Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2021 23:11 - Иване, Иване
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4180 Коментари: 20 Гласове:
38

Последна промяна: 07.06.2021 23:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Иван Славков, в присъщия мУ шеговит стил казваше ,че Иван не е име , а е титла! Небрежно, без да убеждава никого! Но щом той го казва, друго мнение няма!
Е, минаваше за цар, наистина!?
Но вероятно е бил посветен и не е говорил празни приказки!

Иван наистина е титла при царете ни от първите   две царства!
Подобно на Рим, в който имената на Цезар и Август са утвърдени за титли Първоначално Цезар е била главната титла, след император, а после август е станала главната  титла Цезар е бил обикновено престонаследникът ! Император всъщност е главнокомандващ, какъвто реално е августът!

Откъде се съди, че Иван е титла?
От Владимир Хръз нататък, нашите владетели обикновено имат две имена! Но нас ни интересува името Иван!
Най - красноречивото доказателсво, че Иван е титла,   са последните ни трима /официални / владетели:
Иван Александър, Иван Шишман, Иван Срацимир, баща и двама сина, всичките Ивановци?!
Официални, защото мнението ми не се припокрива с официалното?
Но и за гети- готи имам особено ,при това обосновано мнение, различно от официалното! 
Но това е   друг въпрос!
Впрочем името Иван не е задължително! Владетелят си го е слагал по избор

За първи път го има Иван  Владислав!  А първи с две имена е Владимир Хръз!
Така ,че има два възможни източника за  името Иван!
Наличието на Иван Владислав насочва вниманието към Иван Рилски Да , по този начин  с добавянето му , да се докаже родството на Самуиловата  династия със Симеоновата!

Другият източник е Йоан- Иваница или Кало Йоан  Днес прочетох едни невероятни бисери за него! ?Най-  големият ,че е търсил контакт с турците? Ами Осман по негово време още не се е родил!?
Но за мъртвите -добро или нищо!
Племенникът му Асен, явно има него за пример, слага пред името си това на Великият Йоан!- Иван Асен Втори!

Името Иван е обект на песен! Едва ли има някой ,който да не я е чувал!?
Дело е на поетесата Маргарита Петкова- текстът, пее я Богдана Карадочева!
Няма как да не настръхне ,които и да е Иван, като я слуша-" Иване, Иване"

Не познавам творчеството на тази поетеса и не мога да правя някакви заключения относно него! А и не е задължително да ги правя
Но песнта е Велика и ще я бъде ,докато има Ивановци!

Заинтересовах се и от биографита на поетесата! Въпреки ,че не е вече в първа младост, личи си ,че е била надарена и с физическа красота!



Гласувай:
39


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Ето и текстът на песента!
07.06.2021 23:12
Иване, Иване

Не разбирам отдавна
за какво ли се мислиш.
За герой вероятно
от любовен роман.
Дон Жуан да играеш
така ти се иска,
а пък всъщност си само Иван.

И защо се стараеш,
не ти ли ясно?
Посивял си, скучен,
като празен екран.
А мансардата с блянове
вече е тясна,
тя отдавна е само таван!

Припев: /2x/
Иване, Иване! (2)
Спасение няма, щом си с
пръстен към мен прикован!

И какво да направя,
вече девет години
с теб делим овехтелия
сватбен диван.
И редовно претопляме
чувства изстинали
на котлона с един реотан.

И какво ми остава
да тръшна вратата,
да избягам от този
панелен капан,
но така ли си бяга
човек от съдбата
и от своя единствен Иван
цитирай
2. kvg55 - leonleonovpom2,
07.06.2021 23:17
Да, титла е.
цитирай
3. leonleonovpom2 - А така, Краси!
07.06.2021 23:26
2. kvg55 - leonleonovpom2,
23:17
Да, титла е.
цитирай
Изтрий

Сега Пустол, като влиза в блога ми или пише псувни на лични/ За тях ще има и гьостерица или сто тояги на голо/, задължително, с коленичене, трябва да да се обръща с " Ваше Величество"!
Той ,че е на Атон, две мнения вече няма, ама да не се замонашва там?

