Постинг
13.09.2021 15:06 -
"Ако Западната Римска империя беше оцеляла"-размисъл
И аз да попаразитирам веднъж върху чуждо заглавие!? Правя го, не за да се заяждам ненужно с автора му, а поради простата причина, че то ме предизвика към размисъл!
Иначе, не оспорвам фактологията на автора, както и добре обоснованите му разсъждения и предположения!
Според мен Западната Римска империя никога не е загивала и това обяснява просперитетът на Запада днес!
Докато Източната, привидно надживяла с хиляда години Запада, е загинала безвъзвратно, с тежки последици за народите в региона й!
Защо не е загинала Западната Римска империя? Защото щафетата и е предадена на Франкската империя, след това, забележете- на Свещената Римска империя и накрая- на Австро-Унгария! Опити за предаване на властта има и по време на самата Западна империя С временното откъсване на Галия!
Може да се каже, че краят на тази империя поставя Наполеон, фактическият й!
Но не съвсем! Създават се няколко основни империи на Запад, запазва се и Австро-Унгария, като пряк наследник на Западната Римска империя !
Появява се евентуален наследник и на ИРИ-Русия ! Поне тя се изживява като такъв! Но това не минава мимиоходом за основните сили на Запад! Следят я изкосо и много внимават ,тя да не стъпи в Цариград ! Взели са всички мерки ,подобно желание да бъде пресечено още в зародиш!
Но да погледнем и на ИРИ
Формално ,тя е унищожена от туркопулите на Осман! Това е смешно, ако разгледаме факта , че Роже де Флор само с шест хиляди рицари ги е прогонил от Анадола или Анатолия!?
Не, ударът върху нея е доста по ранен! Нанесли са го рицарите от Запада, с превземането на Константинопол !От този удар ИРИ никога не се възстановява !Тя е едно джудже и лесна плячка за туркопулите!
Добре, тяхната империя, Османската, не е ли наследник на ИРИ? Да ,наследник е ,но той не дал нищо положително за развитието й! За разлика от Запада тук няма Ренесанс, пресечен е още в зародиша си!
Османската империя на туркопулите, реално е на изкуствено дишане след Наполеон! Поддържана е от Запада озаради стратегически съображения ! Русия да не стъпи в Цариград ! Даже умовете на 19- ти век я наричат " Необходимия болник"
Който западът лекува, за да противодейства на апетитите на Русия, нарекла се Трети или по- правилно- четвърти Рим! Към протоците!
Затова, когато положението става нетърпимо, от нея се късат малки хапки- по двадесетина хиляди квадратни километра, за васални държавици като Сърбия, Гърция, малко по- късно Румъния и България!...
Румъния? Взети са мерки, тези изконни Български земи ,да не принадлежат на една Бъдеща България! Тя даже трябва да бъде разделеноа на три, БЪЛГАРСКИ държави- Мизия, Тракия и Македония, но в резултат на процес , разтеглен много във времето!
Изводът?
Обективно, Западната Римска империя не е прекратявала съществуването си !Няма рязка смяна на властта, съпроводена със срив в развитието, в резултат на външна намеса! Е, има спадове- Тъмните векове, феодалната раздробеност, но общо взето развитието на Запад е възходящо!
Източната империя пресратява съществуването си , формално през 1453 година! Реално, още с падането на Цариград , превзет от западните рицари!, два века и половина преди това! В процеса на разпад на Османската империя, изпада под контрола на Запада! Той решава какви държави и кога, с какви граници да се създадат!? Формално и Русия участва в този процес, но участието и е повече военно и то- под контрол!
Става ли ясно, защо Западът превъзхожда ,най- вече икономически Изтокът?
Защото баницата е режел Западът и той е решавал ,каква част от нея и кога да получи Изтокът!
Иначе, не оспорвам фактологията на автора, както и добре обоснованите му разсъждения и предположения!
Според мен Западната Римска империя никога не е загивала и това обяснява просперитетът на Запада днес!
Докато Източната, привидно надживяла с хиляда години Запада, е загинала безвъзвратно, с тежки последици за народите в региона й!
Защо не е загинала Западната Римска империя? Защото щафетата и е предадена на Франкската империя, след това, забележете- на Свещената Римска империя и накрая- на Австро-Унгария! Опити за предаване на властта има и по време на самата Западна империя С временното откъсване на Галия!
Може да се каже, че краят на тази империя поставя Наполеон, фактическият й!
Но не съвсем! Създават се няколко основни империи на Запад, запазва се и Австро-Унгария, като пряк наследник на Западната Римска империя !
Появява се евентуален наследник и на ИРИ-Русия ! Поне тя се изживява като такъв! Но това не минава мимиоходом за основните сили на Запад! Следят я изкосо и много внимават ,тя да не стъпи в Цариград ! Взели са всички мерки ,подобно желание да бъде пресечено още в зародиш!
