Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04 21:01 - Димитър Общи - интернационалист
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1350 Коментари: 17 Гласове:
21

Последна промяна: 02.04 07:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В предходен постинг определих  Общи като комунист, базирайки се единствено на прозвището му Общи! Борещ се за победата на общото дело, революцията, която е на мода  тогава! Преломът, рязката промяна в живота, освобождението!

Той сам се е определил като Общи! Димитър  Общи Македонски от град Дяково в днешно Косово!  А, бил Косовар? Момент, земите на Сърбия и Косово са изконни Български земи! Бавно, методично, сръбските ренегати са късали земи от нас,  та до ВСВ  и винаги са готови да проявят нови искания!?

Така, Димитър Македонски се бори наистина за общото дело, по негов, странен начин, но се бори!  Както казва Левски, олайненва го, вероятно не умишлено, просто не търпи дисциплина и някой да му нарежда нещо, с което не е съгласен?  Не търпи йерархия! По тази причина е нежелан и отпращан от войводата Хитов, а и от други! Знаейки, че не търпи дисциплина, те го сиктирдосвали! Непредвидим е, само неприятности може да им създаде, защо да имат общо с него?

Левски също не го одобрява, казва, че е безкнижен?  Е, сигурно е грамотен, но явно има предвид, че е с примитивно мислене и импулсивен! Наложен му е като заместник от Любен Каравелов, който по начало е против въоръжената борба и, когато, все пак, я възприема, нормално е да не познава манталитета на тези, борещи се с оръжие ,  хора! Общи моли Левски, да го прати в Македония, да прави комитети там, но Левски отказва !Иска да е пред очите му, няма му доверие!?

Но той има и друго качество, изискуемо от комунист!?
ИНТЕРНАЦИОНАЛИСТ е!
Той  не се бори само за свободата на България, както се е врекъл! Бори се за свободата на всички народи! Професионален революционер е !
Гарибалдист е, има грамота от Гарибалди, за участието си в похода за независимост на Италия, участник е преди това в Първа Българска легия, бореща се за независимост на Сърбия,  Критското въстание също е удостоено с негово присъствие ! Получава гръцки паспорт, но това за него е само средство за безпроблемно движение! Не го прави грък!
Интернационалист е, безусловно!

И стигаме до обира в Арабаконак! Той е организиран от него, но не без знанието на стоящите над него! Левски е категорично против, ще привлече вниманието върху комитетската дейност, която няма полза от това!  В Букурещ също са против, освен ако сумата не е над 10 хиляди османски  лири! Ще се спрем и на това изискване На комитетската дейност са нужни пари и то не мижави суми!
Оказва се, че очакваната сума е с  порядък по- малка, около хиляда лири!  Следва категорична забрана, не си заслужава риска!

На Общи е вироглав! Смята , че е изпипал всичко? Орханийската( Ботевградската ) хазна да е безпроблемно в ръцете му!

И не се подчинява!Обирът е успешен Турците са заблудени от турските униформи на извършилите на обира .Тръгват по погрешна следа . Но, само едно нещо не е предвидил Общи! Какво може да направи една жена с приказките си, дори и да не е посветена в станалото?
Всички участници са арестувани, Общи- също!

Но, преди това, да направим оценка на придобитото в резултат на обира
В ръцете на извършителите са 1250 османски лири  Една османска лира е с тегло около 7, 2 грама 22 каратово злато или малко под седем грама чисто злато!  Е, има грошове и пари, теглото им е няколко стотин килограма, лирата има сто гроша и четири хиляди пари!
Та, една лира има стойност около 400 долара днес!
Или общата сума на придобитото е от порядъка на около половин милион долара днес!
Категорично, не си е струвало труда  да се обират!
Григор Димитров, дори и с боя накрая( спортен),  ги спечели сам, без да се налага да прави обир! И да го арестуват и съдят след това! Че и да го бесят!?

Оттук почват безумията на Общи!
Правилно приравнени с предателство!
Започва да говори за комитетите, за Левски, за организацията!
Смята, че ще го оценят като важна персона и султанът лично ще иска да го види!?
Че Европа ще се заинтересова от България и ще се намеси? Да спаси България!?

