Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2022 15:00 - Възможно ли е било , петте века да ни се разминат
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 5469 Коментари: 18 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Ясно е, за кои пет века става дума, нали?!
Да не тормозя евентуалните читатели с отговора, накратко- Възможно е било!

Ако не са били няколко фактора, взети поотделно и в съвокупност!
Защото тези пет века връщат България от фаза на напреднал феодализъм, направо в робството, ще рече, хиляда поне  години назад!
Така, че ,които ни се присмиват на изоставането, да имат предвид, че преди 140 години сме тръгнали със закъснение от 1200 години!

Кои са тези ,сериозни фактори?

1/ Латинските рицари!
Да, те вместо да поемат пътя към Ерусалим, превземат Цариград? Уж да решат вътрешнодинастичен проблем на ИРИ?  Но ликвидират ИРИ!
Колкото и да е слаба ИРИ в момента, все пак, пази границите си. Нещо повече, те се опитват да ликвидират и България?  Но срещат неочакван отпор от цар Калоян ! Бити са така, че съжаляват, за неприемането на предложения от него мир!
Но тези войни отслабват и Българската държава
!Ири, след половин век е възстановена, благодарение на съпротивата на цар Калоян и на силния му пременник-Иван Асен Втори! Но тя е бледо копие на някогашната ИРИ!   Изпитва паричен дефицит, гърчи се!  Облага с данъци граничарите в Малоазийските проходи  И те, вбесени, срещу заплащане, пропускат племената на туркопулите!  Които за век, мирно изпълват Мала Азия

2/ Туркопулите !
Това са племена на скотовъди, живеещи в района на днешните пустини- Каракум и Къзълкум До десети век те  са блили плодородни, а туркопулите  се занимавали с овцевъдство.  Но с настъпване на пустинята, започнали да се преместват на запад .С пропуски от ромейските граничари, изпълнили Мала Азия! Започнали да формират бейлици, а на тяхна база и султанати. Като например,  Османовия бейлик и Итаконийския султанат Накрая Осман обединил султанатите в Османов, оттам и името на империята- Османска!
Но до нея има дълъг път...

3/ Каталунските рицари
Това са рицарите на Роже де Флор!  Наети са от император Андроник Втори ,да се разправят с туркопулите!  Срещу заплащане За Роже има и нещо допълнително Най- красивата принцеса в двора,  Българка ,дъщеря на Иван Асен- Трети Между тях пламва и  любов, тя му ражда и син!
Рицарите на Роже се справят с туркопулите, почти ги прогонват ги от Мала Азия!  Но император Андроник спира да плаща! Смята ,че вече му са ненужни! Роже е притиснат, рицарите си искат неплатените заплати Туркопулите ,в същото време му предлагат повече пари, да го наемат,  но той не приема,  Не приема и да воюва с Българите! Андроник го привиква на разговори и го убива! Смятайки проблемът за решен, с убийството му!? Но в отсъствието на Роже, каталунските рицари приемат предложението на туркопулите  Те завземат за тях цяла Мала Азия, туркопулите  стъпват и в Европа Път за връщане назад няма!

4/ Феодализмът
-Въпреки,  че е напредничав като организация, той децентрализира държавата! Липсва силна централна власт!
Формално, България е разделена на три държави при падането си под Османска власт, но съществуват отделно и двуцифрено число деспотства Те враждуват помежду си/ като траките?/ и дори и опасността не ги обединява?!  Момчил, Марко и много други!
Е, когато мнозина се карат помежду си, някой наблюдаващ отстрани печели-безусловно
Туркопулите!

5/Предателството

Да, то е масово явление!?  Например генералът/ войводата/, командващ армията на Иван Шишман-Мирчо Стари?  Той е бащата на Влад Дракола! Българската армия е локализирана в днешна Румъния, както и векове назад! Иван Шишман го вика, да се намеси при обсадата на Търново и да прогони Баязид ! Мирчо Стари уверява ,че тръгва, но така и не пристига Достатъчно е било да се яви само пред Търново и туркопулите да се оттеглят Но, не го прави!
Защо?
Явно си прави други сметки!  Че с падането на Велико Търново се отваря парашутът му на владетел, независим от Иван Шишман!
Не е сам, има и други......

6/Ватиканът!
Папата си прави крива сметка, че чрез туркопулите ще си разчисти сметките с Източното Православие ! Рицарите не са довършили работата, сега е моментът! Обещава ,вече само Константинопол е останал, помощ, но тя е мижава Гаври се с Константин Драгош, внук на Кюстендилският деспот Константин, последен владетел на ИРИ? Кара го с месеци да чака в Рим ,да го приеме, когато за него е изключително важно в този момент ,  да е в Константинопол!? И помощта от папата ,нужната, така и не идва!