Но да погледнем и на ИРИ
Формално ,тя е унищожена от туркопулите на Осман! Това е смешно, ако разгледаме факта , че Роже де Флор само с шест хиляди рицари ги е прогонил от Анадола или Анатолия!?
Не, ударът върху нея е доста по ранен! Нанесли са го рицарите от Запада, с превземането на Константинопол !От този удар ИРИ никога не се възстановява !Тя е едно джудже и лесна плячка за туркопулите!
Добре, тяхната империя, Османската, не е ли наследник на ИРИ? Да ,наследник е ,но той не дал нищо положително за развитието й! За разлика от Запада тук няма Ренесанс, пресечен е още в зародиша си!
Османската империя на туркопулите, реално е на изкуствено дишане след Наполеон! Поддържана е от Запада озаради стратегически съображения ! Русия да не стъпи в Цариград ! Даже умовете на 19- ти век я наричат " Необходимия болник"
Който западът лекува, за да противодейства на апетитите на Русия, нарекла се Трети или по- правилно- четвърти Рим! Към протоците!
Затова, когато положението става нетърпимо, от нея се късат малки хапки- по двадесетина хиляди квадратни километра, за васални държавици като Сърбия, Гърция, малко по- късно Румъния и България!...
Румъния? Взети са мерки, тези изконни Български земи ,да не принадлежат на една Бъдеща България! Тя даже трябва да бъде разделеноа на три, БЪЛГАРСКИ държави- Мизия, Тракия и Македония, но в резултат на процес , разтеглен много във времето!
Изводът?
Обективно, Западната Римска империя не е прекратявала съществуването си !Няма рязка смяна на властта, съпроводена със срив в развитието, в резултат на външна намеса! Е, има спадове- Тъмните векове, феодалната раздробеност, но общо взето развитието на Запад е възходящо!
Източната империя пресратява съществуването си , формално през 1453 година! Реално, още с падането на Цариград , превзет от западните рицари!, два века и половина преди това! В процеса на разпад на Османската империя, изпада под контрола на Запада! Той решава какви държави и кога, с какви граници да се създадат!? Формално и Русия участва в този процес, но участието и е повече военно и то- под контрол!
Става ли ясно, защо Западът превъзхожда ,най- вече икономически Изтокът?
Защото баницата е режел Западът и той е решавал ,каква част от нея и кога да получи Изтокът!
Тагове:
Демографската война на Путин срещу Европ...
Статуквото срещу реформите: по-общият пр...
Бунтът на полицаите. Какво следва.
Статуквото срещу реформите: по-общият пр...
Бунтът на полицаите. Какво следва.
Безмилостната оценка на Макеавели за бъл...
Предай нататък
ДЪРЖАВАТА, КАТО „КРЪСТНИКЪТ” НА МАРИО ПУ...
Предай нататък
ДЪРЖАВАТА, КАТО „КРЪСТНИКЪТ” НА МАРИО ПУ...
Следващ постинг
Предишен постинг
добре написано
лаконично и почти напълно изразява вкл. моето виждане
имаме само две разлики в които убеден съм, че грешиш
1 - русия също има немалък период в който прави изкуствено дишане на ОИ - не е нужно да четеш ДОКУМЕНТИТЕ ПРИ ГОЧЕВ
нужно е само да прочетеш ГОРЧАКОВ - и то премного и обширно по въпроса - горчаков, не гочев, там руснака си го е казал ДИРЕКТНО, НЕДВУСМИСЛЕНО И ПОТРЕСАВАЩО ЯСНО В ПОЛЗА НА ОСМАНЦИТЕ
2 - запада е над изтока научно, икономически, военно, та дори културно поради бол причини и процеси, най-малко заради баницата на рим е такъв, най-малко... причините запада да превъзхожда най-често изтока са как да кажа - огромна тема
цитирайлаконично и почти напълно изразява вкл. моето виждане
имаме само две разлики в които убеден съм, че грешиш
1 - русия също има немалък период в който прави изкуствено дишане на ОИ - не е нужно да четеш ДОКУМЕНТИТЕ ПРИ ГОЧЕВ
нужно е само да прочетеш ГОРЧАКОВ - и то премного и обширно по въпроса - горчаков, не гочев, там руснака си го е казал ДИРЕКТНО, НЕДВУСМИСЛЕНО И ПОТРЕСАВАЩО ЯСНО В ПОЛЗА НА ОСМАНЦИТЕ
2 - запада е над изтока научно, икономически, военно, та дори културно поради бол причини и процеси, най-малко заради баницата на рим е такъв, най-малко... причините запада да превъзхожда най-често изтока са как да кажа - огромна тема
Извинявай, Изток е по-богат от запад, както север от юг.
Може да бъркам, не искам да изпадам в прения. Ако има нещо, с удоволствие.
:)))
цитирайМоже да бъркам, не искам да изпадам в прения. Ако има нещо, с удоволствие.
