Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2022 16:16 - Казармен букет
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2349 Коментари: 14 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Букетът е от случки в казармата, но в разказа присъства и един истински букет от рядко и красиво цвете!
Причината за него е коментар по телевизията относно Ямболските казарми, които са разрушени!  Какво ще прави новия стопанин с мястото им?

В тези казарми измина  повече от година от живота ми И куриозното е, че ден преди да се уволня, сключих граждански брак. Подложихме приятелството си с жена ми на изпитание Ще издържи ли на двете години казарма? Не беше лесно ,но издържа! Определихме датата така, че да е след уволнението Но ни задържаха и стана така ,че в рамките на едно денонощие сключих брак и се уволних от казармата!
Уволнението- на днешна дата!

Служих във Враца Така се стекоха нещата, трябваше да получа офицерски чин и да остана там Но те предпочитаха местен човек  Предложиха да ми да се откажа в полза на местно момче, в замяна ,ще ми съдействат да бъда в Бургас! Приех
Даже и не проверих как стоят наистина нещата
Тръгнах за Сливен, като уверявах бъдещата ми жена, че оттам ще ме нвърнат в Бургас!

Да, но не стана така Насочиха ме към Ямбол, там щели да ми кажат къде ще бъда Стана ми ясно ,че ме чакат Грудово или Звездец Бях убит направо Обвинявах себе си, че наивно съм повярвал на обещания?  В Ямбол стоях съвсем безучастно, когато ни привикваха един по един?  Колега ме сбута, не чувам ли ,че ме търсят?  Стреснах се Полковник, химик, повтаряше името ми Обадих се и отидох при него Беше началник химическа служба на дивизията Каза ,че ще заемам тази длъжност в артилерийския полк Да тръгвам с него ,ще ме представи на щаба. По пътя ми каза, че той ме насочва там, имам отлична характеристика от Враца, надява се да я оправдая! Гневът ми се стопи все пак, не са ме излъгали, направили са ,каквото могат!

Това каза и началник щаба, когато отидох в полка  Надяват се да оправдая написаното в характеристиката Няма да ми е лесно, в ролята на щабен офицер на полк съм А на ученията жив или мъртър, болен или здрав, там трябва да съм, без мен не могат!
Началник щабът веднага ми постави задача?  Да напиша годишния му план Показа ми,как?

И стана първия фал Написах го, но той  то искал калиграфски А с красиво писане не можех да се похваля Ядоса се и ми взе книжката ,на съхранение Ако искам отпуска, да го търся! Два пъти ми отказа и реших ,че няма смисъл да го моля Излизах без книжка, намерих си място за цивилните дрехи при състудент       В събота и неделя изчезвах в посока Бургас, когато беше възможно! Набелязах си и маршрут в града-покрай къщата на коменданта!?  Там комендантските със сигурност не шетат, а той няма да заподозре ,че съм без отпуска Да ,но веднъж ме спипа. И работата опря до ареста !Спаси ме началник щаба, временно,  излизахме на учение А без мен не могат Свърши учението, попитах го ,кога да тръгвам? Той се сепна- Къде? При коменданта в ареста Сопна ми ке-луд ли съм, как ще ме пусне при този идиот?

Беше симпатяга началник щаба! Ругал ме е , насаме не е правил на пет стотинки, но пред хора не даваше и прашинка да падне на мен-подполковник Иванов !Веднъж, на едно заседание на щаба го попитаха, защо ме защитава, наистина си върша работата, но покрай нея правя и поразии-случаят с коменданта Но отговори ,че го прави заради това, че като се уволня,ше заработя в институт,на който ,той, като се пенсионира и портиер не може да стане ! Гледаха ме въпросително, но вдигнах рамене Нямах представа, какво има предвид Този човек предсказа Бъдещето ми!
Иначе , имаше момчета от Благоевградско, проблемни Бяха ме предупредили да внимавам с тях Подложиха ме на тест Дадох добър урок на тестващия и станах техен човек Слушаха ме и номера не ми правеха Добре дошло за ръководството С тях, като началник караул ,само аз бях абониран А имаше едно момче, сестрин внук на Ванга ,с него бяхме големи приятели!

