Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2022 23:31 - Спомени за Добрич
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 5303 Коментари: 4 Гласове:
28


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Изглежда ,че ще подхвана служебна поредица- спомени от командировки?
Един ден , през 90-те години,  телефонът ми извъня Тогавашният шеф, викаше ме в кабинета си!  Там заварих и друг, непознат човек .Оказа се зам. директор на Добричкия завод за акумулатори, състудент на шефа.  Имат производствен проблем, канят ни в Добрич, да се запознаем  какъв е и ако  решим, да се заемем с него За тях е от изключителна важност това!

Ставаше дума за акумулаторните кутии, произвеждани от пластмаса!  Сключили са голям договор със завода в Толиати, но те сега поставят условие за студоустойчивост-минимум -30 градуса Но ползват наш полимер Имах задача преди това в завода в Пазарджик, стана ми интересно, така ,че се съгласих да се запозная на място с проблеча!
Да, той, нашият полимер не  отговаряше на това изискване!  Този му показател бе в рамките на -5 до -10 градуса Не искат да прибягват до чужд, надяват се ние да направим нещо
Заминахме за Добрич!  Градът ми хареса,тогава  беше с над сто хиляди жители, голям за нашите разбирания! Беше през зимата, на главната улица,  ориентирана в посока север -юг, такъв жесток северен вятър ни пое, че едва не ни издуха! Спомням си само за още един такъв подобен случай, но , много далече от България.... Ше изпреваря, лятото промени мнението ми за града, с неговия чудесеен парк и Добруджанско Слънце Името? Идва от деспот Добротица, владетел на една от трите Български дължави преди падането ни под турско владичество! Добрич се именова след Освобождението ,в памет на Деспот Добротица, чието име носи и Добруджа!
Градът привлича и апетитът на изродените Българи-румънските чокои! Два пъти ни го взимат и връщат насила Било с бой, било с помощта на Хитлер! Но ,тази помощ има цена за нас! Дано няма трети път!?.....
.
Добри хора, какъвто беше и зам директорът на завода Оказа се, че целият руски пазар е техен-доставят му  акумулаторни кутии И държат да не го загубя!т Бях готов да отклоня предложението ,но тези думи ми промениха решението! На въпроса на шефа, заемам ли се , отговорих утвърдително! Твърдо решен да направя всичко възможно!

 Студоустойчивостта е показател, показващ до каква темрература издържа полимер, без да се счупи при удар с определена сила С понижаването на температурата пластмасата губи еластичност, става крехка и лесно се чупи!  Знаех с какво мога да постигна това - да я подобря! Имах на разположение френски продукт, нещо средно между пластмаса и каучук-Солпрен! Термоеластопласт, с малки количества може да постигна тези изисквания относно температурата !Все пак, пластмасата трябваше и  да запази механичните си свойства!

да, получих лабораторно продукт с нужните показатели! Изпитанията потвърдиха, че кутиите отговарят на поставените изисквания Зам. Директорът беше в небесата от щастие! Каза ,че работят експериментално с унгарски продукт, имат предварителен договор, но вероятно ще продължат с нашия Сега цената ще реши всичко! Каква ще бъде цената?
Бях направил предварителни изчисления Казах ,че на база вложени продукти ,ще е по- висока от тази на ползвания полимер, наш, досега! Посочих я Той каза ,че унгарската е по ниска? Поисках ,все пак, някаква информация за този продукт Знам ,че не е позволено, но цената направо ме смайва !  Специалните полимери обикновено со двойно по скъпи от обикновения, този е невероятно да е с такава цена!?

Съгласи се,  даде ми каквото имаше! Оказа се почти същия по състав на моя, но  нямаше как,  да е с някакъв друг състав!?

