Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.06.2021 12:00 - История на България- от Шарл дю Канж
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6298 Коментари: 22 Гласове:
40


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Шарл дю Канж/ 1610- 1688г./ е роден в гр Амиен, днешна Франция .
От благородническо потекло е, фамилията му  го показва! Завършва право в Бордо и известно време работи по специалността си! След чумната епидемия се завръща в Париж....

Изключителен ерудит е! За него, не някой друг-Волтер казва-" Човек се плаши от огромните му познания и трудове"!?
 Името му е тясно свързано с разцвета на литературата, науката и изкуствата във Франция през 17- ти век!
Дю Канж има височайшото разрешение от Краля Слънце, Луи Четиринадесети,  да ползва, както намери за добре Кралската библиотека! Там са събрани ръкописите , донесени от мисионерите на изток, не само френски....
Благодарение на него са издадени най- важните ръкописи за ИРИ!
Основният му труд, важен за нас е " История Бизантина", излязла от печат през 1680 година, близо сто години преди историята на Паисий! Показателно е ,че името на империята е Бизантия, което ясно показва негръцкото и наименование!
В книгата има две глави- шеста и седма, посветени изцяло на България! Направена е хронология на Българските владетели  В първата глава са дадени владетелите ни от ПБЦ, в следващата - от ВБЦ
Ето някои от основните моменти в книгата ,отнасящи се към Българската държава:



1/ Следвайки написаното от своите предшественици, Дю Канж навсякъде представя България като Роайом- Кралство Владетелите и са гоа- крале!

2/ Българите били наричани от хуните, на техния език,  оногундури!

3/ Както Калоян, наричан от него крал Жан,  така и Йоан Асен Втори  са окачествени като силни владетели, от които французите трябва да се пазят! Дю Канж убеждава читателите си ,че фигурите на тези двама владетели са значими не само за Балканите , но и за Европа! Не е пропуснал нито един наш владетел, за когото има данни в изворите!

4/ Дава инфармация за Българския герб в два варианта Първият, че е изправен лъв, вторият - три полегнали лъва Вероятно символизират трите провинции ,заселени с Българи, подвластни на българския крал-Мизия , Тракия и Македония!
Но да започнем от началото:

5/ Цитира Франциск Иреник, живял в Първата половина на 16- ти век, че Българите са се появили най- напред в Скандинавия, след това са се преселили в Померания- днешна Полша! И после са тръгнали на юг!

7/ Дава и твърдениято на Патриарх  Никифор и на Теофан Изповедник ,че Българите са населявали района на Меотидското езеро-Азовско море и поречието на река Кофан- Кубан !На изток до Волга На нея дължат името си/ По вероятно е обратното /б. м./ Цялата област се наричала Велика България!

8/ Теофан , по хунското им  название онотундури ги нарича хуногундоБългари!

9/ Българите, преди Кубрат, воюват с аварите, наричани обикновено хуни, за върховната власт ! За нея и двете страни имали претенции! Българите били победени и близо половин век за тях няма никакви сведения!?

10/ Във връзка с нападенията им в Тракия  цитира Касиодор Сенатор- "Появиха се тези, които най- после щели да всеят страх в целия свят"!

11/ След като се укрепили  в района на Велика България, описан по- горе, разширили владенията си до Дунав и до Панония!

12/ След половин вековното мълчание избират за крал Хроват или Коврат/ КУБРАТ/ / Имат основание хърватите да твърдят ,че са Кубратови Българи/ Преди смъртта си той завещал на петимата си сина да са единни, да не се разделят!
Но те не изпълнили завета му?

14/ Третият-Аспарух се разположил на левия бряг на Дунава! Константин Четвърти, като разбрал за Българската заплаха, организирал военен поход срещу тях, ръководен лично от него! Известно е , как е завършил Същата съдба има и последвалата наказателна операция!

  !5/ Константин Погонат, в резултат на претърпените поражения бил принуден  да подпише мирен договор с България !С него официално се признава Дунавска България!

16/ В шеста глава са описани владетелите на ПБЦ! Специално внимание е отделено на най- значимите от тях -Аспаррух, Тервел/ / Тербелий или Требелий/, Крум , Борис , , Симеон , Самуил...

17/ В седма глава от книгата са описани владетелите от ВБЦ, като особено внимание е отделено на крал Калоян/ Жан/ и племеника му Йоан Асен, определени като владетели от Европейска величина!

18/ За крал Жан , признава ,че е направил всичко възможна, за да се съюзи с френските рицари Но подадената му ръка не била приета! Действията му впоследствие, предвид отказа на Бодуен, са напълно оправдани!

