Постинг
30.07.2022 23:36 -
Причини за краха на Римската империя
Причините за края й не можа да са по- различни от този, за коя и да е друга империя- изчерпала се е, трябва да си отиде!
Според специалистите две са основните причини- християнството и нашествието на варварите!
Дали е така?
Римската империя е важна, понеже тя е в основата на Европейската цивилизация! Езикът и е жив сред народите от романската езикова група! Но и в другите две той е оказал значително влияние!
Интересно е , че развитието и е едно високо плато, започващо от Август, има и невисоки върхове-при Траян, Хадриан ,Марк Аврелий, дори при СептимийСевер и след него почва стремително спускане надолу- До Константин Велики! Той всъщност слага края на Величието на Вечния град, мести столицата на Босфора!Първият император е Август! Той носи името си от прякора на правуйчо си Цезар-означаващ величествен, свещен! По ирония на съдбата последният е Ромул Августул, детето император ,Ромул Августчето, наричан така подигравателно!?
Християнството не може да е причина за края на Римската империя! Ролята на религията е да изгради моралнит правила в обществото, които да се спазватТя си отива и се подменя с друга, когато тези норми вече не се спазват и стават излишни! Така езичеството е подменено от християнството То правилно се насочва към Вечния град и го прави Капут Мунди-глава на света или негов център, дори когато той вече е слязъл от политическата сцена, от първото място!
Варварите?Не може да се каже ,че Атила е нещо изкключително и ,че той е причината за края на Рим!?
Рим, векове преди него воюва и с Ханибал, професионален военен и стратег, който с нищо не отстъпва на Атила Просто Атила напада Рим ,когато той е далече от върха си! А Рим е воювал с кого ли не, преди него!
Добре, кои са другите, скрити причини тогава?
Рим е на върха си, когато армията му се състои от римляни, специално обучени, като спартанците! Но когато губи половината си войници във войната с Ханибал е принуден, да прибегне към наемници- испанци, гали, траки, германци Както спартанците към илоти!?
Е, армията, бойният и дух вече не са същите! Рим е пълен с чужди наемни войници, да не говорим за преторианската гвардия, съставена от германци! Която често определя, кой ще е следващият император, както в случая с Клавдий!
Римската аристокрация дава офицерите, генералита в тази армия! Те са подготвени и можещи! Но при честите граждански войни, именно те са обект на разправа ?!Командният екип на армията обеднява на способни офицери !Рим е принуден да си наеме аристокрация отвън Пръв прави това Цезар, с галската аристокрация! Тя се вписва незабележимо в римската и сполучливо се влива в нея! Но с германската се удря на камък Тя не иска да се промени по римските правила, напротив , опитва се да въздейства върху тях и да ги промени? Последния пирон на военните успехи на римската аристокрация забива император Галиен !Той забранява военната служба за аристократите! Затова, масово явление е императори да стават хора с неримски произход! Всяка армия може да издигне своя командир за император Сенатът безмълвно утвърждава императора! Защото той ще пристигне с армията си в Рим! И нищо добро не го чака!
Рим съвсем се обезличава и с конституцията на Каракала, даваща римско гражданство на всеки пълнолетен от мъжки пол в империята!
Селата се обезлюдяват, позната картинка и от съвремието ни? Тиберий дава бонуси на селяните, за да работят нивите, отделно- за да имат деца! Раздават се безплатно пустеещи земи на тези, които имат желание да ги обработват.......
При такова катастрофално положение в армията ,стопанството и във върха на обществото, където царят разгул и корупция, просто няма как империята да просъществува
Но Рим успешно изпълнява ролята си и достойно слиза от политическата сцена
Какво е дал Рим на цивилизацията, чийто име е латинско? Дал е акведуктите, канализациите и чистата питейнта вода Невероятни хидроинженери, чийто произведения и днес доставят вода, без подръжка- например за фонтана" Треви" в Рим!
Дал е бетонът, Пантеонът е вече на 2 хиляди години, Колизеят- също! На база неговият проект се правят съвременните стадиони
И ,не на последно място- пътните магистрали, невероятните римски мостове
Не случайно в употреба и днес е приказката-"Всички пътица водят към Рим"
И не случайно християнството е намерило своя дом в Капут Мунди- Рим!
Според специалистите две са основните причини- християнството и нашествието на варварите!
Дали е така?
Римската империя е важна, понеже тя е в основата на Европейската цивилизация! Езикът и е жив сред народите от романската езикова група! Но и в другите две той е оказал значително влияние!
Интересно е , че развитието и е едно високо плато, започващо от Август, има и невисоки върхове-при Траян, Хадриан ,Марк Аврелий, дори при СептимийСевер и след него почва стремително спускане надолу- До Константин Велики! Той всъщност слага края на Величието на Вечния град, мести столицата на Босфора!Първият император е Август! Той носи името си от прякора на правуйчо си Цезар-означаващ величествен, свещен! По ирония на съдбата последният е Ромул Августул, детето император ,Ромул Августчето, наричан така подигравателно!?
Християнството не може да е причина за края на Римската империя! Ролята на религията е да изгради моралнит правила в обществото, които да се спазватТя си отива и се подменя с друга, когато тези норми вече не се спазват и стават излишни! Така езичеството е подменено от християнството То правилно се насочва към Вечния град и го прави Капут Мунди-глава на света или негов център, дори когато той вече е слязъл от политическата сцена, от първото място!
