Постинг
30.11.2021 10:21 -
Кои ли са арамейците


Към написването на този кратък материал ме подтикна последния т постинг на Милена Върбанова! Нямам познания в тази област-еврейски, арамейдки език Тя свободно борави с тези езици, разчитам на нея ,да отговори на заглавието на постинга-обосновано!Чрез езика
Според мен, след като се говори за арамейски език и има арамейска азбука, те би трябвало да се отнасят към народ, различен от еврейския? Или , ако не е различен, да е поне сроден с тях!?
Ценна информация дава книгата " О писменехь", приписвана, кой знае защо, на неизвестен автор, наречен символично Черноризец Храбър? Всъщност това не е име на автора. А е името на немски монах, преведено така на Български, оспорил правото на Българската азбука да е свещена! И в книгата- отговор на нападките му, се защитава именно това право и се оборват напълно нападките на този свещеник! Аргументирано, достойно!
В текста често се споменават освен Българската ,гръцката и латинската, в добавка и на Божията азбука за защитата! Посочва се точно ,че гръцката и латинската, също като Българската, произхождат от Божията азбука !Гръцката и латинската са свещени, така ,че е логично и Българската да е също свещена! Няма основание , да не е такава!
Но друго прави също силно впечатление. Често пъти Божията азбука се посочва като Христова и ...сирийска!?
За Христова, обяснението е просто! Той е Божи син и Божията азбука е и негова! Независимо ,че тя е съществувала преди появата му!
Но, сирийска?
Често се казва ,че Христос е арамеец! Този език и днес се говори в Сирия Сирия и Ливан не са различни народи Те са изкуствено разделени на две държави. Сирия в древността е обхващала и Ливан
Сега, счита се ,че азбуката която е ползвана за съставянето на европейските азбуки е финикийската! Да , на финикийците азбуката им е била жизнено необходима! Древна Финикия е била на земите на днешен Ливан!
Но, какво излиза, че тя, финикийската, е въщност Божията азбука!? И ,че арамейците са наследници на финикийците?
Това , по пътя на логиката само!
Вие, вие как мислите? Това на първо място, след това ,какво пишат другите!
Според мен, след като се говори за арамейски език и има арамейска азбука, те би трябвало да се отнасят към народ, различен от еврейския? Или , ако не е различен, да е поне сроден с тях!?
Ценна информация дава книгата " О писменехь", приписвана, кой знае защо, на неизвестен автор, наречен символично Черноризец Храбър? Всъщност това не е име на автора. А е името на немски монах, преведено така на Български, оспорил правото на Българската азбука да е свещена! И в книгата- отговор на нападките му, се защитава именно това право и се оборват напълно нападките на този свещеник! Аргументирано, достойно!
В текста често се споменават освен Българската ,гръцката и латинската, в добавка и на Божията азбука за защитата! Посочва се точно ,че гръцката и латинската, също като Българската, произхождат от Божията азбука !Гръцката и латинската са свещени, така ,че е логично и Българската да е също свещена! Няма основание , да не е такава!
Но друго прави също силно впечатление. Често пъти Божията азбука се посочва като Христова и ...сирийска!?
За Христова, обяснението е просто! Той е Божи син и Божията азбука е и негова! Независимо ,че тя е съществувала преди появата му!
Но, сирийска?
Често се казва ,че Христос е арамеец! Този език и днес се говори в Сирия Сирия и Ливан не са различни народи Те са изкуствено разделени на две държави. Сирия в древността е обхващала и Ливан
Сега, счита се ,че азбуката която е ползвана за съставянето на европейските азбуки е финикийската! Да , на финикийците азбуката им е била жизнено необходима! Древна Финикия е била на земите на днешен Ливан!
Но, какво излиза, че тя, финикийската, е въщност Божията азбука!? И ,че арамейците са наследници на финикийците?
Това , по пътя на логиката само!
Вие, вие как мислите? Това на първо място, след това ,какво пишат другите!
Тагове:
Как и кога попаднала чешката монета от X...
Паисий Хилендарски("История славяно...
Иконология на буквите. Първите будители.
Паисий Хилендарски("История славяно...
Иконология на буквите. Първите будители.
Много племена и в миналото и сега населяват Близкия Изток.