19/-Българските владетели ,коментирано беше по- горе , носят титлата роа-крал Предвид спорната им титла хан или кан, интересно е названието ,което се появява при него относно титлата на Ногай- хан !Тя е рекс, нещо по-  обобкаващо от роа ! По- значимо!

20/ Последният владетел на ПБЦ- Пресиян Втори е титулован  като къназь Впрочем, означен е като Прусиян-многозначително-въпрос за размисъл!

21/ Рекс явно съответства на по- късната  за нас титла  цар, която е над  княз! Роа явно съответства на княз, не на хан! Фактът ,че титлите на татарите и нашите се означават различно, говори ,че те не са еднакви!

22/ Не сме еднакви с татарите също! При една обща военна операция с татарите, той говори за обединените войски на Българи и татари Ако бяхме татари, щеше да говори само за татарите, или поне и за Българските татари?За да ги отличи от другите! Впрочем, навсякъде в текстовете където пише власи, той правилно ги превежда- Българи!

23/ Дюканж ползва труда на Мавро Орбини, публикуван в 1601 година и го цитира неколкократно!  Но той подминава съществуването на славяните ? Явно в поредицата от трудове, които ползва, славяните не фигурират никъде! При такава ситуация, като истински учен, не може нито да приеме съществуването им, нито да го отхвърли Просто го подминава С нищо не е подкрепено от авторите преди Орбини

24/ Фактът ,че Българите се наричат на езика на хуните оногундури също дава информация ! Че езикът на хуните е различен от този на Българите ! И, че самите Българи не се наричат така, както ги наричат аварите !Това обяснява и защо името Унгария се е запазило- като място,  където са живели Българите!


25 Дали Паисий е ползвал Дю Канж е спорно? Но той самият е ползвал и източниците на Паисий, Орбини например, така ,че това не е от особено значение! Стана дума, че подминава съществуването на славяните и защо!

Дю Канж е първият значим историк ,от Европейска величина, който отдава нужното внимание на България, опитвайки се да систематизира историята й и хронологията на владетелите й!

Дори само за последното заслужава да бъде изучаван и споменаван!











































Гласувай:
43


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав, Лео!...
22.06.2021 13:17
Шарл дю Канж е един от онези историци, които век по-късно Едуард Гибън цитира най-често в неговия „Залез и упадък на Римската империя“. В една бележка под линия той нарича Дю Канж „незаменим и неуморен преоткривател на средновековието и византийската история“.

Произведенията на Шарл дю Канж са изключително ценен източник за българската история, понеже
"Както българската история не може да се изучава без познанието на византийската, така и много въпроси на византийската история не могат да бъдат разяснени без знанието на българската."
цитирай
2. nkf - Не съм чел Дю Канж, но от експозето ти ...
22.06.2021 13:38
Не съм чел Дю Канж, но от експозето ти става ясно, че наистина става дума за много сериозен учен. Фактът, че подминава фантасмагориите и литературните съчинения на църковната пропаганда, съчинила "славяните", е показателен за системно и задълбочено познаване на реалностите в историята. Фалшификациите на историята, започнати от християнската църква, бяха доведени до определен завършек от германската псевдоисторическа школа и производния й панславизъм и пантуранизъм.
цитирай
3. dobrodan - Да, струва си да бъде разгледан Дю Канж.
22.06.2021 13:53
Относно титлата рой (крал). Рой може да бъде фонетично съпоставена с х'ерой.
Или просто ер-ой. Което може да има значението "мъжествен, вместяващ мъжки дух".
Думата не е гръцка, не е и европейска по конструкция.
Допускам да е определил, че идваме от Скандинавия, защото оттам идват франките и даните. Боруси (пруси) и руси са много близки етноси :), колкото и странно да изглежда на пръв поглед.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
22.06.2021 14:23
1. mt46 - Поздрав, Лео!...
13:17
Шарл дю Канж е един от онези историци, които век по-късно Едуард Гибън цитира най-често в неговия „Залез и упадък на Римската империя“. В една бележка под линия той нарича Дю Канж „незаменим и неуморен преоткривател на средновековието и византийската история“.

Произведенията на Шарл дю Канж са изключително ценен източник за българската история, понеже
"Както българската история не може да се изучава без познанието на византийската, така и много въпроси на византийската история не могат да бъдат разяснени без знанието на българската."
цитирай

Благодаря ти за отзива!
Да, Дю Кнж е истински учен историк !Пример какъв трябва да е историкът! Да е кмпетентен и по другите науки! Безпристрастен е! Въпреки че го боли от това, което Българите са направили с френските рицари! Признава ,че са били прави! Отнася се с необходимия респект към Калоян, даже му дава френско име!
Имам куриоз с едни белгийски специалисти, преди години Заведох ги на " Асенова крепост" Позаинтересоваха се за Българска история Иван Асен , името нищо не им говореше Върнах се на Калоян- също !Не споменах за рицарите, не знаех как ще реагират? Не бях чел още Дюканж, казах че на френски е крал Жан! Без да очаквам нещо
Боже, подскочиха- Как да не знаят за крал Жан?Сами казаха за рицарите!

