Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08 18:40 - Българското в днешна Румъния
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1494 Коментари: 9 Гласове:
26

Последна промяна: 25.08 19:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Болезнена тема е тази и донякъде безсмислена!?
От една страна някои мъдро ще отсъдят- минало- заминало , какво те интересува? А от друга -  някои гневно ще рекнат- що за патриотар си ти, няма ли евроатлантически ценности за тебе, та ни занимаваш с Български глупости? 
Сигурно и едните, и другите са прави, защото поведението им е правилно- носят се по течението! А глупаците вървят срещу него, търсят причините за възникването му?
Та,  да приключим този увод,  всички критикари , бъдещи, обявявам предварително за прави! Ако не са наясно и сега за причините , ще им ги разясня допълнително

Мирче вода, на румънски е голям румънски герой Да, поставил е основите на воеводство Валахия Момент , името му е Мирчо Стари Войвода! Българско звучене имат имената, нали? Даже румънското вода, помага да се разшифрова войвода- войнуци вода! Демек, средновековен Български генерал!  И понеже войводата е и администратор едновременно, в Полша воеводството е област! Думата от военна е станала гражданска!

От Мирчо Стари има запазени документи на Български език! Включително  и мраморна плоча в замъка му в Бран, на която е изписано, че е Българин родом и е от Търновската династия Замъкът в Бран е исторически !Приписва се на внукът му Влад Цепеш( отново българско звучене) смята се, че там е шетал ДракОла? Въпреки, че е стопанисван от дядо му, Влад не е пребивавал там ! Със сигурност е минал два пъти оттам през Предела , на път за Брашов, да набие на кол алчните търговци! Но за да отиде в замъка трябва да го превземе, а той  няма време за обсада....

Бран е старобългарска дума и означава война Тук е употребена в другия си смисъл- защита! Предел ли казахме? Сега е порумънчено на Предеал! Не е граница, какъвто е основния и смисъл, а седловина и проход!
Брашов! Град на германци и на Българи, наричани от германците шкеи!?  Само те имат право да живеят в Брашов Българите са строители , те градят храма, трети по големина в Европа Днес са останали само две Български семейства!
Запазената крепост има две входни врати Едната за германци, другата- за Българи!
Тръгваме към Търговище- румънското! Така се и произнася столицата на Влад Цепеш!  Запазен е документ на кирилица и на Български, в който обявява , че се мести в Букурещ! Напомня на Буковград,  нали? Ами щом култовата река,  течаща през него е Дъмбовица, Дъбовица, защо да не се направи тази връзка!? Дъмб е старобългарска дума и означава дъб!
Отиваме в града на хъшовете- Браила! И той е от първите Български градове , още от Аспарухово време! Името е безспорно Българско!  Дали е бра или броя, нека се произнесат специалистите!
Известен е с войводите си!Най известен е Владислав или Влайко войвода! Запазен е отново документ от него на кирилица и на Български, доказващ , че принадлежи към династията на Асеневци, Български болярин е и е васал на цар Иван Александър!
Какво да се прави, феодалната раздробеност е вече в сила и тя закопава България!
Брат му е Радул войвода, отново с Българско звучене име!
Да оставим Браила да бере или брои плодовете на историята си В Тулча вече сме били
Да се спуснем надолу към Черна вода!
Град е, съхранил старото си, Българско име! Тук Дунав е имал ръкав, който е пресъхнал .Чаушеску( Чаушев, без коментар),, през управлението си,  го е възстановил, като е станал и плавателен Трети по дължина е в света!
Е, сега по канала и в Констанца!
Трети по големина град  в Румэния е! Българското му име Констанца идва от името на Констанция, сестра на Константин Велики, в чиято чест той преименовал Томи!
Българско, защото когато градът е станал румънски през 1879  година, населението му е било предимно Българско, а е нямало и един румънец в него!?

В заключение- след като през 1862 година Румънският е обявен за основен език, започва подмяна на Български и кирилица с новосъздадения румънски и с латиница!
Та,  мит е съществуването на римляни на Балканите !
Те, румънците,  са толкова Римляни, колкото и гражданите на Източна Румелия!



Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - leonleonovpom2,
25.08 22:36
Бедата е, че българското в България чезне.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
25.08 23:09
kvg55 написа:
Бедата е, че българското в България чезне.