:)))
1. germantiger - +
15:47
добре написано
лаконично и почти напълно изразява вкл. моето виждане
имаме само две разлики в които убеден съм, че грешиш
1 - русия също има немалък период в който прави изкуствено дишане на ОИ - не е нужно да четеш ДОКУМЕНТИТЕ ПРИ ГОЧЕВ
нужно е само да прочетеш ГОРЧАКОВ - и то премного и обширно по въпроса - горчаков, не гочев, там руснака си го е казал ДИРЕКТНО, НЕДВУСМИСЛЕНО И ПОТРЕСАВАЩО ЯСНО В ПОЛЗА НА ОСМАНЦИТЕ
2 - запада е над изтока научно, икономически, военно, та дори културно поради бол причини и процеси, най-малко заради баницата на рим е такъв, най-малко... причините запада да превъзхожда най-често изтока са как да кажа - огромна тема
цитирай
Изтрий
1/ Прави го, за да се осигури, знае ,че е наблюдавана внимателно! Волности няма да бъдат допуснати! Прави го и по- късно, има и такива моменти, когато привидно изглежда ,че е срещу нас и съюзник едва ли не на османлиите?
Ясно е защо го прави, да не излезе подстрекател! Това, което прави при Александър Трети, този човек не е с всичкия си и не е редно действията му да се приписват и на Русия!
2/ Сега ,тук отиваш в друга плоскост, генетична!?
Донякъде и аз мислех така, че ни превъзхождат? Но двама мой преподаватели-бивши, ме опровергаха Първият- защо мисля ,че японците ме превъзхождат? лъжа се, с нищо не ме превъзхождат Когато се върна от Япония, преди доста години! И вторият ,години след това каза директно, че тези, при които евентуално ще отида на запад, не са по добри от мене! Напротив ,познава и тях , и мен ,по- добър съм от тях! Затова ме е препоръчал!Нне забравяй, Европейската цивилизация е тръгнала оттук!От нашите земи !Изоставането е вярно като факт,но си има сериозни причини и те не са генетични!
Е, като живееш в кочина, ще заприличаш и на прасе!
Хубава вечер!
цитирай15:47
добре написано
лаконично и почти напълно изразява вкл. моето виждане
имаме само две разлики в които убеден съм, че грешиш
1 - русия също има немалък период в който прави изкуствено дишане на ОИ - не е нужно да четеш ДОКУМЕНТИТЕ ПРИ ГОЧЕВ
нужно е само да прочетеш ГОРЧАКОВ - и то премного и обширно по въпроса - горчаков, не гочев, там руснака си го е казал ДИРЕКТНО, НЕДВУСМИСЛЕНО И ПОТРЕСАВАЩО ЯСНО В ПОЛЗА НА ОСМАНЦИТЕ
2 - запада е над изтока научно, икономически, военно, та дори културно поради бол причини и процеси, най-малко заради баницата на рим е такъв, най-малко... причините запада да превъзхожда най-често изтока са как да кажа - огромна тема
цитирай
Изтрий
1/ Прави го, за да се осигури, знае ,че е наблюдавана внимателно! Волности няма да бъдат допуснати! Прави го и по- късно, има и такива моменти, когато привидно изглежда ,че е срещу нас и съюзник едва ли не на османлиите?
Ясно е защо го прави, да не излезе подстрекател! Това, което прави при Александър Трети, този човек не е с всичкия си и не е редно действията му да се приписват и на Русия!
2/ Сега ,тук отиваш в друга плоскост, генетична!?
Донякъде и аз мислех така, че ни превъзхождат? Но двама мой преподаватели-бивши, ме опровергаха Първият- защо мисля ,че японците ме превъзхождат? лъжа се, с нищо не ме превъзхождат Когато се върна от Япония, преди доста години! И вторият ,години след това каза директно, че тези, при които евентуално ще отида на запад, не са по добри от мене! Напротив ,познава и тях , и мен ,по- добър съм от тях! Затова ме е препоръчал!Нне забравяй, Европейската цивилизация е тръгнала оттук!От нашите земи !Изоставането е вярно като факт,но си има сериозни причини и те не са генетични!
Е, като живееш в кочина, ще заприличаш и на прасе!
Хубава вечер!
А, всяко твърдение относно изоставането мога да приема само с генетичното му предопределиние не мога и няма да се съглася!
цитирайЩом отвори дума за генетика, затвори им думата на мислещите се за германци.
Ех, очаквам на лични много напомнителни съобщения, но ги трия без четене.
:)))
цитирайЕх, очаквам на лични много напомнителни съобщения, но ги трия без четене.
:)))
16:48 - apostapostoloff
Сбъркал е блога с градската тоалетна!
цитирайСбъркал е блога с градската тоалетна!
7.
dobrodan -
За да се греят западните държави, Балканите винаги трябва да са в пламъците.
