Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2021 09:47 - Кой е най- младият председател на Народното ни Събрание
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3421 Коментари: 16 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
За сведение на уважаемите медии, които ни проглушиха ушите с новината, че току що избраният председател на Народното Събрание е най- младият в историята му, това не отговаря на истината

Ако целта на избора му е била такава, то е трябвало да се спрат на някой с поне четири години по млад......

Най- младият председател на Народното Събрание е Стефан Стамболов !
И рекордът му е поставен през 1884 г., като не е подобряван близо век и половина- математиците ,за почивка от изчисленията от ковида, в които удобно пропускат процентите на ваксинирани и неваксинирани, да сметнат,  от колко години е този рекорд!
А, че е наистина рекорд, това лесно може да се установи от рождената дата на Стефан Стамболов Роден е през януари месец на 1854 година. Става председател на Четвъртото обикновено Народно Събрание през 1884г  Следователно, не му достигат няколко години в момента на избора му, за да е над 34години!

Бил е строг и принципен!
Но, донякъде
Имал е право да помилва осъдените на смърт, по политически причини- също!
Такава присъда има и героят от Сръбско-Българската война и негов най - голям приятел Олимпи Панов! В деня на изпълнението на присъдата му е мрачен и размишлява Майка му със сълзи на очите го моли да го помилва, той му е като брат !Но Стамболов е неумолим!
Но вечерта, когато пристига телеграмата ,че смъртната присъда е изпълнена, плаче неутешимо цяла нощ!

Затова сменя тактиката Помилва след изпълнението на присъдата, така че, телеграмата е закъсняла, затова е изпълнена присъдата! Той е направил, каквото трябва!

 На тази промяна се дължи спасенето на прадядо ми, чието име е във фамилията ми
Съратник на Стамболов, участник в две въстания и в Освободителната война, два пъти народен представител! Познават се от деца!

Наклеветен от политически противници е осъден на смърт !Но излиза страшна буря Присъдата е отложена за следващия ден И в момента, когато го извеждат за втори път, пристига телеграмата за помилване, подписана от Стамболов!

Какъв ужас е изживяла прабаба ми, пристигнала с каруца и с малките деца,  да прибере трупа на прадядо ми!  Но го прибира жив!

Иначе, Стамболов е най-великият ни държавник от Третата Българска държава, това е безспорно!
Никой не се е и доближил до него! Не случайно, султанът лично го е изпратил, при едно негово посещение! И замислено е казал ,че такъв велик везир му трябва/ министър- председател/ Ако Стамболов, както твърдят някои, наистина се е договарял със султана, постът гоу бил негов!
Но, това е измислица, разбира се!



Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Господи , какъв ужас са изпитали
05.12.2021 11:57
нашите баби !
И пак са удържали фронта !
Слава на нашите прабаби и прадеди !
цитирай
2. mt46 - Здравей, Лео! https://www.chr.bg/istorii/lichnosti/klasatsiyata-naj-mlad-predsedatel-v-narodnoto-sabranie-edna-osobeno-dalga-istoriya-na-upravlenie/
05.12.2021 12:35
Грешиш! Имало е и по-млади от Стамболов председатели на НС! Така че не той е "рекордьор"...
"Един поглед към статистиката на народните представители ще ни покаже, че в миналото има много други млади политици, които заемат същия пост и по една или друга причина, остават в историята с решения, които променят значително България. Нека започнем с г-н Жечо Бакалов, отново юрист, завършил право в Швейцария. Роден е през 1867 г. в Шумен и през 1899 г. е част от Младолибералната партия, същата година е и председател на 10-тото Обикновено народно събрание. В този случай откриваме, че този политик е на 32 години, като в следващите 20 години ще бъде министър на търговията, промишлеността и труда. Ще бъде преизбиран многократно, но на финалът ще е един от подсъдимите за причинените национални катастрофи. Не е ясно дали от напрежението или обидата за случващото се, Бакалов умира на Коледа, 1921 г., малко преди произнасянето на присъдите..."
цитирай
3. mt46 - https://www.chr.bg/istorii/lichnosti/klasatsiyata-naj-mlad-predsedatel-v-narodnoto-sabranie-edna-osobeno-dalga-istoriya-na-upravlenie/
05.12.2021 12:43
"Димитър Стоянов Тончев е роден през 1859 г. в Калофер, като завършва право в Новорусийския университет в Одеса през 1883 г. Работи като съдия в Пловдив, а след това и като адвокат. Без съмнение ще остане в историята като истинския най-млад подпредседател, защото заема поста, когато е само на 27 години. През 1887 г. той става председател на третото Велико народно събрание, а заема този пост и в последващото 5-то Обикновено народно събрание по-късно през същата година.
Една година по-късно е министър на правосъдието. Историята продължава с осъждане за злоупотреби през 1903 г. и лежи в затвор за 8 месеца, като през следващата година е амнистиран. Това далеч няма да е последният проблем с властта. През 1919 г. е осъден на доживотен затвор, като един от инициаторите за включването на България на страната на Тристранния пакт в Първата Световна война. Този период е особено бурен и въпреки различните предупреждения и ухажване от всички страни, България решава да се включи на страната на Германия, след като поне има гаранции, че ще върне старите си предели. Както обикновено се случва, партньорите в една война са от особено значение. Димитър Тончев лежи в затвора до 1924 г. и отново е амнистиран."
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
05.12.2021 13:49
1. panazea - Господи , какъв ужас са изпитали
11:57
нашите баби !
И пак са удържали фронта !
Слава на нашите прабаби и прадеди !
цитирай

Изтрий

Благодаря ти, че взе отношение!

Да, и аз се възхищавам от жените на онова време
Гледали са къща, деца, а прабаба ми е трябвало да поеме и мъжката работа!
На всичко отгове, получава известие ,че трябва да прибере трупа на прадядо ми
Без много да умува, впряга каруцата , взема децата/ дядо ми е бил на пет години и тръгва към Велико Търново!
И все си мисля, че спасението- чудо, на прадядо ми, се дължи на железния и характер!Кой знае как са се чувствали палачите, като са я нидели с една сюрия малки деца!?

Всичко най- добро ,Тони!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
05.12.2021 14:05
От цифрите, които даваш, Жечо Бакалов не е по- млад от Стамболов! Стамболов е на 30 години, когато става председател на Народното събрание А ето данните ти за Жечо Бакалов-/Роден е през 1867 г. в Шумен и през 1899 г. е част от Младолибералната партия, същата година е и председател на 10-тото Обикновено народно събрание/
Виж, пак според твоите цифри, Диминър Тончев е с две години по- млад! Но тези дзе събрания са просъществували кратко,знам го, защото и прадядо ми е бил в Първото от тях!

Що се отнася до следата ,която са оставили, никой не може да се равнява със Стамболов Той е на Сливница като председател на НС, заедно с княза и дума не отваря за отстъпление !
Той, полуобразованият политик, издига България от нищото, създава промишленост, транспорт, армия, която след 20 години бие османлиите като маче у дирек, както казват шопите! Както никой не ги е бил!
През въпросната 1887 г. ,той със сигурност е щял да бъде пак председател на НС, ако не е поел по- важния за България в момента пост на министър- председател!
Не съм му поклонник и нямам абсолютно никаква причина за това, дори ,напротив!
Но такава е истината!

п.п.- Все пак, може в председателството да има един ,малко по-млад от него, но факт е ,че е най- младият депутат в историята ни- за Стамболов става дума ! Само на 25 години е депутат в Учредителното събрание! А правилникът не позволявал да е под 30! Това било съпроводено с голям скандал!

Хубав ден!
цитирай
6. kvg55 - leonleonovpom2,
05.12.2021 14:47
Невежеството е предимство на нашето време.
цитирай
7. get - До 6. kvg55 - Тук ще се съглася с теб !
05.12.2021 19:17
kvg55 написа:
Невежеството е предимство на нашето време.