Има и други фактори,  разбира се,но тези са основните!



Гласувай:
32



1. dobrodan - Нямало е вече Волжка България.
17.02.2022 15:16
Никой не е искал да помага.
Всичко останало е точно както си го изредил.
цитирай
2. nedovolen - Възможно бе, ако не бяха гоненията ...
17.02.2022 15:34
Възможно бе, ако не бяха гоненията на богомилите.
Другото е, няма да го кажа, да не се обидиш.
:)))
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
17.02.2022 16:00
1. dobrodan - Нямало е вече Волжка България.
15:16
Никой не е искал да помага.
Всичко останало е точно както си го изредил.
цитирай

Благодаря за отзива!
Съгласен съм, сами сме били, разпокъсани, имало е само странични наблюдатели

Всичко най- добро!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
17.02.2022 16:10
2. nedovolen - Възможно бе, ако не бяха гоненията ...
15:34
Възможно бе, ако не бяха гоненията на богомилите.
Другото е, няма да го кажа, да не се обидиш.
:)))
цитирай

Изтрий

Не ме щади
От най различни видове добитък съм получил такива обиди, че едва ли нещо може да ме обиди?
За богомилите имам може би десетина постинга, особено за катарите-чистите, във Франция!
Според мен,несправедливо се обвинява Българската държава
Кладите са били в Константинопол, България е била тема в ИРИ, а не независима държава!
Разправата с тях е когато държавата ни я няма
Има едно село Босна в Странджата То е от богомили ,били в Босна ,където са си основали нещо като богомилска държава и то, основано от върнали се оттам, носи нейното има! Въпреки ,че там,в Босна сега, босненците са мюсюлмани!
Съборът на Иван Александър е насочен срещу едно течение, адамитите, което няма общо с богомилите
Богомилите критикуват разгулът и разврата сред църковния клир и във властта ,затова те им са противници
Франция ги е избила безмилостно! Ние такива прояви, които ни се приписват, нямаме!

Всичко най- добро!
цитирай
5. monarh1991 - Здравей, Лео
17.02.2022 17:29
Монголите прогонват тюрските номади, сред които са бъдещите османци.Това е изключително голямо движение на хора. За каталаните един интересен факт, в Пловдивско и досега се употребява проклятие ,,Да те вземат каталаните!". Светослав Тертер подпомага аланите с един отряд, но опитът за съюз с каталаните е неуспешен. Хубаво си ги описал нещата. Лошото е, че тогава феодалният разпад е налице в целия Балкански полуостров. Сърбия се разпада след Душановата смърт, единствено Босна е сила, но след смъртта на Твърдко, Страцимировия зет, и тя тръгва по тоя път. Голяма грешка е спасяването на Баязидовите синове при Анкара и по-сетнешната подкрепа за тях в Междуцарствието. Ако ги бяха ликвидирали, нямаше кой да застане начело на Османската държава.
цитирай
6. merlin1968 - Там където има множество частни ...
17.02.2022 17:43
Там където има множество частни интереси общественият и държавен интерес винаги е зле защитен. И днес е така, тогава е имало три отделни държави, днес има само едно бездържавие.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
17.02.2022 18:33
5. monarh1991 - Здравей, Лео
17:29
Монголите прогонват тюрските номади, сред които са бъдещите османци.Това е изключително голямо движение на хора. За каталаните един интересен факт, в Пловдивско и досега се употребява проклятие ,,Да те вземат каталаните!". Светослав Тертер подпомага аланите с един отряд, но опитът за съюз с каталаните е неуспешен. Хубаво си ги описал нещата. Лошото е, че тогава феодалният разпад е налице в целия Балкански полуостров. Сърбия се разпада след Душановата смърт, единствено Босна е сила, но след смъртта на Твърдко, Страцимировия зет, и тя тръгва по тоя път. Голяма грешка е спасяването на Баязидовите синове при Анкара и по-сетнешната подкрепа за тях в Междуцарствието. Ако ги бяха ликвидирали, нямаше кой да застане начело на Османската държава.
цитирай

