който живеехме!

Сопа, сопа за теб! Или направо въже!

А сега в кое иго живеем?? И с какво сте по добри от комунистите?? С това ,че бесите ли?? И научи да пишеш кпментари по темата,. В постонга не се говори за комунизма. Или като деснни само за него може да пишете??
цитирай
Изтрий
36. zzz65 - ГЕРБ ще спечели отново редовните ...
15:10
apostapostoloff написа:
ГЕРБ ще спечели отново редовните парламентарни избори догодина! Свиквай с тази мисъл! Няма спасение- и хлябът, и ножът, и сиренето са в Бойко.

Ех роби, роби, прогонихте младите, от сутрин до вечер на някой се мазните.


Не е добре човекът!
Страда от спун!/ синдром на придобита умствена недостатъчност/!
По - лош е и от спин!

Какво да правим, свестните в блога му влизат в положение!

Хубав ден!
цитирай
39. shtaparov - Спартак е бил велик няма никакво ...
16.10.2020 17:58
Спартак е бил велик няма никакво съмнение,и винаги е оправдано да се пише за него особено у нас- възможно е мнозина Българи дори да носят неговата кръв!
цитирай
40. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
16.10.2020 19:04
shtaparov написа:
Спартак е бил велик няма никакво съмнение,и винаги е оправдано да се пише за него особено у нас- възможно е мнозина Българи дори да носят неговата кръв!


Прав си ,така е!
Не е коректно да давам съобщение на лични ,без съгласие, но Германтигър се съгласи, че Спартак ,на мястото на Великите пълководци, сигурно е щял да се справи, предвид качествата му! Но те, на негово място- едва ли?
Освен това, в директен двубой, той би победил всеки!Той е един от най- добрите войни в историята, да не кажа- най- добрият!
Поне така аз разбрах съобщението му!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
41. dinkov - Динков
16.10.2020 23:32
leonleonovpom2 - не съм сигурен, че трябва да се противопоставят за величие Спартак и останалите. Едните са имали зад гърба си държавна машина, което е съвсем различно от позицията на Спартак от нищо да разклатиш по такъв начин най-мощната държава за времето си. Искат се много качества. Ще го кажа така: - едните от нещото са направили нещо, а Спартак от нищото е направил нещо и то велико. Ако все пак трябва да се съпоставят кой е по, по, по... ами колко отбора носят името "Спартак", ами доста и то не само в родната му земя, а и в цяла Европа. Просто такива са фактите. Затова, че в нас има частица от кръвта на Спартак и трябва да се гордеем, защо трябва да ни го казва Доналд Туск, не е ли очевидно. Стига с този нихилизъм и омаловажаване. Разбира се, че сме наследници на Спартак, искаме или не, но никой не е оспорил неговия произход, а и неможе. Произхода му е безспорен, че е от нашите земи. За постинга +
Поздрав
Ицко
цитирай
42. shtaparov - Спартак е бил велик няма никакво ...
17.10.2020 05:09
leonleonovpom2 написа:
shtaparov написа:
Спартак е бил велик няма никакво съмнение,и винаги е оправдано да се пише за него особено у нас- възможно е мнозина Българи дори да носят неговата кръв!


Прав си ,така е!
Не е коректно да давам съобщение на лични ,без съгласие, но Германтигър се съгласи, че Спартак ,на мястото на Великите пълководци, сигурно е щял да се справи, предвид качествата му! Но те, на негово място- едва ли?
Освен това, в директен двубой, той би победил всеки!Той е един от най- добрите войни в историята, да не кажа- най- добрият!
Поне така аз разбрах съобщението му!

Хубава вечер, приятелю!

Хубави почивни дни и на теб! Така поставен въпроса,не виждам начин да не си прав: приемам твоето мнение,съгласен че е точно така! Не искам да го сравнявам по качества с великия Исперих но ако бяха съвременници,вероятно веднага биха си подали ръка,предвид близкия им език и общата прадядовска кръв!
цитирай
43. shtaparov - leonleonovpom2 - не съм сигурен, че ...
17.10.2020 05:16
dinkov написа:
leonleonovpom2 - не съм сигурен, че трябва да се противопоставят за величие Спартак и останалите. Едните са имали зад гърба си държавна машина, което е съвсем различно от позицията на Спартак от нищо да разклатиш по такъв начин най-мощната държава за времето си. Искат се много качества. Ще го кажа така: - едните от нещото са направили нещо, а Спартак от нищото е направил нещо и то велико. Ако все пак трябва да се съпоставят кой е по, по, по... ами колко отбора носят името "Спартак", ами доста и то не само в родната му земя, а и в цяла Европа. Просто такива са фактите. Затова, че в нас има частица от кръвта на Спартак и трябва да се гордеем, защо трябва да ни го казва Доналд Туск, не е ли очевидно. Стига с този нихилизъм и омаловажаване. Разбира се, че сме наследници на Спартак, искаме или не, но никой не е оспорил неговия произход, а и неможе. Произхода му е безспорен, че е от нашите земи. За постинга +
Поздрав
Ицко

Много прав си Ицко- истина е,че още не съм видял спортен клуб да се казва "Наполеон", "Гудериан", "Цезар" и "Суворов",но има клубове с имената на БОТЕВ и ЛЕВСКИ,понеже те са равни по смелост и дръзновение на Спартак!
цитирай
44. apostapostoloff - На времето Спартак се играеше от Дъгласа.
17.10.2020 09:13
От Кърк Дъглас, а не от арменеца Гарабед, дето се заканва да ти скъса гъза.