13.09.2021 18:45
13.09.2021 18:45
Има една основна разлика между нас и японците.
Нарича се дисциплина.
Има и още една разлика.
Нарича се уважение към другия.
Когато японецът сметне, че е длъжен в дадена ситуация да си направи сепуко, българинът в същата ситуация си го мести от единия крачол в другия.
Причинно-следствена връзка.
цитирайНарича се дисциплина.
Има и още една разлика.
Нарича се уважение към другия.
Когато японецът сметне, че е длъжен в дадена ситуация да си направи сепуко, българинът в същата ситуация си го мести от единия крачол в другия.
Причинно-следствена връзка.
8.
leonleonovpom2 -
7. dobrodan - За да се греят западните държави, Балканите винаги трябва да са в пламъците. 18:45
13.09.2021 19:59
13.09.2021 19:59
Здравей, Красимире!
Съгласен съм, нали сме Барутния погреб на Балканите....
С японците имам незабравим спомен Една тумба професори се беше изсипала при нас!
В производственото хале работех на два стана- на две машини Двама колеги бяха дошли да ми помагат
Организирахме си състезание- с велосипед, с препятствия, за време!
То ме устройваше, пътем минавах покрай машините По звука познавах , ако нещо не е в ред Засичахме време
Аз бях на ход, но те се разкрещяха зад гърба ми да хвърлям колелото? Направих им красноречив знак с ръка и продължих Но на обръщането видях японците да влизат в халето и да ме егледат изумено! Хвърлих колелото В това време един от колегите направи поклон под прав ъгъл Японците мигновено се върнаха на вратата! Наредиха се, вероятно по йерархия И започнаха едни безкрайни поклони И аз се включих, въпреки ,че си бях глътнал езика! Все пак успях да викна на колегата да спре с поклоните! Разгледаха халето, машините, като от време на време ми хвърляха одобрителен поглед! Поклоните се повториха на излизане
Колегата, беше майтапчия, каза да подготвя кофа с мастило, за обяснения! Но аз пресметнах нещата другояче
Казах му, че те са възхитени от мен, че обслужв!ам скоростно машините, с велосипед! Мога да очаквам само похвала за това Но него с години ще го разправят за безкрайните поклони!
Директорът беше цар по разказване на конфузни ситуации Но нито веднъж не каза, как са ме спипали с колело на скорост в халето, японските професори! Но за чупките в кръста на колегата разправяше под път и над път!
Напомних на колегата ,че съм бил прав! Сега ,в халетата на университета в Токио сътрудниците обикалят машините с велосипеди! Научили са го от мен!А за него говорят ,какъв подмазвач е! Как не спрял с поклоните и те се счупили в кръста!
Хубава вечер!
цитирайСъгласен съм, нали сме Барутния погреб на Балканите....
С японците имам незабравим спомен Една тумба професори се беше изсипала при нас!
В производственото хале работех на два стана- на две машини Двама колеги бяха дошли да ми помагат
Организирахме си състезание- с велосипед, с препятствия, за време!
То ме устройваше, пътем минавах покрай машините По звука познавах , ако нещо не е в ред Засичахме време
Аз бях на ход, но те се разкрещяха зад гърба ми да хвърлям колелото? Направих им красноречив знак с ръка и продължих Но на обръщането видях японците да влизат в халето и да ме егледат изумено! Хвърлих колелото В това време един от колегите направи поклон под прав ъгъл Японците мигновено се върнаха на вратата! Наредиха се, вероятно по йерархия И започнаха едни безкрайни поклони И аз се включих, въпреки ,че си бях глътнал езика! Все пак успях да викна на колегата да спре с поклоните! Разгледаха халето, машините, като от време на време ми хвърляха одобрителен поглед! Поклоните се повториха на излизане
Колегата, беше майтапчия, каза да подготвя кофа с мастило, за обяснения! Но аз пресметнах нещата другояче
Казах му, че те са възхитени от мен, че обслужв!ам скоростно машините, с велосипед! Мога да очаквам само похвала за това Но него с години ще го разправят за безкрайните поклони!
Директорът беше цар по разказване на конфузни ситуации Но нито веднъж не каза, как са ме спипали с колело на скорост в халето, японските професори! Но за чупките в кръста на колегата разправяше под път и над път!
Напомних на колегата ,че съм бил прав! Сега ,в халетата на университета в Токио сътрудниците обикалят машините с велосипеди! Научили са го от мен!А за него говорят ,какъв подмазвач е! Как не спрял с поклоните и те се счупили в кръста!
Хубава вечер!
Я се разкарвай бе, Пустолски келеш!
цитирай
10.
mt46 -
https://mglishev.blog.bg/history/2021/09/11/ami-ako-zapadnata-rimska-imperiia-beshe-oceliala.1778956
14.09.2021 11:01
14.09.2021 11:01
Здравей, Лео! Коректно е да дадеш линк към постинга на Манол Глишев...
