Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2022 14:12 - Относно една нова, хибридна дума!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 5714 Коментари: 9 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не, няма я в речниците, за съжаление,  но според мен  това е от недоглеждане!

Между герой и терорист не би трябвало да има никаква , дори и невидима прилика!
Но като чете човек или слуша разни излъчвания, все повече се убеждава, че даден тип- терорист например в очите на благородни девици, за други, с кръвясали очи,  е герой и то от калибъра на дебелата Берта?!

Следователно терористът се е превърнал в герой?  Има някакъв преход/ напомня ми тази дума за нещо/, следователно приказката горе е основателна!
Е, този именно преход от  тероризъм към героизъм може да се отрази с хибридната дума- Тероизъм!
Красива дума, галеща приятно  ухото при произнасянето й

Да разгледаме и в историческа насока, при това у нас , подобни славни преходи!

Някои у нас крещят срещу убийството на елита ни през 1945 от комунистическото правителство през 1945г ! Даже го определят за фашистко- ето още един преход  за който стана дума вече! Впрочем, не приемам убийството като решение, за това съм с тях! Прати ги при папуасите например,  в Нова Гвинея, да станат хора! Папуасите ще са доволни и то много!
Но не съм съгласен, че мой правуйчо, участвал в това правителство, комунистическото нарочено, е комунист? Знам историята му и, че напротив-антикомунист е!

Формалната причина за присъдата е Националната катастрофа, резултат от обявяването на Война на Англия и САЩ и влизането преди това в съюз с Хитлеристка Германия!!
Наистина, имагинерна война, една флоберка не е гръмнала срещу техен войник!  Но ,в замяна, английски летци настървено, като оси,  налитат към София и Враца ,най-вече и избиват няколко хиляди невинни цивилни, във Враца, като пилци или зайци!?
Така, да подредим фактите:

-Английските летци ни тероризират и убиват, заради решението на тези, съдени по- късно от народен съд ?! Вярно, Филов е световно известен учен, Станишев-хирург, но какво търсят в политиката-артефакти или пациенти?

-Следователно, за английските летци, те са пресъпници, които трябва да бъдат наказани чрез народа им? За това им дело, англичаните са наградени с паметен знак, на който ,признателни Българи поднасят цветя?

От друга страна, тези английски летци са си чиста проба долнопробни терористи, а не герои , особено ония,  хилещи се  като пача от пилотскиге кабини, наблюдавайки бягащите по улицата граждани на Враца, подложени на картечен разстрел!?!
Но, поради признатият от  нас героизъм на английските летци, излиза ,че Списаревски не е никакъв герой, а просто един долнопробен терорист, имал наглостта да направи таран на машина ,управлявана от английски летец- герой!?
И този наш национален елит, според закона на случая  може са е както героичен, така и терористичен?

Или пък вредните комуняги? Докато са палели огньове в Балкана ,за да им пуснат оръжие англичаните или са приемали при тях летци, като майор Томпсън  , са герои -антифашисти, после изведнъж стават отявлени фашисти?

Братко Браниславе/ Нушич/, ред в този хаос, само ти можеш да въдвориш!  А Гогол да го опише в нов том към Великата си книга! Или Хашек!

Затова, за бърза употреба, новата дума-Тероизъм! Отразяваща добре този славен  преход от тероризъм към героизъм и обратно!
Като се види, от прима виста да е ясно ,че става дума за такива преходни случаи!- от терорист в герой и обратно

Нищо ново под Слънцето, всичко е преходно!



Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. monarh1991 - Здравей, приятелю!
13.09.2022 14:58
Изненадващо и интересно, а и чудесно хрумване. Иначе националните герои са смятани за терористи от гледна точка на държавата, срещу която се борят за освобождение и самоопределение на нацията си. Така е не само с Левски и Ботев, но и с други като Андреас Хофер, когото открих, Джордж Вашингтон, Джузепе Гарибалди или Уилям Уолъс. Просто зависи от гледната точка. Иначе и за партизаните спорят, както и за противоположността им, горяните.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
13.09.2022 15:34
1. monarh1991 - Здравей, приятелю!
14:58
Изненадващо и интересно, а и чудесно хрумване. Иначе националните герои са смятани за терористи от гледна точка на държавата, срещу която се борят за освобождение и самоопределение на нацията си. Така е не само с Левски и Ботев, но и с други като Андреас Хофер, когото открих, Джордж Вашингтон, Джузепе Гарибалди или Уилям Уолъс. Просто зависи от гледната точка. Иначе и за партизаните спорят, както и за противоположността им, горяните.
цитирай

