Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08.2023 07:32 - Под игото- тълкуване
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1011 Коментари: 6 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                         Посвещава се на многоуважаемия бай/ това също е уважително/,  Коста

Сега, признавам, от коментара му също стана белник, че бай Коста е свръхдобър, професор -сексолог!

Но в коментара си ме засегна, че ,видите ли, аз не съм правил тънката разлика между иго и робство? Което много ме учуди?  В текста на предходния постинг никъде не фигурира думата робство?  Как да правя разлика с нещо ,което по начало липсва в текста?Както и да е, ще каже ,че съм намеквал, той е манипулатор от ранга на Остап Бендер!

В нашата професия, на времето имаше едни големи тухли, книжни, наричаха се Реферативни журнали! Бяха Руски,  имаше и други, но руските бяха достатъчно подробни за всичко,  което се работеше по света в областта на химията!  Там, между другото, откривах и мои работи Не го казвам, за да се изфукам, напрегнатите да са спокойни, напротив! Щом и моите работи ги има, следователно, всичко е там!

Та, това професионално изкривяване ми е останало от тогава! В областта ,в която работя, да проверя, какво е направено ? И от гледна точка на предпазване, да не ме обявят в плагиатство Трябва, най- малко, да цитирам човека,  работил в направлението, да не се изкарвам откривател! В интерес на истината,  в кариерата ми и на най- високите места в нея, един път не чух тази дума по мой адрес!
Е, това не пречи на разни, настоящи,  мекерета,  злонамерено да я включат в колекцията ми?

Сега нещата са прости Няма нужда да ровиш в дебели буквари, хващаш телефона, диктуваш му ,какво те интересува и той ти дава един списък, може и километър да е дълъг, на информацията по въпроса......

Та, прибегнах и до съвременните реферативни журнали в Българския и във Френския!  Речници на думите в езика, включително и тълковен!
Богатството на една дума е в разнообразието на значенията и! Значението може да бъде и дори противоположно, в зависимост от конструкцията на изречението!

Бях посочил в предния постинг ,че иго е френска дума
Да, такава е-joug! Чете се Жуг!
В Българско- френския речник за иго са посочени две думи , освен Жуг и  есклаваж!
Тук, за уважаемият бай Коста ,ще уточня ,че есклаваж има само един смисъл и той е робство! Французите ,в определени случаи, слагат знак за равенство между иго и робство
Уточнявам, аз това уравнение в предишния постинг не съм ползвал!

Но, той намеква ,че иго има и друг смисъл? В Българския език  не открих, но да видим ,в първоизточника ,жуг, има ли?

Да, ярем, хомот, в преносен смисъл- гнет, робство! Друг не открих, например добро отношение, грижа....

Оставам на многоуважаемия  и всезнаещ бай Коста, вероятно разбира и от космически кораби,  да посочи точния смисъл на иго или поне този ,който намира за най-удачен - Има избор-хомот, ярем,  гнет!



Гласувай:
27



1. leonleonovpom2 - Да не се срамува, ако "Под я...
09.08.2023 07:39
Да не се срамува, ако "Под ярема", или "Под хомота" му звучат по- достойно, да ги посочи! Воловете например, са симпатични животни!
цитирай
2. kvg55 - leonleonovpom2,
09.08.2023 23:24
Баща ми извеждаше думата "бай" от думата "бая" – повече, доста.
А бае (само заради възрастта му) Коста от скитане по баирите съвсем е изперкал на сексуална тема.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
10.08.2023 00:58
kvg55 написа:
Баща ми извеждаше думата "бай" от думата "бая" – повече, доста.
А бае (само заради възрастта му) Коста от скитане по баирите съвсем е изперкал на сексуална тема.


Гладна кокошка, просо сънува ,такава е неговата работа днес! Защото до преди няколко години мъкнеше блогови гаджета по баирите! Бая баири обиколи с тях
Но после работата нещо се разсъхна, дали не смогват на темпото му или по друга причина , един Господ знае? Бай може да идва и от бае Да се занимава с баене? И, май, успешно! Може да те убеди, че ти си хвърлил, бомбата в Нагасаки,дори, че си взриви близнаците?
А мен, че съм бил партиен член и той ми е бил гарант при приемането ?
цитирай
4. shtaparov - Здравей приятелю!
10.08.2023 12:33
Намерих евентуално Българско обяснение на думата ИГО. Да се намери такова обяснение е възможно,понеже народът БЕЛГИ (БЪЛГИ) е живял в земите на днешна Франция и е оставил там доста наследство,в това число името ПАРИЗ (ПАРИЖ). Тази дума днес започва с гласен звук но френския й вариант доказва,че някога е започвала със съгласен,който е пропуснат по наша древна традиция. Съответно на това,думата ИГО е диалектен вариант на Българските думи ТЯГА, ТЕГЛО, ТЕГЛЕНЕ и пр. което означава,че крайният й смисъл е ТЕГЛЕНЕ НА НЕРАДОСТНА СЪДБА, НОСЕНЕ НА ТОВАР, НОСЕНЕ НА ТЕГЛО (ТЕГОБА),което е характерна черта на всички видове робство,окупация и иго.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
10.08.2023 14:21
shtaparov написа:
Намерих евентуално Българско обяснение на думата ИГО. Да се намери такова обяснение е възможно,понеже народът БЕЛГИ (БЪЛГИ) е живял в земите на днешна Франция и е оставил там доста наследство,в това число името ПАРИЗ (ПАРИЖ). Тази дума днес започва с гласен звук но френския й вариант доказва,че някога е започвала със съгласен,който е пропуснат по наша древна традиция. Съответно на това,думата ИГО е диалектен вариант на Българските думи ТЯГА, ТЕГЛО, ТЕГЛЕНЕ и пр. което означава,че крайният й смисъл е ТЕГЛЕНЕ НА НЕРАДОСТНА СЪДБА, НОСЕНЕ НА ТОВАР, НОСЕНЕ НА ТЕГЛО (ТЕГОБА),което е характерна черта на всички видове робство,окупация и иго.

Благодаря ти за отзива !
Съгласен съм с тълкуванието ти, то се припокрива с действителността!

Хубав ден, приятелю!

цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Анонимус
10.08.2023 14:44
Ще споделя нещо интересно за френските учени
Като ми възложиха първата задача, упътиха ме към библиотеката, да прегледам какво има написано по темата И попаднах на френски журнали- каучук и пластмаси Отначало ми бяха интересни заради самото четене Но после усетих , че тях има нещо ново, непознато Бързо го улових!
Свобода на мисълта, без никакви спирачки или задръжки Разбира се, почиващи на фактите, без фантасмагории
Бързо усвоих този стил и бях възнаграден с практически резултати Нямах проблем, ама това някой правил ли го е, да проверявам Втурвах се и проверявах след успеха!
На теория обаче си изпатих , заради новаторството?
Но независимо, че резултатът не можеше да се коригира, проверката, която предизвиках, показа , че съм прав!
Разбрах защо французите имаха успехи
Стана така, че работих с техни специалисти и те ме харесваха! Не за друго, имах техния манталитет! Знаещ и свободен!
А когато някой, все пак се помъчеше да ме атакува, имах винаги защита
Казваха му, че бърка, не съм това, за което си мисли, различен съм!
Установих, че така стоят нещата и при френските историци.....
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9970251
Постинги: 1423
Коментари: 30347
Гласове: 107023
Архив
Календар
«  Септември, 2024  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30