Радвам се, че отново си тук!
Благодаря за отзива!
Каталунците са платени войници, воюват за пари и както са воювали за туркопулите, така и им стават и съюзници ! Всичко е за пари при тях! Морал проявява единствено Роже де Флор, но ромеите подло го убиват! Те не са очаквали , че Българката - жена ,ще го направи реален съюзник на Българите! И не са оценили, че точно сега трябва да се съюзят с Българите, а не да воюват с тях!
Професионални войници, каталунците внасят ред и организация при туркопулите,реално им създават империята! Липсата на силна централна власт у нас, а и в другите Балкански държави се превръща в благоприятен фактор за завоевателите, да осъществят намеренията си Ако бяха избързали, да дойдат век и половина по- рано, Калоян щеше да ги размаже!
Но не са имали този късмет!
Да ,проспана е неочакваната помощ, която ни оказва Тимур/ Тамерлан/ Има сведения, че причина за конфлита е заповедта на Тимур към Баязид ,да напусве Европа и до освободи християните Баязид му се присмял и вбесил Тамерлан Пленява го при Анкара, съблича го гол и го вкарва в клетка Така го разнасят по обратния път до Самарканд От унижението Баязид умира Но и Тимур е тежко болен, затова се връща Скоро умира!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей отново, Краси!
17.02.2022 18:38
6. merlin1968 - Там където има множество частни ...
17:43
Там където има множество частни интереси общественият и държавен интерес винаги е зле защитен. И днес е така, тогава е имало три отделни държави, днес има само едно бездържавие.
цитирай

Изтрий

Нищо ново под слънцето!
Само бездържавието е усъвършенствано в полза на тези, които облагодетелства! И са по- защитени? Докато тогава за действия срещу държавните интереси са им режели без много да се церемонят главите- сега са възнаграждавани за тях!?

Всичко най- добро, Краси!
цитирай
9. panazea - Не е било възможно ! Заобиколени сме с врагове , които са се чудели как да ръфат от нас.
17.02.2022 21:32
И когато са се осъзнали ИРИ и са тръгнали да ни молят за помощ , ние сме ги напсували на майка по стар български обичай. Не че сме нямали право ! Тези хитри и лицемерни ромеи са в основата на всички раздори в българския двор. Дето са пробутвали сестрите си и дъщерите си , високообразовани шпионки на чужда държава. Те са разбърквали Българските обичаи за наследяване на трона от хилядолетия. Те са вкарали подкупите и корупцията в двора. Предателствата и комплотите. Защото Българската власт се е изпълнявала от княза , но неговите братя са военоначалници , бойци и никой на никого не е завиждал. Били са като добре смазана машина . Княгините пришълки са клеветели братята , за да няма сговор.Цар Симеон , син на ромейка , женен за ромейка , трети син , а взема престола. Мария Ирина , жената на цар Петър го е скарала с братята му и е искала да ги убие. Петър е най-малкиятсин на ромейка женен за ромейка е бил пионка в техните ръце.Вкарва в затвора братята си, заради Ирина иска да ги убие. Води битка с най-голения си брат и го убива. Затваря в затвора втория си брат Йоан Рилски , но после го пуска и изгонва от двора . Йоан Рилски става отшелник. Затваря третия си брат Боян Магесника , защото Ирина се оплакала , че я задиря, а истината е точно обратното. Той не е отговарял на нейните задиряния. Няма по-отмъстително от отхвърлена жена. Петър е по-малко българин по кръв от Светослав Киевски , на който майка му е Българската княгиня Елена. За мен Светослав е дошъл да си вземе майчиното наследство от един слаб цар. Да обедини двете царства и да направи столица ПреСлавец на Дунава.
Има много предателства спрямо Българите и затова цветът на нашето рицарство е победено от османците, които са били подпомагани с пари и прекарвани с кораби от Венецианците . Роже и той не е могъл да ни помогне. Раздробени , не сме разбрали опасността. Аз пак трябва да проуча , какво предателство е извършено , кой е напил или отровил и обезвредил огромната обединена армия рицари на сърби и българи в битката при Черномен. Там в същност започва Залезът на нашето рицарство. А Българите и Сърбите сме били заедно , защото сръбският крал , син на българка , женен за българка , дава сестра си на Българския цар. Това са династични бракове .
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
17.02.2022 23:06
Да, всичко е така, може да напишеш един прекрасен постинг за ролята на ромейската жена в Българския царски двор Например за жената на Константин Тих, която после се жени за Ивайло и го обърква! Как си представят съчинителите за свинарството на Ивайло ,префърцунената ромейка да се ожени за него ? Това е абсурд !Само като си помисли за вонята,която излъчва и ще се откаже
Нещо подобно се получава и при ромейската императрица- Ирина
Тя е специалистка по убиване на императори! Карл Велики, като овдовяла, поискал ръката й! В двора изпопадали от смях при вестта Как си представя този недодялан селяк, да получи ръката на такава изискана дама, като Ирина?