Лека нощ!
цитирай
4. panazea - Здравей !
08.06.2021 06:10
Според мен е принадлежност към род . Родът на Ивановците.
Както Август е бил от рода на Юлиевците.
За мен Иван има особено значение.
Като се роди първият ми син го кръстих Иван на свекър ми.
Идва дядо ми и пита :
-Как го кръсти ?
-Иван- казвам .
-Ааа , значи на мен .
Идва вуйчо ми и вика:
-Как го кръсти?
-Иван.
- Ааа , значи на мен .
Затова Иван е титла !
Специални поздрави !
Тони
цитирай
5. zaw12929 - ТО И ПУСТОЛ Е ВАЖНО ИМЕ. . . НО ДРУГО МЕ ...
08.06.2021 07:01
ТО И ПУСТОЛ Е ВАЖНО ИМЕ... НО ДРУГО МЕ ИНТРИГУВА- КАКВО ТРЯБВА ДА СЕ СЛУЧИ ДА РАЗБЕРЕ ПОСТЛ КАКЪВ ЧОВЕК БРАНИ
ЗДРАВЕ, НАСТРОЕНИЕ УСПЕХ!
цитирай
6. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
08.06.2021 07:36
Мъдрият, одохотворен български народ казва: "Човекът прави името, а не името-човека" А човекът се познава по делата...
Хубав ден, приятелю! Носи с чест и достойнство името си, а останалото са празни приказки!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
08.06.2021 09:10
4. panazea - Здравей !
06:10
Според мен е принадлежност към род . Родът на Ивановците.
Както Август е бил от рода на Юлиевците.
За мен Иван има особено значение.
Като се роди първият ми син го кръстих Иван на свекър ми.
Идва дядо ми и пита :
-Как го кръсти ?
-Иван- казвам .
-Ааа , значи на мен .
Идва вуйчо ми и вика:
-Как го кръсти?
-Иван.
- Ааа , значи на мен .
Затова Иван е титла !
Специални поздрави !
Тони
цитирай
Изтрий

Безспорно!
както в Рим е било чест да принадлежиш към Юлиевият род, който води началото си от Еней!

Според мен, писал съм по горе, Самуиловият родственик Иван Владислав е прибавил името ,за да удостовери принадлежността си към рода на цар Симеон!
Ни има и Иван Владимир, даже по инерция го бях написал, по същото време-Княз на Сърбия или на Зета/ Черна гора/! Което е показателно за стойността на Симеоновия род, какво означава, да си от него!

Затова и племенникът на Калоян добавя името му! Знак ,че е не само от рода му, но, че ще бъде и като него!Иван Асен Втори!
Но така името става и титла !Изписано преди собственото му име, то вече има такъв смисъл
Знаеш оснавната разлика между "нашата" титла хан и източната! Нашите учени, на владетелите ни, я поставят преди името, , по римски образец и общоевропеъски вследствие на него! Докато на източните е след името..Чингиз хан!

Хубав ден!

П.П. Да и при мен се е получило така!
Кръстен съм на единия си дядо Но и другият- Димитър е бил доволен! Неговият баща също е бил Иван- дядо Вани! Майка ми ме е кръстила на дядо си!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
08.06.2021 09:22
zaw12929 написа:
ТО И ПУСТОЛ Е ВАЖНО ИМЕ... НО ДРУГО МЕ ИНТРИГУВА- КАКВО ТРЯБВА ДА СЕ СЛУЧИ ДА РАЗБЕРЕ ПОСТЛ КАКЪВ ЧОВЕК БРАНИ
ЗДРАВЕ, НАСТРОЕНИЕ УСПЕХ!


Постол е важно име наистина! Вестител, носи добри новини!
Но при мен доскоро се изявяваше само с лоши Този щял да ми разкаже играта, друг щял да направи същото ?
Напразен труд, слаби играчи, те на мен да разказват играта? Такива ,на времето са ги убивали, приемали са ги правилно за психотронно оръжие на врага!
И правилно Такава информираност говори за контакти с него, врага!
Ако не той стои зад злото, то е част от него!

Хубав ден!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
08.06.2021 09:35
6. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
07:36
Мъдрият, одохотворен български народ казва: "Човекът прави името, а не името-човека" А човекът се познава по делата...
Хубав ден, приятелю! Носи с чест и достойнство името си, а останалото са празни приказки!
цитирай

Е, прав си!

