Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.06.2022 17:41 - Големият Гюнтер Нетцер
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3105 Коментари: 14 Гласове:
36


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Беше през 70- те години....
На един мач на националния отбор на ГФР ме впечатли един футболист, който виждах за пръв път, Гюнтер Нетцер! Те винаги са имали добри футболисти, но този за мен беше връх!  Невероятна техника, пасове, удари, всички компоненти на футбола събрани заедно !Пеле, нашумелият Кройф бяха сянка пред него
Мачът, мисля ,че беше срещу Полша , той спечели сам!
Споделих със състуденти, че съм гледал мач на най- добрият в момента футболист в света! Приеха с известно недоверие В смисъл, харесвам наистина добри футболисти, но понеже ги считам за онеправдани, започвам да ги хваля прекалено!

Но  и те започнаха да следят изявите на Нетцер И един по един  приеха моето мнение- Нетцер е най-добрият футболист в света!

Предстояха финали за Европейското Първенство!  За да се класира на тях, ГФР трябваше да победи Англия ! Първият мач беше на Уембли .Германия никога не беше побеждавала Англия на Уембли!  Излезли на терени, според думите на самия Нетцер с убеждението ,че ако допуснат по- малко от пет гола,това ще е голям успех!
Имахме сериозен изпит, но мача гледах колективно с колегите
От самото начало Нетцер взе нещата в свои ръце
То не бяха пасове през цялото игрище или надиграване на цялата английска защита! Да мене стоеше колега и нещо броеше Стигна почти до сто  След мача се сетих за това и гопитах ,какво е броял ? Колко пъти Нетцер е играл с топката и колко пъти е сгрешил ? С това обичал да се занимава по време на мач Избирал си водещ футболист и правел такава статистика
Попитах,  има ли нещо необичайно в случая? Да, потвърди, че такъв резултат, далече над другите има с Нетцер!  97 пъти е играл с топката и само три пъти е сгрешил! Наистина фантастично!
Германия спечели мача и правото да играе на финалите!
Игра и мач , приятелски , с един от финалистите СССР!  Нетцер набързо се разправи с отбора им, като при три гола разлика, прекратиха телевизионното предаване!

Но на финала, се срещнаха отново. Спомням си ,че не го предаваха по телевизията! Чия ще е победата беше ясно, сигурно заради това, да не се излага СССР?
А тя беше отново с три гола разлика,  в полза на ГФР! И главно действащо лице беше отново Нетцер!
Беше обявен за футболист на годината в ГФР, но на международно ниво отстъпи Златната топка на Бекенбауер?  Какво да се прави-  обратното на поговорката ,че никой не е пророк в собствения си град или пък в страната си!

Нетцер печелеше симпатии с разветите си дълги руси коси при неспирния му бяг с топката на терена!  Личеше си,  че играе с удоволствие! Понякога даваха и обувката му Носеше необичаен номер, рядко срещан Голямото му ходило обясняваше  и поразяващите  му по сила шутове във вратата!
Той твърди и още нещо необичайно Че никога не се е борил да играе в националния отбор?За клубен- да!
Мачовете  в националния приемал като рекламни за страната, а не се е стремял да бъде рекламно лице!
Затова, с удоволствие отстъпвал правото на други, имащи желание да играят за този отбор?  Влизал да играе само,  ако виждал ,че е крайно необходимо, да запълни дупки в него!
Да ,може да му се вярва, беше от типа играч- отбор!

След години го видях на едно телевизионно предаване, немско, посветено на футбола.
Отначало имах чувството ,че не е той? Късо подстриган, обикновен човек? Мислех ,че е съвпадение на имената?  Но уважението,  с което се отнасяха към него, ме накара да мисля ,че е той!
Проверих, занимавал се със спортна журналистика1 .! Той беше!
В края на кариерата си, игра три години за " Реал" Мадрид!
По всеобщо мнение, той е преобразил " Реал", направил го е друг,  " германски" отбор!

С годините се утвърди и убеждението ми, че той е най- големият футболист, който съм виждал !Комплексно, по всичките си качества Най-великият артист във футбола! Можещ всичко!

И едно тайно обяснение, защо го харесвам толкова?  Защото по- всичките си качества, скромност също, той приличаше на любимия ми футболист у нас- Котков! Фантастичната техника, поразяващият  удар и не на последно място- русите коси! А той си отиде, точно когато на сцената се появи Нетцер!
Който за мен е истинският автор на така наречения тотален футбол!