Истински учен е, шапка му свалям на Дю Канж!
Но ние не умеем да ценим истинските си приятели!

Хубав ден!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Мартине!
22.06.2021 14:33
nkf написа:
Не съм чел Дю Канж, но от експозето ти става ясно, че наистина става дума за много сериозен учен. Фактът, че подминава фантасмагориите и литературните съчинения на църковната пропаганда, съчинила "славяните", е показателен за системно и задълбочено познаване на реалностите в историята. Фалшификациите на историята, започнати от християнската църква, бяха доведени до определен завършек от германската псевдоисторическа школа и производния й панславизъм и пантуранизъм.


Да, пример за истински учен е! Независимо ,че е живял преди повече от три века! Енциклопедист е! Самата книга се чете трудно, поради морето от факти, за които непрекъснато трябва да правиш справка! А как се пише подобна книга? Как се подреждат и систематизират подобни факти Явление в историческата наука е Дю Канж!
Истинско щастие за нас е ,че сме станали обект на неговото внимание!
Казионните ни историци не му отдават нужното внимание! Не, не го отричат, защото няма за какво да се хванат ,но не е и удобен!
Защото човек, способен да анализира, лесно може да си направи и изводите!

Хубав ден!
цитирай
6. nedovolen - Да, много тогава са ни признавали. . ...
22.06.2021 14:37
Да, много тогава са ни признавали...
Били сме царства...после народна република, сега само република, с оредял народ. Ама с царски герб. Това е видно.
То и други неща са видни, ама ние не видим.
И няма що да виним тоя и оня, а ние да се видим.
:)))
цитирай
7. kvg55 - leonleonovpom2,
22.06.2021 14:43
Има доста западноевропейци писали за историята на България, което означава, че средновековна България е била добре известна на Запад. Някои дори са я посещавали.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
22.06.2021 14:58
3. dobrodan - Да, струва си да бъде разгледан Дю Канж.
13:53
Относно титлата рой (крал). Рой може да бъде фонетично съпоставена с х'ерой.
Или просто ер-ой. Което може да има значението "мъжествен, вместяващ мъжки дух".
Думата не е гръцка, не е и европейска по конструкция.
Допускам да е определил, че идваме от Скандинавия, защото оттам идват франките и даните. Боруси (пруси) и руси са много близки етноси :), колкото и странно да изглежда на пръв поглед.
цитирай

Проверих, не съм сбъркал при печатането-роа е крал! Герой всъщност идва от Херакъл, от неговите 12 подвига! Правилно ,не е гръцки , а присвоен от гърците бог!
Дю Канж е истински учен, енциклопедист!
Целта му е да събере всичко известно за Българите и за България, да го подреди и систематизира Справил се е, това само може да се каже!
Дори Волтер, считан за най- големия ум на 18- ти век му се възхищава!

Хубав ден!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
22.06.2021 17:43
nedovolen написа:
Да, много тогава са ни признавали...
Били сме царства...после народна република, сега само република, с оредял народ. Ама с царски герб. Това е видно.
То и други неща са видни, ама ние не видим.
И няма що да виним тоя и оня, а ние да се видим.
:)))


Така е, каквото сам си направиш, никой не може да ти го направи!
Да търсим първо вината в себе си!

Хубава вечер!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
22.06.2021 17:45
7. kvg55 - leonleonovpom2,
14:43
Има доста западноевропейци писали за историята на България, което означава, че средновековна България е била добре известна на Запад. Някои дори са я посещавали.
цитирай

Вярно е, Вилардуен е описал рицарския поход и България!

Хубава вечер!
цитирай
11. apostapostoloff - Когато оногондурите минават Дунава,
22.06.2021 18:09
те биват претопени в славянското море. Това е установил акад. Воробец Сперанский.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Този академик сигурно е от айтош...
22.06.2021 22:50
Този академик сигурно е от айтошката академия на неуките!?
Тя е върхът на академиите, какъвто е и академикът сред неуките!!
А ти си академик- кан! Или КАНЪТ-академик! Не, не си крал на татарите , а академик ог Каспичанската Академия на Неуките! Накратко- КАН!
Или държиш да си ХАН? Ориентирай се към Харманли!
цитирай
13. zaw12929 - ИНТЕРЕСНО ПОЗДРАВИ
23.06.2021 09:15
ИНТЕРЕСНО ПОЗДРАВИ
цитирай
14. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Зав!Знам, че има ...
23.06.2021 09:21
Благодаря ти, Зав!
Знам ,че има свестни хора в блога и затова упорствам, да пиша в него!