Наивник, на Европа и на султана изобщо не им пука за България!
Невисоката му интелигентност му е попречила да схване тази подробност! И, че мащабните разкрития, които прави,  няма да се ползват в тази насока, а само за ликвидиране на организацията, създадена от Великия Левски!
И на него самият! Въпреки, че от глупост е сред  предателите, той е в категорията им! А за предателите турците имат само една награда- Смърт!
Защото утре и тях ще предаде!

Смъртната му присъда е забавена, искат да видят очната ставка с Левски! Резултатът е само един, той е наистина  предател! Смъртната му присъда е правилна!

Така е, само една грешна крачка дели героя от предателя!



Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Времена и нрави!
01.04 22:22
Реално, Димитър Общи е Че Гевара на България от Деветнадесети век!
Но, докато Че е герой от световна величина , Димитър Общи, основателно наистина , е анатемосан в България!
Но, дали по Български, не прекаляваме, отбелязвайки само отрицателните му качества!?
цитирай
2. ronix - от Роникс
02.04 09:09
Следното остана недоизказано:
" Но, само едно нещо не е предвидил Общи! Какво може да направи една жена с приказките си, дори и да не е посветена в станалото?"
Благодарност за подробности относно този важен, най-важен, съдбоносен и фатален детаил от операцията на Общи!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Роникс!
02.04 12:28

ronix написа:
Следното остана недоизказано:
" Но, само едно нещо не е предвидил Общи! Какво може да направи една жена с приказките си, дори и да не е посветена в станалото?"
Благодарност за подробности относно този важен, най-важен, съдбоносен и фатален детаил от операцията на Общи!


И аз благодаря!
По памет, обирджиите успели да заблудят турците
Но двама братя ги засекли и започнали да изнудват за пари Били заплашени, да мълчат!
Но един ден се скарват семейно Идват заптиета Една от жените се развиква, че вместо да се разправят с крадците, които са пред очите им, тормозят невинни хора?
Заптиетата арестуват мъжете, измъчват ги и те издават всичко!
Ето, това не е предвидил Димитър Общи!

Хубав ден!

цитирай
4. kvg55 - leonleonovpom2,
02.04 19:33
Като Общи, се е приобщил и към турската власт.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
02.04 21:56
kvg55 написа:
Като Общи, се е приобщил и към турската власт.


Резултатът е наистина такъв, но идеята му е била друга!
Да обърне вниманието на Европа върху тежкото положение на Българите! И тя да се намеси! Но за нея съдбата на България дори и последна грижа не била ?
Даже се надявал султанът да иска да говори с него! Нищо подобно не се случило! Единственият резултат бил, че архивът на революционния комитет и снимка на Левски в него , попаднали в турците!
И вместо да промени съдбата на България стореното имало ефект на предателство!?
За съжаление!


цитирай
6. pensioners - Коментари не чета преди да напиша. Димитър Общи ми е Герой Номер 4. Кунчев ми е някъде след 20-то място. Бил е простоКасиер на пари от инфантилно строени вярва
03.04 22:22
Номер 1, 2 и 3 са ми: Г.С.Раковски, Хр.Ботев, Л.Каравелов.
(Кунчев е създаден от митовете и легендите на БКП пишещи функционери, в прослава на пролетариата, имащ само 2 ръце: дай-манджа дай-работа, дай-пари от имащия УМ, ръце и сърце българин.
цитирай
7. pensioners - Всичко, което не знаем за Общи е компенсирано с комунистически измислици за Кунчев, в ИЗКУСТВАТА през периода
03.04 22:33
1919-1989г. Комунистическа Пропаганда и Агитация в стихове, разкази и очерци.
За роман или филм не достигат верни аргументи и факти... Филмите за него са...провали!
цитирай
8. pensioners - Относно войводата Хитов...
03.04 22:42
Хитов е първият учител на юношата Васко, чийто вуйчо църковен кон, младият несретник дарява за мръвки и карантии поради влизането в хайдутската дружина на мустакатите и брадати хайдуци. Комплекс за малоценност, който по-нататък младежът развива чрез постоянство с съзаклятието на хайдуци, вардещи проходи...
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей!
03.04 23:14
pensioners написа:
Номер 1, 2 и 3 са ми: Г.С.Раковски, Хр.Ботев, Л.Каравелов.
(Кунчев е създаден от митовете и легендите на БКП пишещи функционери, в прослава на пролетариата, имащ само 2 ръце: дай-манджа дай-работа, дай-пари от имащия УМ, ръце и сърце българин.