Гласувай:
36



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Благодаря, Иване!
20.06.2022 17:51
Страхотно представяне и естествена съпоставка с Котков.
Също и с артистизма на Гунди, който не си споменал:).
Поздрави, приятелю!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Благодаря ти и аз, Катя!
20.06.2022 18:07
1. katan - Благодаря, Иване!
17:51
Страхотно представяне и естествена съпоставка с Котков.
Също и с артистизма на Гунди, който не си споменал:).
Поздрави, приятелю!
цитирай

Изтрий

Благодаря ти за отзива!
Да,пропускът ми е Аспарухов! Но те двамата, с Котков, са заедно, във вечността и това изкупува вината ми!

Всичко най-добро, Катя!
цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
21.06.2022 12:35
Да, помня го Гюнтер Нетцер.
цитирай
4. elenkokoschkov - Не можеш да сравняваш Кройф и Нетцер.
21.06.2022 12:35
Това е мое мнение!
Нетцер е полузащитник, докато Кройф беше нападател и шеф-диригент!
Всички топки минаваха през него, особено в атака!
Дрибъл и пасове беше брилянтен!
Голяма лисица беше!
Нетцер беше хулигана на дойче маншафт!
Различно амплоа имат двамата!
Кройф диржираше играта на отбора!
Той беше и в дует с Неескенс!
В общи линии те двамата разгромиха Бразилия на световното '74г.
Докато ФРГ падна нарочно от ГДР, само и само да не срещнат Бразилия на осмина-финалите.
Извинявай, отплеснах се!
Но Холандия беше по-добрият отбор от бундестима!
цитирай
5. panazea - Е , това е времето на големите футболисти !
21.06.2022 13:07
При нас Котков и Гунди !
При тях Гюнтер , кайзер Франц , Гребовски , Зеелер , Мюлер .
Тогава имаше истински почтен футбол. Играеха за престиж , а не за пари !
На мача 1970 Гунди го пазеха трима германци .
Бяха славни времена за футболисти и запалянковци. Италианците им викат тифози , а англичаните фенове!
След победата на българите в САЩ футболът се опорочи.
Американците разбраха , че малка България може да им провали финансовите планове за печалба и решиха да не допускат повече това.
След като елиминирахме Аржентина , Мексико и Германия , те загубиха приходи от тези страни. От България имаше една малка агитка от 50 души , които не можеха да покрият паричните загуби на янките.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
21.06.2022 13:45
3. kvg55 - leonleonovpom2,
12:35
Да, помня го Гюнтер Нетцер.
цитирай

Изтрий

Няма как да се забрави!
Той танцува само едно лято, но направи Германия Европейски шампион !Германия, която до включването му на Уембли се е чувствала обречена!Заже самият Нетцер не е вярвал на чудото Казал на Бекенбауер ,че ще е успех , ако допуснат по-малко от пет гола! Срещу Англия! А я биха безапелационно ,благодарение на него! 97 пъти да играеш с топката и да допуснеш само три грешни паса е абсолютен рекорд във футбола! Това означава, при тогавашните схеми на игра, че поне една пета от игровото време топката е била в него!

Хубав ден!
Нея година името му беше в устата на всички, обичащи футбола!
Никой не постигна неговия връх тогава!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Еленко!
21.06.2022 13:57
4. elenkokoschkov - Не можеш да сравняваш Кройф и Нетцер.
12:35
Това е мое мнение!
Нетцер е полузащитник, докато Кройф беше нападател и шеф-диригент!
Всички топки минаваха през него, особено в атака!
Дрибъл и пасове беше брилянтен!
Голяма лисица беше!
Нетцер беше хулигана на дойче маншафт!
Различно амплоа имат двамата!
Кройф диржираше играта на отбора!
Той беше и в дует с Неескенс!
В общи линии те двамата разгромиха Бразилия на световното '74г.
Докато ФРГ падна нарочно от ГДР, само и само да не срещнат Бразилия на осмина-финалите.
Извинявай, отплеснах се!
Но Холандия беше по-добрият отбор от бундестима!
цитирай