13. zaw12929 - ИНТЕРЕСНО ПОЗДРАВИ
09:15
ИНТЕРЕСНО ПОЗДРАВИ
цитирай
Изтрий

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Внимание!
23.06.2021 22:31
Последни 20 регистрирани посетителя

22:24 - vacsine1

Тук няма пункт за ВАКСИНИРАНЕ на блогови терористи срещу лъжи, интриганство и фантасмагории! И всичко останало, свързано с тероризма им!
цитирай
16. shtaparov - Здравей Иване- никак не е маловажен ...
24.06.2021 16:43
Здравей Иване- никак не е маловажен факта,че най-добрият Ренесансов историк не е забелязал великите "славяни",а е забелязал "нищожните" "турко-Българи",които според панславистите са "изчезнали“ няколко века по-рано,понеже били "погълнати" от незабелязаните от никого "славяни"!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
24.06.2021 17:19
shtaparov написа:
Здравей Иване- никак не е маловажен факта,че най-добрият Ренесансов историк не е забелязал великите "славяни",а е забелязал "нищожните" "турко-Българи",които според панславистите са "изчезнали“ няколко века по-рано,понеже били "погълнати" от незабелязаните от никого "славяни"!


Походът на рицарите е описан от очевидец- Вилардуен Естествено, Дю Канж ползва писанията му Вилардуен пише за власите на Калоян , но Дю Канж безпогрешно се ориентира ,че не става дума за" румънци", каквито тогава изобщо няма, те ще се появят след четири, пет века и пише- Българи на Калоян! Това са валахите- войниците на Калоян! Или както казват в Козичено-ваяхите- известните им ваяшки / войнишки/ песни! жалко, че това село загива!
Наричат ги китайци Не, не защото са монголци! А на мероприятия отиват еднакво облечени Войнишкото е предадено по наследство!
С нюха си на учен, Дю Канж безгрешно е установил ,че славяните не са нещо друго освен ...Българи! И то си е така! Словени са Българите занимаващи се с четмо и писмо!
Мисля ,че Вилардуен описваше случай в едно пернишко село-счита се ,че е Кондофрей/ от конт дьо Фрей/ Оцелелите от клането под Одрин печенеги са били настанени там Това се знае от французите,че са печенеги Той пита един двуметров печенег ,какъв е? А онзи юнак се тупа по гърдите и казва -Булгар!? И коментарът му- какъв авторитет имат Българите!? Ето тези хора знаят потеклото си, но искат да са Българи!?

Да се замислят днешните дезертьори, що за хора са?

Хубав ден, приятелю!


цитирай
18. leonleonovpom2 - Апостолофф!
25.06.2021 08:26
Последни 20 регистрирани посетителя
..........................
07:46 - sursubul
..........................

Под вънкашност чужда и под име ново!

Петдесет и една годишен журналя, от Поморие?
Добро доказателство, чие дело са серийните профили с терористично предназначение!

Минусът му ,от кухия профил, е много ценен за мен и няма да го върна! На титуляра!
Кудоши и майтапи мога и аз да си правя с говеда и то доста по- добре и качествено от тях !
не като злобна клюкарка и интригантка!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Други има ли? В компанията!
26.06.2021 09:35
09:31 - apostapostoloff
09:29 - sursubul

По минуса ще ги познаете! Да нямаш предвид Сурсувул?

Това да си болярин, роднина на царя, е много престижно! За завиждане е!

Стига да не става дума за цар на интриганти и на престъпни терористи!
цитирай
20. leonleonovpom2 - - ...
27.06.2021 13:16
11:55 - d
11:41 - apostapostoloff
11:36 - apostapostoloff
11:35 - sursubul

А, боилът, приближен на царя с височайша свита за височайша благословия!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Какво нещо е неадекватността!
28.06.2021 13:31
Тези мине..., не, засега минусчии, са от Сириус вероятно? От друга система!

Те не поставят минус на мен, а на дю Канж!? Това светило в историята!
Знаят я и я разбират по- добре от него?!
Защото аз само съм подбрал есенцията от написаното му за България!

Блажени са верующите, които смятат ,че признанието им е да оценяват по- знаещите и по- титулованите от тях!?
Горките, за съжаление са само!
Имат нужда от психиатър!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137205
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031