Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2022 16:44 - Стамболов- герой или страхливец
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6719 Коментари: 29 Гласове:
38


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Прегледах два постинга, свързани със Стамболов, в които оценките танрират към страхливец и ,че е нанесъл  големи беди  на България с довеждането на Фердинанд!?
Погледнато повърхностно и така могат да се тълкуват нещата, но това  е едностранчиво и пристрастно.

Сега, за да подчертая липса на пристрастност, ще заявя, че аз би трябвало да ненавиждам Стамболов! С прадядо ми се познават от деца, той е бил на квартира у тях, като ученик. Прадядо ми спасява Стамболов и Захари Стоянов в Старозагорския бунт, когато са обкръжени, с импровизация, на която турците се вързали.
Това го няма никъде описано,  разбира се, защото Захари Стоянов го е заличил  отвсякъде в " Записките" Унищожил е и записките му- на прадядо ми!...
Прадядо ми е помилван на бесилката от Стефан Стамболов?  Но помилването става, след като тя е трябвало да бъде вече изпълнена?  Но е отложена с един ден по друга причина Така действал Стамболов, помилвал участниците в Русофилския бунт с един ден закъснение....

Спорно е ,че е бил страхливец, затова в Стара Загора и после във Велико Търново пушка не е гръмнала
Всички апостоли са знаели, че тази битка ще е загубена, нямат шанс  за успех!Целта е да привлекат вниманието на Европа със саможертвата си! За да може Юго да каже във Френския парламент-" Тук, в Европа , убиват един героичен народ и ние само наблюдаваме"
Стамболов просто е сметнал, че повече жертви са излишни!

Въпреки сянката на съмнението, че е страхливец, той с присъствието си ,в качеството на председател на Народното събрание,  на позициите на Сливница, заедно с юнкерите в боевете/ докато редовната армия пристигне от турската граница/, показва пределно ясно ,че не е такъв! Никой не смее и да помисли за отстъпление, при положение ,че Стамболов и Батемберг са там!
Така ,че и да има укори за поведението си по време на Априлското въстание, той изкупува вината  с присъствието си на бойните позиции !Въпреки ,че са многократно по- малко от сърбите , юнкерите удържат на напора!

Относно Фердинанд!  Тук е спазена традицията за наследственост !Вероятно Стамболов знае ,че в Кобургите има кръв от Асеневци Така ,че той има право на наследството на трона! Е, действало се е бързо, нямало е време  за допълнителни проучвания
Не е пророк, да знае ,какви ще ги сътвори Фердинанд  в бъдеще?Но и Фердинанд не е изцяло отрицателна персона! Той предвидливо не е обявил война на САЩ и това в края на краищата ни спасява от окончателно разграбване!

Но относно ликът на Стамболов върху двадесетолевката съм безкомпромисен!
Нямаме по- достоен от него държавен ръководител, чийто лик би могъл да бъде върху Българска банкнота!
Българският лев , по негово време е конвертируем!  С една торба сребърни левчета Български селянчета са ходили да учат в чужбина

Със защитното мито той  стимулира  родното производство, така ,че то  набира скорост и България в края на 19- ти век има седмата по мощност икономика в Европа! Нещо, което никога не е постигано след това!  Представям си този хъш, как би реагирал, ако министър отиде при него и каже, че трябва да се внесе жито от Европа? или картофи? Ще го разстреля!
  България е хранела половин Европа тогава, а с придобитите средства се строят фабрики, пътища и ж. п. линии! Въоръжава се армията ни, тя е най-силната на Балканите, а споменът за мощта  й , държи влага на турците и до днес!

Така ,че на колкото повече банкноти стои ликът на Стамболов, толкова по- добре!
Нека гледат образа му сегашните управници и да знаят ,че от него трябва да се учат!