Ти акцентираш на ИРИ. Основна причина за нейното загиване е османското нашествие. Западът остава почти незасегнат от това гибелно за нас нашествие, затова и постига значителен напредък във всяко отношение...
цитирайТи акцентираш на ИРИ. Основна причина за нейното загиване е османското нашествие. Западът остава почти незасегнат от това гибелно за нас нашествие, затова и постига значителен напредък във всяко отношение...
10. mt46 - https://mglishev.blog/history/2021/09/11/ami-ako-zapadnata-rimska-imperiia-beshe-oceliala.1778956
11:01
Здравей, Лео! Коректно е да дадеш линк към постинга на Манол Глишев...
Ти акцентираш на ИРИ. Основна причина за нейното загиване е османското нашествие. Западът остава почти незасегнат от това гибелно за нас нашествие, затова и постига значителен напредък във всяко отношение...
цитирай
Изтрий
Благодаря ти, прав си, Марине!
Аз с това и почвам, но наистина, трябваше да го посоча, за моментална справка! Разчитах на това, че е текущ и може веднага да се открие
Това , което казваш, също е вярно! Даже, за България, мнението сега е, че се е жертвала за Запада, поела е основния удар и по този начин е задържала с над сто години нашествието в западна посока....
Истина е обаче, че ИРИ не се възстановява от удара й, нанесен от рицарите Няма я силната централна власт, липсата на която, както и при България, е основната причина за последвалия погром!
Западът е наблюдател, дори помага с кораби за прехвърлянето на нашествениците на Европейския бряг!? Рицарски поход, когато е необходимо, така и не се състои
После , приема роля на покровител, но умерен, даже въздържан! Йезуитско е поведението му и при възстановяването на държавите ! Гърция, Сърбия и изведнъж Румъния, България се прескача? Ясно защо! Малки държавици, По малки и от днешна Албания!
Е, след като Ренесансът ти е прекъснат, нямаш развитие 500 години, как да си напред?
Впрочем Българите са учудили света в период от 30 години От Съединението до Балканските войни След това ,всичко постигнато е ликвидирано отново
А Западът, каквито и войни да са водели помежду си, през такова чудо не е минавал Например, ние да определяме границите на Франция? И това е най- малкото!Нямали сме колонии, да текат потоци от злато към нас
Хубав ден!
цитирай11:01
Здравей, Лео! Коректно е да дадеш линк към постинга на Манол Глишев...
Ти акцентираш на ИРИ. Основна причина за нейното загиване е османското нашествие. Западът остава почти незасегнат от това гибелно за нас нашествие, затова и постига значителен напредък във всяко отношение...
цитирай
Изтрий
Благодаря ти, прав си, Марине!
Аз с това и почвам, но наистина, трябваше да го посоча, за моментална справка! Разчитах на това, че е текущ и може веднага да се открие
Това , което казваш, също е вярно! Даже, за България, мнението сега е, че се е жертвала за Запада, поела е основния удар и по този начин е задържала с над сто години нашествието в западна посока....
Истина е обаче, че ИРИ не се възстановява от удара й, нанесен от рицарите Няма я силната централна власт, липсата на която, както и при България, е основната причина за последвалия погром!
Западът е наблюдател, дори помага с кораби за прехвърлянето на нашествениците на Европейския бряг!? Рицарски поход, когато е необходимо, така и не се състои
После , приема роля на покровител, но умерен, даже въздържан! Йезуитско е поведението му и при възстановяването на държавите ! Гърция, Сърбия и изведнъж Румъния, България се прескача? Ясно защо! Малки държавици, По малки и от днешна Албания!
Е, след като Ренесансът ти е прекъснат, нямаш развитие 500 години, как да си напред?
Впрочем Българите са учудили света в период от 30 години От Съединението до Балканските войни След това ,всичко постигнато е ликвидирано отново
А Западът, каквито и войни да са водели помежду си, през такова чудо не е минавал Например, ние да определяме границите на Франция? И това е най- малкото!Нямали сме колонии, да текат потоци от злато към нас
Хубав ден!
Лео, зс втори път изчетох постинга ти, барабар с мненията. В нашите среди не се дискутираха подобни въпроси на глас, но това не означава, че колегите не са се интересували от следите, оставени от Византия и кръстоносните походи . Имам предвид най-вече Николай Овчаров.
Като лаик се питам, не са ли междуособиците между отделните области в Западната Римска мперия, които са оставили впечатлението за разединение и изостаналост, въпреки щафетния начин на могъщество?
Поздрави!
П и е р
цитирайКато лаик се питам, не са ли междуособиците между отделните области в Западната Римска мперия, които са оставили впечатлението за разединение и изостаналост, въпреки щафетния начин на могъщество?
Поздрави!
