Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2022 00:28 - Някои подозрителни съвпадения в историята и в литературата
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 7461 Коментари: 10 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Случват се съвпадения, разбира се, затова я има и тази дума в лексиката!  Но някои създават впечатление ,че са не само подозрителни, но и нагласени и експлоатирани  умишлено злонамерено!?

Император Тиберий, вторият по ред Римски император, след боледуване получава инсулт ! Не дава признаци на живот .Край него са Макрон / съвпадението на  името на френския президент с неговото наистина е случайно/, командирът на преторианската Гвардия и наследникът му Калигула! Въпреки, че самият Тиберий твърдял, че племенникът му Калигула ще го наследи ,само когато премине на кон залива на Пуцеоли , ,на северозапад от Неапол? Ще рече ,че счита за невероятно онаследяването му от Калигула, защото е невъзможно да мине на кон залива!

Счел ,че Тиберий е умрял, за всеки случай Калигула снема от ръката  му императорския пръстен! Знак, че вече той е императора! Но Тиберий изведнъж се размърдва и първата му работа е да провери дали пръстенът е наръката му? Виждайки ,че липсва,вдига тревога-къде е ?Ужасени от съдбата ,която ги очаква, Калигула и Макрон удушават Тиберий с възглавници  и възникналият проблем с възкресяването му е решен!

Подобна история, разпространвана неофизциално,  се разиграва във вилата на Сталин през 1953г Установено е, че е получил тежък инсулт! В безсъзнание е Най -близко до него са четиримата най-доверени на Сталин, Берия и Хрушчов измежду тях! Изведнъж Сталин идва в съзнание и чува разговора, който се върти около неговата смърт Пита, защо говорят така за него? Ужасени Берия и Хрушчов удушават Сталин с..възглавници ?!После Хрушчов заличава следите като убива Берия Впрочем и Калигула убива съучастника си Макрон!?
Човек има впечатление ,че втората история е индигова на първата!? Аколко е достоверна пък първата ,един Господ знае?

Скоро след като Шолохов Написва " Разораната целина", тръгва слухът ,че е откраднал ръкописа от учител,  дал му го , да прегледа качеството му и да каже ,става ли за публикуване Но Шолохов не върнал ръкописа и го издал като свой?
В литературата има много мистерии и най-голямата е може би с Шекспир ?Че реалният автор е друг,  ползвал е чуждо име на реален човек !Най-силното доказателство ,че  е така, е фактът ,че въпросният Шекспир не е напускал в живота си Англия и няма откъда да знае такива точни подробности за Верона, след като никога не е посещавал Италия?

Но да се върнем на кражбата на ръкописи Тази тема е широко ползвана у нас, до такава степен, че човек не иска да вярва дори! Кой ли не бе обвинен в подобни кражби? 
И интересното е, че се спекулира с хора, предложени за Нобелова награда Няма ,наистина, по-сигурно средство да бъде бламиран някой за нея, след като бъде обвинен за крадец! Е и Хайтов , и Антон Дончев имаха тази горчива съдба! На Хайтов, както при Шолохов, мисля че беше учител далият  ръкописа за "Диви разкази"?, А на Дончев-  Мутафова, защото не можела да го издаде, не и разрешавали! Тя го подарила!,  не е краден!Звучи правдоподобно и аргументът е , че написал книгата за малко повече от месец и е ибл на34 години, още незрял писател?

По същият начин и Веселин Андреев беше обвинен за кражба на единствената си стихосбирка с известното стихотворение за Антон !? Доказателства няма-само това ,че друга не е издал От партизанин, който е убит!
Сигнална лампа ми  светва ! И аз друга за анхиалските монети не съм издал, следователно съм я крал? Това да очаквам?

Грозно е ,особено пък в  дните след смъртта на Дончев ,да  му да се вадят подобни съмнителни версии! Затова ,единствено ние на Балканите нямаме Нобелов лауреат по литература , а четирима души  са номинирани ?Другите са Пенчо Славейков, смъртта му е попречила да я получи, а на Вазов-завистта Бълтарска? Рано му било?
Май  е  вярна в тези случаи приказката за дявола в ада край Българския казан!?
Ние сами не позволяваме някой от нас да постигне голям и признат успех!
Хубаво ,че денят на Будителите вече е минал, да не наливам катран точно на него!



Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sorossadistfucking - Замислих се за музикалните кражби у нас.
02.11.2022 01:56
Разкрил съм 2 такива преди 3 и 7 години на един голям естраден композитор, който иначе се съди с Л. Иванова. Едната кражба е част от не много популярно класическо произведение. Другата кражба е от творчеството на финландски рок-композитор. И двете кражби са усвоени преди ерата на интернет... Тогава е било лесно да усвоиш нещо духовно от...занзибар" и да го представиш пред необразованите и неинформираните за свой шедьовър.
цитирай
2. panazea - Много хубав разказ и паралели !
02.11.2022 07:25
Аз не знаех на Макрончо от где му иде името!
И за други автори се говори например Щилмарк , като е бил на каторга е взел романа Наследникът от Калкута от свой приятел.
За теб , Лео , не се притеснявам ! Толкова си дипломатичен , не засягаш никого !
Освен това съм сигурна , че Ти си написал книгата!
В интернет намирам много кавъри. Нови звезди , взимат песните на стари автори и ги представят за свои , без да споменат първоизточника. Обикновено авторът е някой скромен талантлив музикант , а плагиатът е нафукан инфлуенсър , трупащ богатство чрез лъжа. Поне да каже : Така и така , тази песен е създадена от еди кой си , аз я харесах и затова й давам нов живот и популярност.
Тя и Меркел беше плагиатка , та за какво да говорим ! После предаде Кол и го съсипа. Сигурно това е било нейното поръчение на полската еврейка другарка.
Да омаскари единствения свестен германски политик.
Както и да е ! Хубав Слънчев ден ти пожелавам !
цитирай
3. leonleonovpom2 - Привет!
02.11.2022 09:36
1. sorossadistfucking - Замислих се за музикалните кражби у нас.
01:56
Разкрил съм 2 такива преди 3 и 7 години на един голям естраден композитор, който иначе се съди с Л. Иванова. Едната кражба е част от не много популярно класическо произведение. Другата кражба е от творчеството на финландски рок-композитор. И двете кражби са усвоени преди ерата на интернет... Тогава е било лесно да усвоиш нещо духовно от...занзибар" и да го представиш пред необразованите и неинформираните за свой шедьовър.
цитирай

Изтрий

В музиката не съм вещ, но с Гого от Тоника бяхме приятели Заедно правихме дипломна работа, защитавахме, там пострадах заради него ,но не му се сърдя,световната слава вече го беше докоснала И заедно служихме
Срещнах наскоро Стефан Дьомов ,той създаде състава ! Казах му ,за пръв път ,че и той вероятно не е слушал изпълненията на " Бургаски вечери4 повече пъти от мен? Всяка вечер, особено когато бях дежурен, идваше при мен и се занимаваше с тази песен,търсеше най- добрият вариант, аранжираше я!
Дьомов се разплака!
Смених темата веднага
И от мен са ползвали, без да цитират! Анонимно,някои нумизмати казват еди какво си! Но, признавам си, има и коректни хора
Един беше подхванал моя тематика и за да не ме цитира беше я редактирал лошо Отказах се от битка, той се беше изложил, ще трябва да доказвам ,че аз такава глупост не съм писал Подарих му този смешен вариант Но книгата привлече вниманието на сина Казах му, какво е станало!
След ден идва и ми казва ,че цялата му книга е лоша сглобка от чужди работи Преписвал е със заглавията барабар Щракнеш го в Интернет и истинският труд излиза
Не ги спира това, че могат да ги хванат Обади ми се автор, не бях в България,от музея взел телефона ми, да иска разрешение да ползва мои работи Дадох му , естествено Уведоми ме ,като излезе книгата Казах шеговито, че е можел да ме пропусне Реагира бурно, нали ще го хванат Знае се ,че аз съм писал първи по въпроса!