Гласувай:
38



Следващ постинг
Предишен постинг

1. barin - Здравей, Адаш. Мисля, че Стамболов ...
24.01.2022 16:52
Здравей, Адаш. Мисля, че Стамболов е една от малкото личности, които имаме през новото време. Ако го отречем кой ще остане? При оценка тези, които го изкарват страхливец трябва от едната страна да поставят положителното, от другата- отрицателното и тогава да съдят. Мисля, че образът му на двадесетолевката е приемлив и не трябва да се оспорва. Не може при условие, че сме република на банкнотите ни да има само князе и царе.
Поздрави!
цитирай
2. nedovolen - А колко стамболовчета има в &quo...
24.01.2022 16:52
А колко стамболовчета има в "демократичната" ни история. Кат си гледам ръката, не можах да подвия един пръст.
:)))
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
24.01.2022 16:58
1. barin - Здравей, Адаш. Мисля, че Стамболов ...
16:52
Здравей, Адаш. Мисля, че Стамболов е една от малкото личности, които имаме през новото време. Ако го отречем кой ще остане? При оценка тези, които го изкарват страхливец трябва от едната страна да поставят положителното, от другата- отрицателното и тогава да съдят. Мисля, че образът му на двадесетолевката е приемлив и не трябва да се оспорва. Не може при условие, че сме република на банкнотите ни да има само князе и царе.
Поздрави!
цитирай

Изтрий

Благодаря за отзива!
Напълно споделям , написаното от тебе!
Добре е ,че в онези времена сме имали човек като Стамболов, с всичките му недостатъци!

Всичко най- добро, Адаш!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
24.01.2022 17:04
2. nedovolen - А колко стамболовчета има в &quo...
16:52
А колко стамболовчета има в "демократичната" ни история. Кат си гледам ръката, не можах да подвия един пръст.
:)))
цитирай

Изтрий

Благодаря ти, развесели ме!
Може на ръст или пък по образованост да се смятат за по- големи от него, но реално ,всички заедно не правят и половин Стамболов! Защото , ако му бяха равни, Бълтария нямаше да се намира на черен/ или челен/ коловоз!!

Всичко най- добро приятелю!
цитирай
5. kvg55 - leonleonovpom2,
24.01.2022 20:03
Стамболов, разбира се, е набеден революционер. Както и Стоян Заимов. Като е бил наясно, че каузата на българското освобождение е обречена, да си е седял в къщи на топло и безопасно. А защо е трябвало да лъже Бенковски, че в Търново подготовката за въстание ври и кипи. Негодник и фукльо ! Ако размахът на въстанието във всички революционни окръзи беше като в IV-ти окръг, освобождението на България щеше да стои по друг начин. И с какво се е занимавал по време на Освободителната война?
Стамболов въвежда разврата, политическите репресии и убийства в българската политическа действителност.
Движещият мотив при него е утвърждаването на личното му его и съхранение на животеца, а не интересите на народа. Доста примитивен екземпляр.
А що се отнася до банкнотите, предпочитам Алеко Константинов.
цитирай
6. krumbelosvet - Ох,
24.01.2022 21:42
Пише Леонов:
"България е хранела половин Европа тогава, а с придобитите средства се строят фабрики, пътища и ж. п. линии! Въоръжава се армията ни, тя е най-силната на Балканите, а споменът за мощта й , държи влага на турците и до днес!"
Леоне, ти помниш ли селото преди 9-ти? Аз го помня, защото до 1947-8 не беше променено. Малки нивици, дървено рало и 100кг. жито от декар. Да не търся сега кой председател на НС е казал по това време, че нашият земеделски износ е изтрътнат от гладните уста на българския селянин и на добитъка му.
Ква промишленост, бе Леоне, В София първите години след 9-ти има само няколко текстилни фабрики и каучуковата на Бакиш.
И никой не казва, че Стамбул Стефчо е страхливец. Но като е "пазил народа" в Търновско от жертви през въстанието, защо не е отишъл да пази България на Шипка?
Той води Фердинанд не случайно, а от РУСОФОБИЯ. И тая русофобия носи катастрофите и УНИЩОЖЕНИЕТО на "най-силната армия, а репарациите носят мизерията, гладът и СПИРАТ МОДЕРНИЗАЦИЯТА на страната, осъществена едва СЛЕД 9-ти.
цитирай
7. krumbelosvet - Изместнваш въпроса, драги Леоне
24.01.2022 21:51
Въпросът НЕ Е "герой или страхливец" е Стамболов, а че е главната причина за националните катастрофи. След тях е безсмислено да се говори какво е постигнато преди тях, защото е проиграно, ЗАГУБЕНО.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
24.01.2022 23:12
5. kvg55 - leonleonovpom2,
20:03
Стамболов, разбира се, е набеден революционер. Както и Стоян Заимов. Като е бил наясно, че каузата на българското освобождение е обречена, да си е седял в къщи на топло и безопасно. А защо е трябвало да лъже Бенковски, че в Търново подготовката за въстание ври и кипи. Негодник и фукльо ! Ако размахът на въстанието във всички революционни окръзи беше като в IV-ти окръг, освобождението на България щеше да стои по друг начин. И с какво се е занимавал по време на Освободителната война?
Стамболов въвежда разврата, политическите репресии и убийства в българската политическа действителност.
Движещият мотив при него е утвърждаването на личното му его и съхранение на животеца, а не интересите на народа. Доста примитивен екземпляр.
А що се отнася до банкнотите, предпочитам Алеко Константинов.
цитирай