За много точната себепреценка :))) ?
цитирай
8. katan - Ей, някой се престраши!
05.12.2021 19:25
Иване, все си мислех, че може да греша:).
Първата ми мисъл беше за Стамболов, защото него го "познавам" по-добре.
Сега чета коментарите на Маринчето и се оказва, че новият ни Председател на НС е #4. С цели 7 години "по-стар" от най- младия Димитър Стоянов Тончев.
Другите са въпрос на аритметика.
Според мен не възрастта е най-важната. Важно е какво имат под косата си!
Успех на млади и по-възрастни управляващи!
С Бога напред!
цитирай
9. leonleonovpom2 - 8. katan - Ей, някой се престраши...
05.12.2021 21:23
8. katan - Ей, някой се престраши!
19:25
Иване, все си мислех, че може да греша:).
Първата ми мисъл беше за Стамболов, защото него го "познавам" по-добре.
Сега чета коментарите на Маринчето и се оказва, че новият ни Председател на НС е #4. С цели 7 години "по-стар" от най- младия Димитър Стоянов Тончев.
Другите са въпрос на аритметика.
Според мен не възрастта е най-важната. Важно е какво имат под косата си!
Успех на млади и по-възрастни управляващи!
С Бога напред!
цитирай

Това, че като председател Димитър Тончев е с две години по - млад от Стамболов, не променя фактът ,че Стамболов е най- значимият председател на НС Другото е статистика По негово време е станало Съединението и Сръбско -Българската война с подвига при Сливница!
И все пак, дори с риск някой пак да го обори, Стамболов е най- младият депутат в историята на НС! Доколкото си спомням, станал е голям скандал при съставянето на Първото Учредително събрание именно с възрастта на Стамболов Имало е граница, депутатът не може да е под 30 години! А за него се твърдяло ,че е максимум на 25/ което си е истина/

Да, нека стари и млади, покажат способностите си в името и за благото на България

Всичко най- добро, Катя!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
05.12.2021 21:34
6. kvg55 - leonleonovpom2,
14:47
Невежеството е предимство на нашето време.
цитирай

Изтрий

Да, така е, по-малко знаещият е по -уверн от повече знаещия Да, известните точка и окръжност на знанието Знанието , оградено от окръжността има по- голям досег с незнанието и това го прави лабилно!
Особено пък сега,когато в един дълъг период всеки селски университет бълваше професори? Сигурно имаме най- много професори, отнесени към населението? И професорки също, която се гласеше за еврокомисар! Какво да кажем пък за министърка с 12 дипломи, от които само една била реална- тази от Албенския факултет? А имала иначе от всички краища на Земята?

Хубава вечер!
цитирай
11. katan - Иване,
05.12.2021 21:54
Безспорно Стамболов е най-значимият. Не само като Председател на НС, а най-вече като премиер-министър.
За него може и трябва да се говори на висок глас.
Прав си и за Учредителното събрание.
Ами млад е бил! Младостта обаче не е порок, а предимство.
Много ми се иска неговите стихове "Не щеме ний богатство, не щеме ний пари, но искаме свобода, човешки правдини..." /по памет/ най-накрая поне малко по малко да започнат да се осъществяват.
Той самият не е ги е оправдал. Май така става с придобиването на власт.
Аз съм непоправим оптимист и се надявам все някога да дойде времето на Народа!
Защо да не започне сега времето на Народа?!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей отново, Катя!
05.12.2021 22:23
11. katan - Иване,
21:54
Безспорно Стамболов е най-значимият. Не само като Председател на НС, а най-вече като премиер-министър.
За него може и трябва да се говори на висок глас.
Прав си и за Учредителното събрание.
Ами млад е бил! Младостта обаче не е порок, а предимство.
Много ми се иска неговите стихове "Не щеме ний богатство, не щеме ний пари, но искаме свобода, човешки правдини..." /по памет/ най-накрая поне малко по малко да започнат да се осъществяват.
Той самият не е ги е оправдал. Май така става с придобиването на власт.
Аз съм непоправим оптимист и се надявам все някога да дойде времето на Народа!
Защо да не започне сега времето на Народа?!
цитирай

