Постинг
08.08 14:46 -
Петвековното благодатно съжителство
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 1516 Коментари: 28 Гласове:
Последна промяна: 08.08 14:51

Прочетен: 1516 Коментари: 28 Гласове:
22
Последна промяна: 08.08 14:51


Сега, като сме се заели да изправяме кривините в историята, това не означава, че и тези, в литературата, особено историческата, трябва да бъдат подминати?
Какво е това франкофонско заглавие " Под игото"? Явно няма нищо общо с Българската действителност и е резултат от влиянието на ония какавани- комунарите! Дето не само на дядо Вазов, но и на Ботев са повлияли зле и са го направили революционер, вместо да пише оди за възхвала за падишаха!
Сега, това неправилно заглавие на Вазовия роман трябва да бъде коригирано от Българския парламент на спешно заседание, позовавайки се на поправките в конституцията!
Като гласовете на депутатите на ДПС за тежест и за всеки случай, имат коефициент поне 3! Така, че, ако оня русофил се намеси, ветото му да бъде заобиколено, както си знаят да правят това депутатите Тъй де, глас депутатски- глас Божи! Къде се меси този льотчик!? Каква работа има тук?
Вариант за заглавие то би могъл да бъде " Петвековното благодатно съжителство"!
Нормално е и съдържанието на този роман да бъде основно преработено, в съответствие със заглавието!
Има мастити писатели, а и писателки, да не им дава акъл някакъв химик, какво да пишат ? Те имат богат опит в писането на подмазваческа литература, така ще преработят романа, че и агите ще се опулят!
Например, Рада Госпожина, вместо даскалка, може да бъде валиде ханъм в султанския харем! Което ще е ярко доказателство на какво високо стъпало стоят Българските жени в този период, така , че и ханъмите да им завидят!
А Боримечката да предвожда отряд еничари, който да отговаря за реда и сигурността във вилаета! Включването на подобен персонаж в романа, ще осигури желязно алиби на съвременните еничари!
Какви дълбоки и здрави, вековни корени имат!
Не са обикновени нагаждачи- опортюнисти, както ги опреде ля вековният им враг- Путин!
Така че, трябва немедлено да се действа!
Какво е това франкофонско заглавие " Под игото"? Явно няма нищо общо с Българската действителност и е резултат от влиянието на ония какавани- комунарите! Дето не само на дядо Вазов, но и на Ботев са повлияли зле и са го направили революционер, вместо да пише оди за възхвала за падишаха!
Сега, това неправилно заглавие на Вазовия роман трябва да бъде коригирано от Българския парламент на спешно заседание, позовавайки се на поправките в конституцията!
Като гласовете на депутатите на ДПС за тежест и за всеки случай, имат коефициент поне 3! Така, че, ако оня русофил се намеси, ветото му да бъде заобиколено, както си знаят да правят това депутатите Тъй де, глас депутатски- глас Божи! Къде се меси този льотчик!? Каква работа има тук?
Вариант за заглавие то би могъл да бъде " Петвековното благодатно съжителство"!
Нормално е и съдържанието на този роман да бъде основно преработено, в съответствие със заглавието!
Има мастити писатели, а и писателки, да не им дава акъл някакъв химик, какво да пишат ? Те имат богат опит в писането на подмазваческа литература, така ще преработят романа, че и агите ще се опулят!
Например, Рада Госпожина, вместо даскалка, може да бъде валиде ханъм в султанския харем! Което ще е ярко доказателство на какво високо стъпало стоят Българските жени в този период, така , че и ханъмите да им завидят!
А Боримечката да предвожда отряд еничари, който да отговаря за реда и сигурността във вилаета! Включването на подобен персонаж в романа, ще осигури желязно алиби на съвременните еничари!
Какви дълбоки и здрави, вековни корени имат!
Не са обикновени нагаждачи- опортюнисти, както ги опреде ля вековният им враг- Путин!