Варварите?Не може да се каже ,че Атила е нещо изкключително и ,че той е причината за края на Рим!?
Рим, векове преди него воюва и с Ханибал, професионален военен и стратег, който с нищо не отстъпва на Атила Просто Атила напада Рим ,когато той е далече от върха си! А Рим е воювал с кого ли не, преди него!
Добре, кои са другите, скрити причини тогава?
Рим е на върха си, когато армията му се състои от римляни, специално обучени, като спартанците! Но когато губи половината си войници във войната с Ханибал е принуден, да прибегне към наемници- испанци, гали, траки, германци Както спартанците към илоти!?
Е, армията, бойният и дух вече не са същите! Рим е пълен с чужди наемни войници, да не говорим за преторианската гвардия, съставена от германци! Която често определя, кой ще е следващият император, както в случая с Клавдий!
Римската аристокрация дава офицерите, генералита в тази армия! Те са подготвени и можещи! Но при честите граждански войни, именно те са обект на разправа ?!Командният екип на армията обеднява на способни офицери !Рим е принуден да си наеме аристокрация отвън Пръв прави това Цезар, с галската аристокрация! Тя се вписва незабележимо в римската и сполучливо се влива в нея! Но с германската се удря на камък Тя не иска да се промени по римските правила, напротив , опитва се да въздейства върху тях и да ги промени? Последния пирон на военните успехи на римската аристокрация забива император Галиен !Той забранява военната служба за аристократите! Затова, масово явление е императори да стават хора с неримски произход! Всяка армия може да издигне своя командир за император Сенатът безмълвно утвърждава императора! Защото той ще пристигне с армията си в Рим! И нищо добро не го чака!
Рим съвсем се обезличава и с конституцията на Каракала, даваща римско гражданство на всеки пълнолетен от мъжки пол в империята!
Селата се обезлюдяват, позната картинка и от съвремието ни? Тиберий дава бонуси на селяните, за да работят нивите, отделно- за да имат деца! Раздават се безплатно пустеещи земи на тези, които имат желание да ги обработват.......
При такова катастрофално положение в армията ,стопанството и във върха на обществото, където царят разгул и корупция, просто няма как империята да просъществува
Но Рим успешно изпълнява ролята си и достойно слиза от политическата сцена
Какво е дал Рим на цивилизацията, чийто име е латинско? Дал е акведуктите, канализациите и чистата питейнта вода Невероятни хидроинженери, чийто произведения и днес доставят вода, без подръжка- например за фонтана" Треви" в Рим!
Дал е бетонът, Пантеонът е вече на 2 хиляди години, Колизеят- също! На база неговият проект се правят съвременните стадиони
И ,не на последно място- пътните магистрали, невероятните римски мостове
Не случайно в употреба и днес е приказката-"Всички пътица водят към Рим"
И не случайно християнството е намерило своя дом в Капут Мунди- Рим!
Тагове:
Олга Николова Скобелева- СВЯТИЦАТА, спор...
Изконни християнски и руски ценности ...
Кимерите в историята на Източна Европа, ...
Изконни християнски и руски ценности ...
Кимерите в историята на Източна Европа, ...
Следващ постинг
Предишен постинг
За втори път го набирам, първият вариант като ,че ли бе по- добър?!
цитирайНо да не забравяме, че в основата на римската империя са българите. Военните им успехи се дължат на знанията от българите и използването на коня и конника в боя. Да не забравяме и подковите!
А християнството е поредната религия за обединяване на света, но в началото християните са избивали всички "еретици" - запалили много библиотеки и насаждали своето учение не с любов, а с убийства. Въпреки, че това не е била мисията на Иисус.
Съвсем накратко това, че ми се губи нета.
Поздрави!
цитирайА християнството е поредната религия за обединяване на света, но в началото християните са избивали всички "еретици" - запалили много библиотеки и насаждали своето учение не с любов, а с убийства. Въпреки, че това не е била мисията на Иисус.
Съвсем накратко това, че ми се губи нета.
Поздрави!
Нормален, обективен исторически процес е всяка империя да достигне до упадък и до разпадане. Примери – много...
Християнството води до централизиране на властта и до заличаване на етническите различия. И аз не мисля, че то е причина за разпада...
цитирайХристиянството води до централизиране на властта и до заличаване на етническите различия. И аз не мисля, че то е причина за разпада...
4.
mt46 -
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B8%D0%BC%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F
31.07.2022 11:09
31.07.2022 11:09
Няколко държави се приемат за наследници на античната Римска империя. Нейно пряко продължение на изток е така наречената Византийската империя.
Император Юстиниан I завладява значителни части от Западната Римска империя през средата на VI век, но неговите наследници не могли да задържат тези завоевания. На мястото на разпадналата се Западна Римска империя възникват множество малки държави. През 962 г. Ото I (Отон Велики) е провъзгласен от папа Йоан XII за император на Свещената Римска империя, която просъществува под различни форми до 1806 г.
Търново е обявено от самите ромеи за Трети Рим и наследник на погубената временно Източна Римска империя (т.нар. Византия) след завладяването на Константинопол в 1204 г. от кръстоносците.