цитирайТъй като не мога да мисля толкова дълбоко, да споделя какво пишат другите.
Последната аватарна поява на Христос от преди 2000г слага ново начало.
Предишната му поява е от 20 000г, като едно от телата му е под Витоша.
Не знам колко аватарни появи има.
Казвал съм ти по друг повод, че името Иван е по нашите земи от колко стотици хиляди години.
Какво става с историята.
Ти как мислиш.
:)))
цитирайПоследната аватарна поява на Христос от преди 2000г слага ново начало.
Предишната му поява е от 20 000г, като едно от телата му е под Витоша.
Не знам колко аватарни появи има.
Казвал съм ти по друг повод, че името Иван е по нашите земи от колко стотици хиляди години.
Какво става с историята.
Ти как мислиш.
:)))
Благодаря ти за прекрасните думи, но едва ли ги заслужавам в такава мяра. Обикновено се твърди, че арамейската азбука произлиза от финикийската, но аз не съм сигурна. Арамеите са огромен блок от народи и финикийците - днешен Ливан - са част от тях. Това е въпрос, по който нямаме информация, тя е изгубена или укрита - май второто! Запали ме, ще почна да мисля сериозно по този проблем, който остро засяга и нас, българите.
Сърдечни поздрави!
цитирайСърдечни поздрави!
1. kvg55 - leonleonovpom2,
13:42
Много племена и в миналото и сега населяват Близкия Изток.
цитирай
Изтрий
Така е!
И при такава циркулация се губят следите им!
Хубава вечер!
цитирай13:42
Много племена и в миналото и сега населяват Близкия Изток.
цитирай
Изтрий
Така е!
И при такава циркулация се губят следите им!
Хубава вечер!
3. milenavarbanova9 - Здравей, Ваньо,
16:29
Благодаря ти за прекрасните думи, но едва ли ги заслужавам в такава мяра. Обикновено се твърди, че арамейската азбука произлиза от финикийската, но аз не съм сигурна. Арамеите са огромен блок от народи и финикийците - днешен Ливан - са част от тях. Това е въпрос, по който нямаме информация, тя е изгубена или укрита - май второто! Запали ме, ще почна да мисля сериозно по този проблем, който остро засяга и нас, българите.
Сърдечни поздрави!
цитира
Благодаря за отзива и за хубавите думи в него!
Разбира се ,че заслужаваш оценката си! Да, необходимата ни за точни изводи информация е загубена, а най- важната част от нея, вероятно и укрита!?
Доволен съм, че ще се замислиш сериозно по този въпрос! Защото смятам, че можеш да достигнеш и да отговора му!
Всичко най- добро, Милена!
цитирай16:29
Благодаря ти за прекрасните думи, но едва ли ги заслужавам в такава мяра. Обикновено се твърди, че арамейската азбука произлиза от финикийската, но аз не съм сигурна. Арамеите са огромен блок от народи и финикийците - днешен Ливан - са част от тях. Това е въпрос, по който нямаме информация, тя е изгубена или укрита - май второто! Запали ме, ще почна да мисля сериозно по този проблем, който остро засяга и нас, българите.
Сърдечни поздрави!
цитира
Благодаря за отзива и за хубавите думи в него!
Разбира се ,че заслужаваш оценката си! Да, необходимата ни за точни изводи информация е загубена, а най- важната част от нея, вероятно и укрита!?
Доволен съм, че ще се замислиш сериозно по този въпрос! Защото смятам, че можеш да достигнеш и да отговора му!
Всичко най- добро, Милена!
2. nedovolen - Тъй като не мога да мисля толкова ...
14:54
Тъй като не мога да мисля толкова дълбоко, да споделя какво пишат другите.
Последната аватарна поява на Христос от преди 2000г слага ново начало.
Предишната му поява е от 20 000г, като едно от телата му е под Витоша.
Не знам колко аватарни появи има.
Казвал съм ти по друг повод, че името Иван е по нашите земи от колко стотици хиляди години.
Какво става с историята.
Ти как мислиш.