Така че, трябва немедлено да се действа!
Тагове:
Няколко идеи за протеста
Светът е разтърсен от масови протести
Няма как да си изберем гарантирано "...
Светът е разтърсен от масови протести
Няма как да си изберем гарантирано "...
фаталните 490 г. Турско робство населението на България намалява на половина, вместо да нарастне.
Не може да е имало съжителство при такова демографско развитие.
цитирайНе може да е имало съжителство при такова демографско развитие.
iw69 написа:
фаталните 490 г. Турско робство населението на България намалява на половина, вместо да нарастне.
Не може да е имало съжителство при такова демографско развитие.
Не може да е имало съжителство при такова демографско развитие.
Беше ми попаднала публикация на френски историци, че през 13- ти век България е имала население колкото Франция и значително по- голямо от това на Англия Е , вярно и територията й е била поне три пъти по- голяма от сега!
За съжителството в кавички си прав Може би за яснота трябва да има и определение- насилствено, за съжителството!
Но си мисля, че за тридесет и пет години съжителство демокрацията, населението ни намаля с една трета?
Това съжителство понамирисва на нещо съмнително, след като се отразява на броя на населението по такъв начин?
Така ли е или греша?
Скоро прочетох някъде, че на хората, които не си знаят историята, им променят географията. Да пази Господ от пишман учени и историци! Поздрави!
цитирайzemela написа:
Скоро прочетох някъде, че на хората, които не си знаят историята, им променят географията. Да пази Господ от пишман учени и историци! Поздрави!
Има логика!
Историята на една страна се твори основно на територията й!
Като не си знаеш историята, даваш възможност на тези, които твърдят, че я знаят, да я коригират според " знанията" си!
Както се е получило в Берлин и в Ньой!
както обикновено.
Нека все пак и теб да попитам: къде са българите в Русия? Или ги изби Чингизхан и никой не остана?
Не е ли малко странно? Пет века османско робство, а българи има. Пет века руска държава, а българи няма...
цитирайНека все пак и теб да попитам: къде са българите в Русия? Или ги изби Чингизхан и никой не остана?
Не е ли малко странно? Пет века османско робство, а българи има. Пет века руска държава, а българи няма...
понеже визираш Волжка България, там българите не са говорили старобългарски, не са и били християни. А техните наследници днес са си жителите на Татарстан, които са мюсюлмани и говорят днес тататрски и имат автономна република с 4 мил. население.
цитирайdobrodan написа:
както обикновено.
Нека все пак и теб да попитам: къде са българите в Русия? Или ги изби Чингизхан и никой не остана?
Не е ли малко странно? Пет века османско робство, а българи има. Пет века руска държава, а българи няма...
Нека все пак и теб да попитам: къде са българите в Русия? Или ги изби Чингизхан и никой не остана?
Не е ли малко странно? Пет века османско робство, а българи има. Пет века руска държава, а българи няма...
Благодаря за отзива, Краси!
Темата е дълга и едва ли може да се обхване в коментар
Явно Българите в Голяма или Велика България освен, че са много племена, се различават и езиково ! Имаше списък на 500 руски фамилии с Български произход на Гогол, Тургенев , Пушкин , Улянов и така нататък... Факт е, че жените от Волжка България шият знаме за Априлското въстание! Същото знаме го взима Великият княз от Самара и го връчва в Кишишев на най- стария опълченец , дядо Цеко войвода Той, разплакан, пожелава, то да обходи всички Български земи !
Това със знамето е знаменателно!
Българите са дали началото, основата на Руската държавност, език и религия Ако се изследват руснаците генетично, ще се види, че Българският ген е основен, не варяжкият!
Това ми го подсказва нюхът на изследовател, който в професията ми изпреварваше резултата и последният се припокриваше с него!
Но имам резултати и от извора, както се казва! Родът на баща ми е от Твърдица Името означава твърдина, крепост! Пазеща прохода!
