Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2021 16:13 - Из " Анхиалски истории"
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1238 Коментари: 7 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Приятел, сутринта рано ми се обади с молба, да му купя книгата с посоченото горе заглавие, Струва 12 лв и има писания от 26 автори  И да купя и за себе си, ако реша!  На устата ми беше ,че подобни творения, в които съм пренебрегнат ,не ме вълнуват и получават в замяна моето пренебрежение! Но, замълчах!

Изпълних ангажимента  В " Хеликон" имаха само две книги! Казах на любезната книжарка, която междувременно провери ,че имат в наличност  и две книги от моята" Загадки на Анхиалското монетосечене", че ще взема и двете от другото заглавие В това време от вратата се чу глас Търсеше въпросната книга, с Анхиалските истории Книжарката  осведоми човека, че двете книги вече са взети, с които разполагат ! Но аз великодушно отстъпих едната .На благодарностите му огтоворих, че не са мои, няма за какво да ми благодари!

Разлистих книжката  Издадена с любезното съдействие на общината! Да, попитах се , къде беше любезното съдействие на същата община, когато издавах моята? Както и да е Подарих й 200 книги и поне още толкова дадох на символична цена!....
Спомням си, как на времето Евтелпа, директор на Несебърския музей ме помоли,  да и дам монети срещу откупваме Тя беше ученичка на майка ми, подбрах монети, определих им символична цена и пратих майка ми в Несебър, да се види с Евтелпа! Тя е професор по нумизматика в момента  в Ню Йорк Евтелпа казала на майка ми като видяла цените-Лельо Фани, Джани ни ги подарява, аз ще определя други цени И му кажи, че сбирката  ще носи неговото име в Музея" Изпълни го- Сбирка "Симеонов"!

След време , един приятел нумизмат дойде и каза ,че ще ми каже нещо, но да обещая ,че няма да се ядосам, колкото е ядосан той !В Несебър издали книга за Анхиалските монети , финансирана от ПОМОРИЙСКАТА ОБЩИНА? Взел си я оттам, ще ми я даде,  да я прегледам И очаква от мен убийствен отговор!
Как е възможно, разполагат с човек като мене, никой по- добре от мен не може да опише тези монети, да възлагат подобна задача на външен човек
Видял съм какво ли не, има ли значение в манджа с говна, дали ще има още едно!?Обещах, да не се ядосвам!

Прегледах книгата В самата книга всичко беше наред Описваше се " Колекция Симеонов", цитираше се моята книга , за загадките на Анхиалското монетосечене Тези монети вече бяха техни!
Така и казах на приятеля Монетите са на Несебърския музий, те са определили техен човек , да ги опише! Въпроси поставя само решението на Поморийската община! Така са преценили, така са решили!

Но да се върнем на " Анхиалските истории" Защо не са се свързали с мен? Имам две противоположни обяснения Еднакво смешни са и двете Няма да им давам гласност Но вместо Михаил Неделчев да описва атмосферата на Поморийските солници, нещо което съм правил преди години в списание " Море", можех и аз,,  да се включа поне! ?Защото като дете 7 години работех на тях! И ти познавах отлично И сободобива- от чупенето на ганидите/ кората на повърхността на водата в солниците/,  ,до приема на солта в склада!  Ицчислявах точно и моментния добив, от който зависеше месечното заплащане на соларите! Как съм го правел, не мога да си го  обясня и днес!

Както и да е ,загубили са един стойностен разказ за унищожените солници, изпълнени днес с грозни блокове на съвременни материалисти! Да не използвам по- красноречива и по- точна дума!

Още с първото разлистване, попаднах на нещо, което трябваше да е последно или да не го видя
Хвалебствени слова на Владимир Зарев по адрес на една злокобна личност-друтаря тосподин Теод. Гуджуков Какъв "Благодетел" бил на града? Преди ,като комунист и партиен секретар на града, а сега- като капиталист?  Едва ли има по- красноречиво от него доказателство, че едните и другите ,по Алековски са маскари!
Той толкова мизерии причини на изстрадалите ми родители, а вероятно и на мен в службата/ само опит/ !Защото ми казаха ,че има гадно сведение от Партията  за мен от  Поморие, но е отишло на боклука Поисках да го видя Не, затова е отишло на боклука Не било директно за мен, а за родителите ми! Бях си създал име вече, писание на подлец,  не искаха и да знаят за него!