Хубав ден!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
02.11.2022 09:49
2. panazea - Много хубав разказ и паралели !
07:25
Аз не знаех на Макрончо от где му иде името!
И за други автори се говори например Щилмарк , като е бил на каторга е взел романа Наследникът от Калкута от свой приятел.
За теб , Лео , не се притеснявам ! Толкова си дипломатичен , не засягаш никого !
Освен това съм сигурна , че Ти си написал книгата!
В интернет намирам много кавъри. Нови звезди , взимат песните на стари автори и ги представят за свои , без да споменат първоизточника. Обикновено авторът е някой скромен талантлив музикант , а плагиатът е нафукан инфлуенсър , трупащ богатство чрез лъжа. Поне да каже : Така и така , тази песен е създадена от еди кой си , аз я харесах и затова й давам нов живот и популярност.
Тя и Меркел беше плагиатка , та за какво да говорим ! После предаде Кол и го съсипа. Сигурно това е било нейното поръчение на полската еврейка другарка.
Да омаскари единствения свестен германски политик.
Както и да е ! Хубав Слънчев ден ти пожелавам !
цитирай

Изтрий

Да, античен герой е! Макрон!
Един прител на шега каза ,че ще отиде в радиото, ще плати таксата-50 лева и ще каже ,че книгата от,цитира моето име ,е крадена Попитах, как ще го докажеш? Тях доказателствата не ги интересували , а парите! Важното е, че ще го кажат по радиото Спорът стана глупав и го прекратих Но прекратих и връзката с него Казал на общ приятел ,да ми каже ,че се е пошегувал, разбира се ,че това което е казал не е истина! Да не се сърдя!
Но факт е, че злонамерен може и да омаскари, ако пожелае ,при това, безнаказано

Да, Кол беше свестният германски политик Но влошаването на имиджа му е бавно и полека Новият Шолц е уникум Той далече ще я надмине! Тя поне, внушаваше респект Този е от категорията на шантавия Борко!

Хубав, слънчев ден, Тони!
цитирай
5. kvg55 - leonleonovpom2,
02.11.2022 13:34
Нали знаеш – "Нищо ново под слънцето" и че историята се повтаря. Подробностите се повтарят без да има връзка между тях.
С други свои произведения и Шолохов, и Антон Дочев, и Хайтов, и Веселин Андреев са доказали, че са талантливи творци.
И въобще трябва да гледаме творчеството, а не жълтините в живота.
Авторът на текста на великата песен "Свещена война" В. И. Лебедев–Кумач се побъркал през есента на 1941 година при евакуацията си на изток, защото не могъл да натовари на влака всичките си домакински вещи, докарани на гарата с два камиона.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
02.11.2022 23:35
Благодаря ти ,че взе отношение!
В Ямбол бях 75-76 година Общо взето изкарах луда година там Питаш за ямболка ?Имаше колежка-студентка от ямбол, в по-долния курс!Момичето беше влюбено, но аз не бях сериозен! Чувствам вина и до днес, че не му обърнах внимание
В Ямбол нямах време да шетамНе че не излизах и не се прибирах през портала Само първия път минах през телената ограда Стар войник беще на пост Каза-Старшина ,ти си човек от щаба ,не се излагай да минаваш оттук!
Да ,но офицерите от КПП-то сигурно докладваха на началник щаба И той изненадвашо се явяваше след десет вечерта , да провери в казармата ли съм? Намекът беше ясен, разрешава само кино!
Защо се сетих да пиша сега ли? Ами гледах предаване за казармите, видях трънаците и ми стана много мъчно До нас беше танковия полк, имах много приятели там, имаше и химически взвод На едно учение в Ново село го поех, за да може взводният им да се ожени Заради жеста, готови бяха на ръце да ме носят Веднъж давах дежурство, на КПП-то Всички минаваха през него Пуснах войника да обядва и бях сам и скучаех! Връхлетя полковник,имаше дивизионно съвещание при нас Попита- Младеж,нали може да оставя шинела и шапката тук И замина Чудех се какво да правя? И видях старшините от танковия ,че са на път към изхода Взех шинела, стана ми, нахлупих шапката и тръгнах срещу тях Скъсаха се от козируване Едвам сдържах смеха, козирката крише лицето ми Но ,по едно време виждам едно лице под мен Навел се ,за да ме види
Казва- Симеонов, гледам ,че е млад човек полковникът и веднага се усъмних ,че си ти Връщай се веднага, дано да не те видят Подсъдно е, гавра с чина и суниформата е Беше от старите старшини
Много такива майтапчийски истории имаше
Благодарен съм на тези, които ме изпратиха в Ямбол!Луда година изкарах там Образно- бях на два стола-на единият в затвора, заради младежкиге нарушения,другият- на почетната стълбица при наградените!?
Хубаво ,че ценяха работата ми, за другото си затваряха очите!