В Първата Кримски война активно си включват в армията на Дибич Задбалкански, над хиляда човека!.Когато се разбира, че руснаците ще се оттеглят, турците се заканват ,че ще ги изколят!
Делегация от селото отива в щаба на Дибич в Анхиало и го моли да не си оттегля, турците ще ги изколят!
Той ги гони първоначално, но праща хора да ги върнат Казва ,че е принуден да се оттегли, Англия е дала ултиматум руснаците да се оттеглят, но на тях може да помогне, заради оказаната помощ ! Да тръгнат с него за Русия! По- голямата част от селото тръгва и основава седем села с това име в Молдова и Украйна! Има ги и днес!
Лъжа е,че тасилствено са водени там!
8.
planinitenabulgaria -
До сега не бе се намирал нЕкой, който да пледира, че е по-умен от Вазов.
08.08 16:18
08.08 16:18
Ако не може нЕкой да направи разлика между иго и робство как ще направи разлика напр. между сик и пармак, межда гьот и амджик или още по сложната, бок от фашкъ.
Този тип "прокламации" са обида за духовния отец на страната ни, Дядо Вазов и са производни на трифоноворадевата простащина, която съзнателно бе култивирана. Кокото и прости да са тия в парламента, визирам три от партиите, този зов няма да достигне до тях.
цитирайТози тип "прокламации" са обида за духовния отец на страната ни, Дядо Вазов и са производни на трифоноворадевата простащина, която съзнателно бе култивирана. Кокото и прости да са тия в парламента, визирам три от партиите, този зов няма да достигне до тях.
Ако продължаваме да рупаме евроатлантическите ценности и това ще изсерем.
цитирайСчита се, че в Русия и в Украйна има поне 10 милиона души, определящи се за Българи! Чувашите също си считат за Българи! Казаците, ами те са наследници на страшната Българска конница ,ужасяваща всеки враг на Българите !Тях са очаквали, донските казаци , априлските въстаници, че те ще им помогнат!
Те са обърнали хода на битката на Шипка ! Само 205 човека, не са могли да ги преброят турците, но гръмовното ура от защитниците и вестта, че казаци са дошли , внесло смут в редиците им!
цитирайТе са обърнали хода на битката на Шипка ! Само 205 човека, не са могли да ги преброят турците, но гръмовното ура от защитниците и вестта, че казаци са дошли , внесло смут в редиците им!
Да не взема да издиря номера на партийната ти книжка и да го тампосам тук
Най- върлите антикомунисти са тези с червени билети и децата им са в ...Америка!
И се опитват да се крият зад такива като мен, които нямат в рода си даже партиец!?
Не се прави на защитник на Вазов, ти врагът на Трети март!
И, ако ти не си бунак, не прави мен на такъв!
Текстът е хумористичен и не е насочен срещу Вазов, а срещу тези, които евентуално биха му посегнали!
Че аз съм имал многогодишно приятелство с братов внук на Вазов, виждал съм при него, с вълнение, неща написани с перото на Вазов, как смееш, долен манипулатор, да ми приписваш подобно нещо?
Сигурен съм, че ,ако нещата се обърнат, ти ще бъдеш най- големият.. русофил, както сега си американофил!
Не те е срам!
ПП не съм забравил помията ти! Сега ти я спестих, но е твоя! Знам че си лъжец и фантазьор извън пътеписите
Заради тях ти отговарям човешки, но извън тях не си човек!
Разбираш ли какво ти казвам!
цитирайНай- върлите антикомунисти са тези с червени билети и децата им са в ...Америка!
И се опитват да се крият зад такива като мен, които нямат в рода си даже партиец!?
Не се прави на защитник на Вазов, ти врагът на Трети март!
И, ако ти не си бунак, не прави мен на такъв!
Текстът е хумористичен и не е насочен срещу Вазов, а срещу тези, които евентуално биха му посегнали!
