Постинг
10.06.2022 21:05 -
Троян, градът, който обикнах
Връзката ми с Троян беше служебна. Привършвах задача в Асеновград, от ръководството ме привикаха, че има нова задача, която смятат да възложат на мен, ако приема? Трудна е, може и да откажа! Тогава и те ще откажат!
Да намеря заместител на западен продукт , ползван във Фармацевтичния завод в Троян И да го приложа в производството! Но, смятат ,че мога да се справя, затова са се спрели на мен!
Беше в края на 80-те години! Бях много млад и окрилен, приех, без да съм съвсем убеден ,че ще се справя!?
И колелото се завъртя.... В края на краищата успях, но направих път до Троян! Жена ми/ на шега / казваше, да си взема квартира там и без това не може да ме види, да си спестя поне пътя!
Хората бяха доволни, спестявах им половин милион западни марки годишно! Един ден директорът ме попита, какво може да направи за мен? Стреснах се, но ми предстоеше защита Споделих това, че известно време, ще съм зает покрай нея и няма да се виждаме! Нямам никакви претенции към тях, работата ми тук е част от доктората ! Това ми е достатъчно!
Но той каза ,че вече знае ,какво може да направи!
И изненадващо, в нашата дирекция, преди защитата, пристигна писмо- благодарност от ръководството на Трояфарма-Троян за свършеното от мен! Копие от него беше пратено и до ВАК/ Висша атестационна комисия, която тогава халтури не пропускаше/!
Убедих се ,че Балканът ражда хора, а полето- тикви! Писмото нагледно показваше, че всичките теории в работата ми са се доказали и в практиката! Какво повече от това да търси човек!?
Да, но аз търсех и друго Откъде идва името на града Троян? Местните твърдяха ,че идва от император Траян!?
След семейството и професията, обичах най-много Рим! Да, приех доводът за сериозен! Но ,нещо ме смущаваше? Защо градът не е направо Траян?
Примери- Траянови врата, Траянополис и утвърдените по времето на Траян римски градове в нашите днешни територии, като Анхиало/ Поморие/ , Пауталия / Кюстендил/, Сердика/ София /...., които получават като отличителе знак преди името си Улпия , от неговото родово име-Улпий!
Нещо не се връзва в тази хипотеза!?
Появи се " славянски " бог Траян! В кавички, ще обясня защо и ще стане допълнително ясно от изложението по- долу! Аз не правя разлика между Българи и славяни Това не са два различни народаПисал съм поне 10 постинга по темата и не намирам за необходимо да уточнявам! Каквото е трябвало, разбираемо съм обяснил Който не може и не иска да разбере, от него вдигам ръце! Неспасям случай е!
Та, въпросният " Славянски" бог Троян е бог на справедливостта и и на мира и е надзирател на трите свята на Световното дърво! Без справедливост и мир светът наистина е загубен! Един от върховните богове е, наистина!
Но, възниква контравъпрос-Ако Троян е славянски бог, какво означава тогава името Троя? Легендарният Омиров и Вергилиев град?Може би обратно, постфактум, чрез този бог Троян Троя може да се титулова като град на справедливостта и на мира? Според предаденото от Омир, всички основания за това са налица-да бъде призната Троя като такава!
И още нещо, което натрапчиво бие на очи!
Множеството имена на нейни герои, които, хайде, да не игнорираме Българските славяни, са ,по всичко изглежда- славянски?
Подарк, Приам/ Прям/ Еней/ Еньо/, Парис / Борис/, Милий, Хромий и други? Какво търсят тези славянски имена в Троя, близо две хилядолетия преди създаването на Дунавска България, естествен продължител на Велика/ Голяма/ България?
Е, не може дядото да носи името на внучето, както и Троя - на славянския бог Троян!
Фригите са тракийско племе, а Троада, където се намира Троя, е част от Фригия Забележителни са имената на столицата на Фригия- Гордион, както и на двамата и известни царе- Гордий/ има ли нужда от тълкуване?/ и Мидас/ от мида, намек за особените му уши!/
Гордейте се, че сме Българи!
Да намеря заместител на западен продукт , ползван във Фармацевтичния завод в Троян И да го приложа в производството! Но, смятат ,че мога да се справя, затова са се спрели на мен!
Беше в края на 80-те години! Бях много млад и окрилен, приех, без да съм съвсем убеден ,че ще се справя!?
И колелото се завъртя.... В края на краищата успях, но направих път до Троян! Жена ми/ на шега / казваше, да си взема квартира там и без това не може да ме види, да си спестя поне пътя!
Хората бяха доволни, спестявах им половин милион западни марки годишно! Един ден директорът ме попита, какво може да направи за мен? Стреснах се, но ми предстоеше защита Споделих това, че известно време, ще съм зает покрай нея и няма да се виждаме! Нямам никакви претенции към тях, работата ми тук е част от доктората ! Това ми е достатъчно!
Но той каза ,че вече знае ,какво може да направи!
И изненадващо, в нашата дирекция, преди защитата, пристигна писмо- благодарност от ръководството на Трояфарма-Троян за свършеното от мен! Копие от него беше пратено и до ВАК/ Висша атестационна комисия, която тогава халтури не пропускаше/!
Убедих се ,че Балканът ражда хора, а полето- тикви! Писмото нагледно показваше, че всичките теории в работата ми са се доказали и в практиката! Какво повече от това да търси човек!?
Да, но аз търсех и друго Откъде идва името на града Троян? Местните твърдяха ,че идва от император Траян!?
След семейството и професията, обичах най-много Рим! Да, приех доводът за сериозен! Но ,нещо ме смущаваше? Защо градът не е направо Траян?
Примери- Траянови врата, Траянополис и утвърдените по времето на Траян римски градове в нашите днешни територии, като Анхиало/ Поморие/ , Пауталия / Кюстендил/, Сердика/ София /...., които получават като отличителе знак преди името си Улпия , от неговото родово име-Улпий!
Нещо не се връзва в тази хипотеза!?
Появи се " славянски " бог Траян! В кавички, ще обясня защо и ще стане допълнително ясно от изложението по- долу! Аз не правя разлика между Българи и славяни Това не са два различни народаПисал съм поне 10 постинга по темата и не намирам за необходимо да уточнявам! Каквото е трябвало, разбираемо съм обяснил Който не може и не иска да разбере, от него вдигам ръце! Неспасям случай е!
Та, въпросният " Славянски" бог Троян е бог на справедливостта и и на мира и е надзирател на трите свята на Световното дърво! Без справедливост и мир светът наистина е загубен! Един от върховните богове е, наистина!
Но, възниква контравъпрос-Ако Троян е славянски бог, какво означава тогава името Троя? Легендарният Омиров и Вергилиев град?Може би обратно, постфактум, чрез този бог Троян Троя може да се титулова като град на справедливостта и на мира? Според предаденото от Омир, всички основания за това са налица-да бъде призната Троя като такава!
И още нещо, което натрапчиво бие на очи!
Множеството имена на нейни герои, които, хайде, да не игнорираме Българските славяни, са ,по всичко изглежда- славянски?
Подарк, Приам/ Прям/ Еней/ Еньо/, Парис / Борис/, Милий, Хромий и други? Какво търсят тези славянски имена в Троя, близо две хилядолетия преди създаването на Дунавска България, естествен продължител на Велика/ Голяма/ България?
Е, не може дядото да носи името на внучето, както и Троя - на славянския бог Троян!
Фригите са тракийско племе, а Троада, където се намира Троя, е част от Фригия Забележителни са имената на столицата на Фригия- Гордион, както и на двамата и известни царе- Гордий/ има ли нужда от тълкуване?/ и Мидас/ от мида, намек за особените му уши!/
Гордейте се, че сме Българи!
Тагове:
Някои разсъждения относно произхода ни
"Славянският род е по-стар от пира...
Било е престижно да си българин!
"Славянският род е по-стар от пира...
Било е престижно да си българин!
И аз съм се чудила откъде идват имената на някои населени места. Не винаги успявам да си отговоря :) Поздрави!
цитирай 1. zemela - Здравей, Лео!
21:11
И аз съм се чудила откъде идват имената на някои населени места. Не винаги успявам да си отговоря :) Поздрави!
цитирай
Изтрий
Благодаря ти за отзива!