Изтрий

Да, залитнал е по пари и с извинение - и по жени, но все пак, не е забравил на кого служи!Оставил е резултати след себе си

Да, тази песен са пеели Четниците на Ботев при Козлодуй, по стиховете на Стамболов и той е нямал нищо против! Впрочем, то е в общата им стихосбирка Но Ботев, безспорно превъзхождащ в поезията и то с много Стамболов, не е ревнувал, защото те са подходящите в този момент!?
Трябва да дойде времето на управляващи хора, наистина обичащи народа си с всичките му недъзи и работещи за него!
Май няма такива алтруисти, но пък може и да се появят!

Всечко най- добро, Катя!
цитирай
13. schumpov - Прочетох написаното по-горе. Д...
06.12.2021 16:52
Прочетох написаното по-горе. Доказва се, че сегашният председател на Народното събрание не е най-младият, но кой е той!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Чумпов!
06.12.2021 17:30
13. schumpov - Прочетох написаното по-горе. Д...
16:52
Прочетох написаното по-горе. Доказва се, че сегашният председател на Народното събрание не е най-младият, но кой е той!
цитирай

Изтрий

Според коментар3 на Марин Тачков, излиза че е Димитър Тончев- с две години е бил по- млад от Стефан Стамболов!
Но, като се има предвид ,че Стамболов е бил Председателна НС в най- важния периоз за Нова Българиа-Съединението и Сръбско- Българската война и , че е носел огромна за 31 годишен тогава младеж държавна отговорност, поставям го над Димитър Тончев Впрочем, Стамболов със сигурност е щял да продължи да е председател на НС, но става министър- председател! На 32 години!

Но, все пак, той е най- младият депутат в историята ни - в Първото Учредително Събрание- само на 25 години! А трябвало да е минимум на 30 И се е завързал лют спор в тази връзка, допитвали са се и до външни капацитети, законно ли е?

Всичко най- добро!
цитирай
15. monarh1991 - Здравей, Лео!
07.12.2021 17:55
Има случаи, когато млади хора са проявявали необикновени качества за възрастта си. Със Стамболов явно случаят е точно такъв. Не вдъхваше ли той кураж на Батенберг по време войната? А за скандала покрай избирането му за депутат, не е имал 30 години, да. И правят питане до директора на Одеската семинария. И след като става ясно, че наистина няма Славейков се провиква, не предававам думите му дословно: вие на кого вярвате, на българския парламент или на един руски чифутин? И Народното събрание утвърждава избора му. Така го предава Стефан Цанев, надявам се, не е част от белетристичния момент.
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Симеоне!
07.12.2021 18:41
15. monarh1991 - Здравей, Лео!
17:55
Има случаи, когато млади хора са проявявали необикновени качества за възрастта си. Със Стамболов явно случаят е точно такъв. Не вдъхваше ли той кураж на Батенберг по време войната? А за скандала покрай избирането му за депутат, не е имал 30 години, да. И правят питане до директора на Одеската семинария. И след като става ясно, че наистина няма Славейков се провиква, не предававам думите му дословно: вие на кого вярвате, на българския парламент или на един руски чифутин? И Народното събрание утвърждава избора му. Така го предава Стефан Цанев, надявам се, не е част от белетристичния момент.
цитирай

Да, знам, че са се допитвали до Одеската семинария, където е учил Стамболов На рожденните дати е малко трудно да се вярва, особено за онзи период! Не само за Стамболов Води се обикновено за рождена дата деня на кръщавката Не е мвого за вярване, че Стамболов е оглавявал Старозагорското нъстание само на 21 години
Но този проблем не е само при него
Не е за вярване, че е такава и рождената дата на Димитър Тончев? Все пак , има ограничение, да не е по- млад от 30 години, за да бъде народен представител
Но както и да е, изнесли са заедно най- трудните години на Нова България, за да я направят държава от нищото!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10013694
Постинги: 1431
Коментари: 30416
Гласове: 107474
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031