Изтрий

Точно така е, зависи от гледната точка И, особено, ако са диаметрално противоположни ,компромис няма!
Напомни ми за един случай с бивш приятел, тогава в НС! Срорихме отвън и той упорито ме убеждаваше ,че не съм прав? Изведнъж видях безсмислеността в спора И му казах Че спорим от различни позиции той от тази на Народен представител, вживял се до такава степен, че като такъв смята ,че ме представлява и в мисленето ми Да, но това е пожелателно , а не задължително Ако си сменим местата, напълно е възможно и позициите да си сменим
Разсърди се Смяташе ,че като е народен представител, длъжен съм във всичка да съм съгласен с него Може ,ако го бях избирал лично Тогава щях да съм задължен и да нося и отговорност! Но той влезе по списък, случайно Предният то отзоваха , изкараха му компромат, че е ченге Разболяха го и умря после и жена му умориха- директор на музея, свестна жена!
На този ,след години излезе наяве ,че също е бил ченге,но тогава го укриха И то, с долни изпълнения!
Иди им вярвай на такива!
Мамма миа, чакай хаир от такива!?

В СДС,борец срещу БКП ?, но участвал, при това непълнолетен, в разправата с католишките свещеници!

Майка ми жестоко е пострадала по линия на горяните Някой я натопил ,че им е ятак? Останах с впечатление ,че знае, кой? От отделни детайли смятам ,че разбрах Бивш партизанин я искал за жена Упорито, но тя отказала После той се издигнал високо в йерархията!? Разбрах и кой е Но, да се сърдя, че е станал причина, аз да се появя?!

Всичко най- добро, приятелю!
цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
13.09.2022 15:34
Както и да го погледнеш, бомбардирането на цивилно население не може да е геройство. Но понеже е по време на война, не е и тероризъм в чистия смисъл на думата. Ние българите като изявени терористи, имаме отделна страница в историята на този вид отчаяна политическа борба.
Съединените щати я наложиха в световната политика и сега думите "терор, терорист, тероризъм" се употребяват за щяло и нещяло.
Но тези, които форсират автомобилите и мотоциклетите си по нощите, определено са терористи.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
13.09.2022 15:49
3. kvg55 - leonleonovpom2,
15:34
Както и да го погледнеш, бомбардирането на цивилно население не може да е геройство. Но понеже е по време на война, не е и тероризъм в чистия смисъл на думата. Ние българите като изявени терористи, имаме отделна страница в историята на този вид отчаяна политическа борба.
Съединените щати я наложиха в световната политика и сега думите "терор, терорист, тероризъм" се употребяват за щяло и нещяло.
Но тези, които форсират автомобилите и мотоциклетите си по нощите, определено са терористи.
цитирай

Изтрий

Да, но имат паметен знак английските летци
А Списаревски е убил герои от антифашистката борба, патриотар е, разбираш, за какво намеквам! Не е интернационалист! Да им помаха с крила да се приземят и заедно да отидат на вечеря! Фашист е, по показанията на ветропоказателите !!Фашистки вятър го вее!

А тези, за които говориш, са и талибани и муджахидини- убиват и бягат И полицаи ги покриват?

Хубава вечер!
цитирай
5. jupel - САЙТА, ЗАЩО ПОЗВОЛИХТЕ ПРЕСТЪП...
13.09.2022 19:44
САЙТА ,ЗАЩО ПОЗВОЛИХТЕ ПРЕСТЪПНИЦИ И ШПИОНИ ,СОРОСОИДИ И С ТРОЛЕНЕ ДА ПРЕВЗЕМАТ САЙТА