Уважавам всяко мнение, стига да е интелигентно поднесено, дори и да се различава от моето!
Все пак Общи, въпреки прегрешенията си, е професионален революционер!
цитирай
10. harta - Общи
03.04 23:21
Чисто и просто е авантюрист. И понятие си е нямал от революция.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, отново!
03.04 23:23
pensioners написа:
1919-1989г. Комунистическа Пропаганда и Агитация в стихове, разкази и очерци.
За роман или филм не достигат верни аргументи и факти... Филмите за него са...провали!

Първи Ботев пише вълнуващото стихотворение за обесването на Левски, той е в основата на култа за Левски, никой друг! Захари Стоянов е опортюнист
Е, все пак паметникът е построен през 1895 г, а далече преди това е взето решение за строителството му Участвал уе в легията на Раковски, той му дава прозвището Левски!
Не съм съгласен с принизяването му! Турците в съда са се държали с уважение към него Дали са възможност да бъде помилван, но хаджи Иванчо Пенчович , от страх за себе си ,не е посмял да го спаси!
Левски е идол, а на идоли не се посяга!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, отново!
03.04 23:24
8. pensioners - Относно войводата Хитов...
22:42
Хитов е първият учител на юношата Васко, чийто вуйчо църковен кон, младият несретник дарява за мръвки и карантии поради влизането в хайдутската дружина на мустакатите и брадати хайдуци. Комплекс за малоценност, който по-нататък младежът развива чрез постоянство с съзаклятието на хайдуци, вардещи проходи...
цитирай

Изтрий

Да ,бил му е знаменосец!
Панайот Хитов обаче на два пъти отпраща Димитър Общи,искащ му пари, за да създаде собствена чета!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Харта!
03.04 23:40
10. harta - Общи
23:21
Чисто и просто е авантюрист. И понятие си е нямал от революция.
цитирай

Изтрий

За авантюрист съм съгласен! За революция, да ,той може да върти сабя и да стреля Доста убийства тежат на съвестта му Дори и на един поп- Паисий!
Да ,поповете били срещу революцията! Смятали ,че гърците ще се възползват и ще вадумат турците, в тази връзка , да отнемат независимостта на Българската църква !? Основателна причина, наистина!
цитирай
14. pensioners - Сега прочетох това, което намирам за най-ценно в този пост и в коментарите тук.
04.04 00:20
Той е анатемосан от БКП функционерите чрез писмените слова в периода 1919-1989г. По идеологически принципи Кунчев е поставен над американофила Каравелов и франкофила Ботев и дребнобуржоата Раковски, в годините на култа към Сталин, Червенков, Югов. Във всички изкуства. Лъже-картини (Залавянето на Лъвски, Лъвски на плета, на Бесилото), Лъже-очерци и разкази от същия период, в полза на ВСЕКИ БЕДНЯК, ГОЛТАК, ПРОСЯК.
Ботев, 20 годишен пише за 30 г. си Бачо Васо, виждайки го, както Юнга вижда Боцмана.
По принцип, Леоне, вярвам във всички твои очерци в блога, но с изключение на Раковски, Ботев, Каравелов, Общи и...Васко Кунчев. За тях знам другите истини от отключените библиотечни Архиви след 1989 г. И особено от интернет след 1996г. Представи си: героят, държащ с 2 ръце потури, размъкнат пояс, разгърден, смутен всячески и съзнаващ реалността на пленяването в коледната свята нощ, 2 заптиета го въвеждат в голямата одая на Ханчето... Началникът на операцията пита заптиетата: Защо го водите такъв, кой е тоя? -- Извадихме го от кенефа, не знаем кой е?
Думите и случката са разказани за първи път през есента на 1883г., от единия от двамата останали живи, минали през диарбекирско заточение, но в това време спътници на Васко Кунчев. До 1887 г. този мемоар се е повтарял непроменен. Нататък не се преиздава. Нали излизат след 1885г. патриотични пропаганди за омаскаряване на русите, чрез създаване на НАШИ, РОДНИ, БЪЛГАРСКИ ГЕРОИ... Дори да нямаме - създаваме ги от нищото, като Кунчев, пето или шесто ниво в Заверата на Комитета, за да запушим дупките от ИЗБИТИТЕ русофили-бунтовници и врагове на западно_европейските ни царе, наложени след Освобождението.
Това, което съм изчел от комунистически скритите и Забранените спомени е определило мястото на касиера и куриер Кунчев след 20 мои герои. Дори след Ангел Кънчев... Кунчев е локален ндивидуалист, самоук нарцис, без международен опит, необразован на нивото на Раковски, Ботев, Каравелов, Общи... Завист срещу всеки с по-общи и широки виждания.
Кой международник тогава или днес, ще се остави на местните парврнюта да го командват. Дори простокиревци и ленки не допускат курнели и бойковци нагоре...
В укра създадоха от бандеровци и шукеевци герои, за да запушат липсата от герои, на мястото на вредните днес, предишни герои.
Херкулес през купонната система на 1885та, стана лъФски.