Но в истинския си лик въпросният  се изяви, когато вече бях утвърден автор. Нещата ми се печатаха навсякъде, където ги предлагах!
Книгата ми беше призната от всички вещи нумизмати  ! И най-вече свободният начин на списване в нея,  правеше впечатление!
Знаех, че е нечист човек! Поръчал две книги Пратих  му ги по приятел Той ми донесе 20 лева, книгите струваха по пет Приготвих 10 лева ресто Не, плащал ги двойно Един вид ме финансирал!  Те ,толкова ми и струваха....
Това беше единственото добро, което видях от него
В замяна получих злобни приказки зад гърба. И създаден в контра-Интелектуален кръг от "научни" дейци? Написаха едни недоносчета, щедро финансирани от него и толкова!  Е,  на това се казва самочувствие Даже един от тях, лека му пръст, имал наглостта да каже, че книгата му била научна, а видиш ли, моята не?! На мен, доктора на науките?
Това ,през смях сподели кмета!

Ето, затова нещата с демокрацията при нас не вървят Защото е хибрид!
А хибридът не дава плодове!

Все пак, във въпросната книга видях и нещо, което приятно ме изненада! Разказът на Лияна Панделиева, символът на демокрацията,  посветен на баща й, на гласа, който още чува!  Живеехме в една кооперация, общителен и добър човек  Как ме догони, когато почина майка ми и каза ,че тя е била една от най-  красивите жени в града! Да, но тя не го признаваше!  Разбрах и целта на думите му.  Да ме разведри !Защото напрежението в мен веднага падна!
Да е светла паметта му!



Гласувай:
34



1. panazea - Здравей , Джани !
02.11.2021 16:31
Аз нямам твоята книга " Загадки на Анхиалското монетосечене".
Може ли да ни напишеш за нея , за да ни направиш съпричастни .
Мен не ме интересуват писанията на другите !
И за Поморийските солници също !
С уважение за твоя труд :
Тони
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
02.11.2021 17:04
https://d3bep.blog/history/2011/03/15/reviu-na-quot-zagadki-na-anhialskoto-monetosechene-quot.708004

Трогнат съм от написаното от тебе

Представяне на книгата направи синът, давам ти линг от него по-горе
Аз се включих в блога малко по-късно Иначе съм давал откъси от книгата- За Гордиан, за Каракала и Гета Имах глава- " Монетите разказват" По - късно и други почнаха да използват това съчетание Да, монетите нистина разказват с изобразеното върху тях, за неизвестни неща!
Например, че император Гордиан е бил в Анхиало и оттам е потеглил към Трапезунд Не е записано откъде, считаше се ,че от Одесос Но медальон с Гордиан на кораб има отсечен само в Анхиало То е било и главно пристанище на Черно море Нормално е, от Анхиало да е потеглил Предложих да се направи паметен знак на видно място Хората търсят история ще има бум Заведох и един от най- добрите скулптори, готов да се заеме с работата Не, не оцениха, какво им се предлага И не им е за пръв път на "съветниците"! Но се зарекох, да им е за последен!
Дотогава се занимавах с история на двете римски империи Постепенно се прехвърлих на Българска история
Благодаря ти, още веднъж!
Щастие е ,не само в блога, че има хора като тебе!

Всичко най- добро, Тони!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Къде е баща ти?
02.11.2021 18:15
17:59 - sursubul

Тези неща, които вършиш ,са под родителдки контрол!
А ти ,нямаш и годинка!
цитирай
4. kvg55 - leonleonovpom2,
02.11.2021 19:36
"Вие сте умен човек, защо очаквате признателност и благодарности?!"
цитирай
5. leonleonovpom2 - Не, Краси!
02.11.2021 20:24
4. kvg55 - leonleonovpom2,
19:36
"Вие сте умен човек, защо очаквате признателност и благодарности?!"
цитирай

Изтрий

И да е имало нещо такова, вече обърнах фазите! От мен да не чакат нищо!
Иначе съм наясно, че , особено у нас, няма ненаказано добро!

Хубава вечер!
цитирай
6. nedovolen - Поздравления за това, което си п...
03.11.2021 10:40
Поздравления за това, което си писал и правил!
С едно уточнение. Няма не наказано добро, е еврейска поговорка. Щом у нас е така, кой командва парада.
:)))
цитирай
7. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
03.11.2021 13:37
6. nedovolen - Поздравления за това, което си п...
10:40
Поздравления за това, което си писал и правил!
С едно уточнение. Няма не наказано добро, е еврейска поговорка. Щом у нас е така, кой командва парада.
:)))
цитирай

Изтрий

Благодаря ти!
Не знаех ,че е еврейска поговорката! Ама, така вече разбирам, защо ги е страх, да правят добро!

хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9141606
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102607
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031