Да , и аз се ровя в тази тема Например Койнаре идва от кон, старобългарският е " мек" език, което е наследено в руски и украински Но имам главоблъсканици, например с Угърчин, Кермен/ може би от Кремен- кремък/, Каспичан, Тутракан/ ако кан е титлата ни ,няма известен кан Тутра/,Дулово/ дали не е от рода Дуло?/, Подгумер/ веднъж една говорителка по радиото не го разчете и каза нещо,не за пред хората/, Кондофрей - вече е утвърдено ,че идва от рицаря конт дьо Фрей, Батановци- от печенежкия вожд Батан/ Бойко/ !...
Все се каня да се заема с тази тема и тя все се измества от нещо друго!
Всичко най- добро!
цитирай21:11
И аз съм се чудила откъде идват имената на някои населени места. Не винаги успявам да си отговоря :) Поздрави!
цитирай
Изтрий
Благодаря ти за отзива!
Да , и аз се ровя в тази тема Например Койнаре идва от кон, старобългарският е " мек" език, което е наследено в руски и украински Но имам главоблъсканици, например с Угърчин, Кермен/ може би от Кремен- кремък/, Каспичан, Тутракан/ ако кан е титлата ни ,няма известен кан Тутра/,Дулово/ дали не е от рода Дуло?/, Подгумер/ веднъж една говорителка по радиото не го разчете и каза нещо,не за пред хората/, Кондофрей - вече е утвърдено ,че идва от рицаря конт дьо Фрей, Батановци- от печенежкия вожд Батан/ Бойко/ !...
Все се каня да се заема с тази тема и тя все се измества от нещо друго!
Всичко най- добро!
Гордеем се, разбира се.
С периодично изпадане в униние.
цитирайС периодично изпадане в униние.
Ще е малко дългичко, но и Земелата да гледа, че...
Кайнар (быв. Кзылту) — село в Аккольском районе Акмолинской области
Кайнар (быв. Октябрьское) — аул в Алгинском районе Актюбинской области
Кайнар — село в Алакольском районе Алматинской области.
Кайнар — село в Енбекшиказахском районе Алматинской области.
Кайнар — село в Карасайском районе Алматинской области.
Кайнар (быв. МОПР) — село в Каратальском районе Алматинской области.
Кайнар — село в Райымбекском районе Алматинской области.
Кайнар — село в Талгарском районе Алматинской области.
Кайнар (быв. Октябрьское) — село в Зайсанском районе Восточно-Казахстанской области.
Кайнар — село в Кокпектинском районе Восточно-Казахстанской области.
Кайнар (быв. Сергеевка) — аул в Курчумском районе Восточно-Казахстанской области.
Кайнар — село в составе городской администрации Семея Восточно-Казахстанской области.
Кайнар — разъезд в Байзакском районе Жамбылской области.
Кайнар (ранее Благовещенка) — село в Кордайском районе Жамбылской области.
Кайнар (до 2022 — Новенькое) — село в Зеленовском районе Западно-Казахстанской области.
Кайнар (быв. Щербаковское) — село в Нуринском районе Карагандинской области.
Кайнар — село в Ордабасинском районе Южно-Казахстанской области.
Кайнар — село в Сузакском районе Южно-Казахстанской области.
Кайнар — село в Толебийском районе Южно-Казахстанской области.
Киргизия
Кайнар — село в Джети-Огузском районе Иссык-Кульской области.
Кайнар — село в Кара-Бууринском районе Таласской области.
Узбекистан
Кайнар — кишлак (выселок) в Ахангаранском районе Ташкентской области
Имаме думата кайнак. Имаме Кайнарджа. Сравнявайте сами.
Кермен от кремък, ама друг път. Кермен/кирман - крепост. Угърчин да го превеждам ли или знаете откъде е думата чин и какво е това "угър"?
Каспичан - къде е Каспий и кой нарекъл морето Каспийско?
Няма да излязат символите, но майната им.
Каспии (греч. Κάσπιοι Kaspioi, арам. kspy, арм. կասպք Kasp’k’[2], перс. کاسپین‎ Kāspiān) — кочевые скотоводческие племена, населявшие в 1-м тысячелетии до н. э. степные районы к югу и юго-западу от Каспийского моря.
Номади отпреди 3000 години... в степите...
Кие-ас-бай ми звучи доста по-вероятно.
Тутракан няма, но Тугра-хан и Тугор-кан има. Куманин е, или половец, за по-лесно.
"Подарк, Приам/ Прям/ Еней/ Еньо/, Парис / Борис/, Милий, Хромий и други? Какво търсят тези славянски имена в Троя, близо две хилядолетия преди създаването на Дунавска България, естествен продължител на Велика/ Голяма/ България?"
Защо реши, Ваньо, че тези имена са славянски? А не пославянени?
Хромий. Кром. Ето: Значение
истор. то же, что кремль ◆ Отсутствует пример употребления (см. рекомендации).
Синонимы
кремль
Кремъл идва от кара-ъмлъ, наблюдателен пост, вишка за сигнал...
Приам колко да е славянска? Николко. По-скоро байрам звучи от това име.
Еньо, Еней:):):). Ене - пробождащият, бодящият.
Гордион. Вече ти го писах - от орда, с гръцкото придихание h'.
Играете си като деца на ГАТАНКИ. И на жмичка също.
цитирайКайнар (быв. Кзылту) — село в Аккольском районе Акмолинской области
Кайнар (быв. Октябрьское) — аул в Алгинском районе Актюбинской области
Кайнар — село в Алакольском районе Алматинской области.
Кайнар — село в Енбекшиказахском районе Алматинской области.
Кайнар — село в Карасайском районе Алматинской области.
Кайнар (быв. МОПР) — село в Каратальском районе Алматинской области.
Кайнар — село в Райымбекском районе Алматинской области.
Кайнар — село в Талгарском районе Алматинской области.
Кайнар (быв. Октябрьское) — село в Зайсанском районе Восточно-Казахстанской области.
Кайнар — село в Кокпектинском районе Восточно-Казахстанской области.
Кайнар (быв. Сергеевка) — аул в Курчумском районе Восточно-Казахстанской области.
Кайнар — село в составе городской администрации Семея Восточно-Казахстанской области.
Кайнар — разъезд в Байзакском районе Жамбылской области.
Кайнар (ранее Благовещенка) — село в Кордайском районе Жамбылской области.
Кайнар (до 2022 — Новенькое) — село в Зеленовском районе Западно-Казахстанской области.
Кайнар (быв. Щербаковское) — село в Нуринском районе Карагандинской области.
Кайнар — село в Ордабасинском районе Южно-Казахстанской области.
Кайнар — село в Сузакском районе Южно-Казахстанской области.
Кайнар — село в Толебийском районе Южно-Казахстанской области.
Киргизия
Кайнар — село в Джети-Огузском районе Иссык-Кульской области.
Кайнар — село в Кара-Бууринском районе Таласской области.
Узбекистан
Кайнар — кишлак (выселок) в Ахангаранском районе Ташкентской области
Имаме думата кайнак. Имаме Кайнарджа. Сравнявайте сами.
Кермен от кремък, ама друг път. Кермен/кирман - крепост. Угърчин да го превеждам ли или знаете откъде е думата чин и какво е това "угър"?
Каспичан - къде е Каспий и кой нарекъл морето Каспийско?
Няма да излязат символите, но майната им.
Каспии (греч. Κάσπιοι Kaspioi, арам. kspy, арм. կասպք Kasp’k’[2], перс. کاسپین‎ Kāspiān) — кочевые скотоводческие племена, населявшие в 1-м тысячелетии до н. э. степные районы к югу и юго-западу от Каспийского моря.
Номади отпреди 3000 години... в степите...
Кие-ас-бай ми звучи доста по-вероятно.
Тутракан няма, но Тугра-хан и Тугор-кан има. Куманин е, или половец, за по-лесно.
"Подарк, Приам/ Прям/ Еней/ Еньо/, Парис / Борис/, Милий, Хромий и други? Какво търсят тези славянски имена в Троя, близо две хилядолетия преди създаването на Дунавска България, естествен продължител на Велика/ Голяма/ България?"
Защо реши, Ваньо, че тези имена са славянски? А не пославянени?
Хромий. Кром. Ето: Значение
истор. то же, что кремль ◆ Отсутствует пример употребления (см. рекомендации).
Синонимы
кремль
Кремъл идва от кара-ъмлъ, наблюдателен пост, вишка за сигнал...
Приам колко да е славянска? Николко. По-скоро байрам звучи от това име.
Еньо, Еней:):):). Ене - пробождащият, бодящият.
Гордион. Вече ти го писах - от орда, с гръцкото придихание h'.
Играете си като деца на ГАТАНКИ. И на жмичка също.
3. kvg55 - leonleonovpom2,
21:41
Гордеем се, разбира се.