Руската империя, двете френски империи (Наполеон I и Наполеон II) и Османската империя също се наричат наследници на Рим. Във Великото московско княжество по времето на Иван III се заражда теорията за Третия Рим.
В края на XVIII век бащите основатели на САЩ провъзгласяват създадената от тях страна за продължител на републиканския Рим. Държавните институции на САЩ се създават под влияние на древноримските образци. Понастоящем в САЩ е популярно да се сравнява страната с Римската империя на базата на култа към свободата. Критично настроените автори сравняват с Римската империя прехода на САЩ към „имперско президентство“. Те правят аналогия на промените в американската държавна система с прехода на Рим от република към ранна империя.
В Германия през XIX и началото на XX век Бисмарк и Хитлер говорят за „втора“ и „трета“ империи, имайки предвид като първа Свещената Римска империя.
цитирайИмператор Юстиниан I завладява значителни части от Западната Римска империя през средата на VI век, но неговите наследници не могли да задържат тези завоевания. На мястото на разпадналата се Западна Римска империя възникват множество малки държави. През 962 г. Ото I (Отон Велики) е провъзгласен от папа Йоан XII за император на Свещената Римска империя, която просъществува под различни форми до 1806 г.
Търново е обявено от самите ромеи за Трети Рим и наследник на погубената временно Източна Римска империя (т.нар. Византия) след завладяването на Константинопол в 1204 г. от кръстоносците.
Руската империя, двете френски империи (Наполеон I и Наполеон II) и Османската империя също се наричат наследници на Рим. Във Великото московско княжество по времето на Иван III се заражда теорията за Третия Рим.
В края на XVIII век бащите основатели на САЩ провъзгласяват създадената от тях страна за продължител на републиканския Рим. Държавните институции на САЩ се създават под влияние на древноримските образци. Понастоящем в САЩ е популярно да се сравнява страната с Римската империя на базата на култа към свободата. Критично настроените автори сравняват с Римската империя прехода на САЩ към „имперско президентство“. Те правят аналогия на промените в американската държавна система с прехода на Рим от република към ранна империя.
В Германия през XIX и началото на XX век Бисмарк и Хитлер говорят за „втора“ и „трета“ империи, имайки предвид като първа Свещената Римска империя.
Здравейте, винаги с интересни теми сте, които провокират писането под тях. Аз няма да полемизирам, ще се опитам съвсем фрагментарно да си кажа мнението, то няма значение, щото е само мое. Християнството във вид, доставен ни от Петър е много добра идея за да обясни падането на Рим. Юдея 200 години преди н.е. е населена от хардкор вярващи в Яхве евреи. Около тях и те самите са част от един гръцки управляващ елит, който си живее с гръцките богове, строи прекрасни храмове и обществени постройки, има висок стандарт на живот, който никога после няма да се възроди на тези земи чак до 1970 година т.е. почти до днес. Разбира се, когато тези овчари и нехигиенични хорица грабват ножовете и вдигат въстание да изколят изнежените "гърци", чак до днешна Сирия при подкрепата на римляните, никой не си мисли, че някога всичко това ще се повтори, но вече с развилия се "императорски" Рим. Около 200 години съществува еврейското царство до появата на Христос (това е съвсем общо), през това време мазаните с овча лой избраници на Бога, успяват да се разделят на крайни - зилоти, които с ножовете си са готови да избият всеки и всички и на меки, от която групичка изхожда и т.н. Спасител. Еврейските земи се пълнят с пророци, проповядващи, каквото е модерно и плагиатстващи, от където им скимни - разбира се от най-големите и познати религии от това време, които са безброй от Египет до Персия и от Гърция до Рим. Най-хитра се оказва системата на Христос, който хитро хвърля нещата в меката любов и равенство на всички хора - мъже или жени, негри или евреи, щом са христиени - всите са равни. Рим е толерантен, но особено и по причина, че задгробното царство е най-доброто на Земята, а днес, ако си роб не е страшно и спокойно можеш да умреш се получава да заразят умовете на нисшите и отритнатите от добрия живот хора - болни, бедни, инвалиди, роби, градски боклук във всяка една точка на империята. Християнството е толкова хитра религия, че даже успява да преодолее идеята, че примерно Христос умира, но...