Изтрий

Е, истината ,както винаги е по средата
Съратниците му го величаят, противниците -оплюват!
Е, нито едното е абсолютно вярно, нито другото!
Всеки случай, вдъхвал е респект Не забравяй, че с неговата песен слизат Ботевите четници на Козлодуй пее я и Ботев!" Не щеми ний богатство, не щеме ний пари....."
Бил е на фронта, на Сливница !Това страхливец и дезертьор не би направил!
Въпреки ужасът, който е изживяла прабаба ми, да чака с каруцата ,да вземе трупа на прадядо ми, заедно с децата-дядо ми е бил на пет години, аз от баща ми не съм чул лоша дума за Стамболов!?
Така бяха възпитани в рода- да хвалят доброто, лошото да подминават!
За икономическото развитие на България заслугите му са безспорни! За митата стана дума, за Пловдивското изложение, развитието на селското стопанство и създаване на индустрията Модернизирането на армията- също!

Лека нощ!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Белоцвет!
24.01.2022 23:25
6. krumbelosvet - Ох,
21:42
Пише Леонов:
"България е хранела половин Европа тогава, а с придобитите средства се строят фабрики, пътища и ж. п. линии! Въоръжава се армията ни, тя е най-силната на Балканите, а споменът за мощта й , държи влага на турците и до днес!"
Леоне, ти помниш ли селото преди 9-ти? Аз го помня, защото до 1947-8 не беше променено. Малки нивици, дървено рало и 100кг. жито от декар. Да не търся сега кой председател на НС е казал по това време, че нашият земеделски износ е изтрътнат от гладните уста на българския селянин и на добитъка му.
Ква промишленост, бе Леоне, В София първите години след 9-ти има само няколко текстилни фабрики и каучуковата на Бакиш.
И никой не казва, че Стамбул Стефчо е страхливец. Но като е "пазил народа" в Търновско от жертви през въстанието, защо не е отишъл да пази България на Шипка?
Той води Фердинанд не случайно, а от РУСОФОБИЯ. И тая русофобия носи катастрофите и УНИЩОЖЕНИЕТО на "най-силната армия, а репарациите носят мизерията, гладът и СПИРАТ МОДЕРНИЗАЦИЯТА на страната, осъществена едва СЛЕД 9-ти.
цитирай

Изтрий

Бях публикувал извадки от Икономическа география , издание ,мисля ,че беше 1912г в постинг Направи ми впечатление ,че България е с положително търговско салдо с почти всички големи икономики в света тогава! Вярно , изнасяме основно селскостопанска продукцияплодове зеленчуци, вина, ракии, тютюн и най изненадващо-стотици милиони яйца! Да, кожи, месо, добитък и така нататък
Как, в София не е ли имало бирени фабрики? Каучукова фабрика е имал и нашия професор дядо Петко, ученик на Щаудингер!
И много други фабрики е имало!
Къде е тогава пролетариатът, щом няма промишленост?
Имам спомени в края на 50- те тодини, преди кооперирането! Баща ми ме взимаше на лозята, бях три четири годишен и ме слагаше в дълбока щайга ,да не щавам Имахме и вършачка, също си я спомням В музея намерих снимка, баща ми с четиримата си братя и зад тях работещата вършачка, такава ,каквато я запомних като дете
А прадядо ми е купил трактор за риголване на лозя
Дядото на жена ми, преди да се оженим, като му казах, че няма как да познава прадядо ми, скочи като опарен! Беше стар лозар Той ли не познава прадядо ми? И каза за трактора!
Аз не знаех за него Питах баща ми Да, бил голям ,като локомотив и орял над метър дълбочина-за нови лозя! Та се издигнах много в очита на дядото на жена ми Не с друго, а с трактора на прадядо ми Като лозар, какъвто не бях, нямаше как да ме хареса!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Белосвет!
24.01.2022 23:55
7. krumbelosvet - Изместнваш въпроса, драги Леоне
21:51
Въпросът НЕ Е "герой или страхливец" е Стамболов, а че е главната причина за националните катастрофи. След тях е безсмислено да се говори какво е постигнато преди тях, защото е проиграно, ЗАГУБЕНО.
цитира