С периодично изпадане в униние.
цитирай
Изтрий
Да, така е!
Не поради липса на самочувствие, а заради лошо самочувствие
Хубава вечер!!
цитирай21:41
Гордеем се, разбира се.
С периодично изпадане в униние.
цитирай
Изтрий
Да, така е!
Не поради липса на самочувствие, а заради лошо самочувствие
Хубава вечер!!
4. dobrodan - Ваньо, стига впрягахте коня зад каруцата, приятел...
21:42
Човек ,като иска , при добро желание може да докаже ,че и Адам е пратюрк! Какво остава пък за езика?
Всичките тези от първата, основно казахстанска поредица с Кайнар подобават повече на кайнак , отколкото на коняр! За кайнак не твърдя ни най- малко ,че е Българска дума!
За кон има друго свидетелство-кушиите те идват от Кушанската империя, която няма нищо общо с пратюрките Но има с Българите!
Твърдиш ,че горд е тюркска дума ?Има и римски император Гордиан и се пише ,както се чете и няма нищо придихателно в него! И никакви орди не води, а само елитни римски легиони!
А сега де, горд било орда, но нямало нищо общо с нашенското горд! Ти за смахнат кого смяташ, мен или тебе?
Напиши ми тези няколко думи, дадени по- долу, как са на тюркски? Бях те помолил за вода Даже се обадих на приятел, Български турчин да го питам, но в радостта ,че се чуваме ,забравих! Защото вода директно произлиза от хетското уотър/ вотър- вода/ така е и на английски, чрез който е разчетен хетският!
Напиши ми ги ,моля те!
-вода
-горд
-мил,
- куц/ хром, явно не го броиш за куц/ Клод е на латински
-Прям / Приам/Подарък, дар/
- Еньо
Изобщо, как можеш да считаш ,че представители на нискокултурни/ в значителна част и днес/ народи, могат да генерират цялата световна култура с езиците заедно????????
Не е ли много по- близо до ума, че интеракцията е обратна по посока! Логиката е такава!
Водата тече от високото към ниското, а не обратно! Защо се опигваш да манипулираш, все едно ,че имаш деца насреща си?
"Играете си като деца на ГАТАНКИ. И на жмичка също.
цитирай"
Извинявай, но това ,в кавичките си сбъркал генерално!
Адресирай го към себе си!
И, ако получа още един подобен завършек на коментар, ще ти препоръчам да си коментираш със световно известния учен Байна Джулайна от Киркизстан! Тя те разбира прекрасно
!Академик е по езиците!
Всичко най - добро!
цитирай21:42
Човек ,като иска , при добро желание може да докаже ,че и Адам е пратюрк! Какво остава пък за езика?
Всичките тези от първата, основно казахстанска поредица с Кайнар подобават повече на кайнак , отколкото на коняр! За кайнак не твърдя ни най- малко ,че е Българска дума!
За кон има друго свидетелство-кушиите те идват от Кушанската империя, която няма нищо общо с пратюрките Но има с Българите!
Твърдиш ,че горд е тюркска дума ?Има и римски император Гордиан и се пише ,както се чете и няма нищо придихателно в него! И никакви орди не води, а само елитни римски легиони!
А сега де, горд било орда, но нямало нищо общо с нашенското горд! Ти за смахнат кого смяташ, мен или тебе?
Напиши ми тези няколко думи, дадени по- долу, как са на тюркски? Бях те помолил за вода Даже се обадих на приятел, Български турчин да го питам, но в радостта ,че се чуваме ,забравих! Защото вода директно произлиза от хетското уотър/ вотър- вода/ така е и на английски, чрез който е разчетен хетският!
Напиши ми ги ,моля те!
-вода
-горд
-мил,
- куц/ хром, явно не го броиш за куц/ Клод е на латински
-Прям / Приам/Подарък, дар/
- Еньо
Изобщо, как можеш да считаш ,че представители на нискокултурни/ в значителна част и днес/ народи, могат да генерират цялата световна култура с езиците заедно????????
Не е ли много по- близо до ума, че интеракцията е обратна по посока! Логиката е такава!
Водата тече от високото към ниското, а не обратно! Защо се опигваш да манипулираш, все едно ,че имаш деца насреща си?
"Играете си като деца на ГАТАНКИ. И на жмичка също.
цитирай"
Извинявай, но това ,в кавичките си сбъркал генерално!
Адресирай го към себе си!
И, ако получа още един подобен завършек на коментар, ще ти препоръчам да си коментираш със световно известния учен Байна Джулайна от Киркизстан! Тя те разбира прекрасно
!Академик е по езиците!
Всичко най - добро!
а какво прави същата дума в Китай, аз да те питам?
pinyin: È'ěrduōs, жалко, че не мога да ти дам директен линк.
Какъв коняр, като има река там? Искър?
От, цитирам: 310 български, 130 помашки и 60 цигански къщи коняри? Не думай?
Кушии, казваш, кушани...
Добре.
Кушан Канишка Велики. Канишка знаеш ли какво означава и на кой език? Кансик е, Ваньо, тая, дето пикае кръв, за женското куче говоря, когато се разгони! Ето ти по Олжас Сулейменов:
" И. Н. Берьозин, изтъкнат руски изтоковед, пръв предложил тълкуванието на титулното име Кончак като свързано с турското кансик – кучка (6).
Антропонимът Кончак е бил популярен в западнотюркския ареал. Вариантите му Канишка (7) и Каниш съществуват и днес. (Някои смятат, че името Канишка е иранско, усмихва се преводачът). В казахски език е Канъш. Праформи на това име са: 1) каниш – хищник (буквално „пий-кръв“), 2) кан ишкан – хищник (буквално „пиещият кръв“). Първата форма е по-стара. Отразява епохата в историята на езика, когато първичният глагол (императив) едновременно с това е изпълнявал ролята на съществително име. Втората форма е по-близка до съвременната граматична традиция. Общотюркската кансик (каншик, канжик) - „кучка“ се образува от канишкан в резултат на лъжлива етимология. Кансик – буквално „пикаещият кръв“ - е използвана за самките от кучешкия и вълчия видове. Най-древната форма кан-ис (кан-иш) - „хищник“ е усвоена в латинския език като „канис“ - куче. (Доста време не успявах да изведа етимологията на думата. Благодаря, Олжас! - б. м.)."
Има много разлика да превеждаш ославянени думи на езика, от който идват и това би трябвало да го знае всеки, който се занимава с такива неща!
Ниско или висококултурни народи или не, ама са вкарали конницата и панталоните на любимите ти високоцивилизовани римляни, чийто език има явни признаци за произход от същия тюркски език.
Вълчицата не е ли Символ на любимия ти Рим?
Гъските (свещени за минимум казахите) не спасиха ли същия този Рим?
Афганците много уважавали българите? Със столица Кабул би трябвало да ги уважават.
Защото: "Бъдещият завоевател се родил през 1155 г. на брега на река Онон, която разграничавала владенията на черните и дивите татари. Произлизал от рода борджигин кият, който се числял към клона нирун, на свой ред произлизащо от Алун-Гуа. Потомците на Алун-Гуа от шестото поколение и рода на прочутия в Монголия Кабул-хан, познат в ногайския фолкор от родословието на хановете Сыбыр-йырав, се наричали борджигини."
И нещо за лека нощ.
" Не само това, но и когато семейството се поусмирило и позакрепило, предводителят на родствениците им Таргитай Кирилтух дошъл с войниците си и пленил най-големия син Темучжин.
(Правя кратко прекъсване. Таргитай е името на скитския прародител, баща на Липоксай, Арпоксай и Колаксай. Относно име като Кирилтух....ще видим, б. м.)."
Споменава се и като Кирил-тух.
Да не са нещо рода с Кирил и Методий?!
Не знам какво да кажа... Аз да си пиша, керванът да си върви, а?
Не става така. Като не ти отърва, по-добре да не ти пиша коментари.
Да ти показват кое как и защо и да не стопляш с години означава само, че не искаш да го приемеш за вярно дори и да е вярно.
Аз също правя грешки. Смятах, че народ "татари" няма. Да, не е тяхно самоназвание, но китайците дори са ги деляли на три подразделения.
Ето, сега вече знам.
Толкова ли е трудно?
Кажи ми, думи като леля, дядо, чичо, вуйчо славянски ли са?
Дори не се нуждаят от превод.
цитирайpinyin: È'ěrduōs, жалко, че не мога да ти дам директен линк.
Какъв коняр, като има река там? Искър?
