Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2023 20:02 - Науката история
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2808 Коментари: 22 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Интересното,  за вживяващите  се като защитници на науката история е, че историята сама не се определя като наука?
  Тя е просто един разказ или приказка за миналото!! Това означава наименованието й!
Затова не е и в групата на точните науки! Защото един разказ, да не фиксираме приказка,  е такъв,  какъвто го е видял някой !Да не кажем измислил!  Друг, също свидетел, може да опише нещо съвсем различно! Зависи от ъгъла на наблюдението му!
Така, че описанията да не бъдат не само различни, но дори и противоположни?
Както битката на Каталунските полета между Атила и римлянина от Доростол-Силистра,  Еций!  Според мен резултатът, след като и двамата са победители според различни описания,  е патов!  Няма победител!
Патов, шахматно понятие!  А, Каспаров, световният шампиот от миналия век по шахмат!  Едва ли световната история има по изявен враг от него! Той обяви ,че историята, античната и ранното Средновековие,  не са никаква наука , а прост, обикновен фалшификат?  Трябва да се учи само история на предходното хилядолетие!
Бях възмутен, като го чух за пръв път ! Но после размислих и ми стана ясно , защо говори така?!

С неговия аналитичен ум ,веднага е засякъл разминаванията, приказките в описанията на едно събитие , например!   Шахматист от класата  му, веднага вижда несъответствията в различните описания на дадено събитие- например на горното, за битката в днешна Франция, на Каталунските полета!  В него всичко кипва! Какво би предприел? Ами с ръка да разтури измамата, да разхвърли фигурите от шахматната дъска и да напусне залата!Край на партията!

Аз също ,само ,че съм се забавлявал с такива противоположни описания на исторически събития! Как различни автори, различно описват едни и същи събития Давал съм някои от тях и тук, свързани с нашата история!

Със славяни и Българи, с ИРИ, че била гръцка империя, че сме били под гръцко робство? Всъщност, били сме под гръцко робство, но църковно,  драги назначени историци и ще ви обясня откога и защо!!

Годината на падането ни под гръцко, църковно робство е 1453 година, падането на Константинопол, третия ден от него!! Когато Мехмед Втори вика представители на гръцката църква в Света София и обявява нея за единствен представител на Християнската вяра !Другите, нашата, закрива Минават под гръцка опека! Без да се впускам в повече подробности ,това е единственото гръцко робство, под което сме били! На папазите им! Както наскоро е намерен документ в Османските архиви, че папазът е предал Левски! Ясно е,  за кой става дума, нали?

Така ,че всеки разказ исторически, подлежи на осезателна проверка! Този казал това , е недостатъчно, защото сто други може да са казали различно , при това всеки от тях и няма как да му се хване вяра!
Ако е за приспиване, забавно четиво е!

Впрочем, в точна наука, като химията ,това също може да се получи, ако разчиташ само на установеното ,безкритично! И много трудно, с много нерви, може да убедиш тези, движещи се праволинейно,  в правотата си

Имал съм такива случай, налагало се е да говоря тетатет с професори,  за да ги убедя в правотата си, до обяснявам! Даже ,така започнах с един от тях, че кристалният полистирол е прозрачен, защото е аморфен!?
Да, кристалните тела са прозрачни, затова този полистирол се нарича така Но в случая той е аморфен- неподреден! Би трябвало да е мътен! Но е прозрачен ,защото е сто процента аморфен!
Този път разбра, какво се е получило при мен и станах негов любимец! На защитата направи най-бляскавото изказване за мен!

Давам това само за илюстрация Как нещата се обръщат и привидно напълно противоположни, стават еднакви!

Та, историята ,драги православни историци не е догма! Тя търпи положително развитие ,но не в посока измислици, с които и без това е надута като балон, а към истината!



Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - При Краси се разгоря спор .
08.04.2023 21:51
Ха ха , Българите Кирил и Методий създават азбука за племе , което още го няма и ще се появи през 16 век !
Ха ха ! Българите Кирил и Методий след като обикалят България отиват и в Панония , защото и тамошните Българи трябва да се ограмотят ! Двамата братя Кубрат и Шамбат, Кий побеждават френците при Магдебург и създават държави на Българите от Фанагория до Киев и Вишеград Панония .
Клишетата от времето на Сталин не са на мода ! Минаха 100 години.
Като макетата ли ще продължаваме доктрината на Тито !
Тито го няма и Великосръбският шовинизъм се е спъхнал !
Сега трябва да се създаде нова приказка за новите реалности .
цитирай
2. virtu - Много си прав , Лео , че открай време ни разправят разни приказки !
08.04.2023 22:12
Но от времето на Сталин минаха 100 години . Тито се спъхна !
Онази приказка за малкото Българи , дето ги погълнало славянското море и им натрапило езика си , тази фалшива приказка вече не хваща вяра !
Хайде , големите академици и професори да измислят друга приказка !
Ние си търсим извори , за да не бъдем коне с капаци !
И не ми се спори с коне с капаци . Те са си коне !

цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
08.04.2023 22:16
Значи, Историята не е точна наука, защото не е природна наука, а е наука за обществото, тоест хуманитарна.
Такива са философията, психологията, социологията, юриспруденцията и прочие.
А как историята може сама да се определя, не ми го побира умът? Някои историци може да я определят и като фолклор, ама това не пречи да си е наука, когато се основава на артефакти, дума, която научих преди няколко години от "Шоуто на Слави".
Всъщност фолклорът също е източник на историческо познание : "Яничари ходят, мамо,
от село на село. Мъжки рожби вземат, мамо, яничари правят".
Това е обективно виждане на народния творец.
А Гари Каспаров е велик шахматист и посредствен, даже абсолютно некадърен политик. И негодник като човек.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
08.04.2023 22:37
panazea написа:
Ха ха , Българите Кирил и Методий създават азбука за племе , което още го няма и ще се появи през 16 век !
Ха ха ! Българите Кирил и Методий след като обикалят България отиват и в Панония , защото и тамошните Българи трябва да се ограмотят ! Двамата братя Кубрат и Шамбат, Кий побеждават френците при Магдебург и създават държави на Българите от Фанагория до Киев и Вишеград Панония .
Клишетата от времето на Сталин не са на мода ! Минаха 100 години.
Като макетата ли ще продължаваме доктрината на Тито !
Тито го няма и Великосръбският шовинизъм се е спъхнал !
Сега трябва да се създаде нова приказка за новите реалности .


Знам за едно твърдение само!
Че азбуката е за славяните, на Българите не им е нужна!
Ще се информирам!
цитирай
5. panazea - Всичките науки , които изброява Краси са под въпрос ! Даже и ботаниката на Мичурин !
08.04.2023 22:52
Теорията на Опарин , когото после опровергаха !
Философията , от кого е писана и чии интереси обслужва?
Психологията на еврейчето Фройд , дето бил чалнат , и нея я опровергаха !
Битието определя съзнанието писаха двама брадати идиота ! Да , ама не !
Маугли , отгледан от вълци , не стана вълк. Тарзан , отгледан от маймуни , не стана маймуна ! Има една наука генетика , която изучава наследствеността и детето наследява всички качества на баща си и майка си , независимо къде и как живее и се развива , въпреки неподходящите условия !
А фолклорът е велик , това е закодирана информация , за мъките и теглилата и не може да се сравнява с измислените в кабинетите теории под влияние на диктат. Червен , кафяв , черен , няма значение , диктатът си е диктат и писанията са спорни !
Дори и историкът Тацит е написал своята История на Рим ,
Скоро след създаването на Диалога започва период на цензура и репресии. Тацит вече е женен за Юлия Агрикола, дъщеря на Домиция Децидиана и римския генерал Гней Юлий Агрикола, който седем години управлява Британия, докато през 83 г. не е отзован от Домициан. През 98 г. Нерва и Траян слагат край на репресиите и Тацит публикува биографията на Агрикола De vita et moribus Iulii Agricolae.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Краси, добре е да прочетеш този, предназначен за Марин материал!
08.04.2023 23:26
Какво разбераш ти от наука, какви постижения имаш в нея, че раздаваш щедро мнения и оценки? Я се огледай!
Ти си само един копипейстчик прилежен и нищо друго! Без мисъл относно това, което копираш! И като студент си бил един зубрач! Това е истината
Доста обиди изтърпях от тебе и сега съм откровен, заслужено! На каква база ще се поставяш пред мен?Какви реални приноси имаш?

Аз имам реални резултати и в двете науки -химия и история, защото не съм разчитал на чужда помощ! До всичко съм се добирал сам Не съм бил Зубрач никога! А съм действал с мисъл! Моя!
Не съм се доверявал на голи приказки Да ти обясня ли ,защо словените се наричат така? Не съм сигурен ,че няма да блокираш?
Защото слово е свещена дума и е редно така да се маркират занимаващите се с него! Тези които пишат думите?