цитирай... та, нашата днешна религия преодолява смъртта на месията и неидването края на Света от това с възкресение и вечния страх за края на съществуването на Всичко у адептите. Нещо не е така с прехвалената толерантност на римляните спрямо религиите на народите, щом Петър и Павел са ритуално убити Рим, обаче. Явно аршинът е двоен с обяснението, че християните не са в официалната религия на евреите. Прескачаме около 300 години, в които Рим си живее прекрасно, но като всяка една изнежваща се популация престава да се размножава. Някъде в това време климата се променя и започват проблемите. За климата - на два пъти вестготите се опитват да опитват да "влязат" в Африка по море - веднъж от Сицилия и веднъж от Гибралтар и на два пъти им потъват корабите поради бури, то според мен е факт, че нещо не е както трябва с Европа от тези години между 300-500. Явно търговията е била жестоко ограничена и разбира се - житницата на Рим е Египет, днес Египет не е житницата на Света изобщо Африка е ползвател на помощи от Света, което прави тези територии не място за заселване, а място от което хората бягат. За сметка на лошият климат в Средиземноморието, явно в днешните райони на Украйна, Полша и Русия, земите зад Урал, нещата като климат се подобряват и започва бурен секс между диваците, водещ до много сериозно увеличаване на популацията им. Според мен вестготите, които шетат и по нашите земи дълго - са от порядъка на 1 000 000 мъже във възраст бойна и още поне 1 000 000 жени и деца, жените не са проблем, щото лесно се вземат от местата от където минават тези групи въоръжени диваци, избиващи всичко по пътя си и грабещи, каквото им попадне. Разбира се всички римски императори, които по принцип са заложници нежеланието на изнежените римляни да воюват и да умират де опитват първо да прикоткат ГОЛЯМОТО ПРЕСЕЛЕНИЕ НА НАРОДИТЕ, като първите преселници се противопоставят на вторите по време - готи срещу хуни и т.н. и т.н. Но с дебилни варвари и изроди по днешните мерки и римските мерки трудно е да
цитирай... това е същото като днешните проблеми на България, които са вързани с недалновидността на комунизма, който не можа да се прелее в мек социализъм, както се преля от репресивен сталинизъм в застоечен комунизъм без особен брой жертви. Бяха избити само определена група хора, водени от Берия в СССР и по мои оценки не повече от 200 души, а на признатия елит на Сталин му бе отнето всичко, примерно малко хора знаят, че този сталински функционер Каганович(юдей), доживява до 1988 година и вижда по телевизията Елцин с Горбачов да насочват СССР към "демокрация" и умира с думите - "Това е голяма грешка", а Елцин тогава е водач на някаква проамериканска (означава финансирана от ЦРУ) тайна група, за която ни надуваше ушите радио Свободна Европа, примерно. Рим е ограбен на два пъти от Алрих (нацитата на Химлер много си обичаха) веднъж кърваво губейки описани богатства и веднъж по-меко само подложен на грабеж в рамките на мисля 2 или 5 години. Тезата, която защитавам е, че няма договор, който да не е бил нарушаван десетки пъти от варварите, т.е. с племенните вождове не може да има мир, те винаги ще се опитват да живеят - защото нищо не произвеждат и нищо не работят, а единствения източник на храна и дрехи им е грабежът. Политиката да ги привличат като охранители на империята не води до нищо, защото са пияници, комарджии и насилници, които бързо губят което имат. Само културата и вече приятното християнство като официална религия на Рим, могат да ги направят хора - чисти-къпани, бърснати и непиещи и не играещи хазарт, стремящи се към по добрия Свят на небето. Такива са последните крале на готите - готови да се договорят с римляните, но пък богатството е само за върхушката, а бедните лузъри - готи са същите изроди, които са били винаги и за това често си убиват кралете, готови на компромис, докато уседнат в Аквитания и се кротнат за тъмно Средновековие като христиени. Та, Рим е обречен с това, че не произвежда деца, че не има религия, която да насърчава военния характер на римлянит
цитирай... военният характер на римляните си стои, но се размива по причина, че експанзията на империята е спряна от размножите се варвари и почни нищо интересно няма за крадене извън пределите на римската карта, освен роби, които трябва да се хранят, да се учат и да работят, най-малко в земеделието. Такива хора трудно се намират, готови да работят и да се задоволяват с малко, по себе си съдя, предполагам и вие сте така. В един момент в Рим и около Рим вече няма нищо интересно, всички са ограбени, изклани, Италия е обезлюдена, остават да стърчат само някакви руини и който успял да зарови в "римската банка" някой "лев", ако е жив може да го откопа и да си гради живота наново във Византия или на място, където няма да го докопат като Венеция, примерно. Така си отива земната слава. Когато те управляват случайни хора, има текучество в управленските кадри по причина насилствена смърт и на никой не му се ще да живее зле като легионер, примерно 30-40 години, а после ако оживее да си прави чифлик, да си купува роби и да бъде римлянин, докато един ден се появи дребен дегенерат от Север с приятелчетата си и ти види сметката на теб, на труда ти, на имането ти, а пък ти се отзовавай на призива на управителя и ходи като дърт опълченец да се биеш с миризливите варвари на стари години.
цитирайЗа гибелта на каквото и да е винаги основни са вътрешните противоречия в него. Външните сили само спомагат. Едно такова противоречие и вътрешна борба е и борбата между религиите. Но това е несъществено, съпътстващо противоречие. Решаващи са икономическите противоречия.
Робският труд е ставал неефективен. А и все по–малко роби се рекрутират от провинциите. Латифундиите западат без свежи попълнения от роби.
С оземляването на плебса и освободените роби се заражда феодализма.
цитирайРобският труд е ставал неефективен. А и все по–малко роби се рекрутират от провинциите. Латифундиите западат без свежи попълнения от роби.
С оземляването на плебса и освободените роби се заражда феодализма.
Съдбата на всички империи е еднаква. Рухват под законите на историята. Днешната чудовищна руска империя, подтискаща десетки народи, я чака същото като Ссср, нали?
цитирай 2. bojo12345 - Леоне, приемам твоя коментар.
10:58
Но да не забравяме, че в основата на римската империя са българите. Военните им успехи се дължат на знанията от българите и използването на коня и конника в боя. Да не забравяме и подковите!
А християнството е поредната религия за обединяване на света, но в началото християните са избивали всички "еретици" - запалили много библиотеки и насаждали своето учение не с любов, а с убийства. Въпреки, че това не е била мисията на Иисус.