leonleonovpom2 написа:
Реално, Димитър Общи е Че Гевара на България от Деветнадесети век!
Но, докато Че е герой от световна величина , Димитър Общи, основателно наистина , е анатемосан в България!
Но, дали по Български, не прекаляваме, отбелязвайки само отрицателните му качества!?

цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей!
04.04 09:51
Благодаря за хубавите думи, но, дори и да е така, не бива да се посяга на Лувски
Ботев го е писал- Левски е нечут характер,! Раковски му е кръстник! Какво повече?
Питан е хаджи Иванчо Пенчович, защо е гласувал за обесване на Левски?
Не го познавал, сметнал го за нехранимайко?
Излъгал е, в Цариград са се срещнали
Тези писания, след Освобождението целят оправдание, като при хаджи Иванчо, на гузна съвест
А тя , нашата е гузна и днес
Ренегатите български в Румъние, учтиво поканиха България да ремонтира хана , в който са били Ботев и Левски! Има градоустройствен план, не е вече в окрайнините на Букурещ Знаят , че е важен за България, ще коригират плана Мълчание от министерството на културата Поканени сме втори път!
Отново нищо
И румънците го ремонтират, вместо нас
Историята се повтаря с к щата на Стефан Караджа в Тулча!
Отново тишина от нас
Но румънците вече вдигат ръце от нас!
Да не сме им храненици? Разпределят си милиони, а нямат 20 хиляди евро за Български герой?
Жалка картинка сме!
Впечатлих се от една книга за убийството на майката на Скобелев!
Какво ще каже светът сега за нас?
Тези диваци не зяслужават свободата си! И на майката на героя от войната посегнаха! И каква въздишка на облекчение следва, когато се разбира ,че убийството не е дело на Българин!
Не, на Левски не бива да се посяга! Ще станем за смях пред света!
цитирай
16. harta - leonleonovpom2, за какви хубавите думи му благодариш?
05.04 00:25
Освен Левски, като Исус Христос, какво имаме за подражание днес? Да, Левски /идеализиран образ/ е това, което ние искаме да бъдем, но ограничени от битието не можем. И някакъв пършив pensioner, рентиер се опитва да прави връзка между Левски и БКП. „Porca miseria".
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Harta!
05.04 17:33
harta написа:
Освен Левски, като Исус Христос, какво имаме за подражание днес? Да, Левски /идеализиран образ/ е това, което ние искаме да бъдем, но ограничени от битието не можем. И някакъв пършив pensioner, рентиер се опитва да прави връзка между Левски и БКП. „Porca miseria".


Какво да кажа, това си ни е нацианална черта!
Ние не търпим някой качесвен човек да е пред нас, да ни води? И да ни мисли доброто в същото време!? Ще го разкъсаме
Ето, лицемерно портрета на Левски стои зад гърба на седящия на бюрото високопоставен! Зад гърба, не за да го покровителства, а защото няма очи да го гледа?
Но, ето, нямат 50 хиляди евро, за ремонт на плословутия хан, в който са зимували с Ботев в Букурещ?
Само колата, която ги разкарва в София, струва повече
Изводът?
Те са над Левски, въпреки, че уж му се кланят!?
Удобен параван е!
Румънците направиха за смях управляващите ни! Поне да бяха обявили, че нямат тези пари, да ги дарят бедните Българи!!
Всеки щеше да даде за Левски, дори и при съмнението за далавера!
Но, когата ценностната система е сбъркана генерално, се получават такива парадокси! Някоя , с леко поведение, да получава подарък за двеста хиляди, а за Левски, да няма 50?
Не заслужаваме Левски!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10025069
Постинги: 1433
Коментари: 30442
Гласове: 107589
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031