По начало постановката не е много в ред
Все едно,сега за тридесетте години заднешком, да обвиняваме БКП, Не че е невинна, но 30 години са голям период, за да не бъде забравена и да няма вече отношение към ставащото сега!
При Стамболов са 20 години след смъртта му събитията, за които го обвиняваш, даже 25!?
Олигофрени ли са били наследниците му, че да се оправдават с него?
Казваш ,национални катастрофи?
Така ги учехме наистина, така мислех и аз Докато не ми попадна секретен или поверителен партиен Бюлетин В който за първата се твърдеше нещо обратно Че войните с Гърция и Сърбия са спечелени, гръцкия крал отчаяно иска мир, Сръбската армия е обкръжена и предстои капитулацията й И тогава влизат румънците Описал съм го в преден постинг
Четях и не вярвах
Войната е спечелена, но я губим дипломатически И друг шантав момент имаше- на плевенската дивизия, тази ,която по- късно командва генерал Вазов е забранено да се намесва и спира румънците-да стреля е забрането Можела е да ги помете, тези пишман войници

Втората-същата плевенска дивизия разбива англичаните при Дойран В същото време става пробив на Добро поле намесват се разни агитатори, затова става Но пробивът е можел да бъде запушен с резервни армии Но е наредено общо отстъпление и Вазов напуска бойното поле Англичаните нямат сили дори да го последват
Така става втората "катастрофа"
Фердинанд има само една вина в описаното Трябвало е веднага да приеме гръцката капитулация! Сърбите са щели веднага да последват гърците- За първата катастрофа

За втората - капитулацията ни е принудителна, не е в резултат на загубена битка!
Българскотокомандване явно не е наясно със съотношенито на силите!
Стамболов може да има моментна вина ,но не и заставащото след четвърт век
цитирай
11. krumbelosvet - Леоне, безнадежден си
25.01.2022 05:48
Но лъжите ти се харчат. Такава е политиката на блог.бг.
цитирай
12. zzz65 - Пише Леонов: "България е ...
25.01.2022 07:38
krumbelosvet написа:
Пише Леонов:
"България е хранела половин Европа тогава, а с придобитите средства се строят фабрики, пътища и ж. п. линии! Въоръжава се армията ни, тя е най-силната на Балканите, а споменът за мощта й , държи влага на турците и до днес!"
Леоне, ти помниш ли селото преди 9-ти? Аз го помня, защото до 1947-8 не беше променено. Малки нивици, дървено рало и 100кг. жито от декар. Да не търся сега кой председател на НС е казал по това време, че нашият земеделски износ е изтрътнат от гладните уста на българския селянин и на добитъка му.
Ква промишленост, бе Леоне, В София първите години след 9-ти има само няколко текстилни фабрики и каучуковата на Бакиш.
И никой не казва, че Стамбул Стефчо е страхливец. Но като е "пазил народа" в Търновско от жертви през въстанието, защо не е отишъл да пази България на Шипка?
Той води Фердинанд не случайно, а от РУСОФОБИЯ. И тая русофобия носи катастрофите и УНИЩОЖЕНИЕТО на "най-силната армия, а репарациите носят мизерията, гладът и СПИРАТ МОДЕРНИЗАЦИЯТА на страната, осъществена едва СЛЕД 9-ти.