П и е р
12. pvdaskalov - * ! *
19:51
Лео, зс втори път изчетох постинга ти, барабар с мненията. В нашите среди не се дискутираха подобни въпроси на глас, но това не означава, че колегите не са се интересували от следите, оставени от Византия и кръстоносните походи . Имам предвид най-вече Николай Овчаров.
Като лаик се питам, не са ли междуособиците между отделните области в Западната Римска мперия, които са оставили впечатлението за разединение и изостаналост, въпреки щафетния начин на могъщество?
Поздрави!
П и е р
цитирай
Изтрий
Да, имаш право!
На Запад винаги се е намирал някой, който е действал като обединител, въпреки центробежните сили
Мисля си, дали Изтокът не би имал неговата съдба/на Запада/, ако Калоян не беше отклонил молбата на гърците да стане император на ИРИ?
Но, веднага отхвърлям тази възможност и оправдавам Калоян! Той прекрасно знае манталитета им,за да се подложи на подобен риск!
Ще го предадат, въпреки уверенията им, че ще са покорни и верни!
Един виц за тях:
По какъв начин грък прибира парите, които е дал на заем??
По никакъв! Грък пари на заем не дава Само взема!
Хубава вечер, приятелю!
цитирай19:51
Лео, зс втори път изчетох постинга ти, барабар с мненията. В нашите среди не се дискутираха подобни въпроси на глас, но това не означава, че колегите не са се интересували от следите, оставени от Византия и кръстоносните походи . Имам предвид най-вече Николай Овчаров.
Като лаик се питам, не са ли междуособиците между отделните области в Западната Римска мперия, които са оставили впечатлението за разединение и изостаналост, въпреки щафетния начин на могъщество?
Поздрави!
П и е р
цитирай
Изтрий
Да, имаш право!
На Запад винаги се е намирал някой, който е действал като обединител, въпреки центробежните сили
Мисля си, дали Изтокът не би имал неговата съдба/на Запада/, ако Калоян не беше отклонил молбата на гърците да стане император на ИРИ?
Но, веднага отхвърлям тази възможност и оправдавам Калоян! Той прекрасно знае манталитета им,за да се подложи на подобен риск!
Ще го предадат, въпреки уверенията им, че ще са покорни и верни!
Един виц за тях:
По какъв начин грък прибира парите, които е дал на заем??
По никакъв! Грък пари на заем не дава Само взема!
Хубава вечер, приятелю!
Изключително интересна и дваж пъти по-важна тема си захванал. Бих казал дори - критично важна. Смятам обаче, че за някои неща грешиш, ето кои: 1. Нареченият Запад започва да възхожда НЕ ЗАРАДИ Римската империя, а въпреки нея. Големият икономически, финансов, политически скок на Запада става с появата и експанзията на атлантическите сили - Холандия и най-вече Британия, а последната няма как да бъде хармонично и наследствено свързана с римската империя. Британия и до ден-днешен е геополитически опонент на "римските сили" - Германия, русия. Така че не бива да се смесват нещата. 2. Римската империя в лицето на Свещената римска империя на германската нация престава да съществува, след като Корсиканеца принуждава виенския цар да се откаже от титлата и в резултат натова, сетнешните виенски владетели са само императори на Австрия, разбира се до 1848 г., когато монархията им става дуална и те съответно стават австро-унгарски императори. Де факто и ДЕ ЮРЕ /но не перфектно/ Бонапарт се опитва да реституира автентичната царска власт и право, като го отнеме от узурпатора наречен Християнска църква. За съжаление, не може да се каже, че е успял. Римската империя - нито западната, нито източната /ако приемем това деление/ не е умирала никога, тя е жива и здрава и днес и набира големи сили. Римския император и до днес седи в катедралата Сан Пиетро в Рим, а неговият събрат е в Цариград. 3 Грешиш генерално като разглеждаш Римската империя фрагментирано и се съсредоточаваш върху отделни събития, както и че разглеждаш нещата САМО от светската им, чисто политическа /текуща/ страна. Гледай зад завесата, отвъд събитийната порядъчност. Рим оцелява и възхожда, защото е ИДЕЯ, вяра, идеално начинание, РИМСКИ СВЯТ/PAX ROMANA; възглед за света. Апропо МНОГО ВАЖНО: папата е алодиален владетел, а всички останали са феодални владетели И ДО ДЕН-ДНЕШЕН. Тук спирам, защото се откриват много дълбоки води, за които никой не е подготвен за тях.
цитирайЗдравей, Мартине!
НЕ, НЕ ТВЪРДЯ ,ЧЕ ТОВА Е СВЕТАТА ИСТИНА!
Просто е едно мое виждане, че римската империя не изчезва с падането на Рим!
Че споменът е много силен, неизлечим и мнозина се домогват след това да бъдат наследници! Е, помъчил съм се да разкрия кои са!?