Иван Асен Втори е оправдал името!
Но, за последните трима Ивановци от династията това не може да се каже! Впрочем и трите ни династии, Асеновци, Тертеровци и Шишмановци са свързани помежду си с династични бракове! Не е било необходимо да удостоверяват с името си принадлежността към династията на Асеневци!
Гонели са предаване на силата на Калоян!За съжаление- последните трима- без успех!

Благодаря ти за пожеланието! Старая се, доколкото мога! С безпринципни врагове всичко е разрешено, но с приятели-НЕ!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
10. dobrodan - Ваньо, името е много красиво
08.06.2021 11:50
и означава "опълченец". Член на наборната част от армията, не на редовната.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Ето част от интервюто с Маргарита Петкова:
08.06.2021 13:46
– Колко години минаха от написването?
– Ооо, много години. 87-ма я записахме в Балкантон.
– А има ли конкретен адресат? Конкретен Иван?
– Ами в този вид, в който е песента, нали казах, че е малко обърната,
направена е по-хумористично, по-различно от стихотворението – да. Моите
стихотворения винаги имат адресат.
– Но звучи интимно и лично към всеки Иван...
– Направихме го така, че всяка жена да може да поздрави с тази песен своя
Иван. Казвала съм го неведнъж, макар че не аз съм го измислила – Иван не е име, а звание! Нека всички Ивановци си носят с гордост имената, а на всяка жена пожелавам да има един Иван в живота си.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
08.06.2021 13:48
10. dobrodan - Ваньо, името е много красиво
11:50
и означава "опълченец". Член на наборната част от армията, не на редовната.
цитирай
Изтрий

Този вариант ми беше неизвестен, но го приемам от тебе с благодарност!

Хубав ден!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Ето още от интервюто:
08.06.2021 13:53
"– Преди време написахте едно стихотворение за Ивановците. После Богдана Карадочева изпя стиховете ви и песента се превърна в своеобразен химн. Бихте ли припомнили защо и как бе създадена творбата?
– Аз си бях написала стихотворение с друг текст пак за Иван, а композиторът Стефан Димитров го направи на песен. Но и при трима ни, Стефан, Богдана и аз, нещо ни смущаваше, нещо не вървеше, нещо ни притесняваше. И един ден седнахме с Богдана и го обърнахме с хастара наопаки и така се получи тази песен, която вече толкова години е химн на Ивановците по нашите земи и не само по нашите. (Смее се) Защото знам, че и в съседни нам земи я пеят по стадионите."

Пеят я по стадионите на съседни страни! Да ,в Сърбия- със сигурност !Само ,че там ударението е на Началната Буква
Иван се среща и в Италия, в Испания, дори в далечно Чили!
цитирай
14. donchevav - Здравей, Иване! Присъединявам се с ...
08.06.2021 15:12
Здравей, Иване! Присъединявам се с радост към поздравленията на всички по-горе! Свеж, жизнерадостен постинг! Не мога да взема отношение към същността му - както в доста от специализираните ти текстове, но ме стопли дори само с многократното повтаряне на това най-любимо на българите име. Мисля, че съм ти споделяла, че и аз съм Иванка:) Кръстена съм на баба си Иванка, на втората й буква, от галеното "Ваня". Само дето никой никога не се е обръщал така като баба ми. Подозирам хитринка от страна на майка ми, но все едно, оттогава аз празнувам имен ден на Ивановден - и обичам това име, много, много го обичам!
Жив и здрав бъди, носи си името с чест и да те води само до щастливи изживявания!

PS
Харесвам стиховете на Маргарита Петкова. Дори само онези, които станаха текстове на песните "Иване, Иване", "Бермудски триъгълник", "Болката отляво", "Балкански синдром" да беше написала, пак със сигурност можем да твърдим, че си е запазила завинаги място в сърцата на българите. И не само у нас, прав си. Навсякъде, където живеят българи, където Ивановци тъпчат по земната твърд и разнасят славата на българското. Имам любимо стихотворение от М. Петкова:

БЛИНД

Криехте дама спатия в ръкава,
нож зад гърба си държахте,
подличко в ъглите се скатавахте,
спяхте по време на вахта.
Ровехте скверничко в моите драми -
кога ще стъпя накриво.
С всяко потупване свойско по рамото
вдън земя ме забивахте.
В късните доби гладно помитахте
всички трохи от масите ми,
нищехте рима по рима стиховете ми -
тъй талантливо опасни.
И по ръката ми, дето ви хранеше,
белег от зъби оставяхте.
Явно с отрова ми пълнехте чашите,
но и отровата ви бе ялова.
Не ме ловяха вашите уроки,
проклятия и съзаклятия.
Камъните, по мене хвърлени,
събрах за брод през блатото ви.
Но в суетнята - фатално забравихте,
че аз съм Дама спатия.
Тесни и къси са ви ръкавите -
няма как в тях да ме скриете.
Като любимка на всички влъхви,
ще ви го кажа на срички:
- Повече нямам време за блъфове.
Всичко на масата! Всич-ко!!!

Поздрави!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей Ваня/ Венета/ !
08.06.2021 20:20
Не ми е минавало и през ума, че може да си Ваня?! Радвам се, че имам за съименничка тебе!
В родния град на майка ми на Иван казват Вани! Така и на мен-роднините са казвали, от бебешка възраст! Но аз съм възприел Ани? И на въпроси на непознати за името съм казвал - Ани! И наистина съм приличал на момиченце като дете- с руси букли и зелени очи!
Майка ми се видяла в чудо ! Накрая намерила решение И името ,което ми е дала повторно, се е првърнало в основно! Иван съм само официално!
Благодаря ти за пожеланията! Обичам си името и въпреки ,че другите две ги чувам по- често, то ми е на сърцето!
Да и на мен се харесват стиховете на Маргарита Петкова, особено тези ,превърнали се в музика! Напомнят ми думите на чужденка- стажантка, когато по нейно искане и прочетох стихове на Ботев в оригинал! Каза ,че не разбира текста, но усеща музиката в него!
Такива са и нейните стихове!
Уважавам и ценя талантливите хора И ги защитавам! Чувствам се длъжен !Талантите в България са обект на агресия?!
Не съм се смятал ,че съм измежду тях никога, но от ученическите години още, ми е правело впечатление, че са ме защитавали от нападки!Бдели са направо над мен!?
Защото са ме приемали за странен, особен, меко казано! Различен!?
Да ,точно тази дума е употребила моята шефка ,да е светла пметта й!
Защо ме защитава, са я запитали? Отговорила е с няколко думи- Защото съм различен от другите! Затова!
Затова смятам за мое задълженние, всеки който има таланг и е обект на агресия, да го защитя!

Благодаря ти, трогна ме от дъното на душата ми!

Хубава вечер Венета- Ваня!


П.П.- Да, относно името, сподели Венета, когато на една Цветница, ти честитих имен ден! С предположението, че Венета идва от венец!
цитирай
16. bojo12345 - Не знам дали е титла, но имам чувството, че всеки мъж, който срещна, се казва ИВАН:)))
09.06.2021 16:31
Почти както всяка втора жена на света се нарича Мария - както пееше Борис Годжунов.
Но живи и здрави! Божидарите пък имаме около 3-4 именни дни и съпругата ми се чуди кой ден да се празнува у дома! Ние сме началото и края - това е достатъчно за света.
Поздрави за поста, Иване с хубавото име:))
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Божидаре!
09.06.2021 18:05
16. bojo12345 - Не знам дали е титла, но имам чувството, че всеки мъж, който срещна, се казва ИВАН:)))
16:31
Почти както всяка втора жена на света се нарича Мария - както пееше Борис Годжунов.
Но живи и здрави! Божидарите пък имаме около 3-4 именни дни и съпругата ми се чуди кой ден да се празнува у дома! Ние сме началото и края - това е достатъчно за света.
Поздрави за поста, Иване с хубавото име:))
цитирай
Изтрий

Благодаря ти за добрите думи в отзива! Твоето име ми е много скъпо То е било рожденото име на майка ми, кръстена на една от бабите си-Теофана, в превод- Божидарка! Но по- късно е променено на Фани! И повлякло множество от момичета с това име в града ни! Нещо като Дарина!

Да ни са здрави имената!