пО това време,АвстроУнгария е съюзник на Руската империя. Вярно е че имало факти който говорят,че Русия и АвкстроУнгаррия ще станат врагове.
Противостоенето на Балканите
2 Потушаване с руска помощ унгарското въстания .
Но какво предлага Русия един грузински княз., без да има връзки с европейските дворове. Същия продава родината си на Русия.
Ти би ли приел подобен за български управник?
Да не говорим за преврата.
А за национоналните кастрофи неумението нашите политици да се променят в двиижение.
Ако по времето на Стамболов неделеминоста на Македония е правилна.. След Балканскята война е грешка.

цитирай
13. leonleonovpom2 - Радвам се за тебе, Круме!
25.01.2022 09:21
11. krumbelosvet - Леоне, безнадежден си
05:48
Но лъжите ти се харчат. Такава е политиката на блог.бг.
цитирай

Изтрий

Че истината е твое притежание Прав си, дори и като грешиш
Не е ли по-точно, не казвам правилно, за националните катастрофи да се обвинят цар Калоян и цар Симеон преди него? Как мислиш С техниет войни са разсипали икономиката на България?
Виж какви удобни причинители на катастрофите ти давам
Я се залови с тях, като виновници! Да видиш как ще паснеш с лъжите си на политиката на блога, както казваш!
А можеш ли ми обясни в своята правдивост, защо ни се преподаваше ,че България е загубила на бойното поле Втората Балканска война? Защо в поверителния документ пишеше друго? Аз го знаех, от дядо ми, но си мислех, че съчинява!?
А България в царско време селскостопански продукти от първа необходимост не е внасяла Изнасяла е само , в големи количества!
Вярно ли е или не?
Братя Прошек имали ли са фабрика за бира в София, по Стамболово време? Кой им е разрешил да я правят? В Габрово, Сливен имало ли е текстилни фабрики за платове, които се изнасят? Че още в турско време ,България е обличала турската армия
Какво ми ги говориш ,че България ее нямала промишленост?
Говори истини!
Стамболов като човек ми е неприятен, но това не ми дава право да изкривявам истината за него Да, женкар е, алчен е ,но с мярка, непочтен е към приятелите си, но е мислел за България! Последното натежава!

Не е от типа да ти се усмихва и потупва по рамото и в същото време да ти крои шапка!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
25.01.2022 09:27
12. zzz65 - Пише Леонов: "България е ...
07:38

Благодаря ти, че взимаш отношение по въпроса, но бати ти Крум е железен случай!
Има само една истина, неговата, всичко останало е лъжа!
Замеси ме и в политиката на блога?

Вай, вай, възгеч- както казват едни приятели!

Хубав ден!
цитирай
15. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
26.01.2022 06:16
Мисля, че не ти подхожда на образованието и интелекта, постоянно да величаеш рода си и да оплюваш и неглижираш живота и делата на велики Българи, радетели за Съединена и Обединена България, каквито са Стефан Стамболов и Захари Стоянов?!?!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Отняне!
26.01.2022 09:16
15. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
06:16
Мисля, че не ти подхожда на образованието и интелекта, постоянно да величаеш рода си и да оплюваш и неглижираш живота и делата на велики Българи, радетели за Съединена и Обединена България, каквито са Стефан Стамболов и Захари Стоянов?!?!
Хубав ден, приятелю!
цитирай

Изтрий

Бих приел отчасти ,написаното от тебе, но има разминавания в две посоки!

Първата е, че ,реално, аз защитавам делото на Стамболов! Как може да не си забелязал това? И постингът ми е предизвикан от два постинга на Крум Белосвет, който го обвинява за две национални катастрофи, което е прекалено, меко казано!? И фактически , единственият защитник на Стамболов, какъвто се явявам в случай аз,ти го изкарваш неглижиращ делото му?
Разминаване има и то голямо! Прегледай постинга , прегледай и двата на Белосвет!
Що се отнася до величаенето на рода ми, дори и така да изглежда, въпреки ,че винаги го правя като страничен наблюдател, единственият човек, който наистина величая ,е прадядо ми! И то с голямо основание Който незаслужено е в забвение именно заради Захари Стоянов! Заради заслужен шамар Можел е и да го пребие, заради стореното от него!
А сега ще ти разкажа историята , която спестявам- Когато ги ображдат турците ,в едно дере извън Стара Загора, прадядо ми казва, да скрият пушките Подбутва брат си ,да излезе напред- учил е в семинария в Париж и за каже на френски на турците ,че е инженер и проучват района за ж.п. линия Той ще превежда Турците ги оглеждзат подозрително, но наистина в района се проучва терен Казват им да продължават/ за другите казал че са работници/, но да внимават, защото в района има разбойници Това е за старозагорското въстание!
Захари Стоянов има безспорни заслуги, но има и съмнение върху него Няма да кажа какво, но то е добре известно
А историята с двойното изпълнение на присъдата на прадядо ми е абсолютна истина Но Стамболов е такъв Не е помилвал и най-големият си приятел-Олимпи Панов!