А "СПАРТАК" беше и си остана велик отбор. Русти ми писа на лични, че и той е от "Спартак".
цитирай
45. leonleonovpom2 - Здравей, Ицко!
17.10.2020 09:39
dinkov написа:
leonleonovpom2 - не съм сигурен, че трябва да се противопоставят за величие Спартак и останалите. Едните са имали зад гърба си държавна машина, което е съвсем различно от позицията на Спартак от нищо да разклатиш по такъв начин най-мощната държава за времето си. Искат се много качества. Ще го кажа така: - едните от нещото са направили нещо, а Спартак от нищото е направил нещо и то велико. Ако все пак трябва да се съпоставят кой е по, по, по... ами колко отбора носят името "Спартак", ами доста и то не само в родната му земя, а и в цяла Европа. Просто такива са фактите. Затова, че в нас има частица от кръвта на Спартак и трябва да се гордеем, защо трябва да ни го казва Доналд Туск, не е ли очевидно. Стига с този нихилизъм и омаловажаване. Разбира се, че сме наследници на Спартак, искаме или не, но никой не е оспорил неговия произход, а и неможе. Произхода му е безспорен, че е от нашите земи. За постинга +
Поздрав
Ицко


Трябва явно, да се казва често, кой е Спартак и какъв е за нас! Защото някои го отричат и дори си позволяват да се гаврят с него? И това отвън и отстрани се вижда прекрасно! И затова външни хора, добронамерено ни го напомнят! За спортните отбори, особено мнение, защото някои хайвани ще си повдигат самочувствието за негова сметка С оплюването му!
Сравнението е условно, с другите велики Те са на различни, противоположни позиции!
Ккво би станло, ако си разменят местата?
Според мен, не е проблем за Спартак да постигне техните резултати, предвид способностите му на организатор и тактик, но те на негово мястосигурно бързо биха се провалили!?
Спартак си е наш и не бива и сянка от съмнение да има за това! Затова ще се повтаря, кой е Спартак, заради мълчащите двусмислено Или за по-високата категория от тях-тези на отричащите или плюещи върху него
Как да гледаме на тези, отричащи всяка наша връзка с траките? Те не отричат ли по този начин, че и Спартак е наш?

Благодаря ти за отзива, Ицко!

Хубав ден!
цитирай
46. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Ангеле!
17.10.2020 09:49
42. shtaparov - Спартак е бил велик няма никакво ...
05:09
leonleonovpom2 написа:
shtaparov написа:
Спартак е бил велик няма никакво съмнение,и винаги е оправдано да се пише за него особено у нас- възможно е мнозина Българи дори да носят неговата кръв!


Прав си ,така е!
Не е коректно да давам съобщение на лични ,без съгласие, но Германтигър се съгласи, че Спартак ,на мястото на Великите пълководци, сигурно е щял да се справи, предвид качествата му! Но те, на негово място- едва ли?
Освен това, в директен двубой, той би победил всеки!Той е един от най- добрите войни в историята, да не кажа- най- добрият!
Поне така аз разбрах съобщението му!

Хубава вечер, приятелю!

Хубави почивни дни и на теб! Така поставен въпроса,не виждам начин да не си прав: приемам твоето мнение,съгласен че е точно така! Не искам да го сравнявам по качества с великия Исперих но ако бяха съвременници,вероятно веднага биха си подали ръка,предвид близкия им език и общата прадядовска

Благодаря ти за разбирането! Защо се разглежда Спартак и то в такъв план!?
Разбира се, ако бяха съвременници, биха действали заедно, той и Исперих! Исперих също се бори с Римската империя, като Спартак! Впрочем, тя още е република при Спартак, погледната като начин на управление! Но пълководците й вече се държат като императори!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
47. leonleonovpom2 - Темата на постинга е Спартак, човекът!
17.10.2020 10:10
44. apostapostoloff - На времето Спартак се играеше от Дъгласа.
09:13
От Кърк Дъглас, а не от арменеца Гарабед, дето се заканва да ти скъса гъза.