Казах ,че имам две предположения относно цената Работното-че е дъмпингова, да ги зарибят, да се обвържат с този продукт и когато стане това факт, ще вдигнат цената, вероятно двойно?  ще се обосноват защо и няма да има мърдане! Имам и друго обяснение, но е конспиративно и няма да го споделя пък и не вярвам особено в него?/ комисионни, но да не ме издаде някой?/
От друга страна, отказът беше добре дошъл за мен! Имах друга сериозна задача, щях да се прехвърля изцяло към нейното решаване!
Все пак, казах, ако се получи това, което предвиждам, насреща съм!

Случиха се други неща!
Продадаха ни като във Венеция, на пазара на роби! Дойдоха нафукани чужденци и по- лошо, еничари, не познаващи работата ни, но в замяна, смятащи ,че могат да я оценяват?!
Ха-ха-ха! Възгеч!
И нея и нас! Като отклонение, беше решение за всички нас, един такъв щеше да ме изпитва?Побеснях, казах ,че ще го направя за пет стотинки, колкото и струва! Знаейки ,че не говоря празни приказки, началникът ми се примоли, да оставя мръсната вода ,да се изтече! Да не се занимавам с нея!

След около година, телефонът звъни! Зам. директорът от Добрич! Излязъл съм прав, станало е точно това, което съм предвидил! Цената е двойна!
Правим ли нашето?
Казах му ,че в момента съм с вързани ръце! Нищо не мога да правя, без да ми наредят официално!  Направя ли го, ще си изпатя жестоко!  Редът е да се направи официално искате към ръководството на комбината, какво искат, с кой държат да работят и когато и мен официално натоварят, правим го!
Вече познавах маниера на" работа" ,новият!
Знаех ,че на мен тази работа никога нямаше да бъде възложена! Но не само това!
Че тя изобщо нямаше да бъде и свършена! Защото, за съжаление, нямаше кой друг да го направи
Та, чакам и до днес, да ми се обадят!

Шегувам се, изобщо никой не чакам да ми се обади, не смо сега, но и тогава!
Хората не искаха да работим! Това ми стана ясно веднага! И защо?



Гласувай:
28



1. panazea - Защото искаха да ни фалират , Лео !
15.09.2022 00:10
Да фалират цяла България !
А нашите управници ни предадоха и продадоха, като Юди из Кариота !
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
15.09.2022 00:39
1. panazea - Защото искаха да ни фалират , Лео !
00:10
Да фалират цяла България !
А нашите управници ни предадоха и продадоха, като Юди из Кариота !
цитирай

Изтрий


Вярно е ,Тони!

Под претекст-Неефективни производства
Това е глупост, по отношение на познаваните от мен производства
Все пак, не познавам всички
Но да приемем дори ,че е така? Какво предложиха насреща-безработица и бягство на надеждата на нацията-младежта!? Това ли? Къде им са високоефективните производства Там, където са ги чули ли?
Не го казвам от завист Аз, точно заради тези некомпетентни ,но със самочунствие за всьо и вся хора се отдръпнах Не са компания за мен, камо ли да ме ръководят?

Лека нощ!
цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
15.09.2022 13:15
Да. Голяма мътилка беше приватизацията.
Нашият управител на клона изпрати авторитетен синдикален деец в министерството във връзка с искането за закупуването на предприятието от РМД. Условието за разрешение било 300 хиляди в брой.
Коментарът на управителя ни беше : "Да им еба майката!" и с това се приключи.
След това ни продадоха на един циганин за 1 долар.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
15.09.2022 15:54
3. kvg55 - leonleonovpom2,
13:15
Да. Голяма мътилка беше приватизацията.
Нашият управител на клона изпрати авторитетен синдикален деец в министерството във връзка с искането за закупуването на предприятието от РМД. Условието за разрешение било 300 хиляди в брой.
Коментарът на управителя ни беше : "Да им еба майката!" и с това се приключи.
След това ни продадоха на един циганин за 1 долар.
цитирай

Изтрий

Такива се котираха високо!?
Един голям завод "продадоха" на един с прозвишето" циганчето" ? Ама истинско!
И до днес е мистерия за мен ,що за тип беше? Като"купи" завода, всички технически кадри напуснаха Такова унижение не можеха да приемат!
Бог да пази България!

Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9144238
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031