Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2022 14:34 - Научно и наукоподобно
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4145 Коментари: 19 Гласове:
35

Последна промяна: 30.01.2022 14:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Преди години кметът на града сподели с мен , с  известна тревога,  едно чуждо мнение!
Че, виждаш ли, Х. казал, че неговвата книга била научна, а моята- не!
 Усмихнах се и последва усмивка и от кмета. Казах, че съм наясно с възможностите си и подобно заключение може само да ме развесели ! Защото съм наясно и с научните възможности на Х.

Но, по принцип,  от научно до наукоподобно, разстоянието е по- малко от една крачка Затова, трябва да се внимава много!
Някои смятат, че наука се гради само на налични, предходни познания?  Да, необходимо условие е ,но не е достатъчно!  Защото тези стари познания, сами за себе си ,няма да решат проблема Ето, тук е въпросът, как да бъдат използвани те и кога, за да са полезни?
А,, трябва интуиция!
Случвало ми се е, като реша проблем, по нетрадиционен начин, някой да каже, че знаел това-ползваното?   Разбира се ,не се и съмнявам. Но защо не е ползвал това знание, за да реши проблемът? Какво му е липсвало в случая, че не го е направил?
Естествено ,че интуицията, че то тук може успешно да бъде приложено! Самото знание не работи само за каузата,  прилагането му зависи от знаещият!

Нямам отлична диплома Сам си бях виновен Не се готвех по лекциите, не ги зазубрях Учех за знания, не за бележки! Спорех с преподавателита, обърквап ги и те ме наказваха! Но ме и запомняха!?  За разлика от болшинството други-отличници
Интуицията, съчетана със знания ми е помагала да решавам невъзможни проблеми- производствени, научни..

При един от тях, знаех какво ми трябва, но не можех да го открия, за да го ползвам!  На бюрото ми стоеше банка с химикал на чужда фирма, чакаше реда си И изведнъж, като я гледах, ми просветна, че тя съдържа това, което напразно търся! Използвах го и постигнах резултата , който търсех! После представителите на фирмата се изненадаха от полученото Не са знаели ,че   продуктът им може да има подобен   ефект!?

Или когато отидохме цяла група във връзка с производствен проблем, за който се обвиняваше нашият продукт?  Отледах внимателно всичко ,въпреки , че интуицията ми показваше ,че проблемът не е в продукта ни! Проблемът беше техен, с леки корекции в режима и с указания,какво още да се направи при тях- изчезна!

Давали са ми новопостъпили, да ми помагат и да се учат едновременно
Една, завършила с пълно отличие, работи няколко години с мен Накрая сподели, че каквото и да прави, не може да ме настигне, каквито и усилия аз да полагам! Просто разстоянието между нас е огромно И не след дълго се отказа от научната работа Следователно ,шестиците не гарантират възможността да я вършиш!

Вчера дадох пример м с френското калинЕ и Българското галя Смислово са еднакви, но  се улавя и звукова прилика-калинЕ- галене
Да, келтите/ гали са жреците на келтите/ са живели в нашите земи нямало е славяни тогава да съхранят тази дума, но е факт в езика ни!?
Частен случай!? Да, вероятно?  Но когато частните случаи станат четирицифрено число ,преминават в категорията на общ случай!

 Тази сутрин бивша председателка на НС употреби думата  конфигурация, като наблегна на кон Стана ми смешно, както с контекст Първата би могла да се изтълкува като някаква фигура на кон , а втората като текст на кон?
Много моля, наясно съм кон в тези думи какво означава и в кой език се употребява, но може,  да се правят такива шеговити паралели

Да се върнам на темата за научност и наукоподобност За да се занимава човек с наука, трябва да има знания!  Също така усет и интуиция, кога , къде и как да ги приложи
Да разчита само на употребата на чужди знания, това подхожда повече за нетворческата работа
Не е наука в класическият смисъл!



Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Има звани и Призвани !
30.01.2022 15:28
Тези , на които им иде отвътре , работят , мислят без почивка , докато не получат резултат. Когато се върнеш в къщи , мозъкът ти спира ли да мисли по проблема? Не!
Когато се къпеш и водата ти пада по главата , нахлуват ли ти идеи? Да !
Когаро легнеш да спиш , преставаш ли да се интересуваш от проблема? Може би така си мислиш , но мозъкът продължава да обработва !
На това му викаш интуиция ! Това е натрупаният опит в паметта и сега разсъдъкът се опитва от запазени модели в паметта да извлече този , който е най-близко до съответствието. Такова търсене прави само човек , на който материята му е интересна , работил е по различни проблеми и има нестандартно мислене.
Стана малко дълго , но това е моето разбиране за интуиция.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
30.01.2022 16:26
1. panazea - Има звани и Призвани !
15:28
Тези , на които им иде отвътре , работят , мислят без почивка , докато не получат резултат. Когато се върнеш в къщи , мозъкът ти спира ли да мисли по проблема? Не!
Когато се къпеш и водата ти пада по главата , нахлуват ли ти идеи? Да !
Когаро легнеш да спиш , преставаш ли да се интересуваш от проблема? Може би така си мислиш , но мозъкът продължава да обработва !
На това му викаш интуиция ! Това е натрупаният опит в паметта и сега разсъдъкът се опитва от запазени модели в паметта да извлече този , който е най-близко до съответствието. Такова търсене прави само човек , на който материята му е интересна , работил е по различни проблеми и има нестандартно мислене.
Стана малко дълго , но това е моето разбиране за интуиция.
цитирай

Изтрий

Да ,така е!
Интуиция е от няколко възможности ,да избереш най- добрата, печелившата! И да намериш най-верният път към решението на проблема!
При спазване на правилата на играта Да не лъжеш, да не крадеш!
Благодаря за отзива!

Хубава вечер!
цитирай
3. panazea - Всичко е в технологията !
30.01.2022 22:08
Само един руски работник можел да почиства добре стъкло на фар . Другите не успявали. Отишли да видят , как го прави !
Работникът казал: Хъ и духнал върху стъклото и с парцал го излъскал до блясък. Останалите се учудили .
После открили тайната.
Работникът първо удрял една ракия и после почвал работа.
От неговите алкохолни изпарения , стъклото се изчиствало. Това е била тайната на успеха. Така много хора постигали това , което другите не успявали !
Майтапя се , разбира се ! Знам , че твоите успехи са от съвсем друго естество !
цитирай
4. dinkov - Динков
30.01.2022 22:10
leonleonovpom2 - предполагам, че си спомняш спектакъла "Сако от велур" от Станислав Стратиев, там имаше реплика: - Абе, знания, знания, ама званията са си звания...(разбира се вадя го от контекста и го цитирам по памет).
Но самия живот показва, че: - Абе, званията са си звания, ама знанията са си знания.
И когато човек има знания, все някога ще му влезнат в употреба.
Не, че е лошо човек да има някакво звание, ама то трябва да е заслужено, защото сега много често се купуват, а за знанията се иска много учение, труд, опит, постоянство за да стане натрупване което да се използува, а ако има и интуиция може би малко и късмет някой път, чак тогава се решават проблемите. Но без знания... не става. Не коментирам управляващите, особено онези които бъркат понятия като знания и компетентност :)
Поздрав.
Ицко
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
30.01.2022 22:40
3. panazea - Всичко е в технологията !
22:08
Само един руски работник можел да почиства добре стъкло на фар . Другите не успявали. Отишли да видят , как го прави !
Работникът казал: Хъ и духнал върху стъклото и с парцал го излъскал до блясък. Останалите се учудили .
После открили тайната.
Работникът първо удрял една ракия и после почвал работа.
От неговите алкохолни изпарения , стъклото се изчиствало. Това е била тайната на успеха. Така много хора постигали това , което другите не успявали !
Майтапя се , разбира се ! Знам , че твоите успехи са от съвсем друго естество !
цитирай

Изтрий

В умерено количество, алкохолът стимулира умствената дейност- особено при писатели и поети! Пеньо Пенев , например!
Имах един преподавател, професор, много пиеше и той С жена му бяхме колеги, не надавах ухо на оплакванията й, но се разведе с него заради пиенето му
А имаше страхотна памет- на всички соли знаеше цвета! Веднъж бяхме заедно в запас край Девня, обгазиха ни с хлор! Едвам се спасихме, но като свърши данданията, изкара Неорганична химия и връзката със света свърши за него!
Дебел и забравящ алкохолик няма Или с висок холестерол А, там, това е закон!