Че аз съм имал многогодишно приятелство с братов внук на Вазов, виждал съм при него, с вълнение, неща написани с перото на Вазов, как смееш, долен манипулатор, да ми приписваш подобно нещо?
Сигурен съм, че ,ако нещата се обърнат, ти ще бъдеш най- големият.. русофил, както сега си американофил!
Не те е срам!
ПП не съм забравил помията ти! Сега ти я спестих, но е твоя! Знам че си лъжец и фантазьор извън пътеписите
Заради тях ти отговарям човешки, но извън тях не си човек!
Разбираш ли какво ти казвам!
17:00 - morskipesni
Посредствен, долен и тъп провокатор!
Нежелан си в целия блог!
Как не успя да разбереш, най- накрая, че не искам да те виждам в блога си, камо ли да водя диалог с тебе?
Може ли да си толкова тъп и ограничен!
Измитай се, провокаторе! Мислиш ли, допускаш ли, че не знам, кой се крие зад тебе?
цитирайПосредствен, долен и тъп провокатор!
Нежелан си в целия блог!
Как не успя да разбереш, най- накрая, че не искам да те виждам в блога си, камо ли да водя диалог с тебе?
Може ли да си толкова тъп и ограничен!
Измитай се, провокаторе! Мислиш ли, допускаш ли, че не знам, кой се крие зад тебе?
9. kvg55 - leonleonovpom2,
16:23
Ако продължаваме да рупаме евроатлантическите ценности и това ще изсерем!
Да, в симулирането, че вършат нещо и за това се хващат, за отклоняване на вниманието ,че всъшщност са само вредители и използвачи!
цитирай16:23
Ако продължаваме да рупаме евроатлантическите ценности и това ще изсерем!
Да, в симулирането, че вършат нещо и за това се хващат, за отклоняване на вниманието ,че всъшщност са само вредители и използвачи!
Бай Коста, знаеш ли каква е разликата между негрите банту и бившите комунисти?
Негрите банту са толкова черни, че то, черното, избива чак до синьо
Бившите комунисти също твърдят, че са сини, като негрите?
Но, всъщност са виолетови?
Обяснението е просто! Синият и червеният цвят са основни цветове! А виолетовите е спомагателен, получава се при смесване на червен и син!
Виждам , че си и сексолог, можеш ли да обясниш путарина на сръбски какво означава? Има го надписът с големи, наши
букви на митниците й!
А знаеш ли на думите на В.Р., кои курви реагираха?
Курва не е мръсна дума, ако е такава, то и завой е мръсна дума!
Не тези, които той фиксираше, а моралистките измежду тях?
Тези, които учат другите на морал?
Познаваш ли някоя от тях ?
цитирайНегрите банту са толкова черни, че то, черното, избива чак до синьо
Бившите комунисти също твърдят, че са сини, като негрите?
Но, всъщност са виолетови?
Обяснението е просто! Синият и червеният цвят са основни цветове! А виолетовите е спомагателен, получава се при смесване на червен и син!
Виждам , че си и сексолог, можеш ли да обясниш путарина на сръбски какво означава? Има го надписът с големи, наши
букви на митниците й!
А знаеш ли на думите на В.Р., кои курви реагираха?
Курва не е мръсна дума, ако е такава, то и завой е мръсна дума!
Не тези, които той фиксираше, а моралистките измежду тях?
Тези, които учат другите на морал?
Познаваш ли някоя от тях ?
Според мен е по-правилно това "съжителство" да бъде наречено петвековен перманентен геноцид!
цитирайdobrodan написа:
както обикновено.
Нека все пак и теб да попитам: къде са българите в Русия? Или ги изби Чингизхан и никой не остана?
Не е ли малко странно? Пет века османско робство, а българи има. Пет века руска държава, а българи няма...
Нека все пак и теб да попитам: къде са българите в Русия? Или ги изби Чингизхан и никой не остана?
Не е ли малко странно? Пет века османско робство, а българи има. Пет века руска държава, а българи няма...