САМО ФИНАНСОВА ЛИ Е ПРИЧИНАТА?
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Анита!
13.09.2022 21:54
5. jupel - САЙТА, ЗАЩО ПОЗВОЛИХТЕ ПРЕСТЪП...
19:44
САЙТА ,ЗАЩО ПОЗВОЛИХТЕ ПРЕСТЪПНИЦИ И ШПИОНИ ,СОРОСОИДИ И С ТРОЛЕНЕ ДА ПРЕВЗЕМАТ САЙТА

САМО ФИНАНСОВА ЛИ Е ПРИЧИНАТА?
цитирай

Изтрий

Едва ли, според мен- не!Никой не ги насърчава!
Има правилник и свобода на публикациите Един съдия в случая не може всичко да забележи Затова има помощници, наблюдение с камери за допълнителна справка, може и да му се сигнализира за незабелязан нарушител на правилата
Особено, ако само това му е целта на присъствието тук!?
цитирай
7. nedovolen - Невежеството е по-опасно от тер...
14.09.2022 13:16
Невежеството е по-опасно от тероризма. Дори и от този от етажите.
От невежество умират повече хора, от всякакъв тероризъм. Герои са тези, които се борят срещу невежеството.
:)))
цитирай
8. bojo12345 - Приятелю, можем да си пишем и разсъждаваме много по тази част от историята ни!
14.09.2022 17:12
Много от партизаните са отишли в гората от страх, че ще им се потърси сметка за провинения. Но едно им отчитам като плюс - изгаряли са документите от кметствата при акциите! Толкова добре, че дори и сега в компютрите липсват сметки кой кога и защо е роден?
С за бомбардировките - ингилизите били слаби в ориентацията. В Хасково още се говори, че те така се объркали, че вместо да хвърлят бомби над Пловдив, дошли и харесали хълмовете на хасковските минерални бани! Затова в централните гробища на Пловдив им е отредено специално поле с човек да поддържа, за разлика от другите терени.
А може би по-висша сила ги е отклонила?
Кой знае, но е за добро!
Хубава вечер и спокойствие в дома ти!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
14.09.2022 19:50
8. bojo12345 - Приятелю, можем да си пишем и разсъждаваме много по тази част от историята ни!
17:12
Много от партизаните са отишли в гората от страх, че ще им се потърси сметка за провинения. Но едно им отчитам като плюс - изгаряли са документите от кметствата при акциите! Толкова добре, че дори и сега в компютрите липсват сметки кой кога и защо е роден?
С за бомбардировките - ингилизите били слаби в ориентацията. В Хасково още се говори, че те така се объркали, че вместо да хвърлят бомби над Пловдив, дошли и харесали хълмовете на хасковските минерални бани! Затова в централните гробища на Пловдив им е отредено специално поле с човек да поддържа, за разлика от другите терени.
А може би по-висша сила ги е отклонила?
Кой знае, но е за добро!
Хубава вечер и спокойствие в дома ти!
цитирай

Изтрий

Това , с грещката е постановка за оправдание
С разстрела във Враца е станал скандал Нашето посолство в Москва го е отнесло към Сталин , а той- към Чърчил и Рузверг! САЩнаредили на Англия да спре бомбардировките над цивилни обекти!
Те се оправдали, че сбъркали Врац-а, заради рязко вдигналата се мъгла със София?/ Но разстрелът на бягащи по улиците хора и смехът от това, мятане на празни варели за гориво? /
Дядо ми помнеше бомбардировките на гарата в Пловдив Пуснали светлинни балони, заревото се виждало от двора в къщата, на 40 километра, както и екотът от бомбите!
Е, осветили гарата, да не стане пак грешка!
Факт е, че малко след станалото, бомбардировките над България са преустановени!
Има си установени морални норми за такива деяния-Извинение, официално Всеки достоен човек го прави, без да смята ,че е унижение!
Аз не мога да забравя как двама професори ми се извиниха за нещо, направено преди години Не ме познавали добре, били подведени С няколко думи, с искрено разкаяние, непоискано и без лицемерие
Аз бях простил вече, но това ме разнърси от дъното но дущата!
Това е постъпка на силен човек, да признае грешката си!
Трябва да се усетят, че е време да ни се извинят за три неща - за поведението си в Берлин и в Ньой и за бомбардировките- на роднините на убитите без вина!

Всичко най- добро, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139305
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102601
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031