Съвсем накратко това, че ми се губи нета.
Поздрави!
цитирай
Изтрий
Родственици сме, естествено! Мен, в чужбина, винаги са ме вземали за италианец!
Спомням си, като развеждах един италианец в Бургас, как любопитно се оглеждаше навсякъде? Е, накрая го попитах за впечатленията от града и от хората?
За града- като град от Южна Италия, манталитетът на хората- като този на хората от същите градове! Изобщо, Бургас добре се вписва измежду градовете на юг от Неапол
Учудих се? Но той ми посочи прострените дрехи по балконите Каза ,че това е нещо обичайно в Южна Италия! Гълчавата по улиците- също И аз съм емоционален като италианец!
Е, по късно се уверих ,че не е преувеличавал!
Благодаря ти за отзива, приятелю!
Хубав ден!
цитирай10:58
Но да не забравяме, че в основата на римската империя са българите. Военните им успехи се дължат на знанията от българите и използването на коня и конника в боя. Да не забравяме и подковите!
А християнството е поредната религия за обединяване на света, но в началото християните са избивали всички "еретици" - запалили много библиотеки и насаждали своето учение не с любов, а с убийства. Въпреки, че това не е била мисията на Иисус.
Съвсем накратко това, че ми се губи нета.
Поздрави!
цитирай
Изтрий
Родственици сме, естествено! Мен, в чужбина, винаги са ме вземали за италианец!
Спомням си, като развеждах един италианец в Бургас, как любопитно се оглеждаше навсякъде? Е, накрая го попитах за впечатленията от града и от хората?
За града- като град от Южна Италия, манталитетът на хората- като този на хората от същите градове! Изобщо, Бургас добре се вписва измежду градовете на юг от Неапол
Учудих се? Но той ми посочи прострените дрехи по балконите Каза ,че това е нещо обичайно в Южна Италия! Гълчавата по улиците- също И аз съм емоционален като италианец!
Е, по късно се уверих ,че не е преувеличавал!
Благодаря ти за отзива, приятелю!
Хубав ден!
3. mt46 - Здравей, Иване!
11:06
Нормален, обективен исторически процес е всяка империя да достигне до упадък и до разпадане. Примери – много...
Християнството води до централизиране на властта и до заличаване на етническите различия. И аз не мисля, че то е причина за разпада...
цитирай
Изтрий
Съгласен съм!
Според мен има още една, прличина, която подминах в текста ,но тя също котолизира разпада
При македонската империя е основна!
Езикът Налагането на гръцкия като втори основен език, който в ИРИ става и водещ!
Задължително е една империя да наложи езика на водещия в нея народ, а не на някой подчинен Не го ли направи, ускорява гибелта си, както става с Македония В по- нови времена няма случай някоя империя да наложие езика на подчинен народ!
Хубав ден!
цитирай11:06
Нормален, обективен исторически процес е всяка империя да достигне до упадък и до разпадане. Примери – много...
Християнството води до централизиране на властта и до заличаване на етническите различия. И аз не мисля, че то е причина за разпада...
цитирай
Изтрий
Съгласен съм!
Според мен има още една, прличина, която подминах в текста ,но тя също котолизира разпада
При македонската империя е основна!
Езикът Налагането на гръцкия като втори основен език, който в ИРИ става и водещ!
Задължително е една империя да наложи езика на водещия в нея народ, а не на някой подчинен Не го ли направи, ускорява гибелта си, както става с Македония В по- нови времена няма случай някоя империя да наложие езика на подчинен народ!
Хубав ден!
4. mt46 - https://bg.wikipedia/wiki/%D0%A0%D0%B8%D0%BC%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F
11:09
Рим е обобщил абсолютно всичко създадено преди него, включително и вдържавния модел! Моделирал е дори хората! Самите германци твърдят ,че има разлика в германците живели в пределите на Рим и извън тях днес!
Това ,което Рим е утвърдил и предал на другите е нормлно, като причина ,те да се считат за продължители на делото му!
Цивилизацията в този и вид е негово дело!
Дори банковата система е създадена от него, с всичките и съвременни атрибути
Стана дума по- горе, Рим не съществува днес като държавна организация в античния си вид, но е жив с наследството ,което е оставил!
Хубав ден!
цитирай11:09
Рим е обобщил абсолютно всичко създадено преди него, включително и вдържавния модел! Моделирал е дори хората! Самите германци твърдят ,че има разлика в германците живели в пределите на Рим и извън тях днес!
Това ,което Рим е утвърдил и предал на другите е нормлно, като причина ,те да се считат за продължители на делото му!
Цивилизацията в този и вид е негово дело!
Дори банковата система е създадена от него, с всичките и съвременни атрибути
Стана дума по- горе, Рим не съществува днес като държавна организация в античния си вид, но е жив с наследството ,което е оставил!
Хубав ден!
5. gardener - ще ме извиш, но ще напиша три поста (максимални)
11:17
Благодаря ти за отзивите!Ограничения няма!
Формално противоречиета идват от политеизма на Рим и монотеизма на християнството! Въпреки че монотеизмът на християнството е леко размит със светиите, нещо като второстепенни богове!
И тук идва ролята на императора Той е също бог след смъртта си Къде му е мястото?