Имахме и голямо учение ,по линията на Варшавския пакт Нас бяха определили, да "хвърлим" атомната бомба/,  с нея почваше войната/  Тренирахме с УНФ, което пълнехме с направен от нас напалмов заряд Напалчов фугас На тренировките през зимата нямахме проблеми в снега  Но на последната ,беше вече избуяла трева ,тя се запали и въпреки че беше зелена,гореше като суха! Огънят се насочи към близките цистерни Гасяхме с ръце ,но без успех Пратих един войник за помош, но си мислех ,че поне той ще се спаси Но,  изненадващо дойде помощ от друго място ,войници с кирки и лопати С тях загасиме огъня на метри от ццистерните!
И на самото учение стана фал Старшината,който трябваше да взриви фугаса ми докладва ,че не се получава  А откреща беше маршал Якубовски ,главнокомандващият!
Грабнах батерията от ръцете му, сметнах ,че е неправилно свързан фугаса и хукнах Да ,беше свързан накъсо На бегом се върнах и го взривих Учението започна, нормално, никой не направи забележка!

И други премеждия сме имали Например ,на учение ,камионът ни започна да се обръща на едни кални коловози, в Харманлийско Пресрещваха го клоните на мощно дърво и го върнаха обратно После се огледах, това беше единственото дърво в района! То ни спаси!
А от стреса покрай пожара, един от старшините се разболя и набързо почина На 32 години само!

На едно учение на Бакъджика, там наскоро се беше разбил самолета на командващия нашите ВВС, ако не се лъжа ,беше с фамилия като моята, край един гъсталак мярнах нещо синьо Отидох и какво да видя, сини минзухари?  Много! Набрах един букет с ясна цел!
Видя ме един от офицерите Веднага да съм ги хврърлел Били защитени и може да ме съдят И освен това- силно отровни Къде ще си мия ръцете? Разбира се ,че не ги хвърлих! Същият ден се прибрахме и в един плик пратих на любимата С хиляди заръки , да внимава ,за да не пострада!
После се смееше Пратил съм ги , а трябвало да не ги пипа? Какво да ги прави тогава?

Като наближи време за уволнение, предложиха ми да остана, на редовна служба Дадоха ми месец за отговор, да не се притеснявам и да не бързам! Имат човек, резерва, но предпочитат мен Да се консултирам с близките,да няма проблеми после Все пак ,не съм местен!
Бъдещата ми жена беше категорично против! Знае какво е да имаш мъж военен-баща и беше военен лекар В Ямбол не иска да живее Не го каза но нещата стояха така : да избирам между нея и работата като военен!
Е и без това нямах особено желание, взех правилното решение!
Не ми се разсърдиха, пожелаха ми искрено успех!

Честит празник на Будителите



Гласувай:
25



1. iw69 - Честит
01.11.2022 16:28
Празник и на теб!
цитирай
2. panazea - А помниш ли на ученията , как хвърляхте гранати пред танковете , пък онези си мислят , че са тръгнали на сватба!
01.11.2022 17:06
Отворили си люковете на танковете и се показали отгоре , като сватбари!
Изобщо не са очаквали истински учения , които сте им приготвили!
цитирай
3. zemela - Ако сините минзухари са толкова ...
01.11.2022 17:19
Ако сините минзухари са толкова страшни, досега да ме няма. Много букетчета съм набрала, включително и с други отровни или номинирани за такива цветя, пък още си ходя по земята :) :) :)
цитирай
4. dobrodan - Правилно си постъпил :).
01.11.2022 17:45
Военните... да не започвам, че няма край.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Ив!
01.11.2022 18:30
1. iw69 - Честит
16:28
Празник и на теб!
цитирай

Изтрий

Благодаря ти!
Честит да е и на тебе!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
01.11.2022 18:43
2. panazea - А помниш ли на ученията , как хвърляхте гранати пред танковете , пък онези си мислят , че са тръгнали на сватба!
17:06
Отворили си люковете на танковете и се показали отгоре , като сватбари!
Изобщо не са очаквали истински учения , които сте им приготвили!
цитирай

Изтрий

Това е било в по- предни гозини!
При нас ученията бяха повече на карта От подадените ми данни правя изчисления, давам ги на началник щаба и командирът след това прави разпореждане, какво да направи полка
Веднъж , на учение спряхме за малко Слязохме До съседната машина видях приятел Оставих чавтата си до моята машина и отидох при него ,като следях движението Мина началник щаба , спря за малко и продължи Върнах се, чантата я нямаше Разни варианти ми предлагаха, но бях сигурен ,че беше началник щаба Тръгнахме Колата му макаше недалече от нас Той беше до нея ,с чантата ми в ръка
Съжалил ме е ,знаел е, че ще се притесня и не ме тормози, както е можело
Каза ми ,че ми е за урок, документи не се оставят така
За всеки лист от картата военен съд дава три години Моите са четири- 12 години Бяха секретни, топографски карти
Сега, поисках да видя къщата на баба ми и дядо ми Не съм явиждал от години! Подадох адреса Появи се веднага Огледах я отвсякъде от стрната на улицата