Много правилен и точен въпрос- Българите в Русия ги няма,щото езикът на руснаците е (пра)-Български диалект,поради което Българите са асимилирани там много лесно.
shtaparov написа:
Според мен е по-правилно това "съжителство" да бъде наречено петвековен перманентен геноцид!
Разбира се, че не си правя илюзии за някакво мирно съжителство! Текстът е ироничен, адресиран е към тези , бълнуващи някакво приятелско съжителство?
Ами те подигравателно ни наричат раята, мъжете ни не служат войници и това е доказателство, че ни считат за втора ръка хора!
Да и аз съм отговорил приблизително като тебе
Че един сравнителен генетичен анализ между Българи и руснаци, ще докаже голямата им близост с нас!
Хубав ден, приятелю!
цитирайЧе един сравнителен генетичен анализ между Българи и руснаци, ще докаже голямата им близост с нас!
Хубав ден, приятелю!
leonleonovpom2 написа:
Беше ми попаднала публикация на френски историци, че през 13- ти век България е имала население колкото Франция и значително по- голямо от това на Англия Е , вярно и територията й е била поне три пъти по- голяма от сега!
За съжителството в кавички си прав Може би за яснота трябва да има и определение- насилствено, за съжителството!
Но си мисля, че за тридесет и пет години съжителство демокрацията, населението ни намаля с една трета?
Това съжителство понамирисва на нещо съмнително, след като се отразява на броя на населението по такъв начин?
Така ли е или греша?
iw69 написа:
фаталните 490 г. Турско робство населението на България намалява на половина, вместо да нарастне.
Не може да е имало съжителство при такова демографско развитие.
Не може да е имало съжителство при такова демографско развитие.
Беше ми попаднала публикация на френски историци, че през 13- ти век България е имала население колкото Франция и значително по- голямо от това на Англия Е , вярно и територията й е била поне три пъти по- голяма от сега!
За съжителството в кавички си прав Може би за яснота трябва да има и определение- насилствено, за съжителството!
Но си мисля, че за тридесет и пет години съжителство демокрацията, населението ни намаля с една трета?
Това съжителство понамирисва на нещо съмнително, след като се отразява на броя на населението по такъв начин?
Така ли е или греша?
Не са верни нито едно от съжденията - през 13 век населението в България рязко намалява и това е до някъде средата на 15 век. Процес породен най-вече от чумите, сепаратизма, постоянните войни, климатичните промени, татарските и турските нашествия (не само османското). Започва да се възстановява демографски след пълното завладяване на балканските земи от Османската империя и нараства тройно, като обхваща и усвоява територии, които до тогава не са били част от българската етническа диаспора или са били дефакто обезлюдени.
България по население е равна на Англия и Франция по време на ПБЦ и то на тази територия, дефакто, ако събереш сегашното население на същата територия ще е горе долу същото.
Населението на България през последните 30 години намалява по една единствена причина - това е икономическа миграция, която до тогава е спирана насилствено през комунизма и така е спрян естествения процес на движение на хора, от и обратно към страната, така характерен за Възраждането и до 1944 г. Реално, българите не са намалели, спрямо 1989 г-, а вече са над 10 млн., просто не живеят в България и сигурно имат причини за това.
Аз вярвам на написаното от френските историци! Защото то се отнася за времето на Асеневци, сто години и повече преди чумната епидемия и феодалната раздробени Когато Мирчо Стари , бащата на Влад Цепеш решава, че може да не изпълни заповедта на царя и да не отиде до Велико Търново с армията, да разкъса османския обръч!?
Хубаво спомена чумната епидемия като причина за намаляване на населението тогава
Сега каква епидемия върлува, че населението намалява?
Спомена икономическа, което е вярно Бих добавил и липса на патриотизъм, безспорно! Родината не е носна кърпички, за да я смениш с друга?
Аз не гледам със завист към напусналите я, заради евентуален охолен живот Напротив, най- общо, имам лошо мнение за тях като хора!