От, цитирам: 310 български, 130 помашки и 60 цигански къщи коняри? Не думай?
Кушии, казваш, кушани...
Добре.
Кушан Канишка Велики. Канишка знаеш ли какво означава и на кой език? Кансик е, Ваньо, тая, дето пикае кръв, за женското куче говоря, когато се разгони! Ето ти по Олжас Сулейменов:
" И. Н. Берьозин, изтъкнат руски изтоковед, пръв предложил тълкуванието на титулното име Кончак като свързано с турското кансик – кучка (6).
Антропонимът Кончак е бил популярен в западнотюркския ареал. Вариантите му Канишка (7) и Каниш съществуват и днес. (Някои смятат, че името Канишка е иранско, усмихва се преводачът). В казахски език е Канъш. Праформи на това име са: 1) каниш – хищник (буквално „пий-кръв“), 2) кан ишкан – хищник (буквално „пиещият кръв“). Първата форма е по-стара. Отразява епохата в историята на езика, когато първичният глагол (императив) едновременно с това е изпълнявал ролята на съществително име. Втората форма е по-близка до съвременната граматична традиция. Общотюркската кансик (каншик, канжик) - „кучка“ се образува от канишкан в резултат на лъжлива етимология. Кансик – буквално „пикаещият кръв“ - е използвана за самките от кучешкия и вълчия видове. Най-древната форма кан-ис (кан-иш) - „хищник“ е усвоена в латинския език като „канис“ - куче. (Доста време не успявах да изведа етимологията на думата. Благодаря, Олжас! - б. м.)."
Има много разлика да превеждаш ославянени думи на езика, от който идват и това би трябвало да го знае всеки, който се занимава с такива неща!
Ниско или висококултурни народи или не, ама са вкарали конницата и панталоните на любимите ти високоцивилизовани римляни, чийто език има явни признаци за произход от същия тюркски език.
Вълчицата не е ли Символ на любимия ти Рим?
Гъските (свещени за минимум казахите) не спасиха ли същия този Рим?
Афганците много уважавали българите? Със столица Кабул би трябвало да ги уважават.
Защото: "Бъдещият завоевател се родил през 1155 г. на брега на река Онон, която разграничавала владенията на черните и дивите татари. Произлизал от рода борджигин кият, който се числял към клона нирун, на свой ред произлизащо от Алун-Гуа. Потомците на Алун-Гуа от шестото поколение и рода на прочутия в Монголия Кабул-хан, познат в ногайския фолкор от родословието на хановете Сыбыр-йырав, се наричали борджигини."
И нещо за лека нощ.
" Не само това, но и когато семейството се поусмирило и позакрепило, предводителят на родствениците им Таргитай Кирилтух дошъл с войниците си и пленил най-големия син Темучжин.
(Правя кратко прекъсване. Таргитай е името на скитския прародител, баща на Липоксай, Арпоксай и Колаксай. Относно име като Кирилтух....ще видим, б. м.)."
Споменава се и като Кирил-тух.
Да не са нещо рода с Кирил и Методий?!
Не знам какво да кажа... Аз да си пиша, керванът да си върви, а?
Не става така. Като не ти отърва, по-добре да не ти пиша коментари.
Да ти показват кое как и защо и да не стопляш с години означава само, че не искаш да го приемеш за вярно дори и да е вярно.
Аз също правя грешки. Смятах, че народ "татари" няма. Да, не е тяхно самоназвание, но китайците дори са ги деляли на три подразделения.
Ето, сега вече знам.
Толкова ли е трудно?
Кажи ми, думи като леля, дядо, чичо, вуйчо славянски ли са?
Дори не се нуждаят от превод.
Пак отклоняваш!
Никъде в постинга не коментирам орда Още по- малко пък горд да произлиза от орда с разни гимнастики2
Какво излиза, че човек е горд, защото е член на орда ли?
Аулът на Омуртаг е дворец- по негово време! Сега аула е тържествена зала Същото е и на латински
Казах ти ясно, водата тече от високото към ниското , а не обратното
От четвърти век Българите са на тези земи, документирано !Татарите са дошли девет века по- късно На какво ще научат те, диваците, Българите? Тюрките-още по- късно!
Дадох ти списъче с думи и горд между тях, орда не ме интересува ,, освен ако горд е орда на Български?
Бъди така добър да ми отговориш относно това ,което съм писал в постинга и оспорваш!
Славяните са Българи и понятието е късно формирано, предшествано е от словени, хора на словото!Отродените Българи, те вече са славяни Нима не ти е ясно ,че от Българите са създадени всички славянски държави? Хърватите и те твърдят ,че са Кубратови Българи А, са и славяни, нали?
В България има Българи ,принадлежащи към славянската езикова група Славяни не е етносно, а езиково понятие
Аман от стъкмистика-Българите били управляващи, но приели езика на славяните? Като е такава работата, защо англичаните, например, не са приели езика на бушмените ?Те ще ги управляват, но бушмените ще им платят с езика си? Това никъде го няма и Франция е красноречивия пример! Крал Франсоа Първи със закон налага френския език- езикът на неговата династия за задължителен сред сто други във Франция! Ясно защо!
Турците защо не са приели нашия език? Защото ще последват съдбата на македонците Приели гръцкия и изчезнали скоропостижно от световния връх!
Езикът е по силно оръжие от конвенционалното, разбери го!
Кой владее светът- Англосаксонците , нали? Преди това- Франция Какво е сега Франция- една от многотоИ когато са водещи, чий език е водещ в света? Техният или някой друг?
Русия ще е заплаха или Китай за господар в света, когато езикът им стане водещ!
Защо България има държава , а славяните -не или по късно, значително, но другаде?
Заради българския език!
И накрая, след като тюркският е градивен, може ли да ми посочиш някакно творение от него, предшестващо " Енеидата" на Вергилий?
Редно е, да има...
Как е око на тюркски
виждам
нос
давам
овца
муле
кобила
стол
сядам
уста
кост
Ей така- произволно ги давам!
Лека нощ!
цитирайНикъде в постинга не коментирам орда Още по- малко пък горд да произлиза от орда с разни гимнастики2
Какво излиза, че човек е горд, защото е член на орда ли?
Аулът на Омуртаг е дворец- по негово време! Сега аула е тържествена зала Същото е и на латински
Казах ти ясно, водата тече от високото към ниското , а не обратното
От четвърти век Българите са на тези земи, документирано !Татарите са дошли девет века по- късно На какво ще научат те, диваците, Българите? Тюрките-още по- късно!
Дадох ти списъче с думи и горд между тях, орда не ме интересува ,, освен ако горд е орда на Български?
Бъди така добър да ми отговориш относно това ,което съм писал в постинга и оспорваш!
Славяните са Българи и понятието е късно формирано, предшествано е от словени, хора на словото!Отродените Българи, те вече са славяни Нима не ти е ясно ,че от Българите са създадени всички славянски държави? Хърватите и те твърдят ,че са Кубратови Българи А, са и славяни, нали?
В България има Българи ,принадлежащи към славянската езикова група Славяни не е етносно, а езиково понятие
Аман от стъкмистика-Българите били управляващи, но приели езика на славяните? Като е такава работата, защо англичаните, например, не са приели езика на бушмените ?Те ще ги управляват, но бушмените ще им платят с езика си? Това никъде го няма и Франция е красноречивия пример! Крал Франсоа Първи със закон налага френския език- езикът на неговата династия за задължителен сред сто други във Франция! Ясно защо!
Турците защо не са приели нашия език? Защото ще последват съдбата на македонците Приели гръцкия и изчезнали скоропостижно от световния връх!
Езикът е по силно оръжие от конвенционалното, разбери го!
Кой владее светът- Англосаксонците , нали? Преди това- Франция Какво е сега Франция- една от многотоИ когато са водещи, чий език е водещ в света? Техният или някой друг?
Русия ще е заплаха или Китай за господар в света, когато езикът им стане водещ!
Защо България има държава , а славяните -не или по късно, значително, но другаде?
Заради българския език!
И накрая, след като тюркският е градивен, може ли да ми посочиш някакно творение от него, предшестващо " Енеидата" на Вергилий?
Редно е, да има...
Как е око на тюркски
виждам
нос
давам
овца
муле
кобила
стол
сядам
уста
кост
Ей така- произволно ги давам!
Лека нощ!
Много хубаво обяснение !
Веднага мога да ти кажа как са на турски.
Гьоз , Гьормек, Бурун, Верир, коиун, катър, късрак, сандалье , отур, аъз, кемик
цитирайВеднага мога да ти кажа как са на турски.