:)))
цитирай
Изтрий
Съвременното човечество има история от преди 7, 8 хиляди години и то фрагментна
Интересно е ,че египетската почва с връх- пирамидите и оттам непрекъснат упадък следва? Друг е въпросът ,че пирамидите в този си вид и с тези материали и сега не могат да бъдат построени Голямата е с идеални пропорции, така ,че проектантът и е бил изключителен математик! А Евклидовата геометрия не е била още известна?!
А сфинксът, поради водната ерозия в основите му, се оказва, че е на минимум девет хиляди години! Тогава за последно в този район е имало течаща вода!
Така ,че не ме учудва това, което твърдиш, особено за размера на годините
Всичко е възможно!
Хубава вечер, приятелю!
цитирай14:54
Тъй като не мога да мисля толкова дълбоко, да споделя какво пишат другите.
Последната аватарна поява на Христос от преди 2000г слага ново начало.
Предишната му поява е от 20 000г, като едно от телата му е под Витоша.
Не знам колко аватарни появи има.
Казвал съм ти по друг повод, че името Иван е по нашите земи от колко стотици хиляди години.
Какво става с историята.
Ти как мислиш.
:)))
цитирай
Изтрий
Съвременното човечество има история от преди 7, 8 хиляди години и то фрагментна
Интересно е ,че египетската почва с връх- пирамидите и оттам непрекъснат упадък следва? Друг е въпросът ,че пирамидите в този си вид и с тези материали и сега не могат да бъдат построени Голямата е с идеални пропорции, така ,че проектантът и е бил изключителен математик! А Евклидовата геометрия не е била още известна?!
А сфинксът, поради водната ерозия в основите му, се оказва, че е на минимум девет хиляди години! Тогава за последно в този район е имало течаща вода!
Така ,че не ме учудва това, което твърдиш, особено за размера на годините
Всичко е възможно!
Хубава вечер, приятелю!
7.
bven -
Интересна тема, Леоне, но и щекотлива, може да доведе до големи разисквания.
30.11.2021 18:14
30.11.2021 18:14
Според мен арамеи са се наричали наследниците на Арам, син на Сем, а българската линия е оттам. Но доколкото всеки говори бащиния и майчиния си език, то езикът на Иисус е български. Отдавна вече е казано, че той и Мария Магдалина са живели тук, в нашите земи. Дори цитираното, когато е на кръста е неправилно и само фонетично се доближава до чутото. А истината е: Олей, баща ми ме изостави!
Малко в телеграфен стил пиша, но който иска и се интересува - да чете:)))
Поздрави!
цитирайМалко в телеграфен стил пиша, но който иска и се интересува - да чете:)))
Поздрави!
7. bven - Интересна тема, Леоне, но и щекотлива, може да доведе до големи разисквания.
18:14
Според мен арамеи са се наричали наследниците на Арам, син на Сем, а българската линия е оттам. Но доколкото всеки говори бащиния и майчиния си език, то езикът на Иисус е български. Отдавна вече е казано, че той и Мария Магдалина са живели тук, в нашите земи. Дори цитираното, когато е на кръста е неправилно и само фонетично се доближава до чутото. А истината е: Олей, баща ми ме изостави!
Малко в телеграфен стил пиша, но който иска и се интересува - да чете:)))
Поздрави!
цитирай
Изтрий
Благодаря ти за отзива!
Да ,щекотлива тема е, има различни мнения!
Например, французите също твърдят, че Христос и Мария Магдалена са живери в Южна Франция!?
Но в спора се търси и в него се ражда истината!
Всичко най- добро, Таня!
цитирай18:14
Според мен арамеи са се наричали наследниците на Арам, син на Сем, а българската линия е оттам. Но доколкото всеки говори бащиния и майчиния си език, то езикът на Иисус е български. Отдавна вече е казано, че той и Мария Магдалина са живели тук, в нашите земи. Дори цитираното, когато е на кръста е неправилно и само фонетично се доближава до чутото. А истината е: Олей, баща ми ме изостави!
Малко в телеграфен стил пиша, но който иска и се интересува - да чете:)))
Поздрави!
цитирай
Изтрий
Благодаря ти за отзива!
Да ,щекотлива тема е, има различни мнения!
Например, французите също твърдят, че Христос и Мария Магдалена са живери в Южна Франция!?
Но в спора се търси и в него се ражда истината!