Нещата са вързани! Ние изначално не ценим Българското Чуждопоклонници сме
Не ценим Българското в чужбина Чакаме някой да ни разреши и да го оцени!? Нямахме 30 хиляди евро за ремонт на хана в центъра на Букурещ, за да не бъде съборен ?Румъния направи ремонта и спря събарянето му
Нямахме пари да откупим къщата на Стефан Караджа, за да не бъде съборена В Тулча!
Но пък първи признахме втората Българска държава? И бяхме много горди с този подвиг?
В ред ли сме или ни удря сачмата?
Така, утре ще цъфнат и други Български държави на наша територия? Както по времето на Иван Александър!
Знае се, резултатът какъв е!
цитирай
3. cefules - По едната ми линия (бащината) съм ...
26.08 08:37
По едната ми линия (бащината) съм влах, така се случи, че се и събрах с жена, която по едната линия (майчината) е също влах. Преди 16-17 години бяхме на екскурзия из Румъния, когато посетихме тъй наречения Замък на Дракула и двамата сме имало чувството, че сме на родова сбирка. "Българските" и "румънските" власи са си едни и същи. Характер, поведение, черти - все твърде типични. И въпреки допълнителния език, който нашите говорят, всички са си българи, но по повод отношението към историята...Не, че румънците са като македонците, но ето и този "замък на Дракула", като стигне човек там, разбира, че в тази сграда Влад II може и да се е отбивал по време на лов, но никога не е било негов замък. За сметка на това направена голяма атракция (а така и с всичко останало) за да се "легализира" поне в съзнанието на хората като история. Много ценни неща сте написали горе.
цитирай
4. laval - Във
26.08 09:27
Влашко, Молдова и Трансилвания българите са били повече от власите. Затова се е пишело на български или на влашки с влашка кирилица. В днешна Румъния поне половината население има български произход. Личи си и по имената им.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
26.08 15:55
cefules написа:
По едната ми линия (бащината) съм влах, така се случи, че се и събрах с жена, която по едната линия (майчината) е също влах. Преди 16-17 години бяхме на екскурзия из Румъния, когато посетихме тъй наречения Замък на Дракула и двамата сме имало чувството, че сме на родова сбирка. "Българските" и "румънските" власи са си едни и същи. Характер, поведение, черти - все твърде типични. И въпреки допълнителния език, който нашите говорят, всички са си българи, но по повод отношението към историята...Не, че румънците са като македонците, но ето и този "замък на Дракула", като стигне човек там, разбира, че в тази сграда Влад II може и да се е отбивал по време на лов, но никога не е било негов замък. За сметка на това направена голяма атракция (а така и с всичко останало) за да се "легализира" поне в съзнанието на хората като история. Много ценни неща сте написали горе.


Българската закваска в Румъния е много силна!
Бях дете , слушах реч на Чаушеску при първото му посещение в България, предавана по радиото; на Български?
Попитах баща ми, откъде знае езика? Имал добруджански произход Повече не го чух да говори Български, нарушение на протокола било!
Влад е бил жесток , но не и кръвопиец! Зверствата, които му се приписват в замъка са художествена измислица! Замъкът не е бил негова собственост!
Влах или валах е станало етносно понятие по- късно Така са се наричали тези, занимаващи се с овцевъдство А такива са били българите от войнишките села и подлежащите на военна повинност Не могат д а се изхранват със земеделие, овцете са удобен поминък!

Всичко най- добро, Стефане!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Лазаре!
26.08 16:06
laval написа:
Влашко, Молдова и Трансилвания българите са били повече от власите. Затова се е пишело на български или на влашки с влашка кирилица. В днешна Румъния поне половината население има български произход. Личи си и по имената им.


Влах е станало по късно етносно понятие Тези земи, още от Аспарухово време са Български Валахи са наричани войниците ни, защото се занимават с овцевъдство Има едно село Козичено, известно с ваяшките си песни Всъщност, то е валашко село Не са власи, а както те казват, Аспарухови войници!
Влашки етнос е изкуствено създаден, за да се спре с създаването и по- точно възстановяването на Велика България и да се пресече пътя на Русия към Босфора!

Хубав ден, Лазаре!
цитирай
7. blagovesteliseev - тъжни, много тъжни истории
29.08 20:23
Тъжно
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Благовест!
30.08 00:52
За съжаление, прав си!
България почва с връх в началото си и постепенно се обезличава, стига до провинция( тема) в ИРИ! ВЪЗКРЪСВА, отново с връх пли Асеневци и изчезва за пет века
За трети път се появява; отново с връх и бавно запада, особено сега!
Накъде отиваш, Българийо?
цитирай
9. blagovesteliseev - Не се притеснявай, ако някой народ има светло бъдеще това е българският
31.08 23:16
Надявам се, че си разбрал от блога ми защо? Но Бог дава, но в кошара не вкарва.[
quote=leonleonovpom2]За съжаление, прав си!
България почва с връх в началото си и постепенно се обезличава, стига до провинция( тема) в ИРИ! ВЪЗКРЪСВА, отново с връх пли Асеневци и изчезва за пет века
За трети път се появява; отново с връх и бавно запада, особено сега!
Накъде отиваш, Българийо?[/quote]
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10013832
Постинги: 1431
Коментари: 30416
Гласове: 107475
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031