Хубава вечер!
цитирай
18. leonleonovpom2 - 21:26 - apostapostolof
09.06.2021 22:01
Пустоле, един въпрос с повишена трудност за тебе:

Какво определение да се даде за този, който твърди ,че нещо публикувано през 2011 г е преписанано от други публикувани неща, но четири и пет години по- късно?
Мога да ти помогна с някои подходящи квалификации:
Измамник, манипулатор, лъжец, злосторник, хуморист, но с дърводелски хумор, , скучаещ лентяй, незаконен син на Хитлер или на Гьобелс, член на Светата инквизиция...
Има и други, ти също можеш да проявиш творчество! Доказвайки ,че не си бил бадева питомец на Лю, не, на ХУ......... я Университет, а не на нещо друго, което е постоянно в устата ти!

Голяма излагация си, ясно е кои са изпапали десетте милиарда преди премяната! Не е грешка и ти си от пременените, отвличащи вниманието от стотиците милиарди , изнесени след премяната!
С манипулации!
И внимавай, на всеки твой минус ще отговоря с награда на три твои постинга, а може и на десет!
Лайностойно!-това е хубава народна дума и ти подхожда! Как се чувстваш като .....стоен?
цитирай
19. leonleonovpom2 - Злобен, заядлив, завистлив -Пустол!
10.06.2021 06:57
Дребва душичка, разперила криле за висок полет!
Разчитаща на невниманието на другите, за да успее?

ISBN 978-954-799-952-7

След като с гръм и трясък се провали меракът ти да докажеш безумието си, че през 2011 г е преписвано от книги, издадени четири и пет години по- късно, сега имаш нов?
Това възможно ли е, ти издал 40 ненужни книги, че да го твърдиш?
Вместо да се скриеш вдън земята , отново си се заел да доказваш , този път ,че си мъж?
Доказвай го в Атон, там допускат само мъже!
Интригантка и клюкарка, изявена при това, няма как да е мъж!?
Е и ако е вярно това, което драскаш по белия лист, защо ме цитират тогава? Една причина има!
Че са свестни хора, не са хищници като тебе , да наситят глада си на чужда трапеза ,за чужда сметка? Както и сам се хвалиш!? Не са долни паразити!
И, че дори и жени, са по- мъже от такива като тебе!
Целта ми не е да пиша никому непотребни книги? А да предам знанията си, каквито безспорно имам! На достойни хора, които ще ги оценят!И цитират!
Не на ткива като тебе, разчитащи на чужда добрина, за да наситяг хищничеството си!
Не търпящи чужд успех! Грешка на възпроизводството!

П.П. Може и да имаш някакви качества?! Не ми е работа да ги търся!
Но при мен демонстрираш само това, непоискано! Ти, самият, за подигравка отвсякъде, се подиграваш с мен!? Продължавай, ще си получиш заслуженото!

П.П.- Не се хаби с коментари! знам какво можеш да напишеш, наясно съм с възможностите ти!
трия ги без да ги чета! Нямам афинитет към фекални води!Хищниците ми са интересни като феномен, но до определен момент



цитирай
20. leonleonovpom2 - Сега, двама сте знаменосци!
10.06.2021 08:14
Баш икономиста и ти!
На завистта, злобата и заядливостта!
То ,при такива икономисти- такава икономика!
Откривател!? Слагал съм плюсове, за да получа в отплата А той раздавал собствени пари, за да получи десеторна отплата?Така ли? Да съм искал нещо от него? Пази боже от такава помисъл!
Оправил икономиката ,заел се това да оправя? Е, на него плюс никога няма да сложа! Защото не го и чета Няма какво да науча, освен нещо вредно! Интересно, не го виждам в блога ми, но компетентно го коментира другаде? Клонингите го осведомяват! И клюкарките, броящи се за мъже!
От тебе аз да съм искал плюсове? Лепвах ти преди години етикет- МИНУСЧИЯ/ като ибрикчия/ с намек и за нещо друго! И само съм казвал да се измиташ ,барабар с високопарните си иначе простотии!
Нищо друго! Да съм те викал при " Любими? , клюкарке? Напротив, казвал съм ти ,да се изметеш със снимката си! Такива не ми трябват! А, в едно ме послуша-махна компрометиращата те снимка!
Значи можеш, когато поискаш!?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133286
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102590
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031