Изтрий

Благодаря за отзива!
Сега ще ти кажа моето мнение! То е по- различно
Нетцер беше такъв техничар, какъвто Германия , а и не само Германия, не е имала !
Той беше плеймекърът на отбора Поемаше топката от от тяхното наказателно поле и я изнасяше до другото Играеше и в защита, и в нападение! Можеше да отпрати точен, диагонален пас на 50 метра Беше непредсказуем Не се знаеше ,ще подаде или ще бие Или ще навърже цялата защита и ще подаде на празна врата?
Можеше да вкара гол от наказателен удар,от 30 метра или пък с глава! От всяко положение !Комплексно ,стоеше малко над Кройф! Защото можеше всичко!
Хулиган не е бил никога напротив, беше спортсмен Той твърди ,че единствената му хулиганска проява е на финала за купата на Германия, който отборът му печели в продължения с негов гол! Понеже се е договорил с Реал Мадрид през главата на треньора, треньорът го оставя на скамейката, за наказание! Но играта не върви Треньорът му казва да влезе в игра ,но Нетцер отказва! Но когато идват продълженията Нетцер казва на треньора ,че влиза в игра и го прави ,без да чака потвърждение! Като капитан ,казва кой ще смени И вкарва невероятен гол, обявен за гол на годината! Той сам, присмехулно казва ,че е бил случаен!
Не го е привличала итрата в националния отбор Включвал се е само, когато усещал ,че отборът има нужда от него! Отказвал е да вземе медала за световен шампион, само заради един мач!
Тук си приличат напълно с Кройф той също отказа да играе за отбора по- късно!

Хулиганът в националния отбор беше вратаря на отбора, малко по- късно, Шумахер Той едва не уби Батистон на игрището
Според Батистон, напълно умишлено!? Но, по негово признание го е направил световна звезда ,каквато само с футбола е нямало да бъде И по чудо е оцелял!

Хубав ден!

цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
21.06.2022 14:21
5. panazea - Е , това е времето на големите футболисти !
13:07
При нас Котков и Гунди !
При тях Гюнтер , кайзер Франц , Гребовски , Зеелер , Мюлер .
Тогава имаше истински почтен футбол. Играеха за престиж , а не за пари !
На мача 1970 Гунди го пазеха трима германци .
Бяха славни времена за футболисти и запалянковци. Италианците им викат тифози , а англичаните фенове!
След победата на българите в САЩ футболът се опорочи.
Американците разбраха , че малка България може да им провали финансовите планове за печалба и решиха да не допускат повече това.
След като елиминирахме Аржентина , Мексико и Германия , те загубиха приходи от тези страни. От България имаше една малка агитка от 50 души , които не можеха да покрият паричните загуби на янките.
цитирай

Изтрий

Радвам се ,че има и жени ,с компетентно мнение във футбола!
Точно, при това!
Да ,това беше времето на големите индивидуалности!
Да ,за Котков ми е разправял негов съотборник, какво чудо прави в Германия на среща с вицешампиона тогава- Фортуна! Вкарва два гола и удря три греди от фал! Публиката полудява по него При всяко докосванена топката го аплодира лудо! Нашите са стъписани ,такова чудо се случва за пръв път! В съблекалнята го чакат представители на отбора! Предлагат му договор Той отказва! Вдигат цената веднага, той казва ,че няма право, да говорят с ръководството! Естествено, не се стига до договор Забранено е!
Имахме такива футболисти тогава, които с малко късмет можеха и световни шампиони да бъдат!
Котков и Аспарухов вкараха три чисти гола в София на Белгия, която преди това беше била Бразилия с четири гола разлика- световния шампион!

Всичко най- добро, Тони!
цитирай
9. karpis - Преди Нецер беше коментатор в ARD.
22.06.2022 21:55
Там,той правеше разкошни коментари на мачовете на германският национален,а шегите му винаги бяха на място,но никога не бяха плоски!Невероятен коментатор!
Поздрави!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Кристина!
22.06.2022 22:22
9. karpis - Преди Нецер беше коментатор в ARD.
21:55
Там,той правеше разкошни коментари на мачовете на германският национален,а шегите му винаги бяха на място,но никога не бяха плоски!Невероятен коментатор!
Поздрави!
цитирай

Изтрий

Браво, жените скриха футболната топка на мъжете в блога! Пада им се, като не могат да я опазят!
Да, работеше като спортен журналист Като човек, познаващ до съвършенство футбола, интелигентен, нормално е и коментарите му да са на място!
Нашето поколение го обожаваше И напълно заслужено!
Беше много сериозен и мотивиран и в същото време се забавляваше Защото всичко в играта му се отдаваше, без да влага в нея някакви свръхусилия
Наистина прическата го е преобразила тогава! След години ,като го видях, мислех че е друг човек, беше ниско подстриган

Благодаря ти за хубавия коментар!