И един въпрос, каква е причината за това?
Вече 35 години, хора да напускат България по икономически причини! Това ли искахме
Няколко години преди промяната не ми разписваха документите за отиване до Виена ? Щял съм да избягам? Бях изумен, имам работа, която обичам, малки деца, родители! За какво да бягам, това което искам съм постигнал?
Защо сега нямаме икономика, това е въпросът?
Хубава вечер!
цитирайХубаво спомена чумната епидемия като причина за намаляване на населението тогава
Сега каква епидемия върлува, че населението намалява?
Спомена икономическа, което е вярно Бих добавил и липса на патриотизъм, безспорно! Родината не е носна кърпички, за да я смениш с друга?
Аз не гледам със завист към напусналите я, заради евентуален охолен живот Напротив, най- общо, имам лошо мнение за тях като хора!
И един въпрос, каква е причината за това?
Вече 35 години, хора да напускат България по икономически причини! Това ли искахме
Няколко години преди промяната не ми разписваха документите за отиване до Виена ? Щял съм да избягам? Бях изумен, имам работа, която обичам, малки деца, родители! За какво да бягам, това което искам съм постигнал?
Защо сега нямаме икономика, това е въпросът?
Хубава вечер!
Ами, френските историци са си френски историци, те имат фиксации по определени периоди от българската история и понякога са доста забавни, въпреки че без тях твърде малко щяхме да знаем за Тервел и ролята му на спасител на Европа и т-н.. Чума има по времето на Асеневци и преди това също. Чума убива престолонаследника на Йоан Асен Втори, жена му, патриарха и т.н., така че, тези фактори си действат.
Но, забравяш нещо друго, че по същото време, Франция е горе долу с размерите на Софийска и преко сили Пернишка област, като дори в кралския домен, бароните си правят каквото си искат. Държавата е опустошена, освен от чумни епидемии и от първия цикъл от 100 годишни войни с англичаните, от участите в кръстоносните походи, а за капак, тогава са и войните с албигойците, които дефакто са си войни за окончателно завоюване и присъединяване към кралския домен на южните херцогства, бивши кралства. В Англия не е по-весело. Изобщо 13-15 век не са най-добите за демографията на тези две държави, така че хипотетично може да приемем, че при България по времето на Йоан Асен, в апогея му, населението даже е било по-голямо от това в Англия и Франция.
Както казах, ако сметнеш днешното население на Румъния, България, Сърбия, Северна Македония, северна Гърция, Албания, частите на днешна Унгария, днешна Украйна и днешна Турция, които са били в неговата държава, ще получиш към 40 милиона население на съотносима територия и без да броим това, че и Англия и Франция от 200 години са притегателен център за миграция от всякакъв характер, а Балканите точно обратното. Населението им бяга и намалява бързо.
Иначе, проблемът е в ниската раждаемост, под 1 дете на българите в България и в това, че миграционните процеси не са обратими, както е било преди 1944 г-, когато българите са пътували, работели в чужбина, връщали са се и т.н. Както казах, общия брой на българите, с тези дето не са в България, но имат български паспорт и техните потомци е над 10 млн., така че сумарно българите се увеличават.
цитирайНо, забравяш нещо друго, че по същото време, Франция е горе долу с размерите на Софийска и преко сили Пернишка област, като дори в кралския домен, бароните си правят каквото си искат. Държавата е опустошена, освен от чумни епидемии и от първия цикъл от 100 годишни войни с англичаните, от участите в кръстоносните походи, а за капак, тогава са и войните с албигойците, които дефакто са си войни за окончателно завоюване и присъединяване към кралския домен на южните херцогства, бивши кралства. В Англия не е по-весело. Изобщо 13-15 век не са най-добите за демографията на тези две държави, така че хипотетично може да приемем, че при България по времето на Йоан Асен, в апогея му, населението даже е било по-голямо от това в Англия и Франция.