Честит празник!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Честит празник, Земела!
01.11.2022 18:54
3. zemela - Ако сините минзухари са толкова ...
17:19
Ако сините минзухари са толкова страшни, досега да ме няма. Много букетчета съм набрала, включително и с други отровни или номинирани за такива цветя, пък още си ходя по земята :) :) :)
цитирай

Изтрий

Права си, не знам точно по каква причина, но той искаше да ме откаже от тях Да не би и другите да се юрнат да ги събират И да се разчуе Огледах внимателно района след това Стори ми се първонално, че са много Много бяха на окоро 50 квадратни метра Никъде другаде не видях Щеше да е престъпление, ако ги бяхме унищожили!

Хубава вечер!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
01.11.2022 19:00
4. dobrodan - Правилно си постъпил :).
17:45
Военните... да не започвам, че няма край.
цитирай

Изтрий Споделих и с родителите ми Отначало го приеха Ще имам финансова независимост ,такива пари не дават никъде! Но, като разбраха ,че не искам чак толкова ,бяха откровени Недей, твоето призвание не е там!

Честит празник!
цитирай
9. donchevav - Честит празник, Лео! И аз мисля, ...
01.11.2022 23:57
Честит празник, Лео!
И аз мисля, че не си сгрешил, като не си останал в армията. Но май наистина си бил дялан камък, щом и военните са искали да работиш за тях:)

А есенният минзухар е наистина отровен. По нашия край цъфти в изобилие, но никое животно не го яде. Знам, че дори като билка се събира много внимателно - и се суши и съхранява далече от другите билки. А иначе е толкова красиво цвете, особено като букет от последни есенни цветя!
Поздрави, Лео!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Венета!
02.11.2022 00:59
9. donchevav - Честит празник, Лео! И аз мисля, ...
01.11 23:57
Честит празник, Лео!
И аз мисля, че не си сгрешил, като не си останал в армията. Но май наистина си бил дялан камък, щом и военните са искали да работиш за тях:)

А есенният минзухар е наистина отровен. По нашия край цъфти в изобилие, но никое животно не го яде. Знам, че дори като билка се събира много внимателно - и се суши и съхранява далече от другите билки. А иначе е толкова красиво цвете, особено като букет от последни есенни цветя!
Поздрави, Лео!
цитирай

Изтрий

Честит празник и на тебе, истинският учител!
Не знам защо ме харесаха? В началото работата тръгна зле, особено със случая с коменданта Питаха ме, защо съм минавал край тях? Обясних, че няма да се усъмни в мен Отговорът ме разсмя, това е вярно, но ако е нормален?
Може би защото озаптих онези келепири от Благоевград и Петрич, нещо ,което никой не беше правил Е, проявих се при пожара и при учението на Варшавския пакт И бързо чертаех картите
Можех наистина, но не съжалявам Жена ми ,коконата ,категорично отказа да е в Ямбол Обречено беше и добре стана Аз си заех възможно най- доброто за мен място Най- смешното беше ,че не ме пускаха ,дори на екскурзия на Запад ? Щял съм да избягам? Но аз не умирам да съм непременно навън След промяната ме издириха, всичко беше готово, но отказах Причината беше сериозна наистина, но съвестта ми е чиста-щях да съм предател спрямо родителите ми, ако бях го направил

Всичко най-добро, Венета

П.П. Наистина ,гледах като омагьосан минзухарите! Късах внимателно, да не ги изтръгна
Нещо подобно изживях тази година на " Каменната сватба" Не отидох отблизо да видя младоженците Търсех пътеката и я снимах отдалече Мярнах нещо синьо зад тях ,направи ми впечатление Но реших ,че са изсипали някаква боя? После проверих на снимката Оказа се ,че е нормален цвят на ивица от варовика, при увеличението Трябваше да отида, да взема парче от него Съжалявах!