Лека нощ!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Ицко!
30.01.2022 22:53
4. dinkov - Динков
22:10
leonleonovpom2 - предполагам, че си спомняш спектакъла "Сако от велур" от Станислав Стратиев, там имаше реплика: - Абе, знания, знания, ама званията са си звания...(разбира се вадя го от контекста и го цитирам по памет).
Но самия живот показва, че: - Абе, званията са си звания, ама знанията са си знания.
И когато човек има знания, все някога ще му влезнат в употреба.
Не, че е лошо човек да има някакво звание, ама то трябва да е заслужено, защото сега много често се купуват, а за знанията се иска много учение, труд, опит, постоянство за да стане натрупване което да се използува, а ако има и интуиция може би малко и късмет някой път, чак тогава се решават проблемите. Но без знания... не става. Не коментирам управляващите, особено онези които бъркат понятия като знания и компетентност :)
Поздрав.
Ицко
цитирай

Изтрий

А, сега званията са без покритие Преди имаха покритие със знания
Знам реален случай за професор-сега, който като студент се е явявал само на един изпит/ по принуда/, на който е хванат да преписва?
По едно време всяко учебно заведение си произвеждашепрофесори на принципа- Ти на мене, аз на тебе?
Пълна девалвация на званията За дипломите -стара вече работа, че са без покритие
Станаха търговци в университетите, а и те са много, , нямат сметка да изключват за слаб успех студенти, те ги издържат-преподавателите От тях зависи съществуването им
Сбъркана работа, отвсякъде!
Най - много да препише нещо от някъде и да го представи за свое? И става професор!? Преди бяха единични такива случаи, сега са практика Въпреки, че с интернет веднага се хваща!

Всичко най- добро , Ицко!
цитирай
7. mt46 - Здравей, Лео!
30.01.2022 23:14
Да, интуицията би могла да помогне в практиката, в живота... При науката водещи са талантът, доброто образование, познанията, трудът, логичното, оригиналното мислене...
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
31.01.2022 00:10
7. mt46 - Здравей, Лео!
23:14
Да, интуицията би могла да помогне в практиката, в живота... При науката водещи са талантът, доброто образование, познанията, трудът, логичното, оригиналното мислене...
цитирай

Изтрий

Да, така е, Марине! Но, смятам ,че е нескромно да твърдя ,че имам талант, поне за това, което съм вършил!
Може би и недобре обяснявам?
Впрочем, един уважаван от мен учен, веднъж сподели, какво харесва в мен Че там, където нещата са заплетени и другите спират, аз продължавам и намирам решение!
Ето това наричам интуиция, в заплетената ситуация да намеря вярното решение Не е само интуиция, има знания и умения, но и другите ги имат Но не ги използват рационално Има много възможни решения например Пробват едно ,две, три и се предават Не става!
Ето, това наричам интуиция, да намериш моментално вярното решение!
Ще го обясня по- лесно със спортен пример Един отличен футболист искаше от мен да играя зад него и да му давам извеждащи пасове Правех го без затруднение Но можех и да вкарвам голове И в една такава ситуация забавих подаването Гледах ,че всички са ангажирани с него, знаеха какво ще последва Леко приведен, той сочеше в краката си, да му подам, какво чакам?! Но аз така завъртях топката, че вратарят само я изгледа, как влиза във вратата А на когото трябваше да подам, стоеше приведен с ръце сочещи още в краката , но гледаше ту мен, ту вратата? Не можеше да повярва, как е станало?
Ето, това е интуицията, от две възможни решения, да избереш по- неочакваното и по- ефективното
Например ,в случая в постинга ,имах готово, утъпкано решение Но не ми хареса , пробвах го! И избрах нестандартно, трудното И то се оказа много по-ефективно! В случая водеше ме интуицията, нямах ръководство, че тук ще се получи нещо над очакванията! Така и стана!Но имах модел в главата, какво и как може да стане, ако всичко е наред!