Лека нощ , Адаш!
цитирай
7. shtaparov - Когато чуждестранни завистници ...
04.11.2022 02:02
Когато чуждестранни завистници почнат да се месят в живота на Българите,на нашите таланти започват да им се случват случки...
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
04.11.2022 08:58
shtaparov написа:
Когато чуждестранни завистници почнат да се месят в живота на Българите,на нашите таланти започват да им се случват случки...


Лошото е, че всеки чужд господар си има слуги тук
И няма втори Телериг, да пита настоящият си , считан за господар, кои са му слугите, да се запознае с тях И той иска да е с тях / като гледа ,как изпълняват смърната им присъда/
Няма и втори Калоян, да не е Треперко паша пред всеки чужд овластен негодник! Бил той и кралят на рицарите Жена му, куманката, носел се слух за нея, че го посещавала често, да му носи храна? Твърдели ,че и друго му носела?
Калоян организирал голям прием Наредил да доведат и Бодуен И там приключили земните му дни
На молбата на папата да освободи Бодуен,отговорил, че е щял да го направи, заради него, но за съжаление, той се споминал!
Може би темата е за постинг, дори и да си навлека гнева на родените за роби Всеки, който се присламчва ,към който и да е чужд господар, е от робска семка!
Затова е такъв, колкото и да се перчи пред свестните хора!

Хубав ден, приятелю!

Благодаря ти Ангеле, подсказа ми добро заглавие за постинг!
цитирай
9. monarh1991 - Здравей, приятелю!
04.11.2022 17:12
Добра тема, на мен ми хрумваше сравнението между Тиберий и Сталин, но относно терора, за смъртта не се бях замислял. И двамата в последните си години са изолирани. Тиберий, както и Ливия преди него, унищожава другите възможни наследници. За Шолохов съм чувал, но за Тихият Дон. Че го е откраднал от белогвардейски офицер, Фьодор Крюков. Само че един белоемигрант в България, Павел Кудинов, последната ми статия е за него, казах ти по джиесема, може би това ще следващият ми постинг, потвърждава, че Шолохов е авторът на романа. И досега се спори. Иначе аз винаги уважавам авторското право, когато копирам статия, посочвам изрично, че не е моя, името на автора и/или източника. И за повечето си статии посочвам източниците. Сравнението между немския поет Теодор Кьорнер и нашия Христо Ботев не съм го открил аз, а Любомир Владикин и даже изненадващо, Иван Вазов.
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
04.11.2022 21:55
Възможно е и аз да съм разменил заглавията, не го изключвам, защото не съм правил справка преди писането
Но фактът ,че има поне още едно, напълно равностойно произведение, говори красноречиво! И по стила може да се хване, че е негово!
А какво постигнаха борците за "чистата истина" у нас? Благодарностите на Орхан Памук, ако не се лъжа отново за името, който спечели Нобеловата награда за литература, гласена за Антон Дончев! По- щастливи ли са от това ?Че всички съседи имат нобелисти, само ние не? Чакаме нобелист за най- умен завистник!?

Лека нощ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9267464
Постинги: 1356
Коментари: 29746
Гласове: 103113
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930