А ,доказателства ,че е свещена ли искаш!?Иди в Мадрид, аз съм ходил и съм се уверил лично, в третата по големина катедрала в Света! Горе на витража в купола ще видиш само една дума СЛОВО на всички езици с азбука И на Български е ИЗПИСАНА Означава дума! Само една, тухлата на езика!Дума, изписана на свещено място, най-важната, свещена дума!Разбираш ли!
Сега става ли ти вече ясно връзката на "етноимето" словени със свещената дума СЛОВО
Обяснявам като на първокласник за тебе! Но и професори са казвали ,че умея сложни работи да обяснявам просто!
А за глупоста за изчезналите Българи и заменени от славяни, нея ще я обясня на Краси в моя постинг!
Засрами се ,Марине! С претенции си, но и мисли!
Мога да продължа, но те съжалявам,все пак, въпреки обидите, не те слагам при лошите хора!
Ти си открито случай, на пръстите на едната ми ръка са, на който не съм могъл да обясня просто А сложно- Безсмислено е!
Да, съжалявам те и спирам! Но това не означава, че ако реагираш както си знаеш, ще имам милост!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
08.04.2023 23:38
2. virtu - Много си прав , Лео , че открай време ни разправят разни приказки !
22:12
Но от времето на Сталин минаха 100 години . Тито се спъхна !
Онази приказка за малкото Българи , дето ги погълнало славянското море и им натрапило езика си , тази фалшива приказка вече не хваща вяра !
Хайде , големите академици и професори да измислят друга приказка !
Ние си търсим извори , за да не бъдем коне с капаци !
И не ми се спори с коне с капаци . Те са си коне !

цитирай

Изтрий

Да, тази приказка свърши работа с изчезването на най-големия европейски народ, траките! Защо да не се пробва и за Българите? А, както е тръгнало, май ще проработи със съвременна дата и за славяните?
Кой знае? Два пъти стомна за вода ,на третия се чупи, но на главата на ползващия я!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Краси, наясно ли си, какво означава философия?
08.04.2023 23:49
3. kvg55 - leonleonovpom2,
22:16
Значи, Историята не е точна наука, защото не е природна наука, а е наука за обществото, тоест хуманитарна.
Такива са философията, психологията, социологията, юриспруденцията и прочие.
А как историята може сама да се определя, не ми го побира умът? Някои историци може да я определят и като фолклор, ама това не пречи да си е наука, когато се основава на артефакти, дума, която научих преди няколко години от "Шоуто на Слави".
Всъщност фолклорът също е източник на историческо познание : "Яничари ходят, мамо,
от село на село. Мъжки рожби вземат, мамо, яничари правят".
Това е обективно виждане на народния творец.
А Гари Каспаров е велик шахматист и посредствен, даже абсолютно некадърен политик. И негодник като човек.
цитирай

Явно не си, след като правиш такъв коментар!
Науката е само една и тя носи името философия! Любов към мъдростта Науката е мъдрост, прост човек няма работа в науката!
Тя, философията е разбита на поднауки!
Арт е изкуство, артефакти или произведения на изкуството от античноста, такъв е смисълът Артист, оттам! Човек на изкуството
Що се отнася до историята, на гръцки означава това-разказ за миналото! Няма печатни документи, фолклорът е източник на свързана информация
Да, фолклорът е народна приказка, от фолк-народ
Е, като се застъпят от различни места- например за Османското нашествие, вече са стойностни и могат да се използват като достоверни
Фолклор са и Омировите произведения , писани пет века след предполагаемото събитие Предаван устно до него!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Виждам ,че имам някакъв чадър!?
08.04.2023 23:53
Получих устно, по телефона поздравления от блогъра Михаил, за постинга!
Не може да ми прати коментар, затова ползва телефона
Трогнат бях безкрайно, учител по професия е човекът и истински учител!!
Има такива хора,трогнат съм до дъното на душата си Няма да предавам думите му, фактът е достатъчен и затрогващ!
Най- вече с това, че у нас има все още истински хора!
За животните сме наясно!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
09.04.2023 00:08
5. panazea - Всичките науки , които изброява Краси са под въпрос ! Даже и ботаниката на Мичурин !
22:52
Теорията на Опарин , когото после опровергаха !
Философията , от кого е писана и чии интереси обслужва?
Психологията на еврейчето Фройд , дето бил чалнат , и нея я опровергаха !
Битието определя съзнанието писаха двама брадати идиота ! Да , ама не !
Маугли , отгледан от вълци , не стана вълк. Тарзан , отгледан от маймуни , не стана маймуна ! Има една наука генетика , която изучава наследствеността и детето наследява всички качества на баща си и майка си , независимо къде и как живее и се развива , въпреки неподходящите условия !
А фолклорът е велик , това е закодирана информация , за мъките и теглилата и не може да се сравнява с измислените в кабинетите теории под влияние на диктат. Червен , кафяв , черен , няма значение , диктатът си е диктат и писанията са спорни !
Дори и историкът Тацит е написал своята История на Рим ,
Скоро след създаването на Диалога започва период на цензура и репресии. Тацит вече е женен за Юлия Агрикола, дъщеря на Домиция Децидиана и римския генерал Гней Юлий Агрикола, който седем години управлява Британия, докато през 83 г. не е отзован от Домициан. През 98 г. Нерва и Траян слагат край на репресиите и Тацит публикува биографията на Агрикола De vita et moribus Iulii Agricolae.
цитирай

