Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2023 22:54 - Районът на разпространение на Българският език на запад
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 5811 Коментари: 11 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Писанието няма претенции за изчерпателност, всеки може да допълва...  То е , само с намерението,  да очертае някакви граници, предимно с топоними , хидроними и  думи за всеобща употреба!

Да, Български наимменования има във Франция и в  Испания!  Маркиранни от Екатерина Велика като славянски?  Но, има една малка  подробност!  Там, славяни като етнос,  не са присъствали никога! Ето някои от тях-ПИРИНеи, Ебро, Бургос, планината Бугараш и село Заек, чиято табела съм виждал! Последните две се свързват с Българските богомили, наричане във Франция-богри или бугри!

В Атлантическия океан, столицата на Ирландия-  Дъблин  Няма друго тълкувание ,ос вен да се свърже с Дъбилин-име на Ямбол!?  Да ,тези келти, ирландски и шотландски са били по нашите земи.....
В Чехия, за градец се ползва думата Храдец, вижда се ,че тя   е идентична с нашата градец!
Храдец Кралови- Кралски градец! Има и Вишеград, означаваш явно град, разположен на високо! Има такъв и у нас, по поречието на река Арда И на други места го има ,често срещано име е!

Не съм спец по чешкия език, но винаги ме е впечатлявало името на града Хутна ГОра В района са известните чешки рудници за сребро  Бих го превел Китна Гора или Планина?  Китна е красива!
И в Унгария топонимите не са никак малко, при това на базисни наименования- Буда пеща, Балатон, Печ...

Хърватска, на нея пък столицата и е  Загреб! Според едно от тълкуванията , името и е свързано с  Българският глагол загребвам/ Наложило се с кофи, по команда да отводняват блатистия терен на града!

Ами Словенско/ истинското име на Словакия/ и Словения!?
Те носят името на известните от " О писменехь" словени? Излиза ,че са един народ, ако името наистина е етносно ?  Но не са! И със зъби и нокти ще доказват ,че е така!

Сърбия, горката , е разположена на наши земи, последните отмъкнати подло с Ньойския договор!
Във връзка с постинка на Ангел Щахаров,относно къпането на Българите, ако изкъпеш един сърбин, ще се окаже, като му падне кирта, че е БЪЛГАРИН!?

Румъния?
Тук има море от находки- Български! Ами там има земи ,които са били повече време в Българската държава, отколкото днешните й?  До преди по- малко от два века са пишели на Български, говорели са и Български, до намесата на папати и на Австро-Унгария!?

Да изброим някои имена-Търговище- столицата на войводата Влад Цепеш-Дракола! Запазен е подписан документ от него на Български,  син е на Българския войвода Мирчо Стари! Тук всичко е Българско, че чак дрънчи в ушите на невярващите-
Крайова, Брашов, Букурещ...
И града , днешният ,на вероятната столица, Сарматегетузи на Децебал- Градищея Мунтяну
Няма нужда от превод, предполагам- Планински град! С градище обикновено се означават останките на стар, съществувал естесвено, град!

И да се върнем на думата град! Тя очевидно произхожда от Българския глагол градя! Да ,градът, средновековният, се отличава със солидния си градеж-Крепостни стени, дворци и други масивни сгради! В градовете, в главния ,  живее владетелят-  престолен град е ! Столицата-от преСТОЛ/ Болярите- в останалите градове!

Но обикновените хора, формиращи населението, те живеят по селата!
Население- от село, селяни!
Е, толкова!
По малко , за да е сладко!



Гласувай:
31



1. kvg55 - leonleonovpom2,
02.04.2023 10:43
Да!
Впечатлен съм!
Навсякъде може да се намерят български отпечатъци – и в Германия, и във Франция. За Италия да не говорим, където от древността живеят маса българи.
Сещам се за графиня Марица.
Пиер дьо Ронсар има български произход.
И колко още?
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
02.04.2023 13:10
1. kvg55 - leonleonovpom2,
10:43
Да!
Впечатлен съм!
Навсякъде може да се намерят български отпечатъци – и в Германия, и във Франция. За Италия да не говорим, където от древността живеят маса българи.
Сещам се за графиня Марица.
Пиер дьо Ронсар има български произход.
И колко още?
цитирай