Гьоз , Гьормек, Бурун, Верир, коиун, катър, късрак, сандалье , отур, аъз, кемик
9. panazea - Поздравления , Лео !
00:35
Много хубаво обяснение !
Веднага мога да ти кажа как са на турски.
Гьоз , Гьормек, Бурун, Верир, коиун, катър, късрак, сандалье , отур, аъз, кемик
цитирай
Изтрий
Благодаря за отзива!
Приятно ме изненада с познанията си на турски
Ще те помоля, вода да ми кажеш, как е? Основна дума е!
Лека нощ!
цитирай00:35
Много хубаво обяснение !
Веднага мога да ти кажа как са на турски.
Гьоз , Гьормек, Бурун, Верир, коиун, катър, късрак, сандалье , отур, аъз, кемик
цитирай
Изтрий
Благодаря за отзива!
Приятно ме изненада с познанията си на турски
Ще те помоля, вода да ми кажеш, как е? Основна дума е!
Лека нощ!
Близки думи са кир , кирли , пешкир, кисе , тепси, софра, ода , оджак , соба-печка , сабахле, долап, дефтер, китап , мутвак , шише, балдъз, баджанак,деде, калем , дере-река, гьол, окул-школа, орда-ред, шекер, саат-час , кебап, топ, топуз, куту-кутия, караконджул, джин, сой-род, пенджер, черчеве, дувар, Кале, джамал, джам, ходжа-учител,маса, гьон, сурат, ачик, акъл, пазар, маймун, сакат, финджан, джезве, баялдъ-припадам, шашардъ-попърквам се , дели-луд, кандърма, джангър, гюрюлтю, кюмур, патлак-избухва, чифт, кавга, тек-нечетен, демек-казвам, беля, сейр, баджак, чекмедже, белки, хайр, геми, кютек, татлъ-сладки, паста, фъртъна, будала, ахмак, авджъ-ловец,чатал-вилица, ченгел, хайърсъз-крадец, хайван-животно .
Лека нощ!
цитирайЛека нощ!
Здравей, Адаш. И аз си харесвам Троян. Родът ми по бащина линия е от Ловеч и често сме ходили до Троян. Нощувал съм в парк "Къпинчо", а последно през 2021 г през февруари бягах 8,5 км към маратон"По стъпките на Васил Левски" от НУПИ "Проф.. Венко Колев" до Троянския манастир. Преди години, като ходих до националното изложенияе в с. Орешак винаги се отбивах в Троян.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
11. panazea - Вода на турски е су, Толкова филми изгледах.
01:21
Близки думи са кир , кирли , пешкир, кисе , тепси, софра, ода , оджак , соба-печка , сабахле, долап, дефтер, китап , мутвак , шише, балдъз, баджанак,деде, калем , дере-река, гьол, окул-школа, орда-ред, шекер, саат-час , кебап, топ, топуз, куту-кутия, караконджул, джин, сой-род, пенджер, черчеве, дувар, Кале, джамал, джам, ходжа-учител,маса, гьон, сурат, ачик, акъл, пазар, маймун, сакат, финджан, джезве, баялдъ-припадам, шашардъ-попърквам се , дели-луд, кандърма, джангър, гюрюлтю, кюмур, патлак-избухва, чифт, кавга, тек-нечетен, демек-казвам, беля, сейр, баджак, чекмедже, белки, хайр, геми, кютек, татлъ-сладки, паста, фъртъна, будала, ахмак, авджъ-ловец,чатал-вилица, ченгел, хайърсъз-крадец, хайван-животно .
Лека нощ!
цитирай
Изтрий
Благодаря за експедитивността ти1
Няма и намек дори, жизненоважната дума вода да е с тюркски произход в езика ни! А, че е с хетски, както в английския , е безспорно!
При гьол-езеро или локва намирам сходство с френското ло- вода Ло- локвата!
Соба се ползва, останала е в сръбския като стая! Има турцизми, не го оспорвам, в езика ни, но повечето са за пикантерия и за подсилване на ефекта! Аз също ги използвам
Но, да се твърди ,че езикът ни се гради на тази база, е, меко казано, пресилено! Един доктор ,иранец, каза ,че в езика ни има около 500 персийски думи, посочи кебап и кюфте, неправилно считани за турски!
Всичко най- добро!
цитирай01:21
Близки думи са кир , кирли , пешкир, кисе , тепси, софра, ода , оджак , соба-печка , сабахле, долап, дефтер, китап , мутвак , шише, балдъз, баджанак,деде, калем , дере-река, гьол, окул-школа, орда-ред, шекер, саат-час , кебап, топ, топуз, куту-кутия, караконджул, джин, сой-род, пенджер, черчеве, дувар, Кале, джамал, джам, ходжа-учител,маса, гьон, сурат, ачик, акъл, пазар, маймун, сакат, финджан, джезве, баялдъ-припадам, шашардъ-попърквам се , дели-луд, кандърма, джангър, гюрюлтю, кюмур, патлак-избухва, чифт, кавга, тек-нечетен, демек-казвам, беля, сейр, баджак, чекмедже, белки, хайр, геми, кютек, татлъ-сладки, паста, фъртъна, будала, ахмак, авджъ-ловец,чатал-вилица, ченгел, хайърсъз-крадец, хайван-животно .
Лека нощ!
цитирай
Изтрий
Благодаря за експедитивността ти1
Няма и намек дори, жизненоважната дума вода да е с тюркски произход в езика ни! А, че е с хетски, както в английския , е безспорно!
При гьол-езеро или локва намирам сходство с френското ло- вода Ло- локвата!
Соба се ползва, останала е в сръбския като стая! Има турцизми, не го оспорвам, в езика ни, но повечето са за пикантерия и за подсилване на ефекта! Аз също ги използвам
Но, да се твърди ,че езикът ни се гради на тази база, е, меко казано, пресилено! Един доктор ,иранец, каза ,че в езика ни има около 500 персийски думи, посочи кебап и кюфте, неправилно считани за турски!
Всичко най- добро!
barin написа:
Здравей, Адаш. И аз си харесвам Троян. Родът ми по бащина линия е от Ловеч и често сме ходили до Троян. Нощувал съм в парк "Къпинчо", а последно през 2021 г през февруари бягах 8,5 км към маратон"По стъпките на Васил Левски" от НУПИ "Проф.. Венко Колев" до Троянския манастир. Преди години, като ходих до националното изложенияе в с. Орешак винаги се отбивах в Троян.
Поздрави!
Поздрави!
Да, Адаш!
Хубав град е Троян! Запазил беше романтиката на 60- те години Заводите бяха отцепени на другия бряг на реката, един след друг- за стругове, за електроуреди, фармацевтичния Последния си беше на световно ниво!
И хората са други- истински! Веднъж бяхме голяма компания И жена ми пожела да дойде,да се поразходи ,беше във ваканция Е, за моя сметка, разбира се!
Но възникна проблем с хотела! Пращаха ни в туристическа база, нямаше места Директорът разбра! Каза ,че няма да допусне такива гости, като нас, да отидат там! Даде ни ключовете на тяхната база и каза ,че можем да останем там, колкото си искаме!!!!!!!!
Същото се отнася и за мен със съпругата ми! Когато пожелаем, базата е на наше разположение, за почивка през лятото или през зимата!
Но, не се възползвах от любезната покана за семейна почивка!
Хубав ден, Адаш!
Отговарям (според силите си:):):)).
Кость. Общеслав. Суф. производное от той же основы, что и диал. касать «бить, убивать», сербохорв. косити «терзать, мучить», коснуться, коса, чесать (см.). Исходно — «труп убитого» (ср. лечь костьми) > «его часть», затем — «кость».
По Сулейменов: "... „кош“ - съединявай, а не „лагер, стан“.). Етимологията на тази дума не може да се определи еднозначно. Повечето езиковеди изключват латинската връзка.
Виждам - от вид. Вид - от "бит" - лице.
Нос е индоевропейска дума.
Дать. Общеславянское слово индоевропейской природы (в греческом didomi — «даю», в латинском dare — «давать»). Добре, но латинското dare е прекалено близо до "тархан" или "дархан" - област, освободена от данъци. Припомням монголското даруга! Което значи събирач на данъка. Така че въпросът с тая дума е доста висящ.
Овца. Определена като изцяло индоевропейска дума. Имам известни съмнения :) по въпроса. След като у латините е avis, то спокойно мога да предложа коренова основа авьiз - уста.
Муле е чисто латинска дума. Не намирам никаква друга коренова основа.