Изтрий

Успяха да ме ядосат!
Накрая казах почти всичко, което държах в резерв, защото немислешщи няма как да го хванат Те чакат директиви, нещо написано на хартия, затова ги наричам така, за да повярват в себе си, да мислят
Обясних ,че думата слово/ дума/ не е каква да е дума, една от хилядите , а е свещена!
Само тя е изписана на третата по големина катедрала в света- Мадридската На витража в купола! Така ,че как да се наричат хората, които се занимават с изписванетой? Специален народ ли трябва да са? Не, но хора от привилегирован народ- да! И как да се нарекат тези занимаващи се с божественото слово? Словени, естествено!
Четох там, че Българите потънали в славянското море?
Ами , ако е такава работата, какъв е проблемът държавата да се нарече или да бъде наречена още тогава , хайде Словенско и Словения са заети, но СЛАВЯНИЯ е свободна!
Ето това са длъжни да обяснят умните глави, защо България не е наречена СЛАВЯНИЯ?
Всеки нормален учен знае ,че е длъжен да направи подобна обосновка, като твърди такива неща!

Лека нощ!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Безполезната всезнайковщина!
09.04.2023 10:05
Често посещавах, по възможност, в университета професор, ръководител на дипломната ми работа Той живо се интересуваше от развитието ми и го следеше
Един ден, предложи ми, имат научен съвет след дни ,да присъствам! Ще обсъждат една разработка в областта на нанотехнологиите, нашумели току-що тогава, ще се радва, да се включа, ако преценя
Отидох и слушах с интерес Почти бях решил Но думата взе един професор, познат от студентските години, добър като човек, но с необяснимо светкавична кариера за мен Отначало слушах с интерес Но постепенно разшифровах загадката дотогава, когато той взе думата! Този човек беше учен- попивателна А от една попивателна, освен да попива, какво друго да очакваш? Постепенно интересът ми се замени с лека, иронична усмивка Не си правех и труда да слушам лозунги, научни! Вече взех решение Нямам нужда и без това съм свръхнатоварен, да работя с човек, който ще ми обяснява, как стоят нещата с това, което аз съм решил да правя!? След като съм решил, наясно съм какво правя!
Вероятно професорът ме е наблюдавал , стоеше срещу мен Прекъсна го зачервен и му намери работа, така ,че го отпрати!

После му казах, че , засега не мога да се включа, имам много работа и няма да съм от полза Отговорът беше ,че е разбрал, че такова ще е решението ми, но вратите за съвместна работа са винаги отворени за мен!Гордее се с мен, защото в развитието си далече съм надминал очакванията му!