Въпреки всичко, аз не оплювам Стамболов, за сведение на наблюдателите
А си "спечелих" плюнките на Белосвет,защото наистина защитавам делото му!
Това ли е" неглижирането" му:

"Така ,че на колкото повече банкноти стои ликът на Стамболов, толкова по- добре!
Нека гледат образа му сегашните управници и да знаят ,че от него трябва да се учат!"

Хубав ден, приятелю!

П.П Знам, че по комунистически, много хора се дразнят, когато се хвали някой от рода Всички сме равни, някои дори гладки! Ние не се борим за нови " активни борци" Спокойно, каквото е е трябвало да получи прадядо ми, го е дал- на другите Той самият е обичал да бъде в сянка Отчуждиха му имота и предложих на новите грабители, да сложат поне една плоча на мястото ,където е била къщата му! Ние ще поемем разходите Чрез кмета, но той каза ,че не може да нарежда на частници, какво да правят в имота си Заграбеният, защото унищожиха в архива всички документи!
А да мълча, означава да приема стореното за.....правилно?
Така ли е?
цитирай
17. panazea - Благословен си , Иване , че имаш такива деди и прадеди ! Те са нашите пътеводни звезди !
26.01.2022 10:10
Техният героичен пример ни е водил в живота.
Аз се ръководех от примера на дядо ми .
Интересувах се как са живяли някога и какви премеждия са насмогнали !
За всичките ни прадядовци съм събирала данни от техните деца и внуци !
Всеки заслужава да бъде описан поотделно ! Толкова богат на събития живот !
Те са истинските строители на Съвременна България и техните имена трябва да бъдат изписани със златни букви в Българската История , такава каквато Е!
За тях е написана песента : Велик е Нашият Войник !
цитирай
18. panazea - Всичко , което си написал в коментарите , го подреди и напиши на части за всеки поотделно в
26.01.2022 10:26
Строители на България , по време на турско робство , освобождението до 1944 година. Да има черно на бяло видено и чуто ! Това е моята идея , която мисля да напиша за дедите си , което аз знам по свидетелства на мои роднини.
Това включва участието в Комитетите на Левски , изпращане на заточение в Деарбекир , бягство от там . Включване в строителството на България . Създаване на семейство и отглеждане на деца . Участие на дедите в Балканската , Междусъюзническата и Първата Световна Война.

цитирай
19. leonleonovpom2 - Имам поздрав от Крумбелосвет!
26.01.2022 13:45
1:05 - Здравей, Красимире!
Бъркаш ,че съм от богато семейство Родът на майка ми беше беден Баба ми и дядо ми с кошници са изнасяли пръстта от едно тепе, да заравнят терена и да си построят къща Дядо ми работи до 80 години
Аз също съм израснал в бедност Но не съм се самосъжалявал А съм се борил!
Другият ми род беше сравнително богат Но в голямата къща на дядо ми, която отчуждиха посред зима живееха 25 човека-баба ми, дядо ми и семействата на шесте им деца
Прадядо ми е бил много богат , но и предприемчив! Пристигнал е с по- голямата част от рода си и никой не е оставил без подслон или да гладува! Помагал е на случайни хора и най вече на хора в беда- с пари, със земи Имал е и 10 деца
Не е парадирал с нищо Възрастните хора го помнеха с лъснатите до блясък обувки ,без следа от кал по тях Явно навик от военното училище Строен,атлетичен, висок, добронамерен към всички!
И родителите ми и аз сме такива- раздаваме!
От една разработка получихме много пари Ако исках половината можех да прибера, аз бях ръководител! Но си определих в повече-символично, да знаят , все пак, кой е карал влака!
Никога не съм живял охолно, въпреки че италианец, директор на водеща фирма, ми е казвал, че такива като мен в Италия са милионери!
Майка ми и баща ми също, живееха в мизерия, като бях малък! Почнали са от нулата, безработни, с дете ,нямащо и четири години!
После, след години ,майка ми беше предложена за орден " Кирил и Методий", но тя отказа!? Знам защо, но няма да ти е удобно да го чуеш!