Всичко най- добро, Таня!
9.
mt46 -
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%BA
01.12.2021 12:46
01.12.2021 12:46
Староарамейският език е семитски език, използван за написване на редица библейски книги и е основният език на Талмуда.
Първоначално староарамейският е езикът на арамейците, семитска народност, заселила се в Плодородния полумесец около XII век пр. Хр. С времето той се разпространява сред останалите народи в региона и към VII век пр. Хр. служи за лингва франка на Близкия изток. С включването на тези територии в Персийската империя, староарамейският става един от официалните езици в персийската администрация. Към V век пр. Хр. староарамейският вече е говоримият език на евреите и, макар че е частично взаимноразбираем с иврит, по-старите текстове на Библията трябва да им бъдат превеждани.[1] Смята се, че Иисус Христос е говорил на някой от диалектите на староарамейския.
От староарамейския произлизат сирийският език, който ползва сирийска азбука, днес на него говорят някои от близкоизточните народи и християнски деноминации като асирийци, несториани, яковити. Съществува и самарянското наречие, представляващо видоизменен арамейски диалект, примесен силно с юдаизми.
цитирайПървоначално староарамейският е езикът на арамейците, семитска народност, заселила се в Плодородния полумесец около XII век пр. Хр. С времето той се разпространява сред останалите народи в региона и към VII век пр. Хр. служи за лингва франка на Близкия изток. С включването на тези територии в Персийската империя, староарамейският става един от официалните езици в персийската администрация. Към V век пр. Хр. староарамейският вече е говоримият език на евреите и, макар че е частично взаимноразбираем с иврит, по-старите текстове на Библията трябва да им бъдат превеждани.[1] Смята се, че Иисус Христос е говорил на някой от диалектите на староарамейския.
От староарамейския произлизат сирийският език, който ползва сирийска азбука, днес на него говорят някои от близкоизточните народи и християнски деноминации като асирийци, несториани, яковити. Съществува и самарянското наречие, представляващо видоизменен арамейски диалект, примесен силно с юдаизми.
Благодаря за изчерпателното обяснение!
Все пак, струва ми се, че разковничето се крие в днешните маронити, които са преки наследници на финикийци ,ливанци и арамейци.... Те са и християни, доколкото знам, името им идва от светец с името Марон!
До нас има пицария, която държи арабин от Сирия Емигрант от преди години, женен за Българка С времето станахме приятели Владее персийски, кюрдски и знам доста интересни неща от него От него също разбрах, защо този поток не се насочва към Саудитска Арабияя например, тя има нвъзможностите да го поеме , а бяга към Европа?! За мигрантите става дума! Подскочи като опарен!? Как щели да отидат там, том ще е много по лошо, отколкото са сега, у тях! Да шииги- сунити!
Но друго много ровече ме изненада! Беше някакъв голям мюсюлмански празник Закачих го,къде ще го празнува? Изгледа ме учудено Попита мен, аз къде ще го празнувам? И без да чака отговор, каза ми, че е християнин? От сирийците- християни! Една от причините да бяга оттам е тази Започнало преследването им от разни мюсюлмански секти и станало невъзможно да остава повече там!Сетих се за маронитите и попитах , от тях ли е? Да и така ги наричали също!
Хубав ден!
цитирайВсе пак, струва ми се, че разковничето се крие в днешните маронити, които са преки наследници на финикийци ,ливанци и арамейци.... Те са и християни, доколкото знам, името им идва от светец с името Марон!
До нас има пицария, която държи арабин от Сирия Емигрант от преди години, женен за Българка С времето станахме приятели Владее персийски, кюрдски и знам доста интересни неща от него От него също разбрах, защо този поток не се насочва към Саудитска Арабияя например, тя има нвъзможностите да го поеме , а бяга към Европа?! За мигрантите става дума! Подскочи като опарен!? Как щели да отидат там, том ще е много по лошо, отколкото са сега, у тях! Да шииги- сунити!
Но друго много ровече ме изненада! Беше някакъв голям мюсюлмански празник Закачих го,къде ще го празнува? Изгледа ме учудено Попита мен, аз къде ще го празнувам? И без да чака отговор, каза ми, че е християнин? От сирийците- християни! Една от причините да бяга оттам е тази Започнало преследването им от разни мюсюлмански секти и станало невъзможно да остава повече там!Сетих се за маронитите и попитах , от тях ли е? Да и така ги наричали също!