Та, подобен род многознайковци ,не трудно, изобщо не могат да ме заблудят!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Е, Краси!
09.04.2023 10:22
Е Краси, съгласен съм ,че в някои неща Каспаров е велик, ав други-мръсник!
Затова не може да се каже, че всичко е в резултат само на това, че е мръсник или велик!? Трябва да се потърси откъде изхожда заключението му?
Според мен, оценката за историята изхожда от величието му!
Шикалкавене, подсказване, неотчитане на времето,промяна на резултата, нагаждане, връщане на ходове, неща недопустими в шаха и наказвани ,ги има в историята!? Е, няма как да е във възторг от нея, освен ако е нагаждач!
цитирай
13. panazea - Попитали Методий , защо е изпотен !
09.04.2023 12:02
- Препирах се с прости хора - отговорил нашият учител !
Значи не трябва да се препираме с прости хора !
Честита Цветница , Лео !
Панацея
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
09.04.2023 12:47
13. panazea - Попитали Методий , защо е изпотен !
12:02
- Препирах се с прости хора - отговорил нашият учител !
Значи не трябва да се препираме с прости хора !
Честита Цветница , Лео !
Панацея
цитирай

Изтрий

Развесели ме!
Да, след такива обяснения, човек съжалява, че вместо с тях да се занимава, не е орал и копал!?По малко изморен е щял да бъде! И потен!
Аз не исках да влизам в Мадридската катедрала Смятах да изчакам отвън
Но ми се каза, че ще сбъркам, ще видя нещо уникално да влизам, няма да съжалявам
Който ми го каза ,се движеше неотлъчно с мен Нищо не привлече вниманието ми, като уникално? Спряхме се в центъра и ме попитаха, сега виждам ли го?? Не
Да съм огледал всичко! И се сетих ,как открих подписа на Байрон на тавана в един замък Вдигнах глава нагоре И на витража видях думи Сред тях-СЛОВО! На Български! Изписани преди пет века! Сравних с другите- ПАРОЛА, ПАЛАБРА, ПАРОЛЬ и разбрах ,че това е дума на различни езици!!!! Свещената дума на езика! Даааа, така било, на всички езици, имащи азбука!

Хубав ден, Тони!
цитирай
15. panazea - Сега научих интересни подробности за Шарл де Гол .
09.04.2023 22:06
Знаели сме нещо , но много неща не сме знаели.

Шарл де Гол след Първата световна война, когато французите окупираха германската Рейнска област, където използваха колониални полкове от Сенегал, Мавритания и други западноафрикански френски колонии, брутална кампания на сексуално насилие и терор беше водена срещу германските жени и момичета от диви орди. Това изпитание беше известно като черния ужас на Рейн или черния срам/черния позор. Правозащитници от Америка и Европа бяха ужасени от тези жестокости, включително френски военен елит като Маршал Петен.
Schwarze Schmach
Пропаганда или не , защо нищо не знаем за окупационните сили на Франция от сенегалци и какви са ги вършили в Рейланд?
Черният ужас на Рейн е серия от изнасилвания във Ваймар Германия и другаде сред други престъпления, извършени от сенегалски и други африкански войници, служещи във френската армия по време на френската окупация на Рейнланд между 1918 и 1930 г.
Френските войски, окупиращи Рейнланд от 1919 до 1930 г., включват значителна част от африканските колониални войници. От общо 85 000 френски окупационни войници, разположени в района на Рейн от януари 1920 г., почти половината са африканци през лятото на 1920 и 1921 г. - алжирци, мароканци, западноафриканци, тунизийци и мадагаскарци. След това броят на колониалните войски намаля, западноафриканците дори бяха напълно изтеглени. По-специално между 1920 и 1923 г. африканците в Рейнланд са били обект на интензивен международен дебат. Партии, медии и други организации се мобилизираха, за да предотвратят разполагането на колониални войски в Германия или да го опишат като специално унижение.
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
09.04.2023 23:37
Да, Рейнска област е била Френски протекторат, както и Беломорска Тракия- само за една година!
В Ньой са постъпили гадно с нас дадена е Беломорска Тракия на Франция, но без решение за съдбата й след изтичане на годината!? Когато французите се изтеглят, след кратко колебание в нея влизат гърците Ние няммаме армия
Де Гол става случайно главнокомандващ Предшественикът му загива при самолетна катастрофа Но като такъв е безупречен и в негово лице Чърчил има сериозен съюзник!