Хубав ден!

Коментарът чака одобрение

По, не знам си какви, вероятно комунистически причини ,нямало да публикува коментара ми!
Уронвал престижа на незнам кои си?
Пука ми, че ми дреме!
Ето го, публикуван при мен!
При него, наистина няма място!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
26.01.2022 14:07
17. panazea - Благословен си , Иване , че имаш такива деди и прадеди ! Те са нашите пътеводни звезди !
10:10
Техният героичен пример ни е водил в живота.
Аз се ръководех от примера на дядо ми .
Интересувах се как са живяли някога и какви премеждия са насмогнали !
За всичките ни прадядовци съм събирала данни от техните деца и внуци !
Всеки заслужава да бъде описан поотделно ! Толкова богат на събития живот !
Те са истинските строители на Съвременна България и техните имена трябва да бъдат изписани със златни букви в Българската История , такава каквато Е!
За тях е написана песента : Велик е Нашият Войник !
цитирай

Изтрий

Ти си истински, Човек!
Защото не си служиш с фалшиви лозунги , а с хората се държиш по човешки!
Прадядо ми е разбрал ,че политиката е мръсна работа И се е оттеглил от нея Два мандата е бил народен представител, районен управител, кмет! Постанил е основите на модерното земеделие в Поморие! И не само в Поморие! Внесъл е първият трактор за риголване- за създаване на нови лозя в Поморие, първата вършачка, от която и аз, няколко годишно дете имам спомени И една снимка, някъде около края на 50- те години Баща ми с бяла риза- той е бил управител на имотите и четиримата му братя пред работещата вършачка....
Преди дни ме потърсиха от Поморие, какво знам за вятърната мелница на прадядо ми?
Заинтересовах се, нищо не знам
Глобявали дядо ми, защото била нарочена за събаряне, а той я ремонтирал!? Да , имало е много вятърни мелници, но са ги унищожили!? Вероятно, тогава е купил вършачката?

Много добре си направила със записките Разчитах на паметта си, но ангажирана с много неща, сега ми изневерява
Баща ми имаше страшна памет! Като бях дете ,седна и описа ден по ден участието си във войната След години го възстанови! Пазех тетрадката Но се наложи ,след смъртта му, да се преместим И в Бързината я забравих След като напразно я търсих, върнах се да я потърся при новите собственици За съжаление, бяха я изхвърлили
Не мога да си го простя!
Така е, дедите ни са строители на Нова България
Публикувай записките си, мой съвет е!Защото времето изтрива всичко!
Имаш вече един читател в мое лице!

Всичко най- добро!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Благодаря ,Тони!
26.01.2022 14:34
18. panazea - Всичко , което си написал в коментарите , го подреди и напиши на части за всеки поотделно в
10:26
Строители на България , по време на турско робство , освобождението до 1944 година. Да има черно на бяло видено и чуто ! Това е моята идея , която мисля да напиша за дедите си , което аз знам по свидетелства на мои роднини.
Това включва участието в Комитетите на Левски , изпращане на заточение в Деарбекир , бягство от там . Включване в строителството на България . Създаване на семейство и отглеждане на деца . Участие на дедите в Балканската , Междусъюзническата и Първата Световна Война.