Но стана дума, християнството е решило проблемите с политеизма със светиите
Има версия ,че самият Рим е създал християнството, или по- точно, измъкнал го е от евреите
Че бог е император Веспасиан, а божи син- синът му Тит! На смъртното си легло Веспасиан се шегува ,че е дошло време да става Бог!
Така ,че тази версия не е лишена от основание!
Факт е, че християнството се е изплъзнало от опеката на евреите и те запълват празнината с исляма- тяхно дело е също Затова стават дьонмета без проблеми!
Хубав ден!
цитирай11:17
Благодаря ти за отзивите!Ограничения няма!
Формално противоречиета идват от политеизма на Рим и монотеизма на християнството! Въпреки че монотеизмът на християнството е леко размит със светиите, нещо като второстепенни богове!
И тук идва ролята на императора Той е също бог след смъртта си Къде му е мястото?
Но стана дума, християнството е решило проблемите с политеизма със светиите
Има версия ,че самият Рим е създал християнството, или по- точно, измъкнал го е от евреите
Че бог е император Веспасиан, а божи син- синът му Тит! На смъртното си легло Веспасиан се шегува ,че е дошло време да става Бог!
Така ,че тази версия не е лишена от основание!
Факт е, че християнството се е изплъзнало от опеката на евреите и те запълват празнината с исляма- тяхно дело е също Затова стават дьонмета без проблеми!
Хубав ден!
Империите се самоунищожават от мързела, който царува в тях!
Управляващите, най- общо, се отучват да работят! Те не служат войници, като се наложи, те не знаят как да боравят с оръжие и как да командват? войници Те знаят да ползват всичко наготово, само това!
Спомням си един куриозен случай, по време на гласността Връщам се от командировка и ме предупредиха ,че има бунт от подчинените! Могат да вършат работата на началниците си, те не са нужни! Нищо не казах, но спрях да им давам работа Аз си вършех всичко, сам! След десетина дни дойде делегация при мен Не са срещу мен, знаят ,че мога да върша всичко, а срещу тези ,дето не си подават носа от кабинета Съвестно им е ,че си губя така времето, да давам тази работа на тях, за тях е, аз да си гледам моята спокойно!
Разбрахме се и всичко си тръгна по старому!
Накрая римлянинът е само консуматор, получава всичко наготово, не може дори сам да се защити Империята е организирана отлично, привлича външни хора, както сега Европа! Ще намерят работа, ще служат като войници, гражданство ще получат Те са утрешните римляни
цели народи се придвижват към нея, да се установят в нея И да не ги допуснат в нея ,ще си платат за това Като им свършат парите, пак ще дойдат
Империята пада от само себе си! Тя няма вече пари, да плати, няма собствени войници, а и тези който има, не може и на тях да плати?
Такъв е резултатът ,когато император е мързелът и поданик е потребителят!
Крах!
Европа беше ставала Рим за външни народи Гласеше и се неговата съдба!
Вирусът и войната охладиха намеренията Всяко зло за добро видяха, че Европа може да се защити, не е рай за самонастаняване
Но, кой знае, какво ще решат диригентите на оркестъра?
Хубава вечер!
цитирайУправляващите, най- общо, се отучват да работят! Те не служат войници, като се наложи, те не знаят как да боравят с оръжие и как да командват? войници Те знаят да ползват всичко наготово, само това!
Спомням си един куриозен случай, по време на гласността Връщам се от командировка и ме предупредиха ,че има бунт от подчинените! Могат да вършат работата на началниците си, те не са нужни! Нищо не казах, но спрях да им давам работа Аз си вършех всичко, сам! След десетина дни дойде делегация при мен Не са срещу мен, знаят ,че мога да върша всичко, а срещу тези ,дето не си подават носа от кабинета Съвестно им е ,че си губя така времето, да давам тази работа на тях, за тях е, аз да си гледам моята спокойно!
Разбрахме се и всичко си тръгна по старому!
Накрая римлянинът е само консуматор, получава всичко наготово, не може дори сам да се защити Империята е организирана отлично, привлича външни хора, както сега Европа! Ще намерят работа, ще служат като войници, гражданство ще получат Те са утрешните римляни
цели народи се придвижват към нея, да се установят в нея И да не ги допуснат в нея ,ще си платат за това Като им свършат парите, пак ще дойдат
Империята пада от само себе си! Тя няма вече пари, да плати, няма собствени войници, а и тези който има, не може и на тях да плати?
Такъв е резултатът ,когато император е мързелът и поданик е потребителят!
Крах!
Европа беше ставала Рим за външни народи Гласеше и се неговата съдба!
Вирусът и войната охладиха намеренията Всяко зло за добро видяха, че Европа може да се защити, не е рай за самонастаняване
Но, кой знае, какво ще решат диригентите на оркестъра?
Хубава вечер!
Анализът е добър:) и добре разглежда причините, довели до падането на империята. Всъщност, така отива в небитието и всяка друга империя, основана на грабителство, завоевание и потискане на голям слой от обществото. Затова аз смятам, че Атила, като мъдър вожд, живял и изучил нравите в Рим, съвсем закономерно си поставя за цел да унищожи тази империя на разврат и експлоатация. В този момент неговата държава е в апогей, с много привличани приятелски племена и той би постигнал пълна победа, ако не се е осланял на един мит - за меча, който ще изкове победата му. Но дори и без битката на Каталаунските поля, той довежда империята до естествен крах. В същото време хунската държава съвсем не се състои от прости и невежи воини - тя е еталон за военен строй и стратегии. Но не е дошъл звездния му миг. За съжаление краят е такъв, какъвто го знаем всички.