Лека нощ!
цитирай
9. batogo - !!!:))) Здравей, Иване! Съгласен съм с теб.
31.01.2022 06:12
И понеже става въпрос за интуицията, да си кажа мнението. Терминът интуиция произхожда от древното Ин Тао, което значи в Бога.
Интуицията е гласът на Духа в човека, който идва от дълбинното познание за вечната, изначална Истина, върху която Бог е изградил Мъдростта на процеса Живот!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
31.01.2022 09:24
9. batogo - !!!:))) Здравей, Иване! Съгласен съм с теб.
06:12
И понеже става въпрос за интуицията, да си кажа мнението. Терминът интуиция произхожда от древното Ин Тао, което значи в Бога.
Интуицията е гласът на Духа в човека, който идва от дълбинното познание за вечната, изначална Истина, върху която Бог е изградил Мъдростта на процеса Живот!
Хубав ден, приятелю!
цитирай

Изтрий

Чудесно си обяснил това, което аз въртя , суча и все нещо не е ясно от него!
Веднъж, малко преди да си отиде, майка ми ме попита, откъде идва това у мене?
Разбрах въпроса й и и казах ,че не е мое! Предадено е на мен от нея и от баща ми, но и на тях е предадено!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
11. get - До 7. mt46 - Това което се опитваш да формулираш - се отнася ДО НАУКАТА, КАТО МЕТОДОЛОГИЯ С НЕЙНИТЕ МЕТОДИ за ИСТИННОСТ?
31.01.2022 10:35
mt46 написа:
Да, интуицията би могла да помогне в практиката, в живота... При науката водещи са талантът, доброто образование, познанията, трудът, логичното, оригиналното мислене...


- Тоест до ДИСКУРСИВНОТО ... предметно-понятийно + дискурсивно(=логика/логическо мислене).

- Иван, се опитва да ФОРМУЛИРА НЕЩО СЪВСЕМ РАЗЛИЧНО от ПЪРВОТО "дискурсивното" ?
Което е с пряко отношение към ФЕНОМЕНОЛОГИЯТА, като дял от ФИЛОСОФИЯ НА НАУКАТА и научната методология?

- Интуиця/Е/идваща от Ин-Туеро ... дословно се провежда: СЪЗЕРЦАВАНЕ ... С отношение към платоновата епистомология по ОТНОШЕНИЕ СВЕТА НА ИДЕИТЕ - ако се зачетем? При която СВЕТА НА ИДЕИТЕ - СЪЩЕСТВУВА ВЪН И НЕЗАВИСИМО ОТ НАС!
- В контекста на горе-казаното, ИНТУИЦИЯТА - идва да каже: Непосредствено ПРОНИЦАНИЕ/ДОСТИЖЕНИЕ - до СЪЩНОСТНОТО/ОТГОВОРА за НАБЛЮДАВАНИЯ/ИЗУЧАВАНИЯ от нас:ОБЕКТ-ПРОЦЕС/ИДЕЯ ... или най-общо казано: Стоящия ЗА РЕШАВАНЕ ПРЕД НАС (научен) ПРОБЛЕМ!

Тъй като ВЪПРОСА Е СЛОЖЕН И ТРУДЕН - до-пояснявам?
Класическата наука и учените В РАБОТАТА СИ ПО ДОСТИГАНЕ НА ДАДЕНА ИСТИНА се ползват от ДИСКУРСИВНИЯ МОДЕЛ/МЕТОДОЛОГИЯ се ползват от ДИСКУРСИВНОТО = теоритичното ПРЕДМЕТНО-ЛОГИЧЕСКО МИСЛЕНЕ! За да стигнат до крайния резултат!