цитирай

Изтрий

Първата ми публикация в печата за прадядо ми беше от 1988г Донякъде по принуда Щеше да се открива паметен знак за дядо ми ,по случай 110 години от войната! Но понеже беше неизвестен , от министерството поставиха условие- публикация в печата! От рода решиха ,че само аз мога да се справя! Бях много натоварен в него момент А и не бях сигурен ,че ще успея. Имах опит, въпреки младостта си, но в друга област
Говорих с моя приятел, Карайотов, но той също реши ,че това е във възможностите ми И, че ще се справя Обеща да прегледа написаното Да, одобри го и каза ,че не се нуждае от редакция Все пак от вестника го дадоха за рецензия Доктор на науките го прегледа , одобри и даде необходимия документ ,че ще бъде публикуван материалът на Трети март!
На самото тържество бях надалече и не присъствах! Но след седмица, с голям букет отидох на паметника, отрупан с цветя! Насреща ми идваше учителят по физкултура от гимназията
Изчака ме .С протегната ръка ме поздрави и каза- Четох и публикацията ти! Браво, достоен внук си?!

Всичко най- добро, Тони!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Една молба!
26.01.2022 14:42
На който не му харесват подобни спомени и го дразнят, по знайни и незнайни причини, една препоръка!
Просто, да не ги чете!
От своя страна му гарантирам, че пък аз с удоволствие бих прочел негови, подобни спомени!
Стига да ги има, разбира се!
цитирай
23. panazea - Не забравяй , че Господ е Българин !
26.01.2022 23:57
:))
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
27.01.2022 00:07
23. panazea - Не забравяй , че Господ е Българин !
26.01 23:57
:))
цитирай

Да, даже си го повтарям, за да не забравя?
И с усмивка- а дали не е и славянин?

Лека нощ!
цитирай
25. hristiqnskaprosveta - Тя...
31.01.2022 11:11
... Историята е въпрос на лична интерпретация за всеки. :) Това, което за някой хора е "абсолютна истина", за други е "пълна лъжа" и обратното е валидно. :)

Ето, преди учехме, че България е била под турско робство и че Русия ни е освободила, а сега разбираме, от новите учебници по история, че не сме били под робство, а само под временно колегиално "присъствие", всъщност според новите исторически интерпретации сме били само под руско такова, нищо, че никой в истрията не е чувал за руско робство в България, но какво от това? Нима фактите са важни, ако ние си живеем само с онова, което чувстваме, че е правилно?!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Здравей!
31.01.2022 13:58
25. hristiqnskaprosveta - Тя...
11:11
... Историята е въпрос на лична интерпретация за всеки. :) Това, което за някой хора е "абсолютна истина", за други е "пълна лъжа" и обратното е валидно. :)

Ето, преди учехме, че България е била под турско робство и че Русия ни е освободила, а сега разбираме, от новите учебници по история, че не сме били под робство, а само под временно колегиално "присъствие", всъщност според новите исторически интерпретации сме били само под руско такова, нищо, че никой в истрията не е чувал за руско робство в България, но какво от това? Нима фактите са важни, ако ние си живеем само с онова, което чувстваме, че е правилно?!
цитирай

Изтрий

Да, така е, историята е манипулируема наука!
Като пластелин е в ръцете на историците!
Затова казвам ,че науката е и изкуство!
Историята е тагова изкуство!

Хубав ден!
цитирай
27. shtaparov - Стамболов е герой, който служил ...
03.02.2022 18:14
Стамболов е герой,който служил неотклонно на Българския народ,но паднал жертва в борбата за истинска независимост...
цитирай
28. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
03.02.2022 18:39
27. shtaparov - Стамболов е герой, който служил ...
18:14
Стамболов е герой,който служил неотклонно на Българския народ,но паднал жертва в борбата за истинска независимост...
цитирай

Изтрий

Не го идеализирам, но като държавник е такъв, какъвто ни е бил необходим в момента
Жалко ,че след него няма някой, който поне да се приравни с него

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
29. monarh1991 - Здравей, Лео!
17.02.2022 17:16
А напредъкът при Стамболов, както и впоследствие, в началото на 20 век,не е ли част от общоевропейския, Бел Епок, прекрасната епоха от 1871 до 1914? И Франция, която е загубила Франско-Пруската война също отбелязва подем. И Германия. И Русия със столипинските реформи.За началото на политическите репресии, би ли могло да го изведем от Режима на пълномощията през 1881, когато няма още разделение на русофили и русофоби, то тепърва се ражда?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10002541
Постинги: 1429
Коментари: 30404
Гласове: 107381
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031