Съдбата на хуни и българи е обща и незаслужено малко се знае и дискутира - нито в училище, нито в историческите анали. А си заслужава.
Поздрави и хубава неделна вечер!
цитирайСъдбата на хуни и българи е обща и незаслужено малко се знае и дискутира - нито в училище, нито в историческите анали. А си заслужава.
Поздрави и хубава неделна вечер!
10. 4u4ulana - Съдбата на всички империи е една...
13:08
Съдбата на всички империи е еднаква. Рухват под законите на историята. Днешната чудовищна руска империя, подтискаща десетки народи, я чака същото като Ссср, нали?
цитирай
Изтрий
Империя е държава, в която един водещ народ властва над останалите в нея Строго погледнато и България е империя в момента! Защото Българите са около 50 % Така е и във Франция, Англия, Германия и Русия! В цяла Европа!
В САЩ, какво да кажем, коренното население там е дори под процент?
Съдбата на Рим чука на вратите на всички страни! Най-зле сме ние! Настоящите поданици на Франция например са обединени около това, че са французи? Така твърдят , иначе на куково лято са всички французи Араби, негри, мулати, виетнамци са поне половината
В Калея, едно градче с около 70 хиляди жители, в съседство с хотела имаше алабски и индийски квартал По - нататък и други Щях дя попитам, в Каталуния е, има ли испански, но навреме се спрях!
Иначе, интересува те Русия, веднъж питах едни башкири, познати, Българи ли са? Знаеха ,какво ме вълнува, дълго мислеха и обсъждаха! Накрая ми казаха ,че в Башкирия наистина има българи ,наричани староБългари Говорят някакъв смешен език, подобен на македонския, но няма спор, че езикът е Български / Да чуят това макетата/!
Що се отнася до тях, те не са Българи, по- скоро са руснаци! Щом живеят в Русия, не може да са някакви други!
Това е мнение на хора образовани, не манипулирани и то е показателно!
Руснакът не е безкритичен към недъзите и пороците си! Една от най- великите книги-" Мъртви души" е дело на руснак/ с Български произход/ и е на тази тема!
цитирай13:08
Съдбата на всички империи е еднаква. Рухват под законите на историята. Днешната чудовищна руска империя, подтискаща десетки народи, я чака същото като Ссср, нали?
цитирай
Изтрий
Империя е държава, в която един водещ народ властва над останалите в нея Строго погледнато и България е империя в момента! Защото Българите са около 50 % Така е и във Франция, Англия, Германия и Русия! В цяла Европа!
В САЩ, какво да кажем, коренното население там е дори под процент?
Съдбата на Рим чука на вратите на всички страни! Най-зле сме ние! Настоящите поданици на Франция например са обединени около това, че са французи? Така твърдят , иначе на куково лято са всички французи Араби, негри, мулати, виетнамци са поне половината
В Калея, едно градче с около 70 хиляди жители, в съседство с хотела имаше алабски и индийски квартал По - нататък и други Щях дя попитам, в Каталуния е, има ли испански, но навреме се спрях!
Иначе, интересува те Русия, веднъж питах едни башкири, познати, Българи ли са? Знаеха ,какво ме вълнува, дълго мислеха и обсъждаха! Накрая ми казаха ,че в Башкирия наистина има българи ,наричани староБългари Говорят някакъв смешен език, подобен на македонския, но няма спор, че езикът е Български / Да чуят това макетата/!
Що се отнася до тях, те не са Българи, по- скоро са руснаци! Щом живеят в Русия, не може да са някакви други!
Това е мнение на хора образовани, не манипулирани и то е показателно!
Руснакът не е безкритичен към недъзите и пороците си! Една от най- великите книги-" Мъртви души" е дело на руснак/ с Български произход/ и е на тази тема!
Последни 20 регистрирани посетителя
17:27 - apostapostoloff
Кой го тражеше/ търсеше/? Жив и цял!
Ако смирено поиска прошка, стига да е искрен, ще я получи!
цитирай17:27 - apostapostoloff
Кой го тражеше/ търсеше/? Жив и цял!
Ако смирено поиска прошка, стига да е искрен, ще я получи!
16. bven - Здравей, колега.
17:32
Анализът е добър:) и добре разглежда причините, довели до падането на империята. Всъщност, така отива в небитието и всяка друга империя, основана на грабителство, завоевание и потискане на голям слой от обществото. Затова аз смятам, че Атила, като мъдър вожд, живял и изучил нравите в Рим, съвсем закономерно си поставя за цел да унищожи тази империя на разврат и експлоатация. В този момент неговата държава е в апогей, с много привличани приятелски племена и той би постигнал пълна победа, ако не се е осланял на един мит - за меча, който ще изкове победата му. Но дори и без битката на Каталаунските поля, той довежда империята до естествен крах. В същото време хунската държава съвсем не се състои от прости и невежи воини - тя е еталон за военен строй и стратегии. Но не е дошъл звездния му миг. За съжаление краят е такъв, какъвто го знаем всички.