- За разлика от ИНТУИЦИЯТА, която се явява пример за НЕ-ДИСКУРСИВНО ЗНАНИЕ!
Същото не почива на предметно-понятияното=категориално мислене и ЛОГИЧЕСКО МОДЕЛИРАНЕ НА ИЗУЧАВАНИЯ НАУЧЕН ВЪПРОС ... от вида Теза+антиТеза=Хипо-теза ... последното е израз-УРАВНЕНИЕТО за ПЪТЯ ПО КОЙТО ВЪРВИ ОБИЧАЙНО, НАУКАТА ПРИ ТЪРСЕНЕ ОТГОВОР НА НЕИЗВЕСТНИ И ТОГАВА ВЪПРОСИ (или) ИЗВЕСТНИ И ТАКИВА - но КОИТО НЕ ДАВАТ ПЪЛНО+ТОЧНО ОПИСАНИЕ НА ИЗУЧАВАНИЯ ПРЕДМЕТ/ОБЕКТ/ПРОЦЕС представляващ ОБЕКТ НА ИЗУЧАВАНЕ ?!

- В контекста на това ... което обяснявам!
- Всичките ВИ ПИСАНИЯ ГРОМЯЩИ "тракедонизма" НЕ СА НИЩО ПОВЕЧЕ от НАУЧЕН-ОБСКУРАНТИЗЪМ + СХОЛАСТИКА!
Типични по-скоро за късно средновековие - отколкото за съвременната наука ИЗИСКВАЩА ФАЛСИФИЦИРУЕМОСТ НА ИЗВОДИТЕ - като ТЕОРИТИЧНА ОБЕКТИВНОСТ!

цитирай
12. leonleonovpom2 - Благодаря, приятелю, Гет!
31.01.2022 16:40
Все пак в теорията на тази област нямам достатъчни познания
Но зо допълнително пояснения, ще използвам твърдението на Екатерина Велика ,че от Испания до Шотландия има много славянски имена Контрирана е, че там " славяни" никога не са ходили
Но имената са факт- Пиринеи, Ебро, Бургос, гаита и ред други
Е, за този феномен науката не знам да има доказано становище
Но интуицията ми подсказва ,че носители на тези имена са келтите Защото на испански планината е Пиринеи, а на френски Пиренеи!
Докато куриозното име на селище Заек във Френска Каталуния е явно късно, от катарите
Видяхме го с жена ми и тя запита- Какво става тук?

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
13. kasnaprolet9999 - Творчеството и интуицията да не...
31.01.2022 22:07
Творчеството и интуицията да неразривно свързани. Да разбереш как да си решиш проблема извън познатите методи си е творчески подход, но без усет къде да се насочиш не става. Твоят случай ме подсети за един голям проблем в дипломната ми работа. Трябваше да направя влагомер за измерване на влажността на парата, излизаща от турбина, намираща се
в АЕЦ Козлодуй. Част от влагомера бе смесителни устройство, представляващи множество тръби, влизащи една в друга . След като пресметнах какви трябва да бъдат диаметрите им се оказа, че тръби с такива диаметри не се произвеждат у нас.
цитирай
14. kasnaprolet9999 - И да продължа. Чудех се как да се с...
31.01.2022 22:13
И да продължа. Чудех се как да се справя и както си вървях по улицата видях надпис на фирма, в която се правят улуци. Влезнах вътре и попитах шефа, дали ще може да ми изготвят такива тръби от ламарина. Съгласи се и след няколко дена бяха готови. На друго място си поръчах шайбите, пак направени по мой чертеж. Намерих хора и за монтажа като предварително бях изготвила инструкция за заварки и монтаж. Така успях да се справя по нетрадиционен начин с помощта на интуицията.
цитирай
15. kasnaprolet9999 - И понеже няма ненаказано добро, ...
31.01.2022 22:30
И понеже няма ненаказано добро, след двегодишна експлоатация на влагомера в АЕЦ Козлодуй, той бе откраднат. Злите езици говореха,че били руски агенти, но аз си мисля че наши роми да го занесли на вторични суровини, та напъните ми се оказа,че са били напразни. След мен по влагомера бяха работили и още двама дипломанти за изработване на електронната му част, та творческите ни усилия бяха затрити от прости хора, за които интуицията помага как да развалят нещо и да напълнят стомаха си е
цитирай
16. leonleonovpom2 - Добре дошла, Невена!
31.01.2022 23:46
Действала си като истински инженер- изобретател!
Който, образно казано, не пие само вода от изворите, ами използва и сонди, за да я открие А там вече трябва и творчество!
Жалко, че така са се отнесли със изобретението ти, не си го заслужила, но това отношение към творческия труд е навсякъде!?
На хора, които не са създали нищо полезно в живота си, им идва отръки да рушат! И , естествено нищо ново, по- добро , не създават!
Така е, права си напълно, учен без интуиция е като кон с капаци! Нищо не може да създаде
Той ще прави само справки, кой какво е работил по темата И нищо ново няма да създаде, защото го няма в описанията Ще запъне там, където трябва да прояви творчество!
Затова, за да отговаря нещо на определението " научно", в него грябва да има задължително новост!Естествено, реална и защитима!
А новостта не идва сама, трябва да я създадеш, както и ти си постъпила в дипломната си работа
На мен, несправедливо, ми отнеха шестица на защитата Не го приех като трагедия,но обидата не забравих После няколко мои дипломанти защитиха с отличен Но им бях истински ръководител
Радвах се и затова, че отнетото ми се върна в троен размер, чрез тях! Правдата възтържествува!