Кобила. Думата е изцяло конструирана през тюркски език. Каб - коренова основа - висок, издигнат. Кабьi-ель (сравни кавалер например) с окончание -а за женски род. Родее се с Кабиле, старото име на Ямбол.
Връзката между латинската ocus и дори турската гьоз (кьоз в повечето тюркски езици) е окоизвадна :).
Стол. Официално: Стол. Общеслав. Образовано (с перегласовкой) от стьлати «стлать». Исходное значение — «подстилка», затем — «стул» (см. престол) и, наконец, — «стол».
Като вземем предвид, че на стола-трон (от турун, чувашка) - престол отначало славяни не са сядали, както и съществуването на формата "стул", спокойно мога да допусна връзката с думите астъ-ул, или "син на ас".
Седя. Склонен съм да потвърдя за индоевропейска основа на думата. Не е невъзможна връзката с древноегипетския Сети, но не мога да бъда категоричен. Сит, сид са индоевропейски думи, присъстват в много езици. Дума като "сеид" не е случайна.
цитирайКость. Общеслав. Суф. производное от той же основы, что и диал. касать «бить, убивать», сербохорв. косити «терзать, мучить», коснуться, коса, чесать (см.). Исходно — «труп убитого» (ср. лечь костьми) > «его часть», затем — «кость».
По Сулейменов: "... „кош“ - съединявай, а не „лагер, стан“.). Етимологията на тази дума не може да се определи еднозначно. Повечето езиковеди изключват латинската връзка.
Виждам - от вид. Вид - от "бит" - лице.
Нос е индоевропейска дума.
Дать. Общеславянское слово индоевропейской природы (в греческом didomi — «даю», в латинском dare — «давать»). Добре, но латинското dare е прекалено близо до "тархан" или "дархан" - област, освободена от данъци. Припомням монголското даруга! Което значи събирач на данъка. Така че въпросът с тая дума е доста висящ.
Овца. Определена като изцяло индоевропейска дума. Имам известни съмнения :) по въпроса. След като у латините е avis, то спокойно мога да предложа коренова основа авьiз - уста.
Муле е чисто латинска дума. Не намирам никаква друга коренова основа.
Кобила. Думата е изцяло конструирана през тюркски език. Каб - коренова основа - висок, издигнат. Кабьi-ель (сравни кавалер например) с окончание -а за женски род. Родее се с Кабиле, старото име на Ямбол.
Връзката между латинската ocus и дори турската гьоз (кьоз в повечето тюркски езици) е окоизвадна :).
Стол. Официално: Стол. Общеслав. Образовано (с перегласовкой) от стьлати «стлать». Исходное значение — «подстилка», затем — «стул» (см. престол) и, наконец, — «стол».
Като вземем предвид, че на стола-трон (от турун, чувашка) - престол отначало славяни не са сядали, както и съществуването на формата "стул", спокойно мога да допусна връзката с думите астъ-ул, или "син на ас".
Седя. Склонен съм да потвърдя за индоевропейска основа на думата. Не е невъзможна връзката с древноегипетския Сети, но не мога да бъда категоричен. Сит, сид са индоевропейски думи, присъстват в много езици. Дума като "сеид" не е случайна.
- Кавалерия, кавалер идват от кон- кабалус
- Кабиле е е свързано с богинята Кибела, към която е имало култ по нашите земи! Сечени са монети с нея, има храмове Майката на всичко жив на Земята!
- Остиум- устие, вход, врата Да, устието е уста на морето, поглъщащо реката! А устата е вход, врата на човека, за да поема през нея храна ,вода и въздух! Устата е основен орган и не виждам по ярък пример в монента за връзка между Български и латински от този!
-Ос, осис е кОСт! Вижда се ,че е поорязана нашата дума! Но латинската се съдържа в нея!
И много други, подобни примери могат да се дадат в тази насока
Връзката ни е ясна Чрез Фригите е Култът към Кибела идва от Мала Азия Фригите живеят на Балканите ,преместват се там и се връщат Същото става и с мизите Съседи са в Мала Азия, съюзници са в митичната война Както и одриският цар Рез, явил се със златна колесница и снаряжение от злато и сребро пред Троя! Резово и резовска река носят името му!
Мисълта ми е, че не може водещ, световен език, какъвто е бил латинският, да има за база митичен пратюрски език , от който няма никакви доказателства, да е бил водеш някога, като латинския! Самият латински е база за съвременните западноевропейски езици! На нашият, славянски ,не е, но имат общ произход!
Вероятно е хетският език, от който са останали хиляди клинописи ш е разчетен, стана дума, чрез английския! Който е комбина от латински и съвременен френски! Дадох примера с вода, затова те питам за нея, как е на тюрски?
Хубава вечер!
цитирай- Кабиле е е свързано с богинята Кибела, към която е имало култ по нашите земи! Сечени са монети с нея, има храмове Майката на всичко жив на Земята!
- Остиум- устие, вход, врата Да, устието е уста на морето, поглъщащо реката! А устата е вход, врата на човека, за да поема през нея храна ,вода и въздух! Устата е основен орган и не виждам по ярък пример в монента за връзка между Български и латински от този!
-Ос, осис е кОСт! Вижда се ,че е поорязана нашата дума! Но латинската се съдържа в нея!
И много други, подобни примери могат да се дадат в тази насока
Връзката ни е ясна Чрез Фригите е Култът към Кибела идва от Мала Азия Фригите живеят на Балканите ,преместват се там и се връщат Същото става и с мизите Съседи са в Мала Азия, съюзници са в митичната война Както и одриският цар Рез, явил се със златна колесница и снаряжение от злато и сребро пред Троя! Резово и резовска река носят името му!
Мисълта ми е, че не може водещ, световен език, какъвто е бил латинският, да има за база митичен пратюрски език , от който няма никакви доказателства, да е бил водеш някога, като латинския! Самият латински е база за съвременните западноевропейски езици! На нашият, славянски ,не е, но имат общ произход!
Вероятно е хетският език, от който са останали хиляди клинописи ш е разчетен, стана дума, чрез английския! Който е комбина от латински и съвременен френски! Дадох примера с вода, затова те питам за нея, как е на тюрски?
Хубава вечер!
Оттам идва думата "сух" в славянския език.
Относно водещия световен език :):):) съм пуснал вече достатъчно информация. Други автори и лингвисти са го разбрали преди мен :):):), в тъкмо три от преведените книги си го пише едно към едно :).
Мизи какво означава според теб? Може би "бизе", разкрасените, буквално татуираните?
Етнонимът бриги, преди да стане фриги (някъде около Кавказ, без да съм проверявал, забележи!) не идва от бригада, бряг, фрегата и за тълкуването спомогна сръбската "брига" със значнение "грижа". Каква е връзката им, ще питаш? Бирге - елате насам, близо, заедно.
Относно думата вода. Доста мислих, не мога да съм сигурен, но има една насока. От, од - означава огън. Понякога блатата горят, метанът може да се запалва. Дори и руската "вот" (ето) съдържа този корен. Въпросът е спорен, знам. Какво може да означава "хет"? Вероятно кетите-гети са се сблъскали с индоевропейски език някъде по Черноморието, може би югоизточната му част. Х и Г в днешния украински език дават една преходна съгласна, звучното Х. Като имаме предвид Хетманите и това, че в тюркски език Ит/Ет означава куче :):):), доста време ще да е минало преди някои думи да зазвучат като днешните.
Никой от вас :):):) не взема предвид едно обстоятелство. За период от 2000 години европейските езици променят думите до неузнаваемост, никой не може да каже какъв лексикален състав е имал славянският език към новата ера.
Затова ще откриваме славянски думи в гръцки, латински, немски, френски и какви ли не езици :):):).
Колкото до коня, приеми за вярно това, което ти написах. Еквус или equus cabalus (висок, издигнат) означава втората част от термина. Между другото куу - забележи - давам цитат: Kyz kuu или kyz kuumai, буквално „гонене на момичета“, е конния традиционен спорт сред тюркските народи като азербайджанци, казахи и киргизи.
Имаме много заемки от латински в славянските езици, това е съвсем ясно. Дори подозирам, че част от бъдещите славяни са причината латините да преминат на индоевропейски по структура език.
Обаче:):):) следите остават!
Дори четох за R-Z преход в писмените им паметници.
Думата aula има точно съответствие. Ето ти готово:
"Аул (от старотюркски език през древногръцки в лат: aule) – в буквален превод: дом), е термин от градоустройството."
Де да е само тя:):):).
Питай за латинската дума за земя :):):).
И още колко са, предимно военни и държавни термини :):):)!