Лека нощ!
цитирай
11. kvg55 - leonleonovpom2,
02.11.2022 13:56
От мойто момиче получавах писма всеки ден. Пликовете украсени с рисунки на цветя и птички. Бях обект на всеобща завист. Събирах писмата във вътрешния джоб но куртката и след това ги криех в мешката. Един път старшината ме накара да покажа пред строя, защо ми е издута куртката отляво. Казармените истории край нямат. Днешните младежи нищо не знаят.
цитирай
12. bezistena - Поздрави за празника на Будител...
02.11.2022 22:46
Поздрави за празника на Будителите, Адаш, и за носталгичните навеи от екстремалното ти пребиваване в нашия град!
Когато чета спомените ти за казармата на Боровец, който е емблематично сакрално място в Ямбол, винаги си представям как когато компании на групи във вихъра на нощния живот или интимни двойки поотделно, сме вървели нагоре или надолу по стълбите на хълма към култовия ресторант и дискотека на върха и потайностите на скритите кътчета, като пътят минаваше плътно по северната граница на казармата, по телената ограда или по стената редовно се виждаха часовите от постовете на гарнизона или други момчета – войничета, дошли да видят отблизо и се отъркат до нормалния цивилен живот, най – вече и до Божествените ямболийки, с които постоянно общуваха през оградата като прелюдия за предстоящ духовен и телесен обмен!
Колко красиви ямболийки съм виждал край гарнизона и из града и парка със старшини школници от цялата страна, радващи живота им...
Жена ти е имала късмет, че не те е хванала тяхната магия!
А аз бях, Адаш, в Грудово, на баира Баба Велика и постоянно из Странджа – две години дивотия, която по – късно разбрах че е била моята школа!
Не си ми казвал коя година си бил в Ямбол?
Изпращам ти малко инфо и картинки за свещения Боровец, където си бил изпратен за езотерична пси – енергийна терапия и закалка!
Бъди благословен, Адаш!
Поздрави и за любимата ти съпруга.

Пътуваме с машината на времето за експеримента с разпъването на кръста и операцията по Възкресението на Исус, Господарят на Извънземните, идващи скоро!
https://bezistena.blog/history/2021/04/30/pytuvame-s-mashinata-na-vremeto-za-eksperimenta-s-razpyvanet.1759568

Защо циганите в Ямбол живеят на северния склон на Боровец и колективен акт на покаяние на цигани,Българи и всички други племена
https://bezistena.blog/history/2018/12/09/zashto-ciganite-v-iambol-jiveiat-na-severniia-sklon-na-borov.1638016
цитирай
13. shtaparov - Много интересна история- чувал съм ...
04.11.2022 02:16
Много интересна история- чувал съм легенди за службите в Грудово и Средец,но бях свързочник в Софийско поделение и правехме учения най-вече в районите около София. Само едно беше в Западните Родопи и на връщане трябваше да минем през родния ми град,но заради забравена макара върнаха само нашата джипка от всички участващи поделения,макар вината да не беше у нас и така ни се размина
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
04.11.2022 09:22
shtaparov написа:
Много интересна история- чувал съм легенди за службите в Грудово и Средец,но бях свързочник в Софийско поделение и правехме учения най-вече в районите около София. Само едно беше в Западните Родопи и на връщане трябваше да минем през родния ми град,но заради забравена макара върнаха само нашата джипка от всички участващи поделения,макар вината да не беше у нас и така ни се размина


Така е, казармените истории нямат край!
И аз приех службата в Ямбол като интерниране от набалото й
Но, после взе да ми харесва Е и аз имам заслуга, вършех си работата, не съм по симулациите на работа
Войниците и старшините си имаха дневни задачи-Поддръжка на химическото имущество Знаеха, че по нсяко време мога да ги проверяи бяха съвестни А като отида при тях, ралботя наравно с тях Няма ли ме в ралотното време, в щаба знаеха ,че съм в скрада и пращаха човек ,там да ме търси Имуществото беше изрядно, полковото Цъкаха с език при проверки

На големи учения, когато нямаше ядрен взрив, отговаряхме за химическата опасност- на химически наблюдателен пост Качвахме се на висок хълм и оттам ,със сирената подавахве непрекъснат сигнал Да облекат защитното облекло и да сложат противогазите Веднъж ,температурата беше около минус двадесет градуса Един от войниците, спеше при всяка свободна минутка, млад войник, заспа Да ,но по едно време се уплаших, да не го хване бялата смърт Казах на другия да го събуди Но той не бързаше, мотаеше се В това вреше трябваше да дадем сигнал !Задействах сирената Спящият не реагираше Другия със шут в подметката на чепика го накара да скочи и да пита какво става, каква е тази гюрултия?! В това време шинелът му през процепите се навря в сирената и спря перката и!
Вай!
Едвам я освободихме, с войнишкия нож отрязахме парче от него За секунди стана всичко ,но се усети
После началник щаба ме пита, какво сме правили горе, защо сме подали два сигнала? Казах му и се смя много /Швейковска история и днес ми е смешно, като се сетя/! Но се съгласи ,че е можело, наистина, да стане беля с войника!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9308302
Постинги: 1357
Коментари: 29764
Гласове: 103228
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930