Лека нощ!
цитирай
17. tota - Науката история
11.04.2023 21:00
Поздрави, Иване за разсъжденията и оформилата се дискусия по темата. Няма да забравя преди години, когато вече бях зачислена за аспирантура, мой близък при споделеното от мен, какво ми каза: Как можа да избереш история, ти не знаеш ли че историята е к/ва, която спи в леглото на властващия. Никога не забравих изреченото. По-късно променилите се обстоятелства и непрестанна смяна на учебници и съдържанието в тях, разкриха именно тази страна на тази наука.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Ати!
11.04.2023 22:04
17. tota - Науката история
21:00
Поздрави, Иване за разсъжденията и оформилата се дискусия по темата. Няма да забравя преди години, когато вече бях зачислена за аспирантура, мой близък при споделеното от мен, какво ми каза: Как можа да избереш история, ти не знаеш ли че историята е к/ва, която спи в леглото на властващия. Никога не забравих изреченото. По-късно променилите се обстоятелства и непрестанна смяна на учебници и съдържанието в тях, разкриха именно тази страна на тази наука.
цитирай

Изтрий

Смятах ,че ще ми опонират историци, а учители и ти, правила аспирантура по история, ме поздравяваш!
Поласкан съм!
Впрочем, няма догма, абсолютна,в коя и да е наука
Аз съм много благодарен на историята, която от любим предмет ми се превърна в хоби, покрай нумизматиката Защото, когато попадах в задънени улица, прехвърлях се в нея, забравях за кратко проблема И изведнъж, решението идваше само!
Имах перфектен учител по химия, странен ,но беше факир В първия ни час, батковците ни бяха предупредили, че ще си патим с него, мина и събра учебниците и ни каза ,че са ненужни Да служаме и записваме това което пише и говори Двойката на урок, научен по учебника е сигурна С тези думи ни ги върна обратно
Напълнихме тетрадките с електронни модели На изпита ,кандидатстудентския, развих единия въпрос по неговите лекции Като се видяхме и му казах това, той много се притесни Заинтересува се от другия въпрос Каза ,че може да не ми признаят неговия, да имам четири оценка
Не се случи, отнеха ми само 50 стотни!
Но на изпит за научен сътрудник, въпрос , в който дадох последните новости ,ми го анулираха? Но там играта беше друга!

Всичко най-добро, Ати!
цитирай
19. shtaparov - Христос воскресе!
18.04.2023 20:14
Ти си имал данни за професор приятелю- много верни неща пишеш,справедливи и точни! Само мнението ми тук е малко по-различна: гръцко църковно робство у нас няма до 18 век,което се дължи на две причини:

1. Съществуването на самосгоятелната Българска архиепископия в Охрид
2. Този причина мисля да я посоча в някоя отделна статия.

Нашата архиепископия в Охрид е закрита чак в 1767 г.,след което започва църковната борба а с нея и Българското възраждане,за чието започване дял имат и някои от реформите,проведени в Османската империя. Поздрав- великолепна тема си избрал,адмирации!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Воистина воскресе!
19.04.2023 00:37
Здравей, приятелю!
Имах предвид това, че на третия ден, след падането на Константинопол и разрешения грабеж, без рушене и палежи, Мехмед Втори вика в Света София на банкет чонасите от гръцкия клир, никои други! Патриарха- също!
Те са объркани, въпреки обещанието му, че косъм няма да падне от тях? Отиват със страх, не може и да не се подчинят, още по-опасно е!
Но той ги посреща с усмивка и наистина дава банкет!
Казва им, че в работата им не се променя нищо, но остава гръцката църква като главна Единствената промяна е, че " Света София" е вече негова, лична собственост! Всички други храмове остават християнски!
Та, това имах предвид, признава само гръцката църква! За другинте- както се разберат!
Лека нощ!
цитирай
21. shtaparov - Така е- приемам и даже мога да доб...
19.04.2023 14:29
Така е- приемам и даже мога да добавя. Султанът си има много сериозна причина да признае ромейския патриарх,а да не признае другите. По време на турската инвазия Българският патриарх и сръбския се държели като истински християни- подкрепяли своето паство,осъждали турските безчинства и без съмнение анатемосвали султана заедно с разбойническите банди около него за разлика от "гръцкия" патриарх,който проявил склонности към предателства и колаборация. Затова накрая предателят оцелял,а честните хора "изгорели"...
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
20.04.2023 00:13
shtaparov написа:
Така е- приемам и даже мога да добавя. Султанът си има много сериозна причина да признае ромейския патриарх,а да не признае другите. По време на турската инвазия Българският патриарх и сръбския се държели като истински християни- подкрепяли своето паство,осъждали турските безчинства и без съмнение анатемосвали султана заедно с разбойническите банди около него за разлика от "гръцкия" патриарх,който проявил склонности към предателства и колаборация. Затова накрая предателят оцелял,а честните хора "изгорели"...


Напълно съм съгласен с допълнението!

Лека нощ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9143533
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102612
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031