Лека нощ!
цитирай
11. barin - Здравей, Адаш. Не съм имал възмо...
23.06.2022 07:27
Здравей, Адаш. Не съм имал възможността да наблюдавам Гюнтер Нетцер. Чел съм за него из футболните книги. Помня, че 1972 г. е била най-успешната за него. Футболът е колективна игра, но за спечелването на домашното Европейско първенство той има най-голяма заслуга.
Поздрави!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
23.06.2022 08:09
11. barin - Здравей, Адаш. Не съм имал възмо...
07:27
Здравей, Адаш. Не съм имал възможността да наблюдавам Гюнтер Нетцер. Чел съм за него из футболните книги. Помня, че 1972 г. е била най-успешната за него. Футболът е колективна игра, но за спечелването на домашното Европейско първенство той има най-голяма заслуга.
Поздрави!
цитирай

Изтрий

Да, тази година във футбола беше само негова! Да, първенството наистина беше домашно, в Белгия! Синът ,докато беше в Антверпен, пазареше си в Германия Сега е там и не му се налага да"прескача"
Иначе го ощетиха жестоко тогава "Златната топка" отиде при Бекенбауер, а той му беше подгласник, въпреки ,че в Германия беше безапелационно и заслужено футболист на годината! На световното в ГФР, след две години, не е искал да играе, казвал е, че няма нужда! Но се надига вълна от негодувание в Германия, искат да играе! И Шьон го придумва, да играе поне в един мач
При награждаването ,не иска да получи златния си медал- не го е заслужил

Вместо да гони рекорди във футбола, по негови думи, играел е в националния отбор само когато е виждал дупки в него, да ги запълни! Смятал ,че националните отбори са рекламни за страната, а той не искал да е рекламно лице!
Аз имах и друга причина да го харесвам-Котков! Във всичко си приличаха, единствено Котков не шеташе неуморно 90 минути на терена, не беше бърз като него Но по признание на съотборници, беше футболистът с най високо КПД в играта, не само в България
Той също не играеше в отбора на световното в Англия? Но се надигна вълна от недоволство у нас Играта не върви, защо не го пускат Той има огромни заслуги да сме там! Пуснаха го по натиск отдолу, но беше вече много късно!

Хубав ден, Адаш!
цитирай
13. shtaparov - Тогава наистина беше велико време ...
29.06.2022 14:38
Тогава наистина беше велико време за футбола но обстоятелствата сочат,че още тогава е почнал да играе най-вече допингът. Добрите футболисти са без съмнение добри и заслужават уважение,но след Втората световна спорт без допинг е само селският,макар че и там може да се поспори заради ролята на винцето и ракийката в играта,която роля най-често е забележителна :)
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
29.06.2022 18:41
13. shtaparov - Тогава наистина беше велико време ...
14:38
Тогава наистина беше велико време за футбола но обстоятелствата сочат,че още тогава е почнал да играе най-вече допингът. Добрите футболисти са без съмнение добри и заслужават уважение,но след Втората световна спорт без допинг е само селският,макар че и там може да се поспори заради ролята на винцето и ракийката в играта,която роля най-често е забележителна :)
цитирай

Изтрий

Да, тук фармацията е с крачка напред Докато санитарните власти открият поредния наркотик, ,тя вече е готова със следващия, тази е схемата
Спомням си как отнеха златния медал на Бен Джонсън на Олимпиадата и укорителния поглед на Карл Люис към него, който го получи в резултат на това
Да ,БенДжонсън, канадец, беше се загубил за около година преди това!Като се появи, не можех да го позная Планина от мускули! Беше спринтьор на 100 метра Като пружина!
Естествено, повече не се появи! Карл Люис, американец, го замести, поне за петилетка!
Но историята има и продължение Карл Люис, без да го хванат, на 50 години бише развалина Не се появяваше публично, но се говореше ,че причината е тази!...

Зачестилите случаи на спиране на сърцето, така наречения му арест при футболистите , говорят ,че им се дава нещо ,което го свръхнатоварва То има само едно име!
При тези проверки ,на които са подложени ,не може да става дума за заболяване, а за свръхнатоварване!
Но ,фармацията е с крачка напред
Ако ,преди промяната сме имали в промишлеността нещо на световно ниво, на първо място то и във фармацията и в химическата промишленост, със сигурност-и във военната За нея предполагам, там нямам поглед!

Хубава вечер приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137300
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031