Хубав ден!
Спасителният план се развива. Днес Словото е на български език - Късният дъжд е излят на български. В малкото време живот българският език става най-важният за човечеството.
цитирай 11. elizabethborislavova - Божията азбука е българската
10:37
Спасителният план се развива. Днес Словото е на български език - Късният дъжд е излят на български. В малкото време живот българският език става най-важният за човечеството.
цитирай
Изтрий
Да , езикът ни е съвършен! Всеки звук си има буква, няма сложни съгласни или гласни, чете се, както се пише! Няма разни фокуси в това отношение Не е птичи език, както казва Гогол за английския И в допълнение за англичаните, че и физиономия птича ще ти направят, като говорят!?
Преподавателката ни по френски казваше, като се запознавате с французин и смятате да си кореспондирайте с него, за всеки случай, поискайте да си напише името! Името е най- скъпото нещо на човека и грешки в него не са безобидни!
Мое мнение е, поне в ЕС, ако се търси общ език, няма по- подходящ във всяко отношение от Българския!
Съгласен съм и за световен!
Божие дело е езикът ни , наистина!
Хубав ден!
цитирай10:37
Спасителният план се развива. Днес Словото е на български език - Късният дъжд е излят на български. В малкото време живот българският език става най-важният за човечеството.
цитирай
Изтрий
Да , езикът ни е съвършен! Всеки звук си има буква, няма сложни съгласни или гласни, чете се, както се пише! Няма разни фокуси в това отношение Не е птичи език, както казва Гогол за английския И в допълнение за англичаните, че и физиономия птича ще ти направят, като говорят!?
Преподавателката ни по френски казваше, като се запознавате с французин и смятате да си кореспондирайте с него, за всеки случай, поискайте да си напише името! Името е най- скъпото нещо на човека и грешки в него не са безобидни!
Мое мнение е, поне в ЕС, ако се търси общ език, няма по- подходящ във всяко отношение от Българския!
Съгласен съм и за световен!
Божие дело е езикът ни , наистина!
Хубав ден!
Отче наш (по-арамейски дословно)
https://www.youtube/watch?v=u1PJXmoFtrQ
На каком языке говорил Христос Святая правда
https://www.youtube/watch?v=jK-HOg56Wzo
Отче наш молитва на Арамейском языке
https://www.youtube/watch?v=ajCol2YSCOs
Молитва Отче Наш на Арамейски - езика, на който е говорил Исус /субтитри/
https://www.youtube/watch?v=jks4YJTsQEc
цитирайhttps://www.youtube/watch?v=u1PJXmoFtrQ
На каком языке говорил Христос Святая правда
https://www.youtube/watch?v=jK-HOg56Wzo
Отче наш молитва на Арамейском языке
https://www.youtube/watch?v=ajCol2YSCOs
Молитва Отче Наш на Арамейски - езика, на който е говорил Исус /субтитри/
https://www.youtube/watch?v=jks4YJTsQEc
Отче наш (по-арамейски дословно)
https://www/watch?v=u1PJXmoFtrQ
На каком языке говорил Христос Святая правда
https://www/watch?v=jK-HOg56Wzo
Отче наш молитва на Арамейском языке
https://www/watch?v=ajCol2YSCOs
Молитва Отче Наш на Арамейски - езика, на който е говорил Исус /субтитри/
https://www/watch?v=jks4YJTsQEc
цитирай
Изтрий
Винаги намираш нещо, с ксоето да ме изненадаш!
Хубава вечер!
цитирайhttps://www/watch?v=u1PJXmoFtrQ
На каком языке говорил Христос Святая правда
https://www/watch?v=jK-HOg56Wzo
Отче наш молитва на Арамейском языке
https://www/watch?v=ajCol2YSCOs
Молитва Отче Наш на Арамейски - езика, на който е говорил Исус /субтитри/
https://www/watch?v=jks4YJTsQEc
цитирай
Изтрий
Винаги намираш нещо, с ксоето да ме изненадаш!
Хубава вечер!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог

Гласове: 98209