Всичко най- добро Невена, на тебе и на семейството ти!
цитирай
17. kvg55 - leonleonovpom2,
01.02.2022 10:34
Случайността също има място в научните открития. Но трябва да умееш да я забележиш и осъзнаеш.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
01.02.2022 13:37
17. kvg55 - leonleonovpom2,
10:34
Случайността също има място в научните открития. Но трябва да умееш да я забележиш и осъзнаеш.
цитирай

Изтрий

Да, така е открит йодът!
Химикът, който е усетил ,че има нещо, напразно се мъчел да го изолира
Но имал котка ,която обичала да се вре из стъклениците му
Бесен ,че не може да изолира това, което търси, той подгонил котката Изненадана, тя съборила няколко стъкленици И , обгърната във виолетови пари, ужасена, изчезнала
А той, вече бил наясно, какво трябва да направи!
Хубав ден!
цитирай
19. nedovolen - В противовес на и коментиралите, да ...
01.02.2022 17:17
В противовес на и коментиралите, да кажа, че благодарение на учените света върви към сигурна гибел. Не по случай Трифон зарезан, това са думи на много по-мъдър от нас, взети всички в купом.
:)))
цитирай
20. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
01.02.2022 18:06
19. nedovolen - В противовес на и коментиралите, да ...
17:17
В противовес на и коментиралите, да кажа, че благодарение на учените света върви към сигурна гибел. Не по случай Трифон зарезан, това са думи на много по-мъдър от нас, взети всички в купом.
:)))
цитирай

Изтрий

Доколкото знам, Платон го е казал!
Но във връзка с непочтителното отношение на младежта към възрастните!

Хубава вечер!
цитирай
21. shtaparov - Прав си приятелю- за да прави ист...
03.02.2022 18:10
Прав си приятелю- за да прави истинска наука,човек освен знания трябва да има и прозрения,с които да наднича отвъд границите на досегашното познание а после упоритост,с която да поднесе новите достижения на интересуващите се.
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
03.02.2022 18:50
shtaparov написа:
Прав си приятелю- за да прави истинска наука,човек освен знания трябва да има и прозрения,с които да наднича отвъд границите на досегашното познание а после упоритост,с която да поднесе новите достижения на интересуващите се.


Безспорно е така!
Иначе си просто един папагал, даже не си и интересен , а скучен! Защото повтаряш само стари истини
Говорят за научност А основите на съвременната история са поставени, хайде от уважение към близо трите хиляди години близо, върху един не фалшификат , а върху един роман Преработван многократно и стъкмяван С явни следи ,че произходът му е от другаде
От един анонимен автор, защото името му означава заложник? Сляп и неграмотен, диктуващ на други да записват
Не отричам качеството, но си личи късната намеса
И само показвам ,че това срещу което се борят " правите", в тях същото го има и то в излишък
Велика Гърция, нямаща държава!? Магна Елада!?
Да ,това е начинът да прикриваш фалшификациите си Като обвиняваш другите за тях! И се правиш на праведник

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10013179
Постинги: 1431
Коментари: 30414
Гласове: 107471
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031