Изтрий

Да, навсякъде сме! На всяка манджа меродия сме! Добре е и на всяка тенджера капак да сме, като гърците например, но не сме! Защото не сме единни, всеки поотделно смята ,че може да е капак?! А, за кои от древността се твърди, че не били, ама никак, единни?
Да, да, за траките! Но те са измрели и ние сме ги заместили! Досущ като тях! Единни в разединението!
Да, Петър Къпинов е истинското име на благородника Пиер дьо Ронсар! И Борджиите са от нашето котило няма друга такава фамилия в Италия! Фамилията им идва от арабското ни име- Борджан!
Иначе, Иван се среща рядко в Италия, но фамилиите Булгаро, Булгарелли, са нещо обичайно!
цитирай
3. monarh1991 - Здравей, приятелю!
02.04.2023 17:47
В Унгария също има Вишеград, Вишеградската четворка е създадена там. Наскоро в История.бг даваха за келтите по нашите земи. Гледал ли си го? В румънското Търговище е заловен Чаушеску - Николай Чаушев? В Хърватска пък има Велико Търговишче, където е роден Франьо Туджман. Последната владетелка на самостоятелна Бургундия Мария Бургундска е потомка на Иван Владислав.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей и ти, приятелю!
02.04.2023 18:22
3. monarh1991 - Здравей, приятелю!
17:47
В Унгария също има Вишеград, Вишеградската четворка е създадена там. Наскоро в История.бг даваха за келтите по нашите земи. Гледал ли си го? В румънското Търговище е заловен Чаушеску - Николай Чаушев? В Хърватска пък има Велико Търговишче, където е роден Франьо Туджман. Последната владетелка на самостоятелна Бургундия Мария Бургундска е потомка на Иван Владислав.
цитирай

Изтрий

Да, така е приятелю! Да, но се мълчи , при такова съчетание на две Български зуми за високо и град за Българския произход
Какво да се прави, свикнали сме да се покланяме на всеки ,считан по презумция ,че е над нас?
Като думата за кашкавала, Българският Че идвала от Италия , от каччокавало Има съвпадение на имената Но на запад по начало няма кашкавал Има жълто сирене
Поразрових се и намерих интервю на италиански професор, който отричаше кръстничеството на италианците Между двата продукта няма нищо общо, освен цвета Качокавало означава буквално сирене на кон, така ,в качета, метнати на кон като дисаги, се продавал продуктът!
Аз, самостоятелно стигнах до произхода на думата, Българският, свързан с производството му Кашката от съсиреното мляко се валя-тепа, за да се изгони от нея въздухът и водата и да стане на пита!
Ето, тази е комбинацията ,водеща до името, а не сирене на кон!

Всичко най-добро, приятелю!

цитирай
5. leonleonovpom2 - Пропуснал съм важен факт-На Унг...
02.04.2023 20:49
Пропуснал съм важен факт-На Унгария името е свързано с България-Идва от Отгурия Въпреки ,че се наричат магьяр, Българското име на държават им си ситои/ Тихо, да не чуят, че ще я преимениват, каго Холандия/
Една първоаприлска- На мач между България и Холандия, холандците били поласкани от виковете на Българите-Хайде, холан?
Изненадани били, че насърчават тях, а не Българите?
По- късно, след боя, разбрали грешката си!
Викали на българите- хайде, бива ли на тези да се оставяте да ви бият?
Та, заради това сменили името на държавата си!?
цитирай
6. born - Подгорица, Бьиело (Бело) Поле, ...
03.04.2023 22:24
Подгорица, Бьиело (Бело) Поле, Добра Вода, Црвено брдо ... - Черна гора
Нови пазар, Дубрава, Равна гора, Нови сад ... - Сърбия
и пр., и пр. ...
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
03.04.2023 23:47
[quote=born]Подгорица, Бьиело (Бело) Поле, Добра Вода, Црвено брдо ... - Черна гора
Нови пазар, Дубрава, Равна гора, Нови сад ... - Сърбия
и пр., и пр. ...

Благодаря за хубавото допълнение!
В тази връзка се сещам за един град с известните пирамиди високо в планината в Херцеговина- Високо!
Лека нощ!

цитирай
8. nedovolen - По цял свят има артефакти, говорещи ...
04.04.2023 15:52
По цял свят има артефакти, говорещи за Българите. Някои се укриват, но все пак има много. И ще има. Докато света един ден ни признае.
Постинга е от първи април, но това не е първоаприлско. Поживьот, увидят.
:)))
цитирай
9. leonleonovpom2 - Лоздрави, Николай!
04.04.2023 20:12
nedovolen написа:
По цял свят има артефакти, говорещи за Българите. Някои се укриват, но все пак има много. И ще има. Докато света един ден ни признае.
Постинга е от първи април, но това не е първоаприлско. Поживьот, увидят.
:)))


Да, постингът е сериозен, не е шега!
Аз редовно пусках шеговити материали в последните години в деня на шегата, но след като тя ми стана тема и в останалото време, сметах това, този път за излишно, да го правя!

Да, ще видят кон боб яде ли? И кой хапе по- лошо- конят или магарето?

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
10. blagovesteliseev - Предстои голямо събитие, което ще доведе до разпространяване на българският език по целия свят
04.04.2023 22:51
Това е благовестието на царството. Новото учение за човечеството.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Благовест!
05.04.2023 15:51
10. blagovesteliseev - Предстои голямо събитие, което ще доведе до разпространяване на българският език по целия свят
04.04 22:51
Това е благовестието на царството. Новото учение за човечеството.
цитирай

Изтрий
Вашето мнение

Дай Боже, това да стане скоро!!!!

Всичко най- добро!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9138358
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102599
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031