Иначе, с много от нещата, които си написал съм съгласен !Например ,че Римски император стои в Рим и днес ,но под друго име! И ,че тази негова власт се разпростира на много по- голяма територия от басейна на Средиземно море!Защото Рим е уникален с това, че цялото Средиземно море е оградено от земите на Римската империя! Никой друг, нито преди това или след това не го е постигнал! !Морето на човешката цивилизация да е притежание на само един!Е, подобно нещо не може да изчезне безследно!Мога и да продължа с това, че християнството е създадено за Ремския император! Че то е удобно за него !Темата е развита от сериозни учени, че Христос е всъщност Тит, той е божият син, а бог е Веспасиан! Не случайно той,Веспасиан, минути преди смъртта си казва, че май е дошло вречето да става бог!
Както и да е, това звучи повече като конспирация!
Много ми хареса завършекът на коментара ти!
Благодаря ти за отзива и за оценката на начинанието!
Хубава вечер!
цитирайНЕ, НЕ ТВЪРДЯ ,ЧЕ ТОВА Е СВЕТАТА ИСТИНА!
Просто е едно мое виждане, че римската империя не изчезва с падането на Рим!
Че споменът е много силен, неизлечим и мнозина се домогват след това да бъдат наследници! Е, помъчил съм се да разкрия кои са!?
Иначе, с много от нещата, които си написал съм съгласен !Например ,че Римски император стои в Рим и днес ,но под друго име! И ,че тази негова власт се разпростира на много по- голяма територия от басейна на Средиземно море!Защото Рим е уникален с това, че цялото Средиземно море е оградено от земите на Римската империя! Никой друг, нито преди това или след това не го е постигнал! !Морето на човешката цивилизация да е притежание на само един!Е, подобно нещо не може да изчезне безследно!Мога и да продължа с това, че християнството е създадено за Ремския император! Че то е удобно за него !Темата е развита от сериозни учени, че Христос е всъщност Тит, той е божият син, а бог е Веспасиан! Не случайно той,Веспасиан, минути преди смъртта си казва, че май е дошло вречето да става бог!
Както и да е, това звучи повече като конспирация!
Много ми хареса завършекът на коментара ти!
Благодаря ти за отзива и за оценката на начинанието!
Хубава вечер!
поздрави, мартин!! безспорни аргументи, подаваш,както винаги )
Римската империя - нито западната, нито източната /ако приемем това деление/ не е умирала никога, тя е жива и здрава и днес и набира големи сили. Римския император и до днес седи в катедралата Сан Пиетро в Рим, а неговият събрат е в Цариград. 3 Грешиш генерално като разглеждаш Римската империя фрагментирано и се съсредоточаваш върху отделни събития, както и че разглеждаш нещата САМО от светската им, чисто политическа /текуща/ страна. Гледай зад завесата, отвъд събитийната порядъчност. Рим оцелява и възхожда, защото е ИДЕЯ, вяра, идеално начинание, РИМСКИ СВЯТ/PAX ROMANA; възглед за света. Апропо МНОГО ВАЖНО: папата е алодиален владетел, а всички останали са феодални владетели И ДО ДЕН-ДНЕШЕН. Тук спирам, защото се откриват много дълбоки води, за които никой не е подготвен за тях.
цитирайРимската империя - нито западната, нито източната /ако приемем това деление/ не е умирала никога, тя е жива и здрава и днес и набира големи сили. Римския император и до днес седи в катедралата Сан Пиетро в Рим, а неговият събрат е в Цариград. 3 Грешиш генерално като разглеждаш Римската империя фрагментирано и се съсредоточаваш върху отделни събития, както и че разглеждаш нещата САМО от светската им, чисто политическа /текуща/ страна. Гледай зад завесата, отвъд събитийната порядъчност. Рим оцелява и възхожда, защото е ИДЕЯ, вяра, идеално начинание, РИМСКИ СВЯТ/PAX ROMANA; възглед за света. Апропо МНОГО ВАЖНО: папата е алодиален владетел, а всички останали са феодални владетели И ДО ДЕН-ДНЕШЕН. Тук спирам, защото се откриват много дълбоки води, за които никой не е подготвен за тях.
не, въобще не ми дойде на ум генетичното, ама въобще
не тевиня, че грешиш в предположението си за мен, защото през годините съм създал такова мнение за мен не само у теб, а и у други
вероятно преди 5-10 години щях да си мисял, за нещо генетично, но случая не е такъв и все пак напълно те разбирам,когато ме подозираш в нещо генетично
причините за по-честото превъзхосдство на изтока над запада от новото време та до днес или иначе казано именно епохите които определят най-много днешния ден, та причините са много, генетични едва ли, просто темата е огромна
цитирайне тевиня, че грешиш в предположението си за мен, защото през годините съм създал такова мнение за мен не само у теб, а и у други
вероятно преди 5-10 години щях да си мисял, за нещо генетично, но случая не е такъв и все пак напълно те разбирам,когато ме подозираш в нещо генетично
причините за по-честото превъзхосдство на изтока над запада от новото време та до днес или иначе казано именно епохите които определят най-много днешния ден, та причините са много, генетични едва ли, просто темата е огромна
написал съм го грешно в предходния микоментар
ставадума за превъзходството НА ЗАПАДА НАД ИЗТОКА в повечето случаи от новото време та до днес
цитирайставадума за превъзходството НА ЗАПАДА НАД ИЗТОКА в повечето случаи от новото време та до днес
19.