Съдбата на хуни и българи е обща и незаслужено малко се знае и дискутира - нито в училище, нито в историческите анали. А си заслужава.
Поздрави и хубава неделна вечер!
цитирай
Благодаря ти за отзива!
За мен Атила е един от най- големите гении, съществували някога! Въпреки умерените думи , по- горе в постинга, по негов адрес Защото ,въпреки разнородния характер на хората ,които предвожда, той успява да ги обедини и те да го следват вярво! Реално, той подчинява и двете Римски империи!
За каталунските полета, нашенецът Еций, от Силистра е, е формално победител Но, само формално! Защото Атила не продължава пътя си Но и Еций няма сили да го преследва!?
Че всичко се крепи на гения на Атила, го доказва загадъчната му смърт! Дали е така ,както се описва ,дали младоженката го е отровила, един Господ знае?
Но факт е ,че постройката , градена от него, рухва бързо след неговата смърт? Няма друг като него ,да се заеме да я поддържа, пак като него!
Хубава вечер, Таня!
цитирай17:32
Анализът е добър:) и добре разглежда причините, довели до падането на империята. Всъщност, така отива в небитието и всяка друга империя, основана на грабителство, завоевание и потискане на голям слой от обществото. Затова аз смятам, че Атила, като мъдър вожд, живял и изучил нравите в Рим, съвсем закономерно си поставя за цел да унищожи тази империя на разврат и експлоатация. В този момент неговата държава е в апогей, с много привличани приятелски племена и той би постигнал пълна победа, ако не се е осланял на един мит - за меча, който ще изкове победата му. Но дори и без битката на Каталаунските поля, той довежда империята до естествен крах. В същото време хунската държава съвсем не се състои от прости и невежи воини - тя е еталон за военен строй и стратегии. Но не е дошъл звездния му миг. За съжаление краят е такъв, какъвто го знаем всички.
Съдбата на хуни и българи е обща и незаслужено малко се знае и дискутира - нито в училище, нито в историческите анали. А си заслужава.
Поздрави и хубава неделна вечер!
цитирай
Благодаря ти за отзива!
За мен Атила е един от най- големите гении, съществували някога! Въпреки умерените думи , по- горе в постинга, по негов адрес Защото ,въпреки разнородния характер на хората ,които предвожда, той успява да ги обедини и те да го следват вярво! Реално, той подчинява и двете Римски империи!
За каталунските полета, нашенецът Еций, от Силистра е, е формално победител Но, само формално! Защото Атила не продължава пътя си Но и Еций няма сили да го преследва!?
Че всичко се крепи на гения на Атила, го доказва загадъчната му смърт! Дали е така ,както се описва ,дали младоженката го е отровила, един Господ знае?
Но факт е ,че постройката , градена от него, рухва бързо след неговата смърт? Няма друг като него ,да се заеме да я поддържа, пак като него!
Хубава вечер, Таня!
Римската империя е загинала, защото е съществувала.
Според мен Рим е загинал много преди хуните - духовно. А умре ли някой народ духовно, то само се очаква събитието, което ще го срути; а какво ще е то, историята ще го зарегистрира.
цитирайСпоред мен Рим е загинал много преди хуните - духовно. А умре ли някой народ духовно, то само се очаква събитието, което ще го срути; а какво ще е то, историята ще го зарегистрира.
20. alchemist - Римската империя е загинала, за...
21:51
Римската империя е загинала, защото е съществувала.
Според мен Рим е загинал много преди хуните - духовно. А умре ли някой народ духовно, то само се очаква събитието, което ще го срути; а какво ще е то, историята ще го зарегистрира.
цитирай
Изтрий
Началото на края на Рим е поставено, когато с конституцията на Каракала, всички пълнолетни мъже стават римляни И всеки неримлянин по произход може да заеме ръководна служба!
Армията я довършва Галиен със забраната патрициите да служат в нея Генерали стават неримляни Но , още преди него ,става традиция армията да избира генерали- Първият е Макрин, който е Мавър Следват десетки, наречени войнишки императори, издигани от войниците Максимин Трак, например не стъпва в Рим, да го узакони Сенатът зает е и няма време Етвърден е задочно!
А смеят ли сенаторите ,да не го утвърдят? Тогава ще намери време да отиде в Рим и сенаторите ще видят кой е и с кого си имат работа
Хубава вечер!
цитирай21:51
Римската империя е загинала, защото е съществувала.
Според мен Рим е загинал много преди хуните - духовно. А умре ли някой народ духовно, то само се очаква събитието, което ще го срути; а какво ще е то, историята ще го зарегистрира.
цитирай
Изтрий
Началото на края на Рим е поставено, когато с конституцията на Каракала, всички пълнолетни мъже стават римляни И всеки неримлянин по произход може да заеме ръководна служба!
Армията я довършва Галиен със забраната патрициите да служат в нея Генерали стават неримляни Но , още преди него ,става традиция армията да избира генерали- Първият е Макрин, който е Мавър Следват десетки, наречени войнишки императори, издигани от войниците Максимин Трак, например не стъпва в Рим, да го узакони Сенатът зает е и няма време Етвърден е задочно!
А смеят ли сенаторите ,да не го утвърдят? Тогава ще намери време да отиде в Рим и сенаторите ще видят кой е и с кого си имат работа
Хубава вечер!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 107628