Както казах, ако сметнеш днешното население на Румъния, България, Сърбия, Северна Македония, северна Гърция, Албания, частите на днешна Унгария, днешна Украйна и днешна Турция, които са били в неговата държава, ще получиш към 40 милиона население на съотносима територия и без да броим това, че и Англия и Франция от 200 години са притегателен център за миграция от всякакъв характер, а Балканите точно обратното. Населението им бяга и намалява бързо.
Иначе, проблемът е в ниската раждаемост, под 1 дете на българите в България и в това, че миграционните процеси не са обратими, както е било преди 1944 г-, когато българите са пътували, работели в чужбина, връщали са се и т.н. Както казах, общия брой на българите, с тези дето не са в България, но имат български паспорт и техните потомци е над 10 млн., така че сумарно българите се увеличават.
За френските учени ти отговорих в следващия постиг!
Благодарен съм на съдбата, че ме свърза с тях, отначало чрез научната литература, а по- късно и директно
Благодарение на тях изградих нов манталитет в работата си, резултатен
Ако не се бях променил в резултат на това въздействие, щях да съм едно нищо
Що се отнася до миграцията Казваш ,че преди Българите са се връщали, а сега- не!
Ето, тук е ключът! Познавам хора, които казват, че за нищо на света няма да се върнат тук?
А знам за дядо ми, пленник три години на англичаните Английски лорд го харесва за зет, дава му време да обмисли и той, в края на краищата отказва Не може да остави родния град и родителите си
Посрещнат като герой в града си!
Няма го родолюбието, то е като носна кърпичка сега, мръсната се хвърля Нима дядо ми не е разбрал, че ще води охолен, осигурен живот в Лондон?
Знаел е, но родното е било скъпо за него!
Тежък е бил животът му след 10 години загубени във войник лък, започнал от нулата
Но на въпроса ми, дали съжалява, че се е върнал, отсече само с " Не "
Защото нямало да се познаваме?
Къде е туй родолюбие сега и защо го няма?
цитирайБлагодарен съм на съдбата, че ме свърза с тях, отначало чрез научната литература, а по- късно и директно
Благодарение на тях изградих нов манталитет в работата си, резултатен
Ако не се бях променил в резултат на това въздействие, щях да съм едно нищо
Що се отнася до миграцията Казваш ,че преди Българите са се връщали, а сега- не!
Ето, тук е ключът! Познавам хора, които казват, че за нищо на света няма да се върнат тук?
А знам за дядо ми, пленник три години на англичаните Английски лорд го харесва за зет, дава му време да обмисли и той, в края на краищата отказва Не може да остави родния град и родителите си
Посрещнат като герой в града си!
Няма го родолюбието, то е като носна кърпичка сега, мръсната се хвърля Нима дядо ми не е разбрал, че ще води охолен, осигурен живот в Лондон?
Знаел е, но родното е било скъпо за него!
Тежък е бил животът му след 10 години загубени във войник лък, започнал от нулата
Но на въпроса ми, дали съжалява, че се е върнал, отсече само с " Не "
Защото нямало да се познаваме?
Къде е туй родолюбие сега и защо го няма?
Османската империя е била първата социална държава в Европа - гарантиран жизнен минимум за всеки поданик, алтернативна военна служба ангария, програма за образование и заетост на младежите девширме с гарантирана реализация в армията и администрацията на империята, обществени защитници от 1461г. Всички тези неща са въведени много по-късно в останалите държави. Имало е и развита мрежа от културни институции хареми, в които младите жени са получавали качествено за времето си образование и са създавали изкуство.
цитирайvladtepes написа:
Османската империя е била първата социална държава в Европа - гарантиран жизнен минимум за всеки поданик, алтернативна военна служба ангария, програма за образование и заетост на младежите девширме с гарантирана реализация в армията и администрацията на империята,обществени защитници от 1461г. Всички тези неща са въведени много по-късно в останалите държави. Имало е и развита мрежа от културни институции хареми, в които младите жени са получавали качествено за времето си образование и са създавали изкуство.