leonleonovpom2 -
16. milady - леоо, да даа, ама, нее ..нее ))) Хубава е Темата, харесах и коменти.. 16.09 19:06
17.09.2021 08:42
17.09.2021 08:42
Юлия, говориш с недомлъвки и двусмислено, така ,че се чудя какво да ти отговоря!?
Като в същото време да не нарушавам добрия тон!
Написаното от мен е мое виждане, базирано на очевидни факти
Както виждаш, не оспорвам твърденията на Мартин, защото съм дал един аспект, не твърдя и не смятам, че картината е пълна и изчерпателна!
Хубав ден!
цитирайКато в същото време да не нарушавам добрия тон!
Написаното от мен е мое виждане, базирано на очевидни факти
Както виждаш, не оспорвам твърденията на Мартин, защото съм дал един аспект, не твърдя и не смятам, че картината е пълна и изчерпателна!
Хубав ден!
17. germantiger - ++
16.09 22:27
не, въобще не ми дойде на ум генетичното, ама въобще
не тевиня, че грешиш в предположението си за мен, защото през годините съм създал такова мнение за мен не само у теб, а и у други
вероятно преди 5-10 години щях да си мисял, за нещо генетично, но случая не е такъв и все пак напълно те разбирам,когато ме подозираш в нещо генетично
причините за по-честото превъзхосдство на изтока над запада от новото време та до днес или иначе казано именно епохите които определят най-много днешния ден, та причините са много, генетични едва ли, просто темата е огромна
цитирай
Изтрий
18. germantiger - финално
02:16
написал съм го грешно в предходния микоментар
ставадума за превъзходството НА ЗАПАДА НАД ИЗТОКА в повечето случаи от новото време та до днес
цитирай
Да, разбрах ,че си искал да кажеш обратното
Според мен , разделянето на местни и неместни е дълбоко погрешно Особено да се ползва за отличителен белег!
Защото от нашите земи е тръгнала Европейската цивилизация Почти всички Европейци са били тук-Гали, готи, каледони в Шотландия, галисийци в Испания
Така ,че няма как генетично да е продиктувано изоставането!
То е очевидно относно причините Спиране на развитието , изолацията и така нататък.....
Разселването на местното население лесно може да се хване и генетично С мутацията- сини очи!
Има ги из цяла Европа, при нас също не са малко! А тя е получена в нашите земи, това твърдят генетиците, не аз!
Така ,че не сме чужди на нашите земи ! В единия ни род синеоките преобладават, в другия са по- малко, така ,че отношението е 1:1 Но тъмните очи не означават, че имащите ги ,нямат връзка с нашите земи!
Хубав ден!
цитирай16.09 22:27
не, въобще не ми дойде на ум генетичното, ама въобще
не тевиня, че грешиш в предположението си за мен, защото през годините съм създал такова мнение за мен не само у теб, а и у други
вероятно преди 5-10 години щях да си мисял, за нещо генетично, но случая не е такъв и все пак напълно те разбирам,когато ме подозираш в нещо генетично
причините за по-честото превъзхосдство на изтока над запада от новото време та до днес или иначе казано именно епохите които определят най-много днешния ден, та причините са много, генетични едва ли, просто темата е огромна
цитирай
Изтрий
18. germantiger - финално
02:16
написал съм го грешно в предходния микоментар
ставадума за превъзходството НА ЗАПАДА НАД ИЗТОКА в повечето случаи от новото време та до днес
цитирай
Да, разбрах ,че си искал да кажеш обратното
Според мен , разделянето на местни и неместни е дълбоко погрешно Особено да се ползва за отличителен белег!
Защото от нашите земи е тръгнала Европейската цивилизация Почти всички Европейци са били тук-Гали, готи, каледони в Шотландия, галисийци в Испания
Така ,че няма как генетично да е продиктувано изоставането!
То е очевидно относно причините Спиране на развитието , изолацията и така нататък.....
Разселването на местното население лесно може да се хване и генетично С мутацията- сини очи!
Има ги из цяла Европа, при нас също не са малко! А тя е получена в нашите земи, това твърдят генетиците, не аз!
Така ,че не сме чужди на нашите земи ! В единия ни род синеоките преобладават, в другия са по- малко, така ,че отношението е 1:1 Но тъмните очи не означават, че имащите ги ,нямат връзка с нашите земи!
Хубав ден!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 103116