Много си права, нашият владетелски двор, традициите в него са опорочени от ромейки!
За Святослав също е вярно- При смъртта на Петър,който оставя и нечитави наследници,той идва в правото си на наследник в България Защото дядо му неправомерно и незаконно е лишен от него Искал е Бълтарите в двете държави да се обединят Ромеите и тук са се намесили, намесили и хазарите и объркали всичко

Сръбските крале са Българи по майка Когато сърбите подло убиват старият Михаил Шишман, за да изкупят може би вината си, погребват го тържествено и с почести! Той е един от малкото наши владетели, на които гробът се знае със сигурност!
последният ромейски император е също с Българска кръв -Константин Драгош Дядо му е велбъждският деспот Константин
И за Мехмед Завоевателят има съмнение ,че майка му е Българка Тя умира рано, за него се грижи сръбкиня Знае се ,че говори език, не сръбски, но близък до него Само Български може да е Явно езикът на майка му!

Лека нощ!
цитирай
11. kvg55 - leonleonovpom2,
18.02.2022 10:17
Нямало е начин петте века да ни се разминат, но да се закръглят и надхвърлят петстотин години е било напълно реално.
цитирай
12. panazea - Много е романтична историята на Роже де Флор и българската княгиня !
18.02.2022 12:13
Ще потърся има ли български източници или само във френски летописи се описва.
Кой беше твоят постинг за Роже?
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
18.02.2022 14:27
https://leonleonovpom2.blog/history/2021/09/11/roje-de-flor-i-parite.1778955

Това е постингът за Роже де Флор!
Надявам се, да ти свърши работа!

12. panazea - Много е романтична историята на Роже де Флор и българската княгиня !
12:13
Ще потърся има ли български източници или само във френски летописи се описва.
Кой беше твоят постинг за Роже?
цитирай

Изтрий

Всичко най- добро!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
18.02.2022 14:30
11. kvg55 - leonleonovpom2,
10:17
Нямало е начин петте века да ни се разминат, но да се закръглят и надхвърлят петстотин години е било напълно реално.
цитирай

Изтрий

Да, прав си!
Ако сме разчитали на празни обещания, можеше и до днес да сме?!
цитирай
15. blagovesteliseev - Възможно е било, но съдба
18.02.2022 23:15
А нашата съда повтаря съдбата на стария бивш вече Божи народ. И те 500 години в Египет и ние - 500 години турско робство.
А и те и ние сме паднали под робство поради изкривяването на вярата им с последваща деградация на нравите. Православието носи огромната вина за падането под турско робство. Ако един народ има правилната за времето вяра той е свободен и силен. Днес имаме уникалната възможност да приемем и всеки да повярва в най-силното, най-съвършеното учение. Засега то е само в България. Ако искате по-добър живот в малкото оставащо време до възкресението то приемете го.
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Благовест!
18.02.2022 23:45
15. blagovesteliseev - Възможно е било, но съдба
23:15
А нашата съда повтаря съдбата на стария бивш вече Божи народ. И те 500 години в Египет и ние - 500 години турско робство.
А и те и ние сме паднали под робство поради изкривяването на вярата им с последваща деградация на нравите. Православието носи огромната вина за падането под турско робство. Ако един народ има правилната за времето вяра той е свободен и силен. Днес имаме уникалната възможност да приемем и всеки да повярва в най-силното, най-съвършеното учение. Засега то е само в България. Ако искате по-добър живот в малкото оставащо време до възкресението то приемете го.
цитирай

Изтрий

Благодаря за отзива!
Подсети ме за нещо, което предварително смятах да включа, но ,после пропуснах
Папата има вина, но и основание! Калоян е сключил уния с папата, която Иван Асен Втори отменя Дипломатически и политически ,тази отмяна е била уместна тогава, но, ако беше запазена, сто години по- късно нямаше да сме сами и безпомощни!

Всичко най- добро!
цитирай
17. panazea - В началото селджуките не са били укрепили своята власт , тя е била номинална.
19.02.2022 12:01
Балканските князе са подписвали договори за поддръжка , а после са се отмятали.
Иван Шишман , Мирчо , Марко .
Затова не се е почувствала тежестта на промяната.
Чак след завземането на Константинопол , османците установяват своята власт по образец на ромеите. Османските владетели са синове на ромейки , българки и сръбкини . Каква друга власт да установят?
Това е което познават , като стройно държавно устройство.
И в харемите е имало само чужденки , не са искали да смесват кръвта си с дивите орди.
Това робство е било за нас изпитание и обучение , как да оцелеем при екстремни условия и да се съхраним като народ и вяра.
500 години пазим език и вяра ! Шампиони по издръжливост !
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
19.02.2022 14:18
Всичко е вярно, което си написала, за което съм ти безкрайно благодарен!
Знаеш ли, за мен е основен друг въпрос! Откъде идват многото пари при туркопулите?
Ще го развия в постинг!

Всичко най-добро, Тони!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10033756
Постинги: 1434
Коментари: 30458
Гласове: 107676
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031