Влад, като говориш за всеки поданик, че ползва тези социални привилегии, това отнася ли се и за раята Българска!?
Доколкото знам, Българите не служат в армията и това е признак, че не са считани за равни, а за по- долна ръка хора от мюсюлманите!
ПП - това поданичество, все пак е спасило брат на прадядо ми от смърт
Като участник в комуната е заловен На процеса, като се разбира, че е турски поданик, смъртната му присъда е отменена и е изгонен от Франция!
Напълно съм съгласен, че дедите ни са се чувствали роби. Показателно е какво пише Ботев "...та кога въстане роба..."
Ще направя едно уточнение. При нас историците се люшкат в крайности. Едните казват - има робство. Другите - няма робство. Личното ми мнение е, че всъщност целият петвековен период трябва да се раздели на два много големи периода. Първият приключва някъде около битките за Виена и Лепанто и в него наистина има робство. Вторият период се харатезира с промяна на порядките и по свята същност развива крепостничество. Да, не е употребена никъде тази дума, но тя се подразбира.
..са по зле и от еничари и башибозук,взети заедно!Страшно е!А държавата ни уж трябва да крепят!А я разсипват безвъзвратно!Ама нали са назначени!
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Имаш право, с еничари за водачи сме се запътили към демокрацията?
Че те , да не ги изреждам, цяла нощ ще трябва да пиша имената им, те са се отрекли от деди и родители!?
Плюли са на идеалите им!
От такива нищо свястно не може да се очаква!
Лека нощ!
цитирайЧе те , да не ги изреждам, цяла нощ ще трябва да пиша имената им, те са се отрекли от деди и родители!?
Плюли са на идеалите им!
От такива нищо свястно не може да се очаква!
Лека нощ!
georgealeksandrov написа:
Напълно съм съгласен, че дедите ни са се чувствали роби. Показателно е какво пише Ботев "...та кога въстане роба..."
Ще направя едно уточнение. При нас историците се люшкат в крайности. Едните казват - има робство. Другите - няма робство. Личното ми мнение е, че всъщност целият петвековен период трябва да се раздели на два много големи периода. Първият приключва някъде около битките за Виена и Лепанто и в него наистина има робство. Вторият период се харатезира с промяна на порядките и по свята същност развива крепостничество. Да, не е употребена никъде тази дума, но тя се подразбира.
Напълно съм съгласен, че дедите ни са се чувствали роби. Показателно е какво пише Ботев "...та кога въстане роба..."
Ще направя едно уточнение. При нас историците се люшкат в крайности. Едните казват - има робство. Другите - няма робство. Личното ми мнение е, че всъщност целият петвековен период трябва да се раздели на два много големи периода. Първият приключва някъде около битките за Виена и Лепанто и в него наистина има робство. Вторият период се харатезира с промяна на порядките и по свята същност развива крепостничество. Да, не е употребена никъде тази дума, но тя се подразбира.
Няма историк, който да се люшка в такива категории. Нито пък учебник по история или дори многотомната история на БАН, където ще намериш историк да ти каже, че българите са били роби. Литературата не е история и историците не ползват понятиен апарат от историята. Терминът за този период винаги е бил и ще си остане османско владичество.
А всеки, който се позовава на Ботев, за да докаже, че българите по време на османското владичество са били роби, още повече пък през 19 век, просто не е чел Ботев. Той съвсем ясно си обяснява какво разбира под робство, кои са роби и защо, кой е поробителя. Между другото и за Франция като пише говори за роби, а реално, всички наши възрожденци, когато говорят за истинско робство в неговия икономически и политически смисъл, не говорят за Османската империя, а за Русия, където робството е отменено най-късно и последно в Европа, даже след САЩ, от същия този цар Освободител, заради което се нарича Освободител, а не заради това, че бил освободил нас българите.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог

Гласове: 99797