А "СПАРТАК" беше и си остана велик отбор. Русти ми писа на лични, че и той е от "Спартак".
цитирай

Не знам защо ме занимаваш с хора, който от една страна нямат общо със Спартак, далече са от него по манталитет, а от друга, не ме интересуват!
Може да са в някакъв интелектуален кръг или дори квадрат, право на техен избор е
А коняк " Наполеон" къде го поставяш? По - високо или по- ниско от отбора "Спартак"? " Спартак" - Варна беше симпатичен отбор, когато бях студент. Ако бяха софийски отбор ,можеха да бъдат и шампиони,не само четвърти? Това е най- високото им постижение Имаше и софийски , пловдивски и койнарски дори " Спартак"! "Спартак" - Пловдив беше и шампион!
И по света има отбори" Спартак"-Спартак- Москва-многократен шампион на Русия, Субботица, Търнава-бил е шампион на Чехословакия .....И не само във Футбола!
Да, няма коняк" Спартак" Ясно защо!
Защото се възприема като спортист!
Връзката между гладиаторството и спорта!

Нямам нищо против нормалните ти коментари!
цитирай
48. shtaparov - Привет приятелю!
27.10.2020 08:13
leonleonovpom2 написа:
44. apostapostoloff - На времето Спартак се играеше от Дъгласа.
09:13
От Кърк Дъглас, а не от арменеца Гарабед, дето се заканва да ти скъса гъза.

А "СПАРТАК" беше и си остана велик отбор. Русти ми писа на лични, че и той е от "Спартак".
цитирай

Не знам защо ме занимаваш с хора, който от една страна нямат общо със Спартак, далече са от него по манталитет, а от друга, не ме интересуват!
Може да са в някакъв интелектуален кръг или дори квадрат, право на техен избор е
А коняк " Наполеон" къде го поставяш? По - високо или по- ниско от отбора "Спартак"? " Спартак" - Варна беше симпатичен отбор, когато бях студент. Ако бяха софийски отбор ,можеха да бъдат и шампиони,не само четвърти? Това е най- високото им постижение Имаше и софийски , пловдивски и койнарски дори " Спартак"! "Спартак" - Пловдив беше и шампион!
И по света има отбори" Спартак"-Спартак- Москва-многократен шампион на Русия, Субботица, Търнава-бил е шампион на Чехословакия .....И не само във Футбола!
Да, няма коняк" Спартак" Ясно защо!
Защото се възприема като спортист!
Връзката между гладиаторството и спорта!

Нямам нищо против нормалните ти коментари!

Приемам,че Апостол е добър човек и дори приличащ на нас- може речника му да е груб и лесно да се пали,но е честен и склонен на спокойно държане към хора,които не го дразнят в болните му теми. Ние не сме от тези,които желаят да го дразнят- сигурно има своето си право човека,нека да го уважим. Убеден съм,че няма да има нищо против да изкара яда си на ония,които дразнят и нас- техните обществени възгледи противоречат на неговите за разлика от нашите!
цитирай
49. shtaparov - От Кърк Дъглас, а не от арменеца Г...
27.10.2020 08:18
apostapostoloff написа:
От Кърк Дъглас, а не от арменеца Гарабед, дето се заканва да ти скъса гъза.

А "СПАРТАК" беше и си остана велик отбор. Русти ми писа на лични, че и той е от "Спартак".

Вярно е,прав си Апостоле! Гарабедчо тогава носеше вода на Дъгласа,а сега е решил да се прави на Кърк! :)
цитирай
50. shtaparov - Думата СПОРТ очевидно означава ...
27.10.2020 08:23
Думата СПОРТ очевидно означава СПОРАТ (Наспоряване на мускулната маса и на физическата сила),а с името СПАРТАК римляните може да са искали да кажат,че той е СПОРТЯК (Спортен човек,Спортна фигура,Яко спортуващ).
цитирай
51. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
27.10.2020 09:55
shtaparov написа:
Думата СПОРТ очевидно означава СПОРАТ (Наспоряване на мускулната маса и на физическата сила),а с името СПАРТАК римляните може да са искали да кажат,че той е СПОРТЯК (Спортен човек,Спортна фигура,Яко спортуващ).


Има логика в твърдението ти!
Ако беше в днешни времена, Спартак щеше със сигурност да е олимпийски шампион ,независимо от спорта, който евентуално упражнява-борба, бокс,стрелба с лък, щанги, хвълляния на копие, диск, гюлле...

Хубав ден, приятелю!
цитирай
52. shtaparov - Думата СПОРТ очевидно означава ...
28.10.2020 03:32
leonleonovpom2 написа:
shtaparov написа:
Думата СПОРТ очевидно означава СПОРАТ (Наспоряване на мускулната маса и на физическата сила),а с името СПАРТАК римляните може да са искали да кажат,че той е СПОРТЯК (Спортен човек,Спортна фигура,Яко спортуващ).


Има логика в твърдението ти!
Ако беше в днешни времена, спартак щеше със сигурност да е олимпийски шампион ,независимо от спортта, който евентуално упражнява-борба, бокс,стрелбас лък, щанги, хвълляния на копие, диск, гйлле...

Хубав ден, приятелю!

Да птиятелю- той като нищо щеше да посрами много от днешните допингови шампиони,и да им даде да разберат какво означава Първична сила на дело а не на кадър! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133021
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102590
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031