цитирайОтносно водещия световен език :):):) съм пуснал вече достатъчно информация. Други автори и лингвисти са го разбрали преди мен :):):), в тъкмо три от преведените книги си го пише едно към едно :).
Мизи какво означава според теб? Може би "бизе", разкрасените, буквално татуираните?
Етнонимът бриги, преди да стане фриги (някъде около Кавказ, без да съм проверявал, забележи!) не идва от бригада, бряг, фрегата и за тълкуването спомогна сръбската "брига" със значнение "грижа". Каква е връзката им, ще питаш? Бирге - елате насам, близо, заедно.
Относно думата вода. Доста мислих, не мога да съм сигурен, но има една насока. От, од - означава огън. Понякога блатата горят, метанът може да се запалва. Дори и руската "вот" (ето) съдържа този корен. Въпросът е спорен, знам. Какво може да означава "хет"? Вероятно кетите-гети са се сблъскали с индоевропейски език някъде по Черноморието, може би югоизточната му част. Х и Г в днешния украински език дават една преходна съгласна, звучното Х. Като имаме предвид Хетманите и това, че в тюркски език Ит/Ет означава куче :):):), доста време ще да е минало преди някои думи да зазвучат като днешните.
Никой от вас :):):) не взема предвид едно обстоятелство. За период от 2000 години европейските езици променят думите до неузнаваемост, никой не може да каже какъв лексикален състав е имал славянският език към новата ера.
Затова ще откриваме славянски думи в гръцки, латински, немски, френски и какви ли не езици :):):).
Колкото до коня, приеми за вярно това, което ти написах. Еквус или equus cabalus (висок, издигнат) означава втората част от термина. Между другото куу - забележи - давам цитат: Kyz kuu или kyz kuumai, буквално „гонене на момичета“, е конния традиционен спорт сред тюркските народи като азербайджанци, казахи и киргизи.
Имаме много заемки от латински в славянските езици, това е съвсем ясно. Дори подозирам, че част от бъдещите славяни са причината латините да преминат на индоевропейски по структура език.
Обаче:):):) следите остават!
Дори четох за R-Z преход в писмените им паметници.
Думата aula има точно съответствие. Ето ти готово:
"Аул (от старотюркски език през древногръцки в лат: aule) – в буквален превод: дом), е термин от градоустройството."
Де да е само тя:):):).
Питай за латинската дума за земя :):):).
И още колко са, предимно военни и държавни термини :):):)!
17. dobrodan - На тюркски вода е су.
17:44
Оттам идва думата "сух" в славянския език.
Ефектът от взаимодействието на човек с водата е, не да излезе сух от нея, а мокър!?
Връзката ,която посочваш е обратна!
Между другото мокър на френски и мокря е муийе! Сух е сек, а суша -сешЕ! Нещо с турския не е наред, нали!
Що се отнася до мизи ,миз на френски е слагам, поставям! Обобщено ,правя нещо ,полезно! И е съставна част на много думи, на мизерия също!
Земя на латински е терра! Оттам идва популярната дума в езика ни- терен!
Сека на италиански е секаре
А оране на латински е арацио!
Сега по същество
Имали сме държава в тъмните векове , една от трите велики в тогавашния свят!Това показва ,че сме били цивилизатори , а не диваци тогава, че да се учим от някой друг? Връх на цивилизацията не е потреблението, това и животните го владеят , а езикът и писмеността! Имаме и наша писменост!
Смешно е да се учим да говорим, от някои, които и до ден днешен нямат азбука, собствена!?
С какви доказателства разполагаш за тюркският произход на думите в латинския? По приликата им ли? Ами, обяснението е просто От латинския са влезли в турския, а не обратно!
Цивилизация, която се отказва от езика си, загива! Писал съм ти, езикът е най-силното оръжие !Крещящ пример е македонската цивилизация Нея я убива за броени години-гръцкия Защото с него са заменили собствения си език Римляните са били по- предпазливи, не са се отказали напълно от латинския, но е бил паралелен с гръцкия Е, това е довело до упадъка, нямаш авторитет сред поробените, правиш роби императори и край!
Казал съм ти, трябва да изясниш кои са тези тюрки, кои са им днешните наследници?
Писал съм ти, могъществото на Франция и на Англия през вековете се дължи и на езика им ,който правят световен!
Французите не приемат езика на населението на Гвиана например, или на Гвинея, а налагат своя там!
Така действат империите Отклонят ли се, край с тях!
В СССР, ако бяха наложили руския и забранили другите, сега щяха да са една държава!
Не заигравай така фриволно с езика!Може, но на подчинен и поробен народ!
Ние защо сме оцелели? Защо онези на юг са искали да ни погърчат? И са били на път да го постигнат, както сега с Българите н Егейска Тракия! Ако не са били възрожденците
Езикът ни е спасил от изчезване
Смятам ,че си наясно с мен, не ме агитирай на парче!
Хубава вечер!
цитирай17:44
Оттам идва думата "сух" в славянския език.
Ефектът от взаимодействието на човек с водата е, не да излезе сух от нея, а мокър!?
Връзката ,която посочваш е обратна!
Между другото мокър на френски и мокря е муийе! Сух е сек, а суша -сешЕ! Нещо с турския не е наред, нали!
Що се отнася до мизи ,миз на френски е слагам, поставям! Обобщено ,правя нещо ,полезно! И е съставна част на много думи, на мизерия също!
Земя на латински е терра! Оттам идва популярната дума в езика ни- терен!
Сека на италиански е секаре
А оране на латински е арацио!
Сега по същество
Имали сме държава в тъмните векове , една от трите велики в тогавашния свят!Това показва ,че сме били цивилизатори , а не диваци тогава, че да се учим от някой друг? Връх на цивилизацията не е потреблението, това и животните го владеят , а езикът и писмеността! Имаме и наша писменост!
Смешно е да се учим да говорим, от някои, които и до ден днешен нямат азбука, собствена!?
С какви доказателства разполагаш за тюркският произход на думите в латинския? По приликата им ли? Ами, обяснението е просто От латинския са влезли в турския, а не обратно!
Цивилизация, която се отказва от езика си, загива! Писал съм ти, езикът е най-силното оръжие !Крещящ пример е македонската цивилизация Нея я убива за броени години-гръцкия Защото с него са заменили собствения си език Римляните са били по- предпазливи, не са се отказали напълно от латинския, но е бил паралелен с гръцкия Е, това е довело до упадъка, нямаш авторитет сред поробените, правиш роби императори и край!
Казал съм ти, трябва да изясниш кои са тези тюрки, кои са им днешните наследници?
Писал съм ти, могъществото на Франция и на Англия през вековете се дължи и на езика им ,който правят световен!
Французите не приемат езика на населението на Гвиана например, или на Гвинея, а налагат своя там!
Така действат империите Отклонят ли се, край с тях!
В СССР, ако бяха наложили руския и забранили другите, сега щяха да са една държава!
Не заигравай така фриволно с езика!Може, но на подчинен и поробен народ!
Ние защо сме оцелели? Защо онези на юг са искали да ни погърчат? И са били на път да го постигнат, както сега с Българите н Егейска Тракия! Ако не са били възрожденците
Езикът ни е спасил от изчезване
Смятам ,че си наясно с мен, не ме агитирай на парче!
Хубава вечер!
после пита едни и същи работи по много пъти.
Приеми, че тюрките си имат прародители със същия тип език.
Едни от тях са и франките :):):)!
Език и писменост не са точно цивилизационен връх по онова време.
Оръжието и военната организация са били далеч по-важни от развитата писменост.
Която скъпите ти римляни са имали отначало като етруска - на практика руническа, а после я заменят с гръцката и въвеждат някои нови знаци.
Кое му е фриволното? Това са езикови факти!
Самото име Roma е изведено през тюркски език. Чакам да ми кажеш какво прави това -ул в името Ромул.
Всъщност аз тези неща вече ги знам. Писах ти, че ги знаят и други.
Ето.
"Индоевропеистите предвидили този въпрос и съчинили указ, според който думите от основния фонд не могат да се заемат. Следователно числителните, двойките местоимения и няколко термини за роднинство във всички езици (семитските, тюркските, угро-финските и другите) са се родили заедно с тези езици, принадлежат само на тях, не се дават на никого и не се заимстват от никого. Ако бяха сравнили поне тюркските с индоевропейските, то този опорен стълб би рухнал без много шум. Сравението щеше да покаже, че езикотворците не са били предупредени навреме за този суров указ, съчинен от индоевропеистите, и са заемали лексика на всички нива. Също и граматика.
Например тюркските числителни от първи ред съвпадат с индоевропейските. Някои сложни числителни в индоевропейските езици са заимствани от тюркските. ЛАТИНСКАТА СИСТЕМА ЗА СПРЕЖЕНИЯ Е ОБЯСНИМА САМО ПРИ СРАВНЕНИЕ С ТЮРКСКАТА (това го пиша с главни букви, защото невярващите в тези сходства отричат с пяна на уста.....какво ли не, бел. прев.) Суплетивизмът на формите за местоимения в именителен и в косвените падежи, служещ като един от основните аргументи за родството на индоевропейските езици, се обяснява при сравнение с тюркските и угро-финските езици (сравни я – меня, мене и мен – мени, менге). Произходът на термините за родство - mоther, father, sister, brоther – ще бъде непълен без отчитане на тюркския формант за множествено число – тер, който е употребяван и като суфикс, придаващ на смисъла на думата звателно-уважителен оттенък. "
Можеш да поспориш с Олжас Сулейменов. Филолог, добре познат учен и поет.
"Печален факт. Възможно е през следващото хилядолетие да проговорим на смесен руско-тюркски език. Не е изключено родния ни език да заприлича на латинския. (Тук отварям скоба и подчертавам, че за тюркоезичните автори произходът на латинския език отдавна не е нещо неизяснено, б. м.)."
Сега можеш да поспориш с Иса Капаев. Автор на "Безсмъртната смърт", с която книга се надявам скоро да запозная любопитните.
Да те агитирам ли?
Теб, учения?!
На учените се показва и доказва. Ако след това продължават да спорят, мястото им е в семинарията, не в науката.
Без лоши чувства, но с поредното недоумение...
Какво трябва да се случи, за да разбереш, че ти пиша истината такава, каквато е? От години?
цитирайПриеми, че тюрките си имат прародители със същия тип език.
Едни от тях са и франките :):):)!
Език и писменост не са точно цивилизационен връх по онова време.
Оръжието и военната организация са били далеч по-важни от развитата писменост.
Която скъпите ти римляни са имали отначало като етруска - на практика руническа, а после я заменят с гръцката и въвеждат някои нови знаци.
Кое му е фриволното? Това са езикови факти!
Самото име Roma е изведено през тюркски език. Чакам да ми кажеш какво прави това -ул в името Ромул.
Всъщност аз тези неща вече ги знам. Писах ти, че ги знаят и други.
Ето.
"Индоевропеистите предвидили този въпрос и съчинили указ, според който думите от основния фонд не могат да се заемат. Следователно числителните, двойките местоимения и няколко термини за роднинство във всички езици (семитските, тюркските, угро-финските и другите) са се родили заедно с тези езици, принадлежат само на тях, не се дават на никого и не се заимстват от никого. Ако бяха сравнили поне тюркските с индоевропейските, то този опорен стълб би рухнал без много шум. Сравението щеше да покаже, че езикотворците не са били предупредени навреме за този суров указ, съчинен от индоевропеистите, и са заемали лексика на всички нива. Също и граматика.
Например тюркските числителни от първи ред съвпадат с индоевропейските. Някои сложни числителни в индоевропейските езици са заимствани от тюркските. ЛАТИНСКАТА СИСТЕМА ЗА СПРЕЖЕНИЯ Е ОБЯСНИМА САМО ПРИ СРАВНЕНИЕ С ТЮРКСКАТА (това го пиша с главни букви, защото невярващите в тези сходства отричат с пяна на уста.....какво ли не, бел. прев.) Суплетивизмът на формите за местоимения в именителен и в косвените падежи, служещ като един от основните аргументи за родството на индоевропейските езици, се обяснява при сравнение с тюркските и угро-финските езици (сравни я – меня, мене и мен – мени, менге). Произходът на термините за родство - mоther, father, sister, brоther – ще бъде непълен без отчитане на тюркския формант за множествено число – тер, който е употребяван и като суфикс, придаващ на смисъла на думата звателно-уважителен оттенък. "
Можеш да поспориш с Олжас Сулейменов. Филолог, добре познат учен и поет.
"Печален факт. Възможно е през следващото хилядолетие да проговорим на смесен руско-тюркски език. Не е изключено родния ни език да заприлича на латинския. (Тук отварям скоба и подчертавам, че за тюркоезичните автори произходът на латинския език отдавна не е нещо неизяснено, б. м.)."
Сега можеш да поспориш с Иса Капаев. Автор на "Безсмъртната смърт", с която книга се надявам скоро да запозная любопитните.
Да те агитирам ли?
Теб, учения?!
На учените се показва и доказва. Ако след това продължават да спорят, мястото им е в семинарията, не в науката.
Без лоши чувства, но с поредното недоумение...
Какво трябва да се случи, за да разбереш, че ти пиша истината такава, каквато е? От години?
Така формулирано , е приемливо!
Че всички европейски народи имат общ праезик или ,че с тюрките имаме общ праезик
Е, то и в библията е казано ,че всички хора в началото са говорели един език..
Според мен е хетския Един приятел издаде книга за общите думи в Български и английски Даже ме попита ,мога ли веднага да посоча една? Казах му - вода и се изненада? Обясних му ,че чрез нея чрез английския, е разчетен хетския!
Сега, че вероятно и тюркския произлиза от този общ език ,не следва ,че нашите произлизат от тюркския и ,че той е водещ!? Това са различни неща!
Нашият език стои много по-близо до езиците от латиногрупата , отколкото до турския Като се има предвид, че имаме и 500 годишен контакт и езикът е трябвало да се знае Влиянието му няма как да се подмине !Общо взето е отрицателно Ние сме имали книжнина, разпространили сме я из родствените ни народи, тези 500 години са смъртоносни и за нея Така ,че не прекалявай с хвалбите, няма за какво да се пробутват!Относно езика става дума!
Езикът е оръжие! Нямам предвид като оръжие за завоюване, а за утвърждаване на завоюваното То може,нормалното оръжие, да създаде империя, но езикът може да я направи вечна! И ние, ако бяхме забравили езика си, бъди ситурен, че България нямаше да я има сега И , че нямаше да има и нужда, да я има Езикът е основен етносен белег!
Франция днес също нямаше да я има , ако Франсоа Първи или някой друг , след него, не беше въвел френският като задължителен за всички! Можа да кажа какво щеше да е сега Франция- част от нея, около Бретан да е английска, около Пиренеите- испанска, около границите на Германия- немска, Швейцарска ,Ривиерата- италианска!
И малка част, около Париж, по-малка и от България- Френска!
В такъв смисъл говоря, че езикът е мощно оръжие! Може да постигне това, което оръжието не може!
Хубава вечер!
цитирайЧе всички европейски народи имат общ праезик или ,че с тюрките имаме общ праезик
Е, то и в библията е казано ,че всички хора в началото са говорели един език..
Според мен е хетския Един приятел издаде книга за общите думи в Български и английски Даже ме попита ,мога ли веднага да посоча една? Казах му - вода и се изненада? Обясних му ,че чрез нея чрез английския, е разчетен хетския!
Сега, че вероятно и тюркския произлиза от този общ език ,не следва ,че нашите произлизат от тюркския и ,че той е водещ!? Това са различни неща!
Нашият език стои много по-близо до езиците от латиногрупата , отколкото до турския Като се има предвид, че имаме и 500 годишен контакт и езикът е трябвало да се знае Влиянието му няма как да се подмине !Общо взето е отрицателно Ние сме имали книжнина, разпространили сме я из родствените ни народи, тези 500 години са смъртоносни и за нея Така ,че не прекалявай с хвалбите, няма за какво да се пробутват!Относно езика става дума!
Езикът е оръжие! Нямам предвид като оръжие за завоюване, а за утвърждаване на завоюваното То може,нормалното оръжие, да създаде империя, но езикът може да я направи вечна! И ние, ако бяхме забравили езика си, бъди ситурен, че България нямаше да я има сега И , че нямаше да има и нужда, да я има Езикът е основен етносен белег!
Франция днес също нямаше да я има , ако Франсоа Първи или някой друг , след него, не беше въвел френският като задължителен за всички! Можа да кажа какво щеше да е сега Франция- част от нея, около Бретан да е английска, около Пиренеите- испанска, около границите на Германия- немска, Швейцарска ,Ривиерата- италианска!
И малка част, около Париж, по-малка и от България- Френска!
В такъв смисъл говоря, че езикът е мощно оръжие! Може да постигне това, което